Strategisk Inköpare till BROKK

Om kundföretaget Brokk är ett globalt marknadsledande företag. Vi utvecklar, tillverkar och säljer rivningsrobotar till hela världen. Vi är en internationell koncern som omsätter över 1,7 miljarder kronor och omfattar totalt 21 bolag globalt, varav fem är tillverkande bolag och 16 är säljbolag. Koncernen växer kontinuerligt, både organiskt och genom förvärv. Företagskulturen hos oss på Brokk är viktig. Tillsammans driver och jobbar vi för att nå de bästa resultaten utifrån helheten. Vi har korta beslutsvägar och tvekar inte att testa oss fram för att hitta smartare sätt att arbeta på. Samtidigt har vi en stöttande gemenskap där nyfikenhet och engagemang är drivmotorn i vardagen. Brokk är ett framgångsrikt, lönsamt och växande företag, både i Sverige och globalt. Vi har mer än dubblerat omsättningen de senaste 10 åren. Hos oss blir du en del i ett vinnande lag! Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som kan tänkas brinna för rollen av strategisk Inköpare! I detta arbete ingår bland annat uppföljning och utveckling av leverantörer. Brokk arbetar ständigt med att förbättra sin materialförsörjningskedja genom att tillsammans med sina leverantörer utveckla gemensamma processer och kostnadseffektiva lösningar. Fokus är att säkra materialtillgången till rätt kvalitet, i rätt tid och till rätt kostnad. Din profil Vi söker dig som har utbildning eller relevant erfarenhet mot inköp. Vi ser gärna att du redan har kunskap kring produktion och tillverkning men dock inget krav. Du bör däremot ha en stor verksamhetsförståelse ur ett affärsperspektiv för att lyckas i denna roll. Brokk behöver en positiv driftig person som är hungrig på att lära sig nya utmaningar. En person som har ett noggrant arbetssätt och som gillar att vara problemlösare. För tjänsten behöver man kunna jobba både proaktivt och strategiskt. Tjänsten passar dig som: - har tidigare erfarenhet av inköp och materialplanering - har en orädd inställning till nya arbetsuppgifter och viljan att lära - är självgående och som motiveras av att driva dina arbetsuppgifter framåt - har en god samarbetsförmåga - har lätt för att kommunicera och skapa långsiktiga relationer med leverantörer och kollegor - har en stark analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera förbättringar och utvecklingsmöjligheter. Starkt meriterande om: - du har erfarenhet inom affärssystem samt goda IT kunskaper är högt meriterande. - du har erfarenhet av projektledning samt goda kunskaper i Excel är meriterande. Det är viktigt att du kan hantera IT-stöd, affärssystem och genomföra administrationsuppgifter. För tjänsten behöver du även ha flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt vara medveten om att resor ingår i tjänsten. Övrig information Tjänsten som strategisk Inköpare är en direkt rekrytering via oss till vår kund Brokk. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta inte med att skicka in din ansökan om detta låter som någonting för dig. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av ansvarig konsultchef Maria Berggren på 072-5172604 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan till oss! Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Idag är industrin mer konkurrensutsatt än någonsin och förändringstakten ställer allt högre krav på kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna. Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. Konsultia har kontor i Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Konsultchef med passion för den gröna omställningen

Tycker du om att utveckla ett välfungerande team och bygga långsiktiga kundrelationer, samt har ett intresse för miljö och den gröna omställningen? Då ska du verkligen söka den här tjänsten - så skapar vi en hållbar framtid tillsammans! Om Ecogain Vi är Europas ledande kunskapsföretag inom biodiversitet och hållbar omställning. Med fokus på biologisk mångfald och omställning till förnybar energi är Ecogain ett av Europas snabbast växande konsultföretag. Vi hjälper företag till hållbara affärsmodeller med ökad affärsnytta och stärkt varumärke som följd. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer. Ecogain består av ca 100 medarbetare som kännetecknas av lärande, driv och samarbete. Nu söker vi en trygg ledare med hjärtat på rätta stället som går igång på att skapa bra förutsättningar för individen, teamet och kunderna. Din roll hos oss Som konsultchef kommer du: vara personalansvarig för 10-15 motiverade konsulter, vilket innebär coachning och utveckling av medarbetare, matchning av uppdrag och rekrytering arbeta med att utveckla och vårda våra kundrelationer och bidra till hög efterfrågan på vår kompetens ingå i konsultverksamhetens ledningsgrupp och tillsammans med de andra konsultcheferna driva tillväxten av konsultverksamheten Du kommer att ha Placeringsort är Umeå, där tjänsten huvudsakligen utgår från vårt kontor. Vem är du? Du trivs med att arbeta i ett företag med hög tillväxt och tycker om att hitta lösningar och vägar framåt. Du har erfarenhet av att arbeta som konsult och ledare. Du tar naturligt en coachande roll och är en stjärna på att bygga långsiktiga relationer till såväl kollegor som kunder. Det är bekväm med att arbeta i en hybridorganisation där kollegorna och kunder finns på andra orter, och att du har en god kommunikativ förmåga. Du tycker att det är viktigt och roligt att vårda och utveckla kundrelationer samthar ett affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar. Vi söker dig som: Har erfarenhet av personalansvar, budget- och resultatansvar. Har erfarenhet av att leda projekt och arbetsleda team. Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis biologi, ekologi, geologi, samhällsvetenskap, miljövetenskap, civilingenjör eller juridik, alternativt annan relevant utbildning och erfarenhet. Delar våra värderingar och vår vision. Är lösningsinriktad, flexibel och drivs av att leda mot uppsatta mål. Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande om du: Har erfarenhet av tillståndsprocesser, MKB och miljöprövning från exempelvis vindkraft, solkraft, industri eller miljöfarlig verksamhet. Har arbetat som konsult. Har vana att arbeta och leda på distans. Har intresse för att bidra till den gröna omställningen av samhället. Så här söker du tjänsten Låter det här som en rolig utmaning för dig? Då ska du verkligen söka tjänsten.Notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - så sök gärna redan idag. Ecogain undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. Kontaktperson: Veronica Khabarova, [email protected], 0703733800

17 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Kommunikatör - samhällsomvandlingen

I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Skellefteå befinner sig just nu i en stor samhällsomvandling där staden utvecklas i rekordfart. Vi bygger bostäder, skolor och fritidsanläggningar. Nya företag etablerar sig och många fler människor flyttar hit för att leva och bo. Framgångsrik och snabb utveckling ställer höga krav där vi behöver möta Skelleftebornas förväntningar på effektiv och tydlig kommunikation. Vi söker därför dig som har ett brett samhällsintresse och vill jobba i Europas mest expansiva region med att skapa god kommunikation med invånarna och andra intressenter. Organisatoriskt kommer du tillhöra kommunens centrala informationsenhet, som utgör ett kommunikationsstöd för alla kommunens verksamheter, i både externa och interna frågor. I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Välkommen att bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör med fokus på samhällsomvandlingsfrågor har du en nyckelroll i Skellefteås utveckling. Du kommer ingå i ett team av kommunikatörer som jobbar med olika områden kopplat till samhällsomvandlingen. En del i uppdraget är att ingå som kommunikatör i projektgruppen för Norrbotniabanan och att jobba med kommunikation kring tillhörande infrastrukturfrågor och byggandet av banan. Uppdraget kommer också att innefatta kommunikation om byggandet av flera resecentrum, trafik- och mark och exploateringsfrågor samt förändrade resvanor. Du utgör ett tryggt, operativt kommunikationsstöd till kommunens verksamheter. Du är van att planera och utvärdera kommunikationsinsatser som en del av strategiska kommunikationsplaner och att jobba med att marknadsföra aktiviteter. Du bearbetar, producerar budskap och texter och tar fram informationsmaterial. Vi tror att du ligger i framkant med digital kommunikation och sociala medier och testar med nyfikenhet nya metoder och lösningar. Du samarbetar med projektledare och kollegor inom verksamheten och ansvarar för att planera och projektleda kommunikationsinsatser från verksamhetsplan till genomförande, tillsammans med ditt team och våra upphandlade byråer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsförings- och/eller kommunikationsområdet eller har motsvarande erfarenhet. Du är en skicklig och kreativ skribent som har öga för innehåll som väcker intresse. Du är trygg i och kommunicerar väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har god erfarenhet av att projektleda inom kommunikationsområdet. Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikationsinsatser i digitala och sociala kanaler. Du är van att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor. Vi ser att du är van att samarbeta, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Vi söker dig som är driven och kreativ, som motiveras av att ta komplexa uppdrag i mål och som vill bidra med nya perspektiv på kommunikation. Du är en självgående lagspelare, som ser helheter och arbetar taktiskt. För rollen krävs att du har en strategisk höjd. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete och de processer du arbetar i. Du är trygg samtidigt som du trivs med att jobba nära kollegor mot gemensamma mål. Du förstår vikten av kontinuerlig omvärldsbevakning för att vara i framkant och kunna testa kreativa lösningar. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning Vi på Randstad söker för en global finansieringsorganisation räkning, en vikarierande redovisningsekonom till deras Bank & Cash team i Umeå. Vi söker en redovisningsekonom med stark känsla för service i jobbet att hantera inkommande betalningar från slutkunder. Du kommer att ingå i ett engagerat team som stöttar och ger högkvalitativ service till företagets nordiska slutkunder. Bank & Cash-teamet är ett nordiskt team och omfattar i dagsläget sju personer. Bank & Cash ingår i Finance-teamet som är uppdelat i fyra grupper med respektive gruppchef. Tjänsten är ett sommarvikariat under perioden 3 juni - 30 augusti 2024. Tjänsten är förlagd till dagtid, måndag - fredag. I den här rollen kommer du att registrera inbetalningar i olika valutor i olika system, hantera återbetalningar till kunder, kundreskontra och bankkontoavstämningar. Viktigast av allt är du och din personliga passform till vår kunds team, deras kultur och deras gemensamma passion för att skapa en bättre morgondag. Om du är villig att lära dig är de villiga att ge dig den coachning och de resurser som behövs. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-05-31 urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Johanna Olofsson-Lampa på, [email protected]. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a.: registrera inbetalningar i olika valutor i olika system hantera återbetalningar till kunder kundreskontra bankkontoavstämningar. Kvalifikationer Vi söker dig som har: en pågående utbildning inom, eller har examen i civilekonomiprogrammet, kanske också har tidigare erfarenhet från en ekonomiavdelning inom kundreskontra och redovisning. om du har erfarenhet av att arbeta med utländska valutor är detta meriterande. du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. som person är du positiv, flexibel och serviceinriktad. du har god samarbetsförmåga, är noggrann och effektiv. du har också en god förståelse för affärssystem. du är motiverad och tar ansvar för att driva ditt ansvarsområde och dina arbetsuppgifter på egen hand, samtidigt som du trivs med att arbeta tillsammans med andra kollegor för att utveckla teamets arbete. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobba som B-chaufför till ett av Sveriges största företag!

Har du B-körkort, brinner för kundservice och söker ett fartfyllt och utvecklande sommarjobb? Vi söker glada B-chaufförer till ett av Sveriges största företag inom logistik och distribution! Som skåpbilschaufför hanterar du mer än bara leveranser, du är länken mellan människor och företag där du gör vardagen enklare för alla i Sverige. Du ser till att ta brevet eller paketet ända fram och lämnar ett minnesvärt intryck hos de kunder du möter. Som skåpbilschaufför kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak bestå av distribution av brev och paket där du möter kunderna där de är, oavsett om det är ombud, privat- eller företagskunder. Du utgår från arbetsplatsens terminal och befinner dig därefter ute på vägarna enligt planerad rutt. Vi söker chaufförer som är ute efter sommarjobb med förväntad start v.25 fram till och med v.32. Upplärning kommer att ges innan start och det finns goda möjligheter till förlängning. Din profil Som person är du ambitiös, noggrann och effektiv. Du är flexibel och lösningsorienterad där du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att samarbeta med andra. Du brinner för den dagliga kundkontakten där du representerar bolaget med ett leende på läpparna, sprider glädje till både kunder och kollegor och drivs av att ge det där lilla extra. Krav: B-körkort. Goda språkkunskaper i svenska. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras in innan anställning och arbetet kräver att du är anmärkningsfri. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist på [email protected]. Varmt välkommen in med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Glad personlig assistent sökes till sommarvik i Skellefteå

Hej! Jag är en kvinna i 40-års åldern som söker en personlig assistent till ett sommarvikariat! Jag ser gärna att du som söker har möjlighet att börja som timvikarie vid behov under våren så vi hinner lära känna varandra, även att du gärna vill stanna kvar som timvikarie till hösten. Jag tycker mycket om musik, går gärna på evenemang, och att komma ut bland folk för att ta en fika. Men även lugna stunder i hemmet! Gillar du att laga mat och baka så är det ett stort plus. Så du som söker får gärna ha liknande intressen så vi kan ha trevliga dagar tillsammans! Du kommer att bli en del av mitt glada och positiva assistentteam och tillsammans med dem assistera mig i livet såväl som hemmets alla skeenden och göromål. I arbetet förekommer vissa lyft med hjälpmedel. Jag har en egen bil som jag använder i min vardag, så du som söker behöver ha körkort samt vara rökfri. Du kommer mestadels att jobba självständigt men vissa pass arbetar du tillsammans med en kollega. I min assistans är det varierade arbetstider, du behöver kunna arbeta: Dag, kväll, natt (sovande jour) samt helg. Tjänst: Vikariat Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

17 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Servicetekniker till kund

Är du nyfiken, driven och har ett tekniskt intresse? Då kan det vara dig vi söker! Om jobbet Som servicetekniker kommer du att serva trasiga bilar ute hos vår kund. Arbetsdagarna kan komma att variera utifrån din tidigare erfarenhet samt behov. I din roll som servicetekniker ingår: - reparation - felsökning - lagning av maskiner Arbetstiderna kommer att vara förlagda på dagtid. Om dig För att lyckas i tjänsten som servicetekniker ser vi att du gärna har tidigare erfarenhet inom området alternativt har ett intresse av maskiner. Har du tidigare jobbat i en praktisk roll med felsökning och serviceuppdrag gentemot kunder är det meriterande. Som person har du enkelt för att kommunicera med andra och har en förmåga att enkelt förstå kundens behov. Vidare är du arbetsam, lösningsorienterad, självständig och kan enkelt jobba strukturerat samt metodiskt under stressiga perioder. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag med start maj/juni och med en tjänstgöringsgrad på 100%. Uppdraget är planerat att pågå fram till hösten med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänta inte med din ansökan! Bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare på Adecco: Oskar Gardeström 073-684 70 38 eller [email protected] Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personlig assistent sökes till sommarvikariat i Norsjö

Ett unikt jobb som personlig assistent! Har du: - förmåga att tänka utanför boxen - sinne för humor - vilja att se saker ur någon annans perspektiv? Är du dessutom - trygg i dig själv - mycket bra på svenska språket - körkortsinnehavare? Då har du goda förutsättningar att passa för detta jobb! Uppdragsgivaren är en 34-årig man som ser tillvaron från den ljusa sidan! Ditt uppdrag blir att assistera honom i vardagen, det vill säga stötta honom i det han kan och hjälpa honom med det han inte kan. Du ingår i ett team med assistenter vars uppgift är att överbrygga hans svårigheter och boosta hans förmågor. Ni tillsammans är det främsta hjälpmedlet för att han ska kunna leva sitt eget liv utifrån de förutsättningar han har - på hans egna villkor, med självbestämmande som honnörsord. Hans funktionsnedsättning gör att han kommunicerar på ett annorlunda sätt - du ska vara hans tolk gentemot omvärlden och därför måste du ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Körkort är ett krav eftersom en viktig arbetsuppgift är att köra hans bil. Assistansen utförs dygnet runt, med sovande jour i hans bostad. Du hänger med honom i allt som händer i livet och därför assisterar du honom var han än befinner sig – hemma, på jobbet eller vid fritidsaktiviteter. Vissa timmar är det två assistenter som jobbar samtidigt, men större delen av arbetstiden är du ensam med uppdragsgivaren. Inga fysiskt tunga arbetsuppgifter förekommer, din ålder eller kön spelar ingen roll. Du behöver inte några förkunskaper, men har du erfarenhet av personlig assistans och/eller autism är det självklart ett plus. Tjänsten är ett semestervikariat under juni, juli, augusti. Med möjlighet att finnas kvar som timvikarie efter sommaren. Innan dess kommer du få 40 timmars betald introduktion samt gå en webbutbildning för nyanställda. Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag, rekrytering sker löpande. Annonsens ID-nummer: 217363 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Nu söker våra medlemmar i Norsjö med omnejd efter nya personliga assistente

Just nu är det många assistansanvändare i Norsjö med omnejd som söker nya assistenter! Som personlig assistent hos oss får du en grundlig introduktionsutbildning så att du kan känna dig trygg i din roll Vi tror att du som person är trygg, pedagogisk och initiativrik. Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller liknande yrken, men ofta är personkemin det som avgör. Du behöver ha en förståelse för vad personlig assistans är och att den utgår från varje enskild persons behov och önskemål. Skicka din ansökan redan idag! Vår rekryteringsavdelning arbetar dagligen med att matcha inkomna ansökningar med lediga tjänster. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Undersköterskor till Strandbacken natt

Vi söker nu två trygga och stabila undersköterskor som har individens behov i fokus till vårt natt team på Strandbacken. Välkommen med din ansökan!  Arbetsplatsen Strandbacken är ett särskilda boende för äldre personer och är beläget i Nordmalings samhälle, ca 1 km från centrum. Strandbacken består av två hus innehållande bland annat 9 boendeenheter och en rehab avdelning. På Strandbacken arbetar totalt 10 personer nattetid.  Arbetsuppgifter Som undersköterska ger du en god omvårdnad och social omsorg till våra pensionärer enligt beslut från biståndshandläggare samt individuell genomförandeplan. Du ska hjälpa och stödja brukaren i det dagliga livet för att främja den funktionella förmågan. Med gott bemötande, hög servicegrad och engagemang anpassar du arbetet efter varje enskild individs behov. Du förväntas skapa lugn och meningsfullhet samt verkar för trivsel och trygghet för våra pensionärer. Tyst städning/trivsel förekommer på den avdelning du ansvarar för under natten. Delegerade arbetsuppgifter från kommunens HSL enhet ingår liksom kontinuerlig skriftlig dokumentation. Under natten ansvarar du för en hemavdelning. Däremot arbetar ni i ett team och du samarbetar och hjälper dina arbetskamrater. Vi tillsammans arbetar även kontinuerligt med att förbättra och utveckla vår verksamhet. Arbetet innebär nattjänstgöring. Kvalifikationer De krav vi har för att arbeta som undersköterska är att du har en undersköterskeutbildning. Du ska kunna uppvisa ett intyg på att du är undersköterska via ett bevis från socialstyrelsen om skyddad yrkestitel alternativt ett intyg på att du hade en tillsvidareanställning som undersköterska 230701. För att du ska kunna kommunicera med de som bor på Strandbacken, deras anhöriga, kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicin delegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av arbete med inriktning mot äldre och demens, samt datavana och erfarenhet av nattjänstgöring. Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt som präglas av ett gott bemötande och ett intresse av att hjälpa och stötta andra. Arbetet ställer krav på flexibilitet, integritet, ett gott omdöme, struktur samt att du är serviceinriktad och har en personlig mognad. Övrigt Inom äldreomsorgen verkar vi för att ha anställda medarbetare med följande språkbilder: finska, jiddisch, meänkieli, romani chib och samiska. Vi ser gärna att du som söker har kunskaper i något eller några utav dessa språk.  Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Här finns all offentlig service du kan önska, fina motionsanläggningar och en trygg och lugn miljö. Närheten till hav, skog och älv och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7100 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett stort behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer kan uppnås). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024