Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal
Sök bland 10 lediga jobb som Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal och börja ditt nya yrkesliv idag!
Gruppchef som leder med hjärtat – är det du? Är du en inspirerande ledare som får andra människor att blomma ut? Har du förmågan att på ett tydligt men respektfullt sätt få människors förtroende? Tycker du om att omsätta statistik till aktiviteter som effektiviserar i ditt team? Är du redo att driva utvecklingen av YouCalls drift mot bolagets övergripande tillväxt och affärsmål? Det är vi och vi längtar efter dig som känner detsamma. Om rollen Som gruppchef ansvarar du för den dagliga driften, utveckling och uppföljning av dina medarbetares utfall och effektivitet. Du ingår i företagets driftledningsgrupp. Ledarskapet på YouCall är engagerat, tryggt och transparent. Vi är ett lag där allas insatser räknas. Som gruppchef önskar vi att du: · Är en inspirerande ledare som coachar och motiverar ditt team framåt – med hjärtat · Analyserar självgående statistik för teamets och individernas effektivitet och utveckling · Skapar en stark teamkänsla och säkerställer att alla förstår hur viktig just deras insats är · Är en naturlig kommunikatör som alltid arbetar transparent, respektfullt och tydligt. Varför det här är så kul? För det första kommer du att få arbeta med en underbar palett av cirka 25 kompetenta, fantastiska människor på vår kundtjänstavdelning. Vi erbjuder dig dessutom en affärskritisk ledarroll som präglas av en hög förändringstakt och en ständig vilja att utvecklas. Att vi har roligt på arbetet är en självklarhet. Vi är prestigelösa och vinner och förlorar som ett lag. Vill du arbeta operativt men även strategiskt i en föränderlig miljö där du kommer ställas inför många komplexa men spännande utmaningar? Då är vi en bra match. För det finns hos oss. Du rapporterar till vår produktionschef men har stöd från övriga gruppchefer som stöttar och arbetar målinriktat tillsammans med dig. Vem hoppas vi hitta? Du är en människa som har ledarskapet naturligt i blodet. Som genuint blir glad av att se andra lyckas och kämpar strukturerat och målmedvetet mot uppsatta mål. Vi vet att du är en positiv person med mycket god operativ och strategisk förmåga. Du ser utmaningar som en möjlighet att lära och står stadigt även om det blåser. Du är bra på att lyfta blicken och se helheten. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ledarskap eller motsvarande samt tror att du har arbetat några år i en ledande befattning, gärna i liknande bransch. Detta är inget krav men meriterande. Blir du glad och peppad av att läsa det här? Välkommen då med din ansökan, snarast möjligt, dock senast den 31/10-24. Vid frågor om tjänsten kontakta produktionschef Anne-Lene Andersson på 0911-932 05 eller via mail [email protected] Du sitter på vårt huvudkontor i Piteå då fysisk närvaro är en viktig del i teamets framgång. Vi ser fram emot din ansökan. P.S Vill du läsa mer om YouCall, besök vår webb på www.youcall.se SÖK TJÄNSTEN HÄR! https://youcall.se/jobba-har/ Om YouCalll YouCall Sverige AB är ett dotterbolag till SOS Alarm. Vi är inte ett Telemarketing företag. Vi är ett samhällsnyttigt Contact Center som främst erbjuder telefonbaserade tjänster inom kundtjänst, support och felanmälan, växel/svarstjänster och gåvoservice till insamlingsorganisationer. Vi är cirka 70 anställda. Företaget har sitt säte i Piteå.
Ordinärt boende (hemtjänst) i Södertälje är inne i ett spännande skede där ett utvecklingsarbete genomförs och du som medarbetare kan vara med och påverka. Om du är intresserad av att jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling är du välkommen att söka tjänsten. Vår värdegrund och förhållningssätt är: - Medborgaren först - Respekt för individen - Mer än förväntat - Olikheter är en styrka - Vi utgår alltid från samhällsuppdraget Dina arbetsuppgifter Som gruppledare jobbar du främst i verksamheten med nära/aktivt ledarskap, coachning och administrativt arbete. Det administrativa arbetsuppgifter omfattar bl.a., schemaläggning, insatsplanering, riskbedömningar, dokumentation och att arbeta i flera olika system. Du leder det dagliga arbetet genom att introducera, coacha och inkludera. Dagarna kan se olika ut och därför är det viktigt att kunna prioritera och hantera olika arbetssituationer. Din viktigaste uppgift är att skapa förutsättningar för medarbetarna att kunna göra ett gott arbete och att stödja gruppen i sitt samspel och utveckling. Vidare säkerställer du god kvalitet på verksamheten och arbetar utifrån ordinärt boendes ramverk i syfte att ge bästa möjliga stöd och förutsättningar till omsorgsmottagare. Självklart bidrar du även till ett gott arbetsklimat samt goda relationer med verksamhetens omsorgsmottagare och anhöriga. Samverkan är en viktig del av arbetet då vi har nära samarbete med bl.a. myndigheten för äldre och hälso- och sjukvården. Inom ordinärt boende, hemtjänst är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Anställningen avser en heltidsanställning på 100% och arbetstiden är måndag-fredag samt röda dagar. Arbetet kan även innebära att du går ut och jobbar i den dagliga verksamheten vid behov. Vem är du? Vi ser att du som söker bör ha en god empatisk förmåga, ett salutogent förhållningssätt och en god förmåga att möta människor i olika situationer. Vi strävar efter ett nära ledarskap och att du är en del av teamet och kan samarbeta och samverka på alla nivåer samt har en kontinuerlig och tät kontakt med din chef. Som gruppledare inom ordinärt boende ska du vara självgående och ha bedömningsförmågan att fatta egna grundade beslut och initiativ som är gynnsamma för verksamheten. Du ska kunna kommunicera på ett bra sätt i tal och skrift både med medarbetare, myndighet, mottagare av hemtjänst, anhöriga och övriga kontakter. Du ska ha en helhetssyn, vara handlingskraftig, förändringspositiv och kvalitetsfokuserad. Vi söker dig som har en god administrativ förmåga, är strukturerad och har vana att arbeta i en föränderlig verksamhet. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp, är stresstålig, flexibel och ihärdig. Krav: - Gymnasial utbildning inom vård, beteendevetenskap, ekonomi eller annan likvärdig utbildning. - God kommunikationsförmåga i svenska språket båda i tal och skrift. - B-körkort - Erfarenhet av äldreomsorg - Goda kunskaper om socialtjänstlagen som rörd våd och omsorg. - Ha god kunskap om klagomål och synpunktshantering, avvikelser och Lex Sarah. - Kunskap i att upprätta genomförandeplaner. - Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. - Ledarskapsutbildning eller tidigare erfarenhet av att leda personalgrupp. - God kunskap i schemaläggning, insatsplanering och tidsberäkning utifrån ett ekonomiskt perspektiv. Meriterande: - Kunskaper i andra språk än svenska och engelska. - Erfarenhet av arbete inom hemtjänst. - Kunskap i verksamhetsprogrammen Timecare, Phoniro, Combine. Combineplaning, Självservice osv. - Bevaka beställning, föra dokumentation, statistik och loggkontroller. - Ansvara för brukarmöten, morgonmöten och möten med anhöriga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Hemtjänstgruppen i Hölö/Vårdinge ligger på Mölnbackavägen 25. Vår enhet består av en resultatsenhetschef, en gruppledare, och ca 20 medarbetare samt vikarier. Tjänsten avser en heltidsanställning på 100%. Önskvärt med tillträde så snart som möjligt. Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Som relationsbyggare med inspirerande ledarskap får du möjligheten att påverka både din egen och dina medarbetares vardag i en dynamisk arbetsmiljö. Låter det som en utmaning för dig? Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag! Vad rollen innebär I rollen som Team Manager kommer du att ingå i ledningsgruppen som ansvarar för att leda och utveckla avdelningen, samt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. För oss är långsiktigt relationsbyggande och ett öppet samarbetsklimat centrala värderingar som styr oss i alla kundkontakter. Du leder dina medarbetare med fokus på utveckling och innovation inom eftermarknadsinformation, där vi arbetar med både svenska och internationella kunder. På vår avdelning i Stockholm jobbar över 40 specialister inom teknisk kommunikation, informationsarkitektur, UX och tekniska illustrationer. I din roll kommer du att coacha och motivera dina medarbetare att fortsätta leverera innovativa och nytänkande informationslösningar. Du kommer bland annat att ansvara för: Medarbetarsamtal och lönesättning Rekrytering och utveckling av ditt team Projektledning av strategiska projekt, internt och externt Budget- och resultatuppföljning Bygga och upprätthålla starka kundrelationer Vem du är Vi söker dig som har: Ett stort intresse för att utveckla medarbetare och avdelningar Erfarenhet av ledarskap och personalansvar Intresse för merförsäljning och affärsutveckling En akademisk examen Obehindrade kunskaper i svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet från konsultbranschen eller eftermarknadsinformation Teknisk kompetens med erfarenhet från teknikutveckling, gärna från techbranschen Du är en relationsbyggare som skapar förtroende och engagemang, med en ledarstil som inspirerar och skapar rätt förutsättningar för dina medarbetares framgång. Vad vi erbjuder På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att: Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas. Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt. Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära. Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag i framkanten av utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 11 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden. . Välkommen till oss Är du en stabil och engagerad arbetsledare? Just nu söker vi en arbetsledare till bokning och gravrättsavdelningen. Boknings- och gravrättsavdelningen bedriver en kundorienterad verksamhet och ansvarar för bokningar av ceremonier, kremationer och gravsättningar. Inom avdelningen ligger också uppdraget att administrera förvaltningens gravbok, myndighetsutövning gällande gravrätt och frågor kring gravskötsel. På avdelningen arbetar 16 administratörer och handläggare med administrativa arbetsuppgifter kopplat till bokningsuppdraget, myndighetsutövning och skötseladministration. Vår arbetsplats ligger i Palmfelt Center, i närheten av Globen och goda kommunikationer. Sedan en tid tillbaka pågår ett utvecklingsarbete i syfte att se över våra handläggningsrutiner och arbetssätt. Vi har en målsättning att våra arbetssätt ska vara effektiva och korrekta samt tillgängliga i förhållande till de kundgrupper som vi dagligen arbetar med. Vi erbjuder Som medarbetare på kyrkogårdsförvaltningen erbjuds du introduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhetsfrågor. Vi tillämpar flextid, sommar- och vinterarbetstid, erbjuder semesterväxling, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet. Läs gärna mer här om vår verksamhet. Din roll Som arbetsledare ansvarar du för den dagliga arbetsledningen och finns tillgänglig för kollegorna på avdelningen. I arbetet ingår planering vid frånvaro och att säkerställa att det dagliga arbetet fungerar. Det innebär också att följa upp ärendeflöden och att tillsammans med avdelningschef planera för att säkerställa bemanning på kort och lång sikt utifrån de uppdrag som avdelningen har under verksamhetsåret. Du deltar i avdelningens och förvaltningens utvecklingsarbete och arbetar proaktivt för ett gott samarbete inom avdelningen samt förvaltningens övriga avdelningar. I rollen ingår också handläggning och administration av de ärenden och administrativa uppdrag som avdelningen hanterar. Din kompetens och erfarenhet För att lyckas i rollen är du en stabil och kommunikativ arbetsledare som drivs av att sätta upp mål och uppnå goda resultat. Du är engagerad, självgående och har lätt för att prioritera och effektivisera ditt arbete. Du är van att samarbeta och skapa goda relationer. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig minst ett års arbetslivserfarenhet i en arbetsledande eller samordnande roll kunskaper om förvaltningslagen samt lagen om offentlighet och sekretess erfarenhet av att handlägga ärenden i offentlig förvaltning alternativt hantering av olika administrativa arbetsuppgifter som kan ses som likvärdiga. Det är meriterande att om du har arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för rollen. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. I denna rekryteringsprocess kan urvalstester komma att användas. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
BUSINESS SUPPORT TILL LELY CENTER Är du kundserviceinriktad och tänker aktivt på sätt att förbättra processer samtidigt som du är flexibel och intresserad av att vara en del av ett litet, sammansvetsat team i en växande serviceorganisation inom jordbrukssektorn? Då är detta något för dig! ARBETSUPPGIFTER Som en del av Business Support-teamet kommer du att stötta Lely Centers serviceaktiviteter. Din roll omfattar en rad administrativa uppgifter, från att hantera teknikers arbetsorder till att beställa reservdelar åt dem. Rollen innefattar även att svara i telefonsamtal, både från kunder och kollegor. Dessutom värdesätter vi ditt bidrag för att förbättra och optimera våra nuvarande processer. Registrera teknikers arbetsorder och hantera fakturering. Svara på telefonsamtal och besvara kunders och kollegors frågor. Beställa, ta emot och fakturera reservdelar. Lösa kundfrågor och hantera garantifall. Delta i möten och bidra med förbättringsförslag. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi tror att du som söker tjänsten har relevant utbildning samt goda erfarenheter kring administrativ arbete. För att lyckas i vårt team förväntar vi oss att du är en lagspelare med hög social kompetens. Du är flexibel och trivs i en dynamisk miljö, samtidigt som du har ett utmärkt sinne för kundservice. Har du erfarenhet inom mjölkkorbranschen är det meriterande. Minst 3 års arbetslivserfarenhet. Ett strukturerat arbetssätt med utmärkta dokumentationsfärdigheter. Starka kommunikationsfärdigheter, både i telefon och via e-post. Kunskap om och erfarenhet av IFS och Mowex är ett stort plus. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Business support är en direktrekrytering där du blir anställd av Lely Sveige AB. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!
UPPDRAGET Vi söker just nu en Teknisk projektledare som ska leda en grupp mekanik konstruktörer till ett av in-house projekt inom mekanik mot vår framgångsrika kund inom lastvagnar och tunga fordon i Mälardalen. Vi har flera spännande projekt som pågår samt nya projekt som ska startas upp inom kort. Teamen arbetar med utvecklingsprojekt inom bland annat hytt utveckling och chassi utveckling. Uppdraget går ut på att vara en del av ett agilt leverans team. Teamet arbetar helt och hållet inom vår egna leverans organisation och teamet kommer bestå av bl. a projektledare, konstruktörer, tvär funktioner som kvalitetssäkrare. I din roll som teknisk projektledare kommer det ligga lika stort fokus på teknik som på kommunikation. Du kommer både planera och guida konstruktörerna men också samarbeta med kunden för att få till en bra helhetslösning. Utvecklingen är i ett tidigt skede av industrialisering sfasen och därför behövs många tvärfunktionella diskussioner. Teamet kommer ansvara för helheten av installation samt vara artikel ägare av de ingående artiklarna som är både plast- och aluminium artiklar. KRAVPROFIL Vi söker dig med erfarenhet från produktutveckling av tunga fordon. Som ledare över en grupp konstruktörer behöver du vara självsäker inom de tekniska områdena i kombination med stort driv, initiativtagande och lösnings orienterad. För att hantera projektets komplexitet ser vi att du har erfarenhet av både konstruktion och projektledning från fordons branschen. Estimated durationca 2 år. Ansökan Om intresserad, ansök gärna så fort som möjligt. Hör gärna av dig till Ritu Sareen, på 0737439047 om du har några frågor.
At Windup Games in Umeå, we're on the lookout for a dynamic Producer to join our quest in crafting the next gaming masterpiece! Dive into the heart of game development, where you'll be the guiding star for our talented team. We need someone with boundless energy, killer soft skills, and a knack for turning ideas into reality. Picture yourself spotting risks like a pro and conjuring up plans to conquer them—all while having a blast in our office oasis! Join us at Windup, where we're all about games, people, and fun! We're committed to fair play, offering perks like regulated hours, wellness benefits, and healthcare insurance. Ready to embark on this adventure? We're on the lookout for someone who: Can hoist the flag in Umeå, Sweden, ready to join our gaming stronghold. Has battled through the production trenches, preferably shipping at least two games or navigating multiple unshipped projects. Masters the art of production timelines like a seasoned hero. Thrives on being hands-on, leading the charge in bringing our games to life. Stays cool under pressure, keeping the team on track during the most intense battles. Embraces autonomy, seizing the initiative to conquer challenges alongside the team. Bonus points if you: Commandeer strong soft skills Act as the bridge between our diverse team disciplines, fostering harmony across the realm. Possess an eye for detail and the diplomacy to navigate tough conversations like a seasoned diplomat. Sound like your kind of adventure? This is a full-time, permanent position after probationary period. The journey begins when you're ready—so why wait? Submit your application in Swedish or English today and join us on our quest!
Vill du vara en del av ett företag som gör skillnad i människors liv? Språkservice, ett familjeföretag med starka värderingar och en passion för att hjälpa människor att förstå och bli förstådda, söker nu en engagerad och erfaren samordnare. Om oss På Språkservice arbetar vi med samhällsnära tjänster som hjälper människor att kommunicera och förstå varandra bättre. Vår företagskultur präglas av öppenhet, transparens och ett starkt fokus på att leverera tjänster i världsklass. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas tillsammans med kollegor och kunder. Ditt uppdrag Som samordnare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vår verksamhet fungerar smidigt och effektivt. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter inkluderar: Kontakt med medarbetare i operativa frågor Rekrytering av ny personal Introduktion av nya medarbetare Schemaläggning och bemanning efter löpande behov Säkerställa att medarbetare trivs, utvecklas och arbetar enligt gällande rutiner Dagligt samarbete med förmedlingsverksamheten Statistikframtagning och analys Bidra till att effektivisera befintliga processer och förbättra kvalitén Driva mindre utvecklingsprojekt Utveckla avdelningen tillsammans med chefen för Tolkcenter Vem är du? För att trivas i rollen som samordnare hos oss ser vi att du har: Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal Goda kunskaper i svenska, både i skrift och tal Erfarenhet av schemaläggning och bemanning av större personalgrupper God analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med O365, särskilt Excel En högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi Vi söker en handlingskraftig och pragmatisk person som är stresstålig och förtroendegivande. Du är utåtriktad och har minst 3 års erfarenhet av arbete med större personalgrupper. Kanske har du tidigare arbetat som konsultchef i ett bemanningsbolag eller haft en gruppchefsbefattning inom kundtjänst och känner att du vill ta nästa steg i din karriär. Varför Språkservice? Hos oss får du möjlighet att växa och vara med och påverka såväl arbetssätt som teknik i en verksamhet som präglas av mångfald, kvalitet och ordning och reda. Vi bygger världens bästa Tolkcenter och vi vill att du ska vara en del av vår resa. Tillsammans kan vi göra en verklig skillnad i människors liv. Ansök nu! Är du den vi söker? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt härliga team på Språkservice. Vi ser fram emot att höra från dig!
ArbetsbeskrivningVi söker nu en Förändringsledare till vår kund som är en avSveriges ledande restauranggrossister.Vår kund är inne i en spännande digitaliseringsresa. Deras digitala transformation har stor strategisk bäring och de satsar mycket på att kunna erbjuda sina kunder en upplevelse i absoluta världsklass. Genom att implementera ett nytt ERP-system, moderniseras nu den här kraften – nya, affärsnära och effektiva processer tas fram som ibland överskrider gränserna mellan de olika bolagen inom företagsgruppen. Arbetsuppgifter: Strategisk planering för förändringsledning i linje med program och projektfaser Förankring, arbetsledning och genomförande av operativa aktiviteter inom förändringsledning i samarbete med verksamhet och lokalt förändringsteam Skapa förutsättningar och coacha chefer och ledare i organisationen att kunna agera i sin roll under förändring Arbetsledare för verksamhetsförankring av nytt arbetssätt Statusrapportering för förändringsledning från projekt till program Etablering och upprätthållande av en operativ aktivitetsplan för förändringsledning kopplat till projektfaser utifrån följande arbetsflöden: - Påverkansanalys-Intressenthantering-Organisation & Roller-Kommunikation (i samarbete med kommunikationsspecialist)-Utbildning (i samarbete med utbildningsansvarig)-ER: Employee relations-Förändringsmätning-Effekthemtagning Kvalifikationer Du har minst 4 års erfarenhet från strategiskt och operativt förändringsarbete. Du har mycketgoda kunskaper iprojektledning. Du har goda kunskaper i SAP och erfarenhet från ERP implementation. Du har godteknisk förståelse. Det är högt meriterande om du har erfarenhet från liknande bransch. Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som Förändringsledare så ser vi att duärsjälvgående,lösningsorienterad och kommunikativ samt pedagogisk. Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start2024-09-02 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Ansökningar mottagna innan 2024-06-19 klockan 14.00, kommer hanteras i ett första urval.
Job DescriptionTo our clientwe are looking for a Training Coordinator / PMOSupportwho will be responsible for managing,designing, developing, coordinating and planning the execution of all training programs. In the role youwill oversee the participants’ learning paths and development in projects. PMO Support responsibilities include organizing customers internal filing system (sharepoint), booking and confirming workshops/meetings, following up with stakeholders on decisions and actions, etc. Your main responsibilities will be: Map out annual training plans for different user groups. Market available training to participant groups and provide necessary information about sessions. Conduct organization-wide training needs assessment and identify skills or knowledge gaps that need to be addressed. Gather feedback from trainers and participants after each educational session and summarize outcomes. Maintain updated curriculum database and training records. Source in-house and external training facilities, catering and equipment. Maintain communication with participants before registration through email and Sharepoint. Maintain communication with Trainers regarding planning and execution of trainings, material etc. Manage NextGen PLM training mailbox. Coordinate accesses to Training environment for participants. Qualifications You have knowledge withintraditional and modern job training methods and techniques, and you haveexperience with different projects, like system training, management training and soft-skills development. You have a bachelor’s degree in education, training, HR or related field. You havehands-on experience coordinating multiple events in a corporate setting. You are fluent in English and Swedish in speech and writing. You have proficiency inMS Office, Sharepoint, OneNote and Teams. Personal Qualities To thrive in the role of Training Coordinator / PMO Support you have great coordination and communication skills. Company DescripitonOur client is a Swedish multinational company that manufactures machine-driven outdoor products. They have a strong passion for innovation and environmental care. About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. For this role it is possible to work remotely in Sweden.Our client wishes to start around 2024-08-12and the assignment is expected to run until 2024-12-31 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.
Visar 1 till 10 av 10 jobb