Anbudsansvarig/Bid Manager

Sök bland 15 lediga jobb som Anbudsansvarig/Bid Manager och börja ditt nya yrkesliv idag!

Anbudskoordinator till Kinnarps Malmö
Poolia Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker dig som har intresse av att jobba med hela anbudsprocessen och som trivs i en analytisk, strukturerad och affärsnära roll. Är du en person som har enkelt för att kommunicera ditt budskap på ett professionellt sätt samt även har kunskap inom LOU? Då tror vi att du kommer trivas hos oss i din nya roll inom Kinnarps i Malmö! Kinnarps är en av Europas ledande helhetsleverantörer av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Vi erbjuder en tjänst i ett professionellt, stabilt och framåtlutat team med stor potential och med målsättning att bidra till att växa och ta marknadsandelar. Du kommer att jobba tillsammans med entusiastiska kollegor för Kinnarps fortsatta tillväxt och ett starkare, konkurrenskraftigare varumärke och har ett nära samarbete med nyckelpersoner inom företaget. Vi söker en resultatdriven, strukturerad och passionerad anbudskoordinator som aktivt vill vara med och bära ut marknadens bästa erbjudande för framtidens arbetsmiljöer. Hos oss arbetar vi med att proaktivt sälja värdeskapande inredningslösningar som gör en positiv skillnad för både människor och organisationer. Du jobbar affärsnära med hela anbudsprocessen, från identifiering av anbud till att producera, projektleda och kvalitetssäkra anbud både i offentlig och privat sektor. Tyngdpunkten i tjänsten ligger inom LOU. I rollen ingår även implementering och uppföljning av befintliga avtal. I tjänsten som Anbudskoordinator kommer du främst arbeta med: • Ha en proaktiv dialog med upphandlare och beslutsfattare • Identifiera och kvalificera relevanta upphandlingar samt koordinera anbudsarbetet • Samla in, organisera och kvalitetssäkra material och dokumentation för att säkerställa att anbud uppfyller föreskrivna krav samt i övrigt följer företagets riktlinjer och policys vid upphandling. • Koordinera och färdigställa anbud i exempelvis TendSign, Mercell och Proceedo. • Arbeta med prisuppdateringar, sortimentjusteringar och avtalsförvaltning • Följa upp, analysera och sammanställa resultat från inlämnade anbud för att öka ”träffsäkerheten” och bidra till förbättring av processer • Hålla sig uppdaterad kring formella krav, riktlinjer och lagstiftning inom området Upphandling Tjänsten innebär ett nära samarbete med den lokala säljorganisationen i Malmö. Du rapporterar till Säljsupportchefen och blir en viktig del i ett affärsnära team med starkt samarbete. Vem är du? Vi söker dig som nyligen tagit examen eller har arbetat några år inom exempelvis upphandling, inköp eller försäljning. Du har ett strukturerat arbetssätt, gillar att ta ansvar och har en god kommunikativ förmåga – både i skrift och tal. Vi ser gärna att du har: • Eftergymnasial utbildning (t.ex. YH/KY eller högskola) inom inköp, offentlig upphandling, ekonomi, juridik eller liknande. • 1–3 års relevant arbetslivserfarenhet av anbudsprocesser. • Erfarenhet eller god förståelse för LOU och offentlig upphandling. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. • Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word, Excel och PowerPoint. Vi använder också Caesar CRM och Configura. • Erfarenhet av upphandlingssystem är meriterande. • Erfarenhet av att arbeta självständigt, end-to-end. • God affärsförståelse och praktisk erfarenhet av försäljningsekonomi. Vi tror att följande personliga egenskaper är viktiga i tjänsten: • Självständig, med eget ”driv”, som löser uppgifter på egen hand, end-to-end. • Att vara flexibel, effektiv och kunna prioritera arbetsuppgifter på kort- och lång sikt • Kreativ och intresserad av att finna nya och bättre arbetsmetoder och upplägg • Strukturerad, noggrann och ansvarstagande • Relationsbyggare • Mål- och resultatinriktad • Affärsmässig • Analysförmåga • Lösningsorienterad Kinnarps siktar på framtiden och stor vikt kommer läggas vid din personlighet i denna rekrytering. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Tjänsten kräver att du har B-körkort. Kinnarps tillämpar 6 månaders provanställning. Om verksamheten Läs mer på www.kinnarps.se ÖVRIGT ====== Tillträde: Enligt överenskommelse. Placeringsort: Östra Hindbyvägen 63, Malmö Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Civil Design Tender Lead
Hitachi Energy Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

The opportunity We are thrilled to offer an exciting opportunity for a Civil Design Tender Lead to join our team, focusing on HVDC tenders. This role presents a chance to engage in a variety of stimulating tasks while collaborating with a global network of professionals. You will take the lead in managing and coordinating all aspects of large-scale Civil Design bids, supported by a dedicated team that will assist with modelling and bill of quantities. As part of a dynamic group of 20 individuals based in Sweden, Finland, and India, you will play a key role in innovative projects that span the globe. This position is located in Sweden, with options in either Ludvika or Västerås. If you are ready to make a significant impact in the field of civil engineering and elevate your career, we would love to hear from you! How you will make an impact Manage the engineering budget for Civil Design and Auxiliary Systems during the tender phase Review technical specifications for tenders, identifying risks, opportunities, deviations, and necessary clarifications related to Civil Design Prepare quotation materials for Civil Design companies Ensure that Civil Design complies with local standards, laws, and regulations Oversee the bill of quantities (BoQ) derived from the Civil Design 3D model Review the schedule for Civil Design activities during project execution Actively participate in design and bid review meetings related to EPC and EP deliveries, focusing on Civil Design interfaces Your Background Bachelor's or master's degree in civil engineering or construction management Several years of experience in project tendering for large-scale civil or infrastructure projects Familiarity with BIM/Digital Delivery processes Strong communication skills to collaborate effectively with various project teams and partners Ability to take initiative and work under pressure to meet deadlines Proficiency in spoken and written English is required; knowledge of Swedish and other languages is a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Welcome to apply for this position! Recruiting Manager, Elyas Hashemi, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers; Mikael Hjort, + 46 107 38 29 86; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107 38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Ingrid Schjelderup, [email protected].

2 juli 2025
Sista ansökan:
28 december 2025
Bid Costing Manager - 478804
Alstom Transport AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

På Alstom förstår vi tågbranschen och vad som får människor att förflytta sig. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar till kompletta system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet – vi erbjuder våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet världen över, kopplar samman städer och minskar koldioxidutsläpp samtidigt som vi ersätter bilar. Alstom är den största aktören på den svenska järnvägsmarknaden med över 1 000 levererade tåg och flera stora underhållskontrakt, där vi erbjuder underhåll i olika verkstäder från norr till söder. Företaget leder också ERTMS-utrullningen i Sverige, både ombord och spårbundet. Är du redo att ta din ingenjörsexpertis till nästa nivå i en transformativ och innovativ industri? Vi förstärker nu vår anbudsfunktion och söker en affärsorienterad Bid Costing Manager som vill vara med på vår tillväxtresa. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk, snabbfotad och entreprenörsdriven organisation. Din placeringsort kommer vara Västerås med tätt samarbete i ett anbudsteam från olika orter i Sverige. Inom Alstom Service erbjuder vi marknaden olika servicetjänster där våra kunder främst består av tågoperatörer, fordonsägare eller regionala kollektivtrafikmyndigheter. Våra anbud sträcker sig exempelvis från moderniseringar och renoveringar av olika fordonstyper till underhållskontrakt för fordonsflottor med långa avtalsperioder, cirka 10 år. Vi söker en person som är genuint intresserad av att agera som en nyckelperson i våra anbudsteam för att utveckla konkurrenskraftiga underhållsanbud där kalkylarbetet av olika servicelösningar är både viktigt och avgörande för vår fortsatta affärsutveckling och framgång. Din framtida roll I ditt dagliga arbete kommer du att ha ett nära samarbete med hela Services organisation för att erbjuda konkurrenskraftiga anbud med sunda kommersiella villkor. Du kommer att rapportera till Head of Bids Services Nordic och arbeta tillsammans med ett anbudsteam som gillar utmaningar i högt tempo mot fastställda milstolpar och tidsplaner. I nära samarbete med Bid Manager (Anbudsansvarig) kommer du ansvara för anbudskalkylen och stödja anbudsteamet genom hela anbudsprocessen. Vi kommer att vända oss till dig för att: Leda arbetet med anbudskalkyler för olika serviceanbud Definiera kostnadsstrukturen i enlighet med relevanta upphandlingsdokument och vårt serviceerbjudande. Granska och tolka förfrågningsunderlag från våra kunder Samarbeta med olika funktioner inom organisationen för att analysera och förstå både tekniska och kommersiella krav från kunden. Säkerställa efterlevnad av alla relevanta regler, standarder och interna anbudsprocesser. Upprätthålla en databas med historiska projektkostnader som underlag för framtida anbud. Presentera och kommunicera kostnadsförslag till intressenter tydligt och effektivt. Övervaka och utvärdera marknadstrender för att hålla oss konkurrenskraftiga och innovativa Om dig Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du ska ha alla färdigheter. Istället har vi listat några punkter som vi tror kommer att hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen: Kandidatexamen i finans, ekonomi, teknik eller ett relaterat område. Intresserad av operativa aktiviteter i depåer för att bättre förstå våra tjänsteprodukter Dokumenterad erfarenhet inom bygg-, ingenjörs- eller IT-sektorn eller produktion Stark analytisk förmåga med ett öga för detaljer och noggrannhet. Effektiv kommunikations- och presentationsförmåga, både skriftligt och muntligt. Goda kunskaper i kalkylprogrammet Excel. Förmåga att arbeta i team under press och hålla snäva tidsfrister. Flytande språk i svenska och engelska Saker du kommer att tycka om Järnvägsbranschen är här för att stanna, så du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär. Du kommer också att: Uppleva stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär på en växande servicemarknad Samarbeta tvärfunktionellt med hjälpsamma kollegor Bidra till innovativa lösningar och projekt Utnyttja vår multitekniska arbetsmiljö för att utöka din "kunskapsverktygslåda" Styra din karriär i den riktning du själv väljer över funktionsgränser och länder Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande Möjligheten att utvecklas till anbuds- eller anbudsansvarig eller andra spännande roller för kommersiell utveckling inom bolaget. Dra nytta av ett rättvist och dynamiskt belöningspaket som erkänner din prestation och potential, plus omfattande och konkurrenskraftiga sociala förmåner (livförsäkring, sjukvård, pension) Du behöver inte vara tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att du kommer att vara stolt när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller din familj. Om du är redo för utmaningen, tveka inte att kontakta oss. Viktigt att notera Som ett globalt företag är vi en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter och som hyllar mångfald i de över 70 länder där vi är verksamma. Vi är fast beslutna att skapa en inkluderande arbetsplats för alla.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Bid Manager till Axentia
Påverka Nu Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Strukturerad. Lösningsorienterad. Och nyfiken på teknik som gör skillnad – världen över. Axentia är ett svenskt teknikbolag med global räckvidd. Våra avancerade, batteri- och solcellsdrivna displaysystem används i kollektivtrafiksystem i flera europeiska länder – och efterfrågan växer snabbt. Nu söker vi en erfaren Bid Manager som vill ta en central roll i vårt arbete med upphandlingar – i ett bolag där affär, innovation och samhällsnytta går hand i hand. Hos oss får du arbeta i en vardag där detaljerna är viktiga, men utvecklingen framåt är minst lika självklar. Du blir en viktig del av ett team där vi kombinerar struktur och precision med framåtrörelse och värme. Om rollen Som Bid Manager blir du en del av vårt affärsstödsteam, där du tillsammans med en kollega har ett gemensamt ansvar för anbudsprocesserna. Du leder, strukturerar och koordinerar arbetet från inkommande förfrågan till färdigt anbud – i nära samarbete med sälj, utveckling, ekonomi och andra delar av verksamheten. Ditt uppdrag handlar om att: - Driva anbudsprocesser inom offentlig sektor, med fokus på kvalitet och efterlevnad - Samla in och strukturera information från olika interna funktioner - Tolka kravspecifikationer och omsätta dem till genomförbara interna leveranser - Säkerställa att alla delar av anbudet håller hög nivå – språkligt, affärsmässigt och strategiskt - Ha kontakt med upphandlande myndigheter under hela processen - Arbeta med ständiga förbättringar – analysera resultat och utveckla mallar och rutiner Vi söker dig som... …har erfarenhet av att arbeta med anbud, upphandling eller liknande affärsstödjande processer – gärna inom teknik, system eller offentlig sektor. Du gillar att ha ordning och reda, men är samtidigt van vid att hantera förändringar, skiftande tempo och många kontaktytor. Vi tror att du har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, juridik eller motsvarande - Erfarenhet av anbudsarbete, gärna inom offentlig sektor - God förståelse för LOU och andra relevanta regelverk - Förmåga att uttrycka dig tydligt i både tal och skrift – på svenska och engelska - Vana att arbeta i digitala system som t.ex. CRM, dokumenthantering eller anbudsverktyg - Ett lösningsorienterat förhållningssätt och god samarbetsförmåga Som person är du trygg i din yrkesroll, nyfiken, noggrann och gillar att bidra med både struktur och engagemang. Om Axentia Axentia är ett teknikbolag i tillväxt. Vi utvecklar innovativa, hållbara lösningar för kollektivtrafiken – och vi gör det tillsammans. Här möts du av ett engagerat team, korta beslutsvägar och stort utrymme att påverka. Vi tror på struktur med flexibilitet, hög kompetens med låg prestige och tydliga mål med mycket hjärta. Och vi ser fram emot att välkomna dig in i vårt gäng!Placering: Huvudkontor i Mjärdevi, LinköpingStart: Enligt överenskommelseOmfattning: Heltid Välkommen med din ansökan – eller hör av dig om du vill veta mer. Vi intervjuer löpande, men under semesterperioden kan återkopplingen dröja något. Tack för din förståelse – vi ser fram emot att höra från dig! Axentia utvecklar och producerar marknadsledande informationsdisplayer i realtid för kollektivtrafiken. Vi skapar möjligheter för både samhälle och resenärer att röra sig framåt – med hållbara produkter och systemlösningar. Vi är ett växande företag med hög innovationstakt. Vi utvecklar och producerar både hård- och mjukvara inhouse. Vi är ett kundorienterat företag som kan möta kundernas behov på många olika marknader globalt. Läs mer på www.axentia.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Auxiliary Systems Tender Lead
Hitachi Energy Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join Our Team as an Auxiliary System Tender Lead The opportunity At Hitachi Energy, our success is driven by the dedication and competence of our team. We are looking for future leaders who focus on developing and empowering their teams while upholding our company values. We are currently looking for an Auxiliary System Tender Lead to join our department at TPC. Our team culture is flexible and cooperative, with a strong emphasis on safety and occupational health. We value integrity and responsibility, ensuring everyone takes care of their actions and supports their colleagues and the business. In this position we offer Hybrid work solutions, where you can work from Ludvika and Västerås. How you´ll make an impact Serve as the main contact for internal and external civil designers on all auxiliary systems topics Participate in Plant Design tender team meetings and, when necessary, in customer and design review meetings Manage the engineering and material budgets for Auxiliary Systems during the tender process Ensure alignment of scope and cost for Auxiliary Systems Lead and monitor the schedule for auxiliary systems activities during project execution Identify and communicate risks and opportunities to the tender management team Your Background Ensure the delivery of the bill of quantities (BoQ) for auxiliary systems during the tender phase. Possess a strong understanding of HVDC design Secure and evaluate input data, manage changes, and document them in a traceable manner Review tender and customer document lists to ensure quality Oversee auxiliary systems deliveries to maintain high standards What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role Additional information Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself?  We are ready for you! Welcome to apply for this position! Recruiting Manager Shabnam Shojaei, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Ingrid Schjelderup, [email protected].

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Senior Tender Manager - HVDC
Hitachi Energy Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

The opportunity We are doing something unique in the power industry – our technology enables greater amounts of power to reach customers with minimal environmental impact. As pioneers and market leaders in the field we deliver groundbreaking technology to customers all over the world! You will be part of the product group HVDC within Hitachi Energy, with your base location in either Ludvika or Västerås in Sweden. The HVDC technology has been on the market for the past 60 years and is used to transmit power over long distances with minimal losses, using overhead lines, underground and submarine cable systems. Please find out more about our world leading technology at https://www.hitachienergy.com/offering/product-and-system/hvdc “We're looking for a skilled and established Senior Tender Manager to drive high-impact HVDC project tenders in a global and multicultural environment. You'll guide a large, diverse and multifaceted team of professionals by shaping the bid strategy and leading them in compiling high quality tenders through to submission and final negotiations. Join us in accelerating the energy transition and building a more sustainable world - Apply and let's connect!” – Martin Östling, Hiring Manager. How you’ll make an impact You should like to grow with the challenge that comes with the sales of large complex projects. You should be enticed by working with complex tenders in a high performing international environment. As Senior Tender Manager your task will be to craft our bid strategy for a specific project, ensuring it is implemented and fulfilled, manage our client relations and ultimately that Hitachi Energy’s total offering is consolidated and conveyed. You will be working closely with the business unit Grid Integration’s global sales team and be responsible for managing the entire bid process with the ultimate aim to present Hitachi Energy’s offer to the end client and securing the project based on best competitiveness. You will be leading a tendering team of technical, legal, tax, insurance and commercial experts in digesting and translating client requirements and needs into a competitive overall solution based on the Hitachi Energy portfolio. Living Hitachi Energy's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background A minimum of 5-10 years of relevant experience from for example project management of large scale projects, large scale system sales or large scale system tendering. Enjoy working in teams in a high demand environment and are used to dealing with international business clients. Technical and commercial experience of HVDC systems, or similar, is an advantage as you will be working with HVDC. Used to handle many tasks simultaneously and to work structured and methodically. Fluency in English, both written and spoken. Communicative and outgoing, especially since the position entails interaction with a wide variety of stakeholders, both internal and external across all organizational levels. More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t wait – apply today! Recruiting Manager Martin Östling, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Christian Falevik, [email protected]

20 maj 2025
Sista ansökan:
15 november 2025
Strategisk Anbudsledare
Transdev Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Strategisk Anbudsledare Du kliver rakt in i några av Transdevs mest komplexa och affärskritiska projekt – där din analys, kreativitet och förmåga att se helhet får direkt genomslag. Det här är inte en roll där man gömmer sig bakom en PowerPoint. Det är en roll där du syns, påverkar och växer. Från dag ett möts du av en onboarding utöver det vanliga. Du får sitta med i våra styrgrupper för strategiska projekt, följa hur vår ledningsgrupp tänker och fattar beslut, och snabbt få en helhetsförståelse för vår verksamhet – från trafik till transformation. Du får en mentor från koncernledningen eller en senior chef inom Transdev Group, kanske i något av våra andra länder. För du kommer inte bara att bygga nätverk i Sverige , du blir en del av ett internationellt sammanhang. Under din första tid kommer du även att resa till vårt globala huvudkontor i Paris, och möta kollegor från andra delar av världen. Med tiden finns stora möjligheter att ta uppdrag utomlands – både korta och längre uppdrag – och därmed fortsätta utvecklas i en koncern som finns i 5 världsdelar men som alltid har lokal förankring. Du driver ett eget delprojekt inom våra strategiska anbud – och du gör det i nära samarbete med specialister från hela organisationen. Rollen är utmanande. Men det är just därför den är utvecklande. Här får du testa dina idéer, utmana befintliga arbetssätt och vara med och skapa lösningar som både håller affärsmässigt och driver samhället framåt.  Det här får du med dig En synlig och affärskritisk roll i några av våra mest strategiska och komplexa projekt Dagligt samarbete med experter inom hela koncernen – och stort utrymme att påverka En dedikerad mentor från koncernledningen eller en senior ledare inom Transdev internationellt En gedigen onboarding med inblick i ledningsgruppens och styrgruppers arbete Möjlighet att bygga ett internationellt nätverk inom Transdev Group Besök till vårt huvudkontor i Paris samt andra länder inom koncernen Möjlighet till internationella uppdrag, både kortsiktiga insatser och längre placeringar Vi tror att du är Nyexaminerad från en civilingenjörs-, ekonomi- eller samhällsvetenskaplig utbildning – kanske med erfarenhet från caseföreningar, studentkonsultbolag eller praktik inom strategi/analys Eller har jobbat något år som managementkonsult och är nyfiken på att ta steget in i en verksamhet där du får vara med och genomföra det du analyserar Lockas av komplexa frågor, samhällsnytta och att arbeta i skärningspunkten mellan strategi och verklighet Van att ta ansvar, gillar att driva egna delar av ett projekt och trivs i en miljö med högt tempo och höga ambitioner En nyfiken och analytisk person som gärna samarbetar och bygger relationer – både i Sverige och internationell Vad vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma. Då vi har verksamhet i hela Sverige kan resor förekomma i din roll. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, lunchförmån via Edenred, ett årligt friskvårdsbidrag, subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter. Mer om tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på 6 mån. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. I vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del i vårt urval. Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag. Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, [email protected]. Välkommen att söka! Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

16 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Tender Manager, Upgrades and LTSA HVDC Service
Hitachi Energy Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

The opportunity As a Tender Manager you have the comprehensive responsibility of leading the tender team and effectively communicate with both internal & external stakeholders. You will be part of an exciting growth phase HVDC technology has been on the market for the past 70 years and is used to transmit power over long distances with minimal losses, using overhead lines, underground and submarine cable systems. The global sales & marketing department leads the long-term service agreements (LTSA) and major upgrade projects. The overall goal is to reach growth milestones in the service market, to gain new business opportunities by supporting the tendering activities and achieving customer satisfaction. How you'll make an impact Responsible for global service tenders, both as standalone contracts and as part of a greenfield project. Responsible for both a technical and commercial perspective, supported by technical, legal, tax, insurance, and commercial experts. Representing as a main contact for the customer, subcontractors, and the local service organization. Maintaining close collaboration within global tender core team. Your background We believe you have a technical and commercial experience from HVDC systems or similar power transmission systems. This is an advantage as you will be working close to technology. You have good collaboration and excellent communication skills and thrive in a multi-cultural environment. Fluency in both written and spoken English is required since you will be working with global team. Proficiency in other languages will be considered a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information Recruiting Manager, Henrik Anulf, +46 107-38 38 63, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Renee Lundgren [email protected]

8 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Tender Manager till Framtidens talangprogram i Ludvika!
Framtiden i Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du redo att forma framtidens energilandskap? På Framtiden erbjuder vi dig en unik chans att kickstarta din karriär inom hållbar energi genom vårt exklusiva talangprogram. Tillsammans med en världsledande kund inom avancerade energilösningar, får du möjligheten att bidra till en grönare planet och en tryggare energiförsörjning. Ta steget in i framtiden och bli en del av lösningen! Om kundenKundföretaget arbetar med avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), transformatorer och högspänningsställverk för att driva en hållbar framtid. Genom innovativa teknologier säkerställer de pålitlig och effektiv energitransport från produktion till användning, med minimal miljöpåverkan. Med bas i Ludvika och en stark global närvaro är vår kund en snabbt växande aktör inom hållbarhet och framtidens energiförsörjning. Här har du möjlighet att vara med och skapa lösningar som bidrar till en grönare planet och en tryggare energiförsörjning för samhället! Om jobbet I rollen som tender manager ansvarar du för att: •Planera och kommunicera resursbehov •Representera HVDC kontroll och skydd i kundmöten •Delegera och följa upp arbetsuppgifter med teamet •Bygga en kultur i teamet som bygger på ansvarstagande, samarbete och transparens Om TalangprogramFramtidens Talangprogram erbjuder dig som nyutexaminerad en unik möjlighet att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen. Under ett år kommer du att delta i månatliga utbildningsdagar som är utformade för att ge dig en optimal kombination av teknisk kompetensutveckling och personlig tillväxt. Här kommer du inte bara att utveckla din yrkeskunskap utan också få stöd för att stärka dina personliga egenskaper, vilket skapar en solid grund för din framtida karriär. Programmet erbjuder en ovärderlig möjlighet att bygga långsiktiga nätverk och relationer med andra deltagare, där ni kan växa tillsammans, utbyta erfarenheter och stärka era professionella roller. Du kommer också att ha mentorskap med erfarna kollegor, vilket ger dig en djupare förståelse för energibranschen och praktiska insikter som hjälper dig att navigera inom ditt område. Genom att delta i programmet kommer du att få värdefulla insikter i branschens krav och en chans att utveckla strategiska färdigheter som är avgörande för framtida framgång. Vårt mål: Att ge dig en inspirerande och lärorik resa där du utrustas med kunskap och verktyg som stärker dig på arbetsplatsen och ger dig ett försprång i din karriär! Programmet består av: Månatliga utbildningsdagar som förbättrar dina tekniska färdigheter och personliga utveckling. Nätverkande med andra deltagare och insikt i olika affärsområden. Vägledning och mentorskap för att förbereda dig för framtida utmaningar inom energibranschen. Vårt mål: Att ge dig en rolig och meningsfull start på din karriär inom hållbar energi! Om digVi söker dig som: •Har en teknisk utbildning inom elkraft, energi, automation, ekonomi eller ett liknande område Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift •Brinner för hållbara energilösningar och innovation•Har analytiska färdigheter och är lösningsorienterad •Har erfarenhet av automationssystem eller energiteknik (meriterande) Som person är du en lagspelare som trivs med samarbete och personlig utveckling Du har en kommunikativ förmåga och motiveras av att leda andra Du arbetar organiserat och strukturerat samt har en genuin nyfikenhet på att fortsätta utvecklas. Rekryteringsprocess - CV-urval - Intervju med Framtiden (Rekryteringsbolag) - Intervju med företaget - Drogtest Urval sker löpande. Villkor - Startdatum: Augusti 2025 (enligt överenskommelse) - Ort: Ludvika - Omfattning: Heltid - Arbetstider: Flexibel arbetstid och arbetsplats

2 maj 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Tender Controller to HVDC
Hitachi Energy Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

The opportunity We strive to be world leaders in electric power by helping countries to have greener, stronger and cleaner electricity. By bringing sustainable energy to more and more people, we can reduce our impact on the planet. When you work with us, you will therefore be part of a higher purpose where each department contributes. Together we can encourage the next innovation - to make life better for everyone. We are looking for several Tender Controllers at HVDC (High Voltage Direct Current) which is a product group at Hitachi Energy. We can offer you an interesting and challenging role in an international, dynamic and positive working environment. As a Tender Controller you will act as a business partner to the Tender manager and Capture team lead. You will ensure financial performance for multiple tenders by preparing financial analyses, ensuring cost controls, providing recommendations for financial decisions, and serving as the main finance representative for assigned tenders. For you to enjoy your day-to-day business you thrive in a fast pace and dynamic work environment. This job is placed in Ludvika, Sweden. If you live in close proximity to Ludvika, Hitachi Energy provides a bus for our employees. It is equipped with Wi-Fi and runs twice in the morning and twice in the afternoon between Västerås and Ludvika. How you’ll make an impact Ensure compliance with corporate and country standards, regulations, and guidelines Compile the total cost calculation from multiple areas and functions and thereafter transform it to a customer price Compile the total contract cash flow based on input from the planning department, cost input and payment terms. Advice on activities to optimize the cash flow Support Tender Manager & Capture team leader in compiling the risk list Identify and propose mitigation actions on cash flow, exposure, foreign exchange risk by looking into areas such as payment securities, currency clauses, currency baskets Live Hitachi Energy core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your Background We see that you have relevant industry experience in the similar or equivalent industry with Project and/or Tender controlling background Financial knowledge with financial degree as basic qualification Preferably you have many years of experience in project controlling and/or tender controlling You have skills to consolidate large amount of data and make it understandable to management Act Responsibly in terms of Integrity, Transparency and Safety You are eager to deliver results - Prioritize, Act and Achieve as well as you drive to exceed goals & improve business practices for higher performance levels What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, therefore the advertisement might be taken down with short notice, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Thereze Stenestam, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Lead Recruiter, Christian Falevik, [email protected].

15 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025