Projektcontroller

Vi söker en driven och analytisk medarbete för rollen som Projektcontroller. I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i vår projektorganisation och bidra till att säkerställa att projekten levereras enligt plan och budget. Vårt bolag är engagerat i hållbara lösningar och innovation, och vi värdesätter medarbetare som delar dessa värderingar. Arbetsuppgifter Övervaka och analysera projektbudgeten för att säkerställa kostnadseffektivitet. Utveckla och implementera kontrollsystem för projektdata och rapportering. Identifiera och rapportera avvikelser från projektplanen samt föreslå korrigerande åtgärder. Stödja projektledningen i ekonomiska beslutsprocesser. Bistå med ekonomiska analyser och prognoser för att förbättra projektets resultat. Kvalifikationer Erfarenhet av projektkontroll eller liknande ekonomifunktion. Akademisk utbildning inom ekonomi, finans eller relevant område. Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med stora datamängder. Kännedom om projekthanteringsverktyg och ekonomisystem. Förmåga att arbeta självständigt samt i team, med skarpa deadline-färdigheter. Personliga egenskaper Detaljorienterad och noggrann med ett strategiskt tänkande. Proaktiv och lösningsorienterad med en förmåga att arbeta under press. God kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer med olika intressenter. Varför arbeta hos oss? Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett målmedvetet och engagerat team. Hos oss har du möjlighet att utvecklas och växa i din professionella karriär. Vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv och erbjuder därför flexibla arbetsvillkor. Som Projektcontroller hos oss är du med och formar framtidens hållbara lösningar. AnsökanÄr du redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av en innovativ och växande verksamhet? Skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!

14 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Resande fältsäljare- Snittlön 35000 kronor
Vita Sales AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Upptäck Sverige med ett fantastiskt team! I tjänsten som fältförsäljare kommer du att arbeta med ett team på cirka 10 erfarna säljare där ni förmedlar tjänster och utbud från välkända varumärken såsom Allente. Försäljningen sker mot både nya och befintliga kunder. Vi erbjuder Heltidstjänst Attraktiva provisioner utan tak. Garantilön Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar dig på plats! Omfattning: Heltidstjänst Arbetstider: Måndag – Fredag, 12.00 – 21.00 (Starta dagen med en sovmorgon!) Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. UTBILDNING Du kommer få en gedigen utbildning inom sälj i början på din anställning. Detta innefattar både säljteknik och produktkunskap. REKRYTERINGSPROCESS Vår rekryteringsprocess är till största delen digital. Du kommer därför få sms med viktig information när du går vidare i rekryteringsprocessen hos oss. Vi ber dig därför ha koll på mobilen i samband med ansökan.

12 april 2025
Sista ansökan:
29 september 2025
Medicinsk Fotterapeut
Cajsa Care AB
Fotterapeuter

Cajsa Care AB söker en utbildad Medicinsk Fotterapeut för vikariat. Vi finns i Sundsvall och har 3 anställda.

11 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni.  Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen. På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans Meriterande är: - Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer. Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat: Möjlighet att önska din arbetstid och schema Förmånlig bolåneränta Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier. Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus. Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret. Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, [email protected] eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-GT1

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Personlig assistent sökes till manlig kund ca 1,5 mil väster om Sundsvall
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 50 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, matlagning, tvätt/städ och aktiviteter. Vi ser gärna att du som söker är social och uppskattar de små sakerna i livet, så som musik, spela sällskapsspel och lösa korsord då detta är något kunden själv tycker om. Kunden uppskattar även att vara ute när vädret tillåter för att ta en promenad eller sitta ute på altanen en varm sommardag där han har utrymme att kunna socialisera sig med sina vänner och familj.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.  För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, trygg och lugn, gärna med en stor portion humor.  Vi ser gärna att du:  inte är rökare och ej använder parfym under din arbetstid. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg.  har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Schemarad ca 90% men även behovsanställning Omfattning: Fast schemarad på ca 90% och vikarier som kan hoppa in vid ordinarie personals frånvaro. Arbetstider: Dag, kväll och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

11 april 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Controller på jakt efter nästa uppdrag?

Är du controller och sugen på nästa steg i karriären? Vi söker dig som vill göra skillnad i rollen som konsult inom controlling – oavsett om du är Business Controller, Financial Controller eller Project Controller. Våra uppdrag växer – vill du vara med på resan? Hos Amendo samarbetar vi med verksamheter i hela Norrland och matchar rätt kompetens med rätt uppdrag. Som konsult hos oss får du möjligheten att växa i nya miljöer – med stöd från ett engagerat team som känner den lokala marknaden. Just nu söker vi en Project Controller till ett längre uppdrag i Örnsköldsvik! Du kommer vara ansvarig för ett antal mindre kontrakt, där du har helheten i det dagliga controllerarbetet – exempelvis uppföljning av timmar, kostnader och aktiviteter. Rollen passar dig som trivs med att ha flera mindre projekt i gång samtidigt, med fokus på struktur, kvalitet och stöd till projektledare. Du kommer även samarbeta med en annan erfaren Project Controller i ett större kontrakt, där ni tillsammans ansvarar för bl.a.: - Rapportering (med inslag av Excel och systeminmatning) - Att facilitera arbetet med risker och möjligheter i projektet - Ekonomisk uppföljning och analys i nära dialog med projektteamet Du är en lagspelare som också gillar att ta eget ansvar – och du har både koll på siffrorna och ett genuint intresse för vad som driver projekt framåt. Vi letar även efter dig som har annan controllerprofil, exempelvis: Business Controller – med fokus på affärsstöd, analys och verksamhetsstyrning Financial Controller – med erfarenhet av redovisning, bokslut och rapporteringsprocesser Oavsett din inriktning tror vi att du är analytisk, kommunikativ och lösningsorienterad – och trivs i en roll där du får vara både noggrann och proaktiv. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Regional Branch Manager Gitte Thorsén, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #ekonomi

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Projektledare ANDRITZ
Thalamus IT Consulting AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

ANDRITZ Vattenkraft i en glimt ANDRITZ Hydropower är en av världens ledande leverantörer av elektromekanisk utrustning och tjänster för vattenkraftverk på den dynamiskt växande globala marknaden för förnybar energi.  Baserat på 185 års erfarenhet och en global installerad kapacitet på 489 gigawatt erbjuder vi innovativa lösningar för nya och befintliga vattenkraftverk, från små till storskaliga anläggningar. Toppmoderna digitala lösningar, omfattande tjänster för drift och underhåll av hela vattenkraftverk. I rollen som projektledare ingår du i ett team som arbetar mot hydropower i Skandinavien. Ditt kontor i Sverige finns i Nälden. Generellt om rollen: Andritz Hydro levererar ett brett utbud av produkter och tjänster till både små och stora vattenkraftverk och uppgradering samt service av befintliga anläggningar. Företaget är en totalleverantör inom sitt område, vilket skiljer dem från de flesta av sina konkurrenter.  Tillsammans med sina systerbolag (och ibland externa) levereras lösningar för nya kraftverk och uppgradering av befintliga anläggningar.  Kunderna är ägare av vattenkraftverk. Bland de finns stora aktiebolag med verksamhet i flera länder till mindre kommunägt kraftbolag och även några privatägda vattenkraftverk. Marknaden och myndigheterna gör behovet av Andritz tjänster mer och mer relevant. Höga kraftpriser, fokus på grön energi och det gröna skiftet leder till ökad efterfrågan. Projekten är komplicerade och ingen är den andra lik.  Leveranser från Andritz är ofta totalentreprenader och leverans i tid, och därmed kostnad/vinst, är avgörande. Tidsfönstret på plats är ofta mycket begränsat och längre stillestånd än planerat på anläggningen är högst oönskat.  Ansvar / arbetsuppgifter Övergripande ansvar för att leda och driva projekt både tekniskt och kommersiellt Etablera och utveckla kundrelationer samt bidra till offert- och entreprenadarbete Generell projektledning, planering, uppföljning och rapportering av kvalitet, framsteg och ekonomi samt förändrings- och riskhantering Bidra till allmän utveckling av projektmetodik och struktur. Kvalifikationer: Senior projektledare Ingenjör eller civilingenjör inom mekanik/el/förnybar energi/vattenkraft Kandidater med annan relevant bakgrund och gedigen erfarenhet av projektledning kommer att övervägas. God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska, samt goda digitala färdigheter Personliga egenskaper: Teknisk och kommersiell förståelse Förståelse för avtal och avtalsrätt Förmåga att leda projektpersonal God planeringsförmåga Ansvarsfull och tar självständiga initiativ för att få saker gjorda Engagerad och kan skapa entusiasm bland dina kollegor Skapar genomtänkta planer och säkerställer genomförandet i tid och inom budget Målinriktad och resultatfokuserad Positiv attityd och angelägen om att vara en lagspelare Din ansökan I den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Eva Baumgartner och nås på 070-593 65 20 eller [email protected] du är varmt välkommen att ringa om du har några frågor. Välkommen med din ansökan senast 30/5–25. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig! Hoppas vi snart ses i intervjurummet. Vilka är vi?ANDRITZ med huvudkontor i Graz, Østerrike är en av världens största totalleverantörer av elektromekanisk utrustning för vattenkraftverk, såsom turbiner, generatorer, styr- och instrumentsystem, luckor och rör. ANDRITZ Hydro Sverige Filial tillhör Andritz Hydro AS som ansvarar för den norska och svenska marknaden. Företagen har cirka 225 anställda och har sitt huvudkontor i Jevnaker, med kontor i Oslo, Karlstad och i Nälden, nära Østersund i Sverige. Vision:  Nordens mest pålitliga totalleverantör av elektromekaniska produkter och tjänster för vattenkraft. Känvärden: Passion Partnership Perspectives Versatility Kultur: Informell, yrkesstolthet, hög kompetens, lång erfarenhet, samarbete/team, stark yrkesmiljö, självständighet, resultatinriktad. Sammantaget: vi älskar det vi gör. Bli en del av oss! Är du nyfiken på att veta ännu mer? Ta gärna del av berättelser från några av våra medarbetare världen över: Careers: Where passion meets career (andritz.com) Läs mer på vår hemsida www.andritz.com och följ oss gärna på LinkedIn. Titta på vår corporate video: ANDRITZ corporate video - YouTube

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Behörig lärare i Hemkunskap

Internationella Engelska Skolan i Sundsvall, rekryterar nu, till vår fantastiska arbetsplats, en behörig lärare i Hemkunskap. Internationella Engelska Skolan (IES) är en mycket framgångsrik skola i Sverige med en mångsidig och engagerad personal. Våra skolor är tvåspråkiga med 50% av undervisningen på engelska och 50% på svenska. Just nu söker vi behöriga lärare i Hemkunskap för undervisning i åk 6-9. Du behöver ha mycket goda engelska kunskaper och kunna uttrycka dig obehindrat. I tjänsten ingår mentorskap. Du behöver vara en engagerad pedagog och ha en utvecklad känsla för lagarbete samt vara beredd att satsa lite extra. Välkommen till en skola som präglas av engagemang och arbetsglädje. IES erbjuder en internationell och stimulerande miljö där engagemang, yrkesstolthet och det engelska språket är de gemensamma nämnarna. Vi arbetar i en miljö där lärare kan undervisa och elever kan lära sig. Mer information om företaget och vår skola i Sundsvall finns på vår hemsida www.engelska.se. För att söka denna tjänst, vänligen mejla ditt CV, personligt brev samt lärarlegitimation till [email protected] Märk din ansökan med Hemkunskap 6-9 i ämnesraden. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista publiceringsdag.

9 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Väktare för övervakningsjobb
Northern Skill AB
Väktare och ordningsvakter

Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Höga kusten Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Sokol Security söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Höga kusten-området. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning med kollektivavtal. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Utbildning för SSG-kort (vid behov) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Väktare för övervakningsjobb
Northern Skill AB
Väktare och ordningsvakter

Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Höga kusten Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Sokol Security söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Höga kusten-området. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning med kollektivavtal. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Utbildning för SSG-kort (vid behov) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025