Välkommen att vara med på en spännande resa inom retail! Är du en modern ledare och en ”överträffare” kan det vara dig vi väntar på! Företaget, Babyworld AB, är en del av BabySamfamiljen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel in om barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning. Vi har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel i Sverige. Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor. Nu söker vi dig som är trygg i din ledarroll, du gillar att sälja och brinner för kundmötet. Du är bra på att coacha, utveckla och förädla ditt team. Du gillar att jobba i ett tidvis högt tempo i butiksmiljö och det som driver dig är att, tillsammans med teamet, nå och överträffa både kundernas förväntningar och uppsatta mål. Vi söker dig som: Är trygg i ett coachande och tydligt ledarskap Förstår vikten av att alltid sätta kundmötet i fokus Tar initiativ för att maximera butikens ekonomiska resultat. Vill vara en aktiv del av ditt säljteam. Är strukturerad och organiserad. Är lösningsorienterad. Har intresse och förståelse för att stärka sambandet mellan Butik & E-handel. Du kommer att ansvara för butikens framgång och drift genom att, efter konceptuella riktlinjer, jobba med butiken som marknadsplats, utveckla och motivera en grupp om ca 6 säljare, coacha dina medarbetare för att uppnå fina försäljningsresultat och en hög kundnöjdhet. Du kommer att jobba för att leva upp till den moderna kundens höga förväntningar där flexibilitet och service i alla led är viktigare någonsin, detta tillsammans med att aktivt jobba för butikens nyckeltalsutveckling och resultat. Det är ett krav att du har minst två års dokumenterad erfarenhet som butikschef och meriterande är om du tidigare jobbat med inriktning på personlig försäljning inom sällanköp. Vidare ser vi att du är van att jobba i kedjedrift och känner dig trygg med att följa uppsatta mål och nyckeltal. Vi erbjuder dig en utmanande resa i en fantastisk bransch där dina tidigare erfarenheter kommer att vara betydelsefulla. Som butikschef hos oss får du ett stort ansvar att tillsammans med ditt team vill ge alla våra stora och små kunder det bästa som går att få i from av service, bemötande och kunskap. Till din hjälp finns en hel organisation som också brinner för kundmötet och kommer att göra allt för att du skal lyckas. Skicka in din ansökan nu, eller senast 20/6. Då tjänsten är vakant kommer vi att löpande gå igenom alla ansökningar och det innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Är du en driven ledare som älskar mötet med människor, brinner för försäljning och vill bygga en butik där både kunder och medarbetare trivs? Då vill vi gärna höra från dig! Vi söker nu drivna stjärnor till vår kandidatpool för framtida butikschefsroller runt om i Sverige. Vi utgår ifrån att du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller service. Om du har erfarenhet som butikschef eller annan ledarposition är det en merit, men det viktigaste för oss är din inställning, ditt engagemang och din vilja att utvecklas. Skicka in ditt CV idag för att anmäla ditt intresse och för att vara sökbar i vår kandidatpool. På så vis har vi möjlighet att kontakta dig om din profil matchar våra behov för framtida roller. Mer om rollen Tjänsten som butikschef på Glitter innebär att du är en ledare med personal- och resultatansvar där huvuduppgiften är den dagliga driften av butiken och att leda butikens medarbetare. En stor del av jobbet är att leda och inspirera butikens säljare samt att skapa ett team där ni har en positiv gemenskap och tillsammans jobbar för att nå försäljnings- och resultatmålen i butiken. På Glitter jobbar vi aktivt med varje kund som kommer in. Därför är det viktigt att du älskar försäljning och motiveras av att jobba mot högt uppsatta mål. Du gillar att ge Glitters unika säljande service och att styla kunder med våra fina produkter. För oss är det viktigt att ta till vara på kunderna och ge dem den bästa servicen så att de väljer att komma tillbaka. På Glitter vill vi ha roligt på jobbet, då arbetsglädje sprider sig i butiken och smittar av sig på kunderna. Självklart arbetar du också efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Är det här du? Du älskar handel och försäljning Du motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål Ett brinnande engagemang och ett starkt intresse för mode Affärsmannaskap och ekonomisk förståelse och intresse Leder och entusiasmerar dina medarbetare Jobbar självständigt Arbetar strukturerat och målinriktat Positiv inställning Vad vi erbjuder dig En inspirerande och kul arbetsplats med trevliga kollegor Ledaransvar med bra stöd God introduktion, utmaningar och fina möjligheter till utveckling Goda arbetsförhållanden och bra personalrabatt Välkommen med ditt CV och personliga brev idag! OBS! Glitter genomför en kontroll av utdrag från belastningsregistret i urvalsprocessen för att säkerställa att kandidater uppfyller tjänstens krav. Utdraget hanteras enligt gällande lagstiftning och integritetspolicy.
Är du en engagerad ledare som har ett intresse för teknik och en känsla för service? Vill du arbeta på ett globalt familjeföretag där du får vara med och utveckla vår verksamhet? Då kan det vara dig vi söker som ny platschef i Kristianstad! Vad innebär tjänsten? Som platschef ansvarar du för filialen och dess personal, samt för att styra och planera verksamheten för att nå uppsatta budgetmål. Med ett strategiskt, engagerat och tydligt ledarskap är ditt uppdrag att fortsätta utveckla filialen framåt. Du bidrar till att verksamheten förändras i takt med våra kunders önskemål och krav. Till din hjälp har du 4 butikssäljare och 3 servicetekniker, och tillsammans arbetar ni för att på ett professionellt och ödmjukt sätt finna den bästa lösningen för varje enskild kund. Du kommer att ha kontakt med såväl nya som befintliga kunder, med fokus på att skapa nya affärsmöjligheter i Kristianstad med omnejd. Du kommer mestadels att befinna dig på plats i butiken och driva det dagliga arbetet, men även delta på mässor och event. Du rapporterar till regionchef och erbjuds ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt. Hydroscand erbjuder även goda möjligheter till utveckling genom både interna och externa utbildningar. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Som ny medarbetare på Hydroscand får du alltid en tydlig introduktionsplan och blir tilldelad en mentor, allt för att säkerställa att du får en så bra upplärning som möjligt. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Vem är du? Du bör ha ett tekniskt intresse, en känsla för service och goda ledaregenskaper. Du bör även vara lösningsorienterad, handlingskraftig och ha en affärsmässig inställning. Vi förutsätter att du är målinriktad, har erfarenhet av ledarskap samt att du är drivande och kreativ. Vi ser gärna att du har kännedom kring lokala företag och industrier. Du bör ha förmågan att överblicka helheten samt skapa ett gott arbetsklimat, med förmågan att engagera andra. Att alltid sätta kunden i fokus ser vi som en självklarhet. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Patrik Linde (distriktschef) på telefon 0451-38 84 83. Sista ansökningsdag är den 16 juni 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från bemanningsföretag. För mer företagsinformation vänligen besök Hydroscands webbplats, hydroscand.se.
Är du en engagerad ledare som har ett intresse för teknik och en känsla för service? Vill du arbeta på ett globalt familjeföretag där du får vara med och utveckla vår verksamhet? Då kan det vara dig vi söker som ny platschef i Halmstad! Vad innebär tjänsten? Som platschef ansvarar du för filialen och dess personal, samt för att styra och planera verksamheten för att nå uppsatta budgetmål. Med ett strategiskt, engagerat och tydligt ledarskap är ditt uppdrag att fortsätta utveckla filialen framåt. Du bidrar till att verksamheten förändras i takt med våra kunders önskemål och krav. Till din hjälp har du två butikssäljare och två servicetekniker, och tillsammans arbetar ni för att på ett professionellt och ödmjukt sätt finna den bästa lösningen för varje enskild kund. Du kommer att ha kontakt med såväl nya som befintliga kunder, med fokus på att skapa nya affärsmöjligheter i Halmstad med omnejd. Du kommer mestadels att befinna dig på plats i butiken och driva det dagliga arbetet, men även delta på mässor och event. Du rapporterar till regionchef och erbjuds ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt. Hydroscand erbjuder även goda möjligheter till utveckling genom både interna och externa utbildningar. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Som ny medarbetare på Hydroscand får du alltid en tydlig introduktionsplan och blir tilldelad en mentor, allt för att säkerställa att du får en så bra upplärning som möjligt. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Vem är du? Du bör ha ett tekniskt intresse, en känsla för service och goda ledaregenskaper. Du bör även vara lösningsorienterad, handlingskraftig och ha en affärsmässig inställning. Vi förutsätter att du är målinriktad, har erfarenhet av ledarskap samt att du är drivande och kreativ. Vi ser gärna att du har kännedom kring lokala företag och industrier. Du bör ha förmågan att överblicka helheten samt skapa ett gott arbetsklimat, med förmågan att engagera andra. Att alltid sätta kunden i fokus ser vi som en självklarhet. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Tommy Sjöblom (regionchef) på telefon: 070-648 46 90. Urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från bemanningsföretag. För mer företagsinformation vänligen besök Hydroscands webbplats, hydroscand.se.
WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare är alla överens: vi sitter still för mycket, övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Forskningen är tydlig, och på STC vill vi vara en del av lösningen genom att få fler människor i rörelse. Men vi behöver din hjälp! Vi söker nu en Gymansvarig på 75 % som vill ta ansvar för att driva tillväxten i ett av våra viktigaste gym i Götene, Mariestad och Skara och utveckla vårt ledarskap i linje med vår mission och värdegrund. Ditt uppdrag Som Gymansvarig har du ett helhetsansvar för den dagliga driften, servicen och tillväxten och rapporterar till Distriktschefen i distrikt MITT 4. Du ansvarar för att säkerställa en utmärkt medlemsupplevelse, coachar och utvecklar ditt team samt ser till att gymmet är väl underhållet. Tillsammans med ditt team av gymvärdar driver du schemaläggning, bemanning och försäljning för att inspirera fler människor att komma i rörelse men inkluderar inte personalansvar. Du följer också upp gruppträning och personlig träning i nära samarbete med din distriktschef och gruppträningsansvarig (GTA) samt central träningschef. Din roll är central för gymmets utveckling och framgång, och du har ett helhetsperspektiv som täcker allt från daglig drift till långsiktig tillväxt och medlemsnöjdhet. Din roll kommer vara operativt aktiv där du befinner dig nära medlemmen för bästa service. Observera att arbetstiden kommer att vara schemalagd under dagtid, kvällstid samt under helger. Detta innebär att flexibilitet kring arbetstider är ett krav för tjänsten. Du förväntas kunna anpassa dig till ett varierande schema och vara tillgänglig för arbete under olika tidpunkter för att möta verksamhetens behov och säkerställa en hög servicenivå för våra medlemmar. Vem är du? Som person drivs du av att inspirera andra och har en stark känsla för service och ledarskap. Du trivs i en dynamisk miljö där du har möjlighet att påverka och utveckla både ditt team och gymmets verksamhet. Med en positiv och lösningsorienterad inställning är du duktig på att bygga relationer, såväl internt som externt, och du har en förmåga att engagera både medarbetare och medlemmar. Du har en förmåga att växla mellan operativa och strategiska uppgifter och känner dig bekväm med att ta initiativ och fatta beslut. Du är en naturlig ledare som inte bara motiverar andra utan också ständigt utvecklar dig själv och söker nya sätt att förbättra och effektivisera arbetet. Du har också en stark affärsmässig förståelse och förmåga att identifiera tillväxtmöjligheter, samtidigt som du alltid sätter medlemmarnas upplevelse i första rummet. Krav: God förmåga att arbeta resultatinriktat med fokus på försäljning och medlemsnöjdhet. Vana att arbeta med schemaläggning och personalplanering. Talar och skriver flytande på svenska och engelska. B-körkort Meriterande: Erfarenhet av att arbeta som team lead, gärna inom tränings-, service- eller detaljhandelsbranschen. Erfarenhet av att leda och coacha personal. Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Varför STC? Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil men där vi även värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Kicki Häggblom på [email protected] Sista ansökningsdag: 2024-05-11 Löpande intervjuer kommer ske.
Brinner du för försäljning och att skapa goda resultat tillsammans med ett team? Vill du vara med på en spännande resa och driva Motonet framåt? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu avdelningsansvariga för våra fem avdelningar inom lager och logistik, kassa och informationsfisk, försäljning, reservdelsförsäljning och företagsförsäljning. Vad söker vi i dig? Tidigare erfarenhet av service och kundorienterat arbete inom detaljhandeln, så som varulogistik, kampanjuppföljning och resultatfrämjande exponering Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse för någon eller några av våra produktkategorier Är du intresserad av rollen som ansvarig för vår reservdels- eller företagsförsäljning, då är kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning. Rollen som avdelningsansvarig I rollen som avdelningsansvarig kommer du att: Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen Bli en del av varuhusets ledningsgrupp Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågpr som rör din avdelning Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar Varför ska du välja Motonet? Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel. Lönen är kollektivavtalsenlig och sätts utifrån din branschvana enligt nivåer i detaljhandelsavtalet. Andra förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: Friskvårdsbidrag Tjänstepension Månatlig bonus En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige Rekryteringsprocessen Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 25 maj 2025 och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Anna Hermansson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
Är du en driven ledare som älskar mötet med människor, brinner för försäljning och vill bygga en butik där både kunder och medarbetare trivs? Då vill vi gärna höra från dig! Vi söker nu drivna stjärnor till vår kandidatpool för framtida butikschefsroller runt om i Sverige. Vi utgår ifrån att du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller service. Om du har erfarenhet som butikschef eller annan ledarposition är det en merit, men det viktigaste för oss är din inställning, ditt engagemang och din vilja att utvecklas. Skicka in ditt CV idag för att anmäla ditt intresse och för att vara sökbar i vår kandidatpool. På så vis har vi möjlighet att kontakta dig om din profil matchar våra behov för framtida roller. Mer om rollen Tjänsten som butikschef på Glitter innebär att du är en ledare med personal- och resultatansvar där huvuduppgiften är den dagliga driften av butiken och att leda butikens medarbetare. En stor del av jobbet är att leda och inspirera butikens säljare samt att skapa ett team där ni har en positiv gemenskap och tillsammans jobbar för att nå försäljnings- och resultatmålen i butiken. På Glitter jobbar vi aktivt med varje kund som kommer in. Därför är det viktigt att du älskar försäljning och motiveras av att jobba mot högt uppsatta mål. Du gillar att ge Glitters unika säljande service och att styla kunder med våra fina produkter. För oss är det viktigt att ta till vara på kunderna och ge dem den bästa servicen så att de väljer att komma tillbaka. På Glitter vill vi ha roligt på jobbet, då arbetsglädje sprider sig i butiken och smittar av sig på kunderna. Självklart arbetar du också efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Är det här du? Du älskar handel och försäljning Du motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål Ett brinnande engagemang och ett starkt intresse för mode Affärsmannaskap och ekonomisk förståelse och intresse Leder och entusiasmerar dina medarbetare Jobbar självständigt Arbetar strukturerat och målinriktat Positiv inställning Vad vi erbjuder dig En inspirerande och kul arbetsplats med trevliga kollegor Ledaransvar med bra stöd God introduktion, utmaningar och fina möjligheter till utveckling Goda arbetsförhållanden och bra personalrabatt Välkommen med ditt CV och personliga brev idag! OBS! Glitter genomför en kontroll av utdrag från belastningsregistret i urvalsprocessen för att säkerställa att kandidater uppfyller tjänstens krav. Utdraget hanteras enligt gällande lagstiftning och integritetspolicy.
WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare är alla överens: vi sitter still för mycket, övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Forskningen är tydlig, och på STC vill vi vara en del av lösningen genom att få fler människor i rörelse. Men vi behöver din hjälp! Vi söker nu en Gymansvarig på 100% som vill ta ansvar för att driva tillväxten i ett av våra områden med Skövde Staketgatan, Falköping samt Vara och utveckla vårt ledarskap i linje med vår mission och värdegrund. Ditt uppdrag Som Gymansvarig har du ett helhetsansvar för den dagliga driften, servicen och tillväxten och rapporterar till Distriktschefen i Mitt 3. Du ansvarar för att säkerställa en utmärkt medlemsupplevelse, coachar och utvecklar ditt team samt ser till att gymmet är väl underhållet. Tillsammans med ditt team av gymvärdar driver du schemaläggning, bemanning och försäljning för att inspirera fler människor att komma i rörelse men inkluderar inte personalansvar. I din roll ingår det även företag- och föreningskontakt samt eventplanering i ditt område. Du följer också upp gruppträning och personlig träning i nära samarbete med din distriktschef och gruppträningsansvarig (GTA) samt central träningschef. Din roll är central för gymmets utveckling och framgång, och du har ett helhetsperspektiv som täcker allt från daglig drift till långsiktig tillväxt och medlemsnöjdhet. Din roll kommer vara operativt aktiv där du befinner dig nära medlemmen för bästa service. Observera att arbetstiden kommer att vara schemalagd under dagtid, kvällstid samt under helger. Detta innebär att flexibilitet kring arbetstider är ett krav för tjänsten. Du förväntas kunna anpassa dig till ett varierande schema och vara tillgänglig för arbete under olika tidpunkter för att möta verksamhetens behov och säkerställa en hög servicenivå för våra medlemmar. Vem är du? Som person drivs du av att inspirera andra och har en stark känsla för service och ledarskap. Du trivs i en dynamisk miljö där du har möjlighet att påverka och utveckla både ditt team och gymmets verksamhet. Med en positiv och lösningsorienterad inställning är du duktig på att bygga relationer, såväl internt som externt, och du har en förmåga att engagera både medarbetare och medlemmar. Du har en förmåga att växla mellan operativa och strategiska uppgifter och känner dig bekväm med att ta initiativ och fatta beslut. Du är en naturlig ledare som inte bara motiverar andra utan också ständigt utvecklar dig själv och söker nya sätt att förbättra och effektivisera arbetet. Du har också en stark affärsmässig förståelse och förmåga att identifiera tillväxtmöjligheter, samtidigt som du alltid sätter medlemmarnas upplevelse i första rummet. Krav: God förmåga att arbeta resultatinriktat med fokus på försäljning och medlemsnöjdhet. Vana att arbeta med schemaläggning och personalplanering. Talar och skriver flytande på svenska och engelska. B-körkort Meriterande: Erfarenhet av att arbeta som team lead, gärna inom tränings-, service- eller detaljhandelsbranschen. Erfarenhet av att leda och coacha personal. Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Varför STC? Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil men där vi även värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Louise Ljungemo på ([email protected]). Sista ansökningsdag: 2025-04-06
Brinner du för försäljning och att skapa goda resultat tillsammans med ett team? Vill du vara med på en spännande resa och driva Motonet framåt? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu avdelningsansvariga för våra fyra avdelningar inom lager och logistik, försäljning och kassa, reservdelsförsäljning och företagsförsäljning i Umeå. Vad söker vi i dig? Tidigare erfarenhet av service och kundorienterat arbete inom detaljhandeln, så som varulogistik, kampanjuppföljning och resultatfrämjande exponering Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse för någon eller några av våra produktkategorier Är du intresserad av rollen som ansvarig för vår reservdels- eller företagsförsäljning, då är kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning. Rollen som avdelningsansvarig I rollen som avdelningsansvarig kommer du att: Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen Bli en del av varuhusets ledningsgrupp Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågpr som rör din avdelning Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar Varför ska du välja Motonet? Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel. Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: Månadslön utifrån branschvana och nivåer i detaljhandelskollektivavtal Friskvårdsbidrag Tjänstepension Månatlig bonus En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige Rekryteringsprocessen Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef Jonas Stenergard på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare är alla överens: vi sitter still för mycket, övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Forskningen är tydlig, och på STC vill vi vara en del av lösningen genom att få fler människor i rörelse. Men vi behöver din hjälp! Vi söker nu en Gymansvarig på 100 % som vill ta ansvar för att driva tillväxten till flera av våra viktigaste gym i södra Stockholm och utveckla vårt ledarskap i linje med vår mission och värdegrund. Ditt uppdrag Som Gymansvarig har du ett helhetsansvar för den dagliga driften, servicen och tillväxten och rapporterar till Distriktschefen i Stockholm. Du ansvarar för att säkerställa en utmärkt medlemsupplevelse, coachar och utvecklar ditt team samt ser till att gymmen är väl underhållna. Tillsammans med ditt team av gymvärdar driver du schemaläggning, bemanning och försäljning för att inspirera fler människor att komma i rörelse men inkluderar inte personalansvar. Du följer också upp gruppträning och personlig träning i nära samarbete med din distriktschef och gruppträningsansvarig (GTA) samt central träningschef. Din roll är central för gymmens utveckling och framgång, och du har ett helhetsperspektiv som täcker allt från daglig drift till långsiktig tillväxt och medlemsnöjdhet. Din roll kommer vara operativt aktiv där du befinner dig nära medlemmen för bästa service. Observera att arbetstiden kommer att vara schemalagd under dagtid, kvällstid samt under helger. Detta innebär att flexibilitet kring arbetstider är ett krav för tjänsten. Du förväntas kunna anpassa dig till ett varierande schema och vara tillgänglig för arbete under olika tidpunkter för att möta verksamhetens behov och säkerställa en hög servicenivå för våra medlemmar. Vem är du? Som person drivs du av att inspirera andra och har en stark känsla för service och ledarskap. Du trivs i en dynamisk miljö där du har möjlighet att påverka och utveckla både ditt team och gymmets verksamhet. Med en positiv och lösningsorienterad inställning är du duktig på att bygga relationer, såväl internt som externt, och du har en förmåga att engagera både medarbetare och medlemmar. Du har en förmåga att växla mellan operativa och strategiska uppgifter och känner dig bekväm med att ta initiativ och fatta beslut. Du är en naturlig ledare som inte bara motiverar andra utan också ständigt utvecklar dig själv och söker nya sätt att förbättra och effektivisera arbetet. Du har också en stark affärsmässig förståelse och förmåga att identifiera tillväxtmöjligheter, samtidigt som du alltid sätter medlemmarnas upplevelse i första rummet. Krav: God förmåga att arbeta resultatinriktat med fokus på försäljning och medlemsnöjdhet. Vana att arbeta med schemaläggning och personalplanering. Talar och skriver flytande på svenska och engelska. B-körkort Meriterande: Erfarenhet av att arbeta som team lead, gärna inom tränings-, service- eller detaljhandelsbranschen. Erfarenhet av att leda och coacha personal. Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Varför STC? Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil men där vi även värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Linus Svan på [email protected] Sista ansökningsdag: 2024-03-14
Välj ett jobb för att visa detaljer