Butikschef till Lyko Gränden

Brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att coacha dina kollegor till att nå sina mål och känna motivation på jobbet? Älskar du dessutom skönhet och att ge dina kunder magisk service och rådgivning? Härligt! Läs då vidare då vi kan ha drömjobbet för dig. Nu söker vi nämligen en Butikschef till vår butik i Lyko Gränden! 💄 Vad du kommer att fokusera på Som Butikschef på Lyko är det inte bara resultat i siffror som räknas. Förvisso arbetar du för att butiken ska nå sina mål och nyckeltal, men vi är otroligt måna om våra fantastiska medarbetare och lägger stor vikt vid att du i rollen som ledare drivs av att ge varje enskild individ möjligheten att ta ansvar och utvecklas! Som butikschef kommer du utöver detta även arbeta med att: - Arbeta aktivt med försäljning och vara kundens personliga rådgivare och skönhetsexpert. - Ansvara för att butiken är rätt bemannad genom att lägga schema och rekrytera nya medarbetare vid behov. - Ha full koll på våra kampanjer och se till att skyltning såväl som merchandising är spot on. Vi arbetar enligt “Let´s WOW! The Lyko Way" i mötet med våra kunder, något du också utbildar dina medarbetare i. Här är det extra viktigt att du är en förebild och en sann ambassadör som lever våra värderingar fullt ut. Vi uppmanar nytänkande och är säkra på att du har en hel rad spännande idéer som kan bidra till att förbättra butiken. Vill du bolla idéer så finns vår superhärliga Butikschefsgrupp, en plattform där kunniga och drivna butikschefskollegor delar med sig av både erfarenhet, kunskap och idéer. Vem du är För att trivas i den här rollen tror vi att du är en engagerad energispridare som brinner för ledarskap och försäljning. Dessutom fullkomligt älskar du allt som rör skönhet och trivs som bäst när du får dela med dig av din kunskap. Bakgrund/skills du behöver ha: - Genuint intresse av att coacha dina medarbetare och finner glädje i att se andra utvecklas. - Strukturerad och bra på att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. - Prestigelös och jobbar gärna såväl högt som lågt med allt från att skriva kassarapporter till att hänga upp skyltar i butiken. - Förmåga att på ett rakt och tydligt sätt kommunicera ditt budskap. - Van vid att arbeta mot uppsatta mål och bekväm med att regelbundet följa upp dessa tillsammans med dina medarbetare. - Ledarerfarenhet. Dessutom är det ett plus i kanten om du tidigare har: - Ledarerfarenhet inom detaljhandeln. - Kunskap om detaljhandelsavtalet och/eller frisörsavtalet. - Byggt kampanjer eller har visual erfarenhet. Övrig information Tillträde: omgående Anställningsgrad: heltid. Anställningsform: tillsvidaretjänst med inledande provanställning Lön: Fast månadslön + bonus. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund Därför kommer du trivas på Lyko Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärssidor! Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ⭐ Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök redan idag då urval sker löpande! Har du frågor om tjänsten maila Regionchef, Sofi Stenlund, [email protected] Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till! This text is hidden

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jula Södertälje söker Varuhuschef

Varuhuschef Jula Södertälje    Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Södertälje söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!    Det här gör man som Varuhuschef  Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.    • Rollen innebär att: Du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. • Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. • Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. • Du kommer ha personalansvar för varuhusets medarbetare och rapporterar till Regionchef. • Det här är din bakgrund och dina erfarenheter • Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.  Det här är du som ledare och person Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild   Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare. Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Jula Södertälje söker Varuhuschef

Varuhuschef Jula Södertälje    Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Södertälje söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!    Det här gör man som Varuhuschef  Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.    • Rollen innebär att: Du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. • Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. • Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. • Du kommer ha personalansvar för varuhusets medarbetare och rapporterar till Regionchef. • Det här är din bakgrund och dina erfarenheter • Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.  Det här är du som ledare och person Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild   Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare. Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Jula Södertälje söker Varuhuschef

Varuhuschef Jula Södertälje    Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Södertälje söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!    Det här gör man som Varuhuschef  Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.    • Rollen innebär att: Du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. • Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. • Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. • Du kommer ha personalansvar för varuhusets medarbetare och rapporterar till Regionchef. • Det här är din bakgrund och dina erfarenheter • Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.  Det här är du som ledare och person Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild   Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare. Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
BUTIKSCHEF - JE T'AIME

Erfaren butikschef sökes till Je T'aime på Hamngatan i Stockholm!  Ur&Penn har lanserat ett nytt smyckeskoncept, Je T'aime! I dagsläget har vi en butik på Hamngatan i Stockholm och öppnar snart vår andra butik, i Helsingborg! OM OSS Ur&Penn är den ledande butikskedjan inom smycken, accessoarer och klockor i Skandinavien med över 100 butiker. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  Som medarbetare på Ur&Penn och Je T'aime blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj. Vi är i grunden ett familjedrivet företag med en värdegrund av glädje, tillit och vinnande attityd - det vill vi ska kännas hela vägen ut i butikerna. Som medarbetare hos Ur&Penn och Je T'aime arbetar du med service och hantverk. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus.  OM ROLLEN Som butikschef kommer du möta potentiella kunder och guida dem på resan till den lyxigaste av gåvor. Du kommer att arbeta med konsultationer kring förlovnings- och vigselringar och morgongåvor. Arbetsuppgifterna består primärt av: • Aktivt driva den dagliga försäljningen och arbeta med merförsäljning tillsammans med säljarna i butiken.  • Genomföra och utbilda i kundkonsultation.  • Utveckla konceptet tillsammans med berörda nyckelpersoner på huvudkontoret. • Anställa, leda och utveckla butiksmedarbetare.   • Styra och leda mot försäljnings- och timbudget samt ansvara för uppföljning. • Hantera schemaläggning, tidrapportering och attestering i tidrapporteringssystemet Quinyx. • Håltagning/piercing. • Permanent jewellery. • Batteribyte/enklare reparationer. • Ansvarig över att butikens alla medarbetare tar del av nya och befintliga produktinformation, rutiner och utbildningar. • Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla det nya konceptet! Våra butikschefer har en central roll i vår organisation och är fullt ansvarig för kvaliteten i butiken. Givetvis finns det ett centralt kontaktnät med regionchefer, andra butikschefer, store support och HR som supporterar dig med det du behöver.   Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning på 30 timmar i veckan. Arbetstiden är främst förlagd till vardagar och en löningshelg i månaden, men flexibilitet värdesätts.  OM DIG Vi söker en person som har erfarenhet från bröllopsbranschen och har kunskap kring smycken, diamanter, material och guld. Vidare ser vi att du har några års erfarenhet av kundkonsultationer i bröllops-, smyckes och gåvokategorin. Du motiveras av försäljning och har uppvisat goda resultat i en liknande roll. Vi tror att du beskriver dig själv som varm, serviceminded, stil- och modeintresserad. Tålamod och noggrannhet värdesätter vi högt.  För att vi ska trivas med varandra tror vi att du är en energirik lagspelare som älskar försäljning. Du har ett stort driv och intresserar dig för butiksmiljöer i allt från ledarskap, försäljning och butiksinredning. Vi ser gärna att du som person känner en stor känsla av ägandeskap och att du drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Problemlösning faller sig naturligt för dig och du har en hög prestationsförmåga. GRUNDLÄGGANDE KRAV Har minst 5 års arbetslivserfarenhet från detaljhandeln. Varav minst 2 år inom likvärdig roll. Fullständig gymnasieutbildning. MERITERANDE Tidigare har arbetat med schemaläggning systemet Quinyx. Tidigare erfarenhet av håltagning. VI PÅ UR&PENN ERBJUDER DIG En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.   En positiv och familjär arbetsmiljö. Personalrabatt på våra varumärken! NÄSTA STEG Processen består av urval på grundkriterier, sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister. Intervjuer sker löpande så ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Sista ansökningsdag är 2024-05-05 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses!

25 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Stationsövervakare

Avis & Budget Biluthyrning söker en serviceinriktad Supervisor till vårt uthyrningskontor i Globen The job is suitable for those who are motivated by creating results through others. You are goal-oriented, stimulate collaboration, support and build community among employees. You enjoy working with people and thrive in a fast-paced environment. Shift work occurs. Industry experience from car rental, service or trade operations is an advantage. Main responsibilities/tasks at the station: • Responsible for the day-to-day operation of the station (rental agreement, customer care, check-out and check-in of cars in our systems, preparation of cars for rental to our customers) • Plan for the right staffing and shift schedule at the station • Responsible for motivating, engaging and facilitating employees to create good customer experiences and good sales results at the station • Facilitates a good working environment at the station • Responsible for station staff reporting and following up on complaints • Ensure station staff are trained to provide good customer care • Ensure station staff complete daily and weekly checklists and reports •Environmental liability Qualities & Qualifications: • Ability to lead, motivate and create trust • Communicate in a good and appropriate way • Committed and solution-oriented • Dealing with stressful situations • Responsible and reliable • Encourages collaboration • Systematic, accurate and efficient • Independent and social • Service-minded and focused on understanding employee needs • Must be fluent in Swedish or English both orally and in writing, as the position involves a lot of contact with our customers • You must be comfortable speaking English. Other language skills are meritorious. • A category B driver's license is a requirement We can offer: • Varied and challenging tasks • Good working environment • Fixed monthly salary with the possibility of a bonus

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Platsansvarig till Nordic Wellness Umeå

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. I takt med vår expansion söker vi platsansvarig till Umeå Klockarbäcken. Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre. Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare. Dina arbetsuppgifter är bland annat: Receptionsarbete: försäljning, service och städ Rekrytering och bemanning för din klubb Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc. Skapa och hålla i event på din klubb Coacha din personal i sälj och service Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Att jobba på Nordic WellnessTräningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst. Tjänsten är 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Byggmax Kiruna söker Platschef

Nu söker vi en platschef till Byggmax i Kiruna. Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax anläggning i Kiruna.   Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass.Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med ledarskap i en snabbrörlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur är det här jobbet för dig! I rollen som Platschef är du ytterst ansvarig för att: • Skapa förutsättningar för butiken kan leverera förstklassig service till våra kunder och själv bidra till detta • Motivera och utveckla dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag, bland annat genom: rekrytering, introduktion och utvecklingsansvar • Arbeta med att sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris • Säkerställa en snygg, ren och lönsam anläggning • Sätta budget • Upprätta arbetsscheman och anpassa bemanning efter kundflöde och varuleveranser Att arbeta hos Byggmax:   Byggmax´s platschefer har förmågan att peppa sina medarbetare att ge 100 %, skapa strålande affärer och mycket nöjda kunder. Vidare deltar du som Platschef i den dagliga driften och för att lyckas i rollen har du en förmåga att prioritera, fatta beslut och leda i en dynamisk och fartfylld miljö. Kanske har du chefsansvar redan i dag eller känner dig redo för det? Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Alla medarbetare utför samtliga dagliga arbetsuppgifter, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan innehålla virkesplock, prismärkning, inventering, uppackning och kassatjänst. Därför behöver du kunna räkna och mäta obehindrat och köra truck (B-körkort är tillräckligt). Framförallt hjälper vi våra kunder att hitta vad de behöver för att förverkliga sina byggdrömmar.   Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Som Platschef arbetar man mestadels är arbetstiden förlagd på dagtid, men kvällar och helger förekommer. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet. Känner du att detta är rätt utmaning för dig?   Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten genom att klicka på "sök tjänsten här". Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Recruitment, har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Malin Niklasson.   Vi ser gärna att ditt CV är i PDF-format. Välkommen till Byggmax! Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har butiker spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in. Byggmax Group består av Byggmax, Buildor och Skånska Byggvaror. 2017 omsatte Byggmax Group ca 5,3 miljarder kronor och expansionen fortsätter. Den första Byggmax-butiken slog upp portarna 1993 och 17 år senare, 2010, noterades Byggmax Groups aktie på Stockholmsbörsen. Buildor förvärvades i november 2015 och kort därefter, i januari 2016, förvärvades Skånska Byggvaror. Byggmax Group har etablerat en stark marknadsposition på den nordiska gör-det-själv-marknaden och avsikten är att fortsätta växa med god lönsamhet. Detta kommer att ske genom en enkel och effektiv operationell modell och fokuserad tillväxt inom butiksexpansion, e-handel och sortimentsutveckling. Krav: Körkort: * B (Personbil)

25 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Sportringen Hemavan söker Butikschef!

Nu söker en driven butikschef till vår butik i vackra Hemavan. Vill du vara med och utveckla vår butik där fokus ligger på försäljning och service? Vi söker Dig som är driven och vill vara med och påverka! Hur ser din arbetsdag ut? Som butikschef kommer du att ha det direkta ansvaret för försäljning och personal i butiken. Du planerar, säkerställer och följer upp det dagliga arbetet med bemanning, inredning, och varuförsörjning. Du förväntas skapa en god laganda och genom ditt engagemang inspirera övriga butiksmedarbetare till att tillsammans driva försäljningen framåt. Du kommer att arbeta i den dagliga driften tillsammans med övriga medarbetare och blir givetvis en viktig förebild. Vem trivs hos oss? Som person söker vi dig som är glad, öppen och framåt med en stark egen drivkraft. För att trivas hos oss bör du vara en positiv person som ser möjligheter och gillar att ta dig an utmaningar. Du har en god känsla för service och nöjda kunder och ser en potentiell kund i varje besökare. Vidare är du strukturerad, kan sätta tydliga mål, skapa förutsättningarna för att nå dem. Vi värdesätter även att du kan ta och ge feedback på ett konstruktivt sätt och värnar om din allra viktigaste uppdragsgivare: kunden. Du gillar sport, friluftsliv och människor samt älskar att vara i butik och sälja. Vad förväntar vi oss av dig? Som butikschef ansvarar du för att driva butiken i enlighet med företagets affärsidé och fastställda budget. Du arbetar affärsmässigt och kostnadseffektivt samt har alltid kunden, som din viktigaste uppdragsgivare, i fokus. Du är en öppen person som är tydlig, både i din kommunikation och i ditt ledarskap. Du sätter tydliga mål, skapar förutsättningar för att lyckas nå dem, stöttar människor i genomförandet och är noga med uppföljningen. Du har dokumenterad erfarenhet från detaljhandel och har god produktkunskap samt ett stort intresse för produkterna som ingår i butikens sortiment. Vi förväntar oss även att du är med och skapar en god laganda och genom ditt engagemang inspirerar övriga butiksmedarbetare till att tillsammans driva försäljningen framåt. Intresserad? Då utmanar vi dig att ansöka så snart som möjligt. Vi påbörjar omgående vår rekryteringsprocess och intervjuer kommer ske löpande. Tillträde kommer ske så snart som möjligt. Välkommen till Sportringen - Ditt intresse vår passion!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
BUTIKSCHEF - MALL OF SCANDINAVIA

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice, merförsäljning och genom att arbeta aktivt med säljarna i butiken för att nå uppsatta mål.  Våra butikschefer har en ytterst central roll i vår organisation och är fullt ansvariga för kvaliteten i butiken. Givetvis finns det ett centralt kontaktnät med regionchefer, andra butikschefer, store support och HR som supporterar dig med det du behöver. Vi är ett bolag och vi hjälps åt! Som butikschef hos oss arbetar man även med att: • Anställa, leda och utveckla butiksmedarbetare.   • Säkerställa att Ur&Penns koncept efterföljs och vara ansvarig över inventering och kampanjer. • Styra och leda mot försäljnings- och timbudget samt ansvara för uppföljning. • Hantera schemaläggning, tidrapportering och attestering i tidrapporteringssystemet Quinyx. • Håltagning/piercing i öronen/näsan.  • Ansvarig över att butikens alla medarbetare tar del av ny och befintlig produktinformation, samt rutiner och utbildningar. Tjänsten är ett vikariat under ett år, på heltid (38,25h/v) med start omgående , med chans till förlängning! Placering: Mall Of Scandinavia, Solna. OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, som älskar försäljning! Du är en trygg ledare med stor känsla av ägandeskap och du drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Problemlösning faller sig naturligt för dig och du har en hög prestationsförmåga. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna från detaljhandeln. MERITERANDE • Tidigare arbetserfarenhet från Ur&Penn. • Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll. • Tidigare har arbetat med schemaläggning systemet Quinyx. • Tidigare har erfarenhet av detaljhandelsavtalet. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-05-05 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

25 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024