Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal

Sök bland 13 lediga jobb som Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gruppledare för nybildade förvaltarenheten

Kultur- och fritidskontoret har av kommunstyrelsen fått i uppdrag att starta en ny verksamhet, förvaltarenheten, vars uppgift är att som anställd uppdragstagare företräda en medmänniska som själv saknar förmågan att göra det på egen hand. Därför söker vi en gruppledare vars uppgift är att bygga upp verksamheten som kommer att hantera svåra och komplexa ärenden, driva arbetet samt att arbetsleda andra anställda ställföreträdare.   Syftet med att kommunen inrättar en förvaltarenhet är att de medborgare som mest behöver en ställföreträdare ska kunna få den hjälp hen har rätt till snabbare än om rekrytering sker på frivillig väg. Frivilliga gode män och förvaltare utgör även fortsatt merparten av uppdragstagare i kommunen. Kontoret har idag ca 200 tillsvidareanställda medarbetare, har en budget omfattande ca 310 mkr och är uppdelat i tre områden innehållande sammanlagt sju enheter som leds av områdes- och enhetschefer.  Staben består idag av fem medarbetare som har till uppgift att stödja hela kontoret i allehanda frågor och ansvara för kontorets övergripande uppgifter. Till detta kommer även att ansvara för förvaltaruppdraget.  Dina arbetsuppgifter I uppdraget ingår att bygga upp verksamheten, organisera arbetet samt inledningsvis utföra ställföreträdarskapet. Uppdraget som anställd god man och förvaltare innebär att bevaka rätt, förvalta egendom och sörja för person. Mer specifikt beskrivet kan uppgifter vara att kontakta myndigheter, betala räkningar, redovisa huvudmannens ekonomi samt att tillvarata huvudmannens intressen i olika situationer.  Uppdragen kommer från överförmyndarenheten som har tagit ställning till individens behov. Som gruppledare ingår bland annat att arbetsleda andra anställda ställföreträdare samt att avgränsa uppgifterna så att det matchar uppdragets omfång. Gruppledaren är inledningsvis placerad i kontorets stab och har kultur- och fritidschefen som chef och kommunstyrelsen som sin nämnd.  Personliga egenskaper: För att gilla uppgiften som gruppledare behöver du vara en kommunikativ  person med känsla för den bästa medelvägen och kan vara lika flexibel som gränssättande. Du behöver ha goda ledaregenskaper och vara en förebild för hur  du och  din gruppen ska avgränsa uppdragen. Som gruppledare kommer du att vara med och rekrytera din grupp av medarbetare vilket kräver god känsla för gruppens behov. Du behöver ha bred kännedom om myndigheter och det svenska rättssystemet. Uppdraget ställer krav på att du behöver vara bra på att hantera både stora och små privatekonomier samt ha gott ordningssinne för ekonomisk redovisning. Som god man och förvaltare fattar du beslut för någon som själv saknar förmågan, därför behöver du vara en stabil person med ödmjuk inställning till våra medborgare. Som anställd god man och förvaltare behöver du arbeta både enskilt och i grupp.    Krav: - juridisk eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning  - erfarenhet av arbetsledning - kunskap om ekonomisk redovisning - officepaketet - svenska i tal och skrift - engelska i tal och skrift Meriterande: - tidigare uppdrag som förvaltare eller god man - kunskap om överförmyndarens ansvar Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

23 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Gruppchef ICA Affärsservice

Sugen på att ta rodret och leda ett team av ekonomer där kundnytta och utveckling står i centrum? Då har vi på ICA Affärsservice den perfekta utmaningen för dig! Vi söker en modig och trygg ledare som vill vara med och forma framtidens redovisningspartner för ICA:s butiker. Tjänsten är ett vikariat på ca 15 månader. Välkommen till en familjär arbetsplats där allas idéer kan göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till en enklare vardag och en bättre framtid för miljontals svenskar – varje dag. Hur kommer din vardag att se ut? Medarbetare Nöjda kunder Utveckling   I rollen som Gruppchef leder du ett dynamiskt team av 12–15 ekonomer, och tillsammans ansvarar ni för hela redovisningsprocessen för ICA:s butiker. Du är nyckeln till att säkerställa hög kvalitet, effektiva arbetssätt och en överlägsen kundupplevelse som leder till resultat. Genom ditt engagemang och coachande ledarskap ser du till att ditt team kontinuerligt utvecklas och lever upp till de högt ställda förväntningarna från våra kunder. Du som söker har erfarenhet av Ett inspirerande och coachande ledarskap Insikt i och förståelse för våra kunders resultat- och balansräkning Att skapa engagemang, entreprenörskap och enkelhet   Du är inte bara en ledare – du är en inspirerande kraft som trivs i en föränderlig miljö. Med någon form av högskoleutbildning och en gedigen förståelse för resultat- och balansräkning är du redo att ta dig an rollen som Gruppchef. Din erfarenhet av att skapa resultat genom andra gör dig till en perfekt match för oss. Du delar våra grundläggande värderingar: engagemang, entreprenörskap och enkelhet. Din lyhördhet och förmåga att inspirera gör dig till en ledare att räkna med. Därför ska du välja ICA ICA Affärsservice är en redovisningsbyrå med en enhetlig, homogen kund som består av ICA butiker drivna i egenägda fåmansbolag. Vi kombinerar alltså styrkan hos en stor koncern med den individuella handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och strävar alltid efter innovation inom ekonomi- och lönetjänster. Tillsammans med våra engagerade och professionella kollegor gör vi allt för att göra våra kunders vardag enklare. Hos oss får du möjligheten att utvecklas i takt med ditt engagemang och din potential. Vi välkomnar mångfald Vi på ICA strävar efter att spegla våra kunder och samhället. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kompetenser, kunskaper och erfarenheter. Hos oss får du möjligheten att vara dig själv och bidra till en inkluderande arbetsmiljö. Läs mer om livet på ICA här Låter detta intressant för dig? Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan så snart som möjligt, då urvalet sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Anders Råberger hos Norén & Lindholm på telefon 070-77 88 743. I N&L’s rekryteringsprocesser blir ett större antal kandidater testade, både på ett logiskt och personligt plan. Testerna tar ungefär 10-20 minuter vardera att genomföra. Varmt välkommen med din ansökan!

21 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Office Manager sökes till forskningsstiftelse i centrala Stockholm

Vi söker nu en serviceinriktad, proaktiv och ansvarstagande Office Manager med arbetsledningsansvar. ROLLBESKRIVNING Som Office Manager hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv och välfungerande reception och kontorsmiljö. Du kommer att ha arbetsledningsansvar över Office Coordinator, receptionist och vaktmästare och arbeta nära chefen för Office Service. Institutet för framtidsstudier (IFFS) är en självständig forskningsstiftelse som bedriver tvärvetenskaplig och policyrelevant forskning om avgörande framtidsfrågor: klimatet och vårt ansvar gentemot framtida generationer, nya teknologier och mänsklighetens framtid, demokratins utveckling på lång sikt, jämlikhet och diskriminering – och mycket annat. Med seminarieverksamhet, löpande publiceringar och breda samarbeten arbetar vi för att stimulera framtidsperspektivet i såväl forskning som samhällsdebatt. För närvarande är drygt hundra forskare anställda vid institutet. Verksamhetens administrativa enhet består av tretton personer som utöver reception, ekonomi- och HR-funktion på olika sätt stödjer forskarna i deras arbete, samt en kommunikationsavdelning. Med forskare från olika discipliner och olika länder och ett flexibelt kansli är vi en dynamisk och spännande arbetsplats i en internationellt ledande forskningsmiljö. För mer information om IFFS besök vår webbplats iffs.se där du bland annat hittar vår senaste verksamhetsrapport och nuvarande forskningsprogram. Verksamheten har en positiv utveckling med tillväxt och nu erbjuds du möjligheten till en tjänst som Office Manager. Anställningen är en tillsvidareanställning med önskat tillträde 1 september. IFFS tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen i ljusa lokaler på Holländargatan ovanför Centralbadet i centrala Stockholm, och har generösa personalförmåner. OM TJÄNSTEN Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst som Office manager och du rapporterar till chefen för Office Service. Tjänsten innefattar breda kontaktytor såväl internt som externt. DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för att utveckla rutiner inom områdena nedan. I detta ingår ändringar till följd av policybeslut och verksamhetsmål m.m. och att sträva efter såväl högre effektivitet som att hitta sätt att minska kostnaderna för både internt nedlagd tid och externa kostnader. Ledarskap och Administration Arbetsledning av Office Coordinator, receptionist och vaktmästare. Ansvar för utveckling av rutiner och processer i samråd med chefen för Office Service för stöd till forskare och ledning Kontor och arbetsmiljö Förvaltning och utveckling av kontorslokaler, inköp och förvaltning av inventarier och utrustning och ansvar för miljöarbete. Övervakning och förvaltning av den fysiska arbetsmiljön, inklusive ergonomisk utrustning och samarbete med skyddsombud. Kommunikation och service Ansvar för IFFS reception med fokus på hög servicenivå och trevligt bemötande. Event och mötesplanering Koordinering av interna och externa evenemang, Ansvar för gästforskare och forskarseminarium. Då det är en mindre arbetsplats är det ett gemensamt ansvar att hjälpa till med uppkomna administrativa sysslor av ad hoc karaktär. DIN PROFIL För den här tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av arbetsledning och administration i en liknande roll. Erfarenhet av budgetuppföljning är en stark merit. Officepaketet är ett naturligt arbetsverktyg som du behärskar ytterst väl och det är meriterande om du arbetat aktivt med Excel. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Erfarenhet från engelskspråkig miljö är en merit. För att lyckas i denna tjänst tror vi att du som person har ett starkt eget driv, är strukturerad med en god förmåga att planera ditt eget arbete. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, är proaktiv och tycker om att ta ett helhetsansvar för dina ansvarsområden. Du är serviceinriktad, flexibel och självgående och är van att samarbeta med flera yrkeskategorier. Du lockas av att komma till en internationell, dynamisk och rolig forskningsmiljö med engagerade medarbetare. Korta beslutsvägar och ett gott samarbetsklimat i en liten och flexibel organisation skapar förutsättningar för arbetsglädje och trivsel. Institutet för framtidsstudier arbetar för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Vi vill tillvarata de positiva effekter som en jämn könsfördelning och en ökad mångfald kan tillföra verksamheten. KONTAKTPERSONER För mer information om Institutet för framtidsstudier eller tjänsten vänligen kontakta HR-koordinator Helen de Canésie, [email protected]. Fackliga representanter för ST Erika Karlsson, [email protected] och Cecilia Byström, [email protected]. ANTÄLLNINGENS OMFATTNING OCH ANSTÄLLNINGSFORM Heltid, tillsvidare TJÄNSTGÖRINGSORT Stockholm SISTA ANSÖKNINGSDAG 2024-06-16 ÖNSKAT TILLTRÄDE 2024-09-01 ANSÖKAN Du ansöker genom att skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected] Märk din ansökan med ”Office Manager” i rubriken. Sista ansökningsdag: 16 juni, 2024. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Studiebesökssamordnare på deltid

Vi söker just nu en studiebesökssamordnare till en kund i Stockholm! Beskrivning av uppdragDet finns ett stort allmänintresse för utbyggnaden av Stockholm tunnelbana och kunden får många förfrågningar om studiebesök. Därför söker vi en driven person som kan ansvara för att planera, koordinera och följa upp studiebesöken. Studiebesökssamordnaren ingår i kommunikationsenheten som ansvarar för varumärkesbyggande, extern och intern kommunikation samt media och pr. Konsultens ansvarsområdenKonsulten ansvarar för att planera och koordinera studiebesök från ax till limpa, exempel på uppgifter är: Ta emot och hantera intresseanmälningar och förfrågningar Sköta korrespondens med besökande grupper. Sköta lokalbokningar och all administration i samband med studiebesöken. Föreläsa för besökande grupper Boka upp olika föredragshållare internt vid branschbesök. Stötta föredragshållare med all administration, presentation och teknik. Ta emot besöken. Se till att eventuell fika/förtäring serveras. Registrera studiebesöken i logg. Löpande utvärdera genomförda studiebesök (enkät, kundnöjdhet) Praktisk hantering av material till externa möten/event som förvaltningen anordnar som till exempel externa informationsmöten. I händelse av arbetsplatsbesök ansvara för alla kontakter med berört projekt och säkerställa att besöket genomförs enligt rådande säkerhetsföreskrifter och att rätt utrustning används. Materialansvarig på kommunikationsenheten, dvs ha koll på vad vi har för material i förråd och lager samt beställa nytt Processägare för studiebesök Utöver dessa arbetsuppgifter kan denna resurs, i mån av tid, även kan vara behjälplig vid andra externa möten som mässor och event som förvaltningen arrangerar eller deltar i. Tidsplan och omfattningUppdraget omfattar ca 50% av en heltid. Start- och slutdatum för uppdraget Start: 2024-08-15 Slut: 2025-08-31Förlängningsoptioner: Beställaren har möjlighet att förlänga kontraktstiden med ytterligare 1 år AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705869311 Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Group Manager Safety On-Road for Volvo Autonomous Solutions

Who we are and what we believe in  Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities.  Part of Volvo Group, Volvo Autonomous Solutions accelerates the development, commercialization and sales of autonomous transport solutions, focusing on defined segments for the on- and off-road space. The combination of strong tech expertise and skilled customer solutions creates innovative transport offers never seen before. We are constantly pushing our own skills and ability to drive change in a traditional industry to meet a growing customer demand. We are now looking for innovative, committed individuals to join us in our endeavor to create customer solutions that enhance safety, flexibility and productivity. There is now an opportunity for you to be part in the development of autonomous transport solutions. We are currently looking for a Group Manager Safety On-Road that will be part of the Safety team at Volvo Autonomous Solutions (V.A.S).   Who are we?  Volvo Autonomous Solutions (VAS) is the business area within Volvo Group that accelerates the development, commercialization, and sales of autonomous solutions. The vision for Volvo Group is to be the most desired and successful transport and infrastructure solution provider in the world. We don’t sell trucks and machines: we operate the solutions through the full life cycle to maximize the improvements achievable through autonomy.    That goes hand in hand with our long-term ambitions: 100% Safe, 100% Fossil free and 100% more productive. The automation of our vehicles is seen as a natural step towards reaching that goal. Joining the Volvo Group means contributing to a large global company that is transforming itself towards these ambitions. We are committed to diversity and inclusion, fostering a team culture where differences are seen as a stepping-stone to better results.   What will you be doing?  As Group Manager Safety for On-road applications, you'll lead a team responsible for specifying and reviewing technical solutions, ensuring safety requirements for autonomous On-road applications are met. Your team comprises skilled engineers with diverse backgrounds. Your role involves optimizing their work environment and recruiting new members to enhance team capabilities. You'll foster a collaborative atmosphere, promoting passion, trust, and transparency through effective communication. Developing a culture of learning and growth through coaching and career development will be key in leading a world-class engineering team. As the leader, you'll set organizational objectives, guiding your team towards them as a servant leader. Ensuring adherence to established processes, fostering continuous improvement, and enhancing safety culture are also part of your responsibilities. Your actions will reflect Volvo Autonomous Solutions' values, serving as a model for all. This is you  We seek a leader skilled in team engagement, coaching, and collaboration, pivotal qualities for this role. Leadership, to us, entails effective listening, communication, and seamless interpersonal connection. Essential competencies include innovation, pragmatism, creativity, and a proactive mindset. We envision you embracing novel contexts, motivated to drive advancements in automated transport solutions alongside us. Given the novelty of our business area, a shared enthusiasm for new technologies, tools, and innovative approaches is vital. Your determination to challenge limits and propel our initiatives forward will fuel our growth. Other criteria:  University degree in Electrical Engineering, Software, Mechatronics or equivalent  Years of experience working with either machines or road vehicles within the Safety area  Knowledge of safety engineering processes (Hazard and Operability Analysis, Fault Tree Analysis, Failure Mode and Effect Analysis etc.)   Knowledge in development according to safety Standards such as ISO12100, ISO13849, ISO17757, ISO26262, SOTIF or equivalent  Documentation experience and good documentation skills  Fluent in English, written and spoken.  Are you curious and have some questions? Call me!  Come join me for a cup of coffee and I’ll will gladly give you more information, about the role, and how we can help each other on our future journey!   Alexsander Vasic, Global Technology Manager for Safety, +46 31 322 87 44  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Gruppchef till Rx - Lidingö

Är du en stjärna inom arbetsledning dessutom vill vara med och utveckla Sveriges modernaste logistikcenter? På Apoteas avdelning för Rx arbetar vi med receptbelagda läkemedel. Vårt uppdrag är att alltid göra vårt yttersta för att vi ska hålla våra kundlöften. Som gruppchef ansvarar du för att vi håller stopptider det innebär att bemanna, planera, prioritera och följa upp i det dagliga arbetet inom logistik och recepthantering. Du gillar att arbete i ett högt tempo och kan effektivt växla mellan arbetsuppgifter. Du brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare och de andra inom avdelningen. Du har en stor förmåga att kunna förstå flöden och helheter. Du ansvarar även för att tillsammans med andra gruppchefer inom Rx ta initiativ och aktivt utveckla befintliga arbetsprocesser för att effektivisera och optimera arbetet. Vi strävar alltid för att hålla en hög, jämn kvalitetsnivå i vårt arbete. Du har personalansvar för upp 25 medarbetare som du följer upp prestationer med och coachar för att nå högt uppsatta mål. Du arbetar även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration. Arbetsuppgifter Säkerställa att vi håller stopptider och uppfyller mål och KPI:er Följa upp prestationer, utveckla och motivera medarbetarna samt coachning Samarbeta med alla inom avdelningen samt med andra inom organisationen för att nå bästa resultat Förändringsarbete för att effektivisera arbetsprocesser Vi söker dig som har... goda ledarskapsförmågor en mycket god förmåga att kommunicera tidigare varit chef med personalansvar förmåga att leda andra ledare förmåga att leda i förändring en legitimation som farmaceut Meriterande Erfarenhet av lager- eller logistikarbete Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete Vad vi kan erbjuda dig... Vi är en arbetsplats fylld med fantastiska kollegor! Vi har kollektivavtal, ett generöst friskvårdsbidrag och personalrabatter på flertalet e-handelsföretag. Vi är… Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 21 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2020. Med snabba leveranser och rådgivning via mejl, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till över 5 miljarder 2023. I vårt toppmoderna logistikcenter på 38 000 kvm i Morgongåva, Heby kommun arbetar idag drygt 850 medarbetare. Vi skickar dagligen ut upp till 65 000 paket innehållande allt från läkemedel till livsmedel till våra kunder runt om i hela landet. För mer information se apotea.se Vill du bli en av oss? Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Arbetsledare till enheten för arbetsträning och arbetsmarknadsanställningar

Ref: 20241008 Arbetsuppgifter Arbetsmarknadsavdelningen och enheten för arbetsträning och arbetsmarknadsanställningar söker nu en arbetsledare med placering inom konferensservice. I denna roll kommer du att leda ett team som hanterar beställningar och leverans av konferensfika samt ansvarar för personalpentryn inom Malmö Stads verksamheter. I uppdraget som arbetsledare ingår att: • Medverka till att arbetslösa malmöbor genom arbetsmarknadsanställning  får en möjlighet att utvecklas och stärkas i sin kompetens och därmed lättare kan få ett arbete på reguljära arbetsmarknaden eller påbörja studier. • Introducera och instruera deltagarna i det dagliga arbetet inom arbetslaget. Lära deltagarna service och bemötande, hantera konferensbeställningar och rondera lokaler. • Ta fram och belysa deltagarnas talanger och kompetenser i syfte att öka deras möjligheter att ta ett steg vidare mot arbete på den reguljära arbetsmarknaden. • Planera, leda och fördela arbetsuppgifter och integrera ett språkutvecklande perspektiv i verksamheten. • Uppföljningar med arbetsmarknadssekreterare gällande deltagarnas planering och utveckling. • Ansvara för säkerhet/rutiner/arbetsmiljö på arbetsplatsen. • Samarbeta tillsammans med andra arbetslag. • Kontinuerligt arbeta med arbetsupplägget  så att det anpassas efter målgruppens behov. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha: • Utbildning/erfarenhet av restaurangbranschen alt. hotellbranschen. • Erfarenhet av att arbeta i arbetsledande funktion inom service. • God kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete. • Svenska - förmåga att obehindrat kommunicera i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Utbildning inom beteendevetenskap eller socialpedagogik. • Erfarenhet av att vägleda personer med liten eller ingen arbetslivserfarenhet eller personer med funktionsvariationer och personer med låg språknivå i svenska. Vi söker dig som har ett respektfullt och inkluderande bemötande gentemot alla. Du har god förmåga att bygga relationer och skapar lätt förtroende hos dem som du möter. God kommunikativ- och pedagogisk förmåga är viktigt för att lyckas i tjänsten. Du ser samarbete som en viktig faktor för framgång. Du är initiativrik, flexibel, lyhörd och nytänkande. Vi ser också att du är kund- och serviceinriktad.  Om arbetsplatsen Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Arbetsmarknadsavdelningen är en viktig aktör på Malmös arbetsmarknad. Avdelningen medverkar till att stärka arbetssökande Malmöbors möjligheter till arbete och bidrar till att de av egen kraft, eller med hjälp av annan aktör, kan bli självförsörjande. Information om tjänsten  Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Till intervjun får du gärna ha funderat lite kring två referenspersoner som du skulle kunna lämna uppgifter på, helst tidigare chefer. Innan anställning behöver du uppvisa en giltig ID-handling (nationellt id-kort eller pass) och relevant examensbevis. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Vikarierande gruppchef samordnad bemanning, Region Stockholm

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Region Stockholm omfattar all kriminalvårdsverksamhet i Stockholms län. Regionkontoret ska bl a omsätta och säkerställa genomförandet av de nationella uppdrag som ges inom myndigheten, bl a att säkerställa regionalt samordnad korttidsbemanning. Regionkontorets organisation omfattar även ett antal verksamhetsexperter, administrativ personal samt regionchef och sektionschef. ARBETSUPPGIFTER Som en av två gruppchefer kommer du att leda personal som ansvarar för personalplanering/bemanning till Region Stockholms samtliga anstalter och häkten där den största personalgruppen utgörs av kriminalvårdare. Totalt fördelas 28 medarbetare på två grupper där den ena är placerad i Liljeholmen och den andra på anstalten Norrtälje, detta kan dock förändras över tid. Du är underställd Region Stockholms sektionschef och har personal-, budget- och verksamhetsansvar för ett antal personalplanerare. Ditt uppdrag är att tillsammans med din grupp strategiskt och operativt planera bemanningen på regionens verksamhetsområden genom schemaplanering på kort och lång sikt. Din arbetsgrupp arbetar operativt med att lösa kort- och långsiktiga vakanser vid sjukfrånvaro, semester, utbildning och annan frånvaro. Verksamheternas behov är styrande och du och din grupp arbetar proaktivt för att nå uppsatta mål. Som gruppchef arbetsleder du dina medarbetare i det dagliga arbetet, du har regelbundna kontakter med medarbetare på verksamhetsställena för information, prognoser, planering och uppföljning kring bemanningsarbetet. Tillsammans med din grupp, din chefskollega och i samarbete med verksamhetsställena arbetar du för effektiva och resultatinriktade arbetssätt. Ni säkerställer även att planeringen utgår från aktuell lagstiftning och kollektivavtal. Relationen till och samarbetet med cheferna inom region Stockholm är centrala, inte minst samarbetet med din gruppchefskollega inom samordnad bemanning. Utveckling och förändringsledning är i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är stabil, kan leda och motivera och förse andra med de färdigheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är kreativ och initiativtagande, arbetar bra med komplexa frågor och kan analysera svåra problem. Du kan kommunicera på ett tydligt sätt och är mån om att skapa ett dialogorienterat klimat. Du är en utåtriktad relationsbyggare som är bra på att skapa kontakter och underhålla relationer. Det är en förutsättning att du är trygg i att arbeta i Heroma och att du har god kunskap om schema- och bemanningsfrågor samt om de lagar och avtal som är styrande i dessa. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet • Flerårig erfarenhet av en arbetsledande roll • Flerårig erfarenhet av bemannings- och personalplanering • Erfarenhet av Heroma • God svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande med: • Erfarenhet som personalansvarig chef • Flerårig erfarenhet från Kriminalvården • Dokumenterad ledarskapsutbildning, till exempel Kriminalvårdens chefsförsörjningsprogram eller annan ledarskapsutbildning För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Intervjuer kommer att genomföras på plats i Liljeholmen eftermiddagen den 12 juni. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Gruppchef till Transport & Servicegruppen, heltid

I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vi söker nu en engagerad gruppchef till området Transport & Servicegruppen. Tillsammans med enhetschef och samordnare kommer du att ansvara att verksamheten drivs med tydlighet, effektivitet och stort förtroende i relationen med medarbetare beställare och ledning. Du arbetar utifrån vår ledarfilosofi, laget framför jaget, ut med språket, var modig och få det gjort. Om rollen: Som gruppchef för Transport & Servicegruppen kommer du att gemensamt med enhetschefen och kollegor utforma och utveckla arbetsrutiner och processer. Du håller verksamheten uppdaterad gällande lagstiftning, riktlinjer och bidrar med omvärldsbevakning. Tillsammans med enhetschefen och kollegor se till att verksamhetens drivs med stor tydlighet och stort förtroende i relationen med klienter, medarbetare och ledning. I rollen kommer du leda kommunens transport och servicegrupp som servar andra kontor tex. Utbildningskontoret, samhällsbyggnadskontoret. Det finns stor utvecklingspotential i verksamheterna varför rollen innebär också att utveckla befintliga arbetssätt och metoder. Du kommer att dela personal- och arbetsmiljöansvar med enhetschefen och dina kollegor. Ansvara för att dokumentation genomförs i linje med rådande lagstiftning, samt kvalitetssäkring av denna. Bidra till att driva verksamheten kostnadseffektivt och ha ett visst ekonomiskt ansvar, samt stödja enhetschefen i budgetfrågor. I uppdraget ingår även rekrytering av medarbetare, bemanningsplanering samt andra administrativa uppgifter. Du kommer att stå för det nära och operativa ledarskapet i de verksamheter som du ansvarar samt ingå i enhetens ledningsgrupp. Vi söker dig som har: - Relevant högskoleutbildning så som socionom, statsvetare eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. - Erfarenhet och kunskap gällande rådande lagstiftning LSS och SoL. - Ledarerfarenhet och förståelse för arbete inom en politiskt styrd organisation. - Mångårig erfarenhet från att arbeta med personer som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad person som har förmågan att utan svårighet växla mellan att arbeta operativt och strategiskt. Du är samarbets- och lösningsorienterad, prestigelös, har lätt att etablera nya relationer och trivs med att arbeta i team. Vad erbjuder vi? Ett engagerat team med högt i tak, möjlighet att utvecklas i din roll och att påverka och utveckla verksamheten. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har en förmånsportal. Möjlighet till semesterväxling och löneväxling till pension finns. Vi erbjuder också den mindre kommunens fördel med korta beslutsvägar. Om rekryteringsprocessen:  Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. De kandidater som bedöms uppfylla tjänstens skallkrav (dvs. utbildning, kunskap och erfarenhet) kommer att bjudas in till att genomföra ett arbetspsykologiskt test.  Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Alla erbjudanden om annonsering och hjälp i rekryteringsprocessen undanbedes.  Varmt välkommen med din ansökan! Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

10 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Bemanningskoordinator/ administratör till Kampementet vårdboende

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss! Vi söker nu en ekonomiskt medveten bemanningskoordinator/administratör som vill vara med på vår gemensamma utvecklingsresa där vårt mål är att bli bäst i staden och vara en stark konkurrent till den privata marknaden. Detta gör vi genom att ligga i framkant och bli det självklara valet. Vill du vara med på vår resa? Kampementet vård- och omsorgsboende består utav 96 lägenheter och är beläget vid Gärdet med närhet till grönområden och goda kommunikationer. Vård- och omsorgsboendet riktar sig till äldre personer med en demenssjukdom eller som av fysiska skäl är i behov av vård och omsorg dygnet runt. Boendet bedriver ett systematiskt kvalitetsarbete och arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt med den äldre och dennes anhöriga i fokus. Verksamheten har ett rikt utbud av aktiviteter, både gemensamma och individuella. Din roll som bemanningskoordinator Som bemanningskoordinator/administratör kommer främst arbeta mot en chef men stötta ytterligare två chefer vid behov. I uppdraget som boendekoordinator har du en "spindeln i nätet" funktion i verksamheten. Du ansvarar för strategisk schemaläggning och bemanning på kort och lång sikt utifrån regler i kollektivavtal, lagar och olika verksamhetsmål. Du hjälper till vid rekryteringar och introducering av ny personal. Du kommer även att göra avrop utifrån befintliga avtal och arbeta med direktupphandlingar. Du kommer att arbeta i flera olika datasystem och behöver ha hög digital mognad. Din kompetens och erfarenhet För tjänsten behöver du Yrkeshögskola med inriktning mot administration Utbildning eller erfarenhet av arbetsrätt (lagen om anställningsskydd, arbetstidslagen) och bemanningsekonomi Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Erfarenhet av att ha arbetet i bemanningssystem exempelvis Medvind Det är meriterande om du har Kunskap om kollektivavtalen inom kommunal verksamhet Erfarenhet av att arbeta med schemaläggning för verksamhet som bedrivs dygnet runt Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg Erfarenhet av att arbeta med bemanning, gärna inom kommunal verksamhet Erfarenhet av systemen Parasol, Paraply-systemet, Lisa självservice eller Agresso Vi söker dig som kan arbeta självgående och driva arbetsuppgifter vidare på egen hand. Du behöver vara en analytisk problemlösare med mål och resultatfokus. Vi söker dig med ekonomisk medvetenhet som kan säkerställa effektivt resursnyttjande och har god ekonomisk hushållning. Eftersom du kommer ha kontakt med många personer och funktioner behöver du ha god samarbetsförmåga. Vi arbetar för att hela tiden utveckla oss själva och verksamheten och söker dig som är utvecklingsinriktad.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välmående. Hos oss har du möjlighet till semesterväxling, flextid och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar även sommararbetstid. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Stockholms stad samt om våra förmåner.  Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024