På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 75% hos vår kund i Bredbyn. Arbetet är förlagt under dagtid, kvällstid och helg. Arbetstiderna är förlagda enligt följande Kl. 07.00-14.00, 14.00-20.00, 08.30-20.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en tjej i 20-årsåldern som är bosatt i centrala Bredbyn, några mil utanför Örnsköldsviks stadskärna. Som personlig assistent hjälper du henne i vardagliga moment exempelvis förflyttningar, bad, träning, personlig hygien, vardagssysslor i hemmet, samt att följa med på fritidsaktiviteter. Hon har ett stort intresse för framförallt hockey och uppskattar även att åka på loppisar, spela bingo och vara ute på hundpromenader. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund värdesätter högt om du som person tar egna initiativ, ser positivt på att hitta på saker, är empatisk och lyhörd inför kunden behov. Ett plus om du är sportintresserad då kunden har ett stort intresse för hockey. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att ansöka till tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till egen bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Ej Allergisk mot pälsdjur. MERITER Erfarenhet av yrket eller vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: Cirka 75%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Södra Berget Hotell & Resort är beläget på Södra Stadsberget med milsvid utsikt utöver Sundsvall och kusten. Hotellet är en magisk anläggning med 226 hotellrum, exklusiv spaavdelning, konferens/mässavdelning, aktivitetshall och mycket mera. Hos oss får du en oförglömlig vistelse. Checka in, koppla av och bara njut hos oss! Hos oss på Hotell Södra Berget finns det mesta för en lyckad semester, konferens eller nöjeskväll. Vår ambition är att du som gäst ska få en angenäm och minnesvärd vistelse på vårt magiska hotell. Hotellet är beläget på Södra Stadsberget i Sundsvall, ca 3 km från Sundsvalls centrum med en milsvid utsikt utöver Sundsvall, hav, berg och dalar. Vi söker nu en nattportier/nattreceptionist för ett vikariat på minst 1 år med start i augusti/september. Vi söker dig som tycker det är viktigt och framför allt roligt att sätta gästen i centrum. Vi värdesätter en positiv, självständig, ansvarsfull person som tål påfrestningar när det stundtals kan bli väldigt hektiskt. Som person ser vi att du som söker älskar att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från branschen är önskvärt men det är ej ett krav, upplärning sker på arbetsplatsen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I receptionen ansvarar man för in- och utcheckning, telefonväxel, kassahantering, fakturering, bokningar, möblering av konferenslokaler samt andra servicerelaterade uppgifter mm Arbetstid: 22-07, Jobbar 7 nätter och är ledig 7 nätter. Kunskaper i bokningssystemet Techotel Picasso är önskvärt. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser gärna att Ni har tillgång till bil då kollektivtrafik ej finns under arbetstiderna. Tillträde omgående!
Har du flerårig erfarenhet av arbete inom samhällets krishantering och beredskap? Har du god kunskap om det svenska beredskapssystemet? - Om svaret är Ja - då är du kanske den vi söker. Som beredskapssamordnare hos Digg är du sakområdesansvarig och arbetar tillsammans med kollegor för att stärka myndighetens förmåga att hantera oförutsedda kriser och ytterst krig. Enheten för säkerhet samordnar myndighetens säkerhets- och beredskapsplanering med interna och externa aktörer, primärt de övriga beredskapsmyndigheterna inom beredskapssektorn Försörjning av grunddata. Du bidrar till samordning, utveckling och vidmakthållande av Diggs krisberedskapsförmåga. Du arbetar med kontinuitetshantering, personalsäkerhet, beredskap, signalskydd, krigsorganisation, övningsverksamhet, TiB och övriga förekommande uppgifter på enheten för säkerhet. Om jobbet Digg behöver ytterligare förstärka laguppställningen med en vikarierande beredskapssamordnare till Enheten för säkerhet, under ordinarie beredskapssamordnares tjänstledighet. Exempel på dina arbetsuppgifter: • Samordning av myndighetens kontinuitetsarbete • Samverkan med myndigheter inom beredskapssektorn Försörjning av grundddata, samt andra relevanta myndigheter • Samordning av det interna beredskaps- och säkerhetsarbetet med berörda enheter, verksamheter och medarbetare • Arbeta med personalsäkerhet • Arbeta med signalskydd • Ta fram och utveckla checklistor, rutiner samt andra stöddokument • Svara på remisser • Genomföra workshops och utbildningar • Deltaga i övrigt förekommande arbete på Enheten för säkerhet Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter. Kompetenser: • Strukturerad – du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. • Intiativtagande - du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. • Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar. Kunskaper och erfarenheter: • Erfarenhet av arbete inom samhällets krishantering och civil beredskap • Erfarenhet av samverkan och övningsverksamhet inom beredskap och civilt försvar mellan myndigheter och andra offentliga organisationer • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Erfarenhet av att arbeta med beredskapsplanering och kontinuitetshantering • God kunskap om Rakel och radiosamverkan • Mycket god kunskap om det svenska beredskapssystemet • Goda kunskaper i signalskydd • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande kunskaper och erfarenheter: • God kunskap om totalförsvar i Sverige och NATO:s arbete inom området Civil Preparedness • Erfarenhet av arbete vid beredskapsmyndighet • Erfarenhet och god kunskap avseende säkerhetsskydd Utbildning: Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du även har signalskyddsutbildning och utbildning inom personalsäkerhet. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • vikariat från och med 1 oktober 2025 ett år framåt och med möjlighet till förlängning. • placeringsort är Sundsvall • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2025. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Daniel Silvborn på tel 010-484 73 22. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionen är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Nu finns chansen att jobba deltid som servicetekniker på Nalco Water. Här får du möjligheten till ett spännande och flexibelt extrajobb vid sidan av studierna. Du får även möjligheten att bidra till en renare, säkrare och sundare värld! Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Nalco Water, ett Ecolab-företag, är globalt ledande inom vatten- och processhanteringslösningar. Företaget arbetar med kunder i många olika branscher för att hjälpa dem att uppnå sina individuella hållbarhets- och verksamhetsmål. Deras lösningar finns på över 100 000 kundanläggningar och använder en kombination av kemikaliekombinationer, digitala innovationer och djupgående expertis för att minimera anläggningarnas vatten- och klimatpåverkan. Nu söker vi för deras räkning en servicetekniker med start i september. Du kommer att introduceras i rollen genom att gå bredvid kollegor och få möjlighet att följa med till fabriker inom massa- och pappersindustrin för att lära dig rutiner och arbetssätt. Du kommer även få ta del av säkerhetsutbildningar för att komma in i rollen på bästa sätt. I rollen som servicetekniker utgår du hemifrån vilket innebär att du inte kommer ha ett fast kontor att utgå ifrån och ditt arbete sker på plats i kundernas fabriker inom massa- och pappersindustrin. För denna tjänst kommer du bland annat arbeta med service hos kunder som Östrand och Mondi Dynäs.. Arbetstiderna är mellan 08-17 måndag till fredag och din restid till och från industrierna kommer vara inom samma tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa serviceplan och rapportera enligt överenskommelse * Vara på plats i kundernas fabriker för att byta filter samt fylla på tankar med kemikalier * Kontrollera att Nalcos utrustning fungerar och rapportera avvikelser eller larma om något t.ex. läcker eller inte fungerar som det ska * Enklare laboratoriearbete som t.ex. odlingar och analyser VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50% samt har åtminstone två terminer kvar av sina studier, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Har B-körkort samt tillgång till egen bil då du kommer utgå hemifrån och resa i tjänst med egen bil (du erbjuds självklart milersättning för detta) - Har goda kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då båda språken används i tjänsten Det är meriterande om du har - Kunskap kring doseringsutrustning - Kunskap och erfarenhet inom provtagning och mätning av vattensystem - Erfarenhet av att arbeta i processindustri alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Självgående - Noggrann - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen behöver du vara bekväm i att arbeta enligt säkerhetsrutiner. Du är praktiskt lagd och trivs med att arbeta självständigt och har inga problem med att rådfråga andra kollegor eller annan personal på plats i produktion/industrin för att komma vidare i arbetet. Du tar också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och hittar lösningar för att komma vidare oavsett om arbetsuppgiften eller situationen är ny för dig. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi söker en engagerad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning (IF) till vår anpassade grundskola! Vill du vara med och göra verklig skillnad i barns liv? Är du en trygg och kreativ pedagog med stort hjärta för elever med intellektuell funktionsnedsättning? Söker du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag? Då vill vi gärna att du söker till oss på Ljustadalens anpassade grundskola. Ljustadalens skola är en kommunal F-6-skola med anpassad grundskola, belägen i stadsdelen Ljustadalen, cirka 2 km från Birsta. På skolan går cirka 290 elever. Vår ambition är att erbjuda bästa möjliga utbildning och undervisning för just de elever som går på Ljustadalens skola. Här möts du av engagerade kollegor, tydlig struktur och en kultur där samarbete och elevens utveckling är vårt gemensamma fokus. Vi som arbetar i den anpassade grundskolan lägger stort fokus på elevers lärande och trygghet, det vill säga att varje elev, utifrån sina förutsättningar, blir väl förberedd att möta framtiden med goda kunskaper och fortsatt lust att lära. Vi erbjuder dig: • En trygg arbetsplats där vi stöttar och lär av varandra • Ett kompetent och engagerat arbetslag • Ett nära samarbete med elevhälsoteamet • Regelbunden handledning och fortbildning • Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten • En skolledning som prioriterar arbetsmiljö och långsiktighet • En arbetsplats där din kompetens tas tillvara på och utvecklas Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö med engagerade, kompetenta kollegor och fantastiska barn och elever. En skolledning som uppmuntrar eget ansvar och initiativ utifrån givna styrdokument. Våra medarbetare är viktiga för oss! Välkommen med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som speciallärare på Ljustadalens skola ingår du i ett arbetslag med andra lärare och fritidspedagoger. Vi arbetar i tvärprofessionella team tillsammans med specialpedagoger, elevhälsa och elevassistenter. Du kommer att arbeta i ett dedikerat team där elevens lärande, utveckling och välmående alltid står i centrum. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp undervisningen i enlighet med läroplanen för anpassad grundskola. Du samarbetar nära med kollegor, elevassistenter och vårdnadshavare för att säkerställa varje elevs möjlighet att lyckas. Undervisningen anpassas efter varje elevs individuella förutsättningar och behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har speciallärarexamen med inriktning mot IF eller motsvarande (alternativt är på väg att slutföra utbildningen) • Är flexibel, lösningsfokuserad och trygg i din lärarroll • Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga • Är tydlig, strukturerad och har ett lågaffektivt förhållningssätt • Arbetar relationsskapande med elever, kollegor och vårdnadshavare • Vill vara en aktiv del i ett team med starkt elevfokus Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom anpassad grundskola eller liknande verksamhet samt erfarenhet av alternativ kommunikation och tecken som stöd. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Malux är ett nordiskt företag med huvudkontor i hjärtat av Höga Kusten - Örnsköldsvik. Vi levererar tekniska lösningar som skyddar och förbättrar arbetsmiljöer inom processindustri, byggentreprenad, fastighet och kollektiv- & godstrafik, över hela världen. Produktprogrammet består av säkerhetsprodukter inom belysning, el, kommunikation och undervattenselektronik. Det är säkerhetsrelaterade lösningar som är anpassade efter kundens behov, samt säkerställer funktion över tid, vi hjälper även till med service och underhåll. Sedan starten 1972 har vi arbetat med att skapa säker arbetsmiljö för våra kunder. Med en omsättning på 500 mkr och 130 anställda finns vi idag med bolag i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen, med kunder i Europa, Mellanöstern, Asien och Australien. Med en nordisk säljkår och omsorg om varje leverans har vi över femtio års tid byggt upp ett kunnande som hjälper kunden att navigera rätt bland produkter, lösningar och myndighetskrav på alla nivåer. VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR Malux är inne i en mycket spännande fas och söker dig som vill vara med att bidra till vår ambitiösa expansions- och tillväxtresa. Vi söker en VD som vill vara med och skapa förutsättningar för vår fortsatta utveckling. Uppdraget är att få Malux att fortsätta sin framgångsrika resa med tillväxt och lönsamhet! Vi söker inte en revolutionär utan en VD som tillsammans med styrelsen, ägarna, ledningsgruppen och all kunnig personal fortsätter utveckla detta företag kontinuerligt i enlighet med vår affärsplan. Som VD kommer du att säkerställa att Malux bibehåller en mycket god relation med sina kunder samt att kundbasen breddas med nya kunder. Du kommer även att säkerställa en hög produktions- och leveranskvalitet, något som ligger till grund för vårt renommé och våra kunders och leverantörers förtroende. Malux goda relationer med sina leverantörer, är avgörande för att säkerställa vårt samarbete och Malux starka position på marknaden. Du säkerställer att vi anpassar oss till nya trender och teknik inom branschen och ser till att vi har rätt kompetens samtidigt som du fortsätter utveckla företaget med bättre strukturer och processer inom hela verksamheten. Implementeringen av en kultur som arbetar med ständig utveckling och förbättring kommer att vara en viktig del i detta arbete. Du kommer att ha en nära dialog med styrelsen, där du ansvarar för att förbereda VD-rapport och styrelsematerial - för att ge styrelse och ägare de bästa förutsättningarna att fokusera på strategiska beslut. Tjänsten är placerad i Örnsköldsvik alternativt i Stockholm eller Stenungssund. Den vi söker Som person är du strategisk men också operativt stark, du kan växla mellan långsiktigt och att vara hands-on. Vidare är du resultatdriven med tydligt affärsfokus, en stark kommunikatör och relationsbyggare. Du är en ledare som inspirerar, utmanar och utvecklar sitt team och som skapar framgång genom andra. Du drivs av att se resultat, men har också ett stort fokus på långsiktighet och hållbarhet i både affär och ledarskap. Du bör ha erfarenhet av att ansvara för och leda en större organisation med mycket goda dokumenterade resultat inom försäljning, affärsutveckling och ledarskap, gärna i ett internationellt bolag. Vidare har du kompetens och förståelse för komplexa förhandlingar och kunder med olika behov och affärsmässiga förutsättningar samt har en god förståelse för kulturella skillnader. Malux kan erbjuda dig Här finns en möjlighet för dig som är en erfaren ledare att tillträda en nyckelposition och sätta din prägel på ett framgångsrikt företag i en expansiv fas. Du blir en viktig del av Malux koncernens framtida tillväxt och kommer få möjlighet att bygga starka team, utveckla verksamheten, vidareutveckla vår konkurrenskraft och förankra våra värderingar. Malux erbjuder en unik möjlighet att forma framtiden i en växande bransch där tradition möter innovation. Hos oss får du ett utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda. Drivs du av att skapa resultat tillsammans med andra i en marknad med utvecklingsmöjligheter – då är du välkommen att sända in din intresseansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Roger Johansson tfn 070-88 11 310. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!
Om oss Capio Ögon i Sundsvall bedriver specialist vård inom ögon. V har drygt 30 års erfarenhet av ögonsjukvård och gråstarroperationer. Vi erbjuder dig en verksamhet med stort kvalitetsfokus samt trevliga och positiva kollegor, mitt i city, med gångavstånd till centralstationen. Vi strävar mot en kultur som värdesätter god kvalitet och ett gott bemötande samt bejakande av individens unika kompetens, vilket kommer till uttryck i teamets lagspel och kollektiva intelligens. Vi ger dig möjlighttps://app.teamtailor.com/companies/XyZORUd0CbA/jobs/6094734/edit/hiring-teamhet att utvecklas och växa inom Capios breda verksamhet. Nu söker vi dig som är leg sjuksköterska och intresserad av att jobba med ögonsjukvård. Vi ser nu fram emot att välkomna en operationssjuksköterska till vår ögonklinik! Som operationssjuksköterska kommer du att assistera vid kataraktoperationer samt förundersökningar på mottagningen. Då teamarbete är en viktig del så har du en god förmåga att samarbeta med andra. Både arbetsuppgifter och arbetstempo kan variera så du bör du gilla omväxling och ha förmågan att ta egna initiativ. Vår mottagning och operationsenhet utgör en dynamisk arbetsplats där verksamheten centreras runt den vårdsökande. Vi erbjuder: - Kollektivavtal och tjänstepension - Friskvårdsbidrag - Privat sjukvårdsförsäkring - Förmånscykel - Gemensam frukost Om dig: Du är leg sjuksköterska. Förutom önskvärt med tidigare erfarenhet av ögonsjukvård är du ansvarstagande, flexibel och har god samarbetsförmåga. Vi ställer krav på hög medicinsk kompetens, men lägger även stor vikt avseende personliga egenskaper och social kompetens. Tillsvidareanställning. Tjänstgöring måndag-fredag dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Provtjänstgöring 6 månader. Publicerat: 2025-06-25 Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är 18 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. På kontoret i Örnsköldsvik är vi idag ett team på ca 100st personer med olika kompetenser inom industri och infrastruktur. Vår sektion består av ett trettiotal seniora och juniora kollegor som tillsammans bildar en bred kompetens inom våra huvudkompetensområden EL, Instrument och Automation. Vår arbetskultur är inkluderande med ledare som stöttar i din utveckling och som vågar tänka stort. Vi bryr oss om varandra och sätter stor vikt i att man skall ha roligt på jobbet och trivas med sina kollegor. Jobbeskrivning AFRY Industry söker nu fler kompetenta medarbetare till Örnsköldsvik - Bli en del av teamet! För att stärka vår satsning i norr behöver vi utöka vår verksamhet med fler Elkonstruktörer. Du kommer att arbeta med olika typer av projekt och uppdrag inom bland annat Process- Gruv- Försvar- och Verkstadsindustri. Detta kommer styras av din kompetens, kundens behov samt din personliga ambition och utvecklingsplan. Vi är involverade i flertal komplexa industriprojekt där du behövs. Vi erbjuder intressanta och utmanande arbetsuppgifter där vi hjälper våra kunder att skapa smarta ingenjörslösningar. Vi ligger i framkant inom teknik, design och innovation. Vi arbetar med stora som små projekt där du får möjlighet att prova på uppdrag inom nya områden i team med kollegor runt om i Sverige och världen. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi gärna att: Du är högskoleutbildad inom området, alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet med god förståelse av industriell verksamhet. Du har erfarenhet av något eller några av följande programvaror: AutoCAD, EPLAN, E3, ElproCAD, SiteBase, Magicad EL, Revit, Dialux. Du trivs med att jobba så väl i enmansuppdrag som i större sammanhang som omfattar flera teknikområden. Som person är du en lagspelare och gillar att dela med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt innehar körkort (B) då resor är en naturlig del av tjänsten. Du har svenskt medborgarskap då vi ofta jobbar i säkerhetsklassade uppdrag. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Vi erbjuder dig ett arbete på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. På AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Kontaktuppgifter Niklas Nordström Gruppchef [email protected] Henrik Söderström Gruppchef [email protected] Skicka in din ansökan redan idag, rekryteringen sker löpande, så vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 31 Augusti 2025 På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Granbergsskolan är en F-6-skola som är belägen i stadsdelen Granloholm, cirka 3 km från Sundsvalls centrum. Verksamheten bedrivs på två enheter, östra och västra, med totalt cirka 320 elever. Läs mer om Granbergsskolan här: https://sundsvall.se/utbildning-och-forskola/grundskola/alla-grundskolor-kommunala/granbergsskolan-f-6/ Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kreativ och stimulerande miljö. Vi är en skola med hög kompetens och stort engagemang bland all personal som ständigt vill utvecklas och förbättras. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem kommer du att finnas som stöd för eleverna under deras skoldag. Tillsammans med dina kollegor planerar, genomför och utvärderar du aktiviteter i skolans fritidsverksamhet, så att undervisningen följer gällande styrdokument och mål. I samarbete med fritidshemmets arbetslag driver och utvecklar du den pedagogiska verksamheten - alltid med elevens bästa i fokus, på individ-, grupp- och organisationsnivå. Tjänsten är placerad på Granbergsskolan, östra eller västra enheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen som grundlärare med inriktning fritidshem eller fritidspedagogexamen. Det viktigaste är att du är trygg i dig själv, vill utveckla fritidshemmet och brinner för rollen som fritidslärare. Har du tidigare erfarenhet av arbete i fritidshem ses det som meriterande. Behörighet att undervisa i musik, bild, idrott eller annan ämnesbehörighet är också meriterande. Du är en trygg vuxen och en god förebild. Du har god samarbetsförmåga, är kreativ och har höga förväntningar på dig själv och verksamheten. Du skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor och har lätt för att se möjligheter i förändringar. Du är strukturerad och engagerad i det pedagogiska utvecklingsarbetet. Du förstår och agerar utifrån att vi är varandras arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer