Vill du vara med och driva digital utveckling i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker dig som vill arbeta i gränssnittet mellan IT och verksamhet – med fokus på att omsätta behov till smarta digitala lösningar. Som kravanalytiker och projektledare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att förverkliga myndighetens digitaliseringsmål. Du arbetar nära både IT-enheten och andra verksamhetsområden för att identifiera behov, formulera krav och säkerställa att våra IT-lösningar möter verksamhetens krav och förväntningar. Du för dialog med verksamheten för att fånga upp behov av IT-stöd, både för större utvecklingsinsatser och mindre förbättringar. Du kommer att arbeta med IT-stöd som webbplatser, e-tjänster, interna verksamhetssystem och molntjänster. Arbetsuppgifter • Leda eller stödja projekt och arbetsgrupper inom digital utveckling. • Identifiera och analysera verksamhetsbehov i dialog med olika enheter. • Bryta ner behov till krav och dokumentera dessa på ett strukturerat sätt. • Kvalitetssäkra IT-lösningar inför driftsättning. • Stödja medarbetare i verksamheten vid införande av nya IT-stöd och arbetssätt. • Bidra till utveckling av arbetssätt inom kravhantering, samordning och kvalitetssäkring. Krav på kompetens • Eftergymnasial utbildning inom IT på lägst nivå 5 enligt SeQF eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • God förmåga att visualisera och beskriva krav på IT-system. • Erfarenhet av att förstå verksamhetsbehov och omsätta dessa till krav på IT-stöd. • Erfarenhet av projekt- och eller förvaltningsledning • Minst 5 års aktuell erfarenhet från några arbetsuppgifter som beskrivs i denna annons. • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då dialog och dokumentation sker på svenska. Meriterande • Kunskap om och erfarenhet av: • Kvalitetssäkring, test och testledning • Arbete som produktägare. • Agila arbetssätt • Verksamhetsutveckling • Systemanalys • Kunskap om och erfarenhet av att arbetat med verksamhetsprocesser liknande dem som finns inom myndigheten. • Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt på ett strukturerat och målinriktat sätt. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete, med en realistisk tidsuppfattning och förståelse för vad som behöver göras – och när. Du har en stark analytisk förmåga och kan växla mellan att se helheten och fördjupa dig i detaljer. Du trivs med att lösa komplexa problem, bryta ner dem i hanterbara delar och hitta långsiktigt hållbara lösningar. Du har lätt för att se samband mellan verksamhetens behov och tekniska lösningar, och anpassar dina insatser utifrån både nutida och framtida perspektiv. Samarbete är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att bygga goda relationer med kollegor och intressenter. Du uttrycker dig tydligt och engagerat i både tal och skrift, och säkerställer att ditt budskap når fram – oavsett om det gäller enskilda möten eller större grupper. Vi lägger stor vikt vid att du är medveten om de krav på integritet, opartiskhet och saklighet som följer med att arbeta i en statlig myndighet. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Organisatorisk placering Enheten för IT är placerad i Västerås och har idag 15 medarbetare. Enheten är myndighetens strategiska och operativa stöd inom digitalisering och IT. Medarbetarna på enheten arbetar brett med digitaliseringsfrågorna, från IT-infrastruktur och systemutveckling till verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering i samverkan med övriga enheter. Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF). Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat. Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 150 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor i Hässleholm. Viktig information till dig som söker tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Västerås Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Om du har skyddade personuppgifter – kontakta HR innan du skickar in din ansökan, så hjälper vi dig vidare. Skicka in din ansökan på svenska. De frågor du besvarar i ansökningsformuläret används i det första urvalet. I ditt CV: • Ange år och månad för varje anställning. • Beskriv kort vilka arbetsuppgifter du haft. Arbetsprov kan komma att tillämpas under rekryteringsprocessen som en del i urvalsarbetet. Observera att din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: • Per-Johan Alfredsson, enhetschef, på 010-209 01 33 För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta gärna: • Katharina Forsberg, HR-specialist, på 010-209 01 34 (tillgänglig från 21 juli) Det går även bra att kontakta några av våra fackliga representanter: • Saco-S Jenny Adolfsson 010-209 02 29 (v 26 och från v 33), Betina Mohager 010-209 02 54 (v 27-29) eller Viktor Waller 010-209 01 81 (v 30 och 32) • ST Ann-Sofie Larsson tfn 010-209 02 61 eller Senad Svraka tfn 010-209 01 17 För mer information om fördelarna med att arbeta hos oss och om organisationen hittar du på www.myh.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
YTSAB GROUP är ett privatägt företag som utvecklades baserat på innovation inom galvaniserings industrin, vi ligger i Arboga och Eskilstuna. Som chaufför hanterar du YTSAB GROUPS leveranser av gods till och från kunder enligt särskild turordning. Med ansvarar för att godset håller företagets höga policy om kvalitet och kvantiteten vid leverans. Det är ett viktigt och ansvarsfullt arbete där noggrannhet, punktlighet och uppmärksamhet är viktigt. Vi lägger stor vikt vi personens lämplighet och framtoning då man är bolagets ansikte utåt. För denna roll krävs truck-kort, B-körkort samt avslutade gymnasiestudier. Svenska och Engelska i språk och skrift är ett krav. För att klara yrket krävs att du är noggrann, stresstålig och duktig på att planera dagen samt att du håller god kommunikation med produktionsplaneringen/ in-utleveranser av gods i företaget. Arbetet kan innebära att man utgår från både Arboga och Eskilstuna då vi har fabriker i bägge städerna. Vi söker timvikarie som kan hoppa in med kort varsel när vår ordinaire personal är ledig eller när det är väldigt mycket att göra i bolaget Du bör vara flexibel och gilla att köra bil långa sträckor. Arbetstiderna varierar men är vanligtvis 7-16 mån-fre. Arbetsområde - Mellansverige Truck-kort A1-4--B1-4
Vi söker nu en erfaren pressansvarig som vill vara med på vår utvecklingsresa och hantera vårt strategiska och proaktiva pressarbete. Som pressansvarig blir du en nyckelperson i myndighetens strategiska och operativa kommunikationsarbete. I denna dynamiska och ansvarsfulla roll får du möjlighet att påverka, bygga förtroende och skapa starka relationer med media och andra viktiga intressenter. Du arbetar nära generaldirektören och ledningsgruppen och är en central del i att forma myndighetens externa kommunikation. Hos oss får du möjlighet att bidra i en organisation med ett meningsfullt uppdrag och stor påverkan på samhället. Du kommer att verka i en stimulerande arbetsmiljö där du får vara med och utveckla och stärka myndighetens kommunikationsarbete. Dina arbetsuppgifter Som pressansvarig kommer du att ha ett brett och varierat uppdrag där du: • Ansvarar för det strategiska pressarbetet och säkerställer en proaktiv och samordnad mediehantering. • Hanterar inkommande medieförfrågningar och fungerar som kontaktperson gentemot journalister. • Bygger och vårdar relationer med journalister, redaktioner och opinionsbildare. • Skriver pressmeddelanden, formulerar kärnfulla budskap och utvecklar budskapsplattformar. • Agerar talesperson i media och erbjuder medieträning till ledning och nyckelpersoner vid behov. • Ansvarar för mediebevakning, analys av mediegenomslag och omvärldsbevakning kopplat till myndighetens verksamhet. Krav på kompetens Vi söker dig som har: • En för tjänsten relevant akademisk examen, exempelvis inom journalistik eller medie- och kommunikationsvetenskap, på minst kandidatnivå (SeQF-nivå 6), eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Aktuell och minst fem års erfarenhet av arbete med press- och mediekontakter. • Dokumenterad erfarenhet av att ge ledningsstöd i mediefrågor. • Mycket god förmåga att anpassa och förmedla komplex information till olika målgrupper. • Erfarenhet av omvärldsbevakning och medieanalys. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. • Hög digital kompetens inom kommunikation, inklusive vana att arbeta med digitala verktyg och plattformar. Meriterande • Erfarenhet av att ansvara för pressfrågor i stabsfunktion inom myndighet, intresseorganisation eller politik. • Erfarenhet av att driva större kommunikationsprojekt. • Erfarenhet av, eller ett genuint intresse för utbildningsfrågor Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, initiativrik och har en stark drivkraft att ta ansvar och driva arbetet framåt med uthållighet och i linje med myndighetens strategiska mål. Du har ett gott omdöme, är trygg i att hantera frågor som kan påverka myndighetens anseende och agerar alltid med hög integritet. Du är proaktiv och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du kommunicerar tydligt och effektivt, både muntligt och skriftligt, och har en god förmåga att anpassa budskap till olika målgrupper. Du är lyhörd, samarbetsinriktad och har lätt för att skapa förtroende, både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid att du är medveten om de krav på integritet, opartiskhet och saklighet som följer med att arbeta i en statlig myndighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i vårt urval. Organisatorisk placering Enheten för kommunikation består idag av 15 medarbetare som är placerade både i Hässleholm och Västerås. Enheten ansvarar för att tillgängliggöra information och kunskap om myndighetens verksamhetsområden i samverkan med övriga enheter på myndigheten. Enheten ansvara även för bland annat det strategiska kommunikationsarbetet, externa websidor samt kontakt med massmedia. Inom enheten finns funktionen anordnarstöd som ansvarar för samordningen av myndighetens riktade insatser för att främja utvecklingen av och kvaliteten i utbildningarna inom de olika utbildningsformerna. Därutöver sker samarbete med övriga enheter i olika utvecklingsarbeten. Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF). Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat. Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 150 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor i Hässleholm. Viktig information till dig som söker tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Västerås Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24 Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Om du har skyddade personuppgifter – kontakta HR innan du skickar in din ansökan, så hjälper vi dig vidare. Skicka in din ansökan på svenska. De frågor du besvarar i ansökningsformuläret används i det första urvalet. Observera att din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: • Johanne Elde, enhetschef, på 010-209 01 61 (tillgänglig till och med 4 juli och från 14 augusti) • Magnus Wallerå, generaldirektör, på 0709-63 34 01 (tillgänglig till och med 4 juli och från 7 augusti) För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta gärna: • Katharina Forsberg, HR-specialist, på 010-209 01 34 (tillgänglig från 21 juli) Det går även bra att kontakta några av våra fackliga representanter: • Saco-S Jenny Adolfsson 010-209 02 29 (v 26 och från v 33), Betina Mohager 010-209 02 54 (v 27-29) eller Viktor Waller 010-209 01 81 (v 30 och 32) • ST Ann-Sofie Larsson tfn 010-209 02 61 eller Senad Svraka tfn 010-209 01 17
Assignment Description: Program & Portfolio Lead for our client in Västerås! We are looking for an experienced IS Project Manager to lead and coordinate a portfolio of IS projects and programs on-site at the client’s location in Västerås. In this role, you will be responsible for the end-to-end management of IS initiatives — ensuring timely delivery, within budget, and in alignment with business requirements and quality standards. You will work closely with both internal stakeholders and external partners to drive successful execution. Key Responsibilities: Plan, lead, and manage the IS program/project portfolio in line with business objectives Ensure successful delivery of project outcomes through effective coordination of resources Act as the primary liaison with functional/business leadership for portfolio priorities Implement and promote a scalable and flexible project execution methodology Lead the PMO team and oversee portfolio governance and health tracking Identify, assess, and mitigate risks at both project and program levels Serve as the main escalation point for critical project issues Qualifications: Proven experience managing complex IS/IT programs and project portfolios Strong leadership and stakeholder management abilities Familiarity with both agile and traditional project management methodologies Ability to coordinate cross-functional teams across business and technical domains Excellent communication skills in English (both written and verbal) Experience in a global, matrixed organization is a plus Details: Start Date: 2025-08-18 End Date: 2026-08-17 Location: On-site, Västerås, Sweden Language Requirements: English (Swedish is a plus but not mandatory)
Söker du ett omväxlande och spännande jobb, där det finns möjlighet att arbeta på distans? Då är du välkommen till oss! Vi ger omvårdnad till människor via telefon där de befinner sig. En arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Om arbetsplatsen 1177 Vårdguiden på telefon är en nationell tjänst som är etablerad i hela Sverige. Dygnet runt, årets alla dagar, ger vi sjukvårdsrådgivning till våra invånare via telefon och chatt. Här arbetar ca 40 sjuksköterskor. Vi samarbetar nattetid med 4 andra regioner (Sörmland, Uppsala, Dalarna samt Gotland). Här erbjuds du ett omväxlande, lärorikt och utmanande arbete. Verksamheten ligger i framkant när det gäller digital utveckling, där vi jobbar med både chatt, bild och video. Delaktighet och inflytande är viktigt för oss då vi är en arbetsplats i utveckling. Som ny hos oss får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning. Handledning är en naturlig del för att du ska växa in i och känna dig trygg i din roll. Region Västmanland erbjuder en trygg anställning med möjlighet till kompetensutveckling och fördelaktiga personalförmåner, läs mer här. https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/ Vi erbjuder alla medarbetare att arbeta hemifrån eller på annan valfri plats, och anpassar oss individuellt efter varje medarbetares önskemål. Du bör kunna ta dig till arbetsplatsen inom cirka en timme med bil eller annat färdmedel. Arbetsuppgifter Med hjälp av ett nationellt rådgivningsstöd och en samtalsprocess svarar du på invånarnas frågor, bedömer vårdbehov, ger råd och hänvisar till lämplig vårdnivå. Samtalsprocessen är ett strukturerat och metodiskt sätt hantera samtalet. Arbetet är lärorikt och utmanande då inget samtal är det andra likt. Arbetet sker självständigt men i en grupp som präglas av erfarenhet, samarbete och delaktighet. Uppföljning av egna samtal sker fortlöpande tillsammans med utbildare som en del av kvalitetssäkring och personlig utveckling. Kvalifikationer Vi ser att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning som distriktsköterska eller inom barnsjukvård eller akutsjukvård. Du har klinisk erfarenhet från öppen- och/eller slutenvården. Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och ytterligare språkkunskaper ser vi som en tillgång. Förutom goda medicinska kunskaper ställs höga krav på din förmåga att jobba i olika digitala verktyg, samt att kommunicera och ta självständiga beslut. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom flexibilitet, empati, vilja att dela med sig av kompetens samt tilltro till den egna bedömningsförmågan i det rådgivande samtalet. Anställningsvillkor Vi erbjuder tillsvidareanställning, rotation mot natt. Tjänstgöringsgrad heltid eller deltid. Timanställning eller kombinationstjänst, tjänstgöringsgrad och anställningsform kan diskuteras. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 22 juli 2025 Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om regionen Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Klicka här Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.
Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning. Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 3h/v med 6 månaders provanställning, start 2025-07-14 Placering: Galleria Sala Torg OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift. MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd. Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer. VAD VI HAR ATT ERBJUDA • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling. • En positiv och familjär arbetsmiljö. • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 13/7 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!
We are looking for a Project Manager - Program & Portfolio lead for a company in Västerås. Start is in August, 12 months contract to begin with. Assignment Description: We are looking for an experienced IS Project Manager to lead and coordinate a portfolio of IS projects and programs On-site at the client. This role is responsible for the full lifecycle management of IS initiatives – ensuring delivery on time, within budget, and aligned with agreed functional requirements and quality standards. You will collaborate closely with internal stakeholders as well as external partners to drive successful project execution. Key Responsibilities: Plan, lead, and manage the IS program/project portfolio in alignment with business goals. Ensure successful delivery of project outcomes through effective coordination of internal and external resources. Act as the primary point of contact for functional/business unit leadership regarding the IS portfolio and project priorities. Implement and promote a flexible and robust IS project execution methodology. Lead the PMO team and ensure governance and tracking of portfolio health. Identify, assess, and mitigate project and program-level risks. Serve as the escalation point for project issues requiring resolution. Qualifications: Proven experience in managing complex IS/IT programs and project portfolios. Strong leadership and stakeholder management skills. Familiarity with both agile and traditional project methodologies. Ability to coordinate cross-functional teams across business and technical areas. Excellent communication skills in English, both written and verbal. Experience working in a global, matrixed organization is a plus. This is a full-time consultant position through Incluso in Västerås. Start is in August, 12 months contract to begin with. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Emma Hörnsten at [email protected], recruiter at Incluso.
Mälardalen University (MDU) is the youngest university in Sweden. In line with our vision, to be a progressive and collaborative University where we shape a sustainable future together, we wish to make a difference. Do you want to be involved and contribute to our development? Together, we can create a sustainable future through knowledge and innovation. We believe that knowledge and new perspectives are best attained and reached together in collaboration with others – our colleagues, students, the private and public sectors, both nationally and internationally At the School of Innovation, Design and Engineering our students are studying to be for example innovators, entrepreneurs, illustrators, information designers, network technicians and engineers. We have five research specializations with different research profiles and research schools. Our work takes place in cooperation with and in strategic agreements with companies, organisations and public authorities in the region. Employment information Employment: Temporary employment, 2 years Scope: Full time Number of positions: 1 Closing date for application: July 16th 2025 Campus location: Västerås School: School of Innovation, Design and Engineering, (IDT) Position description The purpose of the position is to give the employee an early opportunity to develop his or her independence as a researcher and to create the conditions for further acquisitions of qualifications after completing the doctoral degree. The position is a temporary employment of maximum 2 years. In this position you will work in the MATISSE project. The project is based on close collaboration between the university and industry and aims to optimize processes, reduce error margins and increase productivity in the industrial companies involved in the project. Virtual models of real systems, so-called digital twins, are at the heart of the project. The project works with real examples from companies to develop and test innovative solutions. As a postdoc, you will be a senior member of the MATISSE project and will engage in various research activities, both independently and in collaboration with national and European partners. Responsibilities include high-profile research, PhD supervision, attending project meetings, presenting research results at conferences and workshops, and managing milestones and deliverables linked to MATISSE. Qualifications requirements The applicant is required to have a PhD degree in Software Engineering with a focus on Model-Driven Engineering and AI. The applicant must have completed the degree no more than three years before the end of the application period. You have not previously held a position as a postdoctoral researcher in the same or related subject area at MDU that exceeds one year. You are also required to have: • Demonstrated proficiency in both written and spoken English, achieving a C2 level according to The Common European Framework of References for Languages (CEFR). • Proven ability to initiate and conduct high-quality research resulting in publications in reputable conferences and journals in relevant fields. • Proven ability to conduct high-quality research within European collaborative projects. • Demonstrated proficiency in Large Language Model (LLM) and their use in Model-Driven Engineering (MDE) and software architecture • Demonstrated proficiency in MDE, including expertise in modeling, meta-modeling, model transformations, and familiarity with associated technologies. • Demonstrated programming proficiency in languages such as Java and Python, along with experience in various development environments. • Knowledge of participating in collaborative research projects, demonstrating the ability to work effectively within research teams. • Basic understanding of digital twins, encompassing their concepts, applications, and relevance in modern technology and research. Assesment criteria The following skills and experiences are an advantage: • Experience with model-driven engineering and AI techniques and tools, including familiarity with modeling languages, transformations and platforms such as Eclipse, applied to Digital Twin systems. • Knowledge of European research projects. • Familiarity with teaching. In an overall assessment of suitability, emphasis is also placed on personal abilities. All employees at MDU are expected to cooperate and treat colleagues and students with respect, take responsibility for the organisation and their own work duties and contribute to a positive work environment. In addition to these personal abilities, we would like to see that you also have: • Good communication skills • Accuracy • Commitment • Prioritization skills We value the qualities that an even distribution of age and gender, as well as ethnic and cultural diversity, can contribute to the organization. Application The application is to be completed online. Please submit your application by clicking on the "Apply" button below. The scientific publications that you do not have in digital form are to be sent by post to: Mälardalen University Division of Human Resources Ref.no: 2025/0949 Box 883 721 23 Västerås The applicant is responsible for ensuring that the application is complete in accordance with the advertisement and will reach the University no later than closing date for application. We look forward to receiving your application! Union representatives: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, phone: +46 21-10 14 89 We decline all contact with recruiters and sellers of advertisements. We have made our strategic choices for this recruitment. #LI-AE1
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för innovation, design och teknik läser våra studenter bland annat till datavetare, innovatörer, entreprenörer, informationsdesigners, nätverkstekniker och ingenjörer. Hos oss finns fem forskningsinriktningar med olika forskningsprofiler och forskarskolor. Vi har ett stort antal internationella samarbeten både inom forskning och utbildning, samt i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 2 år Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 16 juli 2025 Stationeringsort: Västerås Akademi: Akademin för innovation, design och teknik (IDT) Arbetsuppgifter En anställning som postdoktor syftar till att efter avlagd doktorsexamen ge en möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och skapa förutsättningar för vidare meritering. Anställningen kan vara tidsbegränsad under maximalt 2 år. Som postdoktor kommer du att arbeta i projektet MATISSE. Projektet bygger på ett nära samarbete mellan universitetet och industrin och syftar till att optimera processer, minska felmarginaler och öka produktiviteten inom industriföretagen som är involverade i projektet. Virtuella modeller av verkliga system, så kallade digitala tvillingar, står i centrum för projektet. Projektet arbetar med verkliga exempel från företagen för att utveckla och testa innovativa lösningar. Du kommer att vara en senior medlem i MATISSE-projektet och kommer att engagera dig i olika forskningsaktiviteter, både självständigt och i samarbete med nationella och europeiska partners. Exempel på ansvarsområden är högprofilerad forskning, doktorandhandledning, att delta i projektmöten, presentera forskningsresultat på konferenser och workshops samt hantera milstolpar och resultat kopplade till MATISSE. Behörighetskrav Vi söker dig som har avlagt en doktorsexamen i mjukvaruteknik med inriktning mot modelldriven teknik och AI, senast tre år före ansökningstidens utgång. Du har inte tidigare haft en anställning som postdoktor inom samma eller närliggande ämnesområde vid MDU som överstiger ett år. Du ska också ha: • Visade färdigheter i både skriftlig och talad engelska, uppnår en C2-nivå enligt The Common European Framework of References for Languages (CEFR). • Bevisad förmåga att initiera och bedriva högkvalitativ forskning som resulterar i publikationer i välrenommerade konferenser och tidskrifter inom relevanta områden. • Bevisad förmåga att bedriva forskning av hög kvalitet inom europeiska samarbetsprojekt. • Demonstrerade färdigheter i Large Language Models (LLM) och deras användning i modelldriven ingenjörskonst (MDE) och mjukvaruarkitektur • Visade färdigheter i MDE, inklusive expertis inom modellering, metamodellering, modelltransformationer och förtrogenhet med tillhörande teknologier • Visade programmeringskunskaper i språk som Java och Python, tillsammans med erfarenhet av olika utvecklingsmiljöer. • Kunskap om att delta i samarbetsforskningsprojekt, som visar förmågan att arbeta effektivt inom forskarlag. • Grundläggande förståelse för digitala tvillingar, som omfattar deras koncept, tillämpningar och relevans inom modern teknik och forskning. Bedömningsgrunder Följande kunskaper och erfarenher är meriterande: • Erfarenhet av modelldriven ingenjörskonst och ai-tekniker och verktyg, inklusive förtrogenhet med modelleringsspråk, transformationer och plattformar som Eclipse, applicerade på Digital Twin-system. • Kännedom om europeiska forskningsprojekt. • Förtrogenhet med undervisning. Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Utöver dessa personliga förmågor se ser vi gärna att du också har: • God kommunikationsförmåga • Noggrannhet • Engagemang • Prioriteringsförmåga Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. De vetenskapliga publikationer som du inte har möjlighet att bifoga i ansökan i digital form skickas per post till: Mälardalens universitet HR-sektionen Ref.nr: 2025/0949 Box 883 721 23 Västerås Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. #LI-AE1
Inledning Är du driven, trivs med att ta stort ansvar och leda personal? Har du dessutom intresse av att arbeta inom restaurang och nöjesbranschen kan detta vara den perfekta utmaningen för dig! Arbetsuppgifter Som restaurang/drift-chef hos oss på OLearys Västerås är du huvudsakligt ansvarig för att säkerställa att vår restaurang (servis, bar samt event) levererar enastående service till våra gäster. Ditt arbete består i att driva försäljning, säkerställa servicenivån, utveckla arbetsgrupperna och skapa en miljö där gästen och medarbetaren alltid står i centrum. Som restaurang/drift-chef ingår man i verksamhetens ledningsgrupp och kommer att jobba som en del av teamet. Vi söker dig som Har erfarenhet från restaurangbranschen, i ledande position med personalansvar. Vi ser att du har minst gymnasieutbildning, talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Som person är du positiv och social samtidigt som du är ordningsam och självständig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, såväl i motgång som i framgång. Du är passionerad kring ditt arbete, är målinriktad och gör det som krävs för att verksamheten ska gå framåt. Du gillar när det är högt tempo och hanterar stress på ett bra sätt. Du är noggrann och tycker att detaljerna är viktiga för att det ska bli hög kvalitet. Om O'Learys O'Learys Västerås är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även liveevenemang, nattklubb och konserter med några av Sveriges största DJ's, band och artister. Vi ser fram emot din ansökan! START: Enligt överenskommelse ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidare med 6 månaders provanställning OMFATTNING: 100%, lön enligt överenskommelse ARBETSTIDER: Varierande arbetstider SISTA ANSÖKNINGSDAG: 31/7 VI ERBJUDER DIG: En möjlighet att driva, utveckla och ansvara för vår restaurangverksamhet med stora chanser till vidareutveckling inom företaget.
Välj ett jobb för att visa detaljer