Vi söker en serviceinrtiktad medarbetare som brinner för mat och kundservice. Vad kan vi erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig en arbetsplats med härliga och engagerade kollegor. En bra introduktion En arbetsplats där man kan utvecklas och få en karriär inom. Branschens bästa utbildningar Friskvårdsbidrag Subventionerad frukost och fika. Personalrabatt och andra förmåner som rabatter på lån och försäkringar på ICA-banken. Arbetsuppgifter: Vi söker en butiksmedarbetare till vår Saluhall där man har pass i flera olika områden. delikatess, kallskänk och grill. I vårt kallkök där vi producerar smörgåstårtor, färdigmat, färdiga mackor, catering m.m. Grillpass där man gör kundbeställningar till t ex till grillfat, grillar till grillskåp ute i butik, packar kallt grillat, hel kyckling kall och varma matlådor för att rädda svinn. I delikatessen så betjänar man kund över disk där vi har allt från fisk, ostar, chark, kött och egen produktion. Om dig: Vi söker dig som brinner för kundservice, har ett genuint matintresse som du gärna delar med dig till våra kunder. För att lyckas i rollen som Butiksmedarbetare i vår Saluhall så ser vi att du har god samarbetsförmåga och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Vi söker dig som vill ha ett varierat arbete och trivs med ansvar. Vi hoppas och ser att du är en person som vill stanna och utvecklas hos oss. Erfarenhet från liknande arbeten är meriterande samt utbildning inom matsäkerhet. Vi lägger dock stor vikt på personliga egenskaper. Vi ser att du är: Serviceinriktad , driven, engagerad, glad, positiv, proaktiv Meriterande: Liknande arbeten Omfattning: 26 timmar i snitt i veckan. varannan lördag. Varierande arbetstider mellan 06:00-20:30. Tillträde augusti Tjänsten är tillsvidare men inleds med en provanställning på 6 månader Lön enligt handels kollektivavtal För att DU ska komma vidare i rekryteringsprocessen så är det viktigt att du fullföljer alla steg. Även videofrågorna. CV och personligt brev ber vi om i steg två om man gått vidare.
Dina arbetsuppgifter Vi söker nu truckförare för kommande uppdrag. Detta är en tjänst där du får möjlighet att variera dina dagar och varva truckkörningen med andra moment i produktionen. Dina arbetsdagar kommer innehålla en del truckkörning så truckkort är ett krav för denna tjänst. Även om man kör maskin får man vara inställd på att många moment i arbetet kan vara fysiskt krävande, det är därför meriterande med traverskort. Din profil För just denna tjänst kommer dina personliga egenskaper och inställning vara högt värderade i rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du som person är driven, ansvarsfull och engagerad samt att du är flexibel i ditt arbetssätt. Ett krav är flytande svenska i tal och skrift. Övrig information B-körkort och tillgång till bil är ett krav. Start omgående eller enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Boman 070-517 02 50 [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Intervjuer sker löpande från och med v31 och platsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Konsultia har kontor i Borlänge, Mora, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå och Piteå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se
Så roligt att just du funderar på att söka ett jobb hos oss! Vi har hand om den kommunala servicen för Västerbottens, till ytan, minsta kommun. Sett till befolkningsmängd är vi däremot fjärde störst och här bubblar det av möjligheter, gemenskap och framtidstro. Med bara lite drygt 20 minuter med tåget från Umeå är Vännäs en perfekt mix av det enkla, naturnära livet och den stora stadens myllrande möjligheter. Som medarbetare i vår organisation spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Vi bygger välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Liljaskolan, Vännäs gymnasium, söker elevassistent för arbete med ungdomar på våra program. Du kommer att ingå i ett arbetslag och ett mentorsteam. Du kommer i huvudsak att arbeta med stöd till enskild elev under skoldagen, men också delta i det gemensamma ansvaret för hela elevgruppen tillsammans med mentorer. Som person lägger du stor vikt vid att bygga relationer och skapa goda samarbeten. Du har positiva förväntningar på elever och personal, arbetar och agerar för alla elevers trygghet, studiero och måluppfyllelse. Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt tidigare erfarenhet. Villkor Tjänsten är en heltidsanställningar under läsåret 2025/2026. Tillträde enligt överenskommelse om erforderliga beslut fattas. Vi tillämpar löpande rekrytering så kom in med din ansökan så snart som möjligt. Medtag utdrag ur belastningsregistret vid eventuell intervju. Våra förmåner Som medarbetare i Vännäs kommun får du flera förmåner. https://vannas.se/kommun-och-politik/ledigajobb/formaner-i-vannas-kommun
Om kundföretaget Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför samt distribuerar produkter och systemlösningar för byggbranschen inom bygg- och ventilationssektorn. Lindab har ca 5 000 anställda och är etablerat i 20 länder. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne. Dina arbetsuppgifter Lindab utvecklar, producerar, säljer och distribuerar energieffektiva produkter och lösningar inom ventilation, inomhusklimat och byggkomponenter. Som maskinoperatör på Lindabs produktionsenhet i Luleå/Piteå arbetar du med tillverkning av i huvudsak sandwichpaneler. Som en del av Lindabs team kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta med att tillverka och leverera högkvalitativa produkter till Lindabs kunder. Här erbjuds en stimulerande arbetsmiljö och en chans att vara en del av ett framgångsrikt företag. Som produktionspersonal är din huvudsakliga uppgift att se till så att tillverkningsprocessen av företagets produkter går felfritt till. Du arbetar på en produktionslina och tillsammans med din arbetsgrupp ansvarar ni för att planerad produktion genomförs enligt gällande rutiner, instruktioner och kvalitetskrav. Arbetsuppgifterna varierar under dagen och alla medarbetare ska kunna jobba på varje station. Arbetstiderna är förlagda i 2-skift. Din profil Vi söker dig som är arbetsam, har högt fokus och är noggrann i hur du utför dina arbetsuppgifter. Om du dessutom är en ansvarstagande person som gör det där lilla extra för att du och dina kollegor ska trivas på arbetet är du precis den vi söker! Till tjänsten som maskinoperatör söker vi dig som har studerat praktiskt/tekniskt program så som t.ex. industri-, el, fordonsprogrammet och/eller tidigare erfarenhet ifrån tillverkningsindustri. Vi tror att du kan läsa ritningar och har truckkort B. Det är även meriterande om du har traverskort och känner till LEAN som arbetsmetodik. Ett krav är flytande svenska i tal och skrift. Övrig information Du kommer till en början att vara anställd hos oss på Konsultia med goda möjligheter till anställning direkt hos Lindab. För mer information är du välkommen att kontakta Johanna Boman 070-517 02 50 [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Intervjuer sker löpande från och med v31 och platsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Habiliteringscentrum är en basenhet som består av barn och ungdomshabilitering, särskilt stöd och habilitering för vuxna samt syn- och hörselrehabilitering. Verksamheten ger habilitering/rehabilitering samt rådgivning och annat personligt stöd enligt LSS till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar. Habiliteringscentrum är en länsverksamhet med ca 170 medarbetare och arbetsplatser i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Vår uppgift är att bidra till god hälsa och bästa möjliga funktionsförmåga samt goda villkor för ett självständigt liv och ett aktivt deltagande i samhällslivet för de barn, ungdomar och vuxna vi möter. I arbetslaget ingår arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator, logoped, läkare och psykolog. Arbetslaget ger habilitering till barn och ungdomar som omfattas av LSS målgrupper. Vi tillämpar flextid och har friskvård under arbetstid. Vi har plan för yrkesmässigt stöd i form av yrkessamordnare och gemensamma yrkesträffar över länet. Hos oss finns goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi söker nu en vikarie för vår fysioterapeut som går på föräldraledighet. Placering i vårt ungdomslag. ARBETSUPPGIFTER Som fysioterapeut hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som kan bidra till förbättrad livskvalitet. Du ska i första hand arbeta med barn som har stora och varaktiga funktionsnedsättningar och deras nätverk. Vi har ett familjeorienterat förhållningssätt och arbetar i tvärprofessionella team kring familjerna vi träffar. Fysioterapeutens viktigaste uppgift är att visa sambandet mellan rörelse och hälsa och hur rörelse kan bidra till ett aktivt och balanserat liv. Fysioterapeutens arbete syftar till att utveckla/förbättra, bibehålla eller kompensera kroppsfunktioner, aktivitet och möjliggöra delaktighet. Arbetet innebär att kartlägga funktionsförmåga hos barn samt bedöma behov av åtgärder. Insatser kan ges enskilt och i grupp, på habiliteringen, i bassäng eller i barnets närmiljö. I arbetet ingår utprovning av hjälpmedel och samarbete med specialistsjukvård kring ortoser, ortopedi och spasticitet. En betydande del av arbetet är att informera och handleda föräldrar och deras nätverk. Som fysioterapeut bidrar du med din specifika kompetens till teamets arbete. Förutom den egna yrkesinsatsen ingår även ansvar för ärendehantering och habiliteringsplanering för brukare tillsammans med övriga medarbetare. Samverkan med andra vårdgivare och myndigheter ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut. Du har god kunskap om omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar och om vilka konsekvenser det kan få i personens liv. Du kan på ett bra sätt samverka och förmedla kunskap till den enskilde, familj och övriga nätverk. Att arbeta i team såväl som självständigt faller sig naturligt för dig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med funktionsnedsättning. Att ha tjänstgjort som fysioterapeut är ett krav. Som person är du trygg i dig själv samt din profession och kan bemöta människor som befinner sig i sorg och kris på ett respektfullt sätt. Du är förtroendeingivande och skapar möjligheter till dialog med barnets föräldrar och nätverk på ett naturligt sätt. Du har ett stort intresse av området habilitering. Vi värderar personliga egenskaper högt och önskar lyhördhet, respekt för barnets och familjens behov, god planerings- och organisationsförmåga, god samarbetsförmåga och tydligt intresse för samarbete i tvärprofessionella team. Vi söker dig som med din kompetens blir ett komplement till vårt arbetslag. Du måste ha B-körkort då arbetet innebär resor inom Skellefteå och Norsjö kommun. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som säljare Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Det handlar om att hjälpa kunden genom hela processen från första mötet till färdigt köp det tar såklart inte slut här, kanske behövs din support även efter köpet. Du kommer i rollen som säljare även arbeta med att fylla på varor och hålla butiken uppdaterad enligt koncept. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du: • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Vikariat i 6 månader Omfattning: Deltid 80% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Mitten av augusti Sista ansökningsdag: 2025-07-20 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Är du intresserad av livsmedelsproduktion där hög teknologi, hantverk och innovation går hand i hand? Vill du vara med och bidra vid tillverkningen av Västerbottensost®? Vi söker nu Processoperatörer till Burträsk mejeri! Din vardag hos oss Som Processoperatör vid Burträsk mejeri har du en betydelsefull roll vid tillverkningen av Västerbottensost® – en av Sveriges mest älskade ostar. Du arbetar dagligen tillsammans med andra operatörer för att säkerställa en trygg och kontinuerlig tillverkning genom att sköta driften av samtliga maskintyper på avdelningen i ett schema som bygger på arbetsrotation. Som livsmedelsproducent ställer vi höga krav på kvalitet och hygien, vilket också är en viktig del av arbetet. I tjänsten ingår många olika kontroller och analyser av processen och processflödet, exempelvis pH-mätning, kalibrering och avvikelsehantering. I arbetet ingår även vissa administrativa uppgifter i form av dokumentation. Du är även delaktig i operatörsunderhåll på avdelningen och arbetet kan innebära viss truckkörning. Tjänsterna är tillsvidare och placerad vid Burträsk mejeri. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetet innebär skiftgång. Vi söker dig Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och det är meriterande om du tidigare har arbetat med livsmedel i processindustri eller har mejeriteknisk utbildning. Då truckkörning kan utgöra viss del av arbetsuppgifterna är även truckkort (A2 truck) och/eller Travers meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven, självständig, noggrann och ansvarstagande. Dina kontaktytor är många, därav söker vi dig som är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på analytisk förmåga, logiskt tänkande och teknisk fallenhet. Du har lätt att se och förstå flöden och processer samt arbetar för en god struktur och god ordning. Vi erbjuder dig Norrmejerier är ett norrländskt livsmedelsföretag och en viktig samhällsaktör, som gör gott. Tillsammans förenas vår passion och mångåriga hantverk med tekniska färdigheter när vi förädlar mjölk till produkter i världsklass. På Norrmejerier arbetar vi med produkter och varumärken som folk i hela landet känner till och gillar – och som är en viktig del av människors liv. Här kommer du att arbeta hos en av Umeås största privata arbetsgivare, ett levande företag med mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk, och vi ägs av norrländska mjölkbönder. Norrländsk mjölkproduktion är en förutsättning för långsiktigt hållbar livsmedelsförsörjning. Vi tänker och agerar långsiktigt utifrån naturens begränsningar. Norrmejerier är ett stort, men litet företag där varje enskild medarbetare är betydelsefull. Hos oss finns utrymme att växa och ta ansvar. Vi skapar möjligheter för mångfald och utveckling, vi gör skillnad och vi gör det tillsammans. För mer information om tjänsterna kontakta: Sakura Netterling, Produktionsledare Burträsk mejeri/Ånäset Ostlager, telefon: 090- 18 47 24, mobil: 073- 065 65 85. Facklig kontaktperson: Jonathan Varodell, Livs, mejl: [email protected]. Ansökan Välkommen med din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar mer om dig själv, vad du brinner för i din yrkesroll och varför du vill jobba med oss, senast den 31 augusti 2025. En norrländsk upplevelse. Som gör gott. Den friska norrländska naturen och klimatet ger oss unika förutsättningar. Vår norrländska mjölkråvara är näringstät och lämnar naturligt ett mindre avtryck på vår jord. Det är helt enkelt skillnad på mjölk och mjölk. Precis som vår natur, ger vi dig storslagna upplevelser med våra produkter. Från vår hage till din mage, förädlar vi vår norrländska mjölkråvara till ett brett sortiment av mejeriprodukter i världsklass. Vi ger dig upplevelsen av Norrland i ett paket. Om arbetsgivaren - Norrmejerier Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 329 lokala bönder varav 259 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt®, Norrgott® och Norrlogisk®. Norrmejerier sysselsätter cirka 440 årsanställda och omsätter ca 2 miljarder kronor per år.
Vad kan vi erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig en arbetsplats med härliga och engagerade kollegor. En bra introduktion En arbetsplats där man kan utvecklas och få en karriär inom. Branschens bästa utbildningar Friskvårdsbidrag Subventionerad frukost och fika. Personalrabatt och andra förmåner som rabatter på lån och försäkringar på ICA-banken. Vi söker en serviceinriktad medarbetare till Saluhall,Food & Fika Som butiksmedarbetare är du butikens ansikte utåt, du arbetar med kundkontakt ochförsäljning. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla, inspiration och (mer)försäljning. Vidare är det viktigt för oss på ICA Maxi Stormarknad Umeå att alltid ta ansvar för att hjälpa kunden samt att ständigt medverka i butikens förbättringsområden och utveckling. Du ska tillsammans med dina kollegor se till att kunderna alltid möts av en fin och välfylld avdelning med allt som det innebär. Arbetsuppgifter: Arbetet innebär arbete i vår restaurang. Kundbemötande, kassahantering, lunchservering, hantering av vår á la carte meny, pizzabakning. försäljning, egenkontroll m.m. I denna tjänst finns det även pass i köket och har grillpass där man gör kundbeställningar till t ex till grillfat, grillar till grillskåp ute i butik, packar kallt grillat, hel kyckling kall och varma matlådor för att rädda svinn m.m Vi söker dig som brinner för att arbeta med service och som alltid vill ge den bästa servicen till våra kunder. Du ska ha ett matintresse och ha viljan att utveckla avdelningen framåt. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt då man vissa tider på dagen arbetar ensam. Om dig: Vi ser att du som person är ödmjuk, driven och engagerad i ditt arbete. För att trivas hos oss bör du vara en glad och positiv person som trivs att arbeta i team men även viktigt att du kan arbeta självständigt och se vad som behöver göras. Du får gärna ha erfarenhet från liknade arbeten sedan tidigare men vi lägger stor vikt på personliga egenskaper. Vi ser att du är: Serviceinriktad , driven, engagerad, glad, positiv, proaktiv Tillträde: augusti vecka 33 Omfattning. 16,5 timmar i veckan. Varierande timmar mellan 06:00 till 19:30. Inga helger i nuläget. Finns möjlighet att arbeta extra utöver vid tex sjukdomar ledigheter och högtider. Handels kollektivavtal Tillsvidare men inleds med en provanställning på 6 månader. Vi påbörjar urval och intervjuer under slutet av juli. Fullfölj alla delar i ansökan för att komma vidare i rekryteringsprocessen. Även filmerna.
Vill du utveckla vår digitala marknadsföring och bidra till att stärka Fumex som världsledande företag? Vi söker en kreativ och resultatinriktad person med intresse för AI och digital teknik, som trivs i ett dynamiskt arbetsklimat. Bli en del av ett företag med stark lokal förankring, global tillväxt och en kultur präglad av innovation och service. Välkommen med din ansökan! Din roll Som Digital Marknadsförings- och Kommunikationsspecialist på Fumex kommer du att spela en nyckelroll i att stärka och utveckla vår globala digitala närvaro. Du kommer att ansvara för att skapa engagerande innehåll, driva kampanjer och förbättra vår digitala kommunikation mot marknader i Sverige, Tyskland, USA samt övriga Europa. Tjänsten kräver en kreativ, analytisk och resultatorienterad person som delar vår passion för innovation, hållbarhet och service. I rollen som digital marknadsförare är ansvarsområdena flera och inkluderar planering, skapande samt implementering av digitala marknadsföringsstrategier för att stärka företagets närvaro online. Du kommer att administrera och utveckla företagets hemsida och digitala plattformar för att säkerställa att de är aktuella, användarvänliga och effektiva. En viktig del är att hantera och optimera kampanjer via Google Ads, SEO och sociala medier för att maximera räckvidd och engagemang. Du ansvarar också för att skapa engagerande innehåll för webb, sociala medier, nyhetsbrev och kampanjer, samt analysera och rapportera resultaten för att kontinuerligt förbättra vår digitala närvaro. I rollen ingår även att samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa en enhetlig och effektiv kommunikation. Dessutom är du delaktig i att utforska och implementera AI-baserade verktyg för att ytterligare förbättra marknadsföring och kommunikation. Vem är du Vi söker dig som är kommunikativ, kreativ och med ett strategiskt tänkande för att stärka vårt team. Du behärskar flytande svenska samt engelska i tal och skrift, och har en stark förmåga att anpassa kommunikationen efter målgruppen. Med ett analytiskt sinne och erfarenhet av att tolka data kan du optimera kampanjer och driva resultat. Intresset för AI och digital teknik är stort hos dig, och du är nyfiken på att utforska nya möjligheter för att utveckla verksamheten. För att trivas i rollen och hos oss är du en person som värdesätter frihet under ansvar och känner dig bekväm i en föränderlig arbetsmiljö, där rätt person har möjlighet att påverka och utvecklas både i sin roll och inom företaget. Som person är du självständig, strukturerad och prestigelös, samtidigt som du har ett starkt driv att utvecklas och förbättra. Du trivs i team och samarbetar gärna nära andra avdelningar för att nå gemensamma mål. Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och driven person till vårt team. Vi erbjuder Ett inspirerande arbetsklimat präglat av snabba beslutsvägar och goda möjligheter till personlig utveckling. Du får vara med och bidra till ett värdeskapande företag med stark lokal förankring och global närvaro, där du kan göra skillnad varje dag. Tillsammans med dig kommer vi att växa och stärka vår närvaro globalt. Hos oss är alla problemlösare, och vi jobbar nära varandra för att göra kundens, och vår egen, vardag lite bättre. Vi tror att du delar vår passion för innovation och service, samt att du älskar en utmaning. Om oss Fumex är specialister på utsug, fläktar och filter för alla typer av tillämpningar och miljöer. En produktutveckling som bygger på modern teknik och design skapar framtidens produkter för en bättre arbetsmiljö. Distribution genom egna dotterbolag i USA, Kina och Tyskland samt distributörer över hela världen skapar förutsättningar för en fortsatt stabil tillväxt. Värdet för kunderna skapas genom produkter av hög kvalité, målmedveten produktutveckling, hög servicegrad och korta leveranstider. Att arbeta på Fumex innebär att bidra till en hållbar utveckling men också att vara en del i ett framgångsrikt, export- och teknikprisat företag med lokal förankring, global marknad och världsledande produkter. Sedan 1975 har Fumex haft sitt hjärta i Skellefteå, Västerbotten. Det var här som vi skolade om oss från ett lokalt svetsföretag till att jobba fullt ut med arbetssäkerhet och miljöteknik. Idag är vi ett världsledande företag inom bland annat utsug, fläktar och filter för industrier och laboratorier. All vår utveckling och produktion sker från här i stan, och vi har en stark lokal närvaro. Våra grundvärderingar, närhet och engagemang, är grunden i hur vi agerar, både internt och externt. Vår kultur präglas av innovation och serviceanda. Vi har växt till att idag vara en världsledare inom vissa sektorer för miljöteknik och vår svenska mentalitet genomsyrar fortfarande bolaget trots vår globala representation. Arbetsklimatet kännetecknas av snabba beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter där våra medarbetare ges chansen att göra skillnad – på riktigt! Information och ansökan I den här rekryteringen har Fumex valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Cathrine Lind 070 577 06 18 eller [email protected] Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande fram till semesterperioden v 28-30, skickar du in din ansökan under semesterperioden kommer din ansökan behandlas efter semestern. Sista ansökningsdagen är 8 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Godhjärtad person sökes i Vännäs närområde. Ålder eller tidigare erfarenhet att jobba som personlig assistent spelar ingen roll utan viktigare är din personlighet. Utbildning ingår. På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra kunder strax utanför Vännäs. Du har möjlighet att antingen arbeta som timvikarie vid behov eller erbjudas en tjänst på upp till cirka 50%. Arbetstiderna är förlagda till vardagar kl. 09.45–17.00, medan arbete på helger förekommer endast i undantagsfall. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja introduktionen så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern som bor med sin make strax utanför Vännäs. Du får gärna dela intresse för matlagning och att pyssla lite med växter. Att kunna le även när livet känns svårt. På grund av en hjärnskada behöver hon stöd i sin vardag, och vi söker dig som vill arbeta som hennes personliga assistent och göra skillnad i hennes liv. Arbetsuppgifter inkluderar: Vardagliga sysslor och personlig omvårdnad till en kvinna mitt i livet. Utbildning ingår. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är en lugn och trygg person med förmåga att ta egna initiativ. Du är ansvarstagande, omtänksam och har en lyhörd inställning. Vi uppskattar också din förmåga att sprida glädje och hitta stunder av skratt, även när livet utmanar. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! PENDLING Körkort och tillgång till bil underlättar för att ta dig till och från arbetet då kunden bor några kilometer utanför Vännäs tätort MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Vårdutbildning eller motsvarande Sysselsättningsgrad: Timvikariat eller tjänst upp till cirka 50%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Välj ett jobb för att visa detaljer