Junior Administrator - Västerås
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

A Junior Administrative professional is needed for a consulting assignment with our client in Våsterås. This role involves administrative tasks, primarily focused on processing purchase orders and managing order confirmations using Outlook and Oracle Fusion. Requirements: • The position involves highly repetitive tasks, requiring strong attention to detail, consistent focus, and the ability to work efficiently over extended periods. • Proven experience in administrative roles is essential. Ready to join? Submit your English application today! Start Date and Application: Start Date: 14-05-2025 End Date: 30-09-2025 Application Deadline: 24-04-2025 Location: Vasterås Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company – quickly and efficiently. Our core focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also possess the broad expertise and flexibility required to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player in the market, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique blend of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the natural partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.

22 april 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Chaufför inom återvinning – Fagersta
Jobwise AB
Lastbilsförare m.fl.

Om rollen Som återvinningschaufför kör du sidlastare och baklastare Kör 80% själv, men ibland får du sällskap och hjälp från en kollega Många stopp och en del stress, men en trevlig arbetsmiljö med mycket rörelse Upplärning under tre till fyra veckor, du åker med en kollega och lär dig hur allt fungerar. En vanlig arbetsdag: Arbetstider: måndag till fredag, klockan 06:00-15:00. Morgonträff med kollegorna över en kopp kaffe och genomgång Körning på både landsbygd och orter/villaområden Använder en stor GPS/iPad som visar din rutt och alla stopp är markerade Tömmer lastbilen vid lunch, möjlighet att äta lunch på terminalen med kollegor Våra hjärtan slår extra hårt för transportbranschen och vi har många anställda chaufförer. I videoklippet (om du klickat in dig på vår annons) får du veta mer om vad våra chaufförer tycker om oss som arbetsgivare. Våra kompetenskrav  C-körkort YKB Digitalt förarkort Behärskar svenska språket Detta är även meriterande  Tidigare erfarenhet av liknande arbete Stresstålig God fysik Viss datavana Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

22 april 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Distriktssköterska sökes till Fagersta Vårdcentral Svenska kyrkan

Fagersta Vårdcentral Svenska Kyrkan öppnade i november 2023 och drivs som ett separat bolag inom Svenska Kyrkan i Fagersta, som ett led i målsättningen att finnas till för människor i Fagersta från vaggan till graven. Vi har vinnlagt oss om att anställa kunniga och erfarna medarbetare; läkare, sjuk- och distriktssköterskor, terapeuter med mera, för att kunna ge invånarna i Fagersta bästa möjliga vård och omsorg. Om tjänsten: Vi söker en engagerad distriktssköterska som vill bli en del av vårt team och samtidigt ta eget ansvar. För att trivas hos oss så är du trygg i din yrkesroll och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö där du får chans att påverka och bidra med nytänkande. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Legitimerad distriktssköterska/sjuksköterska Tidigare erfarenhet av primärvård eller annat mottagningsarbete samt telefonrådgivning är meriterande men inget krav. Vi tillämpar journalsystemet Cosmic och telefonsystemet TeleQ. Omfattning: Heltid, lön efter överenskommelse. Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse. Rekrytering sker fortlöpande. Välkommen in med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

22 april 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Verksamhetschef sökes till Fagersta Vårdcentral Svenska kyrkan
Västanfors-Västervåla församling
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi söker en engagerad och erfaren verksamhetschef som kan leda vår verksamhet mot fortsatt utveckling och hög kvalitet i patientvården. Fagersta Vårdcentral Svenska kyrkan, som öppnade i november 2023, är en del av Svenska kyrkans satsning i Fagersta för att stödja invånarna genom livets alla skeden. Vårdcentralen drivs som ett separat bolag och erbjuder högkvalitativ vård och omsorg. Vi har noggrant valt ut vårt team av erfarna och kompetenta medarbetare – läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor och terapeuter – för att säkerställa den bästa möjliga vården för Fagerstas invånare. Om tjänsten: Som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för vårdcentralens dagliga drift, personal och ekonomi. Du kommer att leda en multidisciplinär personalgrupp bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och administrativ personal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för att vården bedrivs i enlighet med gällande lagar och föreskrifter Leda och utveckla verksamheten mot uppsatta mål inom vård, kvalitet och patientsäkerhet Budgetansvar och resursallokering Personalansvar inklusive rekrytering, kompetensutveckling och arbetsmiljöfrågor Samverka med andra vårdaktörer och myndigheter Dina kvalifikationer: Relevant sjukvårdsutbildning, som t ex Sjuksköterska, gärna Distriktssköterska Minst 5 års erfarenhet av arbete inom primärvård Dokumenterad ledarerfarenhet, gärna från en chefsposition inom hälso- och sjukvården God förmåga att kommunicera och samarbeta med olika yrkesgrupper Erfarenhet av budgetarbete och verksamhetsutveckling Vi erbjuder: En nyckelroll i en dynamisk organisation med möjlighet att påverka primärvårdens utveckling Goda möjligheter till kompetensutveckling Konkurrenskraftig lön Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse. Rekrytering sker fortlöpande. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Skicka in din ansökan med CV och introduktionsbrev redan idag och ta nästa steg i din karriär hos oss. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

22 april 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Koncernredovisningsekonom med systemintresse👩🏽‍💻
Wrknest AB
Redovisningsekonomer

Om tjänsten Är du en koncernredovisningsekonom med tech-intresse och goda kunskaper i Cognos? Då kan den här rollen vara rätt för dig! Du kommer att arbeta i PE-backade industrikoncerner där du hanterar redovisning och konsolidering för flera bolag. Här erbjuds du en självständig roll i ett mindre team med breda arbetsuppgifter och möjlighet att påverka hur rollen utformas. Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för koncernredovisning och rapportering, där du arbetar både operativt och strategiskt för att säkerställa hög kvalitet i redovisningen. Du använder Cognos som ett centralt verktyg i arbetet och jobbar aktivt för att effektivisera och kvalitetssäkra rapporteringen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Konsolidering och upprättande av redovisning för flera bolag inom koncernen Hantering av löpande bokföring, avstämningar, momsrapportering samt fördelning och budgetering av fasta kostnader, inklusive bokslutsarbete och upprättande av årsredovisningar. Kvalitetsgranskning av finansiella rapporter och proaktiva analyser av bolagens ekonomi Vi söker dig som För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av koncernredovisning Goda kunskaper i Cognos och Excel Förståelse för regelverk, särskilt K3 Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet från byrå eller konsultbranschen Erfarenhet från industri- eller fastighetssektorn För att trivas i denna roll är du prestigelös, självgående och orädd. Du tycker att det är roligt att arbeta med system och har ett intresse för digitalisering. Eftersom koncernen är familjeägd är det viktigt att du är flexibel och trivs med att arbeta högt och lågt. Du är trygg i din kompetens, tycker om att vara hands-on i ditt arbete och har en positiv inställning. Samtidigt är du en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till ett gott teamklimat där man hjälps åt och delar med sig av sina kunskaper. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Västerås Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Kunden är en PE-ägd koncern med verksamhet inom industri och fastighet. De befinner sig i en tillväxtfas och satsar på att utveckla sina ekonomiprocesser. Här får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där samarbete, ansvarstagande och utveckling står i fokus. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

22 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Associate Cybersecurity Project Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga förmedlare

The opportunity The purpose of the HVDC Cybersecurity function team is to ensure and improve a high level of cybersecurity across the HVDC division, in our projects and service agreements. The team is focusing on continually improving HVDCs cybersecurity posture and offerings, advancing the implementation of the cybersecurity strategy. Moreover, the team is responsible for cybersecurity governance and risk management activities for our deliveries and ensures needed requirements are placed on product development, internal systems, and suppliers. “There is a direct link between our dedication at work within the Cybersecurity Function and the security and safety of the people in the societies to whom we deliver our HVDC stations. Electricity is the pre-requisite for the functioning of the essential services in any country and we are the #1 provider of HVDC globally. This is your chance to be apart of something that will have an impact on societies globally” – Björn Löfgren, Global Cybersecurity Manager. How you’ll make an impact By working according to best practices and truly understanding customer requirements, you´ll ensure that both us, as Hitachi Energy and our customers, will be able to keep our information secure and confidential. When collaborating internally and with our customers you need to be able to understand the complexity of very critical infrastructure projects, because every decision can have far reaching consequences. So, by being diplomatic and listening before you talk, you´ll ensure that we in the Cybersecurity function will understand and act according to our goals of keeping society safe and secure. With your skills, competence and your personality you´ll ensure the continued growth of us as a well-functioning team that enjoy going to work. Your background You hold a bachelor’s degree within some Cybersecurity/information security program and have at least 1-year work experience post studies As a person you are collaborative with good communication skills, as collaboration is the keyword for this role. Fluency in English is required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Björn Löfgren, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected].

21 april 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Site IT Service Delivery Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga förmedlare

The GPQSS IT team consists of 6 people today, covering the entire globe. You will enter a truly international team that is growing with our business. We are now looking for someone to join us in Västerås Sweden and this is a unique opportunity since Västerås is the only site where we will have multiple IT resources. In this role you will work closely with our business and assist them with anything that is IT related (excluding password resets and other services already covered by our service desks). You will be the go-to person when it comes to establishing new offices or upgrading a conference room. You will be the gatekeeper between our business and our central IT teams. You will be a key player if we are facing a severe incident. Your primary location will be our office in Västerås that is rapidly growing. We care for our employees and there are plenty of career opportunities within IT. “This is a unique opportunity since the chosen candidate will get the opportunity to work alongside someone that have the same role in the same location. This candidate will also be a key player when it comes to establishing a new campus in Västerås. The team today is multicultural, and we welcome the right resource regardless of gender or religion since we already have a diverse team. The team is fairly new (less than a year old) so we are all juniors or seniors depending on your viewpoint.” – Marcus Fallberg, IT Systems Software Development Manager.” How you’ll make an impact As Make IT simple for our business Identify opportunities/improvements Understand our IT environment and guide our business to make the most of it. Support our line managers to achieve their strategic targets with the help of IT solutions Understand what our business needs and translate that into IT lingo Listen, analyze, take actions Your background You have at least 5 years of working experience in IT Fluent in Swedish Working proficiency in English ITIL certification or equivalent experience Good technical knowledge in IT/OT hardware and interfaces Excellent communication skills both in writing as well as speaking What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Marcus Fallberg, [email protected] will answer your questions about the position. Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari +46 107 38 13 45, Unionen: Fredrik W Nordin +46 107 38 15 12, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected]

21 april 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Electrical Lead Engineer
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

The Opportunity You will be part of a dedicated and skilled team where you as a design engineer are accountable for order design and customer documentation for our projects. You will also have opportunities to improve our quality and cost footprint by contributing to the base design platform, our processes, and tools. This is a varied and exciting role where you will work in close collaboration with colleagues, both junior and senior, locally, and globally. Our people truly are the foundation of everything we do and deliver to our customer. You will have the opportunity to see and test a major part of the hardware before it is shipped to the customer for installation and commissioning. Developing solutions for our customers all over the world and working on our market-leading technologies will challenge and enrich your work and your mind. How You’ll make an impact In this role you will design control and relay protection system, electrical plant system and auxiliary equipment. You will also design and integrate third party’s systems. Create drawings and product configurations. Be the lead engineer in delivery projects, improvement projects, and tenders, ensuring quality and results. You will lead and coordinate technical work in projects. Constantly improving our solutions and develop new ideas. Convert technical requirements into a validated design and ensure that customer requirements are fulfilled. Work with our base design solutions and processes. Your background We are looking for an engaged and driven person who are true team player with a problem-solving oriented and structured mindset. Proven experience from similar roles within electrical engineering You are proactive, look for opportunities and take responsibility for the projects and the tasks you work on. Knowledge of Electric Cad system. Zuken E3 and Engineering Base is a benefit. Knowledge of calculation tools. ETAP is a benefit. Knowledge of relay configuration. You have a university degree in Electrical Engineering or similar work experience. It is considered a big advantage if you have experience from FACTS, Substation, or infrastructure project. Fluency in English is a must. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us  Applications will be reviewed on an ongoing basis. Don’t delay apply today. Recruiting manager Mahmood Sheidaee, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Any other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson, [email protected]

21 april 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Resande Fiber Säljare - Snittlön 50.000 kr!
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Ta din karriär till nya höjder med VIASALES! Bli en del av vårt växande säljteam och sälj för några av Sveriges största varumärken genom personliga möten med kunder. Som en del av vårt resande säljteam kommer du att få möjlighet att resa runt i landet, upptäcka nya platser och bygga starka relationer med kunder face to face. I den här tjänsten kommer du att vara borta hemifrån på veckodagarna och vi står självklart för både resor och boende, så du kan fokusera helt på att göra affärer och skapa minnesvärda kundupplevelser! Vi erbjuder: Attraktiva provisioner utan tak. Trygg start med garantilön. Kontinuerliga utbildningar inom försäljning och ledarskap. Möjlighet till tjänstebil för att göra dina resor smidigare och mer bekväma. Spännande aktiviteter och tävlingar för att hålla motivationen på topp. Vi söker dig som: Är flytande i svenska. Drivs av att uppnå resultat och älskar utmaningar. Är en social person som trivs med att möta nya människor. Har en passion för att resa och utforska nya platser och har möjlighet att bo borta hemifrån på veckodagarna.  Körkort är meriterande, men inget krav. Skicka din ansökan idag då vi rekryterar löpande! För mer information, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Operativ metodutvecklare – Kemist med fokus på analys och kvalitetsarbete
A Hub AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Om rollen Nu söker vi en erfaren och kvalitetsmedveten kemist till ett spännande uppdrag inom kärnkraftsindustrin i Västerås. Du kommer att spela en nyckelroll i laboratorieverksamheten med fokus på metodutveckling, kvalitetssäkring och tekniskt stöd. Rollen passar dig som trivs med att ta ansvar, vill bidra till ständiga förbättringar och har ett stort intresse för avancerad analysteknik. Arbetsuppgifter Driva och utveckla kvalitetssäkring av analysmetoder och laboratorieutrustning Förbättra och anpassa mätmetoder efter nya krav och standarder Validera och verifiera nya instrument/system enligt gällande regelverk Ansvara för driftsättning av ny utrustning och utbildning av kollegor Stödja kemister vid felsökning och metodrelaterade problem Utföra kemiska analyser som stöd till verksamheten Kvalifikationer Utbildning: Högskoleutbildning inom analytisk kemi eller motsvarande Krav: Minst 3 års erfarenhet av laborativt arbete med kemiska analyser Goda kunskaper om analystekniker och laborationsutrustning Erfarenhet av kvalitetsledningssystem och ISO-standarder (t.ex. ISO17025, ISO15189, ISO9001, ISO13485) Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande: Kunskap om tekniker som ICP-MS, våtkemiska analyser, förbränningsanalys och fysikaliska metoder Erfarenhet av instrumentunderhåll och förbättringsarbete Tidigare arbete i LIMS, SAP och andra labbdatasystem Personliga egenskaper Vi tror att du är: Strukturerad, noggrann och lösningsorienterad Drivande och självgående med god förmåga att arbeta i team Van att leda förändringar och implementera nya arbetssätt Kvalitetsmedveten och trygg i en reglerad miljö Övrig information Arbetet sker inom kärnteknisk verksamhet, vilket innebär krav på:  Drogtest Säkerhetsintervju Radiologisk läkarundersökning Anställningsform: Tillsvidareanställning hos oss, konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund efter  6–12 månader.

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025