Specialistundersköterska/ undersköterska sökes till Vedbo äldreboende, N...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Vedbo äldreboende Vedbo äldreboende är beläget på Eriksborg. Verksamheten har 98 platser fördelat på 4 våningar. 23 platser av dessa är vigda för personer med demens sjukdom. Omvårdnadspersonalen består av undersköterskor och vårdbiträden. Vår Hälso-och sjukvårdspersonal består av sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vedbo Äldreboende ligger nära allmänna kommunikationer, busshållplats för linje nr 3 finns inom ett kort promenadavstånd. Ett stenkast från Vedbo finner du både grönområden och Erikslunds shoppingscenter. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/vedbo Vi erbjuder dig: Ett positivt och utvecklande arbetsklimat Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbeteför att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd.Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver habevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande omdu har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Enligtöverenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar6 månadersprovanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-02-28 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Jessica Yttring Telefonnummer: 010-7612756 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Undersköterska/Vårdbiträde, sommarvikarie 2025, Vedbo Äldreboende, Norla...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/Vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Vedbo äldreboende i Västerås. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicinutdelning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Vedbo äldreboende Vedbo äldreboende är beläget på Eriksborg. Verksamheten har98 platser fördelat på 4 våningar. 23 platser av dessaär vigda för personer med demens sjukdom. Omvårdnadspersonalen består av undersköterskor och vårdbiträden. Vår Hälso-och sjukvårdspersonal består av sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vedbo Äldreboende ligger nära allmänna kommunikationer,busshållplats för linjenr 3 finns inom ett kort promenadavstånd. Ett stenkast från Vedbo finner du både grönområden och Erikslunds shoppingcenter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Du har lätt att samarbeta med andra och har en god förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 men introduktionen startar löpande under våren. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Jessica Yttring Telefonnummer: 010-7612756 E-postadress: [email protected] Teamledare: Fia Gustafsson Telefonnummer: 010-7612752 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Head of Service Tendering - Automation and Communication, Europe
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

The Opportunity The energy sector is evolving rapidly, and Hitachi Energy is at the forefront with our Substation Automation and Telecommunications portfolio. So we ask; Are you up for the next step when it comes to your career? If the answer is yes, we are happy to share that we are now looking for a Head of Service Tendering to our Business Unit Grid Automation to be based in any of our service locations within our Hub Europe organization. As the Head of Service Tendering for Automation and Communication in Europe, you will lead and build a growing organization of 30 highly skilled tender engineers across eight countries. You will be responsible for delivering high-quality service tenders and service level agreements to customers throughout Europe. You will be part of the Grid Automation Bid Management team and work closely with Service Sales Management and the Service Operating Unit to ensure and deliver on our service strategy and growth plans. To be successful you are a grounded and confident people person with excellent communication skills and a track record of change management. You collaborate effortlessly with different stakeholders both internally and externally. You need to be structured and have a strategic and continuous improvement mindset. Join us and be a key contributor to the transformation happening right now! “You will join an amazing, high-energy and technically skilled team with a collaborative mindset whilst working with state-of-the-art technology. We are currently investing in our fast-growing service segment, building on our extensive installed base that provides great opportunities for both our customers and Hitachi Energy.” Johan Enquist, Hiring Manager How You’ll Make an Impact: Lead and develop the organization to ensure competitive service bids, estimates, and quotations with a customer-driven mindset. Continue to build and grow a high-performance, world-class service tendering organization that contributes significantly to our service business ambitions. Oversee the preparation of all technical, financial, commercial, contractual, and project management aspects of bids, estimates, and quotations, including pricing and trading conditions. Manage and build relationships with internal and external stakeholders to support bid preparation efficiency and quality. Establish and continuously improve service tendering processes and tools within the region. Uphold Hitachi Energy’s core values of safety and integrity by taking responsibility for your actions and caring for your colleagues and the business. Your Background: Proven leadership experience with a strong track record of successfully managing teams, preferably in an international and diverse environment. Solid understanding of industrial tendering and sales processes, with a history of improving working methods and eliminating inefficiencies. Previous experience in service and/or engineering, and knowledge of domain technologies such as Substation Automation and Protection systems, SCADA, RTUs, IEDs, and mission-critical communication is advantageous. University degree in electrical engineering or other relevant education. Fluent in English, both oral and written. Other European language skills is a plus. Willingness to travel internationally as required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within the country of employment and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in our Europe hub Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Johan Enquist, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Almgren, + 46 107-38 14 17; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Senior Talent Acquisition Partner Cajsa Fellerfeldt Eklund, [email protected].

20 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Köksbiträde / Kitchen Assistant
Hästens Sängar AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Join Our Growing Team BE AWAKE FOR THE FIRST TIME IN YOUR LIFE About us: Since 1852, Hästens Beds has been committed to crafting the best sleep. The skilled craftspeople at our factory in Köping, Sweden, have been refining our work for generations. Every bed is bespoke and made by hand using only the best natural materials. The difference lies in the details and our quest to provide the most restful sleep for people who want to lead a higher quality of life. With operations in 35+ countries and over 200 partners in Europe, Asia and America, the small family-owned company has grown into a global producer and retailer of premium beds.Our Köping hotel offers à la carte dining, river-view rooms plus free Wi-Fi and parking. Facilities include a garden, terrace and bar.Västerås city center is within 30 minutes’ drive and Köping Train Station is 1640 feet from Hotell Gillet. Arboga town center is a 20-minute drive away. The larger city of Eskilstuna is within 40 minutes’ drive. Köksbiträde/ Kitchen Assistant Responsibilities The Kitchen Assistantperforms a range of duties around the kitchen, including: Pick and prepare food / plocka fram och förbereda mat Rinse, peel and chop vegetables / skölja, skala och hacka grönsaker Some cooking / lätt matlagning Portion the food / portionera maten Pick dishes / plocka disk Clean / städa Application process: If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously. Compensation & Benefits: We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program. Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status.

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Fire Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

The opportunity Do you want to enable green energy transition, and together with colleagues meet the world’s needs for sustainable, flexible and insecure energy? We are now looking for a Fire Specialist who will be a part of our department at TPC. As a Fire Specialist, you will be involved in coordinating multidisciplinary engineering activities, providing technical support for design, testing and commissioning, and ensuring projects are completed within budget and safety standards. We believe that you have knowledge and experience, capable of acting as a design authority, preparing comprehensive project documents, and interacting with customers and contractors. If you enjoy cost-effective, high-quality solutions and thrive in a dynamic environment, we want to hear from you! Our team culture is flexible and cooperative with highest regards for safety and occupational health. How you'll make an impact To implement the standards and regulation into the fire system detection and protection design while considering HVDC's specific requirements To design and prepare requirement specifications and related technical documents based on the customer specifications, standards and local regulations. Coordinating all technical interfaces towards other domains from the beginning till the end of HVDC projects including testing and commissioning. To be proactive in finding the future's obstructions and plan for depletion To train and coach newcomers and customers Working closely with colleagues and engineers across various disciplines, sharing technical knowledge and best practices cross border. Attending project's regular meetings to get updates on the status and take actions required. To propose a design in HVDC tenders and raising all clarifications and deviations required for the respected design to both internal and external stakeholders. To support budgeting the tenders for fire detection and protection systems Assessing the risks in the proposed design in tenders and take required actions accordingly. Your Background Having a fire engineering or any other related education Knowledge in fire codes, standards, and safety regulation Have experience in fire simulation and related requirements Communicational skills What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase. Various trainings and education supporting employee development​. Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden. Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Welcome to send in your application! Applications will be reviewed on an ongoing basis so do not hesitate to apply already today. Recruiting Manager Shabnam Shojaei [email protected] will answer your questions about the position. All other questions can be directed to Talent Partner Oliver Chicaiza, [email protected]. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43

20 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
R&D Project Manager - HVDC System Design
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga förmedlare

The opportunity We are looking for a R&D project manager to join our HVDC team at Hitachi Energy in Sweden. You will have the opportunity to collaborate with talent team of engineers and lead R&D projects focusing on development of innovative solutions for HVDC application. How you´ll make an impact Set-up and execute R&D projects together with your project team in alignment with our R&D portfolio management. Develop detailed work plans, schedules, project estimates and resource plans, perform risk analysis and monitor the progress of plans against project milestones and budgets. Proactively work with the team to identify potential risks and uncertainties associated with the implementation of new solutions. Develop risk management plans and strategies to respond to risks as they rise. Drive requirements analysis, pre-studies, solution development and documentation of results in the projects As an R&D Project Manager you will be a part of R&D Project Management Office. As a team we are all responsible to work on our processes, quality, learn from/help each other and to develop individually and as a team. Your background University degree (M.S. or Ph.D.) in electrical engineering or similar and strong technical background within electrical power industry Knowledge of engineering principles and practices related to HVDC, FACTS technology, power semiconductors and voltage source converters applications Knowledge of power system simulations studies, and simulation tools is an advantage. 5+ years of experience in technical project management of R&D projects related to power electron converters, high voltage electrical equipment. A proven track record of managing complex research and development projects from inception to completion is a plus. Excellent leadership and interpersonal skills with the ability to effectively engage and influence stakeholders at all levels of the organization. Experience with Agile and/or Waterfall project management methodologies, with the ability to adapt approaches based on project requirements and constraints. Strong analytical and problem-solving skills, with ability to anticipate challenges and proactively implement solutions. Ability to lead geographically dispersed teams in multi-site global environment. Fluency in English required What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are eager to learn more about you and the unique contributions you can bring to our team. Please note that our selection process is ongoing, and the position may be filled before the advertisement expires. If you’re interested, don’t wait – apply today! More information: Recruiting manager Gopichand Bopparaju, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 514 2; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions should be directed to Talent Partner Pär Lyckbring, [email protected].

20 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Business Development Manager till Geia Food
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du redo att ta dig an en nyckelroll som Business Development Manager i en snabbt växande organisation med expertis inom livsmedel? Geia Food Sverige söker en proaktiv och resultatinriktad person för att stärka sitt kommersiella team och driva produkt- och affärsutveckling över flera kategorier och varumärken. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Geia Food och är stationerad antingen på kontoret i Västerås eller kontoret i Karlstad. Om företaget Geia Foods är en ledande aktör inom private label, livsmedelshandel och varumärkesutveckling i Norden. Med en unik affärsmodell som kombinerar lokal närvaro och internationell sourcing skapar de värde för kunder och producenter genom innovation, kvalitet och logistiklösningar i världsklass. Geia Food har en stark närvaro och expertis i hela Skandinavien. Geia Food är ett företag som värdesätter flexibilitet och anpassningsförmåga mot kund/samarbetspartners. De strävar alltid efter att leverera förstklassig service och möta förändringar på marknaden med snabbhet och precision. Med deras breda kunskap och starka organisationskultur är de en pålitlig partner för både deras kunder och leverantörer. Arbetsuppgifter Som Business Development Manager har du en central roll i den kommersiella avdelningen hos Geia Food Sverige och arbetar med både strategisk och operativ försäljning. Du ansvarar för att skapa tillväxt inom dina kundsegment och produktkategorier samt att utveckla och förvalta starka kundrelationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för förhandlingar, kampanjer och genomförande gentemot dina kunder. Självständigt driva produkt- och affärsutveckling för både Geia Brands och private label. Ta fram och realisera prognoser och strategier för försäljning med syfte att öka kundernas och Geia Foods omsättning. Fungera som projektledare eller resurs i gränsöverskridande projekt inom Sverige samt mellan de nordiska kontoren. Säkerställa att kunderna har rätt produktinformation och att arbetet utförs enligt fastställda riktlinjer och policyer. Bygga och realisera business case och identifiera möjligheter inom produktutveckling och konceptlansering. Ansvara för att driva komplexa förhandlingar med fokus på råvaruanalyser och prisoptimering. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att arbeta i livsmedelsbranschen, gärna i kategorichef-, inköps- eller KAM-roller, och med dokumenterat resultat av att hantera stora kundkonton med tillväxt över tid. Vi vill att du har en stark kommersiell ådra och är van att arbeta självständigt med affärsutveckling och projektledning. Du har en entreprenöriell inställning, en helhetssyn och trivs i en miljö där ditt arbete gör skillnad och tempot är högt. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla starka relationer med både kunder och leverantörer.Du har en stark analytisk förmåga och kan identifiera trender samt omvandla insikter till konkreta affärsplaner, och du arbetar strukturerat samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad. Du är initiativrik, ansvarstagande och bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av budgetansvar och resultatdriven försäljning med dokumenterad tillväxt över tid. Vana att använda Excel för att lösa komplexa problem. Utmärkt kommunikativ förmåga på svenska och engelska, med erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext. Övrig information Start: Enligt överenskommelse, önskvärt i augusti Plats: Kontor finns i Västerås och Karlstad, med möjlighet till flexibelt arbete. Lön: Enligt överenskommelse

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Project Controller
Hitachi Energy Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! We are expanding our team and are looking for Project Controller/Senior Project Controller to Power Quality Global Center of Competence. We can offer you an interesting and challenging role in an international, dynamic, and positive working environment. The job location is in Västerås or in Solna, Sweden, with possibility to work part-time remotely. In this role you will play a key role in financial controlling by providing valuable support and guidance in all financial and commercial matters, while actively driving project performance. This position is ideal for you if you find it easy to keep things in order according to their priority and like to complete tasks within the agreed schedule. You react to any changes and deviations in the projects’ financial status and find the reasons behind the changes. You are able to take control of project finances together with the project managers. If you are passionate about project controlling and eager to grow with us, we would love to hear from you! “Joining our experienced team of Project Controllers, you will be a part of an organization which really contribute to enable the green transition in the worldwide energy market” – Marielle Bos, Manager Project and Tendering Controlling. How you´ll make an impact Provide financial support to project teams across full project lifecycle (tendering, project execution, project close-out and warranty). Support tender manager on financial aspects during tender stage including risk review process. Joint responsibility with the project manager in all financial and commercial aspects of the project including estimate at completion and related cost-to-complete, forecasted revenues and cash flow, risks and opportunities assessment and ensure alignment with other functions including project controls, planning/scheduling. Prepare project invoices, manage currency risk, tax issues, bonds and guarantees, financial accounting and reporting with support from relevant departments. Drive and seek for optimization of project cash flow, revenues and gross margin contribution together with project manager. Act as a business partner to advise and support the organization in areas related to future state financial performance including finance consulting and provide insight on alternative business scenarios. Monitor and review project governance process to ensure high quality of financial data and business information in line with defined standards and financial closing schedules. Your background  Bachelor’s degree in Finance/accounting/business administration or equivalent work experience. Experience from working with project controlling is required, preferably from a global company. Work experience in related area such as business controlling, accounting, budgeting, forecasting, financial analysis, or similar will be advantageous. English, both written and spoken, is required. Swedish is considered an advantage. Analytical skills are essential as well as a strong communication and interpersonal skills, also across functional boundaries. Orientation on goal, proactive approach and problem-solving attitude. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are ready for you! Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis. More information: Recruiting manager: Marielle Bos, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107 382 986; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Carina Riström, [email protected].

20 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Elsäkerhetsansvarig
Bostads AB Mimer
Installations- och serviceelektriker

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Vår vision är att skapa hemlängtan och framtidstro. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll. Om rollenSom elsäkerhetsansvarig tar du ett helhetsansvar för företagets el- och telesystem, samtidigt som du bidrar till utvecklingen av hållbara energilösningar. Du blir företagets elanläggningsansvarige och en nyckelperson i att säkerställa att våra installationer och fastigheter uppfyller både tekniska och juridiska krav. Genom omvärldsbevakning och strategisk planering driver du utvecklingsförslag som stärker våra långsiktiga mål. I denna roll arbetar du nära projektteamet och är delaktig i allt från planering till slutbesiktning i byggnadsprojekt, där din sakkunskap säkerställer kvalitativa och energieffektiva lösningar. Med ansvar för våra tekniska anvisningar och standarder inom el, tele, hiss och solceller har du en avgörande roll i att forma framtidens fastigheter. Du deltar i tekniska rådet och fungerar som stöd till kollegor och projektgrupper inom allt som rör el och tele, vilket gör dig till en viktig resurs för hela organisationen. Typiska arbetsuppgifter: Ansvara för elsäkerhet, egenkontrollprogram och tekniska anvisningar för el, tele, hiss och solceller. Ansvar för avtal samt se till att nödvändig dokumentation, rutiner och processer uppdateras och kommuniceras. Stötta vid byggnationer genom granskning av handlingar och installationssamordning. Följa upp entreprenörers arbete, säkerställa kvalitativa installationer samt närvara vid besiktningar. Vara delaktig vid planering och installationer för laddning av fordon. Anskaffa externa resurser om den egna kapaciteten inte räcker till i projekten samt samordna och informera dessa konsulter om Mimers krav. Följa upp medarbetarnas utbildning inom el-området inklusive företagets nyanställdas utbildningsbehov. Bidra till framtidens energilösningar, som fordonsladdning och energieffektiva installationer. Vem söker vi? Du har en relevant eftergymnasial utbildning. Du har minst fem års erfarenhet av arbete som elanläggningsansvarig alternativt elinstallatör. Du har auktorisation för elinstallationsarbeten A alternativt AL. Du innehar goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har B-körkort. Du besitter goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet från fastighetsbranschen är starkt meriterande. Vi söker dig som är självgående och ansvarstagande, med förmågan att strukturera ditt arbete och driva processer framåt. Du har ett strategiskt sinne och ett brett perspektiv som gör att du ser långsiktiga konsekvenser och anpassar dina handlingar därefter. Med en stark kvalitetsmedvetenhet säkerställer du att arbetet håller högsta standard, och genom din samarbetsförmåga bidrar du till en positiv och lösningsorienterad arbetsmiljö. Du har djup specialistkunskap inom ditt område, håller dig ständigt uppdaterad och fungerar som en värdefull kunskapsresurs för dina kollegor. Vad vi erbjuder: En transparent verksamhet där vi har högt i tak och delar idéer, nya tankesätt och uppmuntrar delaktighet. En träningsretur som innebär att du kan registrera din träning utanför arbetstid och få tillbaka i ledighet. Subventionerad träningpå ett flertal gym här i Västerås. Fantastiska kollegor som kan, som orkar och som vill göra skillnad varje dag. En verksamhet med en stark kultur, tydliga värderingar och en förankrad vision. Möjligheten att få vara med och utveckla en hel stad - vårt Västerås! Bra att vetaTjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista ansökningsdagen är 16 februari.

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
CNC-operatör
Dala Industrisupport AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Vi söker en erfaren och engagerad CNC-svarvare till Andersérs Mekaniska Verkstad i Sala. I denna roll kommer du att spela en viktig del i produktionen, där fokus ligger på kvalitet, noggrannhet och effektivitet. Är du en erfaren CNC-operatör med kunskaper i programmering, tveka inte att ansöka redan idag! Ansvarsområden -Programmera, ställa in och köra CNC-maskiner enligt ritningar och tekniska specifikationer -Justera och övervaka CNC-maskiner för att säkerställa kvalitet och precision i produktionen. -Utföra kvalitetskontroller av bearbetade detaljer. -Säkerställa att maskiner och utrustning underhålls enligt företagets riktlinjer Ort: SalaOmfattning: HeltidArbetstider: 7-16, måndag till fredag. Om dig Vi söker dig som är en erfaren CNC-operatör med dokumenterad erfarenhet av att självständigt programmera, ställa in och rigga CNC-maskiner. Du har god förståelse för ritningsläsning och tekniska specifikationer, och du trivs med att ta ansvar för att säkerställa hög precision och kvalitet i det arbete du utför. Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du arbetar effektivt både självständigt och tillsammans med kollegor i en produktionsmiljö. Kvalifikationer -Erfarenhet av att ha jobbat som CNC-operatör -Erfarenhet av programmering -Mycket god förmåga i ritningsläsning -Körkort och tillgång till bil -Goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift Meriterande -Truck- och traverskort -Van att arbeta i CAD/CAM-miljö -Erfarenhet i styrsystem som Fanuc, Heidenhain eller Siemens Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Andersérs Mekaniska Verkstad Andersérs Mekaniska Verkstad i Sala är en komplett tillverkande verksamhet som specialiserar sig på att utveckla och tillverka detaljer samt färdiga produkter på beställning. De arbetar med både stora och små företag och erbjuder en helhetslösning genom hela produktionskedjan – från skärning och svetsning till bearbetning och lackering. Deras styrka ligger i deras höga kompetens, stora erfarenhet och förmåga att leverera produkter av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Med kundens behov i fokus strävar de efter att skapa långsiktiga och utvecklande samarbeten. De är stolta över att kunna erbjuda en hög servicenivå, korta ledtider och kostnadseffektiva lösningar. Deras ledord – Kvalitet, Flexibilitet och Lönsamhet – speglar deras engagemang för att möta kundernas förväntningar och bygga hållbara affärsrelationer. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025