Sälj- och projektkoordinator med inriktning mot renovering och bygg
ToM Holding AB
Telefonförsäljare m.fl.

Om oss Installationspartner i Sverige (IPIS) är ett ungt företag i snabb tillväxt. På bara tre år har vi hjälpt över 60 000 kunder i hela Sverige, och sedan oktober 2024 är vi en del av koncernen Tom, tillsammans med Offerta. Tillsammans skapar vi en starkare marknadsposition och ett bredare erbjudande till våra kunder. Nu söker vi dig som vill vara en viktig del av vår fortsatta tillväxtresa – med fokus på om- och tillbyggnad samt renovering. Om rollen I den här rollen kommer du att arbeta som länk mellan våra kunder och våra avtalade utförare, med fokus på projekt inom: Badrumsrenovering Golvläggning Golvslipning Måleri Rivning Takläggning Fasad Andra typer av om- och tillbyggnadsarbeten Du kommer att hantera inkommande förfrågningar via telefon och mejl, boka in uppdrag, och ansvara för att ta fram och räkna på offerter. Rollen kräver både ett kommersiellt och ett tekniskt sinne – du behöver förstå kundens behov, omsätta det till ett konkret uppdrag, och säkerställa att rätt hantverkare får rätt information i rätt tid. Vi ger dig löpande utbildning om våra produkter, tjänster och processer, så att du känner dig trygg i att guida både kund och leverantör. Vem är du? Vi söker dig som: Är kommunikativ och lösningsorienterad Har ett intresse för bygg- och renoveringsbranschen Gillar att ha många bollar i luften och trivs i en koordinerande roll Är självgående men också en lagspelare Har god datorvana och ett strukturerat arbetssätt Talar och skriver obehindrat på svenska, och gärna även engelska Meriterande erfarenheter (ej krav): Har arbetat i byggvaruhandel Har yrkesbakgrund inom exempelvis måleri, golvläggning, golvslipning, badrumsrenovering, rivning, takläggning eller fasad Har erfarenhet från andra delar av bygg- eller hantverksbranschen Vi lägger stor vikt vid din personlighet, engagemang och vilja att lära dig – det är viktigare än exakt bakgrund. Vad vi erbjuder: Friskvård Prohelia företagshälsa Moderna kontorslokaler i Fyrislund, Uppsala med tillgång till parkering Fast månadslön enligt överenskommelse samt möjlighet till provision Möjlighet att växa i takt med att vår verksamhet expanderar Bra att veta Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Arbetstid: Heltid Arbetsort: Uppsala (på plats) Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande.  För frågor om tjänsten, kontakta Gabriel Persson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Var med och forma framtidens renoveringslösningar tillsammans med IPIS!

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Elmontör till Enköping
Yourstaff 365 AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Om jobbet Är du en händig och praktiskt lagd person som är intresserad av varierande arbetsuppgifter? Då är det här jobbet för dig! Arbetsbeskrivning  Tjänsten som elmontör innebär mekanisk montering med pneumatik samt montering och dragning av kablage. Du ska vara kvalitetsfokuserad och väldigt noggrann, dessutom har du god förståelse av teknik och montering samt läsa, förstå och följa instruktioner. Du har Disciplin och är stresstålig samt kan arbeta självständigt och strukturerat. Du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team för att säkerställa ett smidigt arbetsflöde. Du får en ordentlig introduktion av andra erfarna kollegor, vilket ger dig en trygg start. Du kommer även att få möjligheter att utbildas i företagets produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande: Montering och EL Mekanisk och pneumatisk montering förekommer Arbeta med legotillverkning av kundanpassade produkter Arbetstiden är på heltid och dagtid måndag-fredag, med möjlighet till flextid.  övertid kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från tillverkningsbranschen. Har du tidigare arbetat med EL, pneumatik, mekanisk montering, elskåpsmontör eller legotillverkning så är det ett stort plus. Du brinner för teknik och tillverkning och som värdesätter kvalitet framför kvantitet på arbetsplatsen. Du är en person som tar initiativ och ser vad som behöver göras. Du har grundläggande datakunskaper och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Utbildning Gymnasiekompetens med utbildning inom industri, CNC eller motsvarande teknisk utbildning är meriterande. Vi arbetar löpande med intervjuer och urval därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan slutdatum om vi matchat rätt kandidat. Observera att vi inte tar emot ansökningar eller CV via mail. Välkommen in med din ansökan redan idag! Om Yourstaff Yourstaff är ett kompetensföretag med en kärnverksamhet inom produktion, teknik, logistik, industri, ekonomi, HR och kundtjänst. Vi är specialister med 40 års samlad erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att vara en trygg rekryteringspartner som får företag och medarbetare att växa genom rätt matchning. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att ta tillvara på talanger och all kompetens på marknaden. På Yourstaff tror vi på mångfald, inkludering och välmående. Våra ledord är tillit, hjärta och långsiktighet som genomsyrar vår verksamhet. Yourstaff är din trygga rekryteringspartner som satsar på rätt matchning och ser medarbetare som hjärtat i verksamheten.

19 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sourcing Leader Chemicals
Valueone AB
Inköpare och upphandlare

ValueOne is looking for a Sourcing Leader in Chemicals for an assignment at one of our clients within a Life Science company in Uppsala. Start date is as soon as possible and the assignment runs for one year, with possibilities for over recruitment. ValueOne is specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The role   As a Sourcing Leader you will lead global procurement by developing sourcing strategies, negotiating supplier agreements, and ensuring regulatory compliance. You will collaborate cross-functionally to support product development, monitor supplier performance, and drive improvements in key procurement metrics. Main tasks: Lead the global procurement process. Develop and implement sourcing strategies to ensure cost-effective and compliant supply. Identify and qualify suppliers in collaboration with other departments. Negotiate with global suppliers on prices, delivery times, and agreements to get good terms and follow the rules. Monitor supplier performance and conduct audits to ensure quality and compliance. Stay updated on global chemical markets and regulatory changes. Contribute to new product development by identifying and sourcing new chemicals and intermediates. Drive improvements in KPIs such as cost savings and sustainability. Receive, manage, and resolve issues that arise in collaboration with suppliers Participate in S&OP meetings to support demand planning and ensure smooth deliveries This role involves business travel both within the country and internationally. Experience and competencies   To succeed in this role, you should hold a Bachelor’s degree in Chemistry, Chemical Engineering, Supply Chain, or a related field. You have at least five years of experience in direct procurement or sourcing. It is meritorious if you have experience within chemical supply markets, with experience in global procurement and chemical sourcing. You are fluent in English, both spoken and written, and preferably have industry experience in Life Sciences, Biotech, or Pharmaceuticals. You are proficient in ERP systems and familiar with procurement analytics tools. As a person, you are a strong collaborator who takes initiative and works effectively independently. You also demonstrate excellent negotiation skills. Application   We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

19 maj 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Servicetekniker till Apotea | Morgongåva
Apotea AB
Övriga drifttekniker och processövervakare

Servicetekniker i Morgongåva – med känsla för teknik och problemlösning? Vill du vara med och bidra till utvecklingen av en av Sveriges mest spännande och högautomatiserade logistikverksamheter? Nu söker vi på Apotea en Servicetekniker till vår moderna anläggning i Morgongåva. Här möts avancerad teknik, robotik och logistik i ett högt tempo – och du får chansen att vara en del av ett engagerat team som varje dag strävar efter att leverera världsklass till våra kunder. Rollen som Servicetekniker Som Servicetekniker blir du en central del i det dagliga arbetet med att säkerställa att vår tekniska utrustning fungerar felfritt. Du jobbar i hjärtat av anläggningen – där högteknologiska maskiner och automationssystem måste samverka för att leveranserna ska gå snabbt och smidigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra service, reparationer och felsökning på produktions- och automationsutrustning Arbeta med förebyggande underhåll för att undvika driftstörningar Delta i förbättringsarbete kring maskinprestanda och tekniska lösningar Arbeta nära operatörer, tekniker och externa leverantörer för att lösa akuta tekniska problem Vara delaktig i installationer och driftsättning av ny utrustning Placeringsort: Morgongåva Arbetsmodell: På plats (On-site) Vem söker vi? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och gärna erfarenhet av service, underhåll eller produktionsteknik. Du har lätt för att felsöka, ta egna initiativ och trivs i en miljö där samarbete och problemlösning står i centrum. Vi tror att du har Teknisk utbildning, gärna inom mekatronik, el, automation eller liknande område Erfarenhet av att arbeta med maskinunderhåll eller felsökning inom industrin Förståelse för mekanik och elektronik God datorvana och viss vana av teknisk dokumentatio Förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete i automationsmiljö Kunskap om PLC-system och/eller elbehörighet Din personlighet är viktigast På Apotea söker vi inte bara kompetens – vi söker rätt person. Vi ser gärna att du är nyfiken, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du gillar att jobba i team, tar egna initiativ och har ett prestigelöst förhållningssätt. Hos oss får du möjligheten att växa – både i rollen och som en del av vårt sammansvetsade team. Vad Apotea erbjuder dig Hos Apotea jobbar vi tillsammans mot ett gemensamt mål – att göra det enkelt och smidigt för människor att få tillgång till sin hälsa. Vi är snabba, lösningsorienterade och gillar att testa nytt.  På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, i Varberg och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Låstekniker till Säkerhetsbolaget FST

Vill du vara med och skapa Mellansveriges bästa låsverksamhet? Säkerhetsbolaget FST söker en erfaren och engagerad låstekniker som vill bli en del av vårt team! Om företaget Säkerhetsbolaget FST strävar efter att ge våra kunder en trygg upplevelse hela vägen från installation till service och underhåll. Vi specialiserar oss på högkvalitativa säkerhetslösningar till företag, kommuner och myndigheter. Vår affärsstrategi bygger på nära och proaktiva säkerhetsarbeten där vi erbjuder en hög tillgänglighet med snabba åtgärder och återkoppling. Vi utgår från våra avdelningar i Stockholm, Uppsala samt Dalarna och utför arbete i hela Mellansverige. Vi är en del av Sparc Group som är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen. Om tjänsten Som låstekniker hos oss arbetar du med installation, service och underhåll av låssystem och säkerhetslösningar. Du blir en viktig del av vårt team bestående av låstekniker, låsmästare och värdeförvaringstekniker, där vi tillsammans levererar trygghet och kvalitet till våra kunder. Arbetsuppgifter Installation och service av mekaniska och elektroniska låssystem Arbeta med nycklar, cylindrar, dörrstängare, passersystem och dörrautomatik Felsökning, reparation och underhåll av lås- och säkerhetssystem Driftsättning av system Bidra till företagets utveckling genom förbättringsförslag Vem är du? Minst 3 års erfarenhet inom mekaniska och elektroniska låssystem Tidigare erfarenhet som låssmed, låstekniker eller liknande roll Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort krävs Belastningsregisterutdrag krävs Vi erbjuder Möjlighet att utvecklas inom lås- och säkerhetsteknik En arbetsplats med stark gemenskap och fokus på arbetsglädje En nytänkande organisation med hög teknisk kompetens En viktig roll i ett växande företag med spännande utvecklingsmöjligheter Vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag! Skallkrav: B-körkort, Svenska, Engelska

19 maj 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Säkerhetstekniker till Säkerhetsbolaget FST
Säkerhetsbolaget FST AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Bli en del av vårt team och var med på en spännande resa! Säkerhetsbolaget FST söker nu Säkerhetstekniker med placering i Stockholm med omnejd för arbete mellan Uppsala och Nynäshamn. Vi arbetar med tekniska säkerhetslösningar för både befintliga och nya kunder och söker nu dig som vill vara en del av vår fortsatta tillväxt. Om företaget Säkerhetsbolaget FST strävar efter att ge våra kunder en trygg upplevelse hela vägen från installation till service och underhåll. Vi specialiserar oss på högkvalitativa säkerhetslösningar till företag, kommuner och myndigheter. Vår affärsstrategi bygger på nära och proaktiva säkerhetsarbeten där vi erbjuder en hög tillgänglighet med snabba åtgärder och återkoppling. Vi utgår från våra avdelningar i Stockholm, Uppsala samt Dalarna och utför arbete i hela Mellansverige. Vi är en del av Sparc Group som är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen. Som Säkerhetstekniker hos oss arbetar du i nära samarbete med våra övriga medarbetare och har en viktig roll i att säkerställa högsta kvalitet och service för våra kunder. Arbetsuppgifter Utökningar av befintliga säkerhetssystem Driftsättning av nya system Service och underhåll av befintliga system Ge konstruktiva förslag för att öka kundernas säkerhet Dokumentation av system Bidra till vår tillväxtresa med förbättringsförslag för ökad kvalitet Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av installation och service av säkerhetstekniska lösningar. Du är positiv, serviceinriktad och värdesätter ett gott kamratskap. Med en lösningsorienterad inställning och hög arbetsmoral drivs du av viljan att utvecklas. Vi lägger stor vikt vid hälsa och arbetsklimat och ser därför att du värdesätter både din egen och dina kollegors säkerhet. Kvalifikationer Minst 2 års erfarenhet som brand- och/eller säkerhetstekniker Meriterande med certifiering inom säkerhetssystem eller som behörig ingenjör Behärskar svenska och engelska i tal och skrift B-körkort krävs Utdrag från belastningsregistret tas i rekryteringsprocessen Vad vi erbjuder Vi är en nytänkande organisation med högt tekniskt kunnande och stark kundservice. Hos oss får du möjlighet att utvecklas på en arbetsplats med fokus på arbetsglädje och gemenskap. Välkommen att bli en del av Säkerhetsbolaget FST! Skallkrav: B-körkort, Svenska, Engelska

19 maj 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Sommarvikariat - Transportledare
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Har du en pågående eftergymnasial utbildning inom logistik? Är du både flexibel och kommunikativ? Söker du dessutom ett meriterande och givande jobb under sommaren? Här erbjuds du en arbetsplats som är i ständig utveckling och där de arbetar aktivt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid under sommarmånaderna maj - 29 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Arbetstiderna är kvällstid, måndag till fredag 14.00-23.00. Placering Bålsta.  Om företaget Företaget är marknadsledande inom dagligvaruhandel. Vi berättar mer om företaget på en intervju.  Arbetsuppgifter I rollen som transportledare på Dagab är du en central del i den operativa verksamheten och säkerställer trygga och effektiva transporter. Ditt huvudfokus är planering av utgående gods. I rollen ingår löpande arbete med flödesplanering, transport- och systemoptimering. Vidare arbetar du med undersökningsarbete och problemlösning av administrativa och operativa transportfrågor. Du sammanställer prognoser, ansvarar för transportrelaterat förbättringsarbete och är övergripande ansvarig för dagliga och komplexa problem i flöden och system. Ett urval av arbetsuppgifter: • Kontinuerligt arbeta med transport- och systemoptimering samt planering av flöden • Undersökningsarbete inom både administrativa och operativa transportfrågor • Att sammanställa prognoser och säkerställa kvaliteten på transportflödet • Daglig dialog med våra interna och externa samarbetspartners Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående utbildning inom logistik/transport/spedition • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel, meriterande med kunskaper i SAP • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga flöden. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål. Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för flöden, system och verksamheten i sin helhet. Övrig information Start: Omgående Plats: Bålsta Lön: Enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-fredag 14.00-23.00 Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Produktionsledare kvällsskift till logistikbolag i Enköping
Pokayoke AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om rollen Vi söker en trygg och engagerad produktionsledare till ett större logistikbolag i Enköping. Det här är ett interimuppdrag där du kommer att arbeta kvällsskift och vara ansvarig för att leda ett team i det dagliga arbetet. Uppdraget pågår från sommaren till sen höst, med möjlighet till förlängning. Du kommer att ha fullt personalansvar under ditt skift och arbeta nära verksamheten för att säkerställa att teamet når uppsatta mål samtidigt som du bygger engagemang, tydlighet och arbetsglädje. Dina arbetsuppgifter Leda, fördela och följa upp det dagliga arbetet under kvällsskiftet Skapa struktur, tydlighet och arbetsro i ett team med kollektivanställda Ansvara för bemanning, schema, introduktion och utvecklingssamtal Identifiera och hantera rehabiliteringsbehov samt andra HR-relaterade ärenden Vara en närvarande och lösningsorienterad ledare nära verksamheten Samarbeta med andra ledare och driftsledning för att optimera flöden Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet som produktionsledare, teamchef eller motsvarande roll i logistik- eller produktionsmiljö Är trygg i att ta personalansvar och har erfarenhet av att arbeta med medarbetarsamtal, bemanning och arbetsmiljöfrågor Trivs med ett högt tempo och många kontaktytor Är en tydlig kommunikatör med ett coachande och tillitsfullt ledarskap Ser relationen till teamet som en nyckel till produktionsframgång Ditt ledarskap Du är en person som får med dig männsikor. Du skapar förtroende, visar omtanke och får människor att känna sig delaktiga och viktiga. Du är tydlig när det behövs, men alltid med respekt och ödmjukhet. Ditt fokus är att skapa ett team som både mår bra och presterar. Varför Pokayoke? Pokayoke är ett snabbväxande företag med stort engagemang och ett tydligt uppdrag: att hjälpa våra kunder att utvecklas och prestera på hög nivå, ofta i lägen där det behövs som mest. Vi arbetar med några av Sveriges mest komplexa logistikflöden och våra interimledare är en viktig del i våra leveranser. Vi letar alltid efter människor som vill göra skillnad, som drivs av utveckling och som gillar att ha kul tillsammans med andra. Hos oss blir du en del av ett team där det är högt i tak och stark framåtanda. Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag, urval kommer att ske löpande. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Felicia Pettersson på [email protected].

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Sambandsofficer/Sambandsbefäl till 161. Strilbataljonen, F 16
Försvarsmakten
Specialistofficerare

161.Strilbataljon   161:a Stridslednings- och Luftbevakningsbataljonen verkar dygnet runt och året runt. Detta för att övervaka och försvara svenskt luftrum genom att producera och distribuera auktoriserat luftläge, stridsleda flygstridskrafterna och samordna luftstridskrafterna. Bataljonen har även rörlig förmåga att med egna resurser upprätta och omgruppera radio- och radarstationer.  161.Strilbataljonen söker dig som vill vara med och bidra till Sveriges luftförsvar, stimuleras av växlande arbetsuppgifter och eget ansvar. Brinner du även för att ge bästa möjliga stöd till de som leder våra flygstridskrafter, kan du vara den vi söker!  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som sambandsledare fjärrstyr du radio och taktisk datalänk över hela landet för att möjliggöra ledning av våra flygande förband. Du är även ansvarig för att kommunikationen fungerar både internt och externt till och från stridsledningscentralen, för att vi ska kunna leda flygplan på ett säkert sätt. Du ansvarar även för övervakning av systemet och tillser att det upprätthåller flygsäkerhetskraven, vilket innebär att du snabbt måste kunna förse flygstridsledningen med information, samt göra en bedömning om det är säkert att fortsätta leda flyg från anläggningen. Du kommer att delta i flygstridskrafternas dagliga skarpa verksamhet, samt nationella och internationella övningar.  Utöver din huvuduppgift som sambandsledare har du även möjlighet att delta i projekt för utvecklingen av vår funktion samt våra ledningssystem som Försvarsmakten och försvarsindustrin utvecklar tillsammans.  Till vardags tjänstgör du i en av landets stridsledningscentraler. Huvuddelen av tjänsten genomförs under militär flygövningstid, vilket till stor del innebär dagtid på vardagar. Kvällar och helgdagar förekommer också inom ramen för den nationella skarpa verksamheten.   KRAV   Kvalifikationer  • Specialistofficersexamen eller Officersexamen   • Fullgott färgseende  Personliga egenskaper  Som person är du social, har en positiv grundinställning och är en lagspelare som även kan jobba självständigt. Du är ordningsam, tycker om att ta ansvar och har ett högt säkerhetsmedvetande. Som sambandsledare ser vi att du är analytisk, drivande samt har förmågan att se helheten och olika lösningar på problem.   Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Meriterande  • B-körkort  • Utbildad ledningssystemsofficer   • Erfarenhet av radio-, tele- och datakommunikation.  • Erfarenhet av Försvarsmaktens ledningssystem.  • Erfarenhet av IT/Tele-relaterade arbetsuppgifter.  För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).  Övrigt   Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.  Sysselsättningsgrad: heltid.  Arbetsort: Bålsta.  Befattningsnivå: OF1 eller SO 6/7  Lön: individuell lönesättning.  Tillträdesdatum: efter överenskommelse.  Upplysningar om befattningen  [email protected]  För information om rekryteringsprocessen   HR-generalist, Rebecca Grebestam  Mejl: [email protected]  Fackliga representanter  OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr)  OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33.  SACO, Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06.  SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95.  Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18.  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 maj 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Gruppchefer – kväll, natt eller helg till Apotea i Morgongåva
Apotea AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Apotea söker tre Gruppchefer, en till kväll, en  natt och en helg Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa i en snabbrörlig, innovativ och hållbar verksamhet? Vi söker nu tre drivna Gruppchefer till vår logistikverksamhet i Morgongåva – en för kvällstjänst, en för nattjänst och en för helgtjänst. Tjänsten som Gruppchef Som Gruppchef är du i hjärtat av verksamheten, där du leder och fördelar det dagliga arbetet för ditt team om cirka 30 personer. Du är en närvarande ledare som arbetar sida vid sida med ditt team för att säkerställa att vi håller våra deadlines och når våra mål. Du utvecklar och coachar cirka 6 teamledare som alla strävar efter att vi tillsammans ska uppnå våra gemensamma mål. Med din operativa insats bidrar du aktivt med förslag på förbättringar av arbetssätt och processer. Du rapporterar direkt till driftchefen och samarbetar nära med dina Gruppchefs kollegor och Logistikchefen. Tjänsternas omfattning: Kvällstjänst: Arbetstider på eftermiddags-/kvällstid. Nattjänst: Arbetstider under natten. Helgtjänst: Tjänstgöring främst på helger, med varierade tider. Alla tre tjänsterna är på heltid och tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Alla tre tjänsterna utgår från vårt logistikcenter i Morgongåva och innebär helt närvarande arbete på plats – inga hybridlösningar är möjliga. Vad söker vi hos dig? Som ledare hos oss är du en förebild som lever som du lär. Du trivs med att vara operativ och är inte rädd för att ta i där det behövs. Du har förmågan att leda både personal och processer framåt i en dynamisk och föränderlig produktionsmiljö. Vår verksamhet är omfattande och komplex, och du och ditt team ser förändring som en naturlig del av arbetet.  För att lyckas i rollen tror vi att du har du  Minst 2 års erfarenhet av att ha varit arbetsledare, teamledare eller gruppchef där du haft ansvar för personalens prestation, arbetsmiljö och prioriteringar i vardagen God vana att arbeta skift, obekväm tid eller i liknande förhållanden Grundläggande datavana och förmåga att ta till dig nya system Du har erfarenhet av att ge tydliga instruktioner och följa upp arbetsinsatser  Erfarenhet av att hålla möten, ge feedback, hantera konflikter och nå ut till både nya och erfarna medarbetare. Du har god datorvana och kan arbeta i enkla system Fördelaktigt om du har Grundläggande kunskaper i arbetsmiljölagstiftning eller kollektivavtal Vad Apotea erbjuder dig Hos Apotea jobbar vi tillsammans mot ett gemensamt mål – att göra det enkelt och smidigt för människor att få tillgång till sin hälsa. Vi är snabba, lösningsorienterade och gillar att testa nytt. På lagret i Morgongåva möts teknik och logistik i ett av Sveriges mest moderna automationsflöden – och vi är stolta över det vi bygger varje dag. På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, i Varberg och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025