Butiksansvarig

Sök bland 27 lediga jobb som Butiksansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ställföreträdande Varuhuschef

Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta i detaljhandeln och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Till Julas varuhus i Mora söker vi nu en Ställföreträdande Varuhuschef. Det här gör man som ställföreträdande Varuhuschef Du ingår i varuhusets ledningsgrupp tillsammans med Varuhuschefen och Gruppledare. Som ställföreträdande Varuhuschef är du tillsammans med Varuhuschefen ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Du och övriga ledningsgruppen ansvarar för att skapa rätt förutsättningar för medarbetarna att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor, kassaarbete samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. När Varuhuschefen inte är på plats företräder du Jula som arbetsgivare och har det yttersta ansvaret för personal, varuhusdrift och resultat. Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har en motsvarande ledarroll inom detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/ eller intresse inom vårt produktsortiment.  Det här är du som ledare och person Du brinner för försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta Placering Mora.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månader provanställning. Start efter överenskommelse. Som ställföreträdande Varuhuschef arbetar du dagtid, kvällar och helger. Jula följer kollektivavtalets lönesättning för våra ledningsgruppsmedlemmar. Du kommer att bli anställd som Varuhusmedarbetare och fördelad en ansvarsroll som innebär ett ansvarstillägg. Vi erbjuder dig kul och utvecklande arbetsdagar i ett företag som värnar om sina medarbetare och kunder! Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdag! Sista dag för att ansöka om tjänsten är 12 maj. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Varuhuschef Fredrik Blom via mejl [email protected]  Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan" ovan.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Butikschef till Indiska 1901 Odenplan, Stockholm

Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 44 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! Ansvar och arbetsuppgifter Som Butikschef hos oss erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver en butik så att försäljningsmålen nås. Du jobbar aktivt med att leda försäljning, alltifrån kassa till golv, merförsäljning samt supporterar det kommersiella uttrycket i butiken tillsammans med ditt team. Du har resultat-, budget- och personalansvar och leder och coachar dina medarbetare mot butikens mål, samtidigt som du är en nyckelperson i den dagliga driften och ett stort föredöme i mötet med våra kunder. Ansvara och driva butiken mot uppsatta måltal och KPIer såsom resultat, försäljning, personalkostnad, kundnöjdhet, snittkvitto och medarbetarnöjdhet Identifiera och agera på försäljningsmöjligheter och säkra att butikens mål är tydliga för alla medarbetare Säkra rätt kompetens i butiken genom rekrytering, upplärning och utveckling av personal Genom ett coachande arbetssätt motivera och inspirera medarbetarna Arbetsmiljö: arbeta proaktivt med arbetet kring hälsa och säkerhet i butiken … självklart med kunden i fokus! Vi söker dig som är: En naturlig säljledare för ditt team med stor passion för sälj och service med siktet inställt på resultat Tävlingsinriktad med mycket energi och drivs av utmaningen att göra det omöjliga möjligt En tydlig kommunikatör som arbetar aktivt med feedback och coaching av ditt team Motiverad av att arbeta i högt tempo och leda i förändring – skapa engagemang och delaktighet samt snabbt kunna ändra prioriteringar och arbetssätt Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs Ledande i utveckling och förändring mot nya utmaningar, genom att vara det goda exemplet och motivera ditt team i det dagliga arbetet Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln t.ex. som butikschef eller liknande. Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är meriterande. Goda kunskaper om såväl visuell säljdrift som det personliga kundbemötandet. Förmåga att bygga en varm atmosfär och starka kundrelationer. Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor. Låter det här som en utmaning för dig? Ditt personliga brev ska besvara frågorna: Varför Indiska? Varför söker du rollen? Vad kan du bidra med? Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

16 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Wanås Konst söker entré- och shopansvarig

Wanås Konst söker en försäljnings- och serviceinriktad entré- och shopansvarig med start så snart som möjligt. Obs – ansökningar som inte innehåller CV och ett personligt brev kommer inte att behandlas. Arbetet förutsätter att du har erfarenhet av kassaarbete och att du är van vid att följa upp ung personal. Arbetet förutsätter ett intresse för konst och kultur och dess värde för samhället. Du behöver inte vara kunnig inom samtidskonst, men det förväntas att du är kunskapssökande och gör det lilla extra för att lära dig och kunna kommunicera till gästerna. Samtidskonsten är alltid i centrum för allt vi gör! Wanås Konst är en erkänd konstdestination som årligen besöks av 75 000 lokala, svenska och internationella turister som kommer för att uppleva den unika kombinationen av vacker natur, internationella samtidskonstutställningar och permanenta samlingen i skulpturparken, kreativa verkstäder och café. De flesta gästerna betalar sin entré i någon av våra kassor, och största delen besöker oss mellan april - september. Som ansvarig för entré och shop har du ansvar för att leda en del av organisationen som är ”ansiktet utåt ” och för att vidareutveckla den besöksupplevelse som Wanås Konst är känd för. Säsongsteamet som arbetar i entrén och shopen är oftast den första och viktigaste kontakten gästen har med Wanås Konst. Bemötandet från personal och nivån av service kan göra all skillnad för gästens upplevelse. Rollen är därför central och du måste vara mycket service- och säljinriktad, ansvarstagande och energisk och kunna motivera ditt team. Samtidigt ska du få teamet i entrén och shopen att fungera fint tillsammans i schema, på plats och mot gäst. Entré och shop ligger i samma byggnad som Wanås Konst Café och pedagogiska verksamhet som bägge har egen ansvarig och personalgrupp och jobbet kräver smidigt och bra samarbete med bägge. Arbetet omfattar personalplanering och schemaläggning, ledning av entrépersonal och fördelning av uppgifter dem emellan, samt och följa upp det löpande arbetet med delbudget, besöksinformation, skyltning, kassahantering, entrébiljetts- och shopförsäljning inklusive leverantörskontakter, beställningar och lagerhantering. Du och ditt team öppnar besöksmålets serviceenheter (entré, shop, wc), servar och tillser utställningar inomhus samt ger information om platsen och kortare introduktioner till utställningsprogrammen. Teamet underhåller också lokalerna på daglig basis tillsammans med konstpedagoger och cafépersonal i tillägg till städbolag. Du jobbar själv i Shopen med en del timmar på golvet i sommarsäsongen där du följer teamet tätt. Arbetet sker i nära dialog med Wanås Konsts verksamhetsledare och i samarbete med övriga medarbetare. Arbetet förutsätter samarbete med samverkansparter, timanställda och övriga aktuella personer. Arbetsuppgifter i urval: Administration · Ansvar för besökarservice och information - att vara "ansiktet utåt" · Uppföljning budget för personal-, städ- och förbrukningskostnader · Rekrytering, utbildning, schemaläggning av tim/säsongsanställda · Floor managing- delegering och uppföljning av entré- och shoppersonal (6 personer) · Urval, beställning och utvärdering av sortiment under ledorden lokalt, hållbart och kreativt · Inköp av varor med nära kontakt med leverantörer, inventering av lager, prissättning · Hålla kortare introduktioner om verksamheten, skulpturparken och konsten på både svenska och engelska Admin och utveckling • Sköta kassaadministration, rapportera och föra besöks- och försäljningsstatistik. • Attestera fakturor och följa upp mot budget samt skapa prognos av utfall • Föra statistik över entréintäkter och försäljning i shop • Säkerställa informationsflödet från organisationen till säsongsmedarbetarna • Ansvarig för praktisk koordinering och genomförande av arrangemang för Wanås Konstklubbs medlemmar. Arbetstider och omfattning: Omfattning 80 % (ca 3 dgr på golvet och 1 dgr på kontoret med admin.). Du kommer att behöva arbeta vardagar, helger och röda dagar samt lägga en stor del av din arbetstid på golvet i sommarperioden när Wanås Konst har stort besökstryck. Du kommer även att behöva vara på plats under större evenemang och under högsäsong (vecka 28-33). Under lågsäsong från mitten av november till mitten av mars då Wanås Konsts entré, shop/deli och café är stängda jobbar du på kontoret tillsammans med 11 fastanställda, varav 5 jobbar i parken. Observera att det inte går att åka kollektivt hela vägen till Wanås Konst. Närmaste busshållsplats är Knislinge busstation som ligger 3 km promenad bort. Det finns en cykelväg. Välkommen med din ansökan, glöm inte bifoga CV och personligt brev! Ansökningar behandlas löpande.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Butikschef

Family House är en butikskedja för hela familjen med ett stort sortiment med olika varumärken. - Allt från baby - och barnkläder, mode till tjej och kille, dam - och herrkläder, ett brett urval bas - och underkläder, smycken och accessoarer. Här finns något för alla. Till Family House i Hultsfred sökes butikschef på 80%. Vi söker dig, som har erfarenhet av arbete inom försäljning och har goda kunskaper inom ledarskap samt personalansvar. Du skall vara drivande, resultatinriktad, engagerad och ha förmågan att klara av en hög arbetsbelastning med snabb tempoväxling. Du bör även vara flexibel, strukturerad och en god administratör. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. För dig som butikschef är kundrelationer det viktigaste inslaget i arbetet, som sökande ska du alltid sätta kunden i centrum och brinna för service. Du tycker om att arbeta med människor, stå i centrum och utvecklas i en växande verksamhet tillsammans med dina medarbetare. Som person tror vi att du är: En glad, positiv och driven person som brinner för service. Du gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du har lätt för att bygga relationer med kunderna. Du drivs av att nå uppsatta mål och att utveckla verksamheten till sitt bästa. Meriterande är: *Erfarenhet av ledande arbete i detaljhandeln. *Erfarenhet av försäljning. * Erfarenhet av service. * Erfarenhet av merchandise. * Erfarenhet av arbete med sociala medier. Stämmer ovanstående in på dig och du vill bli en av oss - tveka då inte att söka och bifoga ditt CV med ett personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök snarast

13 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Butiksansvarig till Elektroskandia i Skellefteå

Har du en bakgrund inom elteknik eller annan teknisk bakgrund och vill arbeta med försäljning samt ha ansvar för vår butik? Då kan du vara precis den butiksansvarige vi letar efter till Elektroskandias nya stora butik i Skellefteå. Vi söker dig som är en engagerad och kunnig person som vill ta sin karriär till nästa nivå inom försäljning hos oss.   Vi erbjuder dig I mars invigde vi vår nya fräscha butik, dubbelt så stor som den tidigare. Bakgrunden till etableringen av den nya, större butiken är allt som händer i och kring Skellefteå, med nya industrier och företag som investerar. Det här har inneburit en ökad kundtillströmning till Elektroskandias butik och därför utökar vi butikssortimentet för att anpassa sig ännu mer till den lokala marknaden. Vi söker dig som driva och utveckla butiken och bistå våra kunder med den bästa servicen. Till din hjälp har du ett team som består av en butikssäljare, en teknisk säljare en utesäljare där du samarbetar med dina kollegor för att gemensamt uppnå försäljningsmål och överträffa kundförväntningar. Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och vårt företag, tillsammans blir vi bättre på det vi gör, hur vi hittar lösningar och hur vi utvecklar branschen.   Som butiksansvarig kommer du att: - Driva arbetet i butik och bistå med expertkunskap inom elprodukter och lösningar. - Hantera kundrelationer, svara på tekniska frågor och erbjuda skräddarsydda lösningar. - Ha ett övergripande ansvar för arbetsmiljöarbetet i butiken. - Utmana dig själv och din erfarenhet för att ständigt förbättra vårt kundstöd och vår försäljning.    Arbetet sker dagtid på vardagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning. Inför en anställning hos oss på Elektroskandia genomför vi en bakgrundskontroll.   Din profil Vi värdesätter att du har en positiv attityd, är initiativtagande och utåtriktad i affärsmässiga sammanhang där du skapar kontakter och underhåller relationer.  Du är en inkluderande och nyfiken lagspelare som ser möjligheter och du har förmågan att omvandla idéer till konkreta lösningar. Vi tror att du, precis som vi, kan ha en varierande bakgrund men för att vara framgångsrik i denna roll bör du ha erfarenhet från fackhandel med fokus på rådgivande försäljning, gärna en förståelse och intresse för el-tekniska produkter och deras användningsområden. Du har en tillmötesgående kundfokusering och har en förmåga å att bygga långsiktiga kundrelationer. Intresse för försäljning och förmåga att hjälpa och bistå kunder med förstklassig service är en självklarhet för dig. Har du dessutom en vilja att lära och utvecklas med stöd från oss i din roll så kan du vara rätt person för oss!   Varför ska du välja Elektroskandia: Vi är stolta över att vara en del av en koncern som värdesätter hållbara och långsiktiga lösningar. Tillsammans arbetar vi för att vår bransch ska spela en aktiv roll i att skapa en bättre värld – detta gäller både miljöarbete och den omställning som sker idag, samt att vara en rättvis arbetsgivare där mångfald och inkludering står i fokus. Med stöd från vår globala koncern Sonepar har vi samtidigt den kraft som en världsledande organisation innebär, samt den familjära atmosfären och lagandan som kännetecknar Elektroskandia. Ditt lärande fortsätter här. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning och utveckling för att du ska kunna ta första klivet och nå nya höjder i din karriär.   Länk till förmåner och medarbetarberättelser: För att lära dig mer om våra förmåner och få en inblick i vårt team, besök förmåner och berättelser:  https://info.elektroskandia.se/jobba-hos-oss/3-2/   Ansökan I våra rekryteringar arbetar vi med ett löpande urval vilket innebär att vi löpande går igenom ansökningar och bjuder in till intervjuer. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före ansökningstiden löper ut. Sista dagen att ansöka är 2024-05-05. Har du frågor angående tjänsten eller vill veta mer om Elektroskandia är du varmt välkommen att kontakta Joel Levisson, Säljchef region Nord tfn. 072-466 06 01 eller Rekryteringskonsult Cathrine Lind, Axö Consulting tfn 070-577 06 18.  Facklig kontaktperson för Unionen är Patrik Bäckström tfn. +46 40 38 51 13. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Butikschef sökes till Gateau Station Triangeln Malmö

Butikschef till Gateau Ett jobb som sprider glädje! Vi söker nu en butikschef till vår butik vid station Triangeln. I rollen som butikschef kommer du att arbeta för att våra gäster ska få en fantastiskt upplevelse och att vår personal ska få en fantastisk arbetsplats! Du kommer i rollen som butikschef ha ansvar över butikens resultaträkning, försäljningstillväxt, beställningar, produktexponering, personal och andra initiativ för ständigt förbättra upplevelsen för våra kunder. Du leder, coachar och utvecklar ett härligt och motiverat team på ca: 15 anställda där ditt ansvar är att se till att varje medarbetare har rätt förutsättningar för att göra ett fantastiskt arbete. Du ansvarar över butikens resultat och vidtar åtgärder för att nå och slå försäljnings- och resultatmål. Du ansvar över att butiken och produkterna exponeras på rätt sätt och att det är ordning och rent i lokalen. Vidare säkerställer du att alla anställda arbetar aktivt med mersälj och att alla anställda har gedigen kunskap om företagets produkter och en fantastisk känsla för kundservice. Du arbetar aktivt på en daglig basis med att utveckla, utbilda och motivera butikens personal och har en förståelse att framgångsfaktorn för en lyckad butik är dess anställda. Våra produkter är av högsta kvalité, ditt arbete är att ge våra kunder och personal upplevelser i samma anda! Varför ska du välja Gateau? På Gateau arbetar idag ett härligt gäng med glada och energifulla människor som brinner för försäljning och service. Sammanhållningen är stark och vi drivs av viljan att skapa fantastiska kundupplevelser! Hos oss kommer du till ett företag som vill skapa fantastiska arbetsdagar för sina anställda och som ständigt letar nya sätt att utvecklas. Vad bidrar du med i teamet? Vi söker dig som har minst 2 års ledarerfarenhet i en säljfokuserad miljö, gärna från butik, café eller restaurang. Du måste ha ett brinnande intresse för att leverera utmärkt en kundservice och kundupplevelse. Du får gärna ha tidigare erfarenhet från att leda och utveckla team och förstår vikten av framgångsrika team. Du måste kommunicera obehindrat i svenska i såväl tal som skrift. Som person ser vi gärna att du är ansvarstagande, strukturerad och resultatinriktad. Du har en mycket god problemlösningsförmåga och god social förmåga. Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu! Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltidstjänst med 6 månaders provanställning. Arbetstider på morgon, kväll och helg förekommer i enlighet med butikens öppettider. Kollektivavtal finns med Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt men absolut senast 2024-04-30 .Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg och inte via e-post med anledning av GDPR. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta distriktchef Jenny Boholm e-post [email protected] Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till ytterligare ca 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2022 uppgick till 1,1 miljarder euro. Northern Magic. Made Real. Följ gärna Fazer på LinkedIn

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Platsansvarig Gävle 100 %

Som platsansvarig på Member 24 har du det övergripande ansvaret för ett av våra gym och försäljningen. Du arbetar mot att uppnå försäljningsmål, säkerställa hög servicenivå för våra medlemmar samt se till att gymmets dagliga drift fungerar. Receptions arbete, kundservice, hålla ordning & reda på gymmet samt försäljning blir några av dina ansvarsområden. Du är driven, resultatinriktad och är beredd att lägga mycket tid på försäljning samt mycket energi i ditt arbete för att leverera mot budget och uppsatta mål. Du ingår i ett team av platsansvariga och en teamleader för din stad. Vi söker dig somär målfokuserad, problemlösare, kanarbeta mycket strukturerat, har god datakunskap (detta är ett viktigt arbetsverktyg i din roll)samt älskar att jobba med försäljning.Det finns riktlinjer för verksamheten som kommer att underlätta för dig i din roll. Vi erbjuder dig:Ett vikariat på 100 % för mammaledighetunder 1 års tid, med goda möjligheter till förlängningar. En fast månadslön samt möjlighet till bonus till varje månad.Arbetstider enligt gymmens öppettider, måndag - torsdag 10:30-19:15 och fredag 09:30-17:15.Sista ansökningsdag är: 30/4-24Tillträde är juni 2024. Kvalifikationer: I rollen som platsansvarig behöver du vara: Ha ett brinnande intresse att arbeta med försäljning. Redo att ”kavla upp ärmarna” när det behövs. Trivas medatt arbeta i ett högt tempo. Engagerad och driven som person med mycket energi. Målinriktad med hög känsla för service. Ordningsam, strukturerad och noggrann.För att lyckas i rollen ska du ha: Som minst gymnasial utbildning med godkända betyg. Minst 1 års erfarenhet av liknande arbeten t ex inom försäljning, detaljhandel eller från gymbranschen. Goda kunskaper i att hantera Officepaketet. Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift.Om oss: Member 24 startades 2010 i Västerås och finns idag förutom i Västerås även i Eskilstuna, Stockholm, Gävle, Falun, Söderhamn och Sandviken. Vårt mål är att ge våra medlemmarden mest inspirerande och bästa gymupplevelsen till ett riktigt bra pris. Alla våra gym är öppna dygnet runt och vi erbjuder utrustning av högsta kvalitet, bland annat från Technogym och Eleiko. Vi hoppas att våra häftiga gym i skön retrostil skall inspirera till träning! Vi gillar ”back to basics” och vi älskar retro! Hos oss finns allt för gymälskaren, både maskiner och mängder av fria vikter och redskap. Vi har stora ytor för funktionell träning, lyftarpodier samt riggar. På vissa gym kör vi gruppträning, såväl egna koncept som träningsprogram från vår samarbetspartner Les Mills. Vi erbjuder även häftiga träningsrum såsom FIGHT SHACK för boxning och BEATS Circuit Zone för cirkelträning med pulsband. Utbudet varierar beroende på lokalernas yta och utformning. https://member24.se/ Sök jobbet direkt via: https://jobs.member24.se/

11 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Platsansvarig Gävle 100 %

Som platsansvarig på Member 24 har du det övergripande ansvaret för ett av våra gym och försäljningen. Du arbetar mot att uppnå försäljningsmål, säkerställa hög servicenivå för våra medlemmar samt se till att gymmets dagliga drift fungerar. Receptions arbete, kundservice, hålla ordning & reda på gymmet samt försäljning blir några av dina ansvarsområden. Du är driven, resultatinriktad och är beredd att lägga mycket tid på försäljning samt mycket energi i ditt arbete för att leverera mot budget och uppsatta mål. Du ingår i ett team av platsansvariga och en teamleader för din stad. Vi söker dig somär minst fyllda 20 år,målfokuserad, problemlösare, kanarbeta mycket strukturerat, har god datakunskap (detta är ett viktigt arbetsverktyg i din roll)samt älskar att jobba med försäljning.Det finns riktlinjer för verksamheten som kommer att underlätta för dig i din roll. Vi erbjuder dig:Ett vikariat på 100 % för mammaledighetunder 1 års tid, med goda möjligheter till förlängningar. En fast månadslön samt möjlighet till bonus till varje månad.Arbetstider enligt gymmens öppettider, måndag - torsdag 10:30-19:15 och fredag 09:30-17:15.Sista ansökningsdag är: 30/4-24Tillträde är juni 2024. Kvalifikationer: I rollen som platsansvarig behöver du vara: Ha ett brinnande intresse att arbeta med försäljning. Redo att ”kavla upp ärmarna” när det behövs. Trivas medatt arbeta i ett högt tempo. Engagerad och driven som person med mycket energi. Målinriktad med hög känsla för service. Ordningsam, strukturerad och noggrann.För att lyckas i rollen ska du ha: Som minst gymnasial utbildning med godkända betyg. Minst 1 års erfarenhet av liknande arbeten t ex inom försäljning, detaljhandel eller från gymbranschen. Goda kunskaper i att hantera Officepaketet. Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift.Om oss: Member 24 startades 2010 i Västerås och finns idag förutom i Västerås även i Eskilstuna, Stockholm, Gävle, Falun, Söderhamn och Sandviken. Vårt mål är att ge våra medlemmarden mest inspirerande och bästa gymupplevelsen till ett riktigt bra pris. Alla våra gym är öppna dygnet runt och vi erbjuder utrustning av högsta kvalitet, bland annat från Technogym och Eleiko. Vi hoppas att våra häftiga gym i skön retrostil skall inspirera till träning! Vi gillar ”back to basics” och vi älskar retro! Hos oss finns allt för gymälskaren, både maskiner och mängder av fria vikter och redskap. Vi har stora ytor för funktionell träning, lyftarpodier samt riggar. På vissa gym kör vi gruppträning, såväl egna koncept som träningsprogram från vår samarbetspartner Les Mills. Vi erbjuder även häftiga träningsrum såsom FIGHT SHACK för boxning och BEATS Circuit Zone för cirkelträning med pulsband. Utbudet varierar beroende på lokalernas yta och utformning. https://member24.se/ Sök jobbet direkt via: https://jobs.member24.se/

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Butikschef till Indiska 1901 Odenplan, Stockholm

Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 44 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! Ansvar och arbetsuppgifter Som Butikschef hos oss erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver en butik så att försäljningsmålen nås. Du jobbar aktivt med att leda försäljning, alltifrån kassa till golv, merförsäljning samt supporterar det kommersiella uttrycket i butiken tillsammans med ditt team. Du har resultat-, budget- och personalansvar och leder och coachar dina medarbetare mot butikens mål, samtidigt som du är en nyckelperson i den dagliga driften och ett stort föredöme i mötet med våra kunder. Ansvara och driva butiken mot uppsatta måltal och KPIer såsom resultat, försäljning, personalkostnad, kundnöjdhet, snittkvitto och medarbetarnöjdhet Identifiera och agera på försäljningsmöjligheter och säkra att butikens mål är tydliga för alla medarbetare Säkra rätt kompetens i butiken genom rekrytering, upplärning och utveckling av personal Genom ett coachande arbetssätt motivera och inspirera medarbetarna Arbetsmiljö: arbeta proaktivt med arbetet kring hälsa och säkerhet i butiken … självklart med kunden i fokus! Vi söker dig som är: En naturlig säljledare för ditt team med stor passion för sälj och service med siktet inställt på resultat Tävlingsinriktad med mycket energi och drivs av utmaningen att göra det omöjliga möjligt En tydlig kommunikatör som arbetar aktivt med feedback och coaching av ditt team Motiverad av att arbeta i högt tempo och leda i förändring – skapa engagemang och delaktighet samt snabbt kunna ändra prioriteringar och arbetssätt Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs Ledande i utveckling och förändring mot nya utmaningar, genom att vara det goda exemplet och motivera ditt team i det dagliga arbetet Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln t.ex. som butikschef eller liknande. Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är meriterande. Goda kunskaper om såväl visuell säljdrift som det personliga kundbemötandet. Förmåga att bygga en varm atmosfär och starka kundrelationer. Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor. Låter det här som en utmaning för dig? Ditt personliga brev ska besvara frågorna: Varför Indiska? Varför söker du rollen? Vad kan du bidra med? Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Team Leader Säljcoach

Ända sedan starten för mer än 100 år sedan har vi på Clas Ohlson haft en stark företagskultur som präglas av en vilja att göra kunden nöjd. Vi är lagspelare som bryr oss om varandra, våra kunder och resultatet av det vi gör, och vi har ett uttalat mål om att vara ledande inom hållbarhet. Om du delar vår ambition att hela tiden åstadkomma mer kan vi erbjuda dig fantastiska möjligheter att växa både personligen och professionellt. Vi tror på dig. Kom och väx med oss! En Team leader på Clas Ohlson har som främsta uppgift att leda, coacha och utveckla sina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. Ditt dagliga arbete omfattar också uppgifter som säljare där du aktivt hjälper och möter våra kunder, står i kassan och fyller på varor. Som team leader säljcoach är ditt primära ansvarsområde att coacha dina kollegor inom försäljning för att möjliggöra positiva shoppingupplevelser inklusive en kommersiell butik för våra kunder. Du ansvarar också för omhändertagandet av vårt kundservicekoncept och våra lojalitetsprogram. Vid behov kan du, eller någon annan medlem av ledningsgruppen, behöva agera ställföreträdande butikschef. För att lyckas arbetar du bland annat med att: Ge löpande feedback, coacha och utveckla medarbetarna inom personlig försäljning Leda och utveckla rutiner för hur butiken arbetar med kundservicekoncept, lojalitetsprogram och produktutbildningar Samarbeta tätt med avdelningsansvariga för att skapa en bra struktur i den dagliga driften Säkerställa medarbetarnas introduktion, utbildning samt löpande kompetensutveckling tillsammans med butikschef Följa upp och analysera definierade nyckeltal samt besluta åtgärder för dessa Vem söker vi? Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning Minstett års arbetslivserfarenhet inom handel eller serviceyrken, med tidigare erfarenhet av arbete med ledarskap inom detaljhandeln/service eller motsvarande. Grundläggande färdigheter inom MS Office Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du måste vara 18 år för att arbeta hos oss För att trivas i rollen som team leader säljcoach är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Du harockså ett genuint intresse för, och förmåga att, skapa goda säljresultat. Vi tror att du som söker denna roll är en person som drivs av att arbeta i team och att du med högt engagemang har förmågan att utveckla dina kollegors kunskap inom försäljning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning. Välkommen hem Clas Ohlson erbjuder en inkluderande och uppmuntrande arbetsmiljö där alla förväntas ta initiativ och våga prova nya saker. Ditt driv och din lust att utveckla Clas Ohlson tillsammans med oss är det som får oss att ligga steget före. Vi tror på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrunder, personligheter, erfarenheter och kompetenser är viktiga för vår framgång. Förutom möjligheten att växa med oss så erbjuder vi också marknadsmässig lön, personalrabatt, rörlig ersättning, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Vill du veta mer om oss? Klicka på följande länk och ta del av våra medarbetares berättelser. Bli en del av oss! Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder!Ansök redan idag - dock inte senare än 22 April 2024.Rekryteringsprocessen är igång och vi genomför intervjuer och urval löpande. Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef [email protected] Välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024