Sales Manager Greenfield
ABB AB
Försäljnings- och marknadschefer

At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: Sales Manager Your Role: Own the Challenge At ABB, we don’t just follow the energy transition we lead it. Join us in shaping the future of sustainable energy by building and leading a new sales team focused on Greenfield projects. Our values care, courage, curiosity, and collaboration guide everything we do. combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. ABB is seeking a dynamic and experienced Sales Manager Greenfield Projects to build and lead a new sales team focused exclusively on Greenfield opportunities in the energy sector with a strong emphasis on Energy Transition. As Sales Manager for Greenfield Projects, your primary responsibility is to create, grow, and lead a dedicated team to identify, pursue, and win largescale Greenfield sales opportunities from early stage concept through to successful project handover. Key Responsibilities Build and lead a new Greenfield-focused sales team coaching, developing, and expanding the team for long-term growth. Take over and progress strategic Greenfield initiatives, including those initiated by senior leadership ensuring continuity and momentum. Engage in business development to uncover new Greenfield sales opportunities across sectors. Collaborate closely with ABB’s broader sales organization and business development functions to ensure alignment, smooth handovers, and unified strategies. Establish and continuously improve sales processes and team workflows tailored to complex Greenfield project cycles. Work with technical, legal, commercial, and operational teams to define winning strategies for large, multi-disciplinary Greenfield bids. Lead capture and pursuit planning, manage bid/no-bid decisions, and drive rigorous pipeline management through CRM systems such as Salesforce. Position ABB as a market leader in Automation, Electrical and Digital for new Greenfield developments. Drive strategic initiatives from concept to contract. Participate in external events, industry forums, and client engagements to strengthen ABB’s visibility and brand in Greenfield sectors. Qualifications Proven leadership experience in building and managing high performing sales teams, ideally in Greenfield or capital project environments. A strong track record in complex B2B solution sales across sectors like Energy, Power, Indus-trial Automation, or Infrastructure. Familiarity with Swedish energy market dynamics. Excellent strategic thinking and consultative selling skills able to navigate ambiguity, build trust, and develop long-term client relationships. Strong collaboration skills, with the ability to operate across large organizations and multi-disciplinary teams. Experience with CRM tools like Salesforce and strong IT skills (MS Office). Fluent in Swedish and English A valid driver’s license and willingness to travel within Sweden. We empower you to take initiative, challenge ideas, and lead with confidence. You’ll grow through meaningful work, continuous learning, and support that’s tailored to your goals. Every idea you share and every action you take contributes to something bigger. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare åk 4-6 Elundskolan
Köpings kommun
Grundskollärare

Välkommen till oss på Elundskolan! Elundskolan är en F-6 skola med ca 280 elever. Skolan ligger i ett villaområde med närhet till naturen. Pedagogerna har möjlighet att undervisa i utomhuspedagogik och använda utemiljön som klassrum. På Elundskolan är kunskap, trygghet och trivsel tre viktiga ledord som är beroende av varandra och visar oss riktning. Varje elev ska nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling. För att ge våra elever förutsättningar för lärande ska vi tillsammans samarbeta för en lugn och trygg skola där våra elever trivs. Läs gärna mer om Elundskolan på vår webbplats: www.koping.se/elundskolan  Köping arbetar för att bli en av Sveriges bästa skolkommuner. Genom våra övningsskolor samverkar vi med högskolor och universitet och får ta del av aktuell forskning samtidigt som vi bidrar med vår erfarenhet. Det pedagogiska kvalitetsarbetet utvecklas ständigt för att skapa goda och likvärdiga förutsättningar för alla elever. ARBETSUPPGIFTER Du undervisar i svenska, engelska, so eller annan kombination. Mentorskap ingår. Du planerar och genomför undervisning utifrån läroplanen (Lgr22). En viktig del i ditt arbete är att fånga elevernas intresse för att göra undervisningen intressant och utmanande. Du dokumenterar elevernas lärande och utvärderar för att hjälpa eleverna att nå längre i sin kunskapsutveckling. Utöver pedagogiskt arbete bygger du relationer och samarbetar med ex elevhälsoteam, vårdnadshavare och kollegor. Du ingår i ett av skolans arbetslag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation, med behörighet att undervisa i svenska, engelska, so eller annan kombination, årskurs 4-6. Du är en tydlig ledare och kan skapa goda relationer med elever och kollegor. Du har höga förväntningar på eleverna, tror på att alla kan lyckas och är beredd att skapa de bästa förutsättningarna för dina elever. Ditt pedagogiska ledarskap innebär även att du har struktur när du arbetar, är kommunikativ i tal och skrift och har digital kompetens. Du har förmåga att omsätta läroplanen och övriga styrdokument i det dagliga arbetet. Tillsammans med övrig personal är du med och utvecklar din arbetsplats genom idéer och förbättringsförslag. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vår kommun Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag. Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning, ev 6 månaders provanställning. I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från www.polisen.se och ska gälla för arbete inom förskola och skola. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lokalvårdare
Glansia AB
Städare

Vi söker en engagerad och noggrann lokalvårdare som vill vara med och göra skillnad – varje dag. I rollen som lokalvårdare bidrar du till att skapa rena, trivsamma och trygga miljöer för våra kunder. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag, och kan omfatta städning av kontor, trapphus, butiker, offentliga miljöer eller privata hem. Arbetet sker både självständigt och i team, och passar dig som har öga för detaljer och tar stolthet i ett väl utfört arbete. Vi erbjuder dig ett arbete där ditt ansvar och din insats verkligen märks och uppskattas – både av oss och våra kunder.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kravanalytiker, projektledare
Myndigheten För Yrkeshögskolan
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du vara med och driva digital utveckling i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker dig som vill arbeta i gränssnittet mellan IT och verksamhet – med fokus på att omsätta behov till smarta digitala lösningar. Som kravanalytiker och projektledare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att förverkliga myndighetens digitaliseringsmål. Du arbetar nära både IT-enheten och andra verksamhetsområden för att identifiera behov, formulera krav och säkerställa att våra IT-lösningar möter verksamhetens krav och förväntningar. Du för dialog med verksamheten för att fånga upp behov av IT-stöd, både för större utvecklingsinsatser och mindre förbättringar. Du kommer att arbeta med IT-stöd som webbplatser, e-tjänster, interna verksamhetssystem och molntjänster. Arbetsuppgifter • Leda eller stödja projekt och arbetsgrupper inom digital utveckling. • Identifiera och analysera verksamhetsbehov i dialog med olika enheter. • Bryta ner behov till krav och dokumentera dessa på ett strukturerat sätt. • Kvalitetssäkra IT-lösningar inför driftsättning. • Stödja medarbetare i verksamheten vid införande av nya IT-stöd och arbetssätt. • Bidra till utveckling av arbetssätt inom kravhantering, samordning och kvalitetssäkring. Krav på kompetens • Eftergymnasial utbildning inom IT på lägst nivå 5 enligt SeQF eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • God förmåga att visualisera och beskriva krav på IT-system. • Erfarenhet av att förstå verksamhetsbehov och omsätta dessa till krav på IT-stöd. • Erfarenhet av projekt- och eller förvaltningsledning • Minst 5 års aktuell erfarenhet från några arbetsuppgifter som beskrivs i denna annons. • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då dialog och dokumentation sker på svenska.  Meriterande • Kunskap om och erfarenhet av: • Kvalitetssäkring, test och testledning • Arbete som produktägare. • Agila arbetssätt • Verksamhetsutveckling • Systemanalys • Kunskap om och erfarenhet av att arbetat med verksamhetsprocesser liknande dem som finns inom myndigheten. • Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt på ett strukturerat och målinriktat sätt. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete, med en realistisk tidsuppfattning och förståelse för vad som behöver göras – och när. Du har en stark analytisk förmåga och kan växla mellan att se helheten och fördjupa dig i detaljer. Du trivs med att lösa komplexa problem, bryta ner dem i hanterbara delar och hitta långsiktigt hållbara lösningar. Du har lätt för att se samband mellan verksamhetens behov och tekniska lösningar, och anpassar dina insatser utifrån både nutida och framtida perspektiv. Samarbete är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att bygga goda relationer med kollegor och intressenter. Du uttrycker dig tydligt och engagerat i både tal och skrift, och säkerställer att ditt budskap når fram – oavsett om det gäller enskilda möten eller större grupper.  Vi lägger stor vikt vid att du är medveten om de krav på integritet, opartiskhet och saklighet som följer med att arbeta i en statlig myndighet.  Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.    Organisatorisk placering Enheten för IT är placerad i Västerås och har idag 15 medarbetare. Enheten är myndighetens strategiska och operativa stöd inom digitalisering och IT. Medarbetarna på enheten arbetar brett med digitaliseringsfrågorna, från IT-infrastruktur och systemutveckling till verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering i samverkan med övriga enheter. Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF). Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat. Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 150 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor i Hässleholm.  Viktig information till dig som söker tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Västerås  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.   Om du har skyddade personuppgifter – kontakta HR innan du skickar in din ansökan, så hjälper vi dig vidare.  Skicka in din ansökan på svenska. De frågor du besvarar i ansökningsformuläret används i det första urvalet.   I ditt CV:  • Ange år och månad för varje anställning.  • Beskriv kort vilka arbetsuppgifter du haft.  Arbetsprov kan komma att tillämpas under rekryteringsprocessen som en del i urvalsarbetet.  Observera att din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.    Frågor? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: • Per-Johan Alfredsson, enhetschef, på 010-209 01 33 För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta gärna: • Katharina Forsberg, HR-specialist, på 010-209 01 34 (tillgänglig från 21 juli) Det går även bra att kontakta några av våra fackliga representanter: • Saco-S Jenny Adolfsson 010-209 02 29 (v 26 och från v 33), Betina Mohager 010-209 02 54 (v 27-29) eller Viktor Waller 010-209 01 81 (v 30 och 32) • ST Ann-Sofie Larsson tfn 010-209 02 61 eller Senad Svraka tfn 010-209 01 17 För mer information om fördelarna med att arbeta hos oss och om organisationen hittar du på www.myh.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Timvikare Chaufför
YTS AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

YTSAB GROUP är ett privatägt företag som utvecklades baserat på innovation inom galvaniserings industrin, vi ligger i Arboga och Eskilstuna. Som chaufför hanterar du YTSAB GROUPS leveranser av gods till och från kunder enligt särskild turordning. Med ansvarar för att godset håller företagets höga policy om kvalitet och kvantiteten vid leverans. Det är ett viktigt och ansvarsfullt arbete där noggrannhet, punktlighet och uppmärksamhet är viktigt. Vi lägger stor vikt vi personens lämplighet och framtoning då man är bolagets ansikte utåt. För denna roll krävs truck-kort, B-körkort samt avslutade gymnasiestudier. Svenska och Engelska i språk och skrift är ett krav. För att klara yrket krävs att du är noggrann, stresstålig och duktig på att planera dagen samt att du håller god kommunikation med produktionsplaneringen/ in-utleveranser av gods i företaget. Arbetet kan innebära att man utgår från både Arboga och Eskilstuna då vi har fabriker i bägge städerna. Vi söker timvikarie som kan hoppa in med kort varsel när vår ordinaire personal är ledig eller när det är väldigt mycket att göra i bolaget Du bör vara flexibel och gilla att köra bil långa sträckor. Arbetstiderna varierar men är vanligtvis 7-16 mån-fre. Arbetsområde - Mellansverige Truck-kort A1-4--B1-4

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Pressansvarig
Myndigheten För Yrkeshögskolan
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vi söker nu en erfaren pressansvarig som vill vara med på vår utvecklingsresa och hantera vårt strategiska och proaktiva pressarbete. Som pressansvarig blir du en nyckelperson i myndighetens strategiska och operativa kommunikationsarbete. I denna dynamiska och ansvarsfulla roll får du möjlighet att påverka, bygga förtroende och skapa starka relationer med media och andra viktiga intressenter. Du arbetar nära generaldirektören och ledningsgruppen och är en central del i att forma myndighetens externa kommunikation. Hos oss får du möjlighet att bidra i en organisation med ett meningsfullt uppdrag och stor påverkan på samhället. Du kommer att verka i en stimulerande arbetsmiljö där du får vara med och utveckla och stärka myndighetens kommunikationsarbete. Dina arbetsuppgifter Som pressansvarig kommer du att ha ett brett och varierat uppdrag där du: • Ansvarar för det strategiska pressarbetet och säkerställer en proaktiv och samordnad mediehantering. • Hanterar inkommande medieförfrågningar och fungerar som kontaktperson gentemot journalister. • Bygger och vårdar relationer med journalister, redaktioner och opinionsbildare. • Skriver pressmeddelanden, formulerar kärnfulla budskap och utvecklar budskapsplattformar. • Agerar talesperson i media och erbjuder medieträning till ledning och nyckelpersoner vid behov. • Ansvarar för mediebevakning, analys av mediegenomslag och omvärldsbevakning kopplat till myndighetens verksamhet. Krav på kompetens Vi söker dig som har: • En för tjänsten relevant akademisk examen, exempelvis inom journalistik eller medie- och kommunikationsvetenskap, på minst kandidatnivå (SeQF-nivå 6), eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Aktuell och minst fem års erfarenhet av arbete med press- och mediekontakter. • Dokumenterad erfarenhet av att ge ledningsstöd i mediefrågor. • Mycket god förmåga att anpassa och förmedla komplex information till olika målgrupper. • Erfarenhet av omvärldsbevakning och medieanalys. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. • Hög digital kompetens inom kommunikation, inklusive vana att arbeta med digitala verktyg och plattformar. Meriterande • Erfarenhet av att ansvara för pressfrågor i stabsfunktion inom myndighet, intresseorganisation eller politik. • Erfarenhet av att driva större kommunikationsprojekt. • Erfarenhet av, eller ett genuint intresse för utbildningsfrågor Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, initiativrik och har en stark drivkraft att ta ansvar och driva arbetet framåt med uthållighet och i linje med myndighetens strategiska mål. Du har ett gott omdöme, är trygg i att hantera frågor som kan påverka myndighetens anseende och agerar alltid med hög integritet. Du är proaktiv och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du kommunicerar tydligt och effektivt, både muntligt och skriftligt, och har en god förmåga att anpassa budskap till olika målgrupper. Du är lyhörd, samarbetsinriktad och har lätt för att skapa förtroende, både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid att du är medveten om de krav på integritet, opartiskhet och saklighet som följer med att arbeta i en statlig myndighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i vårt urval.  Organisatorisk placering Enheten för kommunikation består idag av 15 medarbetare som är placerade både i Hässleholm och Västerås. Enheten ansvarar för att tillgängliggöra information och kunskap om myndighetens verksamhetsområden i samverkan med övriga enheter på myndigheten. Enheten ansvara även för bland annat det strategiska kommunikationsarbetet, externa websidor samt kontakt med massmedia. Inom enheten finns funktionen anordnarstöd som ansvarar för samordningen av myndighetens riktade insatser för att främja utvecklingen av och kvaliteten i utbildningarna inom de olika utbildningsformerna. Därutöver sker samarbete med övriga enheter i olika utvecklingsarbeten. Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF). Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat. Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 150 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor i Hässleholm. Viktig information till dig som söker tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Västerås  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24 Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.   Om du har skyddade personuppgifter – kontakta HR innan du skickar in din ansökan, så hjälper vi dig vidare.  Skicka in din ansökan på svenska. De frågor du besvarar i ansökningsformuläret används i det första urvalet.  Observera att din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.  Frågor? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: • Johanne Elde, enhetschef, på 010-209 01 61 (tillgänglig till och med 4 juli och från 14 augusti) • Magnus Wallerå, generaldirektör, på 0709-63 34 01 (tillgänglig till och med 4 juli och från 7 augusti) För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta gärna: • Katharina Forsberg, HR-specialist, på 010-209 01 34 (tillgänglig från 21 juli) Det går även bra att kontakta några av våra fackliga representanter: • Saco-S Jenny Adolfsson 010-209 02 29 (v 26 och från v 33), Betina Mohager 010-209 02 54 (v 27-29) eller Viktor Waller 010-209 01 81 (v 30 och 32) • ST Ann-Sofie Larsson tfn 010-209 02 61 eller Senad Svraka tfn 010-209 01 17

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Project Manager
Soros Consulting AB
Övriga förmedlare

Assignment Description: Program & Portfolio Lead for our client in Västerås! We are looking for an experienced IS Project Manager to lead and coordinate a portfolio of IS projects and programs on-site at the client’s location in Västerås. In this role, you will be responsible for the end-to-end management of IS initiatives — ensuring timely delivery, within budget, and in alignment with business requirements and quality standards. You will work closely with both internal stakeholders and external partners to drive successful execution. Key Responsibilities: Plan, lead, and manage the IS program/project portfolio in line with business objectives Ensure successful delivery of project outcomes through effective coordination of resources Act as the primary liaison with functional/business leadership for portfolio priorities Implement and promote a scalable and flexible project execution methodology Lead the PMO team and oversee portfolio governance and health tracking Identify, assess, and mitigate risks at both project and program levels Serve as the main escalation point for critical project issues Qualifications: Proven experience managing complex IS/IT programs and project portfolios Strong leadership and stakeholder management abilities Familiarity with both agile and traditional project management methodologies Ability to coordinate cross-functional teams across business and technical domains Excellent communication skills in English (both written and verbal) Experience in a global, matrixed organization is a plus Details: Start Date: 2025-08-18 End Date: 2026-08-17 Location: On-site, Västerås, Sweden Language Requirements: English (Swedish is a plus but not mandatory)

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Undersköterska till avdelning 1, Köpings sjukhus
REGION VÄSTMANLAND
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Tycker du att teamarbete, god gemenskap och patientnära vård är viktigt? Vill du arbeta i en verksamhet där närheten till varandra öppnar upp för gott samarbete och en sammanhängande vårdkedja för patienten? Då är det kanske dig vi söker! Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är sedvanliga undersköterskeuppgifter inom slutenvården. I ditt arbete som undersköterska ingår bla venprovtagning, katetersättning, EKG, blodtryckskontroller, blodsockerprovtagning, NEWS, sårvård. Du har även ett ansvar för omvårdnaden av patienter och ett nära samarbete med övrig personal på avdelningen, anhöriga och andra enheter. I det administrativa arbetet ingår dokumentation i Cosmic. Om arbetsplatsen Hos oss på Köpings sjukhus välkomnas du till en arbetsplats med ett familjärt och öppet arbetsklimat. Verksamheten är tillräckligt stor för att ge god vana att behandla de vanliga medicinska sjukdomarna och tillräckligt liten för att du som enskild medarbetare ska ha möjlighet att se helhet, vara igenkänd och känna dig hemma på hela kliniken. Avdelning 1 har 16 vårdplatser med inriktning på hjärt- och lungsjuka patienter. Patienter kommer för eftervård från Hjärtintensiven med telemetriövervakning men också från akutmottagningen eller via remiss. Avdelningen har en stor patientomsättning med relativt korta vårdtider. Som undersköterska hos oss ingår du i ett multiprofessionellt team tillsammans med andra undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeut, sjukgymnast, logoped och dietist. För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig • anpassat introduktionsprogram för att du ska bli trygg och säker i din yrkesroll • möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar • en arbetsplats för livets olika skeden, möjlighet till flexibel arbetstid inom vissa ramar • gratis träning på vårt fullt utrustade gym • friskvårdsbidrag 3000kr/år Mer om dina förmåner finner du här: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/ Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet inom yrket, med fördel inom akutsjukvård, gärna med inriktning av hjärta och lungor. Om du har arbetat i journalsystemet Cosmic så ser vi även det som meriterande för tjänsten. Då du i rollen behöver kunna kommunicera i tal och skrift med patienter, anhöriga och kollegor krävs goda kunskaper i svenska språket. Övriga språkkunskaper är meriterande.  Dina personliga egenskaper är viktiga. Som person är du trygg, stabil och har en god självinsikt. Du arbetar patientnära och ditt bemötande är lugnt och uppmärksamt och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar egna initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa dig om arbetet förändras. Att teamarbetet fungerar är avgörande för patientsäkerheten vilket ställer krav på att du har en god samarbetsförmåga. Anställningsvillkor Tidsbegränsad anställning, två vikariat med start i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2 juli 2025 Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan Information skyddad yrkestitel Den 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Följ länken för att ansöka om skyddad yrkestitel: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/ Har du inget bevis kan du arbeta i vård och omsorg, men med titeln omvårdnadsassistent.  Om regionen Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: https://www.instagram.com/regionvastmanland/ Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

25 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Sjuksköterska till 1177 Vårdguiden på telefon
REGION VÄSTMANLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Söker du ett omväxlande och spännande jobb, där det finns möjlighet att arbeta på distans? Då är du välkommen till oss!  Vi ger omvårdnad till människor via telefon där de befinner sig. En arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Om arbetsplatsen 1177 Vårdguiden på telefon är en nationell tjänst som är etablerad i hela Sverige. Dygnet runt, årets alla dagar, ger vi sjukvårdsrådgivning till våra invånare via telefon och chatt. Här arbetar ca 40 sjuksköterskor. Vi samarbetar nattetid med 4 andra regioner (Sörmland, Uppsala, Dalarna samt Gotland). Här erbjuds du ett omväxlande, lärorikt och utmanande arbete. Verksamheten ligger i framkant när det gäller digital utveckling, där vi jobbar med både chatt, bild och video. Delaktighet och inflytande är viktigt för oss då vi är en arbetsplats i utveckling. Som ny hos oss får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning. Handledning är en naturlig del för att du ska växa in i och känna dig trygg i din roll. Region Västmanland erbjuder en trygg anställning med möjlighet till kompetensutveckling och fördelaktiga personalförmåner, läs mer här. https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/ Vi erbjuder alla medarbetare att arbeta hemifrån eller på annan valfri plats, och anpassar oss individuellt efter varje medarbetares önskemål. Du bör kunna ta dig till arbetsplatsen inom cirka en timme med bil eller annat färdmedel. Arbetsuppgifter Med hjälp av ett nationellt rådgivningsstöd och en samtalsprocess svarar du på invånarnas frågor, bedömer vårdbehov, ger råd och hänvisar till lämplig vårdnivå. Samtalsprocessen är ett strukturerat och metodiskt sätt hantera samtalet. Arbetet är lärorikt och utmanande då inget samtal är det andra likt. Arbetet sker självständigt men i en grupp som präglas av erfarenhet, samarbete och delaktighet. Uppföljning av egna samtal sker fortlöpande tillsammans med utbildare som en del av kvalitetssäkring och personlig utveckling. Kvalifikationer Vi ser att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning som distriktsköterska eller inom barnsjukvård eller akutsjukvård. Du har klinisk erfarenhet från öppen- och/eller slutenvården. Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och ytterligare språkkunskaper ser vi som en tillgång. Förutom goda medicinska kunskaper ställs höga krav på din förmåga att jobba i olika digitala verktyg, samt att kommunicera och ta självständiga beslut. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom flexibilitet, empati, vilja att dela med sig av kompetens samt tilltro till den egna bedömningsförmågan i det rådgivande samtalet. Anställningsvillkor Vi erbjuder tillsvidareanställning, rotation mot natt. Tjänstgöringsgrad heltid eller deltid. Timanställning eller kombinationstjänst, tjänstgöringsgrad och anställningsform kan diskuteras. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 22 juli 2025 Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om regionen Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Klicka här Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

25 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
BUTIKSSÄLJARE - SALA
Ur & Penn AB
Butikssäljare, fackhandel

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning.  Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 3h/v med 6 månaders provanställning, start 2025-07-14 Placering: Galleria Sala Torg OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska.  OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 13/7 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025