Om jobbet Som lokalvårdare på SoDePo Services AB gör du en stor skillnad för våra kunder varje dag. Har du tidigare erfarenhet av flyttstädning och söker en timanställning där du kan hoppa in vid behov? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi behöver nu utöka vårt härliga team och stärka upp vår lokalvårdsleverans i Uppsala och Knivsta med flera timanställda som kan hoppa in och arbeta extra vid behov. Om rollen: Som timanställd lokalvårdare kommer du, tillsammans med kollegor och driftledare, att bedöma, planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra den dagliga lokalvården hos uppdragsgivaren. Arbetet innebär att på ett effektivt och tekniskt korrekt sätt, med hög kvalitet, utföra flyttstädning hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning vid behov. Arbetstiderna kommer att variera men du kommer främst att vara schemalagd dagtid på vardagar. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Du har arbetat minst ett år med flyttstädning. Det är ett krav att du har B-körkort och tillgång till egen bil!!! För samtliga medarbetare ställer vi krav på god svenska och engelska i både tal och skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra, samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på svenska. Din personlighet: Som person är det viktigt att du är noggrann, serviceinriktad, flexibel och tar ett stort ansvar. Du har en positiv attityd med förmågan att bidra till ett gott samarbete och en trevlig stämning i mötet med både kunder och kollegor. Vidare trivs du med ett högt tempo där du snabbt ska kunna växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa de problem som uppstår. På SoDePo Services AB arbetar vi aktivt med att ha rätt utrustning och säkerställa en god arbetsmiljö. Kulturen på SoDePo Services AB kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Du kommer få en introduktion till arbetet som du utför och blir en del av en härlig grupp med en god gemenskap. Ansökan och kontaktuppgifter: För mer information om rollen vänligen kontakta rekryterande chef på [email protected]. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Om jobbet Som lokalvårdare på SoDePo Services AB gör du en stor skillnad för våra kunder varje dag. Har du tidigare erfarenhet av hemstädning och söker en timanställning där du kan hoppa in vid behov? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi behöver nu utöka vårt härliga team och stärka upp vår lokalvårdsleverans i Uppsala och Knivsta med flera timanställda som kan hoppa in och arbeta extra vid behov. Om rollen: Som timanställd lokalvårdare kommer du, tillsammans med kollegor och driftledare, att bedöma, planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra den dagliga lokalvården hos uppdragsgivaren. Arbetet innebär att på ett effektivt och tekniskt korrekt sätt, med hög kvalitet, utföra hemstädning hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning vid behov. Arbetstiderna kommer att variera men du kommer främst att vara schemalagd dagtid på vardagar. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Du har arbetat minst ett år med hemstädning. Det är ett krav att du har B-körkort och tillgång till egen bil!!! För samtliga medarbetare ställer vi krav på god svenska och engelska både tal och skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra, samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på svenska. Din personlighet: Som person är det viktigt att du är noggrann, serviceinriktad, flexibel och tar ett stort ansvar. Du har en positiv attityd med förmågan att bidra till ett gott samarbete och en trevlig stämning i mötet med både kunder och kollegor. Vidare trivs du med ett högt tempo där du snabbt ska kunna växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa de problem som uppstår. På SoDePo Services AB arbetar vi aktivt med att ha rätt utrustning och säkerställa en god arbetsmiljö. Kulturen på SoDePo Services AB kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Du kommer få en introduktion till arbetet som du utför och blir en del av en härlig grupp med en god gemenskap. Ansökan och kontaktuppgifter: För mer information om rollen vänligen kontakta rekryterande chef på [email protected]. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS! Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Vi kan även komma att söka deltidsanställda på en lägre tjänstgöringsgrad. Placering är i Uppsala. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Gymnasieutbildning är ett krav. B-körkort är meriterande. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2025-07-09. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kommer att genomföras av Försvarsmakten. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Roger Johansson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du jobba med mode och service i en av våra butiker tillsammans med våra andra fantastiska medarbetare? Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Hos Deichmann tror vi på att man kommer längst med samarbete och vi arbetar därför hela tiden på att stärka teamkänslan och arbetsglädjen. Om jobbet För att ständigt följa med i förändrade konsumentbeteenden och en föränderlig bransch är det viktigt att vi hela tiden strävar efter utveckling för att möta nya behov. Genom våra medarbetares olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv säkerställer vi en hållbar utveckling. Vi söker nu en motiverad och serviceminded butikssäljare med hög arbetsmoral, som vill sprida positivitet och energi i vår butik i Uppsala, Gränby. Tjänsten är en provanställning på 4 tim/vecka, med 6 månaders initial provanställning. Tillsättningen av tjänsten förväntas ske snarast möjligt! Arbetsuppgifter: • försäljning och kundservice • varupåfyllning • se till att butiken är städad och inbjudande • kassaarbete och delaktighet i öppning/stängning Om dig Nu söker vi en engagerad och hårt arbetande butikssäljare som: • är serviceorienterade med ett positivt sinnelag • är teamplayers som ser möjligheter framför begränsningar • är villiga att lära sig Deichmann Skos koncept • är beredda på hårt fysiskt arbete då tunga lyft kan förekomma Vi ser många vägar in på Deichmann, din inställning och engagemang är den viktigaste egenskapen. Du har kanske tidigare erfarenhet från serviceyrken, t.ex. restaurang/butik, eller arbetat med likvärdig bransch där du är van vid ett högt tempo, eller så söker du ditt första jobb där du vill lära dig, utvecklas och har rätt inställning. Är du en person som tycker om människor och vill ge det där lilla extra till kunden, kan det här jobbet vara för dig. Som person tar du gärna på dig ansvar och frodas av utmaningar. Vi ser även gärna att du är öppen för att arbeta i närliggande butiker och att du har möjlighet att arbeta extra timmar vid behov. Du behöver ha fyllt 18 år för att jobba hos oss, du talar och skriver flytande svenska. Vad erbjuder Deichmann? Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. För de medarbetare som visar potential och vilja att göra karriär finns det goda möjligheter hos Deichmann, bland annat som biträdande butikschef, trainee och butikschef. Vi har en väletablerad och engagerad arbetsmiljöorganisation som löpande fokuserar på att förbättra bland annat säkerheten, arbetsglädjen och motivationen genom aktiviteter och kampanjer. Vi erbjuder även: • Personalrabatt hos Deichmann Sverige • Kollektivavtal och pensionsordning • Friskvårdsbidrag genom Epassi • Avtalsenlig lön • Utvecklings- och utbildningsmöjligheter Ytterligare upplysningar Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Deichmann tror att en arbetsplats med större mångfald skapar en bättre arbetsmiljö och mer nöjda kunder. Håll gärna utkik i din skräppost, för eventuell kommunikation från oss. Deichmann genomför en bakgrundskontroll i slutet av varje rekryteringsprocess, som är en del utav referenstagningen. Detta är en del i ett led att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, bidra till god arbetsmiljö och säkerställa trygghet för såväl medarbetare, kunder och arbetsgivare. Kontrollen innefattar bland annat fällande och friande domar, samt strafföreläggande hos svenska domstolar. _____________________________________________________________________ DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.000 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen ”Verksamheten ska tjäna människan” lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.
Arbetsplatsen Vi söker nu en ambulerande sjuksköterska till hemvården som Forenede Care driver på uppdrag av Uppsala kommun. Forenede Care driver hemsjukvård och är en privat utförare i Uppsala kommun. Inriktning sker mot personer 65 år och äldre i ordinärt boende. Vi arbetar med personcentrerad vård där vi alltid utgår ifrån varje enskild vårdtagares specifika önskan & behov. Vi ser teamet som en viktig framgång hos oss och du kommer att ha ett nära samarbete med sjuksköterska/distriktssköterska, sjukgymnast/fysioterapeut, undersköterska, vårdbiträde, enhetschef och planerare. Tillsammans arbetar vi för att förbättra och hela tiden utveckla verksamheten. Vi har sex hemvårdsenheter samt nattpatrull och joursjukvård. Två enheter är belägna på landsbygden och fem enheter är belägna i centrala Uppsala. Arbetsuppgifter Som ambulerande Sjuksköterska är du med och skapar förutsättningar för patienten att leva ett så självständigt, delaktigt och meningsfullt liv som möjligt. Som sjuksköterska inom hemvården är du ansvarstagande, klarar av både självständigt arbete och värnar om teamarbetet. Arbetet kräver också att du har en god social förmåga, är noggrann och självständig. På våra enheter är bemötandet en extra viktig del i det dagliga arbetet och vi lägger stort fokus på den personcentrerade vården och ett salutogent förhållningssätt. Du har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal. Du ska ha god kännedom i dokumentation enligt HSL. Du kommer jobba på alla våra fem enheter, där behovet är som störst för tillfället. Så din arbetsplats kommer variera på alla fem enheter. Det finns ordinarie sjuksköterskor på samtliga enheter så du kommer vara dem behjälplig i det dagliga arbetet. Kvalifikationer Du är legitimerad Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska med erfarenhet inom äldreomsorg/geriatrik. Du är självständig med god problemlösningsförmåga. Du är innovativ, handlingskraftig, ansvarstagande och flexibel. Vi söker dig som har några års erfarenhet och är trygg i din roll som Sjuksköterska.. Du trivs med att arbeta både med och för människor, har ett mycket gott bemötande och god samarbetsförmåga. Du har lätt att anpassa dig till nya situationer och personer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort Arbetstid/varaktighet 100 % . Tjänst måndag-fredag Sista ansökningsdag 2025-06-30 Välkommen med din ansökan och CV. Intervjuer kommer att genomföras under ansökningstiden. Tillträde Enligt överenskommelse. Lön Enligt överenskommelse. Kontaktpersoner Madelene Björklund, verksamhetschef Tel: 073-9735718 E-post: [email protected]
Institutionen för informationsteknologi har en ledande position inom såväl forskning som utbildning på alla nivåer. Vi har i dag drygt 350 anställda varav 120 lärare och 120 doktorander. C:a 5000 grundutbildningsstudenter läser en eller flera kurser vid institutionen varje år. Mer information om oss hittar du på https://www.uu.se/institution/informationsteknologi. Arbetsuppgifter Forskning, publicering, handledning och eventuellt undervisning. Forskningsinriktning Postdoktorn kommer att utveckla tekniker för att testa och rätta fel I implementeringar av kommunikationsprotokoll. Relevanta tekniker innefattar protokolltestning, modellinlärning, fuzzing, symbolisk exekvering, taintanalys, programanalys, och formell verifiering. Viktiga mål är att förbättra effektivitet och skalbarhet hos tekniker för protokolltestning så att de kan tillämpas på realistiska implementeringar. Miljö Tjänsten finansieras av Vetenskapsrådet genom projektet Effective Security Testing of Network Protocol Implementations (PI Kostis Sagonas). Forskningsmiljön samlar flera grupper vid Uppsala universitet (Kostis Sagonas, Bengt Jonsson, Parosh Abdulla, Mohammed Faouzi Atig, Wang Yi) som är världsledande inom automatisk verifiering, programspråksimplementering, och testning. Inom tjänstens forskningsområde har denna grupp tidigare utvecklat tekniker för “protocol state fuzzing” och modellinlärning samt verktyg som DTLS-Fuzzer och SMBugFinder. Bland andra verktyg utvecklade av gruppen märks UPPAAL, inflytelserika tekniker och verktyg för testning och verifiering av flertrådad programvara (Concuerror och Nidhugg), såväl som flera verktyg för testning och statisk analys för språket Erlang (Dialyzer och PropEr). Ett relevant tidigare projekt är “https://assist-project.github.io/” (https://assist-project.github.io/), där ytterligare information om tidigare arbeten relevanta för tjänsten återfinns. Kvalifikationskrav Doktorsexamen i datavetenskap eller datorteknik eller en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen i datavetenskap eller datorteknik. Examen ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Främst bör den komma ifråga som har avlagt examen för högst tre år sedan. Vid beräkning av ramtiden om tre år är utgångspunkten sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl kan sådan examen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, etc. Utmärkta kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Ansökan ska innehålla ett brev där den sökande beskriver sig själv, relevanta kvalifikationer, sina forskningsintressen och motivering av önskad forskningsinriktning. Ansökan ska också innehålla en meritförteckning (CV), kopia av relevanta betygshandlingar, en kopia av doktorsavhandling (eller utkast), relevanta publikationer och övriga dokument, relevanta publikationer och övriga dokument. Sökande uppmuntras att ange tidigaste möjliga datum för anställning, samt att bifoga minst 2 rekommendationsbrev och kontaktuppgifter till referenspersoner. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad i två år enligt centralt kollektivavtal. Omfattningen är heltid. Tillträde september/oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Kostis Sagonas (mailto:[email protected]) eller Bengt Jonsson (mailto:[email protected]) Välkommen med din ansökan senast den 10 juli 2025, UFV-PA 2025/1694. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Enköpings kommun söker en enhetschef till LSS. Har du erfarenhet av att arbeta i barnverksamhet inom LSS är du extra intressant för oss! Vi är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. Är du en engagerad och inspirerande ledare som brinner för att göra skillnad? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att växa? Då kan det vara dig vi söker! Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://enkoping.se/jobb ARBETSUPPGIFTER Vi söker en enhetschef till kommunens korttidsvistelse för barn och ungdomar; Gluggen och Asphagen. Som enhetschef hos oss får du chansen att arbeta med ansvar för verksamhet, medarbetare, ekonomi och arbetsmiljö. Vi värdesätter flexibilitet, lösningsfokus och förmågan att omsätta vår värdegrund till handling. Du kommer att få arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppdrag och insatser anpassade efter verksamhetens och målgruppens behov. Du kommer att samarbeta med gruppsamordnare, chefskollegor, sjuksköterska från Region Uppsala, metodhandledare, administratör, HR och andra stödfunktioner. I Enköpings kommun är chefs- och ledarskapet prioriterat. Vi tror att bra ledare är avgörande för att locka nya medarbetare och utveckla befintliga, vilket bidrar till en god arbetsmiljö och effektiva verksamheter för Enköpingsborna. Som ledare inspirerar och motiverar du gruppen mot goda resultat kopplat till våra kunders behov och förutsättningar. Du främjar delaktighet, säkerställer uppföljning och återkoppling, håller en öppen dialog för att främja samverkan. Tjänsten ingår i en ledningsgrupp tillsammans med chefer från andra enheter. Du kommer att ingå i en kvalitetsgrupp som stöttar verksamheten och arbetar med utvecklingsfrågor enligt ett systematiskt kvalitetsledningssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen som socionom, beteendevetare eller annan relevant utbildning. Erfarenhet som chef/ledare inom LSS eller liknande är ett krav, likaså arbete inom LSS, HSL och med SoL lagstiftning samt intellektuell funktionsnedsättning och autismspektrum. B-körkort krävs eftersom tjänsten innebär arbete inom hela Enköpings kommun. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete inom LSS barnverksamhet är det mycket intressant för oss! Har du även arbetat med lågaffektivt bemötande (LAB), AKK, TAKK är det meriterande. Vi söker en mål- och resultatorienterad person som arbetar mot mål med fokus på resultat, som samtidigt kan förändra inriktning när målen ändrar sig. Som ledare motiverar, coachar och förser du medarbetare med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Vidare bör du ha god samarbetsförmåga, arbeta bra med andra människor, relatera till medarbetare och kollegor på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter konstruktivt. En helhetssyn och kreativitet är viktigt för rollen, där du kan se till hela verksamhetens bästa och ofta kommer med nytänkande idéer som omsätts i praktiken. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! I vissa rekryteringar arbetar vi med löpande urval och du kan därför komma att höra ifrån oss innan angiven sista ansökningsdag. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. För att säkerställa trygghet för kunder och klienter inom Vård- och omsorgsförvaltningens verksamheter krävs ett utdrag från belastningsregistret innan anställning. Beställ utdraget via polisens webbplats (länk nedan), handläggningstiden är cirka tre veckor. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Om du ska arbeta med barn inom LSS, beställ särskilt utdrag: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du redan har ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Q-linea AB är ett börsnoterat diagnostikföretag inriktat på att utveckla och leverera lösningar för att vårdgivare ska kunna diagnostisera och behandla infektionssjukdom på kortast möjliga tid. Vår vision är att hjälpa till att rädda liv genom att, som en innovativ pionjär, säkerställa att antibiotika kan bibehållas som en effektiv behandling för framtida generationer. Bolaget grundades 2008 av forskare från Rudbecklaboratoriet vid Uppsala universitet, tillsammans med bland annat Olink Bioscience AB och Uppsala universitets holdingbolag UUAB. Q-linea består i dag av ett interdisciplinärt och mycket motiverat team som bedriver sin verksamhet i moderna och väl anpassade lokaler i Uppsala Science Park och i Fyrislund. Vill du leda ett dedikerat supportteam i teknikens framkant? Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att vidareutveckla vår tekniska kundsupportfunktion. Som Teamleader för Customer Support på Q-linea får du möjlighet att arbeta i skärningspunkten mellan teknik, support och ledarskap och bidra till förbättrad infektionsdiagnostik – på riktigt. Om rollen I rollen som Teamleader Customer Support kommer du att coacha och utveckla vårt supportteam. Du har ett helhetsansvar för supportens processer, ärendeflöden och förbättringsarbete och fungerar även som tekniskt stöd och eskaleringspunkt för komplexa ärenden. Rollen innebär ett nära samarbete med QA/RA, utveckling, produktion och försäljning samt våra kunder och externa partners. Du samarbetar tvärfunktionellt med kollegor i både Sverige, Italien och USA. Som Teamleader Customer Support rapporterar du till VP Sales EMEA som har personal- och budgetansvar för enheten. Placeringsort är Uppsala men rollen innebär en hel del resande nationellt och internationellt. Exempel på arbetsuppgifter: Operativt och strategiskt arbeta i samt leda teamet inom teknisk kundsupport Coacha, utveckla och följa upp teammedlemmar och deras arbete Ansvara för att ta fram relevanta KPI:er, uppföljning av dessa samt förbättringsarbete Koordinera supportärenden och driva effektiv ärendehantering Stötta vid tekniska frågor, fältproblem, dokumentation och utbildning Säkerställa att regulatoriska krav följs (ex. ISO 13485) Kvalifikationer Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet av hands-on teknisk support och/eller fältservice av medicintekniska eller diagnostiska (IVD) produkter. Minst 2 års erfarenhet av ledarskap, exempelvis som projektledare, teamleader, scrum master, etc. Akademisk utbildning inom bioteknik, mekanik eller liknande område. God förståelse för regulatoriska krav inom life science (t.ex. ISO 13485, 21 CFR Part 11) Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av CRM/ärendehanteringssystem och dokumentationsprocesser . Meriterande: Erfarenhet från laboratoriemiljö. Erfarenhet av mikrobiologi och/eller AST-tester. Förmåga att ta fram supportmaterial och utbilda användare/partners. Ytterligare språkkunskaper i italienska och franska. Erfarenhet av att använda CRM-system (t.ex. Salesforce, SAP, ServiceMax) Personliga egenskaper Strukturerad, handlingsinriktad och lösningsorienterad (en “doer”). Kommunikativ med god pedagogisk förmåga. Relationsskapande och samarbetsvillig. Trygg i att driva och prioritera i en föränderlig miljö. Genuint intresse för förbättrad kundupplevelse och teknik. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad i en organisation där din insats har betydelse – både för patienters liv och vår gemensamma framtid. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en driven och erfaren lagerchef som vill vara med och utveckla vår lager verksamhet till nästa nivå. Du kommer att spela en central roll i att leda teamet, planera arbetet och säkerställa en effektiv och trygg logistik lösning och hög servicenivå – varje dag. K-Bygg erbjuder Hos K-Bygg, en del av Kesko Sverige, fokuserar vi på människan - oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende - och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer. Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, där man blir en del av en snabbväxande och framgångsrik organisation – med varumärkena K-Bygg och Onninen - som kombinerar internationell storlek med lokal förankring. Arbetsuppgifter & Ansvarsområden Som lagerchef ingår du i ledningsgruppen för butiken och har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp den dagliga verksamheten i vårt lager. Det innebär att: • Planera, leda och följa upp det dagliga arbetet i lagret • Leda och coacha ett team med personalansvar, inklusive schemaläggning • Säkerställa effektiva logistikflöden och hög kundservice • Sköta beställningar till lagret och delta aktivt i arbetet i bygghallen • Driva ständiga förbättringar tillsammans med teamet • Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Din profil Vi söker dig som har: • Erfarenhet från lager, logistik eller liknande roll – branschvana är ett krav • Tidigare personalansvar och erfarenhet av schemaläggning • Truckkort är starkt meriterande • Erfarenhet av lagerplanering och logistikflöden • God datorvana och kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift Som person är du nyfiken, tydlig och trygg i ditt ledarskap. Du är van att fatta beslut i ett högt tempo, är kommunikativ, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du har en stark servicekänsla, är inte rädd för att kavla upp ärmarna – och du trivs bäst när laget går före jaget. Om tjänsten Tjänsten är en heltidsanställning tillsvidare med tillämpning av provanställning i 6 månader Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta platschef, se kontaktuppgifter nedan Välkommen med din ansökan! Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm. Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen. Tillsammans har vi storleken att göra skillnad.
Om tjänsten Du kommer arbeta som maskinoperatör och bli en del av en organisation i världsklass som designar, tillverkar, installerar och servar helautomatiska lagersystem. Om du har en praktisk attityd, förmågan att lära dig nya saker och grundläggande mekanisk förmåga, kan detta vara rollen för dig! Tjänsten är på heltid Arbetstider: Natt Plats: Bålsta Dina arbetsuppgifter - Rutinbaserat arbete utefter tydliga riktlinjer där du ansvarar för en eller fler maskiner i produktionsprocessen - Säkerställande för att respektive maskin fungerar optimalt i systemet - Vid fel av teknisk karaktär ansvarar du för att kontakta systemoperatörer eller tekniker på plats för att åtgärda problemet Vad vi söker - Har tidigare arbetslivserfarenhet av till exempel reparation, maskiner eller liknande industriteknik/tillverkning - Har ett intresse för teknik och trivs att arbeta i team - Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Välj ett jobb för att visa detaljer