Teknisk IT-projektledare
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sommaren ger oss tid att andas – och att tänka. När batterierna är laddade och tankarna fått spelrum väcks ofta längtan efter nya utmaningar. Kanske är det dags för en nystart? Nya perspektiv, nya mål, nya utmaningar. Ta steget tillsammans med oss på Nexer – vi tror på mod, förändring och framtidstro – och vi vill vara din plattform för just det. Som konsult på Nexer får du arbeta med varierande uppdrag inom olika tekniker och branscher. Hos oss är varje uppdrag en chans att växa – vi tror stenhårt på utveckling. Vi tror också på en hållbar och långsiktig anställning, där kompetensutveckling och balans mellan arbete och fritid är självklara delar av vardagen. Vem är du? På Nexer i Linköping fortsätter vi att stärka vårt framgångsrika team – nu söker vi erfarna IT-projektledare med teknisk förståelse och god förmåga att skapa struktur, samarbete och resultat i komplexa uppdrag. Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av teknisk projektledning i IT-miljö och som vill arbeta nära kundens verksamhet med att: Leda IT-projekt från idé till implementering Utveckla processer, system och arbetssätt Driva projekt inom digitalisering, systembyten, molnresor eller integrationer Stötta kunden i förändringsarbete och förbättrade arbetssätt Som senior projektledare tar du en central roll i våra kunders digitala transformation. Du leder strategiskt viktiga projekt inom IT och informationshantering – från förstudie till implementering – och agerar länk mellan kund, tekniska specialister, försäljning och leveransorganisation. Du har erfarenhet av att självständigt driva IT-projekt, exempelvis inom processkartläggning, systeminförande eller verksamhetsutveckling. Vi ser gärna att du arbetat enligt etablerade projektmetoder som PPS, Prince2, Scrum eller liknande. Har du även erfarenhet från offentlig sektor är det ett stort plus. Rollen kräver att du obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är en förutsättning för att lyckas i våra kunddialoger och i teamet. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs i en central roll i projekt och har lätt för att skapa förtroende. Du kommunicerar tydligt med olika målgrupper och håller ihop både detaljer och helhet. Du är van att arbeta självständigt, men gillar också att samarbeta med andra för att driva saker framåt. Vilka är vi på Nexer i Linköping? Nexer i Linköping är en arbetsplats där kompetens, engagemang och samarbete står i centrum. Här möts du av ett tight och välkomnande team där varje individs unika talanger tas tillvara, och där prestigelöst kunskapsutbyte och stöd genomsyrar kulturen. Vi tror på att skapa rätt förutsättningar med fokus på dig – dina drivkrafter, ambitioner och utveckling. Hos oss får du möjlighet att växa både som person och i din yrkesroll. Våra uppdrag finns inom offentlig sektor, industri, försvar och andra teknikdrivande branscher. Ibland arbetar du självständigt, ibland i team – ofta i en hybrid vardag som kombinerar kontor, kund och hemmakontor på ett sätt som passar både uppdraget och livet. Här blir du en del av en trygg och inspirerande gemenskap där balans och personlig utveckling värderas högt. Om du gillar spännande uppdrag, trevliga kollegor och att utvecklas i din yrkesroll – då kommer du trivas hos oss på Nexer i Linköping. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Petra Sivefäldt, på [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-PS1

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare/förändringsledare
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sommaren ger oss tid att andas – och att tänka. När batterierna är laddade och tankarna fått spelrum väcks ofta längtan efter nya utmaningar. Kanske är det dags för en nystart? Nya perspektiv, nya mål, nya utmaningar. Ta steget tillsammans med oss på Nexer – vi tror på mod, förändring och framtidstro – och vi vill vara din plattform för just det. Som konsult på Nexer får du arbeta med varierande uppdrag inom olika tekniker och branscher. Hos oss är varje uppdrag en chans att växa – vi tror stenhårt på utveckling. Vi tror också på en hållbar och långsiktig anställning, där kompetensutveckling och balans mellan arbete och fritid är självklara delar av vardagen. Vem är du? På Nexer i Linköping fortsätter vi att stärka vårt framgångsrika team – nu söker vi erfarna verksamhetsutvecklare och/eller förändringsledare som vill driva förändringsarbete och öka våra kunders organisatoriska effektivitet. I rollen arbetar du i uppdrag som rör IT-projekt, förstudier, verksamhetsprocesser och ledningssystem. Du spelar en nyckelroll i att förbättra processer och driva förändringsinitiativ – alltid i nära samarbete med kundens organisation för att säkerställa att insatserna ger önskad effekt. Exempel på arbetsuppgifter: Leda och koordinera verksamhetsprojekt och förändringsarbete Identifiera och analysera förbättringsområden inom organisationen Utveckla och implementera strategier för optimerade verksamhetsprocesser Stötta och utbilda medarbetare i förändringsarbete och effektivisering Säkerställa övergång från projekt till förvaltning och etablera långsiktig förvaltningsstyrning Utveckla modeller för uppföljning och effekthemtagning Arbeta enligt etablerade modeller såsom PPS, PROPS, Prince2 och förändringslednings-metodiker som ADKAR eller Prosci Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, t.ex. inom verksamhetsutveckling, ekonomi eller IT Minst fem års erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning Goda kunskaper inom projektledning, processoptimering och digital transformation Erfarenhet av IT-projekt och systemimplementering Har du även erfarenhet från offentlig sektor är det ett stort plus. Rollen kräver att du obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är en förutsättning för att lyckas i våra kunddialoger och i teamet. Som person är du resultatinriktad, lösningsfokuserad och självgående. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du kommunicerar tydligt med olika målgrupper och är skicklig på att skapa förtroendefulla samarbeten med både tekniska specialister och olika delar i verksamheten. Vilka är vi på Nexer i Linköping? Nexer i Linköping är en arbetsplats där kompetens, engagemang och samarbete står i centrum. Här möts du av ett tight och välkomnande team där varje individs unika talanger tas tillvara, och där prestigelöst kunskapsutbyte och stöd genomsyrar kulturen. Vi tror på att skapa rätt förutsättningar med fokus på dig – dina drivkrafter, ambitioner och utveckling. Hos oss får du möjlighet att växa både som person och i din yrkesroll. Våra uppdrag finns inom offentlig sektor, industri, försvar och andra teknikdrivande branscher. Ibland arbetar du självständigt, ibland i team – ofta i en hybrid vardag som kombinerar kontor, kund och hemmakontor på ett sätt som passar både uppdraget och livet. Här blir du en del av en trygg och inspirerande gemenskap där balans och personlig utveckling värderas högt. Om du gillar spännande uppdrag, trevliga kollegor och att utvecklas i din yrkesroll – då kommer du trivas hos oss på Nexer i Linköping. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Petra Sivefäldt, på [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-PS1

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Socialsekreterare inom områdesbaserad socialtjänst Berga och Lambohov
Linköpings kommun
Socialsekreterare

Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och forma och utveckla morgondagens områdesbaserade socialtjänst? Nu söker vi en socialsekreterare till vår områdesbaserade socialtjänst i Lambohov samt Berga.  I denna roll kommer du att arbeta proaktivt med att identifiera och stödja kommuninvånare som är i behov av socialt stöd och vägledning. Ditt arbete omfattar både uppsökande verksamhet och stöd- och rådgivande samtal med barn, ungdomar och familjer.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ge föräldrastöd, leda föräldrautbildningar, familjebehandling samt samverka med för klienterna viktiga aktörer i området på grupp och strukturell nivå. Du kommer att spela en viktig roll i att skapa meningsfulla relationer och stötta individer och familjer i deras strävan efter en bättre livssituation. Din arbetsplats Du kommer att tillhöra enheten Områdesbaserad socialtjänst inom Linköpings kommuns socialtjänst. Både i Berga och Lambohov är lokalerna förlagda i bostadsområdet för att kunna vara nära medborgarna. Båda arbetsgrupperna består främst av socialsekreterare, 5 i Berga och 7 i Lambohov. Vi har en närvarande arbetsledning på plats flera dagar i veckan i form av en gruppledare. Vi värdesätter en kultur präglad av engagemang, delaktighet och samverkan. Här får du möjlighet att delta i spännande projekt och bidra till innovativa lösningar som har en verklig inverkan på vårt samhälle. Arbetstiden är förlagd mestadels dagtid men flextidsavtalet möjliggör även kvälls- och helgarbete vid behov. Du som söker Vi söker dig som har en socionomexamen, beteendevetarexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av socialt arbete, särskilt med barn och familjer, är meriterande. Kunskap om systemteori och FIT (Feedback Informed Treatment) är också önskvärt. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma. Vi söker en utåtriktad socialsekreterare som har förmåga att bygga och underhålla professionella relationer med både kommuninvånare och kollegor. Ditt engagemang och din entusiasm är avgörande för att inspirera och motivera andra, samt för att skapa delaktighet inom teamet. Du arbetar självständigt och strukturerat, tar ansvar för att driva processer framåt och hantera komplexa situationer. Med din goda samarbetsförmåga lyssnar du aktivt, kommunicerar tydligt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt, vilket är en förutsättning för att framgångsrikt möta invånarnas behov av vägledning och stöd. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse  Anställningsform: Tillsvidareanställning samt vikariat 250930 till 260930  Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 2  Ref. nr: 15574 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

3 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
B2B Säljare i Norrköping/Linköping
Poolia Sverige AB
Företagssäljare

Har du erfarenhet av försäljning och ett brinnande intresse för att bygga affärer och relationer? Vi på PreZero erbjuder nu en säljroll med goda utvecklingsmöjligheter, där du blir en viktig del av företagets fortsatta tillväxtresa. Vi söker en säljare till region mellan öst med inriktning proaktiv försäljning inom B2B.   Vilka är arbetsuppgifterna? Som säljare hos PreZero jobbar du självständigt med att driva försäljning genom att etablera nya kontakter samt vårda och utveckla befintliga kundrelationer. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, både vad gäller nya och befintliga kunder. Du får vara med på en stor och positiv förändringsresa mot modernisering i en viktig bransch, där fokus ligger på miljö, hållbarhet och återvinning. Försäljningsprocessen innebär bland annat prospektering och kartläggning av företag samt att boka och genomföra möten, skriva offerter, stänga affärer och arbeta med kundvård. Du utgår från vårt kontor i Norrköping alternativt Linköping och ditt försäljningsarbete fokuseras i Östergötland . Du kommer att tillhöra försäljningsteam mellan öst och rapporterar direkt till säljchef i Tomas Kårefjärd. Vad erbjuder vi dig? Motiveras du av en roll där du får möjlighet att påverka och vara en del av en härlig gemenskap? Hos oss kommer du att ingå i vad vi kallar ”branschens bästa säljteam” med nio andra säljare på region mellan öst där ni tillsammans bollar idéer och förslag. Vi på PreZero erbjuder en arbetsplats med familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi har ett starkt fokus på att både stötta din utveckling på jobbet och underlätta för dig att kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra och ha kul på arbetet.  Vem söker vi? Vi tror att du har en bakgrund med erfarenhet av kvalificerad försäljning. Har du ägnat dig åt B2B-försäljning är det meriterande, dock inget krav. Du ser på ditt jobb som en social mötesplats och gillar att arbetet ger dig nya kontakter och relationer. Vi förväntar oss att du gillar att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du trivs i en nätverkande och säljande roll där du på ett övertygande och förtroendegivande sätt vågar coacha och utmana kunden. Samtidigt är du gärna prestigelös och orädd att fatta egna beslut. B-körkort är ett krav. I rollen krävs även att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse. Placering Norrköpings kontoret alternativt Linköping. Intresserad? I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre ([email protected]). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan! Om du blir erbjuden tjänsten hos oss ska du uppvisa ett giltigt utdrag (max en månad gammalt) från Polisens belastningsregister.  PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige är vi cirka 1 200 medarbetare på drygt 60 orter.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Apotekstekniker med receptbehörighet till Apotek Hjärtat ICA Maxi Linköping
Apotek Hjärtat AB
Apotekstekniker

Är du utbildad apotekstekniker med receptbehörighet och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som apotekstekniker på Hjärtat Som apotekstekniker på Hjärtat arbetar du omväxlande med försäljning, professionell rådgivning och kassatjänst inom egenvården I rollen bidrar du med din kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschef Shelan berättar Välkommen till vårt fina apotek i anslutning till ICA Maxi i Linköping! Vi är ett härligt och engagerat team bestående av farmaceuter, apotekstekniker och apoteksassistenter som varje dag arbetar för att ge våra kunder bästa möjliga service.Nu utökar vi teamet och söker dig som är utbildad apotekstekniker med receptbehörighet och vill bli en del av vårt glada gäng! Apoteket är Linköpings mest öppna hjärta med generösa öppettider 7–22 alla dagar i veckan, vilket uppskattas mycket av våra kunder och ger möjlighet till varierade arbetstider för oss personalen. Hos oss kommer laget före jaget. Vi ställer upp för varandra, har god kommunikation och en positiv energi som vi vill att du bidrar till och utvecklas i. För oss är det viktigt att ha roligt tillsammans – både med kollegor och kunder – och att vi hjälper varandra att växa i våra yrkesroller. Vi har alltid kundernas bästa för ögonen och vi strävar efter att överträffa kundernas förväntningar. Vill du ha stor variation i din arbetsvardag och gillar när det rör på sig, då är detta jobb för dig! Välkommen till Apotek Hjärtat Ica Maxi i Linköping! Vi ligger vid Tornby bredvid IKEA och har fina kommunikationsmöjligheter. Våra kunder är främst våra trogna ICA Maxi-besökare, det vill säga allt från barnfamiljer till äldre, men också en hel del djurägare och vi har många trogna kunder som kommer enbart för vår omtänksamma service. Tjänsten är en tillsvidareanställning som apotekstekniker. Tjänsten är på deltid enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är utbildad apotekstekniker med recepetbehörighet. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren apotekstekniker och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att förhålla dig till de krav som ställs på dig som rådgivare och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 31 augusti 2025 Kontaktperson: Shelan Zangana Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Varuflödesanalytiker
Öob AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Nu söker vi en Varuflödesanalytiker till vårt servicekontor i Skänninge! Vi erbjuder dig en omväxlande och rolig tjänst där du får möjlighet att utvecklas i en resultatdriven roll med högt tempo och många kontaktytor internt och externt. I rollen som Varuflödesanalytiker (Inbound-/Outbound planning) arbetar du i ett team där hela försörjningskedjan från leverantör till varuhus hanteras. Målet för avdelningen är att optimera varuflöden och tillsammans med andra avdelningar driva, förbättra och effektivisera vårt arbete för att nå goda resultat. Detta innebär att man arbetar med både operativa och mer strategiska arbetsuppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Prognosjustering och orderläggning utifrån kommande trender och behov. Bevaka leveranser samt daglig kontakt med leverantörer. Inköp av varor. Ta fram rapporter och underlag. Säkerställa en balans för in- och utflöde mot uppsatta mål och verksamhetens behov. Säkerställa parameterinställningar i våra affärssystem. Tillsammans med övriga avdelningar och leverantörer samarbeta för att leverera ett effektivt flöde. Analysarbete för att effektivisera och förflytta ditt eget och andras arbete. Ta fram, analysera och presentera data till beslutsunderlag, samt i nästa steg använda resultatet på ett värdeskapande sätt för avdelningen och företaget. Kvalifikationer Du har en god förståelse för ett helintegrerat varuflöde med förmågan att sätta varuflödet i ett större sammanhang. Kunskap om lagerstyrning, materialflöden och kapitalbindning är ett krav och du har en stark vilja att utvecklas inom dessa områden. Kompetenskrav Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik/supply chain på kandidat eller masternivå, dock lägst YH-nivå med relevant inriktning. Erfarenhet från liknande arbeten med några års erfarenhet Hög digital mognad & hanterar Excel obehindrat. Erfarenhet av arbete i affärssystem. Kunna kommunicera på engelska obehindrat både i tal och skrift. Därtill är erfarenhet från prognos och varupåfyllnadssystemet Relex eller liknande system mycket meriterande. Har du intresse för IT och system är även detta ett plus. Som person har du god analytisk förmåga, du har lätt för att analysera stora datamängder samt kan kommunicera resultaten på ett enkelt sätt till resten av organisationen. Du behöver ha förmågan att arbeta lösningsorienterat och självständigt kunna göra felsökningar och rimlighetsbedömningar utifrån dina arbetsuppgifter och ansvar. Eftersom tjänsten innebär analytiskt arbete med fokus på värdeskapande och där man till stor del kommer arbeta i analys-/planeringsverktyg och Excel behöver du god datavana samt lätt för att sätta dig in i och utveckla arbetet i sådana verktyg. En viktig del i rollen är att även förstå och kunna jobba med internationella kontakter - såsom bl.a. Asien. Personliga egenskaper som du kommer behöva för att trivas i rollen är ett sifferintresse och en god kommunikationsförmåga då du kommer ha kontakt med många olika personer. Vidare har du lätt för att framföra dina väl underbyggda argument i diskussioner även när du blir motsagd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter utifrån vad som är mest kritiskt för företaget. Tjänsten är placerad vid vårt servicekontor i Skänninge. Välkommen med din ansökan. (Urval kommer ske löpande så vi önskar din ansökan så snart som möjligt.) Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior elektronikingenjör till Saab
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Affärsområdet Underwater Systems i Linköping söker en erfaren elektronikingenjör som vill ta en nyckelroll i vår tekniska utveckling och samtidigt bidra till vår fortsatta tillväxt. Hos oss får du arbeta i komplexa, tekniktunga projekt med hög innovationshöjd och verklig påverkan, både inom teamet och i våra produkter. Du blir en central del av ett erfaret utvecklingsteam där kunskapsutbyte och strategiskt tänkande är självklara delar av vardagen. I rollen ansvarar du för att driva och bidra till hela produktutvecklingskedjan. Från tidiga koncept och offertarbete till systemdesign, verifiering och stöd till produktion. Vi värdesätter din tekniska erfarenhet och ser gärna att du bidrar med både specialistkunskap och ett helhetsperspektiv i våra projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkommer att innefatta: * Design och implementering av elektroniklösningar för våra avancerade undervattensprodukter.​ * Praktiskt arbete med komponenter, kretskort och mätinstrument.​ * Utveckling av programmerbar logik inom både hårdvara och mjukvara. * Framtagning av scheman och PCB-layouts.​ * Uppföljning av krav och dokumentation.​ * Testning och verifiering i laboratoriemiljö Placeringsort är Linköping men resor till andra orter och anläggningar, både i Sverige och utomlands, förekommer. Din profil Vi söker dig som: * Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, elektroteknik, teknisk fysik, datateknik eller motsvarande.​ * Har flerårig erfarenhet av elektronik och produktutveckling.​ * Är praktiskt lagd och van vid labbarbete samt hantering av mätinstrument som oscilloskop, logikanalysator och spektrumanalysator.​ * Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av: * Batteriteknik eller elektrisk framdrivning. * VHDL, Verilog eller EMC. * Lödning och programmering. Inom elektronikområdet erbjuder vi en stor variation av spännande och utvecklande roller. Oavsett om du är elektronikingenjör, elektronikutvecklare, elektronikkonstruktör, elingenjör eller projektledare, finns det goda möjligheter att växa och bidra i meningsfulla uppdrag tillsammans med engagerade kollegor på Underwater Systems. Har du en annan bakgrund men besitter gedigen och relevant erfarenhet inom elektronik? Då ser vi gärna att du också hör av dig. Vi värdesätter kompetens i många former och är nyfikna på hur just du kan bidra till vår fortsatta utveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och arbeta med teknik i framkant? Ansök genom att bifoga CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig! Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
HR-chef till Linotol Group
Linotol Group AB
Personal- och HR-chefer

HR-chef till Linotol Group Vi söker nu en driven och engagerad HR-chef som vill vara med och forma framtiden för vår organisation. Med gedigen erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och en strategisk blick, kommer du att tillsammans med oss driva förändringsarbeten och vidareutveckla businessnära HR-strategier. Du kommer att arbeta brett med det mesta inom HR området och tillsammans med vårt nuvarande HR-team leder och utvecklar du avdelningen. Om Oss Linotol Group är Skandinaviens ledande leverantör inom golventreprenader med kunder över hela regionen. Vi är en erfaren aktör golvläggare som levererar hållbara lösningar för betonggolv, betong produktion & fogfria golv. Vi är en mångkulturell organisation där en stor andel av våra 200 medarbetare kommer från olika länder. Genom vår uppskattade totalentreprenad samordnar vi alla delar i en golvproduktion – från grundkonstruktioner och platsblandad betong till alla slag av färdiga ytskikt. En stor, effektiv och väl utvecklad maskinpark bidrar ytterligare till en stark plattform för kvalitet och effektivitet i arbetet. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvara för hela HR-området; samtliga processer inom ARUBA dvs Attrahera, Rekrytera, Utveckla, Behålla, Avveckla. Driva organisationsutveckling och kulturarbete tillsammans med verksamheten. Exempel på ansvarsområden: Ansvara för att implementera och utveckla HR-strategier i linje med verksamhetens mål. Driva förändringsarbete och ansvara för processer och initiativ avseende medarbetar- och ledarutveckling. Stötta chefer i personalfrågor, såsom arbetsrätt, rehabilitering, arbetsmiljö, konflikthantering och kompetensutveckling. Säkerställa att företaget följer gällande lagar, avtal och regler inom HR-området. Utveckla och implementera policys, riktlinjer och rutiner för HR-arbetet. Stödja organisationen i tillväxtresan och potentiella förvärv utifrån ett HR-perspektiv, inklusive integration och förändringsledning Ta ansvar för löneprocessen från underlag till kvalitetssäkring i nära samarbete med avdelningens medarbetare. Leda HR-avdelningen bestående av två medarbetare. Vem är du? Vi tror att du är en person som snabbt skapar förtroende i organisationen och att du modigt sätter HR på agendan. För tjänsten krävs flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, i rollen som HR-chef. Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalvetenskap, HR eller annan relevant högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Du bör ha god kunskap om arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning samt erfarenhet från olika kollektivavtalsområden; både tjänstemän och arbetare. Du bör med lätthet röra dig inom både de operativa och strategiska delarna och trivas med att driva förändring i en till viss del traditionell miljö. Vi tror att du har erfarenhet av att leda förändringsprojekt och utveckla HR-strategier. Dessutom är kunskaper i Microsoft-system och personalsystem viktiga för rollen. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och har gärna erfarenhet av att arbeta i mångkulturella organisationer. Vi söker en strategisk och lösningsorienterad person med god ledarskapsförmåga. Du bör vara självständig, initiativtagande och skapar goda relationer. Dessutom krävs en strukturerad och noggrann inställning i arbetet. Vad kan vi erbjuda dig? I den här centrala och ansvarsfulla rollen får du stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Du kommer att bli en del av ett intressant team och en spännande utvecklingsresa inom Linotol Group som koncern. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö med intressanta tillväxtmål och stora utvecklingsmöjligheter. Arbetsplatsen värdesätter din drivkraft och personlighet, med fokus på ständig förbättring och innovation. Dessutom erbjuds konkurrenskraftiga villkor och goda möjligheter att växa inom en framgångsrik koncern. Vårat kontor ligger på Händelö i Norrköping. Humor, gemenskap och trygghet är viktiga delar av arbetsdagen, och vi gör vårt bästa tillsammans för att det ska kännas så. Har du drivet och viljan att vara med i den gemenskapen? Skicka in din ansökan redan nu då vi gör urval löpande. Sista ansökningsdag är 10 augusti 2025. Vid frågor kontakta Louise Fältskog 076 831 77 64

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Systemingenjör inom försvarsindustrin
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du arbeta nära tekniken – men också se helheten? Som systemingenjör i teamet som utvecklar navigationssystemet till Gripen E får du en unik möjlighet att kombinera teknik, testning och flygsäkerhet i ett av Sveriges mest avancerade försvarsprojekt. Att jobba som Systemingenjör  Du blir en del av ett team bestående av system- och mjukvaruingenjörer som arbetar tätt tillsammans i hela utvecklingscykeln. Rollen innebär stort ansvar för att krav uppfylls, funktioner testas korrekt och att både teknik och användarupplevelse hänger ihop. Du kommer att arbeta i simulatormiljöer där du testar och utvärderar flygfunktioner – och ser till att systemen fungerar som tänkt, under realistiska förhållanden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Testa och utvärdera funktioner i simulatorprov Säkerställa att funktioner uppfyller tekniska krav och flygsäkerhetsstandarder Ansvara för kravspårning, dokumentation och systemanalys Delta i utredningar och ta fram lösningsförslag i samarbete med mjukvaruutvecklare Arbeta med pilotåterkoppling – hur uppfattas funktionen av användaren?  Bidra till dokumentation och analys i slutet av varje utvecklingscykel Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos vår kund  med start efter sommaren.  Du kommer att coachas av en mentor hos vår kund samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos vår kund.  Vi söker dig som: Har en civil- eller masterexamen inom teknisk fysik, datateknik, matematik eller motsvarande Har god teknisk förståelse och tycker om att se hur delar hänger ihop till ett system Är analytisk, strukturerad och noggrann med dokumentation Tycker om att testa, felsöka och lösa komplexa tekniska utmaningar Är lyhörd och intresserad av hur tekniken upplevs av piloten Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Flygintresse eller erfarenhet av test/simulatorer Förståelse för programmering eller kod (även om du inte själv programmerare Tidigare erfarenhet av systemutveckling, kravhantering eller modellering Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Lema Naderi på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!   Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Saab söker erfaren Batteriingenjör
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Affärsområdet Underwater Systems är i expansion och söker en batteriingenjör med systemperspektiv. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en miljö som kännetecknas av samarbete, innovativt tänkande och teknisk spetskompetens. Vi söker dig som är van vid att arbeta över flera discipliner och vill arbeta med batterier som en del av ett större tekniskt system. I denna roll kommer du att ansvara för utveckling och integrering av batteripaket och batterimoduler i våra högteknologiska undervattensprodukter. Arbetet omfattar allt från val av batterikemi och leverantörer till konstruktion och sammanbyggnad av batterimoduler. Du kommer att ha ett nära samarbete med både interna utvecklingsteam och externa parter, vilket inkluderar leverantörer och tillverkningsenheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: * Analys av batterikemier, konfiguration av battericeller/moduler, samtidigt som du optimerar effekt- och energibalans. * Batteriövervakning och livslängdsanalyser. * Säkerhet och hantering av batterier med hög energitäthet, inklusive utveckling av laddningsstrategier, termisk hantering av celler, optimering av cellpackning samt efterlevnad av gällande myndighetskrav avseende användning och förvaring. * Utveckling och/eller inköp och analys av BMS (Battery Management System). Ditt arbete spänner över hela produktutvecklingskedjan, från förstudier och offertarbete till utveckling, verifiering och produktionssupport. Placeringsort är Linköping men resor till andra orter och anläggningar, både i Sverige och utomlands, förekommer. Din profil Vi söker dig med en bakgrund inom energi- eller batteriteknik, antingen genom relevant utbildning eller erfarenhet av att arbeta med batterisystem i industriella tillämpningar. Du kommer att arbeta i ett projektorienterat team där ni ansvarar för er del av produkten och utvecklingsarbetet. Vi söker dig som har: * Högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, elektroteknik, elkraft, maskinteknik, teknisk fysik, datateknik eller motsvarande. * Bred erfarenhet av batteriutveckling, elektronik och produktutveckling. * Praktisk fallenhet för labbarbete och hantering av mätinstrument. Meriterande kunskaper: * Erfarenhet av batteriteknik eller elektrisk framdrivning. * Kunskaper i EMC. * Kunskaper i motorstyrning. * Färdigheter i lödning och programmering. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025