Butiksansvarig

Sök bland 30 lediga jobb som Butiksansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arbetsledare
Pingst-Fria Församlingar i Samverkan
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 55 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 22 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling. Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt men fortsatt måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker. BUTIKEN I FALUN Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbete med Centrumkyrkan och Lugnetkyrkan. Butiken är i en spännande utvecklingsfas. Målsättningen med butiken är att: generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i vara en social mötesplats bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden aktivt göra stor skillnad för vår miljö sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer vara en plattform för att göra PMU och församlingen och därmed evangeliet mer känt i Falun OM TJÄNSTEN Som arbetsledare kommer du tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Rollen som arbetsledare är mycket ”hands-on” där du genom ditt eget genomförande av arbetet också leder och utvecklar andra. Du bistår verksamhetschef och butikschef i den dagliga driften av butiken, vilket till stor del innebär att skapa så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt. Verksamhetschefen är din närmaste chef och ni får bra centralt stöd av regionchef, butiksutvecklare, marknadskommunikatör och verksamhetsledning. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast. DEN VI SÖKER Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du kommer att ha ett extra ansvar för vissa av de varugrupper som är representerade i butiken, så har du kunnande inom husgeråd, mode, möbler, textil eller liknande så är det en fördel. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska secondhand. Men du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra med tillväxt i vår butik. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar. Du som söker … Vill vara med och förändra liv och miljö Har erfarenhet av att arbetsleda andra Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare Delar vår kristna tro och värderingar Har körkort för bil DIN ANSÖKAN Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta verksamhetschef Sandra Waldon 023-663 30 31 eller [email protected] Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10/11. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Arbetsledare Falun”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande. PMU – EN DEL AV PINGST PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se Mission Possible.

9 oktober 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Platschef
Magnus Johansson Bageri & Konditori AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Vill du jobba på ett bageri, konditori och café där både produkter och service hela tiden strävar efter att hålla högsta kvalitet? Vill du jobba med ekologiska och noga utvalda råvaror? Vill du jobba i ett team där lagkänsla och ett bra samarbete är en prioritering? Vill du vara med och utveckla ett företag framåt? Om du ja är ditt svar på ovanstående frågor kan du mycket väl vara rätt person för tjänsten vi söker! Vi söker en platschef som ska ha övergripande ansvar för våra två butiker i Hammarby Sjöstad. En stor fördel från vår sida är att du är en ledare, ser laget före jaget och med ett driv vill utveckla arbetsplatsen samt dina medarbetare. Arbetet är förlagt på plats i Hammarby Sjöstad, 06-14.30 måndag till fredag. Arbetsuppgifter som tjänsten innefattar, Delta och leda arbetet i den dagliga driften och vara en förebild Säkerställa kvalité på service, renhållning och uppsatta rutiner Planera inköp av emballage och råvaror Schemaläggning och dagsavstämning i verksamhetens stämpelklocka Caspeco Hantering av kassaprogram i Caspeco, uppdatering av priser och dylikt Kundkontakt via mail och telefon Rekrytering av ny personal Hålla våra sociala medier uppdaterade Erfarenheter vi gärna ser att du har, Tidigare arbete inom servicebranschen på en ledande befattning Lättare kallskänk Barista Livsmedelshantering Intervjuer sker löpande Startdatum för tjänsten, 7 januari Märk din ansökan med "Platschef"

9 oktober 2024
Sista ansökan:
1 januari 2025
Butikschef Mobello, Frölunda torg Göteborg
Mobello AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Är du en fena på försäljning och kundservice? Gillar du att inspirera och motivera andra? Då kanske du är rätt person för rollen som butikschef i vår nya butik i Frölunda Torg, Göteborg! Om oss Mobello är en snabbväxande entreprenörsdriven butikskedja som säljer snygga, moderiktiga mobiltillbehör samt lagar mobiltelefoner och iPads. Hos oss hittar du ett brett utbud av allt du behöver och vill ha till din mobiltelefon så som skal, skärmskydd, laddare, hållare med mera! Hos Mobello hittar du det senaste till din mobiltelefon. Mobello har sex butiker i Stockholm på följande platser: Skärholmen, Täby, Farsta, Mall of Scandinavia, Åhléns City och Nacka Forum. Utanför Stockholm finns vi i Gränbystaden i Uppsala, Emporia i Malmö samt Nordstan i Göteborg. Frölunda torg blir därför vår tionde butik i Sverige och vår andra i Göteborg! Om tjänsten Som butikschef på Mobello får du en utmärkt möjlighet att utveckla dina egenskaper som ledare genom att coacha dina kollegor inom sälj och kundservice. Som butikschef står du också själv för en betydande del av butikens försäljning. Mobello lagar även mobiltelefoner och varje dag jobbar minst en reparatör som lagar de enheter våra kunder lämnar in. Reparatören fungerar också som en säljare och som butikschef kommer du att få utbildning för enklare reparationer. Butikschefen ansvarar för butikens resultat och dagliga drift. Du kommer dagligen jobba för att skapa och upprätthålla en säljande miljö i butiken och se till att vi erbjuder våra kunder en service i toppklass. Utöver detta ingår ansvar över attestering samt viss schemaläggning. Om dig För att lyckas som butikschef tror vi att du.. Brinner för att ge våra kunder den bästa servicen Kan delegera uppgifter till dina kollegor Är social och utåtriktad Älskar att utvecklas inom service och försäljning Sporras av försäljningsmål och förväntningar Tål och hanterar stressiga situationer på ett bra sätt Har ett intresse för mobiltelefoni och mode Har lätt för att samarbeta och kommunicera Är ambitiös, lösningsorienterad och idérik Hos Mobello jobbar det människor i alla åldrar - men vi tar gärna emot framtidens stjärnor! Har du endast kortare erfarenhet av jobb inom butik/service men känner att du är en framtida ledare? Tveka inte att söka! Om butiken Butiken öppnar i december och kommer att ligga mitt emot Normal. Om du är nyfiken på att se hur våra butiker ser ut - sväng gärna förbi vår butik i Nordstan. Vi erbjuder Vi vill att Mobello ska vara den perfekta platsen för dig att växa på, både som människa och som yrkesperson. Vi vill att du ska lyckas och att du ska känna dig motiverad och sporrad varje arbetsdag. Motiverande provisions- och bonussystem som gör att du kan påverka din lön Utbildning och fortsatt coachning av sälj och kundservice Spännande tävlingar inom företaget Trevliga kollegor En spännande och föränderlig arbetsmiljö där alla tar ansvar och tillsammans utvecklar företaget framåt Upplärning för att kunna utföra enklare mobilreparationer Varför skulle just Du passa perfekt för den här tjänsten? Skicka din ansökan+CV i formatet PDF och bifoga en bild på dig själv. Sök jobbet redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om anställningen Lön Lönetyp: Fast och rörlig lön

8 oktober 2024
Sista ansökan:
1 december 2024
Butiksansvarig mc säljare
Atv Racing Team AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Önskar oss en medarbetare som kan ha stort ansvar för våran fina Mc butik inkl Webshop. Du skall ha mc körkort & vara mycket intresserad av Yamahas fina modell program inom alla fordon.

8 oktober 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Vikarierande Butikschef sökes till Eurosko Mariestad
Euro Sko Group Sverige AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Till Eurosko Mariestad söker vi en utåtriktad och engagerad Butikschef som älskar skor och mode. Tjänsten är ett föräldravikariat under 1 år på 35 timmar per vecka. Euro Sko Gruppen är Nordens största sko-gruppering, med butiker i Sverige, Norge och Danmark. Gruppen har totalt 460 butiker, varav 44 butiker ligger i Sverige. Sammanlagt har gruppen 3100 anställda och den totala omsättningen är 3,5 miljard NOK. Euro Sko Gruppen etablerades 1983 och är en medlemsägd skokedja. Det vill säga att de flesta butiker ägs och drivs av lokala köpmän- och kvinnor. Antalet butiker var ägare driver varierar, och unikt för Sverige är att den största andelen butiker är kedjeägda. Gemensamt för alla butiker, oavsett ägare, är att de alla har en spännande historia som sträcker sig långt bak i tiden. Euroskos mål är att vara förstahandsvalet för hela familjen! Vi erbjuder därför ett brett sortiment till alla våra kunder, med välkända varumärken och riktigt bra erbjudanden. Inspirerande butiker och kunnig personal ger våra kunder den bästa tänkbara shoppingupplevelsen, och vi tar extra bra hand om våra yngsta kunder. Vi söker dig med entreprenörsanda som älskar att jobba i butik! Du brinner för att skapa fantastiska kundupplevelser och har ett stort intresse i försäljning, kundbemötande och varuexponering. Du trivs med budget- och personalansvar, har fokus på lönsamma handlingsplaner, varuflöde och lager. Du bryr dig om dina anställda och tycker om att jobba som ett lag. Dina arbetsuppgifter hos oss: – Sälj och kundservice – Personalansvar – Produktutbildning och kampanjuppföljning – Budgetansvar – Varuflöde och lager – Upp- och nedpackning av varor – Övriga butikssysslor, rensa och städa Dina kvalifikationer: – Du är serviceminded och har hög arbetsmoral – Du har erfarenhet inom försäljning, fördelaktigt inom skor och mode – Du är lösningsorienterad och har förmågan att se möjligheter – Du är intresserad och uppdaterad inom mode och trender – Du är målinriktad, ordningsam och systematisk – Har du en utbildning inom detaljhandeln är det en fördel Vi erbjuder: – En trevlig arbetsplats med härliga kollegor – Ett spännande jobb med kvalitativa produkter i ett dynamiskt företag – Bra upplärning – En inspirerande arbetsmiljö, med stora möjligheter för utveckling och utmaningar – Lön enligt kollektivavtal. Vikariatet är på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde sker i januari Ansökan med CV skickas snarast till: [email protected]

7 oktober 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
BUTIKSCHEF TILL NYTT SPÄNNANDE BUTIKSKONCEPT!
Workshop International Sweden AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Vi på WorkShop söker nu efter en Butikschef för ett nytt spännande butikskoncept i Västerås! Varumärket du kommer jobba med är en stor aktör på marknaden som vill öka sitt fokus på husdjur. Är du en driven ledare som brinner för att skapa kundupplevelser i världsklass? Är du dessutom intresserad av retail och älskar husdjur? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om rollen: Som Butikschef kommer du att arbeta tillsammans med och genom ett starkt team, för att uppnå goda resultat. Till din hjälp jobbar du med ett ledande varumärke inom sitt segment. Din huvuduppgift kommer att vara att leda och driva butiken och därigenom säkerställa hög kundupplevelse och stark försäljning. Du kommer att ha ansvar över butikssäljarna samt enklare administrativa uppgifter så som schemaläggning och säljrapportering. För att ge dig bästa möjliga förutsättning för att lyckas erbjuder vi utbildningar inom försäljning, service och presentationsteknik. Tjänsten innebär även: Personal- och resultatansvar för butiken Ansvar för att butiken är attraktiv och säljande Ansvar för att våra kunder är nöjda Utveckling av medarbetarna i deras roller Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning Om dig: Som person är du ansvarstagande, proaktiv och tar gärna egna initiativ. Du är en inspirerande ledare som brinner för att utvecklas ihop med ditt team. Du är detaljorienterad, strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du även utåtriktad, positiv och älskar att träffa nya människor. Du trivs både med att arbeta i grupp och att arbeta ensam, och uppfattas som ett socialt geni i de flesta sammanhang. Utöver detta ser vi gärna att du har ett stort intresse för husdjur och retail. Vi ser även att du: Har goda ledarskapserfarenheter inom arbetet som butikschef Har erfarenhet av service och försäljning Har tidigare erfarenhet av försäljning av husdjursprodukter Meriterande om du har erfarenhet från kloklippning Är flexibel och lösningsorienterad Är driven och resultatinriktad Är tydlig och kan på ett inspirerande sätt förmedla mål & vision Har goda språkkunskaper i svenska och engelska Har grundläggande IT-kunskaper Arbetsplats: VästeråsStart: DecemberAnställningsform: Tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställningAnställningstid:Heltid,jobb på kvällar och helger förekommer Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.Sista ansökningsdag för tjänsten är 2024-10-20. Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram! Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Deltidssäljare sökes till ILVA Halmstad
Ilva Swe AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Får du ett leendet på dina läppar när du tänker på heminredning med kvalitetsmöbler i en inspirerande nordisk design, kombinerat med personlig försäljning där du får komma riktigt nära våra kunder och hjälpa dem att uppfylla sina inredningsdrömmar? Och är du samtidigt en lagspelare med stort L, som tar ansvar för både egna och teamets uppgifter? Då är det kanske du som får möjligheten att bli en del av vårt team till vår butik i Halmstad. ”Att jobba på ILVA är både inspirerande och roligt, med ett fantastiskt team och spännande utmaningar varje dag säger,” berättar Maria, ILVA Halmstad. På ILVA Halmstad möter du ett brett och mångsidigt team där vi alltid är intresserade av att höra dina åsikter. När du börjar hos oss kommer du att få en grundlig utbildning så att du är så väl förberedd som möjligt för dina uppgifter. Därtill kommer du hos oss att möta en mångsidig vardag och en kultur där vi hjälper varandra och har fokus på att stödja och göra varandra bättre. Allt detta kryddar vi med en nypa sund konkurrens mellan butikerna, men också i form av att du förutom din fasta lön kommer att kunna erhålla en bonus baserad på dina egna försäljningssiffror. Dina primära arbetsuppgifter i rollen är: Att skapa försäljning genom att förstå och uppfylla kundens önskemål och drömmar. Hos oss följer vi kunden genom hela köpprocessen. Du kommer att utbildas i att kartlägga och förstå kundens behov så att du kan bli den sparringpartner som går in i den personliga dialogen och därmed kan skapa den för kunden perfekta försäljningen. Säkerställa god service, så att alla våra kunder känner sig välkomna. Bidra till att varuhuset alltid är presentabelt och inbjudande för våra kunder. Detta inkluderar att hålla hyllorna i ordning samt att styla nya och befintliga heminredningsmiljöer så att vi alltid erbjuder våra kunder en inspirerande boendemiljö. Arbetstiden är cirka 8 timmar per vecka med helgarbete uppskattningsvis varannan vecka. Hur blir du framgångsrik i jobbet? På ILVA fattar vi våra beslut baserat på vår ledstjärna: "I kundens ställe". För oss betyder det att beslut fattas utifrån frågan: "Vad skulle vara bäst för våra kunder?". Om du kan se dig själv i detta är du redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Dessutom är följande kompetenser viktiga för tjänsten: Du är en entusiastisk säljare som har en naturlig lust att driva försäljning och hitta de perfekta lösningarna för våra kunder, samt skapar ett förtroende för dina lösningar. Trivs med kundkontakt och förstår hur du kan uppfylla kundens behov och rådge om de bästa lösningarna. Har en utpräglad tävlingsanda, är målinriktad samt jagar starka resultat. Är utåtriktad och engagerad, samt kan ta initiativ och arbeta självständigt. Har massor av energi och kan hantera en fullspäckad arbetsdag med många olika uppgifter. Är ordningsam och strukturerad. Är det dig vi saknar i vårt team? Låter tjänsten som något för dig och kan du matcha ovanstående erbjuder vi ett spännande och utmanande jobb i en stor och dynamisk möbelhuskoncern där tonen är informell och ambitionerna höga. Förhoppningsvis har du redan blivit nyfiken på jobbet, men vi tycker ändå att du också ska veta att vi bland annat erbjuder dig: Bra pensionsordning Bonusordning Personalrabatt på samtliga kedjor under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, BOLIA, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Århus, HimmerLand Spa & Golf Resort). Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Vi håller intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Skulle du ha frågor om tjänsten, är du mer än välkommen att kontakta Store Manager, Johanna Nordström på telefonnummer 795852232 eller på e-postadress [email protected].

2 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
BUTIKSCHEF TILL NYTT SPÄNNANDE BUTIKSKONCEPT!
Workshop International Sweden AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Vi på WorkShop söker nu efter en Butikschef för ett nytt spännande butikskoncept i Norrköping! Varumärket du kommer jobba med är en stor aktör på marknaden som vill öka sitt fokus på husdjur. Är du en driven ledare som brinner för att skapa kundupplevelser i världsklass? Är du dessutom intresserad av retail och älskar husdjur? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om rollen: Som Butikschef kommer du att arbeta tillsammans med och genom ett starkt team, för att uppnå goda resultat. Till din hjälp jobbar du med ett ledande varumärke inom sitt segment. Din huvuduppgift kommer att vara att leda och driva butiken och därigenom säkerställa hög kundupplevelse och stark försäljning. Du kommer att ha ansvar över butikssäljarna samt enklare administrativa uppgifter så som schemaläggning och säljrapportering. För att ge dig bästa möjliga förutsättning för att lyckas erbjuder vi utbildningar inom försäljning, service och presentationsteknik. Tjänsten innebär även: Personal- och resultatansvar för butiken Ansvar för att butiken är attraktiv och säljande Ansvar för att våra kunder är nöjda Utveckling av medarbetarna i deras roller Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning Om dig: Som person är du ansvarstagande, proaktiv och tar gärna egna initiativ. Du är en inspirerande ledare som brinner för att utvecklas ihop med ditt team. Du är detaljorienterad, strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du även utåtriktad, positiv och älskar att träffa nya människor. Du trivs både med att arbeta i grupp och att arbeta ensam, och uppfattas som ett socialt geni i de flesta sammanhang. Utöver detta ser vi gärna att du har ett stort intresse för husdjur och retail. Vi ser även att du: Har goda ledarskapserfarenheter inom arbetet som butikschef Har erfarenhet av service och försäljning Har tidigare erfarenhet av försäljning av husdjursprodukter Meriterande om du har erfarenhet från kloklippning Är flexibel och lösningsorienterad Är driven och resultatinriktad Är tydlig och kan på ett inspirerande sätt förmedla mål & vision Har goda språkkunskaper i svenska och engelska Har grundläggande IT-kunskaper Arbetsplats: NorrköpingStart: DecemberAnställningsform: Tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställningAnställningstid:Heltid Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.Sista ansökningsdag för tjänsten är 2024-10-20. Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram! Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Butikschef - Svenssons
Nordic Nest AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Design och heminredning ligger oss varmt om hjärtat, och i våra butiker brinner vi för att hjälpa våra kunder att skapa hem att älska. Som en del av Nordic Nest Group är en av våra viktigaste uppgifter att skapa en kundupplevelse i världsklass. Så, brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att inspirera, motivera och engagera ett team? Har du dessutom ett stort intresse för inredning och design och att leverera magisk kundservice? Då kan du vara den vi söker till ett vikariat som Butikschef i vår butik vid Sergels torgi Stockholm. Om rollen:Som butikschef har du ett övergripande ansvar för butikens dagliga drift och långsiktiga mål. Tillsammans med teamet arbetar du aktivt med försäljning, planering och att hjälpa våra kunder. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Coacha teamet i den dagliga driften för att vi ska nå våra mål och nyckeltal Tillsammans med teamet arbeta med uppsökande försäljning och kundbemötande Säkerställa att butiken är i toppskick när det kommer till visuellt intryck och exponering Skapa inspiration, motivation och engagemang i teamet Schemalägga, rekrytera samt genomföra löne- och medarbetarsamtal Utveckla teamet och arbetssätt i butiken Arbeta med budget och kostnadsuppföljning Arbeta med övriga administrativa uppgifter kopplat till drift och planering Vidare är ditt uppdrag att ansvara för att utveckla och ständigt förbättra butiken när det kommer till ledarskap, kundbemötande, effektivitet, attraktivitet och lönsamhet och där igenom säkerställa att vi når våra mål.Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att leda och inspirera andra. Det är självklart att du har ett brinnande intresse för kundservice och försäljning och att du arbetar hårt för att skapa de allra bästa resultaten. Du trivs i en miljö som präglas av ett högt tempo, härlig energinivå och ett starkt kundfokus. Du leder andra genom att skapa engagemang och motivation i teamet, genom att se till varje individs individuella förutsättningar att skapa resultat. Du föregår alltid med gott exempel och visar vägen för hur vi ska samarbeta som team. Vidare har du ett lösningsorienterat förhållningssätt som bidrar till att du inte ser utmaningar som ett hinder, utan som en möjlighet att få vara kreativ och lära sig något nytt. Du är strukturerad, bra på att prioritera och organiserad i ditt arbetssätt och har alltid ett positivt förhållningssätt. Vidare har du mycket god förmåga att bygga relationer med andra, och du trivs i en dynamisk roll med många kontaktytor. Tidigare erfarenhet inom detaljhandel och möbler ser vi som meriterande, vi lägger dock störst vikt vid dina personliga egenskaper.Är du redo att bli en del av teamet?Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till 30/6-2025 på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering kommer vara i vår fina butik i Stockholmvid Sergels torg. Dina arbetstider kommer vara förlagda på både veckodagar och helger. Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Andreas Elmqvist, på [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
21 mars 2025
Säljledare - SkiStarshop Concept Store
SkiStar AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

SkiStarshop söker nu en Säljledare till Concept Store i Björnrike, Vemdalen. På våra Concept Stores jobbar vi med försäljning av sportprodukter, allt ifrån skidkläder och skidutrustning till fjällmode och löparskor. Arbetsuppgifter Som Säljledare kommer du att jobba aktivt med att säkerställa driften i butiken tillsammans med Hårdvaruansvarig samt med Butikschef. Du ansvarar för personalen i butiken samt coachar dem på ett föredömligt sätt, och jobbar för att säkra en hög kompetens inom försäljning hos våra butikssäljare. Du kommer också att ansvara för den samlade finishen i butiken utifrån satta riktlinjer, och hela tiden jobba för att butiken ska se snygg och prydlig ut. I samråd med butikschef jobbar du också med planering av utbildningar, både interna och med externa leverantörer, samt jobbar löpande med kompletteringar under säsongerna. Som person är du driven, framåt och brinner för försäljning. Du är också en person som har lätt för att få med sig ett team och som gillar att utveckla andra människor. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av sportvaruhandel, gärna i någon form av ledande roll. Förkunskapskrav/utbildning - Tidigare erfarenhet från arbete inom handel och försäljning. Meriterande - Utbildning inom försäljning eller ledarskap samt tidigare arbete i ledande roller. Arbetet kräver en hög operativ närvaro i den dagliga driften, arbete förekommer kvällar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande. Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns! Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor. På SkiStar är vi fler än 500 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2200 säsongsanställda.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024