Nu söker vi en noggrann och ansvarstagande montör med erfarenhet inom lödning för att förstärka vårt team. Som montör hos oss kommer du att vara en viktig del av produktionen. Arbetsuppgifter: Lödning av elektroniska komponenter enligt tekniska ritningar och arbetsinstruktioner. Arbeta med montage av komponenter i produktion. Dokumentation av arbetsprocessen och rapportering av eventuella avvikelser. Samarbeta med kollegor och bidra till ett effektivt arbetsflöde. Vem du är Vi söker dig med tidigare erfarenhet av lödning, helst inom elektronikindustrin. Du kan läsa och följa ritningar enligt instruktioner. Du som söker har tidigare arbetat som montör eller liknande inom tillverkande industri. Då tjänsten innefattar mycket ritningsläsning ser vi gärna att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Arbetstider: 2-skift varannan vecka dag/kväll Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vi utför en bakgrundskontroll i denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning. Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en noggrann och ansvarstagande lödare för att förstärka vårt team. Som lödare hos oss kommer du att vara en viktig del av produktionen! Arbetsuppgifter: Lödning av elektroniska komponenter enligt tekniska ritningar och arbetsinstruktioner. Arbeta med testning av komponenter i produktion. Dokumentation av arbetsprocessen och rapportering av eventuella avvikelser. Samarbeta med kollegor och bidra till ett effektivt arbetsflöde. Vem du är Vi söker dig med tidigare erfarenhet av lödning, helst inom elektronikindustrin. Du kan läsa och följa ritningar enligt instruktioner. Du som söker har tidigare arbetat som montör eller liknande inom tillverkande industri. Då tjänsten innefattar mycket ritningsläsning ser vi gärna att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Krav Giltigt lödcertifikat Tidigare arbetslivserfarenhet inom lödning Truckkort Arbetstider: Dagtid måndag-fredag 7-16 Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vi utför en bakgrundskontroll i denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning. Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Välkommen med din ansökan!
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Vi söker en erfaren kravanalytiker med gedigen kunskap inom området och en förmåga att bidra med insikter på ett öppet och lyhört sätt. Minst fem års arbetslivserfarenhet är ett krav, och vi ser gärna att du har mer än nio år i branschen. Du har relevant utbildning inom exempelvis systemvetenskap eller datavetenskap alternativt mångårig arbetslivserfarenhet som har gett motsvarande kompetens. Rollen innebär ansvar för att samla in och dokumentera krav från olika intressenter för att tydliggöra projektets behov och mål. Arbetet omfattar hantering och strukturering av krav med etablerade verktyg som UML och Jira, samt att säkerställa att specifikationerna är välorganiserade och lättillgängliga. Dina kunskaper kommer spela en central roll i varierande projekt, där du arbetar nära både tekniska team och verksamheten för att säkerställa leverans av lösningar med hög kvalitet. Att arbeta nära utvecklingsteamet och omvandla krav till fungerande lösningar är en viktig del av uppdraget. Din roll blir även att följa upp projektets framsteg genom spårbarhetsanalyser och säkerställa att leveranserna uppfyller de uppställda kraven. Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor samt kravanalysprojekt av olika slag är meriterande. För att lyckas i rollen krävs flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Då uppdragen finns i Örebro, Västerås och Stockholm är det viktigt att du har möjlighet att resa i regionen. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com
Inledning Har du ett brinnande intresse för mat och dryck och ett stort fokus på kvalité? Är du driven, noggrann och kan hantera stress, då är denna tjänst rätt för dig! Arbetsuppgifter Som kock på O’Learys får du chansen att vara med och driva restaurangens utveckling, nå resultat och bygga en hållbar verksamhet. Du ansvarar för att förbereda och tillaga maträtter i enlighet med O’Learys koncept, hålla köket rent och bidra till ett starkt samarbete i köket. Tillsammans med övriga i ditt team levererar ni en fantastisk och glädjefylld upplevelse för både medarbetare och gäster avseende kvalité och service. Vi söker dig som Har en stor passion för matlagning. Du trivs att arbeta i ett högt tempo och hanterar stress på ett bra sätt. Du är en noggrann, tydlig och prestigelös lagspelare och tycker att detaljerna är viktiga för hög kvalité. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta och kan anpassa dig till nya situationer och utmaningar. Som kock på O'Learys är du en del av ett glatt och härligt gäng. Du behöver ha minst 2 års erfarenhet och h fyllt 18 år. Om OLearys O'Learys Västerås är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Mars - sep OMFATTNING: 75-100% ARBETSTIDER: Vardagar, kvällar och helger.
Vår kund Vår kund är en ledande leverantör av kransystem och är verksamma över hela världen. De arbetar med att flytta containrar på ett tillförlitligt, snabbt och kostnadseffektivt sätt till stora containerhamnar världen över. Vår kund är specialiserad på avancerade automations- och informationssystem för rörelsekontroll av alla typer av containerkranar. Om rollen Till vår kund i Västerås söker vi nu mjukvaruingenjörer som vill jobba med utveckling av robotiserade kransystem. Du kommer att tillhöra ett team med cirka 15 medarbetare som väntar på att välkomna dig. Din primära arbetsuppgift kommer vara att arbeta med mjukvaruutveckling, samtidigt som rollen innefattar daglig kundkontakt då du jobbar nära företagets kunder världen över i en internationell miljö. Vi söker dig som är nyfiken, driven och intresserad av att fördjupa dina kunskaper. Dina ansvarsområden Utveckla mjukvara för kranarnas logik Integrera och testa programvara Bidra med förslag och idéer kring förbättringar Du kommer att arbeta både med att utveckla nya projekt och med att underhålla befintliga. Kvalifikationer Masterexamen inom datavetenskap eller motsvarande, bifoga gärna examensintyg i din ansökan Kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift då kommunikation på de båda språken sker dagligen Stort eget driv och en vilja att lära dig nya saker För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team samtidigt som du tar stort självständigt ansvar i att driva ditt arbete framåt. För att trivas i rollen ser vi även att du är kommunikativ, samarbetsinriktad och lyhörd. Meriterande kvalifikationer Arbetslivserfarenhet inom området och/eller kunskap inom Azure DevOps, Linux, Scripting, Microsoft Windows, Active Directory, Nätverkskonfiguration, Containers, Kubernetes. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: Västerås, 100 % på plats från kontoret Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda dagtid Anställningsform: Tillsvidareanställning, konsultuppdrag under 12 månader med ambitionen att bli anställd av vår kund direkt efter det Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Nu söker vi en noggrann och ansvarstagande montör med erfarenhet inom lödning för att förstärka vårt team. Som montör hos oss kommer du att vara en viktig del av produktionen. Arbetsuppgifter: Lödning av elektroniska komponenter enligt tekniska ritningar och arbetsinstruktioner. Arbeta med montage av komponenter i produktion. Dokumentation av arbetsprocessen och rapportering av eventuella avvikelser. Samarbeta med kollegor och bidra till ett effektivt arbetsflöde. Vem du är Vi söker dig med tidigare erfarenhet av lödning, helst inom elektronikindustrin. Du kan läsa och följa ritningar enligt instruktioner. Du som söker har tidigare arbetat som montör eller liknande inom tillverkande industri. Då tjänsten innefattar mycket ritningsläsning ser vi gärna att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Arbetstider: 2-skift varannan vecka dag/kväll Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vi utför en bakgrundskontroll i denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning. Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Välkommen med din ansökan!
Är du en social och resultatinriktad person som drivs av försäljning och kundrelationer? Vill du arbeta med en produkt som verkligen gör skillnad för människor och miljön? Som vattenrådgivare på Renton Vattenrening får du möjligheten att hjälpa fler att få tillgång till rent och säkert vatten – samtidigt som du utvecklas i en dynamisk och kundnära miljö. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Renton Vattenrening. Om företaget Renton Vattenrening är ett nischat företag som sedan 2008 har hjälpt privatpersoner och mindre verksamheter att rena sitt vatten och förbättra sin vattenkvalitet. Vi är specialiserade på att ge våra kunder personlig service och rådgivning inom vattenanalys och vattenrening. Vårt mål är att vara den självklara partnern för alla som har egen brunn eller specifika vattenreningsbehov. Hos oss möts du av ett engagerat och kunnigt team som brinner för att skapa en positiv påverkan för våra kunder och miljön. Arbetsuppgifter Som vattenrådgivare på Renton Vattenrening spelar du en nyckelroll i att hjälpa både nya och befintliga kunder att hitta rätt lösningar för sina vattenreningsbehov. I denna kombinerade försäljnings- och rådgivningsroll får du möjlighet att påverka människors vardag genom att bidra till rent och säkert vatten – från första kundkontakt till löpande support efter köpet. Renton Vattenrening arbetar med ett ackrediterat analysföretag som analyserar vattenprover, vilket ger dig och kunderna tillförlitliga underlag för att kunna rekommendera rätt åtgärder och produkter. Kundrelationen är central, och lika stor vikt läggs vid eftermarknaden som vid försäljningsmomentet för att säkerställa att kunderna fortsätter att få bästa möjliga service även efter sitt köp. Arbetsuppgifter: • Bearbeta både nya och befintliga kunder genom att identifiera deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar • Hjälpa kunder med frågor kring vattenprover och vattenrening • Skapa och följa upp offerter via telefon och e-post • Ge support till både nya och befintliga kunder med deras behov av vattenrening Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av försäljning med uppvisade resultat är meriterande • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • Goda kunskaper i Officepaketet • Intresse för teknik, vattenrening och VVS • B-körkort Du är en noggrann och strukturerad person som driver ditt arbete framåt med självständighet och samarbetsvilja. Du tar egna initiativ, följer upp kundrelationer aktivt och kommunicerar effektivt via telefon och e-post, vilket skapar starkt förtroende hos våra kunder. Med hög servicekänsla och drivkraft trivs du i ett målinriktat tempo och har förmågan att hantera många bollar i luften samtidigt. Du bidrar till gemensam utveckling genom att dela kunskap, stärka teamkänslan och alltid sträva efter bästa möjliga resultat. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Ransta, Västerås Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Vi söker flera nya medarbetare för uppdrag mot våra kunder i Mälardalen! Som ingenjör hos oss på AQ Engineering ges du möjligheten att jobba direkt mot våra kunder & projekt inom bl.a. försvar-, tåg-, och fordonsindustrin. Vi har även många spännande utvecklingsprojekt inom AQ Group där en stor del av jobbet sker i samarbete med flera av våra bolag inom gruppen. Just nu söker vi seniora ingenjörer med olika bakgrunder inom följande områden: Systemingenjörer: Som systemingenjör kommer du att vara ansvarig för att utveckla och optimera systemlösningar för olika typer av fordon och tekniska produkter. Dina uppgifter kan innefatta systemintegration, prestandaanalys och att säkerställa att systemen uppfyller de krav som ställs inom branschen. Mekanikkonstruktörer: I rollen som mekanikkonstruktör kommer du att arbeta med design och utveckling av mekaniska komponenter. Det kan inkludera allt från strukturell design till materialval och prototyptestning. Elkonstruktörer: Denna position fokuserar på avancerad elkonstruktion, det kan inkludera val av komponenter, dimensionering av kablage, samt att ta fram produktionsunderlag som exempelvis kretsscheman, layouter, apparatlistor och förbindningstabeller. Elektronikkonstruktörer: Som elektronikkonstruktör kommer du att vara ansvarig för design och utveckling av elektroniska komponenter och kretsar för olika produkter. Det inkluderar att optimera prestanda, hållbarhet och tillförlitlighet. Varför AQ Engineering? Utmanande projekt: AQ är i en stark tillväxtfas och arbetar med uppdrag inom bland annat försvarsindustrin, automotive, energilagring och e-mobility. Att vara en del av AQ innebär att du får möjlighet att utveckla framtidens produkter. Enkelhet och Entreprenörskap: AQ tror på att göra komplexa saker på ett okomplicerat sätt, vilket skapar utrymme för smarta lösningar och snabba beslut. Här uppmuntras initiativ, kreativitet och mod, och du får möjlighet att driva ditt eget arbete framåt och forma din egen framtid. Globalt nätverk och samarbete: Som en del av AQ Engineering får du tillgång till AQ Groups 50 fabriker och över 9000 kollegor världen över. Prototypverkstad med 3D-skrivare: AQ Engineering har en prototypverkstad med 3D-skrivare där du ges möjlighet att testa olika koncept och idéer. Skräddarsydd kompetensutvecklingsplan: AQ investerar i medarbetares utveckling genom skräddarsydda kompetensutvecklingsplaner. Det ger dig möjlighet att växa inom ditt område, bredda din kompetensbas och gör dig redo för framtida utmaningar. Gemensamma aktiviteter: AQ främjar en stark teamkänsla genom att anordna gemensamma träningspass, aktiviteter och after works. Generöst friskvårdsbidrag: AQ Engineering värnar om anställdas hälsa genom att erbjuda ett generöst friskvårdsbidrag. Säkra anställningsvillkor med kollektivavtal: Vi på AQ Engineering erbjuder trygga anställningsvillkor genom att omfattas av kollektivavtalet Tekniktjänsteavtalet. Din ansökan Om du tycker att detta låter intressant och att du stämmer in på beskrivningen, ansök idag direkt genom vårt verktyg, skicka ett mail eller ring oss. Tillsättningar sker löpande varför vi gärna ser att du inkommer med din ansökan snarast. Kontaktuppgifter: Fabian Håkansson [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
The opportunity For our Sales and Marketing team, understanding the full potential of our technology and the trend in our markets is highly rewarding. In addition, helping customers all over the world improve efficiency, save resources, and reduce emissions gives our work a powerful sense of purpose. We Power Grid Grid Integration (PGGI) are now looking for a sales specialist to join our Sales team In the Nordic Cluster. Working closely with the team at Grid Solutions in Sweden, you will use your knowledge and experience to build long-standing customer relationships, develop innovative offerings and deliver effective solutions for customer needs in Sweden. Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovation digital technologies allow greater access to cleaner energy. If you enjoy leading and developing the sales case for large complex projects with a great team – This is the opportunity for you. How you’ll make an impact Identifying and developing new opportunities in collaboration with the wider team within the Nordic Cluster. Establishing and maintaining strong customer relationships through excellent service and knowledge of customer needs. Monitoring customer and market trends to develop effective marketing activities and technology development. Driving sales volume and margin across Hitachi Energy’s Grid Solutions portfolio Preparing sales plans together with Grid Solutions Sales in Sweden, tendering and other departments. Leading and successfully concluding contract negotiations. Securing continuous pipeline growth in the Grid solutions market. Live Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your Background A collaborative, solutions-oriented approach, and strong communication skills Knowledge and experience from system solution sales in the area of electrification, high voltage systems and renewable energy. Proven ability to develop and manage customer relationships. Proven experience from sales in similar roles Fluency in Swedish and English is mandatory. An engineering degree in a related field What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Applications will be reviewed on an ongoing basis. – Don’t delay, apply today! Recruiting Manager, Lena Johansson, +46-722039485, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson, [email protected].
The opportunity As Tender and Sales support specialist you will be part of the Service department within the Global Center of Competence for Power Quality in Sweden. You will be part of an international team dedicated to offering a variety of conventional and digital services as well as extensions of the system lifetime through upgrades to our customers worldwide. You will coordinate and collaborate with internal and external stakeholders to translate customer needs into competitive offers and support sales in pre-tendering stage. We have an ambition to grow on the global market the coming years. The growth of service business is an important part of the strategy and now we want you join our journey. Take the opportunity and join a diverse, collaborative and supporting team! How you´ll make an impact Drive the tendering process and present a competitive bid. Act as a project manager for the tender team, which can include several engineers and internal and external suppliers, and be driving cross-collaboration towards the completion of the offer Derive a technical solution matching customer requirement together with the engineering team. Ensure all proposals follow relevant Hitachi Energy’s procedures and guidelines as well as legal requirements Tender and sales support responsibility for service agreements and maintenances, cyber security offerings, ad-hoc one time services. Support the local Hitachi Energy units globally by attending conference meetings, product presentations and negotiations with customers and provide technical support and clarification as needed Support and identify target cost and price and the winning strategy together with local units. Keep track of the upcoming opportunities in the tender pipeline. Take ownership and deliver according to deadline. Communicating to different stakeholders both internal and external, global as local. Your background Technical or business degree, engineering background is preferred. Tender work background or experience with export sales and commercial setups. Proven experience from working in system related business and/or power systems are beneficial. Good at building networks, internally and externally Good communicative and collaborative skills Driven and reliable team player with a result-oriented working style You consider yourself to be an energetic, supportive and self-confident person who can handle both ups and downs and manage challenges that may occur. Fluency in English is a must, Swedish is an advantage. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager, Diana Beccherelli, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson, [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer