Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Nu söker vi leveranschef till marknadsområde Ombyggnad Norra för ett vikariat Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. Vår verksamhet förverkligar många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Projekten vi genomför varierar stort i art, komplexitet och längd, exempel på projekt är stambyten, klimatskal, el och solceller. Vi fortsätter satsa på vår ombyggnadsverksamhet och mycket spännande är på gång. Marknadsområde Ombyggnad Norra har verksamhet från Luleå i norr till Örebro i söder. I samband med att vår befintliga Leveranschef, med ansvaret för orterna Umeå, Skellefteå och Luleå, skall gå på föräldraledighet så behöver vi en vikarie till hösten 2027. Vi söker en vikarierande leveranschef till vår verksamhet i Umeå, Skellefteå och Luleå. Hos oss gör du skillnad Som leveranschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för ombyggnadsverksamheten i Umeå, Skellefteå och Luleå och du kommer att ingå i ledningsgruppen för marknadsområde Ombyggnad Norra och du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Norra. Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt: • Ett verksamhets- och resultatansvar • Att vara arbetsgivarens företrädare • Att vara en ledare och förebild Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning och genomförande av projekt, Att säkerställa kvalitet av våra leveranser är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet. Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga. Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete. Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Placeringsort för tjänsten är Umeå. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. Ansökan Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2025-08-03. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag! Intervjuer kommer påbörjas efter 4 augusti. Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Umeå Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 15h fördelat under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vill du vara med och forma framtidens tandvård? Här på Folktandvården ligger vi i framkant vad gäller forskning och utveckling och har ett nära samarbete med institutionen för odontologi vid Umeå universitet. Inom Folktandvården ryms en bredd av kompetensområden. Vi har både allmän- och specialisttandvård och dessutom medverkar vi i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och tandtekniker. Vi arbetar i moderna och välutrustade lokaler och finns på flera platser runt om i länet. Nu söker vi tandhygienister till Folktandvården City och Anderstorp i Skellefteå. Vi bedriver modern och hälsoinriktad tandvård till såväl barn som vuxna och tillsammans med övriga Folktandvårdskliniker i Skellefteåregionen ansvarar vi för bemanning av Tandakuten som finns på Citykliniken. På Anderstorp finns även en specialistklinik i ortodonti. Vi har också narkostandvård för barn och vuxna på Skellefteå sjukhus. Skellefteå är en stad i utveckling som kombinerar spännande näringsliv med natur, närhet och livskvalitet. Skidor, vandring, fiske, mountainbike, skridskor eller paddling – i Skellefteå är det aldrig långt till nästa äventyr. Det finns även ett rikt utbud av restauranger, caféer, kultur och evenemang. Inte minst genom Sara Kulturhus, som rymmer såväl teater, konst, bibliotek, restauranger och hotell. Vi har ett gott samarbete mellan våra kliniker och arbetar för att tillsammans bidra till utveckling, tillgänglighet och en god arbetsmiljö. Oavsett vilken klinik du jobbar på är du del av en stor verksamhet där gott arbetsklimat, utveckling, inkludering och härlig gemenskap är ledord. Vi är stolta över vårt utbud av friskvårdsaktiviteter och givetvis får du friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som tandhygienist hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett varierande arbete med patienter i alla åldrar. Du får arbeta med såväl främjande, förebyggande som sjukdomsbehandlande åtgärder. Hos oss får du en gedigen introduktion i ditt nya arbete med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att arbeta inom just dina intresseområden. Som nyutexaminerad får du tillgång till klinisk handledning och stöd så att du ska kunna utvecklas och växa in i din yrkesroll. Som tandhygienist arbetar du självständigt och utför undersökningar och behandlingar av exempelvis karies och tandlossning samt identifierar, bedömer och planerar munhälsovårdsinsatser. Även uppsökande tandvård samt preventionsarbete på BVC och skolor kan ingå i arbetsuppgifterna. Vi är stolta över samarbetet som finns mellan våra kliniker. Det bidrar till goda utvecklingsmöjligheter och kan innebära att arbete vid fler än en av arbetsplatserna kan bli aktuellt. Vi använder datoriserad tidbokning och journal T4 samt taligenkänningsverktyget Voxit Vocal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist, eller som snart avslutar din tandhygienistutbildning. Vi lägger vikt vid att du är engagerad, kunnig och brinner för att utföra ditt arbete med hög kvalité och kundnöjdhet. Som tandhygienist arbetar du självständigt och utför undersökningar och behandlingar av exempelvis karies och tandlossning samt identifierar, bedömer och planerar munhälsovårdsinsatser. Även uppsökande tandvård samt preventionsarbete på BVC och skolor kan ingå i arbetsuppgifterna. Du är ansvarstagande och tycker att omhändertagande är en naturlig del av arbetet. I det ingår förmåga att se patientens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Vi värdesätter god kommunikativ förmåga och ett bra bemötande. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen samlas primärvård, tandvård och sjukhusvård i en gemensam förvaltning och organiseras därunder i läns- och närsjukvårdsområden. I Närsjukvårdsområde Skellefteå ingår Akutmottagningen, Medicinsk och geriatrisk klinik, Rehabcentrum, Psykiatriska kliniken samt Primärvården i Skellefteå och Norsjö kommun. Tillsammans skall dessa verka för god, nära vård. Hos oss blir du en del av en klinik där vårdplatserna är fördelade utifrån medicinska och geriatriska inriktningar. Huvuddelen av inläggningarna är akuta och sker via akutmottagningen. Öppenvårdsverksamheten består av medicin-, geriatrik- och dialysmottagningarna. Inom medicinmottagningen finns också dagvårdsverksamheter samt fysiologiskt laboratorium. Till kliniken hör också en Forskningsenhet vilket är unikt för ett länsdelslasarett. Arbetet på medicinsk och geriatrisk mottagning sker i team som har fokus på olika diagnoser för att ge patienterna bästa möjliga vård. I teamen arbetar sjuksköterskor, läkare och andra yrkesprofessioner tillsammans för patientens bästa. Här kan vi erbjuda dig ett mycket roligt, omväxlande och betydande dagtidsarbete, måndag till fredag. Vi söker nu en medicinsk sekreterare till medicinsk- och geriatriskmottagning i Skellefteå och ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Arbetet som medicinsk sekreterare innefattar bland annat journalskrivning, remiss- och posthantering, registrering av provsvar och hantering av inkommande dokument. Även registerarbete och telefonservice ingår i arbetsuppgifterna. Våra arbetssätt präglas av teamarbete och de medicinska sekreterarna är en viktig del av helheten. Vill du ha varierande arbetsuppgifter, möta utmaningar och få möjligheten att växa i din yrkesprofession? Då ska du söka jobb som medicinsk sekreterare hos oss, en arbetsplats där dina kunskaper och ditt engagemang skapar förutsättningar för kvalitetssäkring av vårddokumentationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. För uppdraget krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete. Då vi i nuläget är i ett byte av journalsystem till Cosmic, ser vi gärna att du har erfarenhet därifrån. Som person uppskattar du att känna ansvar, samt trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och skiftande intensitet. Du har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du är van att organisera och strukturera din tid och dina arbetsuppgifter samt är flexibel och stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen men din ansökan! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Vi är specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur som bygger samhällen som håller.Om tjänsten Som teknikkonsult inom gata, väg och mark hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Väg & Järnväg och kompetensområde Gata & Väg. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här. I denna roll kommer du exempelvis jobba med att: • Utreda förutsättningar för olika anläggningsprojekt • Projektera gator, parker, vägar, mm • Ta fram förfrågningsunderlag och bygghandlingar Beroende på erfarenhet så kan tjänsten innefatta uppdragsledning, teknikansvar och/eller projektering. Vi söker både juniora och seniora konsulter. Vi erbjuder • Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden • En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord • En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid • Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder) • Möjlighet att jobba med innovationsprojekt • Kompetensutveckling anpassad efter dig • Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid • Fast månadslön • Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår • Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal • Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega) Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts. Vi söker För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha: • Relevant teknisk utbildning • Erfarenhet av mark och anläggningsarbete • Viss erfarenhet av ritprogram, tex Autocad • God samarbetsförmåga • Intresse för teknikområdet Meriterande är erfarenhet/kunskap inom: • Projektering • Uppdragsledning / Teknikansvar • Anläggningsbranschen som entreprenör eller konsult • Bas-P • AMA Anläggning • Entreprenadjuridik Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur: • Engagerad • Nyfiken • Vill utvecklas • Vill göra skillnad För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov. Ansöka Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. Med anledning av sommarsemester kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till i slutet på augusti/början på september beroende på när du ansöker. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta: Per Thiger Avdelningschef Mejl: [email protected] Telefon: 010-452 39 83 Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Tyrénskoncernen har 3 000 medarbetare med verksamhet i Sverige, Storbritannien, Estland, Litauen, Polen, Bulgarien och Kanada. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och innovation inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Vi är specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur som bygger samhällen som håller.Om tjänsten Som teknikkonsult inom yttre VA hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Väg & Järnväg och kompetensområde Vatten. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här. I denna roll kommer du exempelvis jobba med att: • Utreda och dimensionera yttre VA • Projektera ledningssystem för nya områden samt förnyelse av befintliga system • Ta fram förfrågningsunderlag och bygghandlingar Beroende på erfarenhet så kan tjänsten innefatta uppdragsledning, teknikansvar och/eller projektering. Vi söker både juniora och seniora konsulter. Vi erbjuder • Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden • En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord • En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid • Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder) • Möjlighet att jobba med innovationsprojekt • Kompetensutveckling anpassad efter dig • Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid • Fast månadslön • Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår • Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal • Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega) Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts. Vi söker För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha: • Relevant teknisk utbildning • Erfarenhet av mark och anläggningsarbete • Viss erfarenhet av ritprogram, tex Autocad • God samarbetsförmåga • Intresse för teknikområdet Meriterande är erfarenhet/kunskap inom: • Projektering • Uppdragsledning / Teknikansvar • Anläggningsbranschen som entreprenör eller konsult • Bas-P • AMA Anläggning • Entreprenadjuridik Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur: • Engagerad • Nyfiken • Vill utvecklas • Vill göra skillnad För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov. Ansöka Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. Med anledning av sommarsemester kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till i slutet på augusti/början på september beroende på när du ansöker. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta: Per Thiger Avdelningschef Mejl: [email protected] Telefon: 010-452 39 83 Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Tyrénskoncernen har 3 000 medarbetare med verksamhet i Sverige, Storbritannien, Estland, Litauen, Polen, Bulgarien och Kanada. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och innovation inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.
Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Har du lust att arbeta med sådant som är viktigt och där du verkligen har möjlighet att göra skillnad? Letar du efter ett samhällsviktigt och omväxlande arbete varierat jobb där du blir spindeln i nätet och får vara delaktig i många processer? Då är du varmt välkommen till oss på Norsjö kommun! DIN NYA ARBETSPLATS Du kommer att ansvara för kanslienheten inom kommunens stab och vara direkt underställd kommunchef. I staben ingår förutom kansli även enheterna HR, Ekonomi och IT. Kanslichefen ingår i kommunens ledningsgrupp där fokus ligger i att ta ett helhetsansvar för kommunens utveckling samt utgör ett viktigt stöd för kommunchef. På kommunledningskontoret arbetar totalt ca 70 medarbetare från staben och från andra kommunala verksamheter. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. DITT UPPDRAG Som kanslichef har du personal- verksamhets- och budgetansvar för kanslienhetens arbete. Rollen är bred i sin karaktär och innebär både operativt och strategiskt arbete. Kanslienheten omfattar kommunsekreterare, kommunikatör, säkerhetssamordnare samt receptionspersonal. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar kanslienheten för: - Nämndadministration, arrangerande av val och stöd till politiken. - Arkiv, e-arkiv och informationssäkerhet - Intern- och extern kommunikation - Kundservice och medborgardialog Du har huvudansvar för kommunens digitaliseringsarbete, internkontroll och mål- och resultatstyrning. Du leder en tvärorganisatorisk verksamhetsutvecklingsgrupp samt utgör ett stöd till kommunsekreteraren och kan själv hålla i vissa sammanträden, såsom kommunfullmäktiges fasta beredning. Eftersom du är ansvarig för kommunens säkerhetsarbete heter din befattning formellt säkerhetschef tillika kanslichef. Detta innebär att du kommer genomgå en säkerhetsprövning innan anställning. DIN KOMPETENS Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som chef och ledare samt arbete i politiskt styrda organisationer. Du bör ha erfarenhet av verksamhetsutveckling genom digitalisering och goda kunskaper om huvudsakliga lagrum som styr kommunal verksamhet. Som person är du noggrann och kommunikativ. Du har god förmåga att driva, samordna och utveckla övergripande frågor. Du har mycket god förmåga att samarbeta och göra dig förstådd och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du uppskattar att arbeta med många olika frågor och att kunna alternera det operativa arbetet där du själv står för görandet med strategiskt arbete och ledarskap där du stöttar dina medarbetare i sina respektive roller. Du är tydlig samtidigt som du genom tillit och förtroende ger utrymme för dina medarbetare att växa. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ser med fördel att du i din ansökan formulerar varför du söker tjänsten. KRAV - Relevant högskoleexamen inom samhällsvetenskapliga området eller motsvarande. - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. - Mycket goda kunskaper inom Office-paketet samt goda generella kunskaper om systemstöd som nyttjas inom kommunala verksamheter. - Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver därmed svenskt medborgarskap. - B-körkort. HÄR FÅR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG Vår kommun är lugn, trygg och trivsam – kanske främst förknippad med natursköna vidder, storslagna norrsken och idrottsliga framgångar. Men Norsjöbygden innefattar mer än så. Här är det enkelt att vistas och verka. Med naturen runt ena hörnet och arbetet runt nästa är det enkelt att kombinera nöje med nytta. Med endast en timmes bilfärd till de två närmsta flygplatserna och en knapp halvtimmes bilfärd till bygdens tågstation är vår lilla ort lätt att nå. Men kanske är det enkelheten i själva bygden som utgör det mest unika. I centralorten finns skola, bibliotek, fritidsgård, sporthall, simhall, beachvollybollplan, ishall, fotbollshall, tennisplan, discgolf, fotbollsplan, bordtennishall, boule, skyttehall, multisportarena, skatepark, utegym, bowling, miniracing, pulkbacke, naturreservat, lekparker och elljusspår, allt på ett och samma område. Enkelt, vardagslyx och en del av det som utgör världens bästa vardag! ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: Tillsvidareanställning, provanställning kan bli aktuell Omfattning: 100% Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen. ______________ Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vi behöver förstärka med ytterligare personal utifrån vårt uppdrag. Vi söker sjuksköterskor som vill arbeta med härliga kollegor på vår Ögonmottagning i Umeå. Vi ingår i Ögonkliniken Västerbotten som bedriver specialistsjukvård inom området ögonsjukdomar i Västerbotten och i norra regionen. Vår verksamhet finns på länets tre sjukhus i Umeå, Skellefteå och Lycksele. Ögonmottagningen i Umeå har poliklinisk verksamhet som är ständigt ökande. Vi är en välfungerande öppenvårdsmottagning med stort dagligt patientflöde och tar emot cirka 200 patienter om dagen där våra patienter är mellan 0 – 100 år. Inom Ögonkliniken strävar vi efter att ligga i framkant och har flera områden med nationell spetskompetens. i Umeå arbetar idag cirka 85 medarbetare . Vi värnar om en god arbetsmiljö och arbetar med kvalitet, patientsäkerhet och utveckling. Hos oss får du möjlighet till ett varierat arbete med stora möjligheter att utveckla både dig själv och vården. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Hos oss arbetar du både i team och självständigt. Arbetet innefattar att du med hjälp av medicinteknisk utrustning genomför ögonundersökningar för bedömning av synförmåga, förbereder patienten inför läkarbesök och operationer. Hos oss finns möjlighet att arbete både på mottagning och ögonoperation. Arbetet sker på dagtid vilket innebär att du kan vara ledig kvällar och helger. Vi kommer att utarbeta en individuell introduktionsplan tillsammans med dig så att du kan känna att du får en trygg start och en god möjlighet att lära dig arbetet hos oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som vill vara med och utveckla vår spännande, växande och nytänkande verksamhet. Du är en positiv person med en öppen attityd vilket bidrar till en god stämning på arbetsplatsen och att patienten känner sig trygg. Då teamarbete är en viktig del i ditt arbete har du en god förmåga att samarbeta med andra. Både arbetsuppgifter och arbetstempo kan variera så för att trivas hos oss bör du gilla omväxling, vara stresstålig, ha förmågan att kunna lösa de uppgifter som uppstår samt kunna ta egna initiativ. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vi söker nu en personlig assistent på en fast schemarad! Vi behöver utökning till vår grupp och söker dig som vill arbeta som personlig assistent till vår kund som är en 33-årig kvinna. Är du en glad, social och aktiv person som gillar att hitta på roliga saker tillsammans? Då är detta tjänsten för dig! Något kunden verkligen tycker om är att lyssna på musik, sjunga till låtarna och helst dansa till. Vi ser gärna att du delar hennes intresse för sång, dans och rörelseglädje. Hon tycker om att vistas på badhus, därav söker vi dig som är simkunnig. Assistans bedrivs där kunden är vilket utöver aktiviteter i hemstaden innebär en del resor. Du bör vara uppmärksam, flexibel och närvarande i bemötandet av kund. Du behöver även vara social och utåtriktad och trivas i folksamlingar där det är liv och rörelse. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemi. Tjänsten är en fast schemarad på 75%. Passen är förlagda på dag, kväll, varannan helg liksom (jour)natt. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Rekrytering sker löpande! För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).
Vilka är vi? Kan man ha roligt på jobbet och samtidigt lösa morgondagens utmaningar? Ja, det kan man! Hos oss får du tillsammans med kunniga och trevliga kollegor bidra till vår vision om att skapa en hållbar värld genom att utveckla digitala lösningar för våra kunder. Som teknikoberoende it-konsultbolag kan vi erbjuda dig varierade och utvecklande uppdrag som framtidssäkrar ditt CV. Bra arbetsvillkor och en sund balans mellan arbete och fritid ingår såklart! Vi är idag drygt 300 medarbetare worldwide med kontor i Skellefteå, Stockholm, Uppsala, Malmö, Luleå, Boston, Longmont, Dallas och Indonesien. Om rollen Den här rollen innebär att du kommer att ingå i vårt affärsområde Network Orchestration and Automation. Vi är världsledande inom mjukvaruutveckling av avancerad nätverksautomation och till våra kunder hör exempelvis internetoperatörer eller andra företag med stora och komplexa nätverk, främst i utlandet. Eftersom vi även har verksamhet i USA och Indonesien innebär det att du kommer jobba i en internationell miljö där resor förekommer. I din roll ges du möjlighet att utveckla både din bredd och spets inom avancerad automation av telekom- och företagsnätverk och jobba i teknikens framkant med innovativa lösningar. Du bör ha: · förmåga att kunna omfamna konsultrollen och vara beredd på föränderliga arbetsuppgifter med nya kunder · förmåga att analysera nya situationer och vara kreativ i att hitta lämpliga lösningar. · lätt att knyta kontakter och god samarbetsförmåga. · erfarenhet av att jobba i team med agila metoder och testdriven utveckling · goda kunskaper i Python, Java och/eller C/C++ med vana av att arbeta med Linux eller andra öppna operativsystem. · en relevant högskoleutbildning alternativt bred, dokumenterad erfarenhet inom mjukvaruutveckling. · förmåga att kunna kommunicera obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. · dokumenterad vana att leda mindre grupper. Meriterande: · Om du har jobbat med orkestrerings- eller automationsplattformar som Cisco Crosswork NSO, Camunda, Itential, Ansible, Kubernetes eller liknande. · Om du har BSS/OSS-erfarenhet. · Om du har NOC-erfarenhet. · Om du har erfarenhet av pre-sales. Vem söker vi? Vi söker dig som gillar teknik, människor och hållbarhet. Som person är du en ödmjuk och ansvarstagande lagspelare som med ett stort mått nyfikenhet både lär av andra och delar med dig av kunskaper. Att bemöta kunder och kollegor på ett vänligt och proffsigt tycker du är självklart. Dessa egenskaper speglar vår värdegrund som vi har sammanfattat i det vi kallar vårt Ductus-hjärta: Pålitlighet, Samarbete, Empati, Innovation. Vi sätter stor vikt på personliga egenskaper där det för oss är viktigt att du är självgående och har ett driv att ständigt vilja lära dig nya saker, samt en vilja att dela med dig av dina kunskaper. Du agerar självständigt genom att ta initiativ och hittar alternativa lösningar om problem uppstår. En förutsättning för tjänsten är att du trivs med att arbeta i team, är prestigelös och bra på att skapa relationer. Vi ser gärna att du har nära till skratt och humor. Ett trevligt bemötande och en villighet att hjälpa till är nyckelorden hos oss, både inom företaget och mot våra kunder. Du trivs i en internationell miljö med en mångfald av kundprojekt och teknik. Du är van att fånga och dokumentera kundens kravbild samt hantera kundförväntningar. Du har även förmåga att bryta ner komplexa problem i hanterbara delar som möjliggör kommunikation på teknisk nivå. På Ductus är vi övertygade om att en inkluderande och diversifierad arbetsplats ger bäst förutsättningar att möta våra kunders behov. Vi strävar efter att spegla samhällets mångfald och därför välkomnar vi verkligen ALLA som känner igen sig i vår värdegrund. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en arbetsplats där du får utrymme att växa. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling som du själv är med och påverkar och du har alltid tillgång till företagets samlade kunskapsbas som stöd i ditt arbete. Din närmaste chef kommer att stötta dig genom frekventa 1:1-samtal där ni stämmer av läget. För oss är gemenskap och sammanhållning viktigt. Förutom att vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet så arrangerar vi också sociala aktiviteter utanför arbetstid för de som kan och vill. Vi vet att en trevlig arbetsmiljö, balans i livet och god hälsa är en förutsättning för att du ska må bra och nå din fulla potential. Våra kontor är därför alltid central belägna och vi erbjuder flexibla arbetstider och bra förmåner som exempelvis kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Om tjänsten Ort: Skellefteå Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse För mer information Kontakta gärna Roger Byström på vårt Skellefteå-kontor om du vill veta mer om företaget eller om möjligheten till jobb på Ductus. Du når Roger enklast på mail: [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan via Careers - Ductus. Urval sker löpande, så hör av dig redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer