Nu söker vi dig till Kontrollrummet på Coop!
Arena Personal Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Om tjänsten Vi söker nu fyra sommarvikarier till Kontrollrummet, utöver sommarvikariatet kommer det att finnas chans till att hoppas in i tim-poolen både innan och efter sommaren. Denna nyckelroll som Kontrollrumstekniker har ansvaret för styrning av det operativa varuflödet samt kontinuerlig övervakning av processerna inom automation på terminalen i Eskilstuna. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: · Kontinuerlig övervakning och felsökning av automationen genom system som Wamas, Lighthouse och SAP Utvärdera systemstopp tillsammans med SSI Schäfer (vår samarbetspartner inom automation). Arbeta lösningsorienterat och effektivt för att upprätthålla automationens tillgänglighet / driftsäkerhet Eskalera och koordinera samtliga driftstopp tillsammans med SSI för att säkerställa korrekt eskalerings- och prioritetshantering Frisläppning av order, från SAP till WAMAS och säkerställa den dagliga produktionen mot avgångar. Vid behov koordinera och prioritera produktionen för att säkerställa kundlöftet Assistera avdelningar i felsökning och åtgärdshantering Logga alla större problem och arbeta kontinuerligt med att driva förbättringsarbete och minimera framtida avvikelser Viktigt är att du bidrar med arbetsglädje och trivsel på vår arbetsplats och att du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer. Sommarvikariatet kan innebära schemaförändringar och du behöver därmed vara öppen för att ditt nuvarande arbetstider och dagar kan ändras i samband med vikariatet. För att kunna tillgodose sig ny kunskap som detta uppdrag innebär och vara aktuell till rollen som vikarierande kontrollrumstekniker ser vi att du fullgjort din provanställning på din hemmaprocess. Kvalifikationer Förmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, skrift och tal Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Trivs med att vara där det händer/arbeta verksamhetsnära Stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja Stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja Affärsmässig och resultatorienterad Lyhörd och inlyssnande men samtidigt stor förmåga att fatta beslut Goda kunskaper inom Officepaketet samt god datorvana. Erfarenhet Erfarenhet av att arbeta med automatisering av lagerverksamhet är starkt meriterande Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Du bör ha god kommunikativ förmåga och kan fatta snabba beslut och jobba målinriktat. Du behöver trivas med att vara där det händer, arbeta i ett högt arbetstempo och arbeta verksamhetsnära samt följa arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. För rollen behöver du god dator- och systemvana såsom SAP. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan därmed tillsättas innan ansökningsdatum löpt ut, tveka därför inte att söka till jobbet redan idag! Vi ser fram emot din ansökan. Introveckor: 4 veckor (fördelat på 2 veckor intro, 1 vecka ledigt sedan 2 veckor till) Skift: 2 skift Start: Omgående Period: v27-33

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Sommarvikarie till Brovägen LSS, Nytida Vagnhärad
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Brovägen LSS sommarvikarier, vi är en gruppbostad med sex platser beläget i Vagnhärad. Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss: Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även: genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Brovägen LSS Som tim-vikarie hos oss, är det med och stödjer, planerar, motiverar tillsammans med de boende att utföra deras olika göromål. Du möjliggör tillsammans med de boende bra dagar med innehåll och meningsfullhet. Du har en samordnare nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det finns schema, planering och struktur så att du vet som ska göras och förväntas av dig. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Löpande introduktion inför sommaren Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Operations Supervisor till DHL Supply Chain i Eskilstuna
Pokayoke AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du en trygg, operativ ledare med ett öga för både detaljer och förbättringar? Vill du arbeta nära verksamheten, coacha team och driva daglig styrning i ett av världens ledande logistikföretag? Nu söker vi en engagerad och drivande Operations Supervisor till DHL Supply Chain i Eskilstuna som ska leda den dagliga driften och skapa resultat genom människor. Om rollen Som Operations Supervisor har du en central roll i den dagliga driften. Du ansvarar för att leda ditt team mot gemensamma mål inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och effektivitet. Rollen innebär operativ styrning, uppföljning av nyckeltal samt kontinuerliga förbättringar enligt DHL:s operativa ledningssystem (OMS). Med stort fokus på arbetsmiljö och engagemang arbetar du nära både medarbetare och chefer för att säkerställa en trygg och standardiserad arbetsplats där alla kan prestera på topp. Du rapporterar till Site Manager och är en del av ett engagerat och målinriktat ledningsteam. Som Operations Supervisor förväntas du vara en närvarande ledare som kan kombinera ett tydligt affärsfokus med ett coachande och inkluderande ledarskap. Dina huvudsakliga ansvarsområden Ansvara för daglig drift inom till exempel inleverans, plock och utleverans Driva en stark säkerhetskultur och säkerställa att arbetsmiljöstandarder följs Leda ett team på andra linjens ledarnivå och arbeta aktivt med utbildning, coachning och utveckling Säkerställa att verksamheten levererar enligt uppsatta mål, KPI:er och processer Arbeta med daglig problemlösning, resursplanering och taktisk styrning baserat på volymprognoser Mäta och följa upp nyckeltal, identifiera avvikelser och driva förbättringsarbete Säkerställa att arbetsinstruktioner efterlevs och att standardiserade arbetssätt utvecklas och uppdateras Vara operativ kontaktperson gentemot kund och delta i avstämningar kring SLA och kundnöjdhet Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av operativt ledarskap inom logistik, lager eller produktion. Du har förmågan att skapa engagemang, driva resultat och arbeta strukturerat även i ett högt tempo. Du är en trygg ledare med förmåga att coacha ditt team, samtidigt som du är närvarande i verksamheten och tar snabba beslut när det krävs. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst gymnasieutbildning Erfarenhet av att leda team i operativ miljö, gärna inom logistik eller produktion Förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter God förståelse för operativa KPI:er och datadriven uppföljning Stark kommunikationsförmåga, prestigelös attityd och fokus på samarbete Erfarenhet av förändringsarbete eller förbättringsprojekt Flytande svenska och god engelska i tal och skrift Relevanta certifikat (t.ex. farligt gods, LSHC) är meriterande Varför DHL? Hos DHL Supply Chain blir du en del av en global organisation där struktur, kvalitet och utveckling är i fokus. Du får en viktig roll i att säkerställa daglig leverans, utveckla människor och driva förbättring – samtidigt som du bidrar till att forma framtidens logistik. Här erbjuds du: En roll med mycket ansvar, tydlig påverkan och stor närhet till verksamheten Möjlighet att utveckla ditt ledarskap i en dynamisk miljö En arbetsplats där säkerhet, samarbete och ständiga förbättringar genomsyrar allt vi gör Ett team där vi stöttar varandra och strävar mot gemensamma mål Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar DHL Supply Chain med Pokayoke. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Lagermedarbetare inför vår och sommar i Nyköping
Libera i Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Uppdraget För kommande behov under vår- och sommarsäsongen söker vi engagerade och noggranna lagerarbetare. Du kommer att arbeta i ett högt tempo och med stor noggrannhet för att säkerställa att våra leveranser är effektiva och exakta. Erfarenhet av lagerarbete och truckkörning är meriterande. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat orderplock, paketering, sortering och truckkörning. Du bör vara van vid fysiskt arbete och ha ett sinne för detaljer och servicekvalitet. Hos oss på Libera är du som person det viktigaste. Vi värdesätter pålitlighet och engagemang för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vårt arbete. Din pålitlighet är avgörande för att leverera det bästa till våra kunder. Vi vill även upplysa om att svarstiden kan vara något längre än vanligt, då rekryteringsprocessen sker i ett tidigt skede och tillsättningar kan ske under våren och tidig sommar. Vem du är Engagerad och pålitlig – Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och håller en hög arbetsstandard. Flexibel och nyfiken – Du trivs med varierande arbetsuppgifter och är öppen för förändringar. Fysisk och kvalitetsmedveten – Du har en god arbetsförmåga och ett sinne för detaljer och servicekvalitet. Meriterande Erfarenhet av lagerarbete och truckkörning. Kunskap om och erfarenhet av att arbeta i högt tempo. God dator- och systemvana. B-körkort samt tillgång till bil. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vi utför en bakgrundskontroll i denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning. Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Välkommen med din ansökan!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Är du en driven ledare med passion för försäljning? Bli vår nya Teamleader!
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Bli en del av vårt vinnande team som Team Leader! Vi söker drivna Team Leaders till våra kontor i Västerås, Eskilstuna och Göteborg! Är du en erfaren fältsäljare redo att ta nästa steg i karriären? Då har du nu chansen att utvecklas i en ledarroll med stort ansvar och möjlighet att växa. Vad vi erbjuder: En dynamisk och social arbetsmiljö med många aktiviteter Personlig ledarskapsutbildning och coachning från erfarna ledare Tävlingar med chans att vinna resor, Apple-produkter och mycket mer Konkurrenskraftig lön med hög provision och bonusmöjligheter Möjlighet att representera starka varumärken Snabb karriärutveckling där du får bygga och leda ditt eget team Din roll som Team Leader: Gå igenom vårt utbildningsprogram för att lära dig våra värderingar och rutiner Sälja våra produkter och uppnå dagliga budgetmål Ansvara för att utbilda och coacha två nya säljare att nå sina mål på fältet Driva försäljning och utveckla ditt team genom motivation och ledarskap Traineeperioden varar mellan 40-60 dagar beroende på hur snabbt du uppnår kriterierna. När du klarat alla steg examineras du som Team Leader och får möjlighet att växa vidare inom företaget. Vi söker dig som: Har erfarenhet av fältförsäljning och ledarskap Är engagerad, målfokuserad och driven Har god kommunikationsförmåga och är en inspirerande ledare Innehar B-körkort Talar flytande svenska Jobbtyp: Heltid Lön: Garantilön + provision + veckobonusar Är du redo att anta utmaningen och ta din karriär till nästa nivå? Ansök idag och bli en del av vårt framgångsrika team!

6 april 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Stjärnskott sökes till vårt fundraising-team – Är det du?
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Om jobbetÄr du en driven och engagerad person som vill göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär inom försäljning? Vi söker just nu Brand Ambassadors till vårt fundraising-team där du får möjlighet att representera välkända och starka varumärken med ett tydligt syfte – att göra världen bättre! Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom field marketing, fältförsäljning och fundraising med stora möjligheter till personlig utveckling och karriärsutveckling. Hos oss sätter du själv gränserna för din framgång med vår attraktiva lönemodell som består av fast grundlön, provision och generösa bonusar. Vad vi erbjuder dig: En social och dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och regelbundna aktiviteter Individanpassad utbildning och personlig coaching från våra erfarna ledare Möjlighet att vinna spännande priser såsom resor, Apple-produkter, bonusar och mycket annat Konkurrenskraftig ersättning med hög potential för provision och bonus Daglig uppföljning och coachning från våra erfarna ledare Möjligheten att snabbt avancera och växa inom företaget Vi Söker Dig Som Är Är engagerad och utåtriktad med en stark vilja att påverka Har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer Är målmedveten och drivs av personlig utveckling Talar flytande svenska Meriterande: Körkort Anställningsform: Heltid, måndag till fredag Lön: Garantilön + provision + dagligbonus (10 000–50 000 kr/mån) Redo att göra skillnad och utvecklas med oss? Ansök redan idag!

6 april 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Vi vill bli fler i köket på Pinchos X
Pincho Nation AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker ny kollega till köket! Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Till köket på Pinchos välkomnar vi många gäster varje dag och gör allt för att bemöta deras förväntingar. Med många gäster kommer ett högt tempo och det gäller att behålla ett lugn, fokus och att hitta glädjen i mötet med våra gäster vid luckan. Vi arbetar för en blandning av kompetenser och erfarenheter i våra kök, vilket innebär att vi ska kunna erbjuda dig med kockerfarenhet en utvecklande arbetsplats. Men vi vill lika gärna välkomna dig som är helt ny i vår bransch. Då krävs det inte att du är utbildad kock eller har flera års erfarenhet, men det du saknar i kunskap får du ta igen med ett driv av att vilja lära! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passar bra hos oss tror vi att du har tidigare erfarenheter från arbete i kök är flexibel och innovativ trivs med högt tempo uppskattar gästkontakten som våra öppna kök erbjuder sprider positiv energi omkring dig är bra på att säkerställa kvalitet uppskattar att vår mat tillagas efter recept är snabb, noggrann och effektiv kan och vill bjuda på dig själv Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

6 april 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Biltestare sökes till kund i Eskilstuna!
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en engagerad och noggrann biltestare till vår kund i Eskilstuna. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär inom fordonsindustrin! Om kundföretagetKundföretaget är en framstående aktör inom fordonssektorn som sätter stor vikt vid innovation och hållbarhet. De erbjuder en arbetsmiljö där teknologisk utveckling och kundnöjdhet står i centrum. Som medarbetare här får du en unik möjlighet att påverka framtidens transportlösningar och bidra till ett framgångsrikt team. Arbetsbeskrivning för biltestareSom biltestare kommer du att genomföra noggranna tester av fordonens prestanda och säkerställa att alla system fungerar optimalt innan de når kunden. Ditt arbete kommer att inkludera praktiska tester samt analys och rapportering av resultat. Du kommer att samarbeta med andra biltestare och tekniker för att förbättra och optimera fordonets funktioner. Krav och kvalifikationer Relevant utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av testning och utvärdering av fordonskomponenter Förmåga att använda test- och mätverktyg effektivt B-körkort (MANUELL) Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med hybrid- och elfordon Kunskaper inom diagnos och felsökning av fordonssystem Personlig profil Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta med andra. Du bör ha en känsla för detaljer och vara ansvarsfull i ditt arbete. En positiv inställning och viljan att kontinuerligt utvecklas är egenskaper vi värderar högt. AnsökanFör frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marco på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder professionella och anpassade lösningar för kompetensförsörjning, med fokus på hållbar utveckling och långsiktiga samarbeten. Som en del av Arenakoncernen är vi verksamma över hela landet och strävar alltid efter att skapa värdefulla matchningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
Biltestare sökes till kund i Strängnäs!
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en engagerad och noggrann biltestare till vår kund i Strängnäs. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär inom fordonsindustrin! Om kundföretagetKundföretaget är en framstående aktör inom fordonssektorn som sätter stor vikt vid innovation och hållbarhet. De erbjuder en arbetsmiljö där teknologisk utveckling och kundnöjdhet står i centrum. Som medarbetare här får du en unik möjlighet att påverka framtidens transportlösningar och bidra till ett framgångsrikt team. Arbetsbeskrivning för biltestareSom biltestare kommer du att genomföra noggranna tester av fordonens prestanda och säkerställa att alla system fungerar optimalt innan de når kunden. Ditt arbete kommer att inkludera praktiska tester samt analys och rapportering av resultat. Du kommer att samarbeta med andra biltestare och tekniker för att förbättra och optimera fordonets funktioner. Krav och kvalifikationer Relevant utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av testning och utvärdering av fordonskomponenter Förmåga att använda test- och mätverktyg effektivt B-körkort (MANUELL) Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med hybrid- och elfordon Kunskaper inom diagnos och felsökning av fordonssystem Personlig profil Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta med andra. Du bör ha en känsla för detaljer och vara ansvarsfull i ditt arbete. En positiv inställning och viljan att kontinuerligt utvecklas är egenskaper vi värderar högt. AnsökanFör frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marco på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder professionella och anpassade lösningar för kompetensförsörjning, med fokus på hållbar utveckling och långsiktiga samarbeten. Som en del av Arenakoncernen är vi verksamma över hela landet och strävar alltid efter att skapa värdefulla matchningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
Kemist, läkemedels- och missbruksanalyser
Unilabs AB
Kemister

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker nu en kemist som vill vara med och utveckla vår verksamhet på läkemedel och missbrukslaboratoriet i Eskilstuna. Här analyserar vi missbruksprover från beroendevården, sjukvården och företagshälsovården. Vi har ett högt kundfokus med sikte på god service och kvalitet. En stor del av de analysmetoder som används har vi utvecklat själva. De analystekniker vi använder oss av är bland annat LC-MS/MS, LC-HRMS, HPLC, kapillärelektrofores samt immunkemiska metoder. I tjänsten ingår att tillsammans med övriga kemister och funktionsansvarig på drogverifieringen säkerställa och förbättra processer och flöden i det dagliga arbetet. Du kommer ha ansvar för våra LCMS-instrument och pipetteringsrobotar gällande underhåll, utbyte av vissa reservdelar, felsökning och kontakt med leverantörens serviceorganisation. Tillsammans med vår utvecklingskemist säkerställer du kvalitén på befintliga metoder. Du kommer även utföra validering av nya metoder och/eller ändringar i befintliga metoder. Uppgifterna kommer vara fördelade så att du ungefär halva tiden arbetar som kemist och resterande del analyserar prover i rutinverksamheten. VEM Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring inom LCMS- eller liknande metodik och att du har förståelse för tekniken och tolkning av svar. Att ha arbetat med metodutveckling är mycket meriterande. Vi tror att du har förmåga att jobba målinriktat, strukturerat och är mycket noggrann. Du tycker om att ha flera processer i gång samtidigt för att på så sätt arbeta effektivt, är kommunikativ och bra på att förmedla din kunskap. Du ska ha lätt för att samarbeta och också känna dig bekväm i att ta egna beslut. Då vi ser kvalitetskänsla och hög servicenivå som en självklarhet hos våra medarbetare, är detta egenskaper som du besitter. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån Lean då det är något som genomsyrar vår organisation. Lagarbete och gott arbetsklimat är viktigt för oss. Vi ser även att du: - Är kemist, biomedicinsk analytiker eller har en högskoleutbildning med inriktning mot laboratoriemedicin/kemi/medicinteknik eller motsvarande. - Behärskar svenska i tal och skrift. - Är väl förtrogen med moderna IT lösningar både gällande program och instrumentering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad vid Mälarsjukhuset i Eskilstuna, där vi totalt är ca 100 medarbetare och en del i Laboratoriemedicin Region Sörmland på ca 150 medarbetare. Vi som välkomnar dig på avdelningen för läkemedel och missbruksanalyser är ett team på tretton medarbetare. Här arbetar kemister, BMA, laboranter och läkare tillsammans. Den dagliga verksamheten bedrivs med korta beslutsvägar och stor laganda. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

4 april 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025