Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal

Sök bland 8 lediga jobb som Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal och börja ditt nya yrkesliv idag!

Brottsofferjouren Östergötland söker en Samordnare

Brottsofferjouren Östergötland (BOJ) är en del av Brottsofferjouren Sverige. Vi är en ideell och opolitisk förening med syfte att ge stöd åt brottsoffer, anhöriga och vittnen. BOJ leds av en styrelse och stödverksamheten bedrivs av stödpersoner. BOJ Östergötland har avtal med kommunerna Norrköping, Finspång, Söderköping och Valdemarsvik, men ger stöd åt brottsoffer i fler kommuner i länet. Vi söker en SAMORDNARE 50% Tjänsten är på 20 timmar/vecka med placering i Norrköping. Vi söker dig som är intresserad av samhällsfrågor, är engagerad o positiv samt utåtriktad. Du gillar att ha kontakt med människor men har också en administrativ förmåga. Vi förutsätter arr du har Digitala kunskaper och vana att arbeta med sociala medier. Samordnarens arbetsuppgifter kan indelas i följande områden: 1. Samordning av stödpersonsverksamheten 2. Samarbete med styrelsen 3. Administrativa uppgifter 4. Information 5. Samverkan Villkor enligt överenskommelse och enligt kollektivavtal. I tjänsten ingår friskvårdsbidrag, möjlighet att arbeta hemifrån och flexibel arbetstid. Din anställning inleds med sex månaders provtjänstgöring. Vill du veta mer så ta gärna kontakt med styrelseledamot Bettan Olsson Thunberg, 0704-955037 eller volontär Barbro Vallhagen, 073-0281314. Är du den vi söker? Ditt svar med CV och ett introduktionsbrev där du beskriver varför du passar för arbetet vill vi ha senast 24 maj 2024 Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsperioden. Ansökan skickas till; [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Arbetsledare till Caféservice

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning På den gemensamma enheten Arbetsmarknadsenheten & Stöd och Försörjning arbetar socialsekreterare, arbetsmarknadshandläggare, arbetsledare, studie- och yrkesvägledare samt arbetsmarknadsanställda. Caféservice är en av fyra verksamheter inom arbetsmarknadsenheten (AME) där deltagare kan få göra praktik, arbetsträna eller ha en arbetsmarknadsanställning. Verksamheten har sina lokaler i kommunhuset i centrala Lilla Edet. Arbetsmarknadsenheten är en del av kommunens individ- och familjeomsorg.  Arbetsuppgifter Som arbetsledare på caféservice ansvarar du för att deltagare och anställda får möjlighet att utvecklas och rustas för att förbättra sina möjligheter för att få ett arbete på ordinarie arbetsmarknad.  Verksamhetens uppdrag är att stötta personer som står utanför arbetsmarknaden att närma sig den. Målet med insatsen är att deltagaren ska gå vidare mot arbete eller studier.  Tillsammans med övriga arbetsledarkollogor och deltagare på verksamheten ansvarar du för att utföra uppdrag, som exempelvis fikabeställningar till APT, skötsel av kommunens lunchrum och särskilda beställningar som tårtbakning med mera.  Kvalifikationer En fördel är högskoleutbildning som beteendevetare, socionom eller liknande.  Som arbetsledare ska du ha ett coachande förhållningssätt och ha förmåga att motivera deltagare att fullfölja sina arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom arbetsmarknadspolitiska verksamheters uppdrag samt om du har utbildning inom supported education/employment eller BIP/IPS.

21 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Chef Privat Försäkring

Länsförsäkringar Blekinge Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? Vårt uppdrag är att skapa trygghet för våra kunder samtidigt som vi är måna om trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi söker en proaktiv Chef till Privat Försäkring som med drivkraft och engagemang vill bidra till vår fortsatta utveckling. Om jobbet Vår nuvarande Chef för Privat Försäkring går vidare till annan tjänst inom Länsbolagsgruppen och vi söker därför en ersättare. I rollen som chef för Privat försäkring ansvarar du för att leda och utveckla ditt team som arbetar med att ge våra privatkunder bästa möjliga rådgivning och service. Du skapar förutsättningar i gruppen för att vi ska nå vårt viktigaste mål – den bästa kundupplevelsen! Du arbetar löpande med bland annat coaching, uppföljning, planering och bemanning samt verksamhetsutveckling. Tjänsten innebär ett nära samarbete både med medarbetarna, dina övriga chefskollegor samt med de olika avdelningarna inom Länsförsäkringar Blekinge.  Tillsammans med Försäkringsavdelningens chefer ingår du i ledningen för Affärsområde Försäkring. Du rapporterar till Affärsområdeschef Försäkring och du har personalansvar för ett 20-tal duktiga medarbetare.  I rollen ingår även att delta och verka i olika projekt och samverkansgrupper externt i länet samt inom Länsförsäkringsgruppen och inom Länsförsäkringar Blekinge. I tjänsten ingår, till viss del, att ha egna kundmöten. Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller motsvarande och några års ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från försäkrings-eller finansbranschen och intresse för privataffären.  Vem är du? Som ledare inom Länsförsäkringar Blekinge tar du stort eget ansvar för ditt arbete och med våra värderingar, laganda, tillgänglighet och mod som grund engagerar du och coachar dina medarbetare gentemot uppsatta mål. Vidare är du tydlig i ditt ledarskap, du är nyfiken, prestigelös som person och du har ett strukturerat arbetssätt. God stämning och bra samarbete inom arbetsgruppen är något vi värderar högt och vi vill självklart att du är med och bidrar till det. Du är bra på att bygga team och du är en närvarande och kommunikativ ledare. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Workplace Manager för konsultuppdrag

Workplace Manager sökes till ett långt konsultuppdrag För kunds räkning söker vi en Workplace Manager som kan gå in i ett uppdrag omgående på heltid. Uppdraget sträcker sig över 12 månader med chans för förlängning.  Du kommer att ansvara för alla arbetsplatsrelaterade aktiviteter som inkluderar Facility Management och Real Estate Management, fastigheter och bygg- och anläggningssäkerhet.  Du ansvarar även för samtliga hyresavtal, utvecklingen av den fysiska arbetsplatsen samt Facility Services. Arbetsuppgifterna är varierande och händelserika där mer rutinbetonade sysslor blandas med "ad-hoc"-uppgifter, du blir allt-i-allo och spindeln i nätet. Rollen som Workplace Manager innebär många kontaktytor och samarbeten såväl internt i verksamheten, med leverantörer samt med fastighetsägare. Real Estate Facility Workplace arbetar i partnerskap med sina leverantörer och i rollen ingår att utveckla partnerskapet. Som Workplace Manager har du personal- och arbetsmiljöansvar för dina direkt underställda medarbetare samt kontraktsförvaltning mot våra outsourcingpartners och andra leverantörer. Det är du som ansvarar för budgeten, kostnader och projektpipeline samt att utveckla dessa.  Arbetsuppgifter: Utveckla, implementera, bibehålla och utvärdera tjänster för att säkerställa en hög servicenivå Arbeta med verksamheten för att sätta prioriteringar, mål och tidsplaner Involvera leverantörer och verksamheten i att identifiera samt förändra delar som behöver förbättras Utveckla arbetsplatsupplevelsen, service samt tjänster  Sätta budget samt löpande följa upp budgeten Din bakgrund: Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll. För rollen som Workplace Manager så söker vi dig som kombinerar ledarskap, en exceptionell fingertoppskänsla för service och en god förståelse för avtal och upphandling.  Du är proaktiv och ligger steget före med förmågan att snabbt växla från helhet och konceptuella frågeställningar till handfasta detaljer. Du ser vad som behöver göras eller åtgärdas redan innan det skett och du förstår att det lilla extra och oväntade kan bidra till stordåd för vårt varumärke och arbetsplats. Du kan utrycka dig obehindrat i svenska och engelska i både i tal och skrift samt har goda kunskapar i Office 365 paketet. För att lyckas med ditt uppdrag ser vi även att du tidigare har erfarenhet av att leda team och individer genom ett nära ledarskap och strukturerat målarbete. Välj själv - vara anställd konsult eller egenföretagare Att arbeta som konsult genom oss innebär att du får en bredare blick hos olika företag inom den växande samhällsbyggnadssektorn. Du får också möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, såväl som stärka ditt cv med unika erfarenheter. Du kan välja att ta uppdrag antingen som konsult direkt anställd av Fasticon, eller vara underkonsult med eget bolag. En anställning hos Fasticon innebär självklart att din tjänst lyder under samma regler som för andra på arbetsmarknaden. Under din anställningsperiod har du en personlig kontakt med din konsultchef som är ytterst ansvarig över uppdraget. Våra konsultchefer är angelägna om att bygga personliga relationer och arbetar för att vara så lättillgängliga som möjligt om du har några funderingar. Din anställning är hos oss men ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget. Självklart erbjuds du kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag! Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Imran Waheed på [email protected] eller 073-559 50 86. Om Fasticon Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Läs mer på www.fasticon.se.

15 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Handledare till Rusta och matcha

Om jobbet Brinner du för att hjälpa andra människor och leverera resultat! Då brinner vi för att anställa dig! Finderz AB växer nu snabbt och vi behöver fler medarbetare till vårt team. Just nu söker vi en handledare /jobbcoach till Bromölla / Kristianstad. I rollen som handledare /jobbcoach arbetar du med arbetsmarknadsprogrammet "Rusta och Matcha" där vi hjälper och guidar dem som står utanför arbetsmarknaden till att komma närmare arbetslivet. Vårt mål är att hjälpa deltagarna till ett arbete genom workshops, coachning och vägledning. Vem är du? Vi söker i första hand dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Du ser möjligheter och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Du har lätt för att bygga relationer med människor, du är målinriktad och drivs av att nå resultat. Vi uppskattar din säljande personlighet. Dina arbetsuppgifter: • Tillsammans med deltagaren planera, följa upp och handleda i olika aktiviteter mot arbete/studier. • Hålla fokus på den snabbaste vägen till arbete/studier. • Administrera och skriva uppföljningar/rapporter. • Sköta kontakter med Arbetsförmedlingen och med företag. • Vara en god representant för företaget. • Hålla gruppaktiviteter och seminarier. • Hålla i rekryteringsmässor och kandidatträffar. • Arbeta med rekryteringsverktyg såsom sociala medier för att smidigt marknadsföra våra deltagare gentemot arbetsgivare. Kompetenskrav (alternativ 1) Utbildning: Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Kompetenskrav (alternativ 2) Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och grupp-psykologi Karriärvägledning Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

7 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Teamledare Östhammar Direkt, Östhammar

Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Vi söker en engagerad och erfaren Teamledare till Östhammar Direkt, vilket är namnet på kundtjänsten i Östhammars kommun. Vår kundtjänst kännetecknas av hög servicenivå där kundtjänstmedarbetarna besvarar en stor mängd frågor, löser inkomna ärenden och vägleder våra kommuninvånare. Kundtjänstteamet består av 13 ordinarie medarbetare och 4-5 vikarier fördelat på två fysiska platser, båda belägna centralt i Östhammar. Vår nuvarande Teamledare går i pension och vi ser gärna att ni får möjlighet att gå parallellt en period för mentorskap och kunskapsöverföring. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Teamledare kommer du att leda och stödja de båda kundtjänstteamen med tillhörande receptioner. Arbetsuppgifterna innefattar att leda och coacha kundtjänstteamen och stödja medarbetarna i frågor som uppkommer från både externa och interna kunder, via telefon, mail och fysiska besök samt att säkerställa hög kvalitet i kundbemötandet. I den dagliga driften ingår att kvalitetsgranska servicen, följa upp ärendestatistik, utveckla rutiner - och inte minst vara en del av teamet som hanterar kundernas frågor för att förstå processer och fånga upp förbättringsområden. I uppdraget ingår även att ansvara för den dagliga planeringen av arbetet och schemaläggning. Teamledaren arbetar även operativt vid behov. Som Teamledare har du ett nära samarbete med verksamhetschefen för Kommunikation och kundtjänst. Du kommer även vara delaktig i budgetarbetet. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som Teamledare behöver du vara social, engagerad, positiv och ha en god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och stabil, är strukturerad med en stark problemlösningsförmåga och har förmåga att samverka. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap, gärna inom kundtjänst, och är du utbildad inom ledarskap är detta meriterande. God datorvana och teknisk förståelse är ett krav, liksom B-körkort. Att arbeta på kundtjänst kan i perioder vara hektiskt, därför är det viktigt att du har förmåga att hantera hög arbetsbelastning och stressiga situationer. Har du erfarenhet av att jobbat med budget- och budgetuppföljning är detta meriterande, likaså erfarenhet av att ha arbetat i politiskt styrd organisation och kunskaper i engelska. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! ÖVRIGT Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång. I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp. När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till: Östhammars kommun Kommunledningskontoret, HR Box 66 742 21 Östhammar

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Administrativ samordnare, Folktandvården Blekinge, Jämjö

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Vi är även miljöcertifierade (ISO 14001). Folktandvården Blekinge med drygt 300 medarbetare är en del av Region Blekinge. Vi har 11 allmäntandvårdskliniker i hela länet, från Jämjö i öst till Sölvesborg i väst. Specialisttandvård finns i Karlskrona och Karlshamn. Vår vision är ”Frisk mun för alla”. Det innebär att Folktandvården Blekinge tar ansvar för folkhälsan genom att satsa på allt från förebyggande frisktandvård till förstklassig specialisttandvård. Vi står för tillgänglighet, moderna metoder och gott bemötande. Med kunskap, stolthet och glädje arbetar vi vidare – för fler friska munnar. Om oss Du kommer till en klinik, nybyggd 2016 som omfattar sju behandlingsrum. I samma byggnad finns även apotek och vårdcentral. På kliniken arbetar fjorton medarbetare varav en avdelningschef, tre tandläkare som har bred kunskap och erfarenhet av allmäntandvård sedan många år. Vid kliniken finns lustgaskompetens. Det finns tre duktiga tandhygienister som hjälper oss med parodvård och sju erfarna tandsköterskor. Merparten av personalen har arbetat länge på kliniken men även nya medarbetare har tillkommit. Kliniken omfattar drygt 5000 patienter varav cirka 2000 barn. Vår klinik är placerad mitt i Jämjö, strax utanför världsarvsstaden Karlskrona. Runt hörnet finns naturreservat och grönområden med stora möjligheter till bad och sjöliv. Det finns mycket goda bussförbindelser med snabbuss samt en snart färdigutbyggd E22 som gör det snabbt att pendla från Karlskrona. Om jobbet Den administrativa samordnaren är en del av klinikledningen och svarar för den dagliga samordningen och arbetsledningen inom kliniken på uppdrag av avdelningschefen. Tillsammans med avdelningschefen initierar och samordnar du klinikens utvecklings-, förändrings- och kvalitetsarbete utifrån en helhetssyn på verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår bland annat - Resursplanering såsom schemaläggning och semesterplanering inklusive hantering i Regionens personaladministrativa system. - Medverka vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare. - Vara ett stöd i klinikens arbetsmiljöarbete. - Vara insatt i klinikens ekonomi och folktandvårdens ekonomistyrmodell - Ansvara för avtalsföljsamhet vid inköp och beställning. - Vara väl förtrogen med Regionens ekonomihanteringssystem. - Ansvara för kontakterna med medicinsk teknik, IT samt fastighetsavdelningen vid service och felanmälningar. - Tjänstgöra kliniskt inom sin grundprofession enligt överenskommelse med avdelningschefen. Om dig Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad, lyhörd och samarbetsorienterad.  Du tar egna initiativ och visar stort engagemang för verksamheten. Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbete inom tandvården. Utbildning och erfarenhet inom personal- och ekonomiadministration samt erfarenhet av ledningsarbete är meriterande. Du har god vana av att arbeta i Office-paketet och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig: • Förmånlig veckoarbetstid • Introduktionsprogram • Goda utvecklingsmöjligheter • Individuella kompetensutvecklingsmedel • Massage & friskvård • Löneväxling mm Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).  Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Om Region Blekinge Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

4 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024