Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Vi söker nu butiksäljare till ett sommarvikariat, deltid 20 h/vecka! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: • Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda • Säkerställa färskhet och slutdatum på varor • Hålla rent och fräscht i butiken • Betjäna kunder i kassan • Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. • Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch • Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar • Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Tjänsten är ett sommarvikariat på 20 timmar i veckan. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: o Klicka på “Sök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! Trollemo förskola har 3 avdelningar uppdelat i två olika byggnader. En fristående förskola med två avdelningar och en avdelning i anslutning till övriga skolverksamheter. Förskolan har en mycket fin innergård som stimulerar barnen till mycket egna lekar. På gården finns bland annat sandlådor, gungor, klättertorn, rutschkanor, samt en asfalterad slinga där barnen kan cykla runt. Arbetet innebär att du tillsammans med barnen utforska, upptäcka, argumentera och lära i vardagen. Du arbetar dagligen med att skapa en trygg, rolig och lärorik miljö för våra barn i förskolan. Du skall tillsammans med dina kollegor ansvara för planering, uppföljning, utvärdering och utveckling av verksamheten. Vi söker nu förskollärare som är intresserade av att arbeta i vår fina förskola. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du tillsammans med barn och arbetslag utforskar, upptäcker och reflekterar i vardagen samt har ansvar för undervisningen i verksamheten. Du arbetar dagligen med att skapa en trygg, rolig och lärorik miljö för våra barn i förskolan. Du ska tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget utveckla förskolans verksamhet i enlighet med läroplanen för förskolan och kommunens mål och riktlinjer samt delta i utbildningar och möten som till viss del kan ligga på kvällstid. KVALIFIKATIONER Legitimerad förskollärare. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är engagerad, positiv, lyhörd och nytänkande. Vi ser även att du är ansvarsfull och tydlig i din kommunikation. Du har en vilja att utvecklas tillsammans med teamet och är intresserad av ny kunskap och forskning inom förskolans område. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Övik Energi söker en industridoktorand för att delta i projektet https://www. miun.se/Forskning/forskningscentra/sensible-things-that-communicate/nyheter/Nyheter_Press/2024-11/elektrovation-soker-nya-losningar-pa-utmaningar-i-elnatet/ vid Mittuniversitetet. Om tjänsten Doktorandtjänsten ingår i projektet Elektrovasion vid Mittuniversitetet, där framtidens smarta elnät och elektrifiering står i fokus. Inom ramen för projektet samverkar akademi och industri för att driva forskning med hög tillämpbarhet och relevans. Som industridoktorand får du en unik möjlighet att kombinera praktiskt arbete hos oss som elnätsbolag med forskarstudier på avancerad nivå. Du kommer att vara anställd av Övik Energi och handledas av experter från Mittuniversitetet. Tjänsten avser forskarstudier motsvarande två års heltidsstudier och beräknas leda fram till en licentiatexamen, med möjlighet till förlängning för doktorsexamen vid ytterligare finansiering. Du kommer bland annat att arbeta med: Energilösningar i en ny stadsdel Forska om innovativa energilösningar för en ny stadsdel, med fokus på hållbarhet och energieffektivitet. Effektprognoser Utföra avancerade analyser och skapa prognoser för energibehov och effektuttag, baserat på historiska data och framtida trender. Lokal flexmarknad Delta i utvecklingen av en lokal flexmarknad genom att identifiera och analysera möjligheter för flexibel energianvändning och laststyrning. Effekttariffer Utveckla och utvärdera olika modeller för effekttariffer, med målet att elnätet används så effektivt som möjligt samtidigt som kostnader minskas för både kunder, producenter och nätbolaget Kvalifikationer Civilingenjörsexamen eller motsvarande inom elektroteknik, elektronik, datateknik eller närliggande område. Intresse för forskning och utveckling inom elektrifiering och smarta elnät. God samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt Vårt erbjudande Hos Övik Energi får du tillgång till: - En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. - Möjligheten att vara med och påverka Örnsköldsviks framtida elnät och ta fram nya tekniska lösningar. - Nära samarbete med både akademi och industri. - Fantastiska möjligheter till personlig och professionell utveckling. - En arbetsplats på vårt huvudkontor på Sjögatan i Örnsköldsvik nära till kompetenta kollegor och vårt elnät. Vi erbjuder också såklart förmåner såsom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och arbetstidsförkortning. Ansökan Sök tjänsten senast 2025-08-31 Om samarbetet med Mittuniversitetet Övik Energi AB och Övik Energi Nät AB är kommunala energibolag som arbetar för en hållbar framtid genom att erbjuda pålitliga och innovativa energilösningar. Vi samarbetar med Mittuniversitetet, som är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Mittuniversitetet bedriver internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. Övik Energi och Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi ser fram emot din ansökan!
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Norrbackaskolan är en anpassad grundskola för elever inom ämnesområdet anpassad utbildning. Från och med höstterminen finns även en klass för elever i anpassad gymnasieskola. På Norrbackaskolan finns plats för 30 elever, fördelade på sex klasser, varav en klass i den anpassade gymnasieskolan. Verksamheten är indelad i sex arbetslag, där varje klass har en lärare och ett antal elevassistenter. Norrbackaskolan har ett fritidshem som är öppet före och efter skoltid. Förutom klasslärare och elevassistenter finns även lärare i fritidshemmet, fysioterapeut och musikhandledare på skolan. Eleverna på Norrbackaskolan befinner sig alla på en tidig utvecklingsnivå och kommunicerar med hjälp av kommunikationsverktyget PODD, vilket personalen får lära sig under arbetets gång. Vi söker två elevassistenter till Norrbackaskolan med placering i gymnasieklassen under kommande läsår (tillsvidareanställningar) samt en elevassistent med placering i den anpassade grundskolan under kommande läsår (tidsbegränsad anställning). ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med dina kollegor i arbetslaget finns du som stöd för eleverna i undervisningssituationer, vid raster, förflyttningar och luncher samt bistår ansvariga lärare med uppgifter enligt planering av undervisningen utifrån skolans styrdokument. Att du bidrar till ett gott samarbete med olika professioner för att stödja elevernas utveckling ser vi som en självklarhet. Uppdraget innebär också att du kommer att arbeta i fritidsverksamheten. En stor del av skolans aktiviteter sker i den omgivande närmiljön, oavsett årstid och väder. Uppdraget innebär att du arbetar för att stärka våra elevers såväl kognitiva som fysiska förmågor. Du arbetar för deras möjlighet till självständighet samt för att de ska kunna träna och utveckla dessa förmågor. Uppdraget kan innebära fysiskt krävande arbetsuppgifter, då du i din roll behöver kunna hjälpa eleverna med bland annat av- och påklädnad, tunga lyft, blöjbyten samt säkerställa tillsynen av eleverna. Det ingår även bad i bassäng när eleverna har skolbad. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning från barn- och fritidsprogrammet (gärna med inriktning mot specialpedagogik), utbildning som elevassistent, vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning eller har genomfört kurser kopplade till intellektuell funktionsnedsättning eller NPF, liksom kurser inom tydliggörande pedagogik och AKK. Vi söker dig som har förståelse för olikheter och är flexibel i ditt tänkande. Du behöver vara lösningsfokuserad och ha erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning. Kunskaper och erfarenheter av lågaffektivt bemötande är ett krav. Om du tidigare har arbetat med tydliggörande pedagogik och TAKK är det en fördel. Goda kunskaper i svenska är ett krav då våra elever i stor utsträckning behöver tydlig kommunikation. Du behöver ha god fysik och rörlighet för att kunna assistera vid förflyttningar samt säkerställa tillsynsansvaret för eleverna. För att lyckas i uppdraget ser vi att du är stresstålig och har förmåga att hålla många bollar i luften. Det är viktigt att du är trygg i dig själv och i din roll. Tydlighet, flexibilitet och lyhördhet är mycket viktigt på vår skola. För oss handlar kompetens lika mycket om potential, värderingar och motivation som utbildning, erfarenhet och faktakunskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. CFL (Centrum för Flerspråkigt Lärande) är en del av Barn- och utbildningsförvaltningen i Sundsvalls kommun. Vår verksamhet syftar till att elever ska få undervisning i sitt modersmål samt studiehandledning på sitt starkaste skolspråk. I dag undervisar vi i drygt 30 olika språk inom grund- och gymnasieskolorna i kommunen - både kommunala och fristående. Vi bistår även vid kartläggning av nyanlända elever och anordnar prövningar i ämnet modersmål. Syftet med modersmålsundervisning är att ge elever möjlighet att utveckla kunskaper i och om sitt språk samt att främja aktiv flerspråkighet. Eleverna ska lära sig mer om sin egen kultur och ges möjlighet att utvecklas till flerspråkiga individer med dubbel kulturell identitet och kulturkompetens. Läs gärna mer på vår webbplats: www.sundsvall.se/cfl ARBETSUPPGIFTER Just nu söker vi en modersmålslärare/studiehandledare i kurdiska (badini och/eller kurmanji) på 30%. Sysselsättningsgraden kan komma att förändras över tid eftersom vår verksamhet styrs av elevunderlaget, som kan variera. Som modersmålslärare ansvarar du för att planera, genomföra, betygsätta och utvärdera undervisningen utifrån den svenska läroplanen. Undervisningen sker där det är möjligt i grupp, antingen ute på skolor eller centralt i Sundsvall. Grupperna består ofta av elever från olika årskurser - vanligtvis årskurs 1-3, 4-6, 7-9 - samt gymnasiet. Arbetet är självständigt, men du ingår i ett arbetslag med andra modersmålslärare som regelbundet träffas i pedagogiska konferenser och på studiedagar. Som studiehandledare har du nära samarbete med ämneslärare på skolorna och fungerar som ett språkligt stöd för elever i olika ämnen. KVALIFIKATIONER • Du har kurmanji eller badini som modersmål och goda kunskaper i språket. • Du behöver också kunna styrka att du har goda kunskaper i svenska (motsvarande godkänt betyg i Svenska 2 eller Svenska som andraspråk 2 på gymnasienivå), då arbetet innebär dagliga kontakter med svensktalande kollegor samt pedagogisk dokumentation och kommunikation på svenska. • Du har en svensk lärarlegitimation alternativt en utländsk och validerad sådan - eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. • Du är insatt i det svenska skolsystemet och de styrdokument som gäller för verksamheten. • Du känner dig bekväm med att formulera omdömen och sätta betyg. • Du har grundläggande IT-kunskaper och är van vid att arbeta i olika digitala system. • Du har erfarenhet av att arbeta med barn och elever. Som person är du en god relationsbyggare och har lätt för att skapa goda kontakter med elever, vårdnadshavare, kollegor och skolpersonal. Du är samarbetsinriktad, nyfiken och har en vilja att både bidra till och ta del av utveckling. Du har god kulturell medvetenhet och värdesätter olikheter. Du förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka individers agerande och kommunikation. Det är viktigt att du är medveten om din roll som modersmålslärare, samtidigt som du ser till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du är flexibel, lyhörd, har god samarbetsförmåga och kan kommunicera samt hantera olika situationer på ett konstruktivt sätt. Du har en hög servicenivå och god social kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. All undervisning sker på plats ute på skolorna i kommunen. Fjärrundervisning är inte aktuellt. Urval och intervjuer sker löpande, och intervjuer hålls på plats i Sundsvall. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Verksamheten Nu söker vi på Barn- och familjeenheten en socialadministratör som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du arbeta tillsammans med ett 40-tal engagerade och kompetenta kollegor. Enheten ansvarar för målgruppen barn/unga 0-18 år och deras familjer. Enheten är organiserad i en mottagningsgrupp, utredningsgrupp, insatsgrupp (placeringar av barn och unga), familjerättsgrupp och ett resursteam. Medarbetarna på resursteamet arbetar förebyggande och uppsökande men de är också utförare av öppna insatser som beviljats av socialsekreterare. Receptionister, handläggare och administrativ personal ingår också i enheten. Arbetet inom enheten bedrivs med fokus på tillgänglighet, service, gott bemötande, rättssäkerhet, samverkan och barnrättsperspektivet. Främjande och förebyggande arbete, samt tidiga lättillgängliga insatser är ett prioriterat område. Samverkan är en stor del av vårt arbete, framförallt i våra individärenden men också när det gäller samverkansmodeller och utvecklingsfrågor. Arbetsuppgifter Som socialadministratör är din främsta uppgift att avlasta socialsekreterare med administrativa arbetsuppgifter. Du arbetar främst på uppdrag av socialsekreterare som ansvarar för enskilda ärenden. Därutöver har du som administratör egna ansvarområden som fördelas av enhetschef. I rollen som administratör avlastar du även receptionspersonalen vid behov. Kvalifikationer - Yrkesutbildning som socialadministratör eller lämplig högskoleutbildning ex. socionom. - Du ska kunna uttala dig väl i tal och skrift på svenska. - Körkort krävs. Meriterande - Erfarenhet av att arbetat inom socialtjänstens barn- och familj. - God datorvana och erfarenhet av att hantera olika verksamhetssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare IFO. - Erfarenhet av handläggning och dokumentation. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Arbetsuppgifterna kräver att du kan arbeta på uppdrag av andra samtidigt som du tar egna initiativ och hanterar arbetsmoment självständigt. Du är en strukturerad och noggrann person som kan anpassa dig till förändringar och arbeta effektivt i olika situationer. Dessutom är du flexibel, lojal och har en god samarbetsförmåga, vilket gör att du bidrar positivt till teamets dynamik. Övrig information Urval sker löpande därför kan du bli kontaktad före sista ansökningsdag. Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Förtroendearbetstid tillämpas och är en individuell överenskommelse mellan chef och arbetstagare. Flexibel arbetstid/flextid kan också erbjudas. Lön Individuell lönesättning För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Information om arbetsplatsen Nolatandläkarna är en väletablerad klinik som ligger i mysiga lokaler i centrala Örnsköldsvik. Här utförs det mesta inom vuxentandvård och vi är måna om att ta hand om våra patienter på bästa tänkbara sätt. Vi har fyra behandlingsrum och jobbar mycket delegerat/i team. Kliniken delas av två team och vi jobbar enligt "Solo-Group-konceptet" vilket innebär varierande arbetstider med kortare kliniska dagar samt möjlighet till erfarenhetsutbyte mellan teamen. Vi har även en käkkirurg som jobbar hos oss ibland och hjälper till med svårare kirurgiska behandlingar. Vårt team består för närvarande av en tandläkare, två sköterskor och två tandhygienister. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära patientnära arbete med undersökningar, parodontal behandling samt profylax, men även vissa administrativa uppgifter kommer att ingå i tjänsten. Vi ser gärna att du är positivt inställd till teamarbete med sköterskor och tandläkare. Kvalifikationer - Legitimerad Tandhygienist. - Goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är positiv, flexibel och som har lätt för att samarbeta. Du bör också måna om patienternas bästa och sträva efter att utföra tandvård med hög kvalitet. Din personliga utveckling är viktig för oss och vi ser gärna att du är öppen för kompetensutveckling. Övrig information Lön enligt överenskommelse Tjänstens omfattning kan diskuteras utifrån dina förutsättningar och möjligheter. Intervjuer och tillträde sker löpande Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du tar tillfälle att bli en del av vårt fantastiska team! Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Vill du arbeta med digitalisering som förenklar vardagen för privatpersoner, företag och offentlig sektor? Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här Om jobbet Vi söker nu en handläggare till enheten för Nationell digital identitet, på avdelningen Tjänster och tillgänglighet. Enheten jobbar för att bistå offentlig förvaltning, företag och privatpersoner med bland annat frågor om e-legitimation och digital identitet. Enheten tillhör en avdelning som även arbetar med Tillgänglighet, Digital post och Säker digital kommunikation. Som handläggare är det vanligt att arbeta över enhetsgränser utifrån verksamhetens behov. I din roll är du en viktig kontakt som kommer ge råd och stöd samt arbeta med varierande handläggningsärenden inom de team som hanterar tjänsterna. Tillsammans med teamen kommer du även vara med och utveckla arbetssätt och processer. Din roll riktar sig främst till myndigheter, kommuner och regioner. Som handläggare kommer du bland annat att: • svara på frågor om tjänsterna via telefon och e-post • stödja användare som ska använda tjänsterna • hantera anslutningar och avtal kopplat till tjänsterna samt ha kontakt med organisationer som ska ansluta • utföra administrativa arbetsuppgifter såsom diarieföring och posthantering • ta fram statistik och arbeta med uppföljning och rapportering • arbeta med synpunktshantering • delta i incidenthanteringsarbetet • hantera ärenden och arbetsuppgifter tillsammans med teamet • samverka med kundservice, samt övriga team och enheter för att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och processer Om dig I den här rollen är det viktigt att du är kvalitetsmedveten, serviceinriktad och en lagspelare. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och pedagogisk i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är noggrann och anstränger dig för att leverera lösningar med god kvalitet. Du är självgående exempelvis genom att du strukturerar ditt arbete och driver dina processer framåt. Vidare är du digitalt nyfiken och tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Du har aktuella erfarenheter och kunskaper inom följande områden: Kompetenser Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och lösningsorienterad. Du behöver inte vara djup specialist inom tekniska detaljer från start – viktigast är att du har god kunskap om handläggning och kundmöte, är strukturerad och har förmåga att sätta dig in i tekniska system och sammanhang. Erfarenheter och kunskaper Krav • Dokumenterad erfarenhet av arbete med kundservice eller annan support, exempelvis med kundrelationer via e-post och telefon • Dokumenterad erfarenhet av administrativ handläggning såsom att till exempel granska och godkänna ansökningar • Dokumenterad erfarenhet av arbete med diarieföring och ärendehanteringssystem • Grundläggande kunskap om digitala lösningar • Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Meriterande • Erfarenhet av frågor av juridisk karaktär • Erfarenhet av att kommunicera med kommuner, regioner eller andra myndigheter • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Erfarenhet av att ta fram stödmaterial, statistik eller rapporter • Erfarenhet av verksamhetsutveckling • Erfarenhet av arbete med diarieföring och regler för allmänna handlingar Utbildning • Du har en akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning. placeringsort är Sundsvall. • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • Det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är måndag 11 augusti 2025. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Björn Norestig på tel 010-484 75 02. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Visöker nu en fysioterapeut till hemsjukvården. Ta chansen att bli en del av vårt team och bidra till att förbättra våra patienters livskvalitet! Arbetsuppgifter Som fysioterapeut i hemsjukvården Härnösand arbetar du mot särskilt boende, ordinärt boende samt personer med funktionsnedsättning. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att förskriva samt prova ut hjälpmedel, initiera, genomföra och delegera träning för de patienter du träffar. Du samarbetar nära med kollegor i teamet och andra kollegor för att säkerställa en trygg och kvalitativ vård. Du kommer arbeta med verksamhetssystem som Lifecare, Prator och WebSesam. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom hemsjukvård eller liknande arbete, men vi välkomnar även dig som är nyutbildad. Du behöver även ha goda kunskaper i att använda olika datasystem för att hantera dokumentation, planering och kommunikation då det är en del av ditt dagliga arbete. Av samma anledning är goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift ett krav, lika så B-körkort för manuell växellåda - det är också viktigt! Vem är du? Som person är du öppen och har lätt för att skapa goda relationer med både patienter, kollegor och andra samarbetspartners. För att trivas i rollen som fysioterapuet ser vi att samarbete kommer naturligt för dig, att du är flexibel och kan anpassa dig till nya situationer och förändrade förutsättningar, samtidigt som du arbetar på ett strukturerat sätt. Du trivs med att planera, organisera och prioritera för att nå uppsatta mål. Men framför allt drivs du av att göra skillnad – att motivera, stötta och hjälpa patienter att nå så hög självständighet som möjligt utifrån sina individuella förutsättningar. Men framför allt drivs du av att göra skillnad – att motivera, stötta och hjälpa patienter att nå så hög självständighet som möjligt utifrån sina individuella förutsättningar. Övrigt Anställningen planeras påbörjas i september 2025 eller enligt överenskommelse. Heltid/dagtid. Individuell lönesättning tillämpas. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Välj ett jobb för att visa detaljer