Våra assistansanvändare runt om i Sundsvall söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Sommarjobb som driven Butikssäljare!Plats: Sundsvall Anställningsform: Deltid, ca 50% Älskar du att ge kunder förstklassig service och vill jobba med försäljning i butik? Vi söker nu en person till oss för att hjälpa till att stötta upp verksamheten under en tidsbegränsad period med start i Maj 2025 Om rollen: Som butikssäljare kommer du att spela en nyckelroll i att ge kunder en fantastisk upplevelse. Du ansvarar för försäljning, exponering och skötsel i dagligvaruhandeln. Arbetet är självständigt och socialt, där du skapar inspirerande kundupplevelser. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Sälja och rådge kunder om våra produkter Ge service i världsklass Se till att butiken är ren, organiserad och inbjudande Delta i lagerhantering och varupåfyllnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning och kundservice (meriterande men inget krav) Är utåtriktad, serviceinriktad och engagerad Har god kommunikationsförmåga och trivs i ett högt arbetstempo Är ansvarsfull, social och självgående Har körkort och egen bil Vi erbjuder: En spännande och varierande arbetsdag Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget Ett positivt och stöttande arbetsklimat Möjlighet att inom givna ramar kunna planera sin tid självständigt Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!
Sommarjobb som driven Butikssäljare!Plats: Härnösand Anställningsform: Deltid, ca 25% Älskar du att ge kunder förstklassig service och vill jobba med försäljning i butik? Vi söker nu en person till oss för att hjälpa till att stötta upp verksamheten under en tidsbegränsad period med start i Maj 2025 Om rollen: Som butikssäljare kommer du att spela en nyckelroll i att ge kunder en fantastisk upplevelse. Du ansvarar för försäljning, exponering och skötsel i dagligvaruhandeln. Arbetet är självständigt och socialt, där du skapar inspirerande kundupplevelser. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Sälja och rådge kunder om våra produkter Ge service i världsklass Se till att butiken är ren, organiserad och inbjudande Delta i lagerhantering och varupåfyllnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning och kundservice (meriterande men inget krav) Är utåtriktad, serviceinriktad och engagerad Har god kommunikationsförmåga och trivs i ett högt arbetstempo Är ansvarsfull, social och självgående Har körkort och egen bil Vi erbjuder: En spännande och varierande arbetsdag Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget Ett positivt och stöttande arbetsklimat Möjlighet att inom givna ramar kunna planera sin tid självständigt Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!
Sommarjobb som driven Butikssäljare!Plats: Örnsköldsvik Anställningsform: Deltid, ca 50% Älskar du att ge kunder förstklassig service och vill jobba med försäljning i butik? Vi söker nu en person till oss för att hjälpa till att stötta upp verksamheten under en tidsbegränsad period med start i Maj 2025 Om rollen: Som butikssäljare kommer du att spela en nyckelroll i att ge kunder en fantastisk upplevelse. Du ansvarar för försäljning, exponering och skötsel i dagligvaruhandeln. Arbetet är självständigt och socialt, där du skapar inspirerande kundupplevelser. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Sälja och rådge kunder om våra produkter Ge service i världsklass Se till att butiken är ren, organiserad och inbjudande Delta i lagerhantering och varupåfyllnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning och kundservice (meriterande men inget krav) Är utåtriktad, serviceinriktad och engagerad Har god kommunikationsförmåga och trivs i ett högt arbetstempo Är ansvarsfull, social och självgående Har körkort och egen bil Vi erbjuder: En spännande och varierande arbetsdag Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget Ett positivt och stöttande arbetsklimat Möjlighet att inom givna ramar kunna planera sin tid självständigt Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 30 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, sondmatning, träning, aktiviteter och hushållssysslor. Kunden tycker om att vara ute på promenader när vädret tillåter men uppskattar minst lika mycket att mysa ner sig till en bra serie eller film. Ett annat intresse som är en stor del av kundens liv är bowling. Det viktiga är inte att du som assistent inte har exakt samma intressen som mig, men att det finns en personkemi mellan oss. Vem söker vi? Vi söker dig som, oavsett kön, är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, glad, noggrann och har ett sinne för humor. Vi ser gärna att du: Inte är rökare eller pälsdjursallergiker. Har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Erfarenhet av olika typer av hjälpmedel är meriterande. Övrig information Anställningsform: Behovsanställning och visstidsanställning. Omfattning: Vi söker någon som vill arbeta på en mindre tjänstgöringsgrad och vikarier som kan tänka sig att hoppa in vid annan personals frånvaro innan, under och efter sommaren. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected]
Arbetsuppgifter Till sommaren 2025 söker vi medarbetare till: Produktion i Brunne – Arbeta på olika avdelningar med uppgifter som packning, märkning, maskinhantering och kvalitetskontroll. Du får lära dig digitala verktyg, tolka ritningar och arbeta med olika material. Centrallagret i Frånö – Plocka och packa varor för leverans över hela världen. Datorhantering i vårt affärssystem ingår, och du kan även få arbeta på andra avdelningar vid behov. Vem är du? Du är praktisk, noggrann och tar ansvar för ditt arbete. Du är flexibel, hjälpsam och bidrar till en positiv arbetsmiljö. God fysik krävs, och på lagret behöver du kunna läsa plocklistor på svenska. Datorvana är viktigt. Meriterande men inget krav: Truckkort och erfarenhet av lager- eller verkstadsarbete. Övrig information Plats: Centrallagret i Frånö eller fabriken i Brunne. Arbetstider: Mån-fre 07:00-16:00 med flexmöjlighet. Vi har en alkohol- och drogfri arbetsmiljö med slumpvisa tester. Om Elpress Elpress är ett globalt industriföretag med produktion och huvudkontor i Kramfors. Vi utvecklar och tillverkar kontaktpressningssystem för elektriska förbindningar och finns i över 70 länder. Med ca 160 anställda och stark tillväxt är vi en ledande aktör inom branschen. Ansökan & kontakt Skicka din ansökan via länken senast 31 mars 2025. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök snarast! Frågor? Patrik Mårtensson, Produktions- och lagerchef – 0612-71 71 36, [email protected] Camilla Wahlström, IF Metall – 0612-71 71 91
Som Beredare på Elpress blir du en central del av vårt utvecklingsteam. Du kommer att ansvara för att registrera artiklar och skapa korrekta artikelstrukturer i vårt affärssystem, kalkylera kostnader och säkerställa att våra produktionsprocesser är optimerade. Du arbetar nära produktion, inköp och planering för att driva förbättringar och säkerställa förutsättningar att rätt material och komponenter finns på plats vid rätt tidpunkt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Registrera och uppdatera artiklar i vårt affärssystem Skapa och underhålla strukturer för tillverkning och inköp Kalkylera priser och kostnader för produkter och komponenter Följa upp produktionskalkyler och identifiera effektiviseringsmöjligheter Samverka med produktion, planering och inköp för att optimera materialflöden Ständigt utveckla dina egna och andras arbetssätt enligt LEAN Vi söker dig som Har eftergymnasial utbildning inom maskin & teknik eller motsvarande erfarenhet Har erfarenhet från tillverkningsindustrin och arbete med affärssystem Är analytisk, noggrann och strukturerad i ditt arbete Har god förståelse för produktionsflöden och kalkylering av kostnader Har kunskap inom LEAN och produktionsmetoder Är en lagspelare med god samarbetsförmåga Placeringsort: Kramfors Sista ansökningsdag 250331, sök idag, vi genomför löpande intervjuer!
Balco Group är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en effektiv försäljningsprocess, hela värdekedjan – från produktion till leverans. Balco grundades i Växjö 1987 och har över 500 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2024 uppgick till 1 418 MSEK. Balco Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2017. Vi söker en Projektledare för den svenska marknaden – Placering Sundsvall Som projektledare hos Balco kan du förvänta dig varierande, stimulerande och fartfyllda dagar. Du kommer att leda flera parallella projekt där du ansvarar för hela genomförandeprocessen – från planering och uppstart till färdigställande och slutbesiktning. I praktiken innebär det ansvar för att samordna interna och externa resurser inom konstruktion, produktion, logistik och montage, m.m. Det är du som fattar beslut om olika åtgärder i dina projekt, säkerställer att vi uppfyller gällande regelverk och styr projekten med fokus på nöjda kunder, ekonomi, tid och kvalitet. Projekten du leder är främst renoveringsprojekt för bostadsrättsföreningar inom balkong- och fasadrenovering, där Balco i normalfallet är totalentreprenör. Projekt där vi är underentreprenör, eller opererar inom nyproduktion kan också förekomma. Projekten varierar vanligtvis i storlek mellan 10–50 MSEK. Tjänsten utgår från vårt kontor i Sundsvall, men som projektledare besöker du regelbundet byggarbetsplatserna där du leder entreprenaderna, vilket innebär en del resor med övernattningar. Du kommer också att arbeta med viss kalkylering och externa upphandlingar samt stödja våra säljare med teknisk och ekonomisk kompetens i säljprocessen. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av projektledning, gärna inom byggbranschen Är strukturerad, affärsdriven och lösningsorienterad Har ett ekonomiskt sinne och är en skicklig administratör Har lätt för att bygga kundrelationer och leda team Utbildning inom bygg eller ekonomi är meriterande, men inget krav Vi erbjuder: En inspirerande miljö med hög kompetens och utvecklingsmöjligheter Marknadens bästa produkter och spännande projekt Konkurrenskraftiga villkor och en stabil arbetsplats Ansökan Eventuella frågor om tjänsten besvaras av affärschef Anders Larsson, +46 733 456 117 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. Intervjuer och urval kan ske löpande under ansökningsperioden. Vi ser fram emot din ansökan!
Just nu söker vi diskare Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Att arbeta som diskare hos oss kräver att du under högt tempo kan vara noggrann och effektiv och alltid har gästens nöjdhet i fokus. Att du helt enkelt kan behålla ett lugn och fokus även när det är mycket att göra. Att disken flyter på även under de mest hektiska tillfällena är en fundamental del för en lyckad kväll. Du som diskare utgör kärnan för hela restaurangen, för utan ren disk kan vi inte servera våra fantastiska gäster. Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passa bra hos oss tror vi att du har lätt för att ta initiativ kan prestera i en miljö med högt tempo är snabb, noggrann och effektiv sprider positiv energi omkring dig har erfarenhet från jobb i disk Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!
Vi ser en ökad efterfrågan på våra produkter och tjänster och behöver stärka vårt team av cybersäkerhetsexperter till vår avdelning för tjänsteleverans och service, Professional Services. Vi söker därför efter en Cyber Security Engineer till vårt team. Att arbeta på Clavisters avdelning Professional Services innebär att du kommer ha fokus på att leverera experttjänster för våra produkter och lösningar till projekt, kunder och partners. Vad vi söker: Vi söker dig som är utåtriktad, energisk och en person som inspirerar andra. Förutom att hantera utmanande och utvecklande uppdrag är du prestigelös och brinner för teknik samt att utveckla kundrelationer. Vi söker dig med bakgrund i leverans av IT-infrastruktur såsom nätverksinstallation och drift, nätverksarkitektur och design. Vi tror att du har en Universitets/Högskoleutbildning Du är självgående och triggas av att fördjupa dig i och att lösa komplexa problem. För tjänsten är svenskt medborgarskap ett krav liksom utmärkt förmåga att kommunicera på engelska och svenska i både tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet från arbete inom försvarssektorn samt kunskap om försvarsrelaterade arkitekturer och standarder. Samt erfarenhet från leverans inom telekom eller kritisk infrastruktur. Vad vi erbjuder: En högteknologisk och mångkulturell arbetsplats där vi arbetar aktivt för en välmående och glädjefylld arbetsmiljö där individens engagemang gör skillnad Möjlighet att arbeta i olika uppdrag med såväl nationella som internationella kunder inom olika branscher Att ingå i ett team med öppensinnade kollegor med lång erfarenhet av cybersäkerhet som inspirerar, utvecklar och samarbetar med varandra i olika uppdrag Möjlighet att fokusera på de senaste tekniska lösningarna och vara en del i leveransen av våra europeiska forskningsprojekt. Vilka vi är Clavister är ett ledande europeiskt cybersäkerhetsbolag, med huvudkontoret i Örnsköldsvik, som grundades 1997 och erbjuder en rad cybersäkerhetslösningar, bland annat: Nätverksbrandväggar Identitetshantering Molnsäkerhet Machine learning och AI Vi har idag vårt fokus på fyra huvudkundgrupper. Offentlig sektor, Kritisk Infrastruktur, Försvar och Telekommunikation. Tillsammans med våra partners och distributörer är Clavisters hårdvara och mjukvara idag brett spridd och används av kunder i mer än 100 länder. Clavister har kontor i Örnsköldsvik, Stockholm och Göteborg. Clavister är noterat på Nasdaq First North sedan 2014.
Välj ett jobb för att visa detaljer