Sodexo är ett globalt, familjeägt servicebolag som erbjuder servicetjänster för alla viktiga delar av livet – lärande, arbete, hälso- och sjukvård, fritid och nöjen. Våra tjänster omfattar bland annat måltider, lokalvård, hjälpmedel och fastighetsskötsel – för både företag och offentlig sektor. Med människan i fokus utvecklar vi lösningar som möter vardagens behov, nu och i framtiden. Nu söker vi en Learning Lead som vill vara med och stärka lärandet och utvecklingen inom vår organisation – både i Sverige och Danmark. Hos oss får du vara med och skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att växa och göra skillnad. Detta är ett föräldravikariat på cirka ett år, med önskad start i september eller oktober. Om rollen Som Learning Lead spelar du en central roll i vårt HR-team och ansvarar för att samordna och vidareutveckla vår strategi för lärande och kompetensutveckling. Du arbetar både operativt och strategiskt, med stort fokus på att skapa engagerande lärande- och utvecklingsinsatser för våra ledare och medarbetare. Du har ett helhetsansvar för vår Learning & Development-process i Sverige och Danmark, i nära samarbete med både lokala och globala kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planera, koordinera och vidareutveckla vårt interna utbildningsutbud, inklusive introduktionsprogram för nya medarbetare • Genomföra ledarutbildningar för våra chefer – främst via webinar men även några tillfällen i klassrum • Följa upp genomförda utbildningar och förändra utifrån utvärderingar och nya behov. • Anpassa, översätta och implementera globala utbildningar till svenska och danska sammanhang · Bidra till e-learningproduktioner i samarbete med vårt globala team eller vår lokala Learning Specialist • Samarbeta med ämnesspecialister och interna intressenter för att utveckla målgruppsanpassade utbildningar • Administrera och ge support i vårt LMS (SuccessFactors) Om dig För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du har: • Akademisk utbildning inom relevant område (t. ex pedagogik, HR, management) eller motsvarande erfarenhet inom Learning & Development • Erfarenhet av utbildningsplanering och ledarutveckling • God digital kompetens, med erfarenhet av LMS (gärna SuccessFactors) och andra verktyg • Mycket god förmåga att kommunicera – i tal och skrift – på både svenska och engelska. Svenska som modersmål, engelska på minst nivå C1, då en hel del språkgranskning och översättningar förekommer. • Vana att facilitera workshops och driva utvecklingsinsatser i nära dialog med verksamheten • Ett strukturerat och nyfiket arbetssätt samt en stark vilja att skapa värde genom lärande Har du erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö, e-learningproduktioner och av att lokalanpassa globala program är det ett extra plus. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en meningsfull roll i en global kontext där du får möjlighet att påverka, växa och bidra till vår fortsatta utveckling. Hos oss får du: • En hybrid arbetsmiljö där du kombinerar arbete på vårt kontor i Stockholmsområdet med arbete på distans • Ett sammanhållet och kompetent HR-team där vi stöttar och lär av varandra • Förmåner såsom friskvårdsbidrag, lunchkort, personalrabatter och möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Möjligheten att göra verklig skillnad – både för våra medarbetare och i samhället i stort Ansökan och kontakt Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år med önskad start i september eller oktober, på heltid (38,75 timmar/vecka). Observera att vi i dagsläget inte söker interimskonsultlösning. För frågor om rollen eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Marie Hellströmer, HR-direktör för Sverige och Danmark, [email protected]. Observera att alla medarbetare hos Sodexo genomgår identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan – ju förr, desto bättre Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du bidra till Folkhälsomyndighetens uppdrag att bygga upp och sprida kunskap inom området spel om pengar? Då har vi ett jobb som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Verksamheten utgår från myndighetens styrdokument så som instruktion och relevanta regeringsuppdrag i syfte att bidra till en god och jämlik hälsa. Du kommer huvudsakligen att bidra till Folkhälsomyndighetens uppdrag att bygga upp och sprida kunskap inom området spel om pengar. I arbetsuppgifterna ingår att inom området spel om pengar: • Sammanställa kunskap till exempel om effektivt förebyggande arbete. • Bidra i samordning inom området samt i genomförandet av undersökningar och analyser. • Producera och utveckla målgruppsanpassat underlag främst till vår kunskapswebb spelprevention.se, till exempel i form av rapporter, faktablad och webbtexter. • Presentera framtagen kunskap vid konferenser och möten på både svenska och engelska. • Medverka i enhets- och myndighetsövergripande uppdrag såsom remisser, interna- och externa nätverk, omvärldsbevakning, och så vidare. Resor förekommer i tjänsten. Som utredare ingår även andra arbetsuppgifter som utredare på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Masterexamen inom folkhälsa/folkhälsovetenskap eller annat för arbetet relevant ämnesområde, till exempel samhällsvetenskap, beteendevetenskap. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av att möta och vara i dialog med målgrupper inom området spel om pengar. • Erfarenhet av att arbeta med samordning från nationell och regional nivå inom ANDTS-området. • Erfarenhet av digital kommunikation om förebyggande insatser inom spel om pengar samt att skriva målgruppsanpassade texter, till exempel på webb eller i rapportform och genomföra presentationer och webinarier inom ANDTS-området, särskilt spel om pengar. • Personliga egenskaper som att ha en mycket god samarbetsförmåga samt att vara ansvarstagande och strukturerad. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och inom organisation med kunskapsstödjande uppdrag, med bäring på folkhälsa, särskilt inom området spel om pengar. • Kunskap om förebyggande arbete inom ANDTS-området och särskilt avseende området spel om pengar. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av att självständigt inhämta och sammanställa olika typer av underlag eller data inom området spel om pengar eller annat relevant område. Vad gör enheten? Enheten för kunskapsstöd ANDTS verkar för utveckling och förmedling av kunskap på ANDTS-området (alkohol, narkotika, dopning, tobaks- och nikotinprodukter samt spel om pengar). Det gör vi bland annat genom att sammanställa, analysera och sprida kunskap om användning och skador av ANDTS, och om hur ett effektivt förebyggande arbete kan bedrivas. Vi verkar för nationell samordning på ANDTS-området. Samordningens syfte är bland annat att stödja genomförandet av ANDTS-politiken, och att bidra till dialog, samverkan och erfarenhetsutbyte mellan aktörer vars verksamhet har betydelse för att minska användning och skador av ANDTS. Enheten tar fram underlag och rapporterar till EU, FN och WHO och andra internationella organ samt är kontaktpunkt för Europeiska unionens narkotikamyndighet (EUDA). Våra främsta målgrupper är länsstyrelser och kommuner, men även regioner, myndigheter och civilsamhälle. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är ett vikariat på heltid till och med 2026-05-31. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Strandberg, telefon 010- 205 29 08. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som utredare hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-06 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02661-2025-2.1.1
Är du en person med stort tekniskt intresse och trivs i en roll med frihet under ansvar? Gillar du att arbeta varierat och med mycket kundkontakt? I rollen som servicetekniker hos Sorma erbjuds du en självgående och omväxlande roll. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sorma. Om företaget Sorma Sverige AB startade år 2007 och har sedan dess utvecklats till en ledande leverantör av städmaskiner med starka varumärken. Huvudkontoret finns i Solna och sedan några år tillbaka har vi också lokalkontor i Norrköping och Norberg. Sorma arbetar mycket med hållbarhet och erbjuder ett brett sortiment av städmaskiner och marknadsledande miljötekniker. I deras erbjudande ingår allt från installation och utbildning till service och reservdelar. Arbetsuppgifter Som servicetekniker på Sorma är dina dagar omväxlande och arbetsuppgifterna innefattar reparation samt förebyggande underhållsservice på batteri- och dieseldrivna städmaskiner. Arbetet är varierande och innebär främst uppdrag inom Mälardalen, men resor med övernattning utanför regionen kan förekomma vid behov. Eftersom merparten av jobben utförs på plats hos kund så innebär rollen mycket kundkontakt. Du får tillgång till en egen servicebil och utgår hemifrån på morgonen och åker direkt ut till kund. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning Tidigare erfarenhet av arbete som reparatör, montör eller liknande Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska B-körkort Erfarenhet av el- eller mekanik samt innehav av utökat körkort ses som meriterande För att trivas i rollen tycker du om att arbeta självständigt med varierade arbetsdagar. Vidare har du ett tekniskt intresse och är en person som tar stort ägandeskap över ditt arbete. Du är noggrann och har förmågan att skapa struktur bland dina arbetsuppgifter. Du trivs och är bekväm med att själv styra över dina dagar och kan prioritera rätt saker. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt förstår du vikten av god kommunikation, uppskattar att hjälpa andra och sätter alltid kunden i fokus. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
About TP-Link TP-Link is a key player in the network products and solutions market. Ranked the No.1 supplier of WLAN products, TP-Link distributes its service in more than 170 countries. We unveiled the World’s 1st complete WiFi 7 Networking solution for homes, enterprises and ISP, showing the ambition to always bring the cutting-age technology to the market. TP-Link Nordic has established office in Sweden since 2013. About the role TP-Link Nordics is seeking a skilled and driven Content Creator / Designer to join our growing marketing team. In this role, you will be responsible for producing and adapting engaging content across a wide range of channels – with a particular focus on localization for the Nordic region. You will collaborate closely with the Marketing Manager and the Marketing Production Specialist to ensure that all content is strategically aligned, brand-consistent, and visually coherent. This is a hybrid role requiring both copywriting expertise and a strong visual eye. You will be expected to take ownership of editorial structure, contribute to campaign messaging, and support execution through creative content solutions. Key Responsibilities Content Development & Editorial Ownership Write and edit marketing content including: Case studies in collaboration with sales and B2B teams Web content for product pages, FAQs, and launch materials Email marketing and newsletters Campaign copy (headlines, CTAs, body text) Video scripts and explainer materials Event-related communications and follow-up content Ensure brand voice, tone, and messaging consistency across all external communications Manage localization and proofreading in collaboration with translation partners Visual and Channel-Specific Content Creation Create light visual assets such as banners and graphics for digital use Write and design content for newsletters, tutorials, and guides Structure and write social media content; co-schedule posts Develop visual scripts and content flow in collaboration with the production team Adapt global campaign materials to suit Nordic market needs and formats Cross-functional Collaboration Work closely with the Marketing Production Specialist: you write and structure the content; they produce the final visual output Coordinate with marketing manager and designers to align messaging and goals Provide visual and written materials to support events, retail activities, and campaigns Track and report on social media content performance and provide improvement recommendations Qualifications Minimum 5 years of experience in content creation, marketing copywriting, or digital design in IT or consumer electronics industry Strong writing and editing skills in English (Swedish or other Nordic languages are a plus) Experience using visual design tools (e.g., Canva, Adobe Creative Suite) Understanding of brand tone, audience segmentation, and content performance metrics Comfortable working in a fast-paced, collaborative team environment Highly Meritorious Experience in B2B, retail, or technology marketing is advantageous Experience producing content for B2B exhibitions, trade shows, or event-driven campaigns Familiarity with networking or video surveillance industries and their media landscapes Other information: • Place of work: hybrid of remote and office (Gustav III:s Boulevard 54, 169 74 Solna). • Hiring date: from Jun 2025. If you are interested, please send your CV and application at our career site.
I vår välbesökta restaurang på Rosenborgsgatan 4 Härifrån förser vi de kringliggande företagen och deras gäster med välsmakande luncher, finkaffe, magiska bakverk, läckra sallader, varma och kalla goda drycker, matlådor och takeaway. Hit söker vi nu en pigg, energifylld medarbetare som kvickt och serviceminded ser till att våra gäster får det som de önskar. Vi lägger stor vikt vid att man är flexibel och har lätt att anpassa sig utefter företagets behov. Du kommer att vara en del av ett härligt gäng som trivs och har kul tillsammans. Ett plus är om du gillar att baka och fixa i köket Tjänsten är deltid och vi ser gärna att den tillsätts asap. Vänta inte, utan skicka in ditt CV med bild på dig själv till oss och beskriv gärna varför det just är du som är lämpad för tjänsten! Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Fortifikationsverket söker en säkerhetshandläggare till Karlberg. Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa! Din vardag – stärka Sveriges säkerhet Fortifikationsverket har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Nu söker vi en Säkerhetshandläggare till regionkontoret i Karlberg som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. I rollen som Säkerhetshandläggare ansvarar du för att ge operativt stöd och kontrollera säkerhetsskyddet inom hela myndigheten med fokus i Region Mitt/Öst. Det operativa stödet innebär exempelvis stöd i säkerhetsskyddsplanering, informationssäkerhetsanalyser, hantera säkerhetsskyddsavtal, stöd i regionala säkerhetshöjande åtgärder, säkerhetssamtal, utbildning samt insatser för att motverka och hantera incidenter samt genomförande av utbildning i säkerhetsskydd. Vidare innebär rollen att fullgöra de uppgifter myndigheten är ålagd enligt säkerhetsskyddslagen, säkerhetsskyddsförordningen, försvarsmaktens- och säkerhetspolisens förskrifter om säkerhetsskydd. För denna roll behöver du ha god förståelse för säkerhetsskyddslagen och skyddsvärden kopplat mot infrastruktur, fastigheter och projektering. Du kommer att hålla i utbildningar inom säkerhetsskyddsområdet och samarbeta med regionala och lokala säkerhetsorganisationer vid andra myndigheter. Du rapporterar till gruppchefen som är placerad vid regionkontoret i Stockholm. Resor förekommer i tjänsten och går att planera. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom säkerhetsområdet alternativt annan för tjänsten relevant utbildning. Eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet som myndigheten bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet från arbete med säkerhetsskyddsfrågor inklusive säkerhetsskyddsplanering, samt kunskap om säkerhetsskyddslagstiftningen och dess föreskrifter. Vidare har du goda kunskaper i svenska. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med fysisk säkerhet, informationssäkerhet, säkerhetsskyddsanalys, samt rådgivning i säkerhetsfrågor. Så även erfarenhet av att hålla föredragningar och genomföra utbildningar. Om du har kunskaper om Försvarsmaktens regelverk avseende säkerhetsskyddstjänst är det också till din fördel. Det är även meriterande med signalskyddsutbildning. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du en god kommunikatör med pedagogisk förmåga att förklara och förankra både skriftligt och muntligt. Du har ett strukturerat arbetssätt, förmåga och intresse att snabbt finna lösningar till förbättringar och utveckling inom arbetsområdet. Du tar egna initiativ och är drivande i ditt arbete. Du är ambitiös och vill nå goda resultat i arbetet, samtidigt som du är prestigelös och stabil, och har lätt för att samarbeta med andra för att nå målen. Vi behöver dig som har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme samt en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning samt att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort Karlberg. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en alllmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Henrik Lindén, tfn 010-44 44 000 eller rekryteringsspecialist Emma Bergvall, 010-44 44 557 Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Som ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. Kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 2-5 dagar i sträck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Stockholm. Ensamarbete förekommer också, men oftast är man team av två. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på ålders begränsade varor. Tjänsten startar med intro i augusti (v. 33 eller v.34), du behöver kunna vara tillgänglig då för att kunna börja tjänsten. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Dessa uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Detta för att säkra att alla provköp genomförs av en ålders representativ kontrollant och alla butiker kontrolleras på samma grunder. Själva ålderskontrollerna genomförs i förebyggande syfte. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är av en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med serviceyrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distansstudier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid. Du behöver kunna arbeta minst 3 veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma ibland. Det går att söka tjänsten ihop med en vän, vänligen ange din väns namn i din ansökan så att vi vet att vi får information om vem du söker tjänsten ihop med. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12 000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan!
Söker en kock som kan tillaga mat enligt menyen, och en resturangbiträde som kan hjälpa till med servering, förbereda mat och dryck, samt assistera kunder. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du vara med och forma framtidens fastighetsprojekt inom en av Sveriges största energikoncerner? Nu söker Vattenfall Real Estate & Facility Management Nordic en engagerad och analytisk investerings- och projektcontroller till sitt team i Solna. Du kommer att bli anställd av oss på Poolia men arbeta på plats hos Vattenfall. Arbetet är heltid med start 11 augusti och sträcker sig till 31 december. Om tjänsten Som investerings- och projektcontroller hos Vattenfall har du en nyckelroll inom deras projektorganisation. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt – som stöd i planering och beslutsfattande för enskilda projekt, men också genom att bidra till utvecklingen av vår projektportfölj på övergripande nivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Budgetering, prognoser och månadsrapportering ur ett investeringsperspektiv - Analyser och uppföljning av investeringar och projekt - Framtagande av beslutsunderlag - Utveckling och kvalitetssäkring av projektprocesser och verktyg - Koordinering och vidareutveckling av ekonomiska uppföljningssystem - Samordningsansvar för investeringsrapportering inom controllergruppen Du blir en del av controllergruppen inom REFM Nordic Business Support, som idag består av tre personer. Tillsammans driver ni ett viktigt arbete för att stärka och utveckla ekonomistyrningen inom vår projektverksamhet. Vem är du? Vi söker dig som är civilekonom eller har annan relevant universitets-/högskoleutbildning med ekonomisk inriktning, och som har minst fem års erfarenhet från en liknande roll. Du har god förståelse för investeringsstyrning inom fastighets- eller byggsektorn och erfarenhet av: - Fastighets-, bygg- och investeringsekonomi - Uppföljning av investeringsprojekt - Redovisning och fastighetsmoms - Ekonomisystem i stora organisationer (t.ex. SAP) - Analys och rapportering i Excel och Power BI Du har lätt för att arbeta med stora datamängder och drivs av att utveckla effektiva och kvalitativa uppföljningsverktyg. Din analytiska förmåga kombineras med ett helhetsperspektiv och ett intresse för att förbättra arbetssätt och processer. Som person är du: - Nyfiken och utvecklingsorienterad - Självständig och initiativrik - Serviceinriktad och trygg i din kompetens - En god kommunikatör med lätt för att bygga nätverk Du trivs i en miljö där samarbete och förtroende är viktiga ledord, och där vi är varandras arbetsmiljö. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, samt vissa resor, framförallt inom Sverige. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Välj ett jobb för att visa detaljer