Vi på Rekab söker en entreprenadingenjör till vår verksamhet i Skellefteå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som entreprenadingenjör hos Rekab Som entreprenadingenjör är du en nyckelspelare och deltar i projektens tidiga skeden och har en viktig roll i inköps- och projekteringsfasen. Du ansvarar för att bevaka våra intressen och driva våra frågor för projektens inköp och budget. Du har ett nära samarbete med entreprenadingenjörsteamet, arbetschefer och arbetsplatser, samt beställarorganisationen. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur med stark sammanhållning där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: har flerårig erfarenhet från byggproduktion och söker nya utmaningar, eller är entreprenadingenjör/projektingenjör men vill ha en förändring. har god byggteknisk förståelse. är analytiskt lagd, strukturerad, affärsmässig och kommunikativ. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Rekab söker arbetsledare till vår verksamhet i Skellefteå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som arbetsledare hos Rekab Som arbetsledare ansvarar du för att planera, leda och fördela arbetet på byggarbetsplatsen inom tilldelat ansvarsområde, i nära samarbete med platschefen. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att upprätta rullande tidplaner, genomföra arbetsberedningar, ansvara för inköp av material och anskaffning av maskiner och hjälpmedel, upprätta egenkontroller och samordna arbetsmoment med underentreprenörer. Du sköter också viss utsättning samt säkerställer att gällande bygghandling följs. Ett annat viktigt ansvar är att medverka till att skapa trivsel och gemenskap i projektgruppen. Vi erbjuder dig: en roll där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur med stark sammanhållning där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: har flerårig erfarenhet från byggproduktion och vill ta nästa steg i din karriär som ledare, alternativt är en erfaren arbetsledare. drivs av att leda människor mot ett gemensamt mål, är duktig på att engagera och att skapa god laganda. Vi ser gärna att du som person även är strukturerad, kommunikativ och trivs med en varierad vardag med många parallella arbetsuppgifter pågående samtidigt. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Rekab söker en platschef till vår verksamhet i Skellefteå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som platschef hos Rekab Som platschef kommer du huvudsakligen produktionsleda och ansvara för en entreprenad i taget, från planering till färdigt projekt. Du kommer ha löpande dialog och nära samarbete med framför allt våra arbetsledare, yrkesarbetare, entreprenadingenjörer och arbetschefer. I rollen ingår ekonomiskt ansvar för projektet, kvalitetsuppföljning och arbetsmiljöansvar samt den löpande kunddialogen. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur med stark sammanhållning där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet från byggproduktion och vill ta nästa steg i din karriär som ledare, alternativt är en erfaren platschef. har god byggteknisk förståelse. drivs av att leda människor mot ett gemensamt mål, är duktig på att engagera och att skapa god laganda. Vi ser gärna att du som person även är strukturerad, kommunikativ och trygg i ditt ledarskap. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Swoosh i Skellefteå behöver förstärkning och vi söker nu en Torrsugsoperatör/Chaufför för att möta efterfrågan från våra kunder. Vi söker dig som trivs i ett omväxlande och lösningsorienterat arbete där service till kunderna står i fokus. Vill du vara en del av vårt företag och utveckla verksamheten vidare? Då tycker vi att du skall söka. Arbetsuppgifter Jobbet som torrsugsoperatör är väldigt varierande och betyder mycket kundkontakt. Du har eget ansvar för en lastbil och utför arbetet ute hos kund. Arbetet går ut på att avlägsna material så som spån, sand, betong med mera från fastigheter med hjälp av vakuumteknik. Avfallet transporteras sedan till en avfallsanläggning. Som operatör på en torrsugsbil arbetar man alltid i par vilket innebär nära samarbete med en kollega. Arbete vid Torrsug kräver god fysik. Din Profil Vi söker dig som: Har C-körkort och giltig YKB Är en trygg och säker förare Kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Kan arbeta under eget ansvar och har god samarbetsförmåga Är social och trivs med att ha mycket kundkontakt Du trivs med att engagera dig, att ta ansvar och att jobba med människor – det är det allra viktigaste! Vi vill att du är en orädd, kreativ lagspelare som gillar problemlösning och att ta dig an nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är självgående, ordningsam och ansvarstagande som person. Du behöver vara stresstålig och tycka om att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare. I din chaufförsroll möter du dagligen kunder och det är därför viktigt att du har en god servicekänsla, samt att du är bekväm med att driva merförsäljning och hitta nya affärsmöjligheter. Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Brännström via [email protected] Är du intresserad? Skicka din ansökning via ansökningsknappen i annonsen. Det viktiga är inte att du har en klar CV och/eller personligt brev utan du kan istället berätta fritt vad du arbetat med. Sista ansökningsdatum: 28 februari 2025 Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll. Välkommen med din ansökan! Om oss Swoosh är en rikstäckande modern miljöteknisk koncern som erbjuder ett komplett utbud av sug- spol- och reliningtjänster för underhåll i både fastighet och industri. Våra kunder är företag, industrier, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Swoosh erbjuder avancerade tjänster inom bland annat dag- och spillvattensystem, relining, kanaltätning och kamerainspektion. Vi anlitas både vid planerade och förebyggande åtgärder och vid akuta insatser. VI har jour dygnet runt – året om! Våra kunder är allt från stora industrier och företag till bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Vi strävar efter jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Tillsammans står vi för Kundfokus, Trygghet och Framåtanda.
Swoosh behöver förstärkning och vi söker nu en Torrsugsoperatör/Chaufför som hjälper oss att möta efterfrågan från våra kunder. Vill du vara en del av vårt företag och utveckla verksamheten vidare. Vi söker dig som trivs i ett omväxlande och lösningsorienterat arbete där service till kunderna står i fokus. Arbetsuppgifter Jobbet som torrsugsoperatör är väldigt varierande och innehåller mycket kundkontakt. Du har eget ansvar för en lastbil och utför arbetet ute hos kund. Arbetet går ut på att avlägsna material så som spån, sand, betong med mera från fastigheter med hjälp av vakuumteknik. Avfallet transporteras sedan till en avfallsanläggning. Som operatör på en torrsugsbil arbetar man alltid i par vilket innebär nära samarbete med en kollega. Arbete vid Torrsug kräver god fysik. Din Profil Vi söker dig som: Har C-körkort och giltig YKB Är en trygg och säker förare Kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Kan arbeta under eget ansvar och har god samarbetsförmåga Är social och trivs med att ha mycket kundkontakt ADR-Meriterande Du trivs med att engagera dig, att ta ansvar och att jobba med människor – det är det allra viktigaste! Vi vill att du är en orädd, kreativ lagspelare som gillar problemlösning och att ta dig an nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är självgående, ordningsam och ansvarstagande som person. Du behöver vara stresstålig och tycka om att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare. I din chaufförsroll möter du dagligen kunder och det är därför viktigt att du har en god servicekänsla, samt att du är bekväm med att driva merförsäljning och hitta nya affärsmöjligheter. Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Bäckström via [email protected] alternativt via mobil: 072-601 49 41. Är du intresserad? Skicka din ansökning via ansökningsknappen i annonsen. Det viktiga är inte att du har en klar CV och/eller personligt brev utan du kan istället berätta fritt vad du arbetat med. Sista ansökningsdatum:2025-04-30 Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll. Välkommen med din ansökan! Om oss Swoosh är en rikstäckande modern miljöteknisk koncern som erbjuder ett komplett utbud av sug- spol- och reliningtjänster för underhåll i både fastighet och industri. Våra kunder är företag, industrier, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Swoosh erbjuder avancerade tjänster inom bland annat dag- och spillvattensystem, relining, kanaltätning och kamerainspektion. Vi anlitas både vid planerade och förebyggande åtgärder och vid akuta insatser. VI har jour dygnet runt – året om! Våra kunder är allt från stora industrier och företag till bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Vi strävar efter jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Tillsammans står vi för Kundfokus, Trygghet och Framåtanda.
Vi söker en Financial Controller till vår kund i Umeå! Här kommer du att ingå i ett team på 5 personer, som ansvarar för bolagets redovisning och finansiella rapportering i Norden. I rollen kommer du att arbeta brett med redovisning och ekonomiadministration i samarbete med dina nordiska kollegor. Här får möjlighet att jobba på ett stort internationellt bolag med goda utvecklingsmöjligheter. Start: 31 Mars 2025. Rollen Dina ansvarsområden kommer bland annat att vara att: Delta aktivt i redovisning-, boksluts- och rapporteringsprocesser tillsammans med teamet. Säkerställa att redovisningsregler och rapporteringskrav efterlevs. Operativt ansvara för att leverera korrekta bokslut inom bolaget och koncernen. Primärt ansvar för redovisningen av en nordisk verksamhet. Följa upp och analysera bolagets resultat och finansiella ställning. Arbeta strategiskt med omvärldsbevakning av lagar, rapporteringskrav samt skatte- och redovisningsregler. Kvalifikationer För att passa i denna roll ser vi gärna att du har följande bakgrund: Civilekonomexamen inom finansiering/redovisning eller motsvarande utbildning på universitetsnivå eller YH-utbildning. Vara trygg i uppgifter kopplade till finansiell analys, redovisning, månads-, kvartals- och årsbokslut. Vara insatt i aktuella lagar samt skatte- och redovisningsregler. Några års erfarenhet från liknande roll eller i en roll som redovisningsekonom eller revisor Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift Vem är du? Vi ser gärna att du är noggrann, analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är nyfiken, har en stor vilja att lära dig mer och du längtar efter att utvecklas i din roll som Financial controller. Du tar egna initiativ och det du inte vet idag tar du reda på. Du strävar efter att förstå processer och hur man kan använda affärssystem effektivt. Arbetstid/Varaktighet Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd som konsult genom The Place. Uppdraget pågår initialt från 2025-03-31 till 2026-03-27, med möjlighet till förlängning. Skicka in din ansökan redan idag, då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Säljare deltid 50-70% Just nu söker vi duktiga säljare som dessutom är riktigt vassa på att sälja skidor och cyklar.
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. Vi söker nu 3 st Sommarvikariat, 55-70%. 1 st helgextra över sommaren, 13%. Som säljare hos oss bör du ha ett glödande intresse för de varor du ska sälja, och det är viktigt att du är utåtriktad och passionerad. Stor fördel om du är aktiv utövare av sporten på den specifika avdelningen. För rätt personer finnas de goda möjligheter till jobb efter sommaren. Extrasäljare hos oss innebär jobb någon helg i månaden samt vardagar efter behov. Vi ser gärna att ni är universitetsstudent i dagsläget och vill ha ett utmanande och roligt sommarjobb och vill fortsätta som extra efter sommaren. Du kan jobba hela sommaren. Vi söker dig med ett brett sportintresse, då du kommer att hjälpa till över hela varuhuset. Samtidigt som vi söker dig med fördjupad kunskap inom följande kategorier: Sports, Running & Training: På denna avdelning erbjuder vi produkter för en mängd olika sporter och aktiviteter. Oavsett om du har erfarenhet från lagsport eller individuella tävlingar är detta den perfekta platsen för dig som brinner för sport och träning. Som säljare på SRT förstår du vikten av rätt produkt vid rätt tillfälle. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för eller själv är aktiv inom några av våra största sporter – hockey, fotboll, löpning, vattensport eller golf. Erfarenhet av hockey är en stor fördel, då det är en av våra viktigaste kategorier. Outdoor & Hunting: För att trivas på Outdoor bör du vara en friluftsmänniska. Du hjälper våra besökare med en mängd olika typer av varor inom Vildmarksegmentet. Vi ser att du från grunden har ett stort intresse eller är aktiv utövare inom våra största kategorier Friluftsliv, Vandring, Fiske eller Jakt. Jägarexamen är en merit, men inte ett krav. Kassan-Lager: Dina uppgifter är att möta våra gäster i kassan, att skapa försäljning genom mekaniskt försäljning och korta säljsamtal. Du är säljare i varuhuset, vilket betyder att du har arbetsuppgifter utanför det mer klassiska kassaarbetet. Arbetsuppgifter: Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter Packa upp och ställa upp varor, och bidra till att hålla avdelningen ren och snygg Bidra med utbildning av egna kollegor Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer För att lyckas i rollen tror vi att du: Motiveras av att skapa goda kundupplevelser Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål Trivs med att jobba i ett högt tempo Är självgående och tar initiativ Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Som säljare på XXL kommer du att få en spännande, lärorik och varierad arbetsdag. Vi har en inkluderande miljö där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi erbjuder bra personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige Är du den vi söker? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Sommarvikariat 55-70%, mellan v23-33. Mertid kan ev vara aktuellt. Varierande arbetstider samt arbete varannan helg. Samt helgextra 13% med fokus på helgarbete över sommaren. Ni måste vara över 18år. Introduktion vecka 23. (3-5 juni) Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.
Har du en bakgrund inom VVS och lockas av att kombinera din tekniska kompetens med en rådgivande och konsulterande roll där du guidar kunder inom VVS-lösningar? Trivs du dessutom med att styra din egen tid i hög grad och att arbeta självständigt? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bevent Rasch. Om företaget Bevent Rasch är ett svenskt företag med snart 100 års erfarenhet av att utveckla och tillverka energieffektiva ventilationsprodukter. Som en del av den familjeägda Hydria Group kombinerar de teknisk expertis med innovation för att skapa säkra och hållbara lösningar. I produktionslokalerna i Motala utvecklar och tillverkar de ventilationsprodukter som används över hela Sverige. De har en gedigen ingenjörstradition men drivs samtidigt av nytänkande och utveckling. Hos Bevent Rasch är beslutsvägarna korta, idéer välkomnas och möjligheterna att växa inom företaget är stora. Nu söker de efter en konsulterande utesäljare vilket är en central roll i att guida och utbilda VVS-konsulter och VVS-entreprenörer i valet av rätt ventilationslösningar. Du blir deras självklara stöd när byggnader ritas, projekteras och byggs – här handlar det inte om nykundsbearbetning, utan om att underhålla och utveckla relationer med deras återkommande kunder. Arbetsuppgifter Som konsulterande utesäljare blir du en viktig partner för VVS-konsulter och VVS-entreprenörer och fungerar som stöd när byggnader ritas, projekteras och byggs. Du hjälper dem att välja rätt produkter, säkerställer att de har den kunskap de behöver och ser till att projekten löper smidigt från start till färdig leverans. Det handlar inte om nykundsbearbetning utan om att utveckla och underhålla relationer med befintliga kunder, vilket gör relationsbyggande och teknisk expertis till nyckelfaktorer. Arbetet innebär också att du planerar och genomför kundbesök, följer upp offerter, håller utbildningar och deltar i mässor och kundevent. Ibland arrangeras även webinar där ni samlar branschexperter och fokuserar på olika produktområden. Du har ett nära samarbete med kollegor såsom andra utesäljare, innesälj och produktspecialister med det gemensamma fokuset att stötta kunderna. Av den anledningen har du ingen budget du arbetar mot att uppnå, utan du och dina kollegor arbetar tillsammans för att skapa resultat. Detta för att fokus är på den konsultativa delen snarare än ren försäljning. Rollen är självständig och du har stort eget ansvar för att styra din tid och planera dina resor, som omfattar cirka 20-30 övernattningar per år. Du erbjuds förmånsbil i tjänsten. Partner för VVS-konsulter och VVS-entreprenörer när byggnader ska ritas, projekteras och byggas Guidar befintliga kunder i att välja rätt produkter, säkerställer kunskap och säkerställer att projektet flyter på till leverans Planera och genomföra kundbesök, följa upp offerter, hålla utbildningar och delta i mässor och kundevent Nära samarbete med kollegor i andra funktioner med fokus på att stötta kunderna Gemensam budget att uppnå med kollegor för mer fokus på konsultativ försäljning Cirka 20-30 övernattningar per år är du planerar dina resor i hög grad Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från ventilationsbranschen, gärna i en roll som projektledare eller tekniker där du arbetat mot ventilationsentreprenader Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift B-körkort Vi tror att du som söker är en person som har ett starkt tekniskt intresse som visar sig genom att du har en väl utvecklad problemlösningsförmåga och en lösningorienterad inställning. Vidare är du tränad i att komma med olika infallsvinklar i arbetsrelaterade frågor för att driva problem eller lösningar vidare. Då rollen innebär ett nära och långsiktigt samarbete med kunder tror vi också du har intresse och förmåga att samarbeta med andra. Då rollen innefattar olika typer av relationer och yrkespersoner ser vi också att du trivs i ett sammanhang där du driver olika dialoger och att du trivs med att initiera samtal och driva dem. Då du arbetar självständigt i hög grad tror du också du är en person som trivs med att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter och att du har ett strukturerat arbetssätt för att driva dina processer vidare. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Remote, där du utgår hemifrån och erbjuds kontorshotell baserat på var du bor Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista ansökningsdatum är 2025-03-23. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Bli en del av ett starkt team! Teknikspecialist till Servicedesk Vi söker nu 6 Teknikspecialister/Servicedesk-support till ett spännande uppdrag i Umeå! Har du en passion för IT-support och vill vara med och säkerställa att verksamheten får det teknikstöd den behöver? Då kan det här vara rollen för dig! Om uppdraget Som Teknikspecialist blir du en del av ett engagerat team där du rapporterar till ansvarig teamledare. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa att verksamheten får det efterfrågade teknikstödet och att förändringar integreras smidigt i den befintliga tekniska miljön. Rollen kan även innebära deltagande i olika projekt och uppdrag inom IT och medicinsk teknik. Vad vi söker Vi letar efter dig som har: Relevant akademisk utbildning eller erfarenhet inom IT och slutanvändarsupport 1–2 års erfarenhet av en liknande roll God grundläggande teknisk kompetens Förmåga att lyssna, analysera och skapa förtroende på alla nivåer i organisationen Mycket goda kunskaper i Svenska både muntligt och i skrift Praktisk Information: Startdatum: 10 mars 2025 eller omgående Längd: 31 december 2025 Plats: Umeå, onsite Omfattning: Heltid 100 % Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag eller senast den 3 mars! Vi arbetar med löpande urval och intrevjuer Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer