Personlig assistent till barnkund Natt
Inkludera assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Personlig assistent till 7 årig flicka som bor i Hörnefors med sin familj.  Flickan du ska jobba med har dubbel assistans dygnet runt, största fokus ligger på övervakning och hantering av hennes syresättning, men även hjälpa till med personlig hygien, av och påklädning samt sondmatning. Du behöver kommunicera på obehindrad svenska. mer uppgifter ges vid intervju, just nu söker vi både assistenter på rad, vikarier och semestervikarier Företagsinformation Inkludera assistans har kontor i Skellefteå, Ö-vik, Falun och Uppsala och Kalmar och Malmö

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Elgiganten Umeå söker Sales Advisor
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.   Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.  Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.   Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 60%-80% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Jobba tillsammans med oss på Racoon i Robertsfors
Racoon Miljöfilter AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vi på Racoon Miljöfilter söker förstärkning av en montör med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Som montör hos oss kommer du att tillverka luftfilter i flera olika storlekar och former. Du kommer att lära dig alla moment, allt ifrån tillverkning av filtrets ram och hopsättning av filtret, till att packa och skicka gods. Vi söker dig som: Är praktiskt lagd och van vid att använda händer och fingrar. Kan hantera enformiga moment, men uppskattar variation genom vårt roterande schema. Trivs med att arbeta både i grupp och ensam, då vissa moment utförs utan direkt kontakt med arbetskamrater. För att trivas hos oss behöver du vara: Strukturerad, kreativ och en problemlösare. Lyhörd, ärlig och utåtriktad. En person som tycker om att arbeta tillsammans med andra människor. Vi är ett mindre företag som lägger stor vikt vid att vi alla ska trivas och ha kul på jobbet. Hos oss är alla lika viktiga och vi arbetar tillsammans för att nå samma mål. Vi värdesätter att du delar våra värderingar om alla människors lika värde, är respektfull och lojal. Intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan som innehåller ett personligt brev och CV. #jobbjustnu

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 september 2025
Näringslivsutvecklare Talangattraktion till Näringsliv
Umeå kommun
Personal- och HR-specialister

Näringsliv finns inom Umeå kommuns Stadsledningskontor och vi är Umeå kommuns operativa och strategiska organ för näringslivsutveckling och tillväxt. Avdelningen har bred kompetens om utvecklings- och näringslivsfrågor och samverkar nära näringslivet, universiteten och andra aktörer i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för Umeås tillväxt. Det övergripande målet är fler arbetstillfällen och företag till platsen Umeå! Projekt Gateway Umeå jobbar med de stora utmaningarna kopplat till kompetensförsörjning som finns idag och på längre sikt. Primär målgrupp för projektet är framför allt små och medelstora företag inom industri, digitalisering och kulturella och kreativa branscher. Ambitionen är dock att en bredd av arbetsgivare i Umeå kommer att gynnas av projektets resurser och aktiviteter. Väntade resultat är att deltagande företags kompetensbehov i högre grad tillfredsställs och att vi har vidareutvecklat kompetensförsörjnings- och platsattraktionsarbetet i Umeå.  Nu söker vi en person som vill arbeta med talangattraktion på en längre visstidsanställning tom 30 april 2027. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att skapa förutsättningar för små och medelstora företag att utveckla sitt kompetensförsörjningsarbete. Dina insatser ska stärka företagens mottagarkapacitet och struktur för att introducera nya medarbetare men också deras arbetsgivarvarumärke kopplat till talanger. Du arbetar uppsökande för att identifiera arbetsgivares behov och leder kompetenshöjande insatser för företagen vilket kan innebära möten och workshops, deltagande på rekryteringsmässor, nätverksevent och andra likande aktiviteter. Du jobbar i ett team på fyra personer som ingår i enheten Försäljning och marknad och du rapporterar till försäljningschefen. Anställningen ligger inom Umeå kommun Näringsliv som har totalt 18 medarbetare. Tjänsten är en visstidsanställning på 100% from 1 okt 2025 tom 30 april 2027. Om dig Vi söker dig som har högskolexamen inom HR, Ekonomi eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av kompetensförsörjningsfrågor - gärna kopplat mot internationell talang. Vi tror också att du har erfarenhet av att arbeta med projektfinansierad verksamhet. Du har också kunskaper och erfarenhet av utåtriktat arbete, eftersom en stor del av arbetet innebär att identifiera företagens behov av stöttning inom kompetensförsörjningsfrågor. Vi söker dig som har: drivkraft, idéer och organisationsförmåga att skapa och följa upp aktiviteter och event. Du får helt enkelt saker gjorda! god förmåga att självständigt söka kunskap och insikter god samarbetsförmåga och inger förtroende och engagemang hos målgruppen god struktur och förmåga att följa satta tids- och budgetramar. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska, detta då du kommer ha mycket kontakter med både svenska och internationella talanger. Vi erbjuder dig Ett nära samarbete och stöd från kollegor och chef i en kultur präglad av många externa kontaktytor och framåtanda. Flexibel arbetstid som underlättar balansen mellan arbete, fritid och familj. Subventionerad friskvård med avtal på flertalet träningsanläggningar. Medlemskap i vår personalförening Sporren där du kan ta del av olika aktiviteter, förmåner och rabatter. Läs mer om dina förmåner här. Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Övrigt Anställningen är ett vikariat med start 1 oktober 2025 tom 30 april 2027. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Förrättningslantmätare, Lantmäteri
Umeå kommun
Lantmätare

Vi söker en medarbetare till Lantmäteri och den kommunala lantmäterimyndigheten, KLM. Som förrättningslantmätare i Norrlands största stad får du förutom att vara beslutsfattare i lantmäteriförrättningar även bidra med din fastighetsrättsliga expertkompetens i samhällsbyggnads- och exploateringsprojekt.  Lantmäteri är en av flera verksamheter inom Stadsbyggnadsförvaltningen med cirka 35 medarbetare inom områdena GIS, Geodesi, Geografiska data och Kommunal Lantmäterimyndighet, KLM. Av dessa är det cirka femton personer som arbetar inom KLM varav tolv är förrättningslantmätare. Det innebär att vi på Lantmäteri tillsammans har en bred kompetens inom bl.a. fastighetsbildning, fastighetsutredning, geodetisk mätning/beräkning, kartbasförvaltning, systemutveckling, namnsättning, kartproduktion, GIS-analyser/visualisering samt 3D. För oss är det viktigt att vi utvecklar vår arbetsplats med öppenhet och respekt för varandra. Vi tillämpar tillitsbaserad styrning och tycker det är viktigt att alla känner sig som en del av verksamheten och bidrar till trivseln på arbetsplatsen. Dina arbetsuppgifter Som förrättningslantmätare hos oss kommer du att arbeta med varierande typer av lantmäteriförrättningar, allt från exploateringar av nya bostadsområden, ledningsrätter, infrastrukturprojekt till bildande av gemensamhetsanläggningar. Du bidrar även med fastighetsrättslig rådgivning i anknytning till myndighetens ansvarsområden. Den kommunala lantmäterimyndigheten i Umeå har en aktiv roll i detaljplaneprocessen, har nära till andra kommunala verksamheter och är således mitt i samhällsbyggnadsprocessen. Om dig Vi söker dig som har civilingenjörsutbildning/högskoleingenjörsexamen inom lantmäteri eller samhällsbyggnad, juristutbildning med inriktning mot fastighetsrätt eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal eller statlig lantmäterimyndighet och även har arbetet med flertalet förrättningsåtgärder såsom anläggningsförrättningar och ledningsrätter. Har du dessutom erfarenhet av detaljplanearbete eller värdering är det extra meriterande. Tjänsten kräver B-körkort. Du kommer få ett stort eget ansvar utifrån vad tjänsten kräver. Eftersom du kommer företräda myndigheten i kontakter med fastighetsägare, andra myndigheter, företag samt interna verksamheter så tänker vi att du som person drivs av uppdraget, är positiv och utåtriktad med ett engagerat och professionellt bemötande. Arbetsuppgifterna kräver att du trivs och känner dig trygg i sammanträdesrollen, är strukturerad och ordningsam samt har en analytisk förmåga. Du är lösningsfokuserad och dina beslut håller hög kvalitet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. På vår arbetsplats är vi måna om varandra och vår arbetsmiljö. Därför tror vi att även du engagerar dig, uppskattar samarbeten, är utvecklingsinriktad och bidrar till den goda stämningen tex genom att delta aktivt och dela med dig av både kunskap och erfarenhet. Vi uppmuntrar kompetensutveckling, arbetar ofta i grupp eller stöttar och hjälper varandra på många sätt inom hela avdelningen. Tjänsten kräver B-körkort. Arbetsplatsen Lantmäteri är en av flera verksamheter inom Stadsbyggnadsförvaltningen med ca 35 medarbetare inom områdena GIS, Geodesi, Geografiska data och Kommunal Lantmäterimyndighet, KLM. Av dessa är det ca femton personer som arbetar inom KLM varav tolv är förrättningslantmätare. Det innebär att vi på Lantmäteri tillsammans har en bred kompetens inom bl.a. fastighetsbildning, fastighetsutredning, geodetisk mätning/beräkning, kartbasförvaltning, systemutveckling, namnsättning, kartproduktion, GIS-analyser/visualisering samt 3D. För oss är det viktigt att vi utvecklar vår arbetsplats med öppenhet och respekt för varandra. Vi tillämpar tillitsbaserad styrning och tycker det är viktigt att alla känner sig som en del av verksamheten och bidrar till trivseln på arbetsplatsen. Vi erbjuder dig en utmanande tjänst med god möjlighet till kompetensutveckling och att arbeta med intressanta och komplexa samhällsbyggnadsfrågor. en verksamhet med uppdrag från början av samhällsbyggnadsprocessen till genomförandet. möjlighet att delta i olika kommunala nätverk med anknytning till myndighetens område. utvecklingsinriktade och erfarna medarbetare som tillsammans har en bred kompetens och ständigt utvecklar verksamheten. ett samarbete med kommunens övriga avdelningar inom stadsbyggnadsförvaltningen. möjlighet till distansarbete när verksamheten tillåter. en bra arbetsmiljö där vi värnar om varandra och har roligt tillsammans. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på svenskt medborgarskap. Vi välkomnar din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt CV alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

3 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Näringslivsutvecklare Internationell talang till Näringsliv
Umeå kommun
Personal- och HR-specialister

Näringsliv finns inom Umeå kommuns Stadsledningskontor och vi är Umeå kommuns operativa och strategiska organ för näringslivsutveckling och tillväxt. Avdelningen har bred kompetens om utvecklings- och näringslivsfrågor och samverkar nära näringslivet, universiteten och andra aktörer i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för Umeås tillväxt. Det övergripande målet är fler arbetstillfällen och företag till platsen Umeå! Projekt Gateway Umeå jobbar med de stora utmaningarna kopplat till kompetensförsörjning som finns idag och på längre sikt. Primär målgrupp för projektet är framför allt små och medelstora företag inom industri, digitalisering och kulturella och kreativa branscher. Ambitionen är dock att en bredd av arbetsgivare i Umeå kommer att gynnas av projektets resurser och aktiviteter. Väntade resultat är att deltagande företags kompetensbehov i högre grad tillfredsställs och att vi har vidareutvecklat kompetensförsörjnings- och platsattraktionsarbetet i Umeå.  Nu söker vi en person som vill arbeta deltid med internationell talangattraktion på ett vikariat tom 30 april 2026. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att skapa förutsättningar för små och medelstora företag att utveckla sitt kompetensförsörjningsarbete. Dina insatser ska stärka företagens mottagarkapacitet och struktur för att introducera nya medarbetare men också deras arbetsgivarvarumärke och i synnerhet internationaliseringsarbetet kopplat till talanger. Du kommer driva aktiviteter som inkluderar support och stöd riktat till internationell talang, matchmaking, samhällsinformation, interkulturell orientering, parrekrytering, onboarding etc. Du arbetar uppsökande för att identifiera arbetsgivares behov och leder kompetenshöjande insatser för företagen vilket kan innebära möten och workshops, deltagande på rekryteringsmässor, nätverksevent och andra likande aktiviteter. Du är den som ger talangerna god service innan, under och efter inflyttning. För internationella inflyttare hjälper du till med samhällsorientering, matchmaking och andra aktiviteter. Du jobbar i ett team på fyra personer som ingår i enheten Försäljning och marknad och du rapporterar till försäljningschefen. Anställningen ligger inom Umeå kommun Näringsliv som har totalt 18 medarbetare. Tjänsten är ett vikariat på 60% from 1 okt 2025 tom 30 april 2026. Om dig Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR eller annan relevant inriktning. Har du inte högskoleutbildning måste du ha erfarenhet av området internationell talangattraktion. Du har erfarenhet av matchmaking och/eller studie-yrkesvägledning mellan arbetsgivare och talanger - särskilt talanger som inte har en relation till Umeåregionen idag. Vi tror också att du har erfarenhet av att arbeta med par-rekrytering – dvs att partner och barn hittar sysselsättning, fritidsaktiviteter, sociala sammanhang mm. Du har också kunskaper om modeller för parrekrytering för att stötta företagens kompetensförsörjningsarbete genom att kunna visa på ”hela-familjen-konceptet”.  Vi söker dig som har: drivkraft, idéer och organisationsförmåga att skapa och följa upp aktiviteter och event. Du får helt enkelt saker gjorda! god förmåga att självständigt söka kunskap och insikter god samarbetsförmåga och inger förtroende och engagemang hos målgruppen god struktur och förmåga att följa satta tids- och budgetramar. Mycket god förmåga att uttrycka dig både på svenska och engelska i tal och skrift, detta då du kommer ha mycket kontakter både nationellt och internationellt. Vi erbjuder dig Ett nära samarbete och stöd från kollegor och chef i en kultur präglad av många externa kontaktytor och framåtanda. Flexibel arbetstid som underlättar balansen mellan arbete, fritid och familj. Subventionerad friskvård med avtal på flertalet träningsanläggningar. Medlemskap i vår personalförening Sporren där du kan ta del av olika aktiviteter, förmåner och rabatter. Läs mer om dina förmåner här. Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Övrigt Anställningen är ett vikariat med start 1 oktober 2025 tom 30 april 2026. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Kart- och GIS-ingenjör, Lantmäteri
Umeå kommun
GIS- och kartingenjörer

Lantmäteri är en av flera verksamheter inom stadsbyggnadsförvaltningen med cirka 35 medarbetare inom ett brett verksamhetsspektrum som har kompetens i bl. a. geodetisk mätning/beräkning, fastighetsutredning, kartbasförvaltning, systemutveckling, namnsättning, kartproduktion, GIS-analyser/visualiseringar samt 3D. I Lantmäteri ingår även kommunal Lantmäterimyndighet (KLM) som handlägger fastighetsbildningsärenden inom Umeå kommun. På Lantmäteri erbjuds intressanta och stimulerande arbetsuppgifter. För oss är det viktigt att vi utvecklar vår arbetsplats med öppenhet och respekt för varandra. Vi tillämpar tillitsbaserad styrning och tycker det är viktigt att alla känner sig som en del av verksamheten och bidrar till trivseln på arbetsplatsen. Nu söker vi en Kart- och GIS-ingenjör som vill inspireras i en växande stad och göra skillnad för Umeå kommun och våra medborgare! Hos oss blir du en kugge i Umeå kommuns samhällsutveckling och du får en viktig roll i kommunens digitala transformation! Dina arbetsuppgifter På Umeå kommun är det vi på Lantmäteri som är experterna inom geografiska data och GIS/GIT och vi arbetar nära övriga verksamheter i kommunen samt kommunens bolag och externa aktörer. Kartverksamheten bedrivs med stöd av bl.a. AutoCad Map, QGIS, MSSQL och datautbyte/konvertering sker med hjälp av FME. Vi jobbar också även mycket med egen utveckling och opensource. Som Kart- och GIS-ingenjör hos oss kommer du bl.a. att arbeta med att försörja kommunens verksamheter med geografisk information. Det ingår också bearbetning av geodata, ajourhållning, lagring samt kvalitetssäkring och registrering, det vill säga allt som ingår i förvaltning av geografiska databaser. Du kommer även att arbeta med att säkerställa att flödet av geodata till webbkartor/applikationer fungerar smidigt. I tjänsten kommer du att ta fram kartunderlag samt göra GIS-analyser/visualiseringar men kan även komma att arbeta med utvecklingsprojekt inom kartografi och karttjänster. Om dig För att lyckas i rollen krävs ett driv att både utveckla och utvecklas. Du har ett positivt synsätt och ser möjligheter till förbättringar i det dagliga arbetet. Med ett gott självledarskap arbetar du effektivt och strukturerat, planerar och prioriterar effektivt samt delar gärna med dig av erfarenheter, lösningar och information. Arbetet kräver även att du kan jobba självständigt och tar ett personligt ansvar.  Eftersom rollen innebär mycket kontakt med andra är det viktigt att du är social, serviceinriktad med ett trevligt bemötande. Du är van vid att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga. Att bidra till projektets framgång och förstå vikten av att vara en engagerad lagspelare är en självklarhet för dig. Vi vill att du har; en civil-/högskoleingenjörsutbildning eller förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. god kunskap om geodataprocesser, geodatainsamling, bearbetning av geodata, geografiska dataformat och geodatastandarder. erfarenhet av eller kunskaper om förvaltningsarbete samt framtagande av förvaltningsplaner för geografiska databaser, kartwebbmiljöer och dess dataflöden. fördjupade kunskaper om olika databasformat, databasarkitektur, metadata samt erfarenhet av automatiserade och dynamiska dataflöden. vana att arbeta i GIS/GIT relaterade desktopprogramvaror. god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av något av följande; MS SQL-server FME, FME-server programmeringskunskaper tex python och C# vana att leda projekt Det är även meriterande om du har erfarenhet att arbeta med dessa uppgifter i kommunal eller offentlig verksamhet. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur din kompetens och erfarenheter kompletterar övriga i verksamheten. Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Du kan antingen bifoga ditt cv alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.  Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Taxichaufför Nordmaling Heltid
Eco Properties AB
Taxiförare m.fl.

Nu söker vi en till chaufför på heltid till vårt team i Nordmaling. För tjänsten är anställningsstart tilltänkt att ske under augusti. Innan anställningsstart kommer utbildning i företagets rutiner och utrustning att genomföras. Vi ser framförallt sökande som redan innehar taxilegitimationen, men tar även in sökande som är intresserade av att ta taxilegitimation om du känns som rätt person för organisationen. För dig som inte har taxilegitimation så kan vi erbjuda hjälp med studierna för att ta taxilegitimationen (studiematerial, mm). Vi står även för kostnaderna att ta taxilegitimationen (provkostnader, läkarundersökning, etc). Det vi söker är Nordmalings bästa chaufförer. Med bästa, så menar vi dig som inte endast är säker bakom ratten, utan vi söker personer som kan leverera god service, samt med ett glatt humör tar hand om våra kunder. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att erbjuda god service och det är en stor fördel om du gillar mötet med kund och är socialt lagd. Du arbetar med kundkontakt vid varje resa, och du utgör en viktig funktion i vardagen för de som nyttjar våra tjänster. Vi är ett premiummärke inom taxi, och du kommer att vara vårt ansikte utåt och en ambassadör för företaget, just därför har vi höga krav på dig. Att vi är ett premiummärke återspeglar sig också i att vi har ett väldigt gott kund och chaufförsrenommé. I dagsläget ligger kundbetyget på våra chaufförer på 4,7 av 5 när kunderna betygsätter. Att vi håller en hög standard och kvalité innebär i sin tur att vi har ett starkt kundunderlag och många resor. Att vi har ett starkt kundunderlag och mycket resor medför att vi ligger bra till lönemässigt inom branschen. Vi ser det som ett krav att du besitter dessa egenskaper och kunskaper: - Serviceminded och gillar att arbeta med människor - Glatt humör och positiv inställning - Noggrann och ansvarsfull - Stresstålig - God lokalkännedom - God datorvana - En säker chaufför med erfarenhet bakom ratten - 20 år gammal (lagkrav) och innehar B körkort Dina arbetsuppgifter är att som taxichaufför utföra resor åt Min Taxis kunder i Nordmaling med kranskommuner, och att på bästa möjliga vis ge våra kunder riktigt god service. Taxichaufför är ett väldigt serviceinriktat yrke med mycket kundkontakt. Det är lätt att tro att taxi är att utföra resor till/från krogar på helgkvällar, då detta ofta är vad man som privatperson förknippar taxi med. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att utföra samhällsbetald trafik på vardagar. Det är sjukresor åt regioner, skolresor och färdtjänstresor åt kommunerna. Men även en hel del tjänsteresor åt företagskunder. Man arbetar konstant med människor och är ofta en nyckel i deras vardag för att ta sig till/från vårdinrättningar, skolor, arbete, mm. Vi täcker ett stort geografiskt område och bedriver trafik i stora delar av Norrland. Vi har t.ex fordon stationerade i Boden, Kalix, Luleå, Nordmaling, Robertsfors, Sollefteå, Vindeln, Vännäs, Umeå och Örnsköldsvik kommun. Det är inte ovanligt hos oss med många längre resor över kommungränserna, och stora delar av Norrland. Vi har i dagsläget ca 150 fordon och ca 250 anställda chaufförer. Förutom att utföra resor och ta hand om våra kunder så ingår det i arbetsuppgiften att hålla fordonen du utför resorna i rena och välstädade. Läs mer om yrket och hur det är att arbeta hos oss på https://mintaxi.se/jobb/ Företaget har kollektivavtal och lön utfaller i enlighet med kollektivavtalet. Du kommer troligtvis att kunna ha taxin parkerad hemma mellan arbetspassen. Märk ansökan "Taxichaufför Nordmaling".

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Taxichaufför Vännäs Heltid
Eco Properties AB
Taxiförare m.fl.

Nu söker vi en till chaufförer på heltid till vårt team i Vännäs. För tjänsten är anställningsstart tilltänkt att ske under augusti. Innan anställningsstart kommer utbildning i företagets rutiner och utrustning att genomföras. Vi ser framförallt sökande som redan innehar taxilegitimationen, men tar även in sökande som är intresserade av att ta taxilegitimation om du känns som rätt person för organisationen. För dig som inte har taxilegitimation så kan vi erbjuda hjälp med studierna för att ta taxilegitimationen (studiematerial, mm). Vi står även för kostnaderna att ta taxilegitimationen (provkostnader, läkarundersökning, etc). Det vi söker är Vännäs bästa chaufförer. Med bästa, så menar vi dig som inte endast är säker bakom ratten, utan vi söker personer som kan leverera god service, samt med ett glatt humör tar hand om våra kunder. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att erbjuda god service och det är en stor fördel om du gillar mötet med kund och är socialt lagd. Du arbetar med kundkontakt vid varje resa, och du utgör en viktig funktion i vardagen för de som nyttjar våra tjänster. Vi är ett premiummärke inom taxi, och du kommer att vara vårt ansikte utåt och en ambassadör för företaget, just därför har vi höga krav på dig. Att vi är ett premiummärke återspeglar sig också i att vi har ett väldigt gott kund och chaufförsrenommé. I dagsläget ligger kundbetyget på våra chaufförer på 4,7 av 5 när kunderna betygsätter. Att vi håller en hög standard och kvalité innebär i sin tur att vi har ett starkt kundunderlag och många resor. Att vi har ett starkt kundunderlag och mycket resor medför att vi ligger bra till lönemässigt inom branschen. Vi ser det som ett krav att du besitter dessa egenskaper och kunskaper: - Serviceminded och gillar att arbeta med människor - Glatt humör och positiv inställning - Noggrann och ansvarsfull - Stresstålig - God lokalkännedom - God datorvana - En säker chaufför med erfarenhet bakom ratten - 20 år gammal (lagkrav) och innehar B körkort Dina arbetsuppgifter är att som taxichaufför utföra resor åt Min Taxis kunder i Vännäs med kranskommuner, och att på bästa möjliga vis ge våra kunder riktigt god service. Taxichaufför är ett väldigt serviceinriktat yrke med mycket kundkontakt. Det är lätt att tro att taxi är att utföra resor till/från krogar på helgkvällar, då detta ofta är vad man som privatperson förknippar taxi med. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att utföra samhällsbetald trafik på vardagar. Det är sjukresor åt regioner, skolresor och färdtjänstresor åt kommunerna. Men även en hel del tjänsteresor åt företagskunder. Man arbetar konstant med människor och är ofta en nyckel i deras vardag för att ta sig till/från vårdinrättningar, skolor, arbete, mm. Vi täcker ett stort geografiskt område och bedriver trafik i stora delar av Norrland. Vi har t.ex fordon stationerade i Boden, Kalix, Luleå, Nordmaling, Robertsfors, Sollefteå, Vindeln, Vännäs, Umeå och Örnsköldsvik kommun. Det är inte ovanligt hos oss med många längre resor över kommungränserna, och stora delar av Norrland. Vi har i dagsläget ca 150 fordon och ca 250 anställda chaufförer. Förutom att utföra resor och ta hand om våra kunder så ingår det i arbetsuppgiften att hålla fordonen du utför resorna i rena och välstädade. Läs mer om yrket och hur det är att arbeta hos oss på https://mintaxi.se/jobb/ Företaget har kollektivavtal och lön utfaller i enlighet med kollektivavtalet. Du kommer troligtvis att kunna ha taxin parkerad hemma mellan arbetspassen. Märk ansökan "Taxichaufför Vännäs".

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Taxichaufför Umeå Färdtjänstfordon (fast lön)
Eco Properties AB
Taxiförare m.fl.

Nu söker vi fler som vill ingå i vårt team av chaufförer i Färdtjänstfordon / Multifordon i Umeå. Vi söker både dig som vill arbeta heltid och deltid Ett multifordon är en minibuss med möjlighet att t.ex ta med resenärer sittandes i rullstol. Våra multifordon får framföras på B-körkort. Du måste dock ha taxilegitimation. Som chaufför i ett multifordon utför du främst rullstolstransporter, men även bårtransporter, färdtjänst, skolresor och sjukresor, och ibland även helt vanliga taxiresor. För tjänsterna är anställningsstart fr.o.m. september och framåt. Innan anställningsstart kommer utbildning i företagets rutiner och utrustning att genomföras. Vi ser framförallt sökande som redan innehar taxilegitimationen, men tar även in sökande som är intresserade av att ta taxilegitimation om du känns som rätt person för organisationen. För dig som inte har taxilegitimation så kan vi erbjuda hjälp med studierna för att ta taxilegitimationen (studiematerial, mm). Vi står även för kostnaderna att ta taxilegitimationen (provkostnader, läkarundersökning, etc). Det vi söker är Umeå bästa chaufförer. Med bästa, så menar vi dig som inte endast är säker bakom ratten, utan vi söker personer som kan leverera god service, samt med ett glatt humör tar hand om våra kunder. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att erbjuda god service och det är en stor fördel om du gillar mötet med kund och är socialt lagd. Du arbetar med kundkontakt vid varje resa, och du utgör en viktig funktion i vardagen för de som nyttjar våra tjänster. Vi är ett premiummärke inom taxi, och du kommer att vara vårt ansikte utåt och en ambassadör för företaget, just därför har vi höga krav på dig. Att vi är ett premiummärke återspeglar sig också i att vi har ett väldigt gott kund och chaufförsrenommé. I dagsläget ligger kundbetyget på våra chaufförer på 4,7 av 5 när kunderna betygsätter. Att vi håller en hög standard och kvalité innebär i sin tur att vi har ett starkt kundunderlag och många resor. Att vi har ett starkt kundunderlag och mycket resor medför att vi ligger bra till lönemässigt inom branschen. Vi ser det som ett krav att du besitter dessa egenskaper och kunskaper: - Serviceminded och gillar att arbeta med människor - Glatt humör och positiv inställning - Noggrann och ansvarsfull - Stresstålig - God lokalkännedom - God datorvana - En säker chaufför med erfarenhet bakom ratten - 20 år gammal (lagkrav) och innehar B körkort Dina arbetsuppgifter är att som taxichaufför utföra resor åt Min Taxis kunder i Umeå med kranskommuner, och att på bästa möjliga vis ge våra kunder riktigt god service. Taxichaufför är ett väldigt serviceinriktat yrke med mycket kundkontakt. Det är lätt att tro att taxi är att utföra resor till/från krogar på helgkvällar, då detta ofta är vad man som privatperson förknippar taxi med. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att utföra samhällsbetald trafik på vardagar. Det är sjukresor åt regioner, skolresor och färdtjänstresor åt kommunerna. Men även en hel del tjänsteresor åt företagskunder. Man arbetar konstant med människor och är ofta en nyckel i deras vardag för att ta sig till/från vårdinrättningar, skolor, arbete, mm. Vi täcker ett stort geografiskt område och bedriver trafik i stora delar av Norrland. Vi har t.ex fordon stationerade i Boden, Kalix, Luleå, Nordmaling, Robertsfors, Sollefteå, Vindeln, Vännäs, Umeå och Örnsköldsvik kommun. Det är inte ovanligt hos oss med många längre resor över kommungränserna, och stora delar av Norrland. Vi har i dagsläget ca 150 fordon och ca 250 anställda chaufförer. Förutom att utföra resor och ta hand om våra kunder så ingår det i arbetsuppgiften att hålla fordonen du utför resorna i rena och välstädade. Läs mer om yrket och hur det är att arbeta hos oss på https://mintaxi.se/jobb/ Företaget har kollektivavtal och lön utfaller i enlighet med kollektivavtalet. Arbete i multifordon sker med lönesättning enligt följande modell. Ny chaufför utan erfarenhet av yrket Per månad: 26948 (161,95 kr/h) 2 års erfarenhet i yrket Per månad: 27754 (166,79 kr/h) 4 års erfarenhet i yrket Per månad: 28084 kr (168,77 kr/h) OB = 30,50 kr/h Kval-OB = 50,99 kr/h Märk ansökan "Taxichaufför Multifordon Umeå". Intervjuer och tillsättning av dessa tjänster kommer att ske under augusti och tjänsterna påbörjas under september.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025