Det finns flera bra anledningar varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta i Umeå kommun. Den främsta är att vi alla i kommunen har ett viktigt uppdrag – att göra det bästa för våra kommuninvånare. För Upphandlingsbyrån innebär det att göra den bästa hållbara affären för våra medborgare och att förvalta våra skattemedel smart. Vi är måna om våra medarbetare och hoppas att du vill vara med och bidra samt påverka kommunens utveckling. Är du den vi söker? Dina arbetsuppgifter Som upphandlare är din uppgift att säkerställa att upphandlingarna sker, professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Du projektleder och ansvarar för hela upphandlingsprocessen och deltar i förstudie, framtagande av upphandlingsdokument, utvärdering, tecknande av avtal och avtalsuppföljning. Du kommer i huvudsak att arbeta med entreprenadupphandlingar, men även varu- och tjänsteupphandlingar kan bli aktuellt (utifrån verksamhetens behov och din tidigare erfarenhet). Du använder lagstiftningen som verktyg att göra den bästa kommunala affären. Du arbetar nära kommunens beställare och sakkunniga och även med andra samarbetspartners vid samordnade upphandlingar. Du kommer att handlägga flera upphandlingar parallellt. I arbetet ingår att ge råd och stöd till våra verksamheter i upphandlingsfrågor. Kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter. Du deltar aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete. Om dig Du är en lagspelare med ett konsultativt förhållningssätt och du trivs med att ta en projektledande roll. Du är proaktiv, affärsmässig, drivande och initiativrik, och du har hög servicekänsla, integritet och är självständig. God samarbetsförmåga är nödvändig för att lyckas i rollen. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av offentlig upphandling och vana av att självständigt planera, driva och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalstecknande. Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av entreprenadupphandlingar. Du har yrkeshögskoleutbildning med inriktning strategisk inköp/upphandling, högskoleutbildning som offentlig upphandlare eller relevant akademisk examen, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna. Vi erbjuder dig Jobbet hos oss är självständigt och variationsrikt med stora utvecklingsmöjligheter. Du får möjlighet att möta många människor och lära känna flera verksamheter. Du har stora möjligheter att påverka hur kommunen ska förvalta skattemedel på bästa sätt. Du kommer även att vara delaktig vid leverantörs- och branschträffar. Vi kommer att erbjuda dig personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet samt inom dina övriga ansvarsområden. Vi vet att det inte alltid är lätt att vara ny på jobbet och därför kommer vi göra vårt allra bästa för att du ska få en så bra start som möjligt. Du kommer få en introduktion som exempelvis innehåller utbildning i system och arbetssätt samt en arbetsplatsnära introduktion där du kommer att få en erfaren upphandlare som din mentor. Förmåner Vi har en rad förmåner som skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och som ska underlätta din vardag. Som medarbetare inom Umeå Kommun kan vi bland annat erbjuda: Flexibel arbetstid Möjlighet till distansarbete Medlemskap i personalföreningen Sporren som erbjuder många olika aktiviteter och rabatter. Hos oss kan du i vissa fall få fler semesterdagar än enligt grunden i semesterlagen; 25 (tom 39 år), 31 (40-49 år) eller 32 (from 50 år) dagars semester per år. Samt möjlighet att semesterväxla dig till ytterligare 5 eller 6 dagar per år. Välkommen att söka! Vi vill att du bifogar CV. Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
I Dorotea kommun får du både frihet och närhet. Friheten finns i vår vänliga vildmark med fjäll, sjö och skog. Närheten hittar du i vår gemenskap av välkomnande och hjälpsamma människor. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare. Hos oss som arbetsgivare är beslutsvägarna korta och aktivt utvecklingsarbete ständigt pågående. Som anställd i vår organisation ingår i din roll att se helheten och att ta ansvar. I vår organisation erbjuds du en bredd av möjligheter att delta och att vidareutvecklas. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vår omvårdnadspersonal behöver fler kollegor. Bli en av oss! Vi behöver dig som kan tänka dig arbeta i ett av våra viktigaste yrken. Det här jobbet handlar om själva livet. Inom äldre- och funktionshinderomsorgen bidrar vi med trygghet och meningsfullhet för våra brukare och våra insatser är av stor betydelse. Vårt fokus ligger på att genom en kvalitativ omvårdnad skapa förutsättningar för en god livskvalitet för våra brukare. Vi erbjuder Vi erbjuder dig möjligheten till ett varierande arbete där din insats är av stor betydelse. Du välkomnas till en arbetsplats där varje medarbetare räknas och där chefer och beslut alltid finns nära. I det här arbetet ges du möjlighet att jobba med något som är viktigt på riktigt och göra skillnad för någon som behöver det. Då ska du söka tjänsten Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta med vård och omsorg. Du ska som person vara ansvarsfull och tycka om att ge god service. Om du är ödmjuk och lyhörd inför behov av stöd och hjälp passar det här jobbet dig. Du ska ha datavana samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. Sök framför allt om du är utbildad undersköterska/vårdbiträde och/eller har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftersom Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde ser vi det som meriterande om du har goda kunskaper i den sydsamiska kulturen och sydsamiska som språk.
South Lapland Airport söker en flygplatsarbetare till vår operativa grupp i Vilhelmina som idag består av elva personer. Tjänsten är på heltid, tillsvidare, och innefattar ett brett spektrum av praktiska och säkerhetsrelaterade arbetsuppgifter. Som flygplatsarbetare arbetar du nära flygbolag, passagerare och kollegor. Du hanterar allt från ramptjänst, bagage och snöröjning till drift och tillsyn av banor, byggnader och teknisk utrustning. Tjänsten inkluderar även uppdrag som flygplatsbrandman och deltagande i luftfartsskydd. Arbetet är varierat, ofta fysiskt krävande och sker i skift – året runt. Vi söker dig som har god fysik, normalt färgseende samt goda språkkunskaper i svenska och engelska. Du har grundläggande datavana och trivs i ett team. Vi söker dig som: Tar ansvar och egna initiativ Är flexibel och lösningsorienterad Gillar ordning och säkerhet Trivs med praktiskt arbete utomhus, året om Är en lagspelare, men även självgående Meriterande Elutbildning C-körkort (lastbil) Utbildning som flygplatsbrandman Förarbevis för hjullastare och teleskoplastare Erfarenhet av administrativt arbete eller logistik Om oss South Lapland Airport är belägen i hjärtat av södra Lappland – porten till fjällvärlden och vildmarken. Flygplatsen erbjuder reguljärtrafik till och från Stockholm Arlanda med moderna flygplan och trafikeras året om. Som en liten flygplats präglas vi av närhet, gemenskap och ett personligt engagemang. Här får du möjlighet att arbeta nära alla delar av flygplatsens verksamhet – och att växa med uppgiften. Inför anställning genomförs registerkontroll, säkerhetsprövning och medicinska tester via företagshälsovård (Falck). Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal. Ansökan med CV, referenser och löneanspråk skickas senast 31 Juli 2025 till: 📧 [email protected] Frågor om tjänsten: 📱 Björn Grönlund – Operativtansvarig 072-211 91 55 📱 Robert Svensson - VD/VA 070 22 70 260
Gruppboendet på Herrgårdsvägen är ett särskilt boende med sex brukare som har olika typer av funktionsnedsättningar och varierande grad av självständighet. Varje brukare bor i en egen fullvärdig lägenhet med tillgång till gemensamt kök och vardagsrum. Verksamheten har ett starkt fokus på att främja individens självständighet vilket är något som genomsyrar samtliga arbetsuppgifter. Vi söker nu en trygg stödassistent! Dina arbetsuppgifter Du ger stöd i vardagen till personer med psykiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Ditt arbetssätt kännetecknas av flexibilitet, kontinuitet och trygghet. Du erbjuder individuellt anpassat stöd – både socialt och praktiskt – utifrån varje individs behov. Genom ett metodiskt, långsiktigt och målinriktat arbetssätt bidrar du till att stärka brukarens förmågor, delaktighet och inflytande. Tillsammans med brukarna skapar du en trygg hemmiljö och en meningsfull vardag. Arbetsuppgifterna innefattar även olika typer av administration såsom planering av stöd, dokumentation, journalföring samt upprättande av genomförandeplaner. Uppföljning och utvärdering av arbetet kommer vara en naturlig del i verksamheten. Vi ställer höga krav på förmågan att upprätta och hålla överenskommen struktur i verksamheterna. Arbetsuppgifterna kan även innefatta personlig omvårdnad samt hantering av läkemedel. Samverkan sker mellan olika verksamheter inom funktionshinderomsorgens särskilda boenden. Arbetstiderna är förlagda dag/kväll/helg och journatt (sovande natt). Om dig Du har en god förmåga att samarbeta och har ett professionellt bemötande mot brukare, anhöriga och andra aktörer. Du är engagerad och har en vilja att dela våra värderingar och jobba mot uppsatta mål samt att arbeta med ständiga förbättringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Eftersom vår verksamhet präglas av många olika aktiviteter, är det viktigt att du har god initiativförmåga och kan fatta självständiga beslut. Vi vill att du har förutsättningar att aktivt delta i fysiskt ansträngande moment, såsom tränings- och badaktiviteter, i enlighet med verksamhetens behov. För att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Krav: Examen från Vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig B-körkort Simkunnig Meriterande: Erfarenhet av arbete inom funktionshinderomsorgen Övrigt: För att säkerställa att de personer som kallas till intervju är de som bäst matchar det vi söker, använder vi urvalsfrågor. Urvalsfrågorna utgår från kraven och meriteringarna som ställs för tjänsten och du besvarar frågorna i samband med din ansökan. Det är därför viktigt att du svarar på urvalsfrågorna. OBS! Har du skyddade personuppgifter? Vänligen kontakta Rekryteringssupport på 090-16 10 99 eller på [email protected], så hjälper de dig med en säker ansökningsprocess. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Arbetsplatsen Den kommunala hälso- och sjukvården i Nordmalings kommun ansvarar för att hälso- och sjukvårdsinsatser tillgodoses under hela dygnet. HSL Enheten består utöver sjuksköterskor av fysioterapeuter och arbetsterapeut och arbetar mot särskilda boenden, korttidsplatser, gruppbostäder och hemsjukvård. Nordmalings kommun söker en sjuksköterska som kommer att arbeta natt. Vi erbjuder ett bra nattschema med tid för återhämtning. Välkommen till ett trevligt arbetslag! Vi erbjuder Som medarbetare i Nordmalings kommun har du även flera förmåner och erbjudanden. Läs mer om dem på vår hemsida; https://www.nordmaling.se/kommun/jobba-hos-oss/vara-formaner Rollen och arbetsuppgifter Arbetet som sjuksköterska hos oss innebär sedvanliga arbetsuppgifter inom kommunal hälso- och sjukvård. Adekvata akuta och planerade insatser jourtid såväl i särskilt boende, ordinärt boende samt oplanerade hembesök påkallade av hälsocentral och 1177. Som sjuksköterska utför du medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser. Du arbetar med kvalitetsregistren Senior Alert, BPSD och Palliativa registret när det är aktuellt. Du ger även handledning och delegering till omvårdnadspersonal som arbetar på natten. Dokumentationen sker i LifeCare. Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Meriterande är erfarenhet från kommunal och/eller regional hälso- och sjukvård. God data-/systemvana och hantering av kvalitetsregister och dokumentationssystem inom vård är även meriterande. Arbetet kräver att du har B-körkort. Du förväntas kunna arbeta självständigt. Vi vill att du tar ansvar, är lösningsfokuserad och har ett reflekterande förhållningssätt i ditt arbete. Arbetet kräver även att du har en god samarbetsförmåga, är noggrann, ansvarstagande och flexibel. Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten, mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Närheten till hav, skog, älv, fina motionsanläggningar och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7000 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Funderar du på att flytta till eller är nyfiken på Nordmaling? Läs mer på https://mitt.nordmaling.se/ Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett kontinuerligt behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer för uppdraget kan uppnås och att förutsättningar finns i ovan utannonserad tjänst). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Vi söker pizzabagare med några års erfarenhet. Vi ser gärna att du förutom att baka pizzor även jobba med andra förekommande arbetsuppgifter i restaurangen. Vi söker en pizzabagare som kan arbeta i högt tempo och har förmågan att hantera stressiga situationer och är ansvarstagande. Hos oss eftersträvar vi att arbeta i team och har ett glatt humör mot varandra och våra gäster!
KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise Du har god hand med människor, är engagerad och sprider positiv energi för att alltid få ditt säljteam att trivas och må bra. Du är en naturlig ledare, med stor handlingskraft och organisationsförmåga. Du är ansvarsfull och står på egna ben, samt bemästrar väl att ha många bollar i luften. Som Säljledare jobbar du med försäljning på stora konserter i Skellefteåområdet med omnejd. Din främsta arbetsuppgift är att engagera, driva och coacha ditt säljteam för att de ska prestera på max på eventet. Du förbereder säljmaterial, hanterar påfyllning av varor och kassor, samt avslutar och gör iordning efter eventet. På sommaren finns möjlighet att jobba på festivaler och på andra orter i Sverige och Danmark. Du trivs i event-sammanhang och ser stort värde att tidigt få stort ansvar över personal och försäljning. Kassavana, ledaransvar och/eller erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! Jobbet utförs främst under kvällstid och helger, och du har möjlighet att själv välja hur mycket och när du vill jobba. Perfekt för dig som exempelvis studerar på universitet, eller som har ett annat halvtids-jobb.
Aylia sushibar is working in market from last 8 Years and providing best quality sushi in Umeå. We need a sushi cook who can handle the work pressure and can lead the team. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du arbeta med kundservice i en spännande och utvecklande miljö? Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad person till ett konsultuppdrag hos ett internationellt företag i Umeå. Här får du arbeta i en bred roll inom kundservice i ett team med stark sammanhållning, hög kompetens och mycket arbetsglädje. Du blir samtidigt en viktig del av vår lokala konsultverksamhet – där vi värdesätter trygghet, delaktighet och din personliga utveckling. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse. Du blir anställd av oss och arbetar ute hos vår kund, ett välkänt och marknadsledande företag med lång erfarenhet inom sin bransch. Uppdraget är långsiktigt, minst 1 år och på heltid och där möjligheter till förlängning och även direktanställning hos kunden kan bli aktuell om allt går bra. Tjänsten är placerad i Umeå och på heltid, mån – fre. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta med att ta emot och hantera kundbeställningar, reklamationer och leveransfrågor via telefon, e-post och digitala kanaler. Du har daglig kontakt med både privat- och företagskunder, och blir en central del av ett erfaret kundserviceteam. I rollen ingår bland annat att registrera kundorder och följa upp leveranser, hantera reklamationer och olika typer av kundärenden. Du kommunicerar med kunder via telefon, e-post samt olika webbtjänster och utför även administrativa uppgifter kopplade till kundens affärs- och kundsystem. Om dig Vi söker dig som är lösningsorienterad, självgående och har en genuin vilja att hjälpa kunder. Du är van att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och blir gärna ett föredöme i detta. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att motivera och peppa dina kollegor för att uppnå gemensamma mål som team. Vidare har du god förmåga att arbeta strukturerat, även när tempot är högt och är inte rädd för nya arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice, support eller administration och att du har en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Du behöver ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, samt god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärs- eller kundsystem. Vi ser med stor fördel om Du har arbetat med e-handel eller i digitala kundkanaler, har kunskaper i SAP eller liknande affärssystem, samt kännedom om relevanta konsumentregler och avtal Om oss När du blir en del av OnePartnerGroup blir du också en del av ett starkt, lokalt förankrat konsult- och rekryteringsföretag med hjärtat i Umeå. Vi lägger stor vikt vid att se varje individ – hos oss är du inte bara en konsult, utan en värdefull kollega. Vi tror på ett nära och engagerat ledarskap, tydlig kommunikation och att skapa rätt förutsättningar för att du ska trivas, utvecklas och känna dig trygg i din roll. Som konsult hos OnePartnerGroup får du både den personliga närvaron från ett lokalt team och styrkan i ett rikstäckande nätverk. Låter det intressant? Då vill vi få in din ansökan med cv och personligt brev där du beskriver varför just du är rätt för denna tjänst. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Björn Edberg på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Tveka inte att söka – vi arbetar med löpande urval och tillsätter så snart vi hittar rätt person.Varmt välkommen till oss!
Folkuniversitetet i Umeå söker en vikarie till en tjänst som SVA-lärare till Yrkessvenska, då vi har en lärare som ska vara föräldraledig till hösten Vill du göra skillnad och hjälpa vuxna att utveckla sina språkkunskaper för arbetslivet? Vi söker nu en engagerad och kompetent SVA-lärare till en längre vikarieanställning för en medarbetare som går på föräldraledighet. För rätt person kan det finnas möjligheter till förlängning. Om tjänsten Som lärare i yrkessvenska har du en viktig roll i att hjälpa våra vuxna deltagare att utveckla sina språkkunskaper för arbetslivet. Yrkessvenska är en anpassad språkundervisning där vi fokuserar på den svenska som är mest relevant för deltagarnas framtida yrkesroller. Vi har även andra språkuppdrag som kan vara aktuella. Arbetsuppgifterna innefattar att planera och genomföra inspirerande och effektiva lektioner i svenska, följa upp och utvärdera deltagarnas språkutveckling samt ge individuellt anpassad feedback. Du skapar en inkluderande och positiv inlärningsmiljö där deltagarna känner sig trygga att utvecklas. Vidare använder du digitala verktyg för undervisning och dokumentation samt samarbetar med kollegor för att utveckla undervisningsmetoder och arbetsformer. Kvalifikationer Vi söker dig som har en pedagogisk utbildning om 60 hp samt minst två års erfarenhet av undervisning i svenska för personer med svaga kunskaper i svenska språket. Alternativ har du en utbildning inom svenska som andraspråk motsvarande minst 30 hp. Det är meriterande om du har vana av att undervisa grupper från språknivå A1 upp till C1 samt om du har erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg i undervisningen. Tidigare arbete inom arbetsmarknadsuppdrag, Yrkessvenska eller SFI ses också som en fördel. Om dig För att trivas i denna roll tror vi att du är engagerad, empatisk och kommunikativ med en förmåga att anpassa undervisningen efter deltagarnas individuella behov. Du brinner för att hjälpa deltagarna att utvecklas och lyckas i sina framtida yrkesroller. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i team och ser människors lika värde och rätt till kunskap som en självklarhet. Om anställningen Föräldravikariatet startar till hösten, tillträde sker efter övenskommelse. Omfattningen är heltid och vi beräknar att vikariatet kan vara ett år eller längre. Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi behandlar inkomna ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information och frågor, kontakta: Malin Ronnhed, Verksamhetsledare
Välj ett jobb för att visa detaljer