Arbetsbeskrivning Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu en driven och noggrann Trade Control Analyst för ett spännande konsultuppdrag hos Vattenfall, med start den 1 september 2025 och löpande till den 30 april 2027. Uppdraget är placerat i Solna. Vattenfalls vision är att bli fossilfria inom en generation och du har nu chansen att vara en del av den resan! Som Trade Control Analyst kommer du att ingå i Trade Control-teamet vilket är en del av Group Risk Management och fungerar som back office för energihandelsavdelningen. Teamets huvudsyfte är att säkerställa att Vattenfalls handelskontrakt registreras korrekt i handelssystemet – och därigenom utgöra en sund grund för beräkning av riskexponeringar samt vinst och förlust.. Som teammedlem i Trade Control-avdelningen kommer du att arbeta intensivt tillsammans med vår front office och olika andra stödfunktioner som juridik, kreditrisk, marknadsrisk, IT med flera. Detta är en utmärkt startpunkt för en karriär inom energihandelsmiljön! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Validera affärer: säkerställa att affärerna registreras korrekt i handelssystemet. Avstämma positioner mot börser och clearingbanker. Hantera bekräftelseprocessen med motparter. Vid avvikelser, samarbeta med Front Office och motparter för att säkerställa snabb och effektiv lösning. Utföra andra uppgifter kopplade till det funktionella ansvaret. Förbättra och utveckla processer. Daglig överföring av gröna certifikat och utsläppsrätter. Ansvarsområden Detta är ett konsultuppdrag via Randstad Finance, vilket innebär att du blir anställd av Randstad och uthyrd till Vattenfall. Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö hos ett ledande energibolag som aktivt arbetar för en fossilfri framtid. Vattenfall tror på att mångfald och inkludering bidrar till ett mer attraktivt, effektivt, kundcentrerat och lönsamt företag. Därför välkomnas ansökningar från alla individer oavsett ålder, religiös övertygelse, könsidentitet och uttryck, sexuell identitet, funktionsnedsättning och etnisk bakgrund. Kvalifikationer Vi söker dig som är en stark lagspelare och mycket pålitlig när det gäller att leverera enligt överenskomna mål. Du är flexibel med en positiv attityd. Vidare övertygar du med följande färdigheter och kompetenser: Universitetsexamen inom företagsekonomi, ekonomi eller motsvarande utbildning. Arbetserfarenhet inom back office eller liknande funktion. Hög kompetens inom företagsekonomi. Grundläggande kompetens/kunskap inom företagsekonomi och redovisning. God kunskap om vanliga IT-handelssystem. Flytande i engelska (skriftligt och muntligt). God kommunikations- och analysförmåga. Stresstålig och kan arbeta under tidspress. Noggrann och har en hög känsla för ansvar. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vill du växa i en trygg bransch och bli en del av ett peppande team som lyfter varandra? Hos Safely får du mer än bara ett jobb – du får en karriärmöjlighet. Hos oss får du: • Fast grundlön + generös provision – Vi tror på att belöna bra prestation. • Licensierad försäkringsutbildning – Vi ger dig rätt verktyg för att lyckas. • Jobba med varma leads – Du kontaktar aktiva kunder eller uppvärmda leads • Utvecklingsmöjligheter – Vill du växa? Vi hjälper dig att ta nästa kliv. • Modern arbetsmiljö – På vårt kontor i Solna. • Team som lyfter varandra – Vi firar framgångar tillsammans! 💬 Vad innebär jobbet? Du arbetar som försäkringsförmedlare och kontaktar kunder via telefon för att hjälpa dem att stärka sitt skydd vid t.ex. sjukdom eller sjukhusvistelse. Du får en strukturerad introduktion och utbildning, så du behöver inte vara expert från start. Det viktiga är att du har ett driv, en positiv inställning och ett hjärta för kundmöten. ✨ Vem trivs hos oss? Det här är en perfekt roll för dig som: • Vill bygga vidare på din säljerfarenhet • Är målmedveten och gillar att ta ansvar • Ser värdet i att hjälpa människor med produkter som faktiskt gör skillnad • Söker ett jobb där du kan växa och utvecklas – både personligt och professionellt 🔔 Ansök redan idag – vi rekryterar löpande! Det här kan vara början på något riktigt bra. 💛 Om Safely Safely är en snabbväxande försäkringsförmedlare med fokus på personförsäkringar inom hälsa och vård. Vi brinner för att göra försäkringar enklare, tydligare och mer tillgängliga – utan krångel eller långa bindningstider. Med tillstånd från Finansinspektionen samarbetar vi med några av världens största försäkringsbolag och erbjuder produkter som gör verklig skillnad i människors liv – till exempel vid sjukhusvistelse eller allvarlig sjukdom. Vi är långt ifrån en traditionell försäkringsaktör. Här står innovation, energi och personlig utveckling i centrum. Vår kultur präglas av framåtanda, samarbete och stolthet i att hjälpa våra kunder på riktigt. Safely har kontor i både Stockholm City och Solna. Vill du vara med på vår tillväxtresa? Välkommen till Safely – där trygghet möter driv!
About Linde Gas At Linde, you will be surrounded by knowledgeable people who love what they do. We are creative and strive to move our company forward. We take pride in our people and work hard to provide an enriching, enjoyable place to work. We have a clear vision: to be the place where a diverse mix of dedicated people want to come, stay and excel. We are always improving, and because we are part of Linde, a global company, our people have limitless opportunities to grow and make an impact, all over the world. Our values - Safety, Integrity, Accountability, Inclusion and Community are at the heart of everything we do. Through our values, we shape an environment that puts safety first, where people do things the right way, new ideas are encouraged, everyone can be themselves and we support our local communities. Read more at www.lindecareers.com/en Hays Life Science is recruiting a Senior Electrical Engineer for the Region Europe North (REN) to Linde Gas, based in Solna, Sweden or Espoo, Finland. Your new role * You will be accountable for electrical engineering activities associated with plant operation, project scope, detailed design, planning of tasks and execution * Review specific regional maintenance procedure (e.g.: contingency plan, yearly plant assessment, maintenance plans and inspection plans) * You will prepare equipment technical specifications and data sheets * Develop QA/QC standards for electrical equipment repair * Review vendor design documents and coordinate with vendors during equipment design and fabrication process * You will support Business Development/Projects reviewing supply specification for upcoming and/or ongoing projects * Lead and/or support Root Cause Failure Analysis (RCFA) and troubleshooting in area of competence * Participate in Reliability Electrical Assessments and ensure efficient communication and implementation within the region * Further, you will also drive the implementation of Linde electrical safety standards and participate in relevant platforms in the EMEA region and globally within the organisation * Direct collaboration with operations teams is very important What you'll need to succeed * Technical education equivalent to at least a bachelor's degree (electrical engineer) * Minimum 10 years' experience in an industrial environment, in maintenance, reliability, engineering or operations support functions * Proven understanding of best practices in predictive, preventive and corrective maintenance of electrical equipment and systems * Proven technical and operational knowledge of electrical equipment and systems, such as motors, switchgear, transformers, generators, battery systems * Availability to travel within the Nordics and Baltics (about 30-50 days/year) * Fluency in English, both spoken and written You will find it important to have: * Understanding of regulatory and industrial standards and codes * Knowledge and experience in using ETAP (Electrical Transient Analyzer Program) You will benefit from: * Project management experience is an advantage * Capacity and openness for taking on leadership role is preferable * Speaking one or several Nordic languages As a person, you need to be: * Safety and Quality-minded * Structured and proactive * Independent and self-driven What you'll get Whatever you seek to accomplish, and wherever you want those accomplishments to take you, a career at Linde provides limitless ways to achieve your potential, while making a positive impact in the world. Be Linde. Be Limitless. In addition to an attractive compensation package, we offer you social benefits, such as a competitive pension plan and insurance package and a hybrid workplace. We actively work towards gender equality and diversity; therefore, we are happy to see applicants with different backgrounds and experiences. What you need to do now In this recruitment, Linde Gas is partnering with Hays. If you are interested in the role, don't hesitate to submit your application today as applications will be processed as they come. For specific questions on the role, the responsible Hays recruiter.
Är du strukturerad, analytisk och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö inom energihandel? Jefferson Wells söker nu en Trade Control Analyst för ett långt konsultuppdrag hos Vattenfall i Solna, Stockholm. Här får du möjlighet att bidra i en viktig funktion samtidigt som du utvecklas i en internationell och framtidsinriktad organisation. Ort: Solna, Stockholm Start: 2025-09-01 Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 2027-04-30 Om jobbet som Trade Control Analyst Som Trade Control Analyst ansvarar du för att Vattenfalls affärer inom energihandel registreras korrekt i handelssystemen och att relaterade processer fungerar effektivt. Rollen innebär daglig kontakt med interna och externa parter för att säkerställa korrekt affärshantering, rapportering och efterlevnad. Exempel på arbetsuppgifter: * Säkerställa korrekt registrering av affärer i handelssystem * Avstämning av positioner mot börser och clearingbanker * Hantera bekräftelser med motparter * Lösa avvikelser i dialog med interna team och externa parter * Utveckla och förbättra processer * Hantera dagliga överföringar av elcertifikat och utsläppsrätter Den vi söker Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat även under tidspress och trivs i ett samarbetsdrivet arbetssätt. Vi ser gärna att du har: * Akademisk examen inom ekonomi, företagsekonomi eller likvärdigt * Erfarenhet av back office eller motsvarande funktion * God administrativ förmåga samt grundläggande kunskap inom redovisning och corporate finance * Erfarenhet av trading-/affärssystem är meriterande * Flytande engelska i tal och skrift * God analytisk förmåga och vana att arbeta noggrant mot deadlines I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
📂 Extraadministratör sökes – 2–4 timmar i veckan i Solna Vi söker dig som vill ha ett litet extrajobb vid sidan av, där du hjälper till att skapa struktur och ordning – både i ett litet företag och i vardagen för en person som behöver stöd med administration. 🧾 Om uppdraget: Du kommer att jobba på plats i Solna cirka 2–4 timmar i veckan (ibland mer, ibland mindre) och hjälpa till med t.ex.: Sortera och hålla ordning på papper, räkningar och fakturor Se till att viktiga saker inte glöms bort (påminnelser, deadlines m.m.) Skriva enklare brev, ansökningar och handlingar till myndigheter Hjälpa till med uppdatering av menyer och texter på hemsidan Allmänt bidra med struktur i pappershögar, mejl och to-dos 📍 Plats: På kontor i Solna ⏱ Omfattning: Cirka 2–4 timmar per vecka 📄 Anställningsform: Timanställning vid behov / extraarbete 🧠 Vem vi tror passar: Det här passar dig som är ordningsam, självgående och tycker om att "få saker gjorda". Du behöver inte vara expert på ekonomi eller webbutveckling, men du bör känna dig bekväm med datorer, enklare formuleringar, digitala verktyg – och ha tålamod med någon som är mindre strukturerad. 📞 Intresserad? maila till: [email protected] och berätta om dig själv och vem du är!
BUP Neuropsykiatri Nordväst söker en sjuksköterska, gärna specialistutbildad inom psykiatri, till vår mottagning i Solna (Västra Skogen) för ett tolvmånaders vikariat. Hos oss får du arbeta i team med kollegor med olika professioner, där samarbete och helhetssyn står i fokus. Arbetet sker dagtid. Enhetens uppdrag är att genomföra bedömningar och utredningar av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt erbjuda farmakologisk behandling vid ADHD. Vi arbetar i tvärprofessionella team bestående av psykologer, medicinska sekreterare, läkare, sjuksköterskor och en enhetschef. Vårt mål är att erbjuda bästa möjliga vård och öka tillgängligheten för vår målgrupp, samtidigt som vi fokuserar på att skapa en arbetsplats där vi trivs och kan utvecklas tillsammans. BUP Stockholm Sektion Neuropsykiatri består av En väg in och sex neuropsykiatriska mottagningar lokaliserade runt om i Storstockholm. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska har du ett nära samarbete med enhetens läkare. Arbetet kommer främst att handla om att initiera och följa upp läkemedelsbehandlingar efter avslutad utredning, samt att ge information och stöd till patienter och deras vårdnadshavare. Arbetet innebär också samverkan med vårdgrannar och externa samarbetspartners för att säkerställa en god vård och bidra till verksamhetens utveckling. Om verksamheten tillåter finns det möjlighet till distansarbete upp till en dag i veckan. Du kommer att arbeta tillsammans med sex andra sjuksköterskor som hanterar inkommande förfrågningar via TeleQ och AlltidÖppet och som stöttar varandra i det dagliga patientarbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med en specialistutbildning inom psykiatri. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av psykiatrisk vård för barn och unga eller arbete med medicininsättning och uppföljning av ADHD-läkemedel. Personliga egenskaper Som person är du trygg och strukturerad i ditt arbete och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och att göra löpande kliniska bedömningar. Ditt arbetssätt bidrar till en trygg och säker vård samt en positiv arbetsmiljö där professionalism står i fokus. Om du har ett intresse för digitalisering av vårdprocesser ser vi det som en fördel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas inom din profession och ta del av flera förmåner, såsom fri offentligfinansierad sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, förmånlig tjänstepension och försäkringar. Vi har också flexibla arbetstider och erbjuder friskvårdsersättning på 5 000 kronor per år. Anställningsform Vikariat heltid, dagtid, 12 månader. Tillträde omgående. Övrig information I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss BUP Neuropsykiatri är en del av BUP Stockholm. BUP Stockholm erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar från 0 till 17 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi cirka 1 000 anställda som varje år möter drygt 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Är du en driven utvecklare som trivs med både backend och frontend? Antirio söker nu en fullstackutvecklare som vill arbeta fritt under eget ansvar, helt på distans eller från kontoret i Stockholm! Låter det som något för dig? Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Du erbjuds: Möjlighet att jobba helt remote En nyckelroll i ett erfaret, produktnära och kunnigt utvecklingsteam Att arbeta med moderna tekniker som .NET Core, React, AWS och Kubernetes Frihet under ansvar och stora möjligheter att påverka produktens arkitektur och utveckling Arbetsuppgifter: Som fullstackutvecklare på Antirio blir du en nyckelperson i utvecklingen av Pabliq, en modern plattform som hjälper företag att bevaka, analysera och arbeta med offentliga upphandlingar. Hos oss arbetar du med ny teknologi och är med och formar nästa generations upphandlingsverktyg, där vi redan idag integrerar AI-stöd för smartare insikter och effektivare arbetsflöden. Du blir en del av ett sammansvetsat och tekniskt starkt team som jobbar agilt i tvåveckorssprintar, med dagliga standups och tätt samarbete. Parprogrammering sker ofta, och ni hjälps åt att lösa både nya och pågående tekniska utmaningar. Pabliq Techstack: Backend:.NET Core (C#)GraphQL OpenSearch MongoDB Frontend: React Infrastruktur och molntjänster: AWS (EC2, S3, EKS) Kubernetes Azure Vi söker dig som: Har minst två års arbetslivserfarenhet som fullstackutvecklare Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, då kommunikationen sker på svenska Trivs med att arbeta både i backend och frontend Är bekväm med C#, .NET och React Har gärna erfarenhet av eller nyfikenhet på AWS och Kubernetes Har ett helhetstänk kring arkitektur och gillar att utforska nya tekniker och lösningar, t.ex. GraphQL, OpenSearch, A2A eller liknande Har gärna en relevant högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap eller datateknik (dock inte ett krav, praktisk erfarenhet och problemlösningsförmåga värderas högt) Vi tror att du är nyfiken och initiativtagande, du gillar att utforska ny teknik och komma med egna idéer. Du är kommunikativ och prestigelös, delar gärna med dig av kunskap, ger feedback och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Dessutom är du strukturerad och självgående, med förmågan att ta ansvar för helheten och driva arbetet framåt. Om rollen Professionals Nord söker i samarbete med Antirio en Fullstackutvecklare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Antirio. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Antirios önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Antirio är ett företag som hjälper sina kunder med att förenkla, effektivisera och kvalitetssäkra sin upphandling- och avtalsprocess. Företagets affärsidé bygger på att erbjuda ett elektroniskt upphandlings- och avtalsstöd för offentlig sektor och hjälpa sina kunder att på ett enkelt, effektivt och kvalitetssäkert sätt hantera upphandlingar och avtal. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Valfri, arbete sker helt remote URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linnéa Grass Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
🍕 Pizzabagare sökes – Heltid i Solna Vi på Pizzel's AB söker en pizzabagare på heltid till vår restaurang i Solna. Du som har erfarenhet av pizzabakning och gillar att jobba i ett högt tempo är varmt välkommen att höra av dig. 📍 Arbetsplats: Epistelvägen 1 C, 17169 Solna 🕒 Omfattning: Heltid 📞 Intresserad? Ring oss direkt på 070-792 75 79 eller maila till [email protected]
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Är du utbildad till läkare och har erfarenhet av arbete eller forskning rörande vaccinationer, immunologi, mikrobiologi eller inom smittskyddsområdet? Vill du arbeta med utredningar, regeringsuppdrag och omvärldsbevakning inom vaccinationsområdet? Om du är intresserad av att arbeta med dessa uppgifter och vill vara en del av vårt team, välkommen med din ansökan! Vad ska du jobba med? Vi söker dig för en roll som omfattar genomförande av vaccinationsutredningar, regeringsuppdrag och hantering av remisser. I denna roll kommer du att arbeta med sjukdoms- och vaccinövervakning samt omvärldsbevakning. En viktig del av arbetet är kunskapsförmedling, nätverkskontakter och kommunikation. Dina specifika ansvarsområden kommer även att innefatta projektledning. Som utredare ingår även andra sedvanliga arbetsuppgifter som utredare på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: Du är utbildad till läkare samt har specialistkompetens inom för arbetsuppgifterna relevant område till exempel infektionssjukdomar, pediatrik, allmänmedicin, immunologi, klinisk farmakologi, socialmedicin och/eller klinisk mikrobiologi eller annan relevant specialitet. Du har erfarenhet av arbete eller forskning rörande vaccinationer, immunologi, mikrobiologi eller inom smittskyddsområdet. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, att vara ansvarstagande, flexibel och ha ett gott bemötande. Du har lätt att anta ett helhetsperspektiv. • Dokumenterad analytisk förmåga, via erfarenhet av att självständigt analysera och sammanställa hälsodata från till exempel vetenskapliga publikationer och annan litteratur, företrädelsevis med fokus på uppföljning av vaccinationsprogram/rekommendationer och nya vacciner. • Erfarenhet av utredningsarbete inom kunskapsbaserade organisationer och att ta fram systematiska litteraturöversikter. • Erfarenhet av framtagande och kommunikation av riktlinjer, vårdprogram, uppföljningsprogram eller smittskyddsblad. • Erfarenhet av arbete i expertgrupper, kliniska utredningar, forskningsprojekt, eller liknande. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Stor vikt läggs vid: • Forskningserfarenhet. • Erfarenhet av deltagande i arbete med vaccinfrågor t. ex. i expertgrupper, kliniska utredningar, forskningsprojekt, vaccinationsprogram och/eller uppföljning. • Arbete med smittskyddsfrågor. Vikt läggs vid: • Utbildning inom epidemiologi, och/eller folkhälsovetenskap. • Erfarenhet av kunskapsförmedling till vårdprofessionen. • Erfarenhet av arbetsledning, projektledning eller annat ledarskap. • Utbildning på forskarnivå. Vad gör enheten? Enheten för vaccinationsprogram samordnar, ansvarar för, tar fram underlag och rekommendationer om vaccinationer och vaccinationsprogram. Huvuduppdrag: • Samordna, övervaka och följa upp de nationella vaccinationsprogrammen på nationell nivå. • Ta fram underlag och rekommendationer till regeringen om nya vaccinationer ska ingå i nationella vaccinationsprogram. • Ansvara för föreskrifter och rekommendationer inom vaccinområdet. • Bedriva systematisk uppföljning, analys och utveckling av nationella vaccinationsprogram och de sjukdomar som omfattas. • Ansvara för övervakningen av flera sjukdomar som kan förebyggas med vaccination. • Följa och stödja arbete med vaccinacceptans. • Förmedla kunskap om smittsamma sjukdomar, vaccinationer och enhetens övriga frågor som rör målgrupperna. • Samverka kring enhetsrelevanta frågor med de nordiska länderna, EU, ECDC och WHO. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Tina Crafoord, telefon 010- 205 25 77, under perioden 17 juni till den 11 juli samt 4–17 augusti Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som utredare hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-17 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02785-2025-2.1.1
Om tjänsten Som interimchef till Skolverket kommer du att vara interim enhetschef för Skolverkets nya enhet för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för att driva och samordna myndighetens styrprocesser, planering, uppföljning, remisshantering och kontakt med bl.a. Utbildningsdepartementet. Rollen innefattar även verksamhetsutveckling, förändringsledning, uppbyggnad av enhetens arbetssätt samt ansvar för portföljkontoret och strategisk IT-utveckling. I din roll som interimchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Leda den nyinrättade enheten för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd - Driva och samordna arbetet med myndighetens styrprocesser för att säkerställa en sammanhållen intern styrning - Ansvara för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, inklusive hantering av remisser, beredning och samordning av ärenden - Samverka med verksledningskansliet och fungera som stöd i arbetet med generaldirektören - Ansvara för myndighetsövergripande verksamhetsutveckling samt hantera externa kontakter och kontakt med Utbildningsdepartementet - Bygga upp enhetens arbetsformer, strukturer och arbetssätt från grunden - Etablera goda samarbetsformer och relationer med myndighetens övriga chefer i styrningsfrågor - Leda förändringsarbete i syfte att utveckla en organisation som effektivt stödjer och samordnar intern styrning - Driva arbetet med portföljkontoret och utvecklingsportföljen, inklusive att ta fram strategiska beslutsunderlag och samordna objektledare Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som interimchef är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och beräknas pågå tom. 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning upp till 12 månader. Tjänsten kommer huvudsakligen att vara på plats i Solna business park. Du förväntas att vara på plats på kontoret, evenutellt distansarbete tillåts upp till 50%. Krav för tjänsten: - Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig - Minst fem års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor - Fem års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet - Aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå - Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska - Kunna komma in med ett referensuppdrag från liknande uppdrag, detta behöver vara slutfört/pågående under de senaste (3) åren och behöver vara utfört inom statlig sektor För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är flexibel, serviceinriktad och har en stabil och mogen personlighet som bidrar till ett tryggt och professionellt arbetsklimat Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via [email protected] eller via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer