Besiktningstekniker till Carspect Mjärdevi i Linköping
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Mjärdevi i Linköping. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

16 januari 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
HR-partner med strategiskt och operativt fokus i Norrköping
Sway Sourcing Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker en HR-partner till ett varierat och utvecklande uppdrag i Norrköping. I denna roll blir du en nyckelspelare inom HR-teamet där du arbetar nära chefer på Logistikavdelningen, inklusive E-handel, och hanterar både strategiska och operativa HR-frågor. Du kommer att coacha och stödja chefer i områden som arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, ledarskap och kompetensutveckling. Rollen innebär också att du driver projekt, utvecklar processer och håller utbildningar som kopplar HR-arbetet till verksamhetens affärsmål. Ansvarsområden Stödja chefer i arbetsrättsliga frågor, facklig samverkan och förhandlingar Arbeta med arbetsmiljöfrågor och stötta vid rehabilitering och individärenden Hålla utbildningar inom HR-området Bidra till chefs- och ledarskapsutveckling Delta i förändringsarbeten och projekt för att nå verksamhetens mål Vem vi sökerVi letar efter dig som har minst två års erfarenhet som HR Business Partner och en högskoleutbildning inom HR eller motsvarande. Erfarenhet från logistik, e-handel eller lagerverksamhet är en fördel. Som person är du: Relationsbyggande och förtroendeskapande Självständig, modig och målinriktad Förmögen att balansera strategiska och operativa perspektiv för bästa resultat Praktisk informationArbetet kräver att du kan vara på plats i Norrköping två dagar i veckan, med möjlighet att arbeta på distans resterande tid. Period: 27 januari 2025 – 29 augusti 2025Omfattning: 100 %Stationeringsort: NorrköpingSpråkkrav: Svenska (Expert) AnsökanVi behandlar ansökningar löpande, vilket innebär att annonsen kan tas bort innan sista ansökningsdatum. Skicka in din ansökan så snart som möjligt om du är intresserad av rollen. Nödvändiga färdigheter Arbetsrätt HR Business Partner Arbetsmiljö E-handel Låt mig veta om detta är i linje med vad du önskar! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
First line support sökes till kund i Linköping
Bemannia AB (Publ.)
Supporttekniker, IT

Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line support? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet. Uppdraget är med start omgående och framöver med arbetstider 08.00-16.30 måndag-fredag.Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering ute hos vår kund i Linköping.Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter IT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.Vissa ärenden löser supporten själva medan andra mer avancerade ärenden hanteras genom att de skickas vidare till second eller third line på IT-enheten. Dina kvalifikationer Ett (1) års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara God social kompetens Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Godkänd gymnasieexamen Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 31 januari 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på08-84 53 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Underhållstekniker/mekaniker sökes till Freudenberg i Norrköping!
Jobandtalent Sweden AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Just nu söker vi på Jobandtalent dig som har flerårig erfarenhet av mek, gärna inom processindustri och arbete som underhållstekniker. Är du dessutom en självständig och strukturerad person är det här verkligen ett jobb för dig. Välkommen med din ansökan!ArbetsbeskrivningUppdraget som underhållstekniker inom FU/ mek går först och främst ut på att ansvara för att sortera i den befintliga underhållsplanen och ta fram ny prioriterad underhållsplan. Du kommer dessutom vara med i det dagliga underhållet och utföra förebyggande underhåll av mekanisk utrustning. Du förväntas rapportera och uppdatera avseende utförda arbeten, reservdelar, anläggningsregister samt inköp. Du rapporterar till underhållschef.KvalifikationerVi söker dig som har utbildning inom industri med inriktning mekanik eller liknande. Vidare har du flerårig erfarenhet av mek, gärna inom industri eller av arbete som underhållstekniker med tillhörande förebyggande underhåll.Det är meriterande om du har lätt för att förstå och lösa mekaniska problem. Vidare är det även meriterande om du har Heta arbeten, traverskort, truckkort och mobila arbetsplatformar.För att lyckas i rollen är det viktigt att du ser vad som behöver göras och att du är noggrann. Det är också viktigt att du självständigt kan planera dina arbetsdagar. Kontaktuppgifter och ansökanFör att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Tolga Demir via e-post [email protected] arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!Välkommen med din ansökan!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Montörer sökes för undertaksdemontering – Start 20 januari i Ryd, Linköp...

Vi söker montörer för ett spännande kort uppdrag med start måndag 20 januari - 22 januari. Som montör kommer du att vara en del av vårt team och ansvara för att montera undertak i en butiksmiljö.Om tjänsten Vi söker montörer för ett kort spännande uppdrag med start måndag 20 januari. Som montör kommer du att vara en del av vårt team och ansvara för att plocka nerundertak i en butiksmiljö. Arbetet innebär att ni ska ta ner undertaksplattorna i en butik. För att genomföra detta kommer ni att använda en stege eller, om det behövs, ett rullställning för att nå taket på ett säkert sätt. Plattorna är inte fästa med skruvar, utan hålls på plats av enkla plåtlister (bärverk), vilket gör att de enkelt kan lyftas bort. Varje platta väger ungefär 1 hg, vilket innebär att de inte utgör någon större belastning.Om digVi söker nu dig med tidigare erfarenhet av montering. Du arbetar effektivt men med stort fokus på god kvalitet. Vidare är du en problemlösare och är inte rädd för att ta i när det behövs. Krav för tjänsten - God fysik: Arbetsuppgifterna kan kräva fysiskt ansträngande arbete, som att lyfta och hantera tunga material, arbeta i obekväma positioner eller på hög höjd. - Goda kunskaper i svenska eller engelska Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena PersonalArena Personalär experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO.Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Sommarvikarier till Storängen Söderköping
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Storängen i Söderköpingsommarvikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Introduktionsutbildning• Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Arbetskläder• KollektivavtalOm rollenDin uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande.Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och gruppchef som arbetar tätt ihop. Om Storängen:Storängen är ett vårdboende beläget på Storängsområdet i Söderköping. Boendet består av tre hus: Gläntan, Tallgården och Dalgården. Gläntan har sammanlagt 18 lägenheter varav 6 lägenheter är för permanent boende och 12 är korttidsplatser. Tallgården har 18 lägenheter för permanent boende. Dalgården ligger ett par hundra meter bort med sammanlagt 32 lägenheter för permanent boendeVarje avdelning har ett gemensamt kök och trivsamma utrymmen för samvaro och måltider. Det finns gemensam uteplats och balkonger. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Storängen har en aktivitetsansvarig på 75% som tillsammans med aktivitetsombuden planerar och utför aktiviteter för alla boende på Storängen.Aktiviteter är en viktig del av omvårdnaden. Aktiviteter erbjuds dagligeni mindre grupper, där alla ska kunna hitta något särskilt roligt eller stimulerande. De olika gemensamma aktiviteterna presenteras varje vecka i ett aktivitetsschema på avdelningarna. Din erfarenhet och kunskapVi gissar att du som söker dig till oss:- lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer.- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Efter överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-03-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor?Kontakta gärna: Gruppchef Gläntan: Lovisa Tageby 073-519 28 71Gruppchef Tallgården: Loona Gyolai 073-519 28 72Gruppchef Dalgården Nedre: Ermina Julardzija 073-519 28 73Gruppchef Dalgården Övre: Malin Edström 073-519 28 70Observera att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Account Manager till Onslip
A Hub AB
Företagssäljare

Är du en driven säljare som gillar att göra affärer i ett högt tempo? Hos Onslip blir du en del av ett litet och familjärt techbolag i framkant, där du får ta stort ansvar och påverka på riktigt. Här väntar en roll som kombinerar varma leads med proaktiv försäljning, allt i en ungdomlig och entreprenöriell kultur. Det här är helt rätt möjlighet för dig som älskar att se resultat av ditt hårda arbete! OM ROLLEN Som Account Manager ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från första kontakt till signerat avtal och vidare kundvård. Du har ett nära samarbete med support- och leveransteamet för att säkerställa förstklassig service till dina kunder. En stor del av rollen innefattar att ta hand om inkommande leads, förfrågningar och intresseanmälningar där du hjälper kunderna vidare till avslutad affär. Vid tillfälle kommer du även att bearbeta nya kunder i utringande samtal. Som Account Manager tar du ägandeskap för dina kunder och hjälper dem att nå ökad lönsamhet och en enklare vardag. Du kommer in i en spännande tillväxtfas med många möjligheter för dig som Account Manager att påverka både din egen och företagets utveckling. Här möts du av en stöttande och positiv arbetsmiljö med nära coachning av erfarna kollegor och kompetensutveckling inom både försäljning och produkt att ta del av. VEM ÄR DU? För att lyckas och trivas i rollen som Account Manager ser vi att du: Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av uppsökande försäljning och gillar utmaningen att hitta rätt lösning för varje kund. Är ihärdig, envis och ser motgångar som möjligheter. Är jordnära och ansvarstagande – du kommer till jobbet i tid, gör ditt bästa varje dag, tar ansvar för ditt arbete och håller ordning i systemen. Är bekväm med förändring och gillar snabba svängar i en agil och föränderlig miljö. Har flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Det är meriterande, men inget krav, om du även har en bakgrund i restaurangbranschen, där du fått förståelse för kundernas vardag och behov. Meriterande är även en eftergymnasial utbildning inom försäljning/ekonomi. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig. OM ONSLIP Onslip lanserade Sveriges första molnbaserade kassasystem för restauranger 2013. Med över 10 års utveckling i nära samarbete med sina kunder har Onslip sedan dess skapat en robust lösning som möter branschens behov. Idag är Onslip en ledande aktör inom molnbaserade kassasystem och har utvecklat innovativa lösningar som hjälper sina kunder att ligga steget före. Hos Onslip får du samarbeta med drivna kollegor, bidra med dina idéer och vara med på en tillväxtresa där nya möjligheter ständigt öppnar sig. Läs mer om Onslip här! ÖVRIGT I den här rekryteringen samarbetar Onslip med A-hub och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected]. Placering: Du utgår från Onslips kontor vid Kungsgatan 20 i Linköping med flexibilitet för distansarbete. Arbetstider: Måndag – Fredag kl 8.00-17.00. Start: Start enligt överenskommelse, så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten så snart som möjligt.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Skandiabanken söker handläggare inom kundservice

Skandiabanken - Det mesta för de flesta Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Handläggare kundservice Bank | Skandia | Linköping Är du en person som drivs av och har ett genuint intresse för kundservice och ekonomi? Hos oss på Skandiabanken får du, utöver en god arbetsmiljö och härliga kollegor, möjlighet att utvecklas i ett arbetsklimat med stor variation och högt tempo. Är du vår nya kollega? Om tjänsten Skandiabanken är dotterbolag till försäkringsbolaget Skandia. Bankens kundservice har sin placering i ljusa fräscha lokaler i centrala Linköping. I denna roll kommer du att arbeta huvudsakligen med att svara på inkommande samtal från Skandiabankens kunder som behöver vägledning i olika ärenden som rör privatekonomi. Som handläggare jobbar man mot uppsatta mål såsom att ge bästa tänkbara service genom att informera och besvara kundens frågor, där även Skandiabankens övriga produkter och tjänster erbjuds - allt utifrån vad som kan tänkas passa bäst för varje kund! Jobbet innebär att kontinuerligt arbeta mot individuella samt teambaserade mål där service, tillgänglighet och försäljning mäts och följs upp. Arbetsuppgifter - Kundbemötande via telefon eller digitala kanaler - Samarbeta med andra avdelningar - Stötta upp i närliggande arbetsuppgifter Du erbjuds - En gedigen bankutbildning som ger dig rätt förutsättningar i din arbetsroll - Att bli en del av ett fartfyllt härligt gäng med positiv energi och god arbetsmiljö - Att få meriterande service- och bankerfarenhet där du växer på ett såväl personligt som professionellt plan - En prestigelös och flexibel lagspelare som sätter kunden först - Ansvarstagande och driven både i din egen utveckling samt verksamhetens Vi söker dig som - Har tidigare erfarenheter av ett kundnära jobb där du är van vid att ge god service - Har ett intresse för ekonomi - Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Meriterande - Erfarenhet inom finansbranschen - Akademisk utbildning inom ekonomi Startdatum: Snarast möjligt Anställningstyp: Heltidsanställning Arbetstider: 08:30 -17:00 OBS! Då tjänsten är säkerhetsklassad så krävs ett godkänt utdrag ur belastningsregister och UC Vi arbetar med urvalsprocessen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Vi ser fram emot din ansökan! Kontakt av rekryteringsfirmor undanbedes då vi hanterar rekryteringen internt. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

14 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Jobba i Motala och Vadstena i sommar!
NTM Media AB
Journalister m.fl.

MVT är redaktionen som erbjuder dig varierade uppdrag, en chans att vara kreativ med egna idéer och en plats mitt i händelsernas centrum. Ta chansen på den lilla tidningen med de stora möjligheterna! I rollen som reporter får du chansen att vara med och sprida kunskap, information och granska samhällsviktiga frågor som våra läsare får ta del av. På den mindre lokaltidningen får du komma nära, skriva om det som berör läsarna samtidigt som du kan göra fördjupningar och ge fler perspektiv.Här kommer du arbeta brett som nyhetsjournalist i Motala och Vadstena, två fantastiska sommarstäder där vi bevakar att från Vätternrundans cykellopp och konserter till kommunala beslut och företagsnyheter. Vi söker också reportrar med sportkompetens som är redo att bevaka allt från speedway till fotboll. Som vikarie är din huvudsakliga arbetsuppgift att skriva redaktionella texter samt ta bilder till dessa. Du får också liverapportera och producerar enklare videomaterial. Vi arbetet med digitalt fokus med tydliga mål där vi alltid har läsarna i centrum. Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har stor frihet att komma med egna idéer. Samtidigt får du jobba med engagerade, duktiga och hjälpsamma kollegor som kan lära dig mycket. Är du en person som gillar tempo, har idéer och vill vara med att driva och utveckla journalistiken så kommer du att trivas hos oss! Vi söker dig som har ett stort engagemang, intresse för den lokala journalistiken och brinner för att få berätta om det som berör människors vardag. Du är nyfiken, flexibel, kan sätta dig in i nya frågor och jobbar aktivt för att dina texter ska fånga läsarnas intresse. Du är duktig på att knyta kontakter, har egna idéer och trivs att jobba i högt tempo. Du är kreativ och kommer med egna idéer och du är stilistiskt skicklig. Du har god förmåga att knyta kontakter och skapa förtroende för såväl intervjupersoner som våra läsare. B-körkort är ett krav då det förekommer bilkörning i tjänsten. Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Eventuella frågor om tjänsterna besvaras av Lina Handberg, chefredaktör, 0708-303618. Facklig företrädare SJF är Lillian Andersson, 0722-199566. NTM Media är ett av Sveriges största bolag för lokal media. Kärnan i vår verksamhet är en fri och oberoende journalistik som skapar lokal samhällsnytta och värnar demokrati. Vi levererar lokala nyheter idag för ett bättre samhälle imorgon. Vårt bolag består har två delar; vår redaktionella verksamhet och vår kommersiella säljorganisation. Den gemensamma grunden är vår lokalkännedom. Genom Sveriges starkaste lokala nyhetskanaler, med 18 prenumererade nyhetstitlar från Vimmerby i söder till Kiruna i norr, når vi varje dag över en miljon läsare. NTM Media ägs av NTM, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har inga kortsiktiga avkastningskrav, vilket gör att vi kan agera långsiktigt med främsta syfte att bedriva publicistisk verksamhet. Läs mer om vår koncern på ntm.se. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande

10 januari 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Farmaceut till Valdemarsvik - extra klirr i kassan och ett varmt välkomnand

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Varför oss? 🌟Varmt välkommen till vårt familjära apotek i Valdemarsvik! Apoteket är beläget på en mindre och mysig ort med närhet till såväl vacker natur som havsmiljö, där många turister besöker oss under sommaren. I närområdet finns det vårdcentral, distriktsveterinär, bostäder, mataffärer, skärgård och våran fina Grännes IP som varit utsedd till Sveriges bästa idrottsplats. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer och äldre. Vi har kundnära relationer som ensamt apotek på bygden och stammisar året om. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av en farmaceut, två apotekstekniker och en säljare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar. I dagsläget har vi stängt på lördagar och på söndagar men vår ambition är att ha öppet på lördagar framåt. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till Maggans region. Önskad start omgående eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchef Maggan 070-5315656. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

10 januari 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025