Lediga jobb i Södermanlands län

Sök totalt 1452 lediga jobb i Södermanlands län

Enhetschef till Måltidsservice inriktning skola
Eskilstuna kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du vara med och skapa förutsättningar för goda matvanor för vår kommande generation? Som enhetschef hos oss på måltidsservice får du tillsammans med dina medarbetare och kollegor arbeta med hållbara måltider till våra minsta gäster. Vi söker dig som tycker om att leda i förändring och som med entusiasm vill vara med och bidra på vår utvecklingsresa inom hela måltidsorganisationen. ARBETSUPPGIFTER Du ansvarar för cirka trettio medarbetare i ett tiotal olika kök och restauranger inom förskola och grundskola. Tillsammans med ledningsgrupp och stödfunktioner för måltidsservice är du starkt bidragande till utvecklingsresan för såväl din enhet som måltidsorganisationen som helhet. Du har en självständig roll med frihet att lägga upp din planering på bästa sätt. Det är genom god struktur och organisation du skapar goda förutsättningar för både den dagliga måltidsverksamheten och för framtidens måltider. Då dina kök är utspridda innebär rollen många gånger ett ledarskap på distans samtidigt som en stor del av din arbetstid förläggs i de kök du ansvarar för. Med stort fokus bidrar du till trygghet och en utvecklande och kreativ arbetsmiljö där varje medarbetares kompetens tas till vara på bästa sätt. Tillsammans sätter ni mål för hur ni kan fortsätta arbeta klimatsmart med hänsyn till ekonomi och budget samtidigt som ni utvecklar kost- och måltidsupplevelsen för våra unga. Som enhetschef har du självklart fullt ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och personal. KVALIFIKATIONER Nu söker vi dig som genom tillit, ödmjukhet och tydlighet skapar förutsättningar för engagemang, trygghet och mod i den verksamhet du leder. Med ditt positiva förhållningssätt och din kompetens tacklar du utmaningar på ett professionellt sätt. Du trivs i relationsbyggandet och att leda i förändring, samverka och samarbeta är enkelt för dig. Du är en god lyssnare och självständig som person med förmåga att arbeta mot uppsatta mål, planera, strukturera, analysera och att se till helheten. Vi ser gärna att du tidigare arbetat som chef med ansvar över verksamhet, ekonomi, personal och att du är van att jobba med planering, genomförande och uppföljning. Du är utbildad inom relevant område och har du dessutom en högskoleutbildning inom måltidsområdet där näringslära ingår ses det som ett stort plus. Du kommer att leda möten, hålla presentationer och skriva olika rapporter som ställer krav på god svenska både i tal och skrift. Vill du vara med och skapa framtidens måltider i Eskilstuna? Skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Receptionist
Oxelösund Hotell AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker efter någon som kan arbeta 3 dagar i veckan fre-sön från kl. 15.00-21.00. Arbetsuppgifterna är främst att bemöta kunder och ta emot bokning via mejl samt telefon.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
CE- Chaufför för livsmedelsdistrubition
Flex Transport AB
Lastbilsförare m.fl.

Som en del av vårt team kommer du att arbeta med lastning och lossning samt skötsel av ekipage, med utgångspunkt från Coop Logistik i Eskilstuna Logistikpark. Introduktion kommer att ges i form av att du följer med 2-3 arbetspass för att förstå hur jobbet fungerar. OBS! Dessa dagar är ej betalda. Schema: Rullande schema LÖN: Enligt överenskommelse! Tjänsten behöver tillsättas omgående, så intervjuer kommer hållas löpande. Vi välkomnar dig som är noggrann, ordningsam och trivs med ett högt arbetstempo. Välkommen med din ansökan idag för att bli en del av ett glatt och samarbetsvilligt team!

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Gruppchef operativt säkerhetsstöd - Eskilstuna Luleå Stockholm
Fortifikationsverket
Övriga administrations- och servicechefer

Säkerhetsavdelningen är i kraftig tillväxt och behöver därför utöka med en gruppchef till gruppen för operativt stöd, på enheten för säkerhetsskydd. Denna roll företräder myndigheten inom säkerhetsskydd och samordnar enhetens stöd till verksamheten. Vill du vara med och vidareutveckla vårt säkerhetsarbete och stärka Sveriges försvarsförmåga, ansök redan idag! Din vardag – stärka säkerheten i totalförsvaret Fortifikationsverket befinner sig i ett starkt expansivt skede med stora investeringsvolymer för att fortsätta utveckla och bygga fastigheter och anläggningar inom totalförsvaret. Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Säkerhetsavdelningen ansvarar för säkerhetsskyddet på Fortifikationsverket och på säkerhetsavdelningen arbetar idag cirka 40 medarbetare. Enheten för säkerhetsskydd arbetar under Säkerhetsskyddschefen med inriktande, stödjande och uppföljande säkerhetsskyddsarbete på myndigheten. Enheten ansvarar för kvalificerad rådgivning inom delområdena informationssäkerhet och fysisk säkerhet. Som gruppchef förväntas du leda, samordna och följa upp gruppens stöd till verksamheten i myndigheten. Du kommer vara spindeln i nätet och regelbundet samverka internt, och externt med kunder och andra myndigheter. Du har fullt personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du har också till del enhets- och avdelningsövergripande ansvarsområden. Gruppchefen rapporterar till enhetschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp där du deltar i enhetens ledningsgruppsarbete tillsammans med dina tre gruppchefskollegor. Tillväxten i myndigheten och en ökad efterfrågan på kvalificerad rådgivning i säkerhetsfrågor, gör att vi behöver skapa ytterligare en grupp för operativt stöd. Medarbetarna i gruppen för operativt säkerhetsstöd är en operativ förmåga som genomför säkerhetsskyddsplanering, håller utbildningar och arbetar med kvalificerad rådgivning inom områdena fysisk säkerhet och informationssäkerhet. Som chef förväntas du utveckla gruppens förmågor, ta fram nya metoder och vara ett stöd för dina medarbetare. Dina medarbetare sitter på något av våra kontor ute i landet. Resor förekommer i tjänsten och går att planera. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att tidigare varit chef med personal- budget- och verksamhetsansvar. Du har erfarenhet av att arbeta inom en verksamhet som innehar många skyddsvärden kopplat till Sveriges säkerhet. Du har relevant utbildning, gärna på akademisk nivå. Du har god administrativ förmåga, god datavana som användare av stödsystem samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har en kvalificerad utbildning inom säkerhetsområdet. Så också om du har erfarenhet av att arbeta med olika typer av standarder inom säkerhet, främst inom fysiskt skydd och informationssäkerhet. Det är också till din fördel om du har erfarenhet av att koordinera säkerhetsarbete inom projekt eller om du har erfarenhet av att arbeta i en ledande befattning inom konsultverksamhet. Erfarenhet av att tidigare arbeta i en verksamhet som är i tillväxt är meriterande. Eller om du har erfarenhet av arbete med ISUS. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang. Vi behöver dig som är trygg, relationsskapande och har erfarenhet av att bygga nätverk och arbeta över organisatoriska gränser med olika kompetenser samt över myndighetsgränser. Att kunna skapa förståelse och helhetssyn för säkerhetsfrågor inom flera olika verksamhetsområden är en viktig egenskap för att göra dig framgångsrik i denna roll. Du kan på ett tydligt och otvunget sätt förmedla ditt budskap på såväl ledningsnivå som i den operativa verksamheten eller i ett tekniskt utvecklingsprojekt. Du är strukturerad, positiv, självgående och har tålamod och förmåga att arbeta strategiskt mot långsiktiga mål. Du behöver vara uthållig och engagerad i att driva ditt eget arbete framåt. Du har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme och en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, sköter driften och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placering vid huvudkontoret Eskilstuna, Luleå alternativt Stockholm. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta enhetschef Tomas Lönnqvist, tel 010-44 44 000, eller rekryteringsspecialist Monica Landmark, tel 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Distriktssköterska/sjuksköterska till Vårdcentralen Linden
REGION SÖRMLAND
Distriktssköterskor

Vårdcentral Linden, Katrineholm Om oss Är du legitimerad utbildad distriktssköterska eller sjuksköterska med några års erfarenhet och vill bidra till den goda och nära primärvården här i Katrineholm? Vi söker dig som vill bli en i Vårdcentralen Lindens glada och kompetenta gäng och som själv har ett stort intresse av att samspela, bygga relationer och jobba med teambaserad vård. Vi är en trevlig och väl etablerad regiondriven vårdcentral som ligger på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm med närhet till centrum, buss- och tågstation. Här arbetar vi nära varandra, både inom den egna yrkesgruppen och tillsammans med övriga professioner. Allt för att det ska bli så bra som möjligt för våra listade patienter. Arbetet blir på så vis både roligare och mer lärorikt och ger våra patienter ett säkrare omhändertagande. Arbetsplats På vårdcentralen arbetar 13 stycken sjuksköterskor/distriktssköterskor, i arbetsgruppen ingår också våra BVC-sjuksköterskor. Många av oss har flera års erfarenhet i verksamheten och några har en specialistutbildning utöver sjuksköterskelegitimationen. Du är varmt välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter På mottagningen förekommande arbetsuppgifter så som telefonrådgivning, chatt, prator och sedvanlig distriktssköterskemottagning. I primärvården strävar vi efter generalistkompetens då bredden på våra uppdrag är stor. Det finns också utrymme att utöver det, bli extra inriktad inom något/några specifika områden. Vi sätter stort värde på om du har intresse för att utveckla den nära vården och vi ser gärna att du är intresserad av att delta i förbättringsarbeten. Din kompetens Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B erfordras. Anställningsform Tillsvidareanställning, heltid eller deltid med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Helena Gustafsson, 070-333 07 16. Facklig representant söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Linden! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-15. Intervjuer kan komma att ske löpande. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Distriktssköterska/sjuksköterska till Vårdcentralen Linden
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Vårdcentral Linden, Katrineholm Om oss Är du legitimerad utbildad distriktssköterska eller sjuksköterska med några års erfarenhet och vill bidra till den goda och nära primärvården här i Katrineholm? Vi söker dig som vill bli en i Vårdcentralen Lindens glada och kompetenta gäng och som själv har ett stort intresse av att samspela, bygga relationer och jobba med teambaserad vård. Vi är en trevlig och väl etablerad regiondriven vårdcentral som ligger på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm med närhet till centrum, buss- och tågstation. Här arbetar vi nära varandra, både inom den egna yrkesgruppen och tillsammans med övriga professioner. Allt för att det ska bli så bra som möjligt för våra listade patienter. Arbetet blir på så vis både roligare och mer lärorikt och ger våra patienter ett säkrare omhändertagande. Arbetsplats På vårdcentralen arbetar 13 stycken sjuksköterskor/distriktssköterskor, i arbetsgruppen ingår också våra BVC-sjuksköterskor. Många av oss har flera års erfarenhet i verksamheten och några har en specialistutbildning utöver sjuksköterskelegitimationen. Du är varmt välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter På mottagningen förekommande arbetsuppgifter så som telefonrådgivning, chatt, prator och sedvanlig distriktssköterskemottagning. I primärvården strävar vi efter generalistkompetens då bredden på våra uppdrag är stor. Det finns också utrymme att utöver det, bli extra inriktad inom något/några specifika områden. Vi sätter stort värde på om du har intresse för att utveckla den nära vården och vi ser gärna att du är intresserad av att delta i förbättringsarbeten. Din kompetens Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B erfordras. Anställningsform Tillsvidareanställning, heltid eller deltid med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Helena Gustafsson, 070-333 07 16. Facklig representant söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Linden! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-15. Intervjuer kan komma att ske löpande. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Företagssköterska
Falck Sverige AB
Företagssköterskor

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa? Då ska du söka dig till Falck! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Falck hälsa och arbetslivs enhet i Nyköping/Katrineholm söker nu en Företagssköterska till sitt erfarna team av företagssköterskor, företagsläkare, beteendevetare, fysioterapeut, rehabsamordnare mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Du kommer bl.a. att arbeta med: • Hälsoundersökningar • Förebyggande och hälsofrämjande arbete • Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer • Provtagningar • Missbrukshantering, Drogtestning • Lagstadgade hälsoundersökningar • Vissa administrativa uppgifter kopplat till enheterna • Kundkontakter, utbildningar (exempelvis HLR), chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning • Visst stöd i rehabsamordning vid behov Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, gärna med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, meriterande med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal, bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Placering: Katrineholm eller Nyköping. Tjänsten innehåller resor efter verksamhetens behov mellan både enheterna och till kunder i området. Detta innebär att du behöver ha körkort och gärna tillgång till egen bil. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika Stenport på mail [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Urval och intervjuer sker i slutet av augusti.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Företagssköterska
Falck Sverige AB
Företagssköterskor

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa? Då ska du söka dig till Falck! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Falck hälsa och arbetslivs enhet i Nyköping/Katrineholm söker nu en Företagssköterska till sitt erfarna team av företagssköterskor, företagsläkare, beteendevetare, fysioterapeut, rehabsamordnare mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Du kommer bl.a. att arbeta med: • Hälsoundersökningar • Förebyggande och hälsofrämjande arbete • Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer • Provtagningar • Missbrukshantering, Drogtestning • Lagstadgade hälsoundersökningar • Vissa administrativa uppgifter kopplat till enheterna • Kundkontakter, utbildningar (exempelvis HLR), chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning • Visst stöd i rehabsamordning vid behov Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, gärna med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, meriterande med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal, bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Placering: Katrineholm eller Nyköping. Tjänsten innehåller resor efter verksamhetens behov mellan både enheterna och till kunder i området. Detta innebär att du behöver ha körkort och gärna tillgång till egen bil. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika Stenport på mail [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Urval och intervjuer sker i slutet av augusti.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Helgansvarig Stödassistent Högås Korttids
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Högås korttids Vagnhärad/Solna två helgansvariga stödassistenter som vill jobba varannan helg, samt vardagar under skollov! Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Ditt uppdrag I rollen som helgansvarig stödassistent utgår du från deltagarnas individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina uppgifter som helgansvarig ingår att skriva genomförandeplaner, göra riskbedömningar, bemanna inför helgerna, ha föräldrakontakt före och efter helgerna och leda på plats. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera deltagarna till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. Det ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Om Högås korttids Vårt korttidshem Högås är en lantligt belägen kollogård mellan Vagnhärad och Gnesta med många möjligheter till aktivitet och avkoppling. Vi vänder oss till deltagare med högfungerande autism mellan 7 och 21 år. Korttidsvistelse sker på helger och skollov. Grupperna på korttids är indelade efter ålder och intressen. I samband med start av korttidsvistelse träffas vi i Nytidas lokaler i Solna för gemensam bilfärd till Högås utanför Vagnhärad. Det är därför nödvändigt att du har körkort och är van vid att köra bil. Vi arbetar utifrån Nytidas ramverk för pedagogik vilket innebär ett individcentrerat arbetssätt som bygger på lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. På Nytidas korttidshem vill vi att det ska finnas en bra avvägning mellan roliga aktiviteter och tid för avkoppling. För oss är det viktigt att du är delaktig i vad som händer på korttids och du kommer vara med att planera aktiviteterna. Vi ser gärna att du har ett intresse av att motivera deltagarna till aktiviteter i naturområdet i närområdet. I våra lokaler finns rum för pyssel och skapande, filmtittande och TV-spel, Utomhus har vi en stor gräsmatta med möjlighet för aktiviteter närheten till sjö med möjlighet att fiska och bada. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker dig till oss: Tidigare har haft en ansvarstagande roll Har erfarenhet av målgruppen har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor är ansvarskännande och har en personlig mognad trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen. Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Anställningsform: Vi tillämpar individuell anställningsform Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Augusti Sista ansökningsdag: Tillsvidare För mer information kontakta: [email protected] Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Bilmekaniker sökes omgående till Eskilstuna
Meca Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet och kvalitet alltid står i fokus. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Meko Sweden AB. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: PowerPoint Presentation MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025