Projektledare - ESF projekt - Vägen till arbete
Sala kommun
Arbetsförmedlare

Om projektet Projektet "Vägen till arbete" är ett kommunalt samverkansprojekt mellan Arbetsmarknadsenheten och enheten för ekonomiskt bistånd. Det är delfinasierat av Europeiska socialfonden. Projektet skall bidra till att 75 kvinnor och män ska göra en stegförflyttning mot arbetsmarknaden, alternativt mot studier eller annan egen försörjning. Målgruppen för projektet är personer som står långt ifrån arbetsmarknaden. Personer som har någon form av ohälsa eller annat hinder som gör att de har svårt att etablera sig på arbetsmarknaden och som har behov av parallella sammordnade insatser. Projektdeltagare är personer som uppbär ekonomiskt bistånd och är inskrivna på Arbetsmarknadsenheten.  Projektet ska även utveckla nya arbetssätt och metoder som varaktigt bidrar till att förbättra etableringsarbetet i Sala kommun. Din arbetsplats blir på Arbetsmarknadsenheten som finns inom Vård- och omsorgskontoret. Arbetsuppgifter Som projektledare har du det övergripande ansvaret för projektets genomförande. Din huvuduppgift är att planera, genomföra och följa upp projektets aktiviteter och insatser. I ditt uppdrag ingår att planera projektet, delta i det dagliga arbetet med deltagarna, analysera projektdata och tillsammans med projekt- och styrgrupp bidra till att utveckla de aktiviteter och insatser som behövs inom ramen för projektbeskrivningen. Du ansvarar för att löpande dokumentera och kommunicera projektets aktiviteter, delmål och resultat. Du rapporterar till Kommunstrateg för vidare rapportering till styrgrupp. Arbete med de Horisontella principerna ingår i uppdraget. I din arbetsgrupp ingår 2 projektmedarbetare samt en administratör. Du har också tillgång till kommunstrateg, ekonom och styrgrupp. Du har ett nära samarbete med teamledare och medarbetare på arbetsmarknadsenheten samt ekonomiskt bistånd.  Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning som socionom eller beteendevetare eller utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Det är meriterande om du har kunskaper och praktisk erfarenhet inom utbildning samt projektledning. Vi vill att du har fler års arbetslivserfarenhet och ser gärna att du har erfarenhet från en arbetsledande funktion. Erfarenhet från ESF-finansierade projekt samt från offentlig verksamhet är meriterande. Önskvärt är också att du har kunskap om budgetarbete och ekonomiplanering samt att du har tidigare vana av att arbeta i en självständig roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har goda ledaregenskaper med förmågan att kunna engagera andra i strävan efter att nå gemensamt uppsatta mål. Vidare arbetar du strukturerat och har ett utmärkt ordningssinne och dokumentationsvana. För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har lätt för att nätverka och kommunicera med olika aktörer. Du har förmåga att omsätta dina idéer till handling för att nå goda resultat. Vi vill att du är lyhörd i ditt samarbete med andra, samtidigt som du har en tydlighet i din kommunikation. Som projektledare behöver du ha mycket goda datorkunskaper och behärska svenska språket väl i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav.  Anställningsvillkor Heltidsanställning Tillträde enligt överenskommelse. Tidsbegränsad projektanställning under projektperioden. Projektperiod: 2024-09-01 till 2027-08-30 Individuell lönesättning Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan snarast, dock senast 20:e juli 2025. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.  Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Kommunstrateg, Christina Söderström Nilsson, 0224-74 70 12   Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se.  Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Ekonom med inriktning mot redovisning
MÄLARDALENS UNIVERSITET
Lednings- och organisationsutvecklare

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Planerings- och ekonomiavdelningen ger stöd till hela verksamhetsområdet planering, ekonomi och upphandling, både strategiskt och operativt. Vi arbetar med verksamhets- och ekonomistyrning genom verksamhetsplanering, intern styrning och kontroll, budgetering, prognoser, redovisning, uppföljning och analys. Inom upphandlings- och inköpsområdet stöttar vi hela universitetets inköpsprocess.     Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Anställningsperiod/tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1-2 Sista ansökningsdag: 2025-08-14 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Planering och ekonomi Arbetsuppgifter Mälardalens universitet ska omorganiseras och går från fyra akademier till två fakulteter och som en del i detta behöver redovisningsmodellen utvecklas och du kommer att vara en viktig del i detta utvecklingsarbete. Som ekonom med inriktning mot redovisning kommer du även att arbeta med löpande redovisning, bokslut, avstämningar och årsredovisning. Du kommer att vara rådgivande och utbildande inom redovisningsfrågor för universitet och du kommer ha ett särskilt ansvar för frågor kring universitets anläggningsregister. I tjänsten ingår även att vara ett ekonomiskt stöd till några av avdelningarna inom universitetets verksamhetsstöd. I samband med hela verksamhetsstödets omorganisation bildas två grupper inom Planerings- och ekonomiavdelningen, varav Redovisning och inköp är en av dessa. Som ekonom med inriktning mot redovisning ingår du i en arbetsgrupp på 12 personer. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att driva utvecklingen inom redovisningsområdet vid Mälardalens universitet.   Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen ska du ha:  • en akademisk examen inom ekonomi, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  • erfarenhet av statlig redovisning och ha en gedigen kunskap inom redovisningsområdet  • goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. • goda IT-kunskaper och ha erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem  Meriterande För denna anställning är det meriterande att ha flerårig erfarenhet av arbete med redovisning inom högskolesektorn, erfarenhet av ekonomisystemet ERP/Unit 4 (Agresso) eller erfarenhet av verksamhetsinformationssystem (BI-system).  Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. För att lyckas i rollen bör du vara kommunikativ, initiativtagande, noggrann, ha en god samarbetsförmåga och vilja bidra till utvecklingen av universitetets redovisning. Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.  Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Teknisk säljare med kundfokus
PROSE AB
Företagssäljare

PROSE är en internationell ingenjörsbyrå som arbetar med interna projekt och externa uppdrag. Vi är specialiserade på tåg och järnväg och assisterar våra kunder i allt från små till storskaliga projekt. Vår kärna är projekt för moderniseringar samt utvecklingsprojekt för delsystem och komponenter för spårburna fordon tillsammans med våra erfarna internationella team. Vi skapar morgondagens mobilitet. Vill du vara med på resan? Just nu söker vi en teknisk säljare med kundfokus till vårt kontor i Västerås eller Sundbyberg. Rolbeskrivning: I den här rollen är du både dörröppnare och relationsbyggare. Du ansvarar för att hitta och vinna nya kunder men också för att fördjupa samarbetet med de vi redan idag samarbetar med. Du drivs av att se affärer ta form och har dokumenterad erfarenhet av att bygga upp en stark säljpipeline och ta affärer i mål. Du är van att arbeta självständigt, gillar struktur och har lätt för att kommunicera på ett tydligt och övertygande sätt. Eftersom våra lösningar ofta är tekniskt komplexa, behöver du ha en god teknisk förståelse och kunna sätta dig in i kundens verklighet. Till en början kommer du även att bidra operativt i olika kundprojekt, det kan handla om koordinering, uppföljning eller offertarbete. På sikt är målet att du ska kunna fokusera helt på försäljning. Ansvar: Generera nya affärsleads genom olika försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter, stort fokus på nätverkande, kalla samtal och kundmöten Prata direkt med beslutsfattare på teknikavdelningar för att förstå deras behov och presentera hur PROSE kan hjälpa Hålla tydliga och relevanta presentationer som visar PROSE:s tekniska lösningar och tjänster Ta fram träffsäkra förslag, både som svar på anbud och på eget initiativ genom att lyssna och förstå våra kunders behov Hantera flera försäljnings-case samtidigt, prioritera rätt och jobba strukturerat för bästa resultat Arbeta nära andra team, som projekt och marknad, för att utveckla nya lösningar och stärka kundrelationer Följa upp försäljningspipeline och intäkter noggrant Nå eller överträffa försäljningsmålen Krav: Relevant universitetsutbildning – kandidat, master eller motsvarande Minst 3–5 års erfarenhet av försäljning eller affärsutveckling för B2B, meriterande inom järnvägsbranschen eller liknande bransch. Självgående och initiativrik Kunna presentera och förklara värdet av våra lösningar Strukturerad, kommunikativ, dokumenterad erfarenhet inom förhandling och samarbete Kreativ och strategisk i att hitta nya sätt att nå affärsmål Erfarenhet från järnvägsbranschen är meriterande Flytande engelska, fler språk är ett plus Mycket goda kunskaper i MS Office (Excel, Word, PowerPoint, Outlook) Erfarenhet av CRM-system är en fördel Vad vi erbjuder: En branschledande kultur med stort eget ansvar och frihet att tänka nytt Flexibel arbetsplats: moderna kontor kombinerat med möjlighet till hemarbete Ett engagerat och internationellt team med järnvägsexperter Möjlighet att förverkliga dina idéer och ambitioner Utmanande möjligheter i en internationell miljö Kollektivavtal, fokus på våra medarbetare och kontinuerlig kompetensutveckling Generöst friskvårdsbidrag PROSE kommer att behandla och lagra din ansökan under rekryteringsprocessen i enlighet med villkoren i vår policy „Candidate Terms of Use- policy“. Policyn finns att läsa på vår webbplats: https://www.prose.one/privacy-notice. Genom att skicka din ansökan till PROSE ger du ditt samtycke till att PROSE behandlar dina personuppgifter. Vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan. Om PROSE Vi är ingenjörsbyrån som kan tåg. PROSE är en oberoende ingenjörspartner som jobbar med både interna utvecklingsprojekt och externa uppdrag, experttjänster likväl som materialförsäljning. Vi är specialiserade på spårfordon. Våra uppdrag spänner över hela fordonets livscykel: från strategi och utveckling till modernisering, godkännande och underhåll. Vi finns i Schweiz, Sverige, Tyskland, Italien, Frankrike och Österrike, och vi hjälper kunder i hela världen att lösa tekniska utmaningar – oavsett om det gäller komponenter, delsystem eller kompletta fordon. Våra kunder är tillverkare, operatörer, myndigheter och underhållsleverantörer. Vi är omkring 150 medarbetare som tillsammans har genomfört över 5 000 projekt. Vi är medarbetarägda, det betyder att vi kan ge råd utan påverkan utifrån. Vi arbetar för våra kunder och för oss själva. Vill du vara med och skapa morgondagens mobilitet? Välkommen till PROSE.

25 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Vi söker vikarier till charmig 10 - åring i Västerås!
God Assistans i Värmland AB
Personliga assistenter

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Hej! Är du en person som är flexibel, tar ansvar och är engagerad i dina arbetsuppgifter? Du har ett lugn samtidigt som du är initiativrik, lekfull och älskar att arbeta med barn? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu assistenter till en glad och charmig pojke som är 10 år. Han tycker om sång/musik, rörelselekar, massage, kramar och att vara ute i friska luften. Pojken bor i Västerås tillsammans med sin varma familj som består av mamma, pappa och syskon. På vardagarna är pojken i skolan och hans behov av assistans är främst under eftermiddagar, kvällar, nätter och helger. Vid lov och ledigheter förekommer även dagarbete. Pojken har en hjärnskada, epilepsi och är blind. Detta medför att han har behov av hjälp med hela sin dagliga livsföring. Han behöver hjälp med på- och avklädning, hygien, kommunikation och förflyttningar. Han behöver hjälp att matas och får även mat genom en PEG (sondmatning). Han behöver hjälp med lek, träning och att stretcha kroppen.  Du kommer att få inskolning om du erbjuds arbetet men erfarenhet är meriterande. Du behöver vara i god fysisk form eftersom arbetet innefattar en del träning och lek. Du som söker ska förutom kravet på engagerad, flexibel och ansvarsfull även vara rökfri och på arbetsplatsen används inte starka dofter. Det är en fördel om du har körkort men inte ett krav. Arbetstiden är förlagd under eftermiddag, kväll och helg. Även visst nattarbete förekommer och det är en kombination av aktiv tid och jour. Vid skollov och röda dagar kommer även dagtidsarbete vara aktuellt.   God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4 000 kronor/år.  Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se)

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Systemtekniker
Combitech AB
Drifttekniker, IT

Vill du vara med och forma framtidens ledningssystem och bidra till Sveriges försvarsförmåga? Combitech söker en ansvarstagande systemtekniker till vårt växande team i Arboga för att driva spännande projekt inom militära ledningssystem. Hos oss får du spela en nyckelroll i utvecklingen av markinfrastruktur samt möjligheten att göra skillnad i en organisation som satsar på innovation och tillväxt. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att skapa en säkrare framtid. Din roll som systemtekniker Resultatenheten aviation and infrastructure består av cirka 40 engagerade medarbetare med en bred blandning av kompetenser, åldrar och bakgrund. Verksamheten är baserad i Arboga, Enköping och Stockholm. Vi arbetar tillsammans med kunden och slutanvändare för att ta fram nya lösningar för framtidens totalförsvarsförmåga. Vi söker en systemtekniker som ska ansvara för drift och förvaltning av vår referensanläggning för militära ledningssystem i Arboga. Inom tjänsten har du en nyckelroll i driftsättning och administration av redan integrerade ledningssystem samt angränsande omvärldsprodukter. I denna tjänst bistår du kunden och dess slutanvändare genom din tekniska förståelse, exempelvis simulera taktisk data, upprätta taktiska scenarion och upprättande av underlag för övning och test. Du har en central roll i integrationen av ny funktionalitet och kommande systemförmågor genom nära samarbete med kollegor inom angränsande projekt. Du kommer vidare förbereda utbildningsunderlag samt genomföra operatörskurs samt teknisk utbildning för kunden inom drift och förvaltning av militära ledningssystem. Utöver din tekniska roll omfattar tjänsten administration av verksamheten vid anläggningen, det omfattar bokningar, förberedelse av lokal och system. Du kommer att upprätta och säkerställa efterlevnad av de rutiner som verksamheten kräver, samt utifrån dessa ta fram rapporter och underlag för beslut. Resor är vanligt förekommande i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT, data och/eller systemutveckling eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med felsökning, dataflödesanalys, underhåll, simulering eller konfigurering. Det är meriterande med erfarenhet från försvarsindustrin eller från roller som projektledare eller förvaltningsledare. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, med en naturlig förmåga att ta initiativ och en vilja att enskilt driva verksamheten framåt. En serviceinriktad inställning är av yttersta vikt, där du fokuserar på att förstå och möta kundens behov för att skapa värde genom ditt arbete. Du är strukturerad och har förmåga att planera och organisera parallella verksamheter. En bred teknisk förståelse är nödvändig, tillsammans med en vilja att kontinuerligt lära och utveckla dina kunskaper. Din förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa tekniska system och anpassa dig till nya utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång. Rollen kräver att du kan kommunicera flytande på svenska och engelska, i både tal och skrift. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Linus Holtsby, +46 73 4375180. Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Samordnare för riktat pedagogiskt stöd
MÄLARDALENS UNIVERSITET
Lednings- och organisationsutvecklare

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Vikariat i 6 månader Anställningsperiod/tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-07-16 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Student- och lärandestöd     Samordnare för riktat pedagogiskt stöd till avdelningen för student- och lärandestöd Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som samordnare möter du studenter med funktionsnedsättning som behöver stöd och anpassningar i sina studier. Du genomför kartläggande samtal och skriver rekommendationer om anpassningar. Du arbetar också med mentorsverksamheten där du rekryterar och utbildar mentorer som sedan stöttar studenterna i att strukturera sina studier. För att stötta studenterna och utveckla verksamheten ingår även samverkan med akademierna och undervisande lärare, biblioteket, HRS och tentamenssamordning. Du kommer även att samarbeta med externa aktörer, till exempel kommunala verksamheter så som Läs- och skrivcenter, vuxenutbildning och gymnasieskolor. Du kommer också in i en spännande tid då vi just genomgått en organisationsförändring vilket innebär att nya rutiner, riktlinjer och arbetssätt kommer att arbetas fram under kommande läsår (25/26). I uppdraget förekommer resor mellan campusorterna. Kvalifikationer För att passa i rollen som samordnare behöver du ha relevant akademisk examen, t ex studie-och yrkesvägledare, arbetsterapeut, lärarexamen, specialpedagog, socionom eller annan samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning. Du har även erfarenhet av att arbeta med frågor som rör funktionsnedsättingar, vana vid att leda samtal. Avslutningsvis har du också goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift.  Meriterande För denna anställning är det meriterande om du även har erfarenhet av något av följande:  Erfarenhet av liknande arbete vid universitet och högskola Erfarenhet av handläggning och beslutsfattande, särskilt inom offentlig förvaltning Behärskar annat språk än svenska och engelska Mycket goda kunskaper i digital kommunikation och digitala verktyg God förståelse för hur arbete i en myndighet bedrivs God förståelse för olika studentgruppers behov Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Utöver dessa personliga förmågor ser vi gärna att du också att du som person är du utvecklingsorienterad, organiserad och samarbetsinriktad. Du har en förmåga att ta ansvar och har förmågan att omvandla teori till praktik och är en skicklig kommunikatör. Du är professionell i ditt bemötande och vet att god service och tillgänglighet bottnar i bemötande av mottagarens behov. Du är pragmatisk och följsam utifrån verksamhetens prioriteringar och behov och kan med lätthet förflytta dig mellan de funktionsnära frågorna till att se helhet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Universitetsadjunkt i specialpedagogik
MÄLARDALENS UNIVERSITET
Övriga universitets- och högskolelärare

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK) läser våra studenter främst på program inom lärarutbildningar, men det erbjuds även program och kurser inom språk och kommunikation, matematik/tillämpad matematik, fysik, musik och opera samt den förberedande utbildningen tekniskt basår. MDU:s forskningsinriktning utbildningsvetenskap och matematik är en del av akademin. Vårt arbete sker i samverkan med det omgivande samhället och internationella partners.     Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Anställningsperiod/tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-07-25 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för utbildning, kultur och kommunikation För en utförlig beskrivning av de grundläggande behörighetskrav och bedömningsgrunder som gäller för en anställning som universitetsadjunkt vid MDU, hänvisas till anställningsordningen vid Mälardalens Universitet, https://www.mdu.se/om-mdu/jobba-med-oss/lediga-jobb Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt är dina huvudsakliga arbetsuppgifter undervisning. Du kommer undervisa i specialpedagogik på alla lärarprogram samt specialpedagog- och speciallärarprogrammen. Till undervisning hör även handledning, examination, kursutvärdering, kursutveckling samt kursansvar och planering. Samverkan är en integrerad del av universitetets forsknings- och utbildningsuppdrag och som universitetsadjunkt bidrar du aktivt till universitetets utvecklingsarbete. I arbetsuppgifterna ingår även allmän administration och kompetensutveckling samt att delta i den dagliga verksamheten, i ämnets och akademins arbete.   Behörighetskrav Vi söker dig som har visat pedagogisk skicklighet och har en magisterexamen i relevant ämne för anställningen eller motsvarande kompetens. Den pedagogiska skickligheten ska vara dokumenterad på ett sådant sätt att det går att bedöma kvaliteten på det tidigare arbetet. För att anställas som lärare vid MDU efterfrågas högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Den som anställs men saknar högskolepedagogisk utbildning kommer erbjudas att genomgå sådan i anställningen inom två och ett halvt år. Den högskolepedagogiska utbildningen vid Mälardalens universitet motsvarar tio veckors utbildning. För denna anställning tillkommer följande behörighetskrav, utöver de som är fastställda i Anställningsordning vid MDU. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrund ska dels graden av den skicklighet som krävs för anställningen gälla, dels den förmåga och lämplighet i övrigt som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna väl.  Utöver de bedömningsgrunder som är fastställda i Anställningsordning vid MDU, kommer särskild vikt att läggas vid följande för denna anställning. Du har lärarexamen, speciallärar- eller specialpedagogexamen, minst fem års yrkeserfarenhet som lärare. Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. För att lyckas i denna roll förväntas du också kunna ta egna initiativ och ha en förmåga till självständigt, strukturerat arbete.          Vi värdesätter även de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. #LI-AE1 Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Junior Projektledare till Saab i Arboga
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som junior projektledare kommer du spela en avgörande roll i vårt projektkontor och få stora möjligheter till att utvecklas inom projektledning. Du kommer arbeta nära erfarna kollegor och stötta med planering, organisering och genomförande av olika projekt. Du samarbetar med projektteam för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäker leverans, samt att fastställd deadline efterlevs. Vidare kommer du att upprätthålla en tydlig och öppen kommunikation med såväl projektteam som chefer. Dessutom kommer du att hjälpa till med utveckling och hantering av budget, tidplaner samt resursallokering. En viktig del av ditt arbete är också att bidra till kontinuerlig förbättring av metoder och processer. Resor inrikes och utrikes kan förekomma i tjänsten. Din profil Vi söker dig med relevant universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom ingenjörsområdet eller motsvarande, samt har något års arbetserfarenhet av en liknande roll. Vad som dock kommer vara avgörande i denna roll är dina personliga egenskaper. Är du i ett tidigt skede av din karriär och vill utvecklas vidare inom projektledning och teknik så är detta rollen för dig! För att lyckas som projektledare hos oss bör du ha en förståelse för projektmodeller och metoder. Vidare har du en god förmåga att arbeta effektivt i en snabb och dynamisk miljö. Du är strukturerad, flexibel och metodisk i ditt arbetssätt samt har god social kompetens och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att samarbeta effektivt, ta initiativ och att lösa problem på ett innovativt sätt. Meriterande är kunskap i IFS, Agresso och Antura. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Förfrågningar från konsult- och rekryteringsföretag undanbedes vänligen men bestämt. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Instruktör till Ösby Anpassad gymnasieskola
Sala kommun
Elevassistenter m.fl.

Har du kunskap och erfarenhet av att arbeta med ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning? Vill du arbeta tillsammans med engagerade kollegor i en naturskön och lantlig miljö? - Då ska du söka tjänst som instruktör på Anpassad gymnasieskolas Nationella program. Om arbetsplatsen Ösby Anpassad gymnasieskola ligger i anslutning till Ösby Naturbruksgymnasium, ungefär en mil utanför Sala. På Ösby erbjuder vi programmen skog, mark och djur och programmet för fastighet och byggnation samt fordonsvård och godshantering. På skolan bedrivs ett fullskaligt jordbruk med en djurbesättning på 120 kor och mindre andel övriga djur inom jordbruk. På gården finns det en mängd övriga djur inom branscherna djurpark och zoo till exempel åsnor, getter, ormar, spindlar och fiskar med mera. Det går ca 270 elever på skolan, varav ca 35 av de eleverna går på Anpassad gymnasieskolas Nationella- och Individuella program. På Anpassad gymnasieskola arbetar vi med tydliga strukturer och kontinuitet för att ge en trygg skolmiljö, men samtidigt ger vi eleverna utmaningar där de får möjlighet att vidga sina erfarenheter. Varje elev har sin egen studieplan och vi lägger stort fokus på framtiden, arbete, boende och fritid. Målet är att eleverna ska gå vidare till arbete efter avslutad skolgång. Arbetsuppgifter Som instruktör kommer du att stötta eleverna i programgemensamma ämnen och karaktärskurser. I kurserna varvas teori med praktiska moment. Exempel på kurser är fastighetsskötsel, skötsel av utemiljöer, naturbruk, djurhållning, samt fordon och maskiner kopplade till områdena. Det ingår också att stötta i andra kurser som finns på Nationella programmet. I ditt uppdrag som instruktör ingår det att delta i planering, viss egen planering kan också förekomma. Du deltar i genomförande och utvärdering i det pedagogiska arbetet, enskilt samt i arbetslag med andra lärare och instruktörer. Tillsammans ansvarar ni för att nå varje enskild elev och stärka denne i sin kunskapsutveckling. Vi arbetar med positiv förstärkning av elevers styrkor och vi har ett lösningsinriktat förhållningssätt. I tjänsten ingår även viss dokumentation enligt gällande styrdokument och kontakt med vårdnadshavare. Skolan ligger på ett naturbruk och hela gården är vår arbetsplats, vilket innebär att arbetet sker både i klassrumsmiljö och i utemiljö där vi även arbetar i djurstallar.  Kvalifikationer Vi söker dig som har kunskaper och erfarenhet av att arbeta med ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning. Vi ser gärna att du har pedagogisk utbildning samt goda kunskaper i lågaffektivt bemötande. Det är meriterande om du har kunskaper inom alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Som person är du noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är nyfiken och kommer gärna med nya idéer. Du ser det som en styrka att arbeta i arbetslag, men kan även ta egna beslut runt situationer som kan uppstå. Det är viktigt för oss att du i relationen till andra människor har ett lösningsinriktat- och lågaffektivt förhållningssätt. Du behöver vara en god lyssnare med förmågan att lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. I den här rollen bör du ha goda kunskaper i det svenska språket samt vara en van användare av digitala hjälpmedel. B-körkort är ett krav eftersom viss undervisning sker utanför skolans område. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Heltid, tillsvidareanställning. Tillträdesdatum 2025-08-11, eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Individuell lönesättning tillämpas Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning. Detta enligt lagen om registerkontroll inom skol-, fritidshem och förskoleverksamhet. Rikspolisstyrelsens belastningsregister, RPS 442.5 (14-01-14). Ansökan Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2025-07-12. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb.  Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rektor Börje Andersson, tfn. 0224-74 80 43, eller via mejl [email protected] Bitr rektor Ingrid Lindberg, tfn. 0224-74 81 08, eller via mejl [email protected] Facklig kontakt: Kommunal : 010-442 81 83  Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se.   Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Area Sales Manager till Din Maskin!
Needo Recruitment West AB
Företagssäljare

Har du erfarenhet av teknisk försäljning och drivs av att förstå kundens behov på djupet? Vill du arbeta med marknadsledande varumärken i en bransch som präglas av innovation och långsiktighet? Då kan rollen som Area Sales Manager till Din Maskin vara rätt för dig! Om Din Maskin Din Maskin är en ledande aktör inom plåtbearbetningsmaskiner. Sortimentet täcker allt från stansmaskiner och kantpressar till avancerade produktionslinjer, automationslösningar och laserteknik. Vårt löfte till kunden är mer än en leverans – det är starten på ett långsiktigt partnerskap.Bolaget är en del av Pronect, en industrigrupp med över 7000 kunder, där teknik och kompetens förenas för att skapa verkligt kundvärde. Pronect ingår i familjeägda Liljedahl Group, med huvudkontor i Värnamo. Om rollen Som Area Sales Manager hos Din Maskin har du ett helhetsansvar för försäljningen i Mälardalen med omnejd. Din uppgift blir att driva affärer och bygga förtroendefulla relationer med både nya och befintliga kunder inom plåtbearbetningsindustrin. Du representerar några av branschens mest välrenommerade varumärken, däribland Mitsubishi Electric och Astes. Du är ofta ute hos kund, identifierar behov och föreslår lösningar som matchar verksamhetens krav – med målet att skapa lönsamma, långsiktiga samarbeten. Rollen kräver ett nära samarbete med kollegor, leverantörer och tekniska partners. Tjänsten innebär resor med övernattningar i regionen. Dina ansvarsområden Bygga och utveckla affärsrelationer med såväl nya som befintliga kunder Identifiera kundbehov och matcha dem med rätt teknisk lösning Agera rådgivande partner inom plåtbearbetning Arbeta strategiskt med försäljningsprocessen – från första kontakt till affärsavslut Samverka med övriga säljare, leverantörer och supportfunktioner Vem vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och god förståelse för industrins förutsättningar. Du har med fördel arbetat inom plåt- eller tillverkningsindustrin, och är van vid att hantera hela försäljningskedjan. Du är självgående, resultatorienterad och strukturerad i ditt arbete. För dig är det naturligt att bygga relationer och skapa förtroende, både internt och externt. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av försäljning inom plåtindustrin, tillverkningsindustrin eller liknande God teknisk förståelse Förmåga att arbeta strategiskt och målinriktat B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift God datorvana, särskilt inom Officepaketet Vi erbjuder Hos Din Maskin får du en trygg anställning i ett bolag som är etablerat, familjärt och samtidigt i framkant inom sin nisch. Du får en god introduktion och löpande kompetensutveckling, samt möjlighet att växa i rollen. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och ett förmånspaket som speglar vår ambition att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi värnar om gemenskap och har ett aktivt fokus på kultur och trivsel. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Utgår från hemmakontor i Mälardalsregionen Lön: Enligt överenskommelse Är du redo att ta nästa steg i din säljkarriär? Välkommen med din ansökan redan idag – urval kommer ske efter sommarsemestern och stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025