Timvikarie som personlig assistent till tjej i Umeå
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull medarbetare till vårt dynamiska team på Assistera Skandinavien AB. Vi är ett företag som specialiserar oss på personlig assistans och vi värdesätter samtliga medarbetares bidrag till verksamheten. Personliga egenskaper och kvalifikationerVi letar efter en individ som behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift. Det är avgörande att du kan kommunicera effektivt med assistansanvändare, kollegor och vårdpersonal för att undvika missförstånd. Du bör vara noggrann, initiativrik och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du är lyhörd och har förmågan att läsa av brukarens outtalade behov samt besitter empati och stabilitet i stressiga situationer. En positiv attityd och tydlig kommunikation är också viktigt för denna roll. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet. Arbetsuppgifter och ansvarsområdenSom vår medarbetare kommer du att stödja assistansanvändaren i allt de inte klarar av själva, i linje med deras beviljade insatser. Detta inkluderar hjälp med förflyttningar, hushållsuppgifter, personlig hygien samt aktiviteter både i och utanför hemmet. Dokumentation, rapportering och vissa delegerade uppgifter kan också ingå i dina arbetsuppgifter. Övriga krav och informationEtt B-körkort är meriterande och kan vara ett krav beroende på brukaren. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dagar, kvällar, nätter och helger. Urval och tillsättning sker löpande. Vid vidare process kommer du att behöva verifiera din identitet och arbetsrätt i Sverige. Notera att bakgrundskontroller och polisutdrag kan komma att begäras. Om anställningenLönLönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön Möjlighet till deltidsanställning. Vi ser fram emot att få läsa ditt CV och personliga brev. Tveka inte att höra av dig för mer information om hur du kan bli en del av vårt fantastiska team!

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Säljare - Skidor & Cyklar (Deltid) – XXL Umeå
Xxl Sport & Vildmark AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.På Skid- och cykelavdelningen säljer vi produkter och utrustning till cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster såsom till exempel skidvalla och montering av extrautrustning till cykel. I tjänsten som säljare är ditt viktigaste syfte att kunderna får en fin kundupplevelse och är nöjda när de lämnar butiken. Arbetsuppgifter: Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter Packa upp och ställa upp varor samtbidra till att hålla avdelningen ren och snygg Bidra med utbildning av egna kollegor Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer För att lyckas i rollen tror vi att du: Motiveras av att skapa goda kundupplevelser Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål Trivs med att jobba i ett högt tempo Är självgående och tar initiativ Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Kvalifikationer: God erfarenheterna inom någon eller flera av sporterna: Längdskidor, alpint eller cykel Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige Är du den vi söker?Då ser vi fram emot din ansökan! Varierande arbetstider enligt butikens öppettider, inklusive arbete varannan helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50 %, med ev. möjlighet till fler timmar vid behov Tillträde februari, eller ök. Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

23 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Sommarjobb på Astridgården och i Hörnefors! Välkommen till Lottas omsorg.
Lottas Omsorg AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du nyfiken på hemtjänsten? Sommarjobba hos oss i Hörnefors! Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb där du gör skillnad för andra? Oavsett om du är ny på arbetsmarknaden och vill prova något nytt eller redan har erfarenhet inom vård och omsorg, är du varmt välkommen att söka till oss! Vi söker dig som vill utforska eller utvecklas inom hemtjänsten. Hos oss får du chansen att vara en del av en arbetsplats där vi varje dag arbetar med ansvar, bemötande, glädje och kvalitet som våra ledstjärnor. Om oss. Lottas Omsorg är ett lokalt omsorgsföretag som erbjuder hemtjänst med hög kompetens och ett personligt bemötande. I Hörnefors bedriver vi hemtjänsten på Astridgården och erbjuder hemtjänst och hushållsnära tjänster till kunder i området. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder ett närvarande ledarskap, kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Vad hemtjänsten kan innebära: Personlig omvårdnad Måltidshjälp Viss städning och hushållsarbete Läkemedelshantering Socialt stöd Dokumentation Samarbete med kollegor och andra yrkesgrupper Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är omtänksam, lyhörd och respektfull i mötet med människor. Du gillar att samarbeta och bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. Du uppskattar en miljö där det är högt i tak, och där humor och trivsel är en del av vardagen. Du bör även vara ansvarstagande, flexibel och ha förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du bör ha B-körkort då det kan innebära bilkörning i tjänsten. Krav är att dubehärskar svenska i tal och skrift. Tjänsten Arbetsplats: Hörnefors och Astridgården Arbetstider: Dag, kväll och helg, mellan 07:00 och 22:00. Finns även en tjänst på natten. Sysselsättningsgrad: 75–100 % Sommarperiod: Vecka 25–32 Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

23 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Mystery Shopper sökes till uppdrag i Umeå

Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i vår. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är att rekommendera. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 30 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) och milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Kjell & Company söker affärsdriven Area Manager till region norr!
Kjell & Co Elektronik AB
Företagssäljare

Kjell & Company är en av de största omnichannel-återförsäljarna av hemelektronik i Norden, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Kina. Inom retail och inte minst hos oss på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt. Vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders behov, alltid med service i världsklass som given målsättning. Vi lever efter vår vision att förbättra människors liv genom teknologi och inspirerar dem att använda teknik på sätt de inte trodde var möjligt. Kjell & Company grundades 1988, har sitt huvudkontor i Malmö och är sedan 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market.Är du redo att ta nästa steg i din karriär och testa dina vingar inom vår B2B som Area Manager?Ansök idag och bli en del av vårt engagerade team på Kjell & Company! Tillsammans skapar vi framtidens detaljhandel på fler ställen än i våra butiker. Placeringsort:Regionen innefattar samarbetspartners från norra Sverige. Kiruna i norr till Gävle söder.Vi ser det som en förutsättning att den anställde utgår från en stadi mitten avregionen (Umeå-Sundsvall). Då resor ingår i det dagliga arbetet är B-körkort ett krav.Övernattningar är även vanligt förekommande i tjänsten vilket bör tas i beaktning när du söker. Förmånsbil tillhandahålls av företaget. Rollen:Som Area Managerhos oss på Kjell & Company är du en strategisk partner för våra samarbetspartners, i detta fall Circle K. Du kommer att arbeta nära stationschefer och personal för att säkerställa att vårt sortiment exponeras och säljs på bästa sätt. Med din expertis och "best practice" guidar du teamet mot att optimera försäljningen och överträffa budgetmål. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Arbeta operativt för att säkerställa kvalitet och resultat på stationerna i din region. Skapa och underhålla långsiktiga, professionella relationer som fungerar som länken mellan Kjell & Company och våra partners. Bistå stationerna med stöd och kunskap kring försäljning och exponering. Ansvara för att följa och överträffa budget, och vid behov analysera och justera för att återgå till målen. Aktivt arbeta för att utveckla affären genom kreativa lösningar och ständigt söka nya affärsmöjligheter. Vad vi söker: Vi söker dig med ett stort engagemang, eget driv och en stark vilja att utvecklas. Du är en förtroendeingivande person med ett genuint intresse för försäljning och affärsutveckling. Du trivs med att vara ute på fältet och möta nya utmaningar, samtidigt som du har förmågan att bygga långvariga relationer. Du har en relevant utbildning och längre erfarenhet inom försäljning och affärsmannaskap. Din passion ligger i att skapa mervärde för både våra kunder och Kjell & Company. Hos oss får du:En roll med stort eget ansvar där dina insatser verkligen gör skillnad. Du får möjlighet att utveckla dina färdigheter, ta initiativ och forma ditt eget arbetssätt för att nå framgång. Hos Kjell & Company värderar vi långsiktiga relationer och affärsutveckling, där du blir en central del av vår framtida tillväxt. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda utvecklingen för både dig själv och företaget? Välkommen med din ansökan till en roll där du får både frihet och ansvar att göra skillnad! Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi tar löpande in kandidater så ansök snarast men senast 24 januariom du är intresserad av tjänsten.Viser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Jonny & Sanna, Kjell & Company

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR-assistent
Bredband2 AB
Löne- och personaladministratörer

Är du student och letar efter ett roligt och givande extrajobb? Tycker du att personalfrågor och kulturär intressant och något du vill lära dig mer om? Då kanske rollen som HR-assistent hos oss kan vara något för dig :) OM TJÄNSTEN I rollen som HR-assistent kommer du tillhöra vårt fantastiskaHR-team. HR-avdelningens ansvar är att stötta och utveckla organisationen. Det gör vi bland annatgenom att arbeta aktivt med vårt medarbetarlöfte utveckling, uppskattning och gemenskap samt se till att det finns ett bra stöd i organisationen gällande HR-relaterade frågor. I rollen som HR-assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att vara HR- och löneadministration Stötta upp i internkommunikationen Vara behjälplig vid företagsövergripande och kulturstärkande aktiviteter Vid behov stötta upp i andra HR-processer som rekrytering, arbetsmiljö och annat Rollen har ett administrativt fokus men med rätt person och inställning finns möjligheten att växa och ta mer ansvar och utmanande uppgifteratt finnas. OM DIG Vi söker dig som är student på eftergymnasial nivå, gärna inom personal, beteendevetenskap eller liknande. och tar examen tidigast juni 2026, dvs. har minst 3 hela terminer kvar (om intresse finns ser vi gärna att du gör din eventuella praktik hos oss) vill arbeta extra under terminen och heltid några veckor undersommaren har ett intresse för HR och HR-relaterade frågor har tidigare erfarenhet av service För att trivas och lyckasi rollen som HR-assistentär du strukturerad, kommunikativoch gillar att lösa problem. Vi tror även att du är en kreativ person som tar egna initiativ och är självgående. Om HR-teametDu kommer bli en del av vårt HR-team som idag består av tre personer. HR-chef Kajsa Wong som sitter på vårt kontor i Malmö, HR-partner Victoria Lindqvist som sitter i Umeå samt vår husmor Kerstin Nygård. Tillsammans satsar vivarje dag på utveckling, uppskattning och gemenskap gentemot våra medarbetare och ledare i organisationen. Feedback är en viktig del av vår kultur och varje månad mäter vi hur nöjda våramedarbetare är och vilka frågor vi ska jobba extra mycket med under kommande månad. Om Bredband2Bredband2 levererar data-, telekommunikation och säkerhetslösningar till både företag ochprivatpersoner.Vi har försett svenska folket med uppkoppling både hemma och på jobbet sedan 1989. Tack vare dethar vi sett vad våra kunder efterfrågar mest: Internet som är tryggt, smidigt och helt utan krusiduller.För faktum är att det bara ska funka. Det är ju bara helt vanligt internet. Som Sveriges tredje största fiberleverantör ser vi till att en halv miljon människor kan surfa, streama och roa sig på ett tryggt sätt i sin egen takt. Men vi är inte klara än, för det är vårtuppdrag att ge en smidig och trygg digital vardag till alla.På Bredband2 bidrar du till samhället på ett positivt sätt som du kan vara stolt över. Låter det spännande? Vis er fram emot din ansökan och urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag!

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Junior Mek.konstruktör
Northern Skill AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om tjänsten:För uppdrag hos kund söker vi junior maskin/mekanisk konstruktör Huvudsakliga arbetsuppgifter:Konstruktion för anpassning mot kund, nya tillbehör etc. Autodesk Monitor Vem vi tror du är: Vi söker dig som är nyexad eller konsult idag och vill vara med på en resa där du bli utmanad och får chansen att utvecklas. AnsökanNorthern Skill är det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk. Vi är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan du alltid presentera dig genom fritext i ansökan, en kort video - eller varför inte slå en signal! Vi hörs!

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Säljare för Skellefteå Kraft till hösten, kontor i Umeå (lönespann 27.00...
Online Fulfillment Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vi utökar vår produktion för Skellefteå Kraft och söker därmed personer som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service, med goda löneförutsättningar. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsliv där arbete sker både på arbetsplatsen och på distans och vi har precis flyttat in inyrenoverade lokaler högst upp på 10:e våningen iThulehuset med fantastisk utsikt över älven. Om tjänsten Tjänsten innebär försäljning avSkellefteå Krafts elavtal via telefon, till noggrant selekterade hushåll. Vi har i dagsläget ett befintligt team om 15 personer,med en stor variation på ålder, kön och bakgrund. Teamet är vana att arbeta självständigt samtidigt som teamkänslan alltid är närvarande. Arbetet sker underkontorstider, måndag till fredag. På helgerna ägnar vi oss åt återhämtningoch personliga intressen. Vårt lönesystem gör att din drivkraft och din färdighet kommer att påverka ditt lönekuvert. Vi arbetar efter ett provisionssystem vilket gör att ditt arbete har direkt påverkan på din lön.För att du ska känna dig trygg har du även en garanterad månadslön. Online har kollektivavtal med Unionen. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar.Du passar väl in i ett arbetslag som är vant att arbeta självständigt ochtar ansvar för sitt arbete. Du är inte rädd för att ta för digsamtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde. Erfarenhet Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet inom arbetslivet, gärna inom service- och försäljningsbranschen. Erfarenhet inom ledarskap är meriterande.Du har goda språkkunskaper i svenska,både i tal och skrift. Sök tjänsten Det absolut viktigaste för oss är vem DU är som person och är positiv till försäljning och service. Även om du ännu inte har tidigare erfarenhet är du välkommen att söka tjänsten. Intervjuer sker löpande och tillträde av tjänst sker i Augusti/September. Om Online Online är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Sedan 1993 har vi hjälpt företag att skapa och bibehålla värdefulla kundrelationer. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har och vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå detta.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sommarjobb inom hemtjänst på Lottas omsorg!
Lottas Omsorg AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du nyfiken på hemtjänsten? Sommarjobba hos oss! Kanske är du ny på arbetsmarknaden och vill prova något nytt, eller så har du redan erfarenhet inom vård och omsorg och letar efter ett meningsfullt sommarjobb? Vi söker både dig som är nyfiken på att utforska hemtjänsten och dig som vill fortsätta utvecklas inom vård och omsorg. Oavsett din bakgrund erbjuder vi en chans att bidra till en arbetsplats där vi varje dag utvecklar och förbättrar det vi gör – med ansvar, bemötande, glädje och kvalitet som våra ledstjärnor. Om oss Lottas Omsorg är ett lokalt omsorgsföretag i Umeå som vänder sig till dig som vill ha hög kompetens och ett professionellt bemötande inom främst hemtjänst och hushållsnära tjänster. Vi vill vara en bra arbetsgivare och har ett närvarande ledarskap. Vi har Kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Vad hemtjänsten kan innebära: Personlig omvårdnad Måltidshjälp Viss städning och hushållsarbete Läkemedelshantering Socialt stöd Dokumentation Samarbete med kollegor och andra yrkesgrupper Vad vi söker hos digVi söker dig som är omtänksam och lyhörd, med förmåga att möta människor på ett respektfullt sätt. Du gillar att samarbeta och bidrar till en positiv stämning. Högt i tak och humor är något du uppskattar, samtidigt som du är ansvarstagande och flexibel i ditt arbete.Vi letar efter dig som ser det roliga i att skapa trivsel och glädje både för kunder och kollegor! Hos oss är det viktigt att du trivs med både självständigt arbete och att vara en del av ett team som stöttar varandra. TjänstenDu som arbetar hos oss jobbar dag, kväll och helg.Vi bemannar tiderna 07:00 - 22:00.Att du behärskar svenska språket i tal och skrift är ett krav. B-körkort är ett krav i det flesta av våra grupper. Sommarperioden är v.25-32. Sysselsättningsgrad: 75-100% | Ort: Umeå Urval och intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!Varmt välkommen med din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Avion. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Avion kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Avion är ett stort apotek som ligger i köpcentrumet Avion utanför Umeå stadskärna, med en jämn ström kunder hela dagen. Apoteket Avion som arbetsteam vill jobba sammansvetsat och kundservicen är alltid i fokus, gruppen är mån om varandra och allas arbetsmiljö. Teamet består av 13 fast anställda medarbetare Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 09.00-20.00 & Helger 10.00-18.00. Välkommen till Apoteket!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025