Är du Teamledaren som gör oss Bättre tillsammans? En grupp som samarbetar mot gemensamma mål: det är väl ett team? Javisst. Men våra team är så mycket mer. Med våra Teamledare i ryggen delar vi kunskap med varandra och sprider arbetsglädje. Vi stöttar varandras utveckling, som människor och som yrkespersoner. Visar uppskattning både genom beröm och konstruktiva samtal om hur vi kan bli bättre tillsammans. För “Bättre tillsammans” är visionen som präglar allt vi gör inom HomeMaid. Kunskap och karriär, arbetsvillkor och ledarskap, fönsterputs och servicekänsla — allt blir bättre när vi gör det tillsammans. Din roll: Teamets coach och kundens trygghet Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Serviceassistenter. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Serviceassistent, så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag. Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Serviceassistent (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret, men till stor del arbetar du ute på fältet, nära ditt team och era kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. En bra Teamledare är en person som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort och tillgång till egen bil har tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella. Teamet består idag av ett antal Serviceassistenter och några tjänstemän på kontoret. Tillsammans arbetar ni för att bli just – Bättre tillsammans. Placering: Sundsvall med omnejd Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Det bästa med jobbet (om man frågar en av Teamledarna): ”Arbetskamraterna, vi har kul på jobbet. Man lär sig massor. Och alla fantastiska möten med alla människor man får träffa” Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök senast: 2025-03-09 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss
Arbetsuppgifter Vi söker dig som brinner för teknik, mekanik och bilar, samt vill utvecklas i din roll som tekniker. Du kommer att arbeta hos en auktoriserad märkesverkstad med ett team av flera duktiga tekniker. Arbetet består av att utföra liten och stor service, olika typer av reparationer, felsökningar samt förebyggande underhåll på personbilar. Du kommer att jobba på en anläggning i Sundsvall. Din profil Utbildad fordonstekniker eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att göra service på bilar hos en professionell verkstad Manuellt B-körkort är ett krav Göra dig förstådd på svenska och/eller engelska För att passa in i den här rollen behöver du vara självgående och ha en positiv attityd gentemot dina kollegor. Vi söker någon som är redo att arbeta hårt och har förmågan att ta sig an tekniska utmaningar med entusiasm. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag till fredag. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Dennis Palenzovski , [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter Vi söker dig som brinner för teknik, mekanik och bilar, samt vill utvecklas i din roll som tekniker. Du kommer att arbeta hos en auktoriserad märkesverkstad med ett team av flera duktiga tekniker. Arbetet består av att utföra liten och stor service, olika typer av reparationer, felsökningar samt förebyggande underhåll på personbilar. Du kommer att jobba på en anläggning i Sollefteå. Din profil Utbildad fordonstekniker eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att göra service på bilar hos en professionell verkstad Manuellt B-körkort är ett krav Göra dig förstådd på svenska och/eller engelska För att passa in i den här rollen behöver du vara självgående och ha en positiv attityd gentemot dina kollegor. Vi söker någon som är redo att arbeta hårt och har förmågan att ta sig an tekniska utmaningar med entusiasm. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag till fredag. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Dennis Palenzovski , [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!
Vi på Nethouse växer! Vi söker nu en konsult inom projektledning och verksamhetsutveckling till vårt sammansvetsade och trevliga kontor i Sundsvall. På Nethouse är vi mer än bara kollegor – vi är en del av samma gemenskap. Vi vet att för att vara en riktigt bra arbetsgivare måste vi ständigt utvecklas, och vår ambition är att skapa en arbetsplats där våra medarbetare trivs och känner sig motiverade varje dag. Nu letar vi efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en viktig Nethousare till vårt team i Sundsvall. Om rollen Vi söker dig som vill utvecklas i rollen som konsult och som kan leda eller delta i uppdrag där du lyssnar in och analyserar kundens behov och utmaningar, tar fram underlag till beslut eller förslag till lösningar som du sen tar vidare i samarbete med andra roller/aktörer. Nethouse är vi mer än bara kollegor – vi är en del av samma gemenskap. Vi vet att för att vara en riktigt bra arbetsgivare måste vi ständigt utvecklas, och vår ambition är att skapa en arbetsplats där våra medarbetare trivs och känner sig motiverade varje dag. Nu letar vi efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en viktig Nethousare till vårt team i Sundsvall. Du kommer att ingå i affärsområdet Verksamhetsutveckling som Projektledare. Det övergripande syftet med affärsområdet är att hjälpa verksamheter att konkretisera vad som behöver förändras och hur det ska genomföras för att den önskade verksamhets- och kundnyttan ska kunna realiseras. Du kommer arbeta i en roll där förmågan att arbeta både strategiskt och operativt är viktig. Uppdragen varierar i karaktär – från verksamhetsanalys och processutveckling till genomförande av komplexa projekt där digitalisering är i fokus. Du kommer både att driva egna uppdrag/projekt samt jobba i team med kunden eller andra kollegor. Om dig Du är kommunikativ, affärsmässig och vill ständigt utveckla dig i ditt arbete. Du arbetar strukturerat och har erfarenhet av att driva och utföra uppdrag i samarbete med chefer, andra ledande roller mot uppsatta mål. Du inger förtroende och har en god förmåga att lyssna, samtidigt som du inte är rädd att reda ut eventuella frågetecken som uppstår längs vägen. Vidare har du: Minst fem års erfarenhet av att arbeta med projektledning och verksamhetsutveckling, gärna utifrån ett behovsorienterat synsätt Kunskap om IT-utveckling och digitalisering Erfarenhet av processledning/workshopledning Lätt för att uttrycka dig i både muntlig och skriftlig form så att du kan tillgodose olika mottagares behov och de kanaler som kunden väljer Det är meriterande om du har erfarenhet av att implementera nya arbetssätt och processer, samt att arbeta enligt innovativa metoder och utifrån agila principer och arbetssätt. I grunden har du relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. På sikt vill vi även hitta dig som ännu inte uppfyller alla ovan kriterier, men som vill utvecklas vidare i den riktningen. Så tveka inte att höra av dig om du är osäker huruvida du uppfyller alla krav eller inte. Vårt erbjudande Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal och har goda anställningsvillkor och förmåner. På Nethouse möts du av en platt och öppen organisation som ser till individens behov. Som Nethousare får du möjlighet att prova på nya saker och fortsätta din personliga utveckling. Vi tror på att om vi har roligt på jobbet så bidrar det till att fantastiska saker händer. Din ansökan Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Vill du veta mer om Nethouse och tjänsten är du välkommen att höra av dig till Erik Sonesson, Konsultchef, [email protected]. Har du frågor om processen vänligen kontakta Mathilde Branth, [email protected]. Om oss på Nethouse Vi är experter på att hjälpa verksamheter att utvecklas, effektivisera processer och driva framgångsrika projekt. Genom våra konsulter och kundanpassade team skapar vi strukturer och arbetssätt som stärker organisationer och gör dem mer hållbara och lönsamma. Vi arbetar nära våra kunder för att identifiera utmaningar, driva förändringsarbete och säkerställa att rätt beslut fattas för att nå långsiktiga mål. Nethouse startade sin verksamhet 1998 och är idag ca 130 medarbetare som jobbar på något av våra kontor i Örebro, Karlstad, Karlskoga, Göteborg och Sundsvall. Nethouse förvärvade det välkända företaget Why 2024, som nu är enheten Nethouse Sundsvall. Nethouse är en del av den börsnoterade digitaliseringskoncernen CombinedX.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, flexibel, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund har ett större omvårdnadsbehov och behöver hjälp i alla situationer, t ex hygien, förflyttningar, kommunikation, men även allt som hör det vardagliga livet till så som tvätt, städning och matlagning och matintag. Arbetet innefattar en roll där du som assistent stödjer kunden vid alla moment, både i hemmet och utanför hemmet. Arbetsplatsen är en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner, som ska följas. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 35års åldern bosatt i centrala Härnösand har goda kunskaper i svenska och arabiska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort är intresserad av att jobba som semestervikarie i sommar Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timvikariat, extra vid behov. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid. Tjänsten kan komma att övergå till ett semestervikariat i sommar. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Veronika Jansson, [email protected]
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och vill jobba tillsammans med en kille i 20-års åldern som personlig assistent i Junsele med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har en stor portion humor, gillar att vara aktiv och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av kön, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Önskvärt är att du är motorintresserad och är någonstans mellan 18-30 år. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, helg och natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Timanställning med chans till visstidsanställning Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner, verksamhetschef. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetande föreståndare i mindre slakteriverksamhet. Admininstratör, arbetsledare, slaktare, styckare, Socialt kompetent, då direktkontakt med kunder, personal, livsmedelsverk, styrelse ingår i jobbet. Ekonomiskt sinne, och kunskap en merit, då verksamheten är relativt liten. Läs gärna på vår fb-sida Rafnaslakt. Möjlighet att besöka och provjobba. Ditt arbete är att leda Rafnaslakt, vilket innebär att ta emot slaktdjur, ha nära kontakt med kunderna(bönderna som levererar). Hantera kundernas önskemål, då vi enbart legoslaktar. Slakt, hängmörning, styckning,paketering(köttlådor) och infrysning är det vi "säljer". Våra kunder är köttgårdar i närheten, och oftast små gårdar som levererar 1-10 djur / år Vi slaktar ca 200 nöt / år För vidare information: läs på Facebook Vill du veta mer om jobbet, eller arbetsvillkoren ,kontakta någon av nedanstående Vår nuvarande föreståndare [email protected] 070-259 66 66 Kontakt med ordf i styrelsen [email protected] 070-309 99 87
Vi på Northern Skill söker nu flertalet Däckmontörer/skiftare, för uppdrag på plats ute hos våra kunder i Örnsköldsvik! Planerad start för uppdraget är runt mitten på mars och förväntas pågå 4-6 veckor Som Däckmontör kommer du att ha följande ansvarsområden: Däckmontage: Du kommer att ansvara för att demontera och montera däck på kundernas bilar ( Du kör in bilen i verkstaden ) Däckservice: Det kan förekomma däckreparationer Kundservice: Ge våra kunder en högklassig service genom att svara på deras frågor och ta väl hand om dom Säkerhet: Utföra ditt jobb efter arbetsplatsens säkerhetsrutiner För att vara framgångsrik i rollen som Däckmontör är följande meriterande men inte ett krav: Erfarenhet av däckmontage och service. Kunskap om däcktyper, däckdimensioner och däckmönster. Förmåga att använda däckmaskiner och balanseringsutrustning. Ha ett vaket säkerhetstänk. Utmärkt kundserviceförmåga. Fysiskt stark och kapabel att lyfta och hantera däck och utrustning. Ansvarstagande och noggrann i arbetsutförandet. B-körkort är ett krav ( Manuell växel ) Arbetstider 07-16, Måndag till Fredag Ta chansen och sök för ett jobb med mycket fart där du samtidigt får jobba fysiskt! Har du inget flashigt CV så funkar det ändå men skriv då gärna lite kort om vem du är och vad du kan.
Vi söker nu en lagbas till vårt team som arbetar med anläggning och trädgårdsskötsel i Örnsköldsvik. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att leda och kvalitetssäkra det dagliga arbetet avseende skötsel av utemiljön. I rollen kommer det även finnas möjlighet att utforma förslag på nya utemiljöer. I rollen som lagbas ingår att samordna och arbetsleda personalen. Genom rondering och kontinuerlig dialog med kunden säkerställer du att arbetet håller en hög standard och utförs enligt avtal. Mer administrativa sysslor som ingår i tjänsten är planering, inköpshantering, räkna på jobb, tidrapportering, etc. Du arbetar även i produktionen som en del av arbetslaget med de sysslor som uppkommer. För denna tjänst söker vi en engagerad och kommunikativ person med erfarenhet av en arbetsledande position inom den gröna sektorn. Du har en relevant 2-årig trädgårdsutbildning eller motsvarande kompetens och har erfarenhet av att arbeta praktiskt med trädgårdsanläggning- och skötsel. Du behöver god datavana och körkort B. Fortsättningsvis ser vi att du är en naturlig organisatör som på ett strukturerat sätt arbetar lösningsorienterat för att lösa hastigt uppkomna problem. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, ansvarstagande och kvalitetsmedvetenhet. Under arbetstoppar har du inga problem med att hålla många bollar i luften. För rätt person erbjuder vi en anställning i ett av branschens ledande företag med en framgångsrik verksamhet och kompetenta medarbetare. Vi har en stark organisation på plats med ett sammansvetsat team och söker dig som brinner för utemiljö. Vi kommer att kalla till intervju löpande och vill därför tipsa dig om att skicka in din ansökan så snart som möjligt
Vi söker dig som vill ha ett aktivt och lärorikt jobb! Nu har du möjligheten att bli en del av vårt team på XXL Sundsvall! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och jobbar tillsammans som ett team för att uppnå våra gemensamma mål! Vi delar upp vårt varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Jakt och vildmark - Skidor och cyklar - Verkstad - Lager och logistik - Kassa. Nu söker vi säljare som, i en crossales-roll, ska arbeta över våra avdelningar. I rollen som säljare är ditt främsta mål att våra kunder får en trevlig kundupplevelse och är nöjda med att ha fått den hjälp de behöver när de lämnar varuhuset. Arbetet kommer främst att bestå av försäljning och kundservice i butik, att packa upp och fronta varor samt att bidra till ordning och reda och att hålla butiken snygg. Som säljare är det viktigt att du är flexibel och har möjlighet att arbeta dagtid, kvällstid och helger. För att lyckas i rollen tror vi att du: Motiveras av att skapa goda kundupplevelser Har ett intresse för sport och friluftsliv, samt för produkterna vi säljer Har god samarbetsförmåga och strävar efter att nå teamets gemensamma mål Trivs med att arbeta i ett högt tempo Är självgående och tar initiativ Behärskar svenska eller annat skandinaviskt språk Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Som säljare på XXL kommer du att få en spännande, lärorik och varierad arbetsdag. Vi har en inkluderande miljö där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi erbjuder bra personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige Är du den vi letar efter? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Sök på tjänsten via knappen "sök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevet med frågor. När du söker tjänsten kommer du bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.
Välj ett jobb för att visa detaljer