Hur ser din arbetsdag ut? Som Miljöarbetare hos oss kommer du att arbeta med insamling av hushållsavfall i Kramfors kommun. Du kör enligt förplanerade rutter och hanterar extrahämtningar och eventuella avvikelser via datastöd i fordonet. Våra sopbilar är både av typen sidlastare och baklastare. Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag. Vi söker dig som Har lite erfarenhet av att köra lastbil, gärna sidlastare eller baklastare. Du är intresserad av miljö och självklart trivs du med chaufförsyrket och är mån om att utföra ett bra jobb. Du är bekväm med att fatta egna beslut och känner ett engagemang för att jobben vi utför alltid håller en hög nivå. Du har som lägst C-kort samt giltigt YKB Vi ska vara det ledande bolaget på de områden vi väljer att verka och vi ska ligga i framkant av utvecklingen. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med en personlig framtoning där människor trivs att arbeta och våra kunder ska alltid känna sig trygga när de anlitar oss som leverantör. Företaget Allmiljö är ett helägt dotterbolag inom koncernen Kaj Johansson Gruppen AB. Företaget har huvudkontor i Umeå och filialer på flera orter i Sverige. Allmiljö AB har ca 90 anställda och ingår i Kaj Johansson Gruppen där även Kaj Johansson Åkeri ingår. Verksamheten i koncernen bedrivs inom fyra huvudsakliga affärsområden: Slam & Renhållning, Transport & Logistik, Mark & Anläggning samt Täkt & Maskin. I koncernen finns ca 110 lastbilar och ca 60 anläggningsmaskiner. Koncernen har drygt 240 anställda och omsätter ca 500 tkr per år. Det som kännetecknar oss är att vi är personliga - vi är pålitliga, uppriktiga och ärliga människor som personligen levererar våra tjänster och produkter. Vi är omtänksamma - om både människor och miljö. Vi gör alltid det som krävs. Vi är modiga - vi går vår egen väg och vi gör alltid det vi tror på. Läs gärna mer på eller www.kajs.se. www.allmiljo.se Intresserad? Vi går igenom ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt. Har du frågor kontakta gärna Patrick Molund
Teknikintresserad och lösningsfokuserad? Vi söker dig! Elpress söker en engagerad person för verktygsunderhåll av stansverktyg. Här blir du en del av ett globalt och hållbart industriföretag med fokus på kvalitet och innovation. Din roll Du ansvarar för: Underhåll och färdigställning av produktionsverktyg Beställning av reservdelar och framtagning av ritningsunderlag Samarbete med produktionstekniker och verktygsmakare Vem är du? Teknikintresserad och noggrann Strukturerad och initiativrik En lagspelare med vilja att lära Svenska i tal och skrift samt datorvana krävs. Erfarenhet är meriterande men inget krav! Vi erbjuder Kollektivavtalad tjänstepension Friskvårdsbidrag & massage på jobbet Motionsklubb med innebandy, padel & styrketräning Snabb och enkel ansökan!Sista ansökningsdag:18 februari 2025(urval sker löpande).Placering: Brunne, Kramfors.Arbetstid: 07:00–16:00 (med flex). Frågor? Kontakta:Patrik Mårtensson, Produktionschef – 0612-71 71 36Camilla Wahlström, IF Metall – 0612-71 71 91 Elpress utvecklar och tillverkar kontaktpressningssystem för elbranschen och verkar i över 70 länder. Bli en del av framtidens elektrifiering – ansök idag!
Vi på Omexom växer! På Omexom brinner vi för energiomställningen och nu behöver vi förstärka vårt reservkraftsteam iÖrnsköldsvik med en Business Unit Manager.På Omexom bygger, driftar och underhåller vi kritisk infrastruktur inom eldistribution, energilagring, e-mobility, järnvägssystem och belysning. Som chef är du med och gör energiomställningen möjlig. Bli en del av vårt team! OM ROLLENSomBusiness Unit Manager på Omexom Reservkraft levererar du och ditt team framtidens energilösningar. Med fokus på lönsam tillväxt och utveckling får du i enlighet med koncernens affärskultur, processer, rutiner och värderingar driva och utveckla affärsenheten i Örnsköldsvik.Som Business Unit Manager leder du ett växande team med kompetens inom projektledning, projektering ochmontering samt en gruppchef.Förutom att du ansvarar för att skapa en hälsosam, välkomnande kultur och hållbar arbetsmiljö för din personal är enhetens tillväxt avgörande för att ge medarbetarna utvecklande och intressanta arbetsuppgifter. Därför har du ett starkt fokus på att upprätthålla goda relationer med befintliga kunder och leverantörer samtidigt som du löpande identifierar nya kunder och affärsmöjligheter för enheten.Som Business Unit Manager rapporterar du till Business Area Director i Stockholm och är en del av affärsområdet Power's ledningsgrupp. Vidaresamverkar du med andra affärsenhetschefer inom koncernen för utveckla affären och vårt erbjudande till våra kunder och kandidater.DIN PROFILFör att bli framgångsrik i rollen som Business Unit Manager behöver du ha med dig minst 3 års erfarenhet som chef med kund-, personal- och budgetansvar alternativt 3 års erfarenhet som teamledare/projektledare eller 5 års erfarenhet som arbetsledare/platschef i fält. Det är meriterande om du har drivit verksamheter inom reservkraft-,energi- eller entreprenadbranschen.Vidare har du med dig en teknisk utbildning lägst på gymnasienivå. Det är meriterande om du har gåtten utbildning inom elkraft på högskolenivå. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har god datorvana och B körkort.Som person trivs du i en dynamisk miljö och kan arbeta både operativt och strategiskt. Som Business Unit Manager är du analytisk och har en förmåga att kunna anpassa ditt ledarskap mellan att vara en empatisk ledare, en strukturerad chef som är van att följa processer samt en säljare som älskar att driva och vinna affärer. Som en resultatinriktad lagspelare bygger du lätt relationer och har en utpräglad förmåga att se vad som behöver göras och drivkraften att genomföra det.VI ERBJUDER På Omexom är medarbetarna företagets absolut viktigaste resurs. Hos oss ges du som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling och delaktighet med stort inflytande vid beslut som påverkar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket; friskvårdsbidrag, tjänstepension ITP, arbetstidsförkortning, bilpolicy, sjukvårdsförsäkringmed mera. Placeringsort är Örnsköldsvik alternativt Umeå. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan senast 28 februari 2025. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. OM OMEXOM Omexom levererar tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Idag finns Omexom i 39 länder, till största del i Europa, men även i länder som Nya Zeeland, USA, Mocambique och i Brasilien. I Sverige har vi kontor från Umeå till Malmö. Total omsättning för Omexom globalt är över 57 miljarder SEK. Omexom är ett varumärke inom VINCI Energies som är en del av VINCI - en stor global koncern med över 220 000 medarbetare världen över. VINCI Energies är verksamma inom industri-, infrastruktur-, och ict-segmenten. I Sverige har VINCI Energies över 2500 anställda och representerat av varumärkena Omexom, Axians, Building Solutions och Actemium. www.omexom.se
Om arbetsplatsen Ersta hemtjänst är en del av Ersta diakoni och bedriver stöd och omsorg i vardagen för att våra kunder ska kunna fortsätta att bo hemma. Vi finns i Stockholmsområdet, Gävle och Sundsvall. Nu söker vi sommarvikarier till vår verksamhet i Sundsvall! Som sommarvikarie hos oss får du......ett självständigt, socialt, varierande och utvecklande jobb där du kommer att lära känna olika individer och få ta del av deras livshistorier...bli en del i ett starkt team där vi stöttar varandra och har roligt på jobbet...möjlighet till extraarbete efter sommaren, förutsatt att samarbetet fungerar väl. Om rollen Inom hemtjänsten är ingen dag den andra lik! Du hjälper till med det som våra kunder inte klarar av att utföra själv i vardagen på grund av fysiska, psykiska eller sociala omständigheter, och utifrån vad biståndsbeslutet säger. Det kan vara personlig omvårdnad, inköp av mat, städning, promenader eller andra sociala aktiviteter, eller att vara sällskap i samband med läkar- eller frisörbesök. Vår värdegrund "Se hela människan" genomsyrar allt vi gör. Som ny hos oss får du en introduktion som består av två delar; en informativ del där du får veta mer om våra policys, rutiner och genomgå några korta webbutbildningar och en praktisk del där du tillsammans med en handledare går ut på besök till våra kunder. Du får gå ett antal introduktionspass så att du känner dig trygg innan du börjar arbeta själv. Din handledare och andra i verksamheten finns såklart tillgängliga om du skulle behöva fråga något eller behöver hjälp.Som sommarvikarie får du ett fast schema eftersom du arbetar i stället för en medarbetare som är ledig. Arbetstiderna är varierande och du förväntas kunna arbeta både vardagar och vissa helger. Du kan önska arbetstider om du till exempel föredrar att arbeta dagtid eller kväll, så länge det fungerar för verksamhetens och framför allt kundernas behov. Vem är du? För det här jobbet är din personlighet det allra viktigaste! Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor, har ett engagemang för ditt arbete och en drivkraft att utveckla och förbättra. Du är samarbetsinriktad, flexibel och har ett gott bemötande mot de du möter - oavsett om det handlar om medarbetare eller personer som du ska ge stöd åt. Du delar Erstas värdegrund om att se hela människan och våra värdeord; professionalism, tillit och hopp. Din erfarenhet För att sommarjobba hos oss behöver du: vara över 18 år kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift ha B-körkort, eftersom du behöver kunnaköra bil mellan kunderna Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller annan äldreomsorg, men det är inget krav. Vi ser också positivt på om du har en påbörjad omvårdnadsutbildning på gymnasienivå, en påbörjad sjuksköterske-, fysioterapeut-, arbetsterapeut, socionom- eller läkarutbildning eller är utbildad undersköterska. Övrigt om rekryteringen Urval sker löpande - skicka in din ansökan så snart som möjligt! Inför anställning kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Kontaktperson: Mohammad Yousef Dabe, Gruppchef, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du få möjligheten att göra karriär hos ett av Sveriges största IT- och telekombolag som ger dig chans att uppnå dina yrkesmässiga drömmar och mål? Här erbjuds du intern utbildning, utvecklingsmöjligheter, härlig stämning med dina lika ambitiösa kollegor, men framför allt, arbeta med relationsbyggande och hållbara affärer med kunden i fokus! Nu finns möjlighet för dig att jobba med företagsförsäljning i Sundsvall. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid . Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som företagssäljare bearbetar du Telias nationella företagskunder inom SME-segmentet. Här ligger ditt fokus på kundservice och försäljning i form av behovsanalys där du hjälper och erbjuder kunder lösningar och förbättringar baserat på vad just deras verksamhet behöver men även hjälper kunden med allmänna frågor om deras tjänster mm. Du visar ett stort intresse för företagens vardag och att göra hållbara affärer. Kontakten sker via inkommande samtal och mail där du arbetar med kundservice och försäljning av Telias produkter och tjänster. Det tillkommer även administrativa arbetsuppgifter som bland annat skriftliga offerter och lösningsförslag. Idag finns tre företagsteam fördelade mellan orterna Luleå, Sundsvall och Norrköping. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att utveckla och hjälpa företagskunderna att hitta rätt lösningar för just deras verksamhet. Initialt erbjuds du en ca åtta veckors intern utbildning på Telia kombinerat med praktiskt arbete. Du befinner dig i en lärande och utvecklande miljö där målet är att du och teamet uppnår resultat tillsammans. I rollen finns goda utvecklingsmöjligheter. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Bearbeta Telias företagskunder i form av kundservice och försäljning • Ta emot ärenden och samtal via telefon och mejl • Skriva offerter och lösningsförslag ut till kund Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • 1-2 års erfarenhet inom kundservice • God vana inom Microsoft Office • Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet av försäljning är meriterande I rollen som företagssäljare har du ett stort intresse för försäljning och tar initiativ samt driver ditt arbete framåt. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och uppnå goda resultat kopplat till kundnöjdhet och försäljning. Vidare agerar du lösningsorienterat och vill leverera den bästa lösningen till kund för att skapa god relation och ge kunden den bästa servicen. Du arbetar strukturerat och följer kontinuerligt upp dina pågående affärer för kundens bästa. Därtill är du affärsmässig och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Som person uppskattar du att arbeta i team och är en lagspelare som bidrar med god gemenskap. Övrig information Start: 3 mars 2025Plats: SundsvallLön: Fast lön + provision Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-01-06.
Tycker du att det är viktigt att ge service i toppklass? Vi söker dig som är serviceinriktad, drivs av att arbeta mot uppsatta mål och vill hjälpa företagskunder att hitta de bästa lösningarna för dem. Här erbjuds du intern utbildning, utvecklingsmöjligheter, härlig stämning med dina lika ambitiösa kollegor, men framför allt, arbeta med relationsbyggande och problemlösning med kunden i fokus! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter Som företagssupport ansvarar du för den första kontakten med Telias företagskunder. Du tar emot inkommande samtal och hanterar ärenden som berör teknisk support. Frågorna är varierande och du arbetar för att hitta bra lösningar som bidrar till nöjda kunder. Merförsäljning är en stor del av rollen, där du arbetar för att säkerställa att kunderna har rätt tjänster för sina behov genom en aktiv försäljning. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas i rollen. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden byggs din kunskap på med fler kompetenser. Du tillhör en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och säkerställa nöjda kunder. I dina arbetsuppgifter ingår: • Besvara inkommande samtal och mejl från företagskunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Stort fokus på merförsäljning genom att se över tjänsteutbud och hitta lösningar som passar kundernas behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice och/eller teknisk support är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska Som företagssupport är det viktigt att du är serviceinriktad och drivs av att hjälpa kunderna att hitta de bästa lösningarna. Du har förmågan att sätta kunden i fokus samt är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du en lagspelare som har en god förmåga att samarbeta internt med ditt team och med andra avdelningar inom Telia. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter. Övrig information Start: MarsPlats: SundsvallLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-28.
Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Nu finns möjligheten att starta din karriär inom administration och kundservice hos Telia i Sundsvall. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter Som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar till privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att berörda parter är informerade. I rollen ingår kontakt med både dina kollegor och kunder. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll, tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder. Första veckorna på din anställning erbjuds du en introduktion och utbildning. Därefter har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura. Du får stöttning i ditt dagliga arbete för att ta nästa steg i din utveckling och få kunskap inom ytterligare kompetensområden. Beroende på din utveckling och intresse finns det goda möjligheter att vidareutveckla din karriär inom Telia. Telia erbjuder en modern och flexibel arbetsplats med möjligheter att arbeta hemifrån när du blivit självgående i din roll. • Administrera order, felregistreringar och avvikelser • Supportera ärenden via telefon och chatt • Samarbeta med kollegor för att lösa kundens behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande I rollen som orderadministratör är det viktigt att du visar ett stort engagemang till att bidra med en god service och nöjda kunder. Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift då du hanterar många olika kontaktytor. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter. Du ingår i ett team där det är viktigt att man värnar om varandra, därav ser vi att du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra. Övrig information Start: 24e februariPlats: SundsvallLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-02.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad i varje samtal? Som SOS-operatör hos SOS Alarm blir du en viktig länk i att hjälpa människor i akuta situationer. Om du trivs med ett tempofyllt arbete, kan hantera stress och har en stark känsla för struktur och ansvar, kan du vara den vi söker! På SOS Alarm får du en unik möjlighet att göra skillnad – varje dag, både för individ och samhälle. I en värld där trygghet inte kan tas för given, står vi alltid redo, dygnet runt, året om. Vi är en oberoende första kontakt i Sveriges trygghetskedja, den första kontakten i kritiska ögonblick, och vi samarbetar tätt med samhällets hjälpresurser för att skydda liv, egendom och miljö. Vi erbjuder dig inte bara en trygg och stabil arbetsplats med kollektivavtal och förmånliga anställningsvillkor, utan också en stark kultur präglad av engagemang, gemenskap och vilja att göra skillnad. Hos oss får du utvecklas i en arbetsmiljö som främjar balans och långsiktig utveckling, utan att kompromissa med din hälsa. Du blir en del av ett dedikerat företag som varje dag arbetar för ett säkrare Sverige. Här är varje arbetsdag meningsfull, och ditt arbete kan vara skillnaden som räddar liv. Vill du vara med? Din vardag som SOS-Operatör på 112 "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. 112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Utbildning För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 och trygghetslarm inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning ute påcentralen där du har enhandledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista. Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska, i både tal och i skrift Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider Har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant?Tjänsten är med start i 26 augusti 2025.Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill i din ansökan du bifogar dittCV och en videohälsning, personligt brev är frivilligt. Efter du skickat in dinansökan kommer du få genomföraarbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess.Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 2025-02-23.Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor?Kontaktarekryterande chef, Emelie Gerzina, 076-145 56 37 SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den härtjänsten? Kunden är en man i 50 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, matlagning, tvätt/städ ochaktiviteter. Vi ser gärna att du som söker är social och uppskattar de små sakerna i livet, så som musik, spela sällskapsspel och lösa korsord då detta är något kunden själv tycker om.Kunden uppskattar ävenatt vara ute när vädret tillåter för att ta en promenad eller sitta ute på altanen en varm sommardag där han har utrymme att kunna socialisera sig med sina vänner och familj. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent ärlyhörd, trygg och lugn, gärna med en stor portion humor. Vi ser gärna att du: inte är rökare och ej använder parfym under din arbetstid. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. har erfarenhet eller utbildning inomvård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning och behovsanställning Omfattning: vi söker både vikarier och personer som skulle vilka arbeta på en fast rad (ca 80-90%) Arbetstider: Dag, kväll och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren redovisningsekonom som brinner för kundrelationer och ekonomisk rådgivning? Vill du ta dig an ett spännande konsultuppdrag hos ett välrenommerat bolag som är ledande inom förvaltning av bostadsrättsföreningar? Vi söker nu flera konsulter för kortare uppdrag med möjlighet till överrekrytering. I rollen som ekonomisk förvaltare kommer du att vara en central kontaktperson för bolagets kunder och ansvara för ekonomiska tjänster kopplade till bostadsrättsföreningar. Du arbetar brett med uppgifter som löpande redovisning, bokslut, budgetarbete och ekonomisk rådgivning till styrelser. Med ca 50 kunder är din förmåga att balansera detaljerad ekonomisk kunskap med kundfokus avgörande. Omfattning: Heltid, med möjlighet till viss flexibilitet. Placering: Sundsvall Arbetstid: 37,5 timmar per vecka Start: Snarast. Kvalifikationer och egenskaper Har erfarenhet av att arbeta nära kunder, med fokus på lyhördhet och god kommunikation. Har grundläggande kunskaper inom redovisning, bokföring, bokslut och budgetarbete. Gärna har arbetat med bostadsrättsföreningar (meriterande, men inte ett krav). Har några års erfarenhet från redovisningsbyrå eller liknande. Är organiserad, analytisk och har en god förmåga att bygga kundrelationer. Akademisk examen är meriterande men inte ett krav. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsén, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer