Är du utvecklingsdriven och vill göra skillnad? Då är du välkommen till Vrinneviskolan som vår nya kollega! Vilka är vi? Vrinneviskolan är en av Norrköpings modernaste skolor, med närhet till Vrinneviskogen. Skolan invigdes 2020 när hela F-6 samt skolgård var klara. Vrinneviskolan är en två-parallellig F-6 skola med ca 280 elever. Klassrummen har en anpassad lärmiljö och är utrustade med smartboard, dokumentkamera och ljudutjämningssystem. Eleverna har även tillgång till datorer. Vrinneviskolan är en mångkulturell skola och en skola för alla. Verksamheten präglas av trygghet, trivsel och arbetsglädje, där eleven sätts i centrum. Undervisningen är anpassad mot ett språk-och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vi har ett aktivt värdegrundsarbete, som baseras på respekt och trevligt bemötande. Alla elever ska känna sig inkluderade och verksamheten ska präglas av delaktighet. Lärarna är positiva, ambitiösa och kompetenta och vi söker dig som kan bidra till bibehållen hög kvalitet. Hos oss får du en engagerad, tydlig och stöttande rektor som prioriterar det pedagogiska ledarskapet. Du får en arbetsplats där vi jobbar med eleven i centrum. Titta gärna in på Vrinneviskolan på Instagram för att se hur vi arbetar. Dina arbetsuppgifter Som förstelärare på Vrinneviskolan får du vara med och bygga upp och utveckla verksamheten. Du ingår i ett förstelärarnätverk i Norrköpings kommun där du får egen kompetensutveckling och kollegialt lärande tillsammans med övriga förstelärare. Du ingår i en utvecklingssgrupp på skolan och ansvarar för skolutvecklingen på skolan tillsammans med rektor och ytterligare en förstelärare. Ditt huvudsakliga uppdrag är att undervisa som ämnes/klasslärare i årkurs 6. Du utvecklar undervisningen och fungerar som förebild för elever och kollegor. Du driver frågor som rör elevers lärande, utveckling och resultat. Vi förväntar oss att du har ett öppet pedagogiskt förhållningssätt och har höga förväntningar på att alla kan utvecklas i sitt lärande. Samverkan med kollegor står i fokus. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i åk 4-6, gärna inom matematik och kan redovisa minst fyra års vitsordat arbete med undervisning. Vi söker dig som vill vara med på vår resa och bygga upp vår verksamhet. Som person är du trygg, stabil och lyhörd. Du har ett starkt intresse och motivation att utveckla elevers lärande. Du är skicklig på att skapa en god lärmiljö med arbetsro och trygghet för dina elever. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation utefter den du möter för att nå fram med ditt budskap. Du värdesätter samarbete och delar gärna med dig av din kunskap till dina kollegor. Du skiljer mellan det personliga och det professionella i ditt arbete. Du har förmågan att motivera andra och skapa engagemang och delaktighet. Du ser till helheten i ditt agerande och strävar efter att nå uppsatta mål. Som person drivs du av att se möjligheter istället för utmaningar. Vi vill att din ansökan innehåller CV och lärarlegitimation. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 3 augusti Kontakt: Rektor Mia Nylander, 011 15 63 52 Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker nu dig som brinner för utveckling, ledarskap och teknik och som vill kombinera denna passion med dina erfarenheter från olika typer av roller inom tillverkande industri. På Combitech vill vi att du i din vardag ska ha möjlighet att göra skillnad för människor, verksamheter och samhälle. Hos oss får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar personlig och professionell utveckling samt värnar trygghet och balans i livet. Sök rollen som projektledare hos Combitech redan idag! Din roll som verksamhetsutvecklare/projektledare Som konsult på Combitech kommer du i ditt uppdrag att få variation i din vardag med olika uppgifter, där du kan arbeta med exempelvis koordinering, planering, projektledning eller verksamhetsutveckling hos någon av våra kunder som främst finns inom industrin. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter, hjälpa våra kunder att utvecklas samtidigt som du lär dig genom dina arbetsuppgifter och genom att tillsammans med dina kollegor lösa projektets/teamets tilldelade uppgifter. Som konsult på Combitech är du anställd i en enhet där ditt ledarskap är i fokus och där erfarenheterna spänner från nyutexaminerade till erfarna. Du har sedan uppdrag ute hos någon av våra kunder eller i ett av våra interna team. Tiden i uppdrag styrs primärt av kundens behov och tiden med Combitech ägnar du åt att utvecklas både professionellt och som person. Beroende på din erfarenhetsnivå har vi olika typer av program och utbildningar för att stötta dig i din fortsatta resa. Vem är du? Vår högsta prioritet är att du vill fortsätta att utvecklas, både inom yrkesområdet och på det personliga planet. Du ställer frågor, har god samarbetsförmåga, är hjälpsam och vill driva arbetsuppgifter framåt. Genom att vara nyfiken på att lära dig av andra och samtidigt vara generös med din egen kunskap, hjälper vi våra kunder att vara framgångsrika och utvecklas. Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör, har hunnit att få en del industrierfarenhet samt har minst några års erfarenhet från projektledning, verksamhetsutveckling eller annan koordinerande/utvecklande roll och som vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss! Du har en passion för teknik och för att växa i din yrkesroll. Vi söker dig med stort engagemang som är intresserad och nyfiken på nya utmaningar. Du stöttar andra omkring dig och leder dig själv och din omgivning framåt på ett positivt och långsiktigt hållbart sätt. Du är driven och har ett stort engagemang för att utveckla dig själv, människor, relationer och affärer. Vi söker dig som är prestigelös och som har den flexibilitet och anpassningsförmåga som krävs för att trivas i rollen som konsult och i att arbeta i en omväxlande och föränderlig miljö. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med eventuell registerkontroll. Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Kontaktperson: Anna Hammer +46 73 4183145 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Som länets största arbetsgivare har Region Östergötland mycket att erbjuda. Vår verksamhet har höga ambitioner och erbjuder en hälso- och sjukvård i världsklass. Duktiga medarbetare är en förklaring till våra framgångar och för oss är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare. Därför anstränger vi oss både för att hitta rätt medarbetare och för att kunna erbjuda ett kontinuerligt lärande och många olika karriärvägar. Vårt erbjudande Psykiatriska kliniken i Norrköping är en del av Psykiatricentrum i Östergötland. Sedan 2020 är all psykiatri (inklusive flyktingmedicin, BUP och rättspsykiatrin), beroendevård och ungdomshälsan i ett och samma centrum. Kliniken i Norrköping består idag av 3 öppenvårdsmottagningar, 1 psykiatrisk akutenhet, 2 slutenvårdsavdelningar, 1 intensivvårdsavdelning (PIVA) samt beroendeenhet med mottagning och vårdavdelning. På öppenvårdsmottagning Spiran finns sedan 2016 ett specialistteam som ger insatser till patienter med autismspektrumtillstånd (AST). Teamet är organiserat under regionens psykiatriska öppenvårdsmottagning. Nu söker vi en kurator till vårt AST-team. Spiranmottagningen ligger i centrala Norrköping med cirka tio minuters promenadavstånd från tåg- och busstation Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i ett multiprofessionellt team bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeut, kurator, psykoterapeut och specialistläkare. Teamets uppdrag består av att ge habiliterande och psykopedagogiska insatser till vuxna patienter med autismspektrumtillstånd (AST) och där den enskildes nätverk engageras vid behov. Som kurator i AST-teamet har du ansvar för att informera om samt vägleda patienter och medarbetare kring vilka stödinsatser som finns i samhället för målgruppen. Du utför enskilda bedömningar och insatser i form av exempelvis motiverande och stödjande samtal, behandlingsinsatser kring stress- och ångesthantering, diagnossamtal samt anhörigstöd. Som kurator deltar du i myndighetssamverkan och hjälper patienter att initiera, framföra behov och etablera kontakt med andra myndigheter och lämpliga stödinsatser i samhället. I arbetsuppgifterna ingår även att leda gruppverksamheter och olika typer av kurser/utbildningar för vår patientgrupp och anhöriga. Utöver att ingå i specialistteamet kommer du även att vara en del av det allmänpsykiatriska arbetet på mottagningen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator eller färdigutbildad socionom, främst med erfarenhet av arbete med personer med autismspektrumtillstånd (AST) och psykisk ohälsa. Erfarenhet av arbete inom psykiatri är även meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap om rättigheter och stödinsatser vid funktionsnedsättning samt erfarenhet av teamarbete. Du är strukturerad, stabil och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har ett intresse och öppenhet för människors olikheter och är villig att anpassa bemötande och arbetssätt utifrån förmåga och behov hos den person du möter. Du tycker om att jobba i team och har en god samarbets-förmåga samtidigt som du kan planera och genomföra insatser självständigt. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och underhåller kontinuerligt dina kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Erfaren inköpare för nästa generations Toyotaprodukter Har du ett skarpt affärssinne och gillar att förhandla? Vill du bidra till utvecklingen av innovativa, världsledande produkter inom materialhantering? Då kan denna tjänst på Toyota Material Handling vara rätt för dig: Vi söker en erfaren inköpare med brinnande intresse för affärer och teknik. Ditt team och din roll Inköpsfunktionen på Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB har drygt 70 medarbetare och ett samlat inköpsvärde på 7000 MSEK. Sourcingavdelningen består av ca 15 engagerade och hjälpsamma kollegor där vi jobbar som ett lag och sätter ett högt värde på gemenskap. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: * Genomföra kostnadseffektiva, kvalitetssäkrade och hållbara upphandlingar av komponenter, verktyg och system. * Leda och koordinera leverantörsinvolvering i företagets produktutvecklingsprojekt. * Planera, strukturera och utveckla ditt ansvarsområde från koncept till kvalitetssäkrade serieleveranser från leverantör. Avdelningens huvudansvar är upphandling av direktmaterial, med fokus på nya artiklar som introduceras i samband med olika produktlanseringar. Offertförfrågningar och förhandlingar varvas med materialsäkring, projektdeadlines, framtagande av utvecklingsavtal m.m. Vanligtvis sker inköpsarbetet i flera produktutvecklingsprojekt eller upphandlingsuppdrag som befinner sig i olika faser och involverar olika typer av artiklar och leverantörer. Målet är att utifrån ett totalkostnadsperspektiv bidra till företagets lönsamhet under lång tid framöver. Sammantaget är detta en spännande möjlighet för dig som gillar utmaningar, teknik och att göra affärer! Din profil För att lyckas i rollen är det viktigt att både kunna skapa struktur i sin arbetsvardag och trivas med att ha flera parallella åtaganden och många kontaktytor. För att passa som inköpare hos oss ser vi att du är flexibel, förändringsbenägen, engagerad och skicklig på att samarbeta. I denna tjänst förekommer det resor både inrikes och utrikes. Förutom ovan behöver du även ha: * Högskoleutbildning som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande. * Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom inköp, företrädesvis teknisk upphandling och förhandling. * Kostnadsfokus och erfarenhet av att göra kostnadsanalyser och se produktens totalkostnad. * Erfarenhet av att ta fram och använda kommersiella utvecklingsavtal. * Intresse för ny teknik och produktutveckling. Vi värdesätter även kompetens inom tillverkningsprocesser. * Kompetens inom projektledning. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. * B-körkort Vilka är inköpsfunktionen på Toyota Material Handling? Toyota Material Handling är världsledande inom materialhanteringsbranschen och det görs stora satsningar för att möta framtidens behov av materialhantering. På vår inköpsfunktion i Mjölby arbetar våra medarbetare utifrån visionen "Be the ONE for supply chain". Genom en stark investeringsvilja med fokus på förbättringar, ny teknik och hållbarhet vill vi på Toyota Material handling ligga i framkant. Inköp är en viktig funktion för företagets utveckling framåt och här blir du en central pusselbit i helheten vilket innebär intressanta uppdrag och globala kontaktytor. Medarbetare på inköp beskriver kulturen som öppen, inkluderande och prestigelös med en god gemenskap och frihet under ansvar. Det finns en stark framåtanda och ambition att nå uppsatta mål samtidigt som vi har roligt på jobbet. Ledare inom inköp strävar efter att ge medarbetare variation, bredd i kompetensområden och möjligheten att växa i sin personliga utveckling. "Som chef är det roligaste med mitt jobb att stötta och pusha mina medarbetare att ta sig an nya utmaningar, växa och utvecklas i sina roller"- Gruppchef, Inköp. Din Framtid på Toyota Material Handling Vi på Toyota erbjuder dig inspirerande utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärsteg som motiverar dig att nå dina mål. Hos oss får du utrymme för dina idéer och kreativitet i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder våra medarbetare en trygg anställning med marknadsmässig lön och värdeskapande förmåner. Våra förmåner innefattar bland annat bonus, sjukvårdsförsäkring, föräldralön och mycket mer. Din ansökan Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2025-xx-xx. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess Kontakta gärna våra medarbetare för mer information * Kristina Josefsson, Group Manager Sourcing, [email protected] * Josephine Tykesson Rahman, Talent Acquisition, [email protected] Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS
Försvarsmakten söker personal till Garnisonsenheten med placering Kvarn/Borensberg. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du skall verka som administratör på ganisonsenheten där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att sammanhålla bokningar, stödja och samordna gästande förband, skolor samt de verksamhetsutövare som till vardags finns på kvarn. Andra uppgifter består i att stödja platschef med interna administrativa uppgifter i Försvarsmaktens olika digitala stödsystem. Enklare expeditionstjänster tillhandahålls av dig. I din roll som vaktmästare ansvarar du för dagligt underhåll av vissa gemensamma utbildningsannordningar där lektionssalar och liknande utbildningslokaler är de vanligast. Detta omfattar bl.a skyddsronder inom ramen för för arbetsmiljöarbetet samt kontakter med fastighetsägaren och Fortifikationsverket. Vissa monteringsarbeten förekommer. Exempelvis uppsättning av väggfast utrustning, montering av möbler etc. Kortare arbeten, utbildningar eller informationstillfällen på andra orter förekommer. Krav för befattningen • Körkort klass B • Lägst gymnasial examen • God fysisk hälsa som motsvarar befattningens krav Önskvärda kvalifikationer • God administrativ förmåga inklusive hantering av vanligt förekommande datorstöd • Erfarenhet av servicejobb, exempelvis vaktmästare • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten För att trivas i rollen som administratör tillika vaktmästare vid garnisonsenheten måste du vara ansvarstagande, noggrann och ha god social förmåga. Du gillar att arbeta självständigt och tar gärna initiativ. Som person har du lätt för att skapa relationer och bygga förtroende. Du är lyhörd i din kommunikation med andra och har en god samarbetsförmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt • Anställningarna är 2 civila tillsvidareanställningar (100%) som inleds med 6 månades provanställning. • Tjänsteresor, såväl med som utan övernattning förekommer när behov finns och då i första hand till de orter där garnisonen har egen verksamhet. • Fysisk träning genomförs under arbetstid mot utsatta mål och krav. • Flexibel arbetstid nyttjas. • Placering i Kvarn/Borensberg. • Tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen: Torbjörn Palm, Sektionschef 070-323 95 60/076-166 49 80 Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist Eva Emanuelsson 0500-46 50 00 Fackliga representater: SEKO, OFR/S, SACO, OFR/O Nås via växeln: 010-825 10 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med huvudkontor i Linköping, därutöver har vi kontor i Stockholm, Norrköping, Tranås, Jönköping, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona. Idag är vi drygt 125 medarbetare internt och omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder, vi gör även flera hundra rekryteringar direkt till kund varje år. Dina arbetsuppgifter I rollens om marknadskoordinator är ingen dag är den andra lik, och där du är en viktig del av ett team som jobbar både strategiskt och operativt. Du får möjlighet att växa, påverka och utvecklas – i ett företag där det händer mycket och tempot är högt, men alltid med glädje och teamwork i fokus. I rollen som marknadskoordinator kommer du bland annat att: Skapa och publicera content och inlägg i olika kanaler Ta fram grafiskt material Skriva texter och hantera enklare kommunikation Ta fram inbjudningar, material till event och profilprodukter Hantera flera olika varumärken och hämta in information från olika håll Fota enklare bilder till sociala medier och interna utskick Stötta kollegorna i marknadsteamet – med allt från administration till idéarbete Din profil Vi söker en kreativ person som gillar variation, att få saker gjorda och att vara mitt i händelsernas centrum. Som marknadskoordinator har du en bred och omväxlande roll där du jobbar med allt från content och kommunikation till enklare kampanjer, tröjtryck och inbjudningar. Som person önskar vi att du är prestigelös, flexibel och självgående. Det här är en perfekt roll för dig som är i början av din karriär – kanske är du nyexaminerad eller har jobbat ett par år. Det viktigaste är att du gillar att ta initiativ, är social, och får energi av att skapa och leverera i ett högt men roligt tempo. Du behöver inte vara grafisk designer – men du bör ha ögon för bild och form och kunna ta fram visuellt material som är snyggt och fungerar i olika kanaler. Vi ser även att du är trygg i att skriva och kommunicera enkelt och tydligt. Ansökningsförfarande Vi ser fram emot att höra från dig! För en fördomsfri rekrytering använder vi tester tidigt i processen. De kandidater som går vidare efter ett första steg kommer att bli inbjudna till tester via mejl. Under juli månad tar vi semester och därför är vi inte i arbete utan snarare i solen med en glass i handen. Vi finns på telefon om du har brådskande frågor. I augusti är vi tillbaka och påbörjar urvalsarbetet, därefter fortsätter vi med tester och intervjuer. Har du frågor? Kontakta HR – Petra Pyk [email protected] 011–199466 alternativt rekryterande chef Robin Almqvist [email protected] 0706-86 11 27 Välkommen till Skill – där människor gör skillnad, varje dag!
Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss! Vi söker nu en Operatör Lut och Kraft till Billerud i Skärblacka Vi söker en engagerad och noggrann operatör till vårt team på Lut och Kraft. Om du är en lagspelare med ett öga för detaljer och en vilja att utvecklas, då är detta rätt roll för dig! Lut och Kraft ansvarar för att återvinna, framställa samt leverera kemikalier för massatillverkning samt för att leverera energi i form av ånga. Som operatör kommer du att spela en nyckelroll i vår produktionsprocess, där du är en del av ett skiftlag som tillsammans ansvarar för att avdelningen körs optimalt. Avdelningen Lut och Kraft är indelad i flera operatörsavsnitt; sodapanna, indunstning, vitlutsberedning, vatten/ånga och fastbränslepanna. Tjänsten innebär kontinuerlig skiftgång (6-skift). Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Övervakning via skärmbaserat styrsystem Rondering samt hantera akuta driftstörningar ute i fabriken Medverka i befattningsträffar för att optimera körning av processen och bidra till att upprätthålla en driftsäker process Rapportering av avvikelser gällande drift- och personsäkerhet För att lyckas i rollen som operatör Lut och Kraft tror vi att du har Gymnasieexamen företrädesvis med inriktning teknik, industri eller produktion Goda kunskaper i svenska tal och skrift. Det är meriterande om du har: Teoretisk eller praktisk kunskap om pannor Arbetslivserfarenhet från process-/tillverkningsindustri Eftergymnasial utbildning inom process-/pappersteknik Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken, lättlärd och initiativtagande. Du uppskattar att arbeta i grupp mot gemensamma mål och värdesätter samarbete. Du utför alltid ditt arbete med säkerhet i fokus, har en god analytisk förmåga och känner ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett positivt förhållningssätt och tar dig gärna an utmaningar och problemlösning. Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Värna om varandra och vi håller det vi lovar. Ansökningsinformation Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Som kandidat kommer du få den första återkopplingen om ett potentiellt nästa steg via email och vi rekommenderar att du håller utkik i din mailkorg för att inte missa information från teamet på Billerud. Kandidater som går vidare till ett första steg i denna process kommer bli ombedda att genomföra ett problemlösnings- samt ett personlighetstest. Som ett andra steg i processen kommer vi bjuda in aktuella kandidater till intervju. På Billerud sätter vi säkerheten först och slutkandidaten kommer bli ombedd att i enlighet med vår policy att genomföra ett Drog- & Alkoholtest på vår företagshälsovård. Varför oss? Som operatör på Lut och Kraft kommer du att få möjlighet att lära dig en spännande process med stöd och hjälp från många erfarna kollegor. Du blir en del av en trevlig gemenskap med en familjär känsla på skiftlaget.
Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med huvudkontor i Linköping, därutöver har vi kontor i Stockholm, Norrköping, Tranås, Jönköping, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona. Idag är vi drygt 125 medarbetare internt och omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder, vi gör även flera hundra rekryteringar direkt till kund varje år. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara en del av och i högsta grad bidra till Skills fortsatta tillväxtresa. Som affärsinriktad marknadsförare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp våra digitala kampanjer – från strategi till operativt genomförande. Du har kännedom och systemförståelse för HubSpot, Google Analytics, Meta och LinkedIn Ads, och förstår hur innehåll, data och affär hänger ihop. Du kommer att arbeta nära våra affärsområden och säljteam, och du förstår hur marknadsföring påverkar säljprocess, leads och lönsamhet. I rollen ligger också att driva och utveckla digitala verktyg, automatiserade flöden och rapportering – och vara den som ser till att vår marknadsföring syns, konverterar och leder till konkret affär. Även om du är den digitala specialisten kommer du även skapa enklare content i form av text och annonser i verktyg som InDesign eller Canva. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för marketing automation och e-postflöden i HubSpot. Skapa, publicera och följa upp kampanjer i Meta, Google Ads och LinkedIn Campaign Manager. Driva strategiska och operativa SEO-arbetet framåt. Optimera konverteringar på webben (CTA, landningssidor, formulär) Utveckla den digitala marknadsföringen och komma med idéer hur den kan optimeras ännu bättre. Stötta våra varumärken och affärsområden med målgruppsanpassad kommunikation och kampanjinnehåll. Bidra till att stärka kopplingen mellan marknad och sälj genom utveckling av CRM-flöden, leadshantering och kvalificering. Ta fram content till kampanjer och andra digitala marknadsföringsinsatser. Din profil Som person är du trygg i din kompetens och drivs av att skapa resultat som märks. Du får ett stort ansvar och har utrymme att ta egna initiativ. Det är meriterande om du har erfarenhet av CRM-verktyg som Hubspot, Salesforce eller liknande. Vi ser även gärna att du har arbetat med digital annonsering (Meta, LinkedIn, Google Ads), SEO och marketing automation. För att lyckas i den här rollen tror vi att du: Några års erfarenhet av digital B2B-marknadsföring där du arbetat både strategiskt och operativt. Har jobbat i HubSpot (eller motsvarande CRM/Marketing automation-verktyg) och har koll på lead scoring, workflows, e-post, formulär och rapporter. Har erfarenhet av annonsering i Meta Business Manager, Google Ads och LinkedIn Campaign Manager. Har förståelse om SEO och SEM. Gillar att sätta struktur, bygga flöden, automatisera och följa upp. Ansökningsförfarande Vi ser fram emot att höra från dig! För en fördomsfri rekrytering använder vi tester tidigt i processen. De kandidater som går vidare efter ett första steg kommer att bli inbjudna till tester via mejl. Under juli månad tar vi semester och därför är vi inte i arbete utan snarare i solen med en glass i handen. Vi finns på telefon om du har brådskande frågor. I augusti är vi tillbaka och påbörjar urvalsarbetet, därefter fortsätter vi med tester och intervjuer. Har du frågor? Kontakta HR – Petra Pyk [email protected] 011–199466 alternativt rekryterande chef Robin Almqvist [email protected] 0706-86 11 27 Välkommen till Skill – där människor gör skillnad, varje dag!
Atlas servicetjänster fortsätter att växa och söker nu erfaren flyttpersonal som vill bli en del av vårt professionella team. Vi erbjuder flytt- och städtjänster i hela Östergötland och söker dig som har tidigare erfarenhet inom flyttbranschen, trivs med fysiskt arbete och sätter kunden i fokus. Dina arbetsuppgifter Packa, bära, lasta och lossa bohag på ett säkert och effektivt sätt. Transportera möbler och tillhörigheter till/från bostäder eller lokaler. Skydda och hantera känsliga och värdefulla föremål. Montera/demontera möbler vid behov. Utföra noggrann flyttstädning enligt höga kvalitetskrav. Säkerställa att kundens upplevelse blir trygg och professionell. Vi söker dig som: Har erfarenhet från flyttbranchen eller liknande fysiskt arbete. Är i god fysisk form och trivs med ett rörligt arbete. Är noggrann, punktlig och lösningsorienterad. Har god servicekänsla och professionellt bemötande. Kan arbeta självständigt men också bidra i ett team. Vi erbjuder: Ett omväxlande och aktivt arbete i Östergötland med varierande uppdrag Goda möjligheter att utvecklas och ta större ansvar Ansökan: Skicka din ansökan och CV till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande – ansök redan idag! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Unik chans till ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete på vår hjärtmottagning. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Hos oss får du ett anpassat introduktionsschema och en erfaren mentor för att du ska komma in i jobbet och trivas hos oss. Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och även om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning På mottagningen arbetar vi dagtid 40 timmar per vecka, inga helger eller röda dagar. Du har egna patientbesök där du bland annat följer upp och justerar insatta läkemedelsbehandlingar. Du gör arbetsprover, tolkar långtids-EKG och ger telefonrådgivning till de patienter vi har knutna till oss. Till mottagningsarbete följer också ett visst mått av administration och du behöver du känna dig bekväm med att arbeta i flera olika system och applikationer. Vi arbetar aktivt med flera kvalitetsregister inom kardiologi vilket innebär att både registrera och följa upp resultat och göra åtgärder utifrån detta. Förutom att samarbeta inom vårt eget team samverkar vi mycket med vårdgrannar som exempelvis Rehab väst, för att sätta patientens bästa i centrum. Arbetsgrupp Arbetsgruppen består idag av 4 sjuksköterskor, undersköterska, dietist och du kommer också möta flera av klinikens läkare. Vi har kontinuerlig kontakt i teamet och i gruppen finns bred erfarenhet och mycket kunskap och man delar prestigelöst med sig till andra. Mottagningsenheten består av 10 olika specialistmottagningar som alla har samma chef, vilket innebär att du totalt kommer få cirka trettio nya kollegor som du fikar, äter lunch och har APT och andra gemensamma utbildningar och aktiviteter tillsammans med. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Då tjänsten kräver hög grad av självständighet och kvalificerad rådgivning ser vi att du behöver ha flera års erfarenhet som sjuksköterska, gärna inom hjärtområdet. Har du inte arbetat inom hjärtområdet ingår hospitering och tjänstgöring på vår hjärtavdelning i lämplig tid i början av din anställning. Det är önskvärt att du har utbildning inom hjärtområdet, har du inte det förutsätter vi att du är intresserad av att läsa en fördjupad kurs på minst 7,5 högskolepoäng under första/andra året. Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du talar fler språk. För att trivas och passa in hos oss är det av stor vikt att du kan hantera många uppgifter samtidigt, ha en god prioriteringsförmåga och förmåga att fatta egna beslut och slutföra uppgifter. Dina personliga egenskaper väger tungt i denna rekrytering. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så som snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer