Språkteknolog Vill du arbeta på en myndighet där språk och kultur står i centrum och där arbetet med revitaliseringen av de nationella minoritetsspråken är en viktig del? Institutet för språk och folkminnen söker nu en språkteknolog till Avdelningen för nationella minoritetsspråk och svenskt teckenspråk. Institutet för språk och folkminnen (Isof) är en statlig myndighet som bygger upp och sprider kunskap om språk och kultur i Sverige. Vi är experter på det svenska språket, nationella minoritetsspråk, svenskt teckenspråk, dialekter, namn och folkminnen. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats https://www.isof.se/ Isof har fått ett utökat uppdrag att främja meänkieli genom att utveckla språkteknologin för språket och därmed också stärka språkvården. Vi söker därför dig som, i samverkan med språkvårdare och språkbärare, vill vara med och driva arbetet med att bygga upp språkmodeller för meänkieli för att stärka språkets digitala tillgänglighet. Uppdraget Du kommer att arbeta på Avdelningen för nationella minoritetsspråk och svenskt teckenspråk. Avdelningen ansvarar för bl.a. språkvårdande och språkfrämjande insatser, utvecklar språkmodeller, följer språkpolitiska frågor och bereder beslut om fördelning av statsbidrag för insatser till stöd för de nationella minoritetsspråken. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att: - utveckla regelbaserade språkmodeller och stavningskontroll för meänkieli - delta i arbetet med vidareutveckling, insamling och bearbetning av språkligt material på meänkieli - bistå i arbetet med underhåll och utveckling av meänkieli ordboken. Du kommer också att vara delaktig i att sprida kunskaper om språkteknologiska verktyg, extrahera och bearbeta det språkliga materialet som produceras vid myndigheten för att sedan kunna publicera detta som öppen data samt i samverkan med medarbetare och externa aktörer hantera och tillgängliggöra språkliga resurser på meänkieli. Din bakgrund Du har lägst kandidatexamen inom språkteknologi, datorlingvistik eller allmän lingvistik med inriktning mot språkteknologi alternativt annan erfarenhet som myndigheten bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att ta fram komplexa språkmodeller. Kunskaper inom Python eller liknade programmeringsspråk är nödvändiga för tjänsten likväl mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har kunskaper inom lexikografi. Dokumenterad erfarenhet av språkteknologiskt arbete med något av de nationella minoritetsspråken eller språk med få språkteknologiska resurser samt god förståelse för meänkieli eller finska är meriterande. Har du dessutom upparbetade nätverk inom området och erfarenhet av arbete med finite-state-transducers för att ta fram komplexa språkmodeller så är det positivt. Goda kunskaper och erfarenhet av offentlig förvaltning är meriterande. Dina egenskaper Du har god kommunikationsförmåga, är samarbetsorienterad, har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad, noggrann och resultatorienterad. Du är en vetgirig problemlösare och levererar enligt tidplan. Vi kommer att lägga särskild stor vikt vid personliga egenskaper. Om Isof Isof är en statlig myndighet som samlar in, bygger upp och sprider kunskap om språk och kultur i Sverige. Vi finns till för alla och är en resurs för många yrkesgrupper, föreningar och organisationer. Vi bistår regeringen med underlag och ger stöd till andra myndigheter. Läs mer om oss på vår webbplats https://www.isof.se/ Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning inom staten (STAVA) under perioden 1 september 2025 till 30 augusti 2027 med en omfattning på 100%. Placeringen är i Stockholm på avdelningen för nationella minoritetsspråk och svenskt teckenspråk. Resor i tjänsten kan förekomma. Tillträde enligt överenskommelse. Är du intresserad? Välkommen att skicka din ansökan i form av CV och personligt brev genom att registrera dig i rekryteringsverktyget! Sista ansökningsdag är 2025-08-03. I ditt CV ska det framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Ladda även upp examensbevis/betyg om det är ett krav i tjänsten. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Harriet Kowalski på tel. 070-220 62 28. Facklig kontaktperson för ST är Eleonor Karman, tel. 070-559 96 23. Varmt välkommen med din ansökan! Isof har gjort ett medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Jämställdhetsenheten, Arbetsmarknadsdepartementet Vi söker en handläggare som självständigt vill samordna, stödja och utveckla arbetet med jämställdhetspolitiken med fokus på arbetet mot mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer, hedersrelaterat våld och förtryck och prostitution och människohandel. Vi kan erbjuda dig en varierande tjänst tillsammans med kunniga kollegor i en händelserik miljö. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Arbetet omfattar handläggaruppgifter inom jämställdhetspolitikens område med fokus på mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer och hedersrelaterat våld och förtryck, samt prostitution och människohandel (för alla ändamål). I tjänsten ingår också att bidra i arbetet med jämställdhetsfrågor inom ramen för EU- och internationellt samarbete. Du kan också komma att få arbeta med andra delar av enhetens verksamhet. Du medverkar vid framtagning av underlag, förbereder och medverkar i interna och externa möten och bereder ärenden fram till beslut, exempelvis regeringsbeslut. Arbetet sker under en fortlöpande och nära dialog med såväl departementets ledning som med andra enheter, departement, myndigheter och organisationer. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har relevant akademisk examen gärna inom juridik samt relevant erfarenhet av kvalificerat handläggande eller utredande arbete. Du har aktuell erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet, annan statlig myndighet eller i övrigt inom offentlig förvaltning eller internationell organisation. Vidare så behöver du ha erfarenhet av arbete med samt kunskap om jämställdhetsfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete mot mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer och hedersrelaterat våld samt förtryck och prostitution och människohandel för alla ändamål. Det är positivt om du har erfarenhet av EU- och/eller internationellt samarbete samt kunskap om EU- och/eller internationellt samarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som handläggare i Regeringskansliet. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Dina egenskaper Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Läs mer på Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se För att passa i rollen behöver du vara analytisk, noggrann och strukturerad samt ha en god förhandlingsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du kan fungera väl i vårt arbetslag och bidra till utvecklingen inom enheten Övrigt. Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Startdatum den 1 januari 2026. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Är du intresserad och vill veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Lenita Freidenvall. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Elisabeth Roxmalm. Fackliga kontaktpersoner är Lina Konradsen för Saco och Åsa Bergqvist för ST. Samtliga nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 4 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för integrationsfrågor, arbetet mot utanförskap och arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män. Dessutom ansvarar departementet för arbetet för mänskliga rättigheter på nationell nivå, att stärka hbtqi-personers rättigheter samt arbetet mot rasism och diskriminering.
Letar du efter en chans att kickstarta din karriär inom kundservice? Vi letar nu efter en positiv och lösningsorienterad Kundservicemedarbetare till ett av våra kundföretag i Stockholm. Är du tillgänglig omgående, tycker om att arbeta med service och är målinriktad så är detta en perfekt möjlighet för dig! Om tjänsten Vi söker en nyfiken och engagerad person som vill utvecklas i en roll där kontakten med både kunder och kollegor står i centrum.I rollen som kundrådgivare kommer du fungera som den första kontaktpunkten för företagets kunder Huvudfokus kommer ligga på att ta emot inkommande samtal och hjälpa kunden att hitta och boka tillgängliga tider Identifiera behov, rekommendera passande tjänster och besvara allmänna frågor om verksamheten. Möta kunden på ett professionellt och lyhört sätt Arbeta aktivt för nöjda kunder och för att nå uppsatta mål Placeringsort för uppdraget är i centrala Stockholm. Arbetstiderna är förlagda mellan 7:00-19:00 där du kommer arbeta heltid 8 timmar per dag. Planerat startdatum är i mitten av augusti. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av service, försäljning och / eller kundkontakt. Du har tidigare arbetat i butik, kundservice, telemarketing eller annan kundfokuserad roll. Då de inkommande samtalen kan vara både på svenska och engelska så har du goda kunskaper i svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du bidrar med ett positivt mindset och en lösningsorienterad inställning– du ser möjligheter i varje samtal. Du har god kommunikativ förmåga och är lyhörd. Det är viktigt att du hanterar inkommande samtal professionellt och kan sätta dig in i mottagarens situation. Vidare drivs du av att uppnå goda resultat, är självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Nyfiken på att veta mer? Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader och för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget. Du blir anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos kundföretaget. Du visar ditt intresse genom att enkelt ansöka via vår hemsida. Går du vidare i processen är kommande steg intervju hos oss, intervju hos kundföretaget och därefter referenstagning. I konsultvärlden går det ofta snabbt så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Ida Winther på [email protected] eller Åsa Wallergård Fröblom på [email protected]. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos kundföretaget. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden. Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!
Join us in building the tech foundation behind Sellpy’s growth and sustainability journey. 💙 Sellpy’s vision is to empower everyone to live circularly. We see a tremendous financial, social and environmental value in making sure unused items are put to use again. We’re looking for colleagues who share this vision, and who are ready to see their work contribute to a sustainable future. Technical product owner - Marketing tech at Sellpy Are you a builder who thrives at the intersection of code, data, and marketing? At Sellpy, we’re on a mission to enable more circular consumption — and our marketing tech stack is key. We're looking for a Technical Product owner to own our entire MarTech ecosystem end-to-end. You’ll write and ship code, work with APIs, build data pipelines, and collaborate closely with teams across Engineering, Digital, CRM, and Customer Experience. This is a hands-on, high-impact role — part product owner, part full-stack problem solver. You'll help us move fast, test smarter, and deliver more personalized, data-informed marketing. In short, you will Own and drive the MarTech roadmap: set priorities, break down complexity, and focus on what delivers value. Write production-grade code to connect ad platforms (Google Ads/GA4, Meta, Pinterest, etc.) and automate workflows. Build and maintain server-side integrations and event pipelines (e.g., using BigQuery, Airflow, Dataflow). Support personalized CRM and campaign logic through tools like Voyado, Intercom, and SendGrid. Ensure data visibility by orchestrating jobs that land data in BigQuery and surface it to the right stakeholders. Collaborate with Digital, CRM, and Customer Experience teams to scope and support their needs. Continuously evaluate the effectiveness of our tech and tooling — and iterate fast. We use Google Ads, Meta Ads Etc. Google Tag Manager BigQuery, SQL, Airflow, Dataflow Javascript, Python Voyado, Intercom, Sendgrid Requirements Strong coding ability: production-level experience with JavaScript and ideally Python. Technical familiarity with ad platform APIs and server-side tagging (Google, Meta, Pinterest, etc). Hands-on experience working with CRM platforms and personalization workflows (Voyado = a plus). Proficient in SQL, with comfort working in data-rich environments like BigQuery. Familiarity with data pipelines, tracking, and APIs — and ability to troubleshoot across them. Strong communication and stakeholder management skills — you can translate between tech and marketing. Fluency in English, our company language. A degree in Computer Science, Marketing, Business, or equivalent experience. We’d be impressed if you have Worked in a fast-paced, product-led company or startup Experience driving CRM or personalization programs with cross-functional teams An analytical mindset with a passion for continuous optimization Been involved in managing MarTech architecture or digital marketing infrastructure As a person, you are curious and driven. You thrive at the intersection of tech and marketing, enjoy collaborating across teams, and take ownership to move ideas from concept to execution. You're structured yet flexible, communicative, analytical, and not afraid to dive into technical details to create real impact. You get to Be part of a tech-minded company that's driving the change towards a sustainable lifestyle. In return, you will get direction, energy, and work on meaningful challenges daily Benefit from hybrid work from our offices at Medborgarplatsen, Rosersberg, and from home. Work with highly skilled and motivated colleagues Gain new skills with unlimited access to a learning platform Make use of prepaid vacation Enjoy Sellpy credits and staff discounts at Sellpy and the H&M brands (Arket, COS, Other Stories, Weekday and more). Save up with a monthly pension plan Engagement in Sellpy’s social traditions with game nights, interactive planning days, guest speakers and other activities. Location You are welcome to do all these things at our new office at Medborgarplatsen in Stockholm, and from home. Form of employment: Full-time Start: As agreed upon The recruitment process will commence in August, and we will be in touch with selected candidates shortly thereafter. Thank you for your interest in joining Sellpy.
Vill du jobba i en fartfylld och varierande roll där du får kombinera kundservice med marknadsföring? Är du nyfiken, orädd och gillar att ta eget ansvar? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en Support- och Marknadssamordnare till Däckskiftarna. Däckskiftarna är en av Sveriges ledande aktörer inom mobila däckbyten. Med ett unikt koncept av pop up-stationer hjälper dem bilägare att snabbt och smidigt byta till sommar- eller vinterdäck. Företaget bedriver även en e-handel där de säljer däck och fälgar online. Det är en kombinerad roll med stor variation av arbetsuppgifter. Tjänsten är säsongsbaserad där du från mitten av mars till maj, samt oktober till december kommer arbeta med kundsupport. Resterande tid av året arbetar du dels med kundsupport, dels stöttar upp och arbetar med företagets marknadsföring. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: • Hanterar inkommande kundserviceärenden från privatpersoner rörande frågor om bland annat leveranser, beställningar och byte av däck. • Support åt företagets franchisepartners (ca 80 pop-up-stationer över hela Sverige) vid frågor kring ordrar, returer och kundärenden. • Stötta företagets marknadsteam med enklare innehållsproduktion, såsom att skriva texter, jobba med SEO, skapa innehåll och bilder för sociala medier. • Arbetet kan även innebär att du rör dig ute på stationer vid behov – särskilt i början och slutet av säsongen. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av Däckskiftarna och kommer arbetat på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten förväntas starta upp så snart vi hittat rätt person och sträcker sig tillsvidare. Arbetstiderna är måndag till fredag kl. 8.00-17.00. Notera att under högsäsong kan jourarbete på kvällar och helger förekomma, samt att du utgår från deras kontor i Täby ett par dagar i veckan. DETTA SÖKER VI • Dig som har erfarenhet av kundservice och som vågar ta egna beslut samt gillar att hitta lösningar. • Dig som har ett intresse för marknadsföring och tycker det är kul att skriva, skapa innehåll och bidra med idéer. • Det är ett stort plus om du har erfarenhet av däck-/reservdelsbranschen eller e-handel. • Du har B-körkort för manuell bil samt är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser att du som person är social och driven samt gillar att jobba både med service och marknadsföring. Du kommer bli en del av ett tight team där alla hjälps åt och ingen dag är den andra lik. Låter det som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du tjäna pengar, utvecklas och ha kul på jobbet? På Konnect söker vi dig som vill göra något extra av ditt sabbatsår, kickstarta din karriär eller helt enkelt utmana dig själv! Vad jobbet handlar om Som säljare blir du en del av ett snabbväxande team. Du kommer att använda telefonen som ditt främsta verktyg för att skapa nya affärer och bygga kundrelationer. Här är inga dagar den andra lik – det är högt tempo, massor av energi och ständig utveckling! Vad du får hos oss på Konnect - Grundlön + riktigt bra provision – du har stora möjligheter att påverka din egen lön! - Karriärmöjligheter: ta steget till att bli teamleader eller säljcoach. - Säljutbildning i toppklass – du behöver ingen tidigare erfarenhet, vi lär dig allt du behöver. - En grym arbetsmiljö med moderna lokaler, roliga aktiviteter och en skön stämning. Vad vi söker hos dig - Du har ett driv att lyckas och älskar att tävla. - Du vill lära dig mer om försäljning och skapa resultat. - Du gillar att sprida energi och vara en del av ett team. - Du har fyllt 18 år och är redo för nya utmaningar i Stockholm! Om oss på Konnect Vi på Konnect är ett av Sveriges största kontaktcenter och en ledande aktör inom kundhantering. Med 15 års branscherfarenhet är vi en pålitlig partner för Sveriges främsta varumärken. Vi stödjer företag i deras tillväxt genom att leverera skräddarsydda lösningar med fokus på kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet. AnsökanTveka inte – skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt fantastiska team! Vi är stolta över att vara det föredragna valet för Sveriges mest framstående varumärken. Med över ett decennium av erfarenhet inom kundhantering har vi inte bara etablerat oss som branschledande utan även byggt upp pålitliga partnerskap vid vår sida. Vår arbetsplats präglas av prestigelöshet och högt i tak. Vi strävar ständigt efter att överträffa kundens förväntningar och skapar en miljö där varje interaktion ses som en möjlighet att leverera exceptionell service. Genom att vara flexibla och kontinuerligt anpassa oss till kundernas behov, fortsätter vi att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer.
Har du en passion för att bygga långsiktiga kundrelationer och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där samarbete och personlig utveckling står i centrum? Då är Konnect rätt plats för dig! Vi söker nu drivna och engagerade säljare till mobilabonnemang på heltid till vårt team i Stockholm. OM TJÄNSTEN Du kommer sälja mobilabonnemang hos oss på Konnect. Som mobilabonnemang säljare hos oss får du chansen att utveckla dina säljfärdigheter, arbeta med marknadens största varumärken och bidra till att leverera enastående resultat till våra kunder. Vi ser dina prestationer och ditt engagemang som en direkt väg till karriärutveckling. För den som är redo att ta på sig mer ansvar finns det obegränsade möjligheter att växa och avancera inom företaget. DET HÄR ERBJUDER VI DIG: - En heltidsanställning med provisioner utan tak - Konkurrenskraftig timlön - Ett omfattande introduktions- och utbildningsprogram för att ge dig alla verktyg för att lyckas och växa. - Löpande utbildningar och utvecklingsmöjligheter för att stärka dina säljkunskaper och kompetenser. - Möjligheter till snabb karriärutveckling inom företaget för den som är redo att ta nästa steg. VI SÖKER DIG SOM: - Har en passion för att skapa och vårda starka kundrelationer. - Är kommunikativ, målinriktad och har en positiv attityd. - Värdesätter samarbete och gemenskap, samtidigt som du är redo att ta eget ansvar och visa självledarskap. - Är motiverad att anta nya utmaningar och arbetar effektivt mot uppsatta mål. - Har erfarenhet inom telefonförsäljning, butiksförsäljning eller liknande (meriterande men inte ett krav). ANSÖKAN Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt framgångsrika team? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Vi är stolta över att vara det föredragna valet för Sveriges mest framstående varumärken. Med över ett decennium av erfarenhet inom kundhantering har vi inte bara etablerat oss som branschledande utan även byggt upp pålitliga partnerskap vid vår sida. Vår arbetsplats präglas av prestigelöshet och högt i tak. Vi strävar ständigt efter att överträffa kundens förväntningar och skapar en miljö där varje interaktion ses som en möjlighet att leverera exceptionell service. Genom att vara flexibla och kontinuerligt anpassa oss till kundernas behov, fortsätter vi att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer.
We're looking for a Operational Buyer Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too. About the job We are looking for a Operational Buyer to join our Purchasing Department at Engineering & Supply. In this role, you will be responsible for ensuring the project-specific supply of components to our customer projects. Your daily tasks will include: * Reviewing technical documentation for project needs * Ordering components and managing suppliers * Ensuring on-time delivery and quality assurance * Working closely with internal teams to meet project deadlines * Identifying ways to reduce costs and improve delivery times You will work throughout the entire project process, from quotation to delivery, and handle purchasing for customer-specific and customized projects (ETO - Engineering to Order & CTO - Configuration to Order). You will also manage existing orders and operational purchasing tasks. This is a great opportunity for someone who enjoys a broad purchasing role, working with different components, from raw materials to process components and flow control, within industries such as food, beverage, and life sciences. Who you are To succeed in this role, you: * Enjoy working in a fast-paced environment with multiple tasks at once * Are a team player who collaborates well with colleagues to achieve common goals * Have an eye for improvements and enjoy working in a dynamic business * Are independent, analytical, and structured in your approach * Like operational purchasing tasks and feel comfortable in a hands-on purchasing role What you know We are looking for someone with: * A university degree in engineering, purchasing, or logistics * 2-3 years of experience in operational purchasing, preferably in the engineering industry * Knowledge of components from the process industry * Experience with Microsoft Dynamics 365 ERP system * Good understanding of Lean Six Sigma project methodology * Strong skills in Microsoft Office * Fluent English (both spoken and written) If you enjoy working with project-specific purchases, handling supplier relationships, and contributing to successful deliveries, this is the perfect role for you! What's in it for you? We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success. Welcome with your application! GDPR Compliant Applications sent directly via email will be disregarded without notice due to.
Brinner du för strategiskt inköp och vill vara med och forma framtidens affärer? PostNord söker en engagerad Sourcing Manager till Group Sourcing - en viktig roll där du får skapa verkligt värde för hela koncernen. Vi är mitt i en spännande förändringsresa där inköp står högt på agendan. Här får du möjlighet att påverka på riktigt, i en organisation som spelar en avgörande roll i samhället. Du, Vi & Jobbet I rollen som Sourcing Manager arbetar du tätt tillsammans med sakägare för att optimera koncernens inköp med fokus på kostnadseffektivitet, kundnytta, hållbarhet och lagmässiga krav. Du ingår i ett sammansvetsat inköpsteam bestående av Category Managers, Sourcing Managers och Sourcing Analysts, som tillsammans med organisationens olika delar driver strategiska inköpsinitiativ för att skapa långsiktigt värde för hela koncernen. Vad kommer du att göra? Som Sourcing Manager på PostNord bidrar du starkt till att driva och utveckla koncernens strategiska inköpsarbete. Tjänsten innebär bland annat att du: * Leder och genomför upphandlingar, företrädesvis inom kategorierna IT, HR Related Services, Facility Management, Marketing Communications, Professional Services och Travel * Utvecklar och omförhandlar befintliga leverantörsavtal samt säkerställer att avtal efterlevs * Samarbetar med Category Managers för att ta fram långsiktiga kategoristrategier * Arbetar aktivt med Supplier Relationship Management och hållbarhet i leverantörsledet Du rapporterar till Manager Sourcing och tillhör ett team med ansvar för inköp inom flera kategorier på koncernnivå. Vem söker vi? Vi söker dig som arbetar strukturerat, effektivt och har en god förmåga att prioritera och organisera ditt arbete. Du är resultatinriktad och driver saker i mål. Du tar gärna egna initiativ och bygger lätt goda relationer, både internt och externt. Det är självklart för dig att dela med dig av din kunskap och du sätter värde på att aktivt bidra till en kultur präglad av samarbete och tillit. Med ett affärsmässigt förhållningssätt, stort engagemang och en förmåga att driva ditt arbete framåt, trivs du med att både arbeta självständigt och som en del av ett lag. Din erfarenhet: * Relevant akademisk utbildning eller motsvarande * Flera års erfarenhet av strategiskt inköp * Goda kunskaper i förhandlingsteknik samt avtalshantering * Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Tidigare erfarenhet från LOU/LUF liksom att jobba i en internationell miljö är meriterande men inte ett krav. Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete i en internationell miljö med ständigt nya utmaningar och snabba beslut. Förutom schyssta anställningsvillkor enligt kollektivavtal erbjuds du: * Flexibel hybrid arbetsplats. Se filmen om vårt kontor. * Goda utvecklings- och karriärmöjligheter * Goda försäkrings- och tjänstepensionsvillkor * Friskvårdsbidrag samt möjlighet att träna på Arkens gym och simhall * Personalförmåner genom PostNord Plus - vår personalstiftelse Om oss PostNord's vision är att vara favoritleverantören i Norden. Vi har ett viktigt samhällsuppdrag och säkerställer kommunikations- och logistiklösningar för företag och privatpersoner. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare, allt för att nå vår vision samt göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är PostNord - ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på group.postnord.com Vad väntar du på? Vi kommer att påbörja urvalsarbetet först i augusti men ser gärna att du ansöker så snart du kan! I den här rekryteringen samarbetar PostNord med Jefferson Wells. Om du har frågor eller funderingar, vänligen maila [email protected] eller ring på 076-780 68 64. Vi ser fram emot att höra från dig! Här kan du läsa mer om våra fackliga kontakter
We're looking for a Automation Engineer Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too. About the job We're looking for an Automation Engineer to join our team in Stockholm. You'll work with high speed separators used in industries like biotech, pharma, protein, brew and beverage production. These systems help companies around the world produce their products more efficiently and sustainably. You'll be part of a global company where innovation, teamwork, and continuous improvement are part of everyday work. The role offers a mix of hands-on technical tasks and collaboration with customers, suppliers, and colleagues. You'll get to work with advanced technology, take on varied and interesting challenges, and be part of a supportive team that values your ideas. In this role, you'll help design and deliver automation solutions for customer projects. Your main tasks will include: * Programming PLC systems for our high speed separator projects * Testing automation systems at our cabinet shop builder * Creating and improving our automation standards * Supporting customers, suppliers, and internal teams during all stages of a project * Reviewing technical requirements from customers and making sure we meet them The position requires approximately 15 travelling days internationally per year and is based in Flemingsberg, Sweden. Who you are * You have a university degree in automation, electrical engineering, or similar * You have good experience in PLC programming, especially with Siemens and Allen Bradley * You've worked with developing automation solutions, preferably in food industries * You're familiar with standards like S88 or GAMP5 (or willing to learn) * You work in a structured way and enjoy solving problems * You like seeing the bigger picture and making things work smoothly What's in it for you? We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success. New offices in Fleminsgberg from 2025 As of Spring 2025 we are situated in our new offices in Flemingsberg, Sweden's largest urban business development area. Teaming up with Fabege, we are crafting a vibrant and dynamic workplace that seeks to inspire our current and future employees alike. At our new location, our primary focus will continue be on people. We are committed to providing modern offices and a digital workplace tailored to boost productivity and foster well-being. Moreover, our state-of-the-art high-tech lab will be dedicated to the development and testing of products in the realms of high-speed separation and emerging technologies. As part of this innovative setup, we will also establish an educational center focused specifically on high-speed separation. Join us and be part of a team shaping the future of Alfa Laval in an environment designed for growth, innovation, and collaboration. We review applications continually, and encourage you to submit your application as soon as possible but not later than July 16th, 2025, through our career page https://career.alfalaval.com/jobs/search GDPR Compliant Applications sent directly via email will be disregarded without notice. Our commitment to integrity We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this, we apply Pymetrics assessments. Upon application, you will be invited to play the assessment games and completing them is mandatory. As part of our commitment to maintaining a safe and secure workplace, we conduct background checks on final candidates for this role.
Välj ett jobb för att visa detaljer