Butikschef

Sök bland 146 lediga jobb som Butikschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Butikschef till vår nya butik i Örebro

Här får du chansen att från start vara med och sätta din butik och ditt team, en otroligt spännande och lärorik möjlighet! I höst öppnar vi en ny butik i Boglundsängen i Örebro som blir vår tredje butik i Örebro.Vi ser fram emot att få in en ledare som kan vara med och starta upp och driva en efterlängtad butik för oss och Örebroborna. Butiken är tänkt att öppna i september 2024. Ända sedan starten för mer än 100 år sedan har vi på Clas Ohlson haft en stark företagskultur som präglas av en vilja att göra kunden nöjd. Vi är lagspelare som bryr oss om varandra, våra kunder och resultatet av det vi gör, och vi har ett uttalat mål om att vara ledande inom hållbarhet. Om du delar vår ambition att hela tiden åstadkomma mer kan vi erbjuda dig fantastiska möjligheter att växa både personligen och professionellt. Vi tror på dig. Kom och väx med oss! Du ansvarar för att bygga och utveckla ett vinnande team. Du har ett ägandeskap för hela butiken och dess lönsamhet genom att arbeta såväl operativt som strategiskt. Tillsammans med ditt team driver och utvecklar du butiken inom ramarna för Clas Ohlsons framgångsrika butikskoncept. Med ett coachande ledarskap inspirerar du dina medarbetare att våga utmana sig själva och skapa positiva kundupplevelser. Du värnar och uppmuntrar ett öppet arbetsklimat där dina medarbetare delar kunskap, nytänkande och idéer till ständig förbättring. Som butikschef på Clas Ohlson har du ett ledarskap som bidrar till inkludering och medarbetare som utvecklas och tar ansvar. Vi förväntar oss att du kan: Tillgodose och utveckla förutsättningarna för Clas Ohlsons kundservicekoncept Driva försäljning genom att coacha och utbilda medarbetare till att skapa goda kundupplevelser och försäljningsresultat Utvärdera, coacha och utveckla medarbetarnas prestationer genom att sätta mål och ge feedback Planera och driva butiksverksamheten på både lång och kort sikt Implementera, analysera och följa upp butikens nyckeltal samt årliga handlingsplan Bemanningsplanera och arbeta med schemaläggning på både lång och kort sikt Vem söker vi? Vi tror att du som söker tjänsten har en naturlig ledarskapsförmåga och att du drivs av att motivera och inspirera medarbetare att nå sin fulla potential. Du har ett starkt resultatfokus och genom ditt engagemang och goda planeringsförmåga lyckas du med att framgångsrikt organisera det dagliga arbetet i butik. Du trivs i en snabbrörlig bransch där utveckling, förändring och hållbarhet är en naturlig del av vår vardag. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och erfarenhet från projektledning eller från annan butiksöppning är meriterande. Avklarad gymnasieutbildning, utbildning inom företagsekonomi eller butiksledning är meriterande Minst två års arbetslivserfarenhet av en ledande befattning, gärna inom detaljhandel Goda kunskaper inom MS Office och erfarenhet av butiksspecifika IT-system Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning. Välkommen hem Vår arbetsplats erbjuder en inkluderande och uppmuntrande miljö där vi förväntas ta initiativ och ha mod att prova nya saker. Ditt driv och din lust att utveckla Clas Ohlson tillsammans med oss är det som får oss att ligga steget före. Vi tror på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrund, personlighet, erfarenhet och kompetenser är vägen till framgång. Förutom möjligheten att växa med oss så erbjuder vi också marknadsmässig lön, tjänstepension, rörlig ersättning, personalrabatt, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. För att veta mer om hur det är att jobba hos oss, klicka på följande länk och ta del av våra medarbetares berättelser. Bli en del av oss! Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder!Vill du vara med och öppna vår nya butik och bygga ett vinnande team? Vi genomför intervjuer och urval löpande, därför ser vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än 2024-05-12. Om du har ytterligare frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef [email protected] Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Butikschef - Coop Gislaved

Drivs du av affärsmannaskap och tycker om att leda och utveckla andra? Då kan du vara rätt butikschef för oss! Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Hos oss hittar du allt det där du behöver för både vardag och helg och alltid i en hållbar anda. Vi söker nu en butikschef till vår butik Coop Gislaved. Som butikschef ansvarar du för butikens alla delar, såsom kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Du har ett gediget intresse av människor och service och det mest centrala blir att skapa energi och engagemang bland dina medarbetare för att erbjuda bästa tänkbara butik. Du kommer att ansvara för den dagliga driften och viktiga beslut som påverkar butikens utveckling. Med matglädje som ledord och med kunden i fokus är du duktig på att engagera medarbetarna till att skapa en välkomnande atmosfär i din butik. Varmt välkommen med din ansökan! I ditt arbete ingår att: - I alla lägen vara ett föredöme och agera i linje med Coops värderingar - Säkerställa utifrån gemensamma modeller och verktyg en väl fungerande butiksdrift i alla delar - Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken - Coacha, engagera och utveckla medarbetarna - Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc - Fullt resultat- och budgetansvar för butiken - Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet fungerar i butiken - Ansvara för att Coops hållbarhetspolicy efterlevs - Löpande genomföra uppföljning av mål och handlingsplaner och nyckeltal till butiken Vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap då ledning och utveckling av medarbetare är en stor del i din vardag. För att lyckas med detta måste du ha lätt för att kommunicera, vara tydlig i ditt ledarskap, vara entusiasmerande samt använda din sociala lyhördhet. Vi ser att du har erfarenhet och utbildning från detaljhandeln så du vet vad som krävs för att skapa en effektiv och lönsam verksamhet. Coop erbjuder dig ett spännande och stimulerande chefsjobb i en verksamhet med alla möjligheter för dig som vill utvecklas. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiden innefattar kvällar och helger och omfattar samtliga förekommande arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom kassatjänst, plock och kundbemötande. Utbildning - Minst gymnasieutbildning är ett krav. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom tex ekonomi eller annat relevant område - Ledarutbildning Erfarenhet/kompetens - Tjänsten kräver erfarenhet och kompetens inom detaljhandel avseende försäljning och gärna inom ledarskap - Dokumenterad mycket god erfarenhet av att leda personal - Dokumenterad goda resultat i verksamhet med eget resultatansvar - Dokumenterad erfarenhet av att leda förändrings- och förbättringsarbete - Datavana vad gäller Office-paketet - Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, är ett krav Tempot i butiken kommer att vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. Vill du veta mer angående tjänsten kontakta Regionchef Sofie Zeilon tfn: 010-747 00 21 alt mail: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se Vi vill ha din ansökan senast 14 maj Coop Väst AB har drygt 940 000 medlemmar och driver idag 184 Coopbutiker med en samlad nettoomsättning på ca 9,3 miljarder kronor. Föreningsområdet är från Strömstad till Laholm i Väst samt Västervik till Borgholm i Öst. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

24 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Butikschef KungSängen Örebro

OM JOBBET Är du en naturlig ledare med dokumenterat goda resultat och ett stort intresse för inredning och design? Som butikschef hos oss är dina främsta arbetsuppgifter att ansvara för butikens drift, arbeta med tydliga försäljningsmål och nyckeltal samt inspirera, följa upp och coacha dina kollegor inom försäljning och kundbemötande. Du har ett övergripande personal- och schemaansvar där du optimera bemanningen efter företagets verksamhet. I din roll ingår att utbilda i och upprätthålla KungSängens säljprocess och bidra till att höja kunskapsnivån inom hälsa, sömn och KungSängens produkter. Som butikschef ser vi att du bidrar till positiv stämning, högt kundfokus och ökat engagemang kring försäljning och lönsamhet. Du möts varje dag av nya utmaningar i ett stimulerande jobb med frihet under ansvar. Med ett litet team får du chansen att skapa nära relationer och ett sammansvetsat arbete med fokus på kundkontakt och gemensam utveckling. Om KungSängen KungSängen är en ledande detaljhandelskedja som sedan 1998 tillverkar sängar för hand i Enköping. Vi har ett fyrtiotal butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder. KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet. Att jobba hos oss KungSängen är en slimmad organisation trots att vi finns i nästan hela landet. Här är varje individ en oerhört viktig kugge i maskineriet där alla har ett gemensamt mål – att överträffa kundens förväntan. På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter en mångfaldig och inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad. Läs mer om KungSängen som arbetsplats på www.kungsangen.com/jobba-hos-oss. Du som söker Även du som söker till oss behöver förstås dela våra värdegrunder. Du som älskar att möta dina kunder varje dag, du som tycker om utmaningar och att ta personligt ansvar. Du som ser att alla människor har lika värde och som möter alla med respekt. Du som vill vara en del av ett sammansvetsat team och som på alla sätt känner igen dig i texten ovan. Dig vill vi gärna träffa. Som butikschef söker vi dig som är kund- och säljorienterad med ett stort intresse och gedigen kunskap inom försäljning och kundbemötande. Vi ser att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och har goda ledaregenskaper. Du ser och uppmuntrar utvecklingsmöjligheter i ditt arbete och drivs av att inspirera dina kollegor. Du har en god pedagogisk förmåga och kunskaper i att ge konstruktiv feedback. Som butikschef på KungSängen delar du vårt intresse för inredning och design och har en förmåga att se vad som behöver göras inom driften av din butik. Tjänsten är på 100% med arbete 2 helger per månad Rekryteringen sker löpande, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontaka Regionchef Caroline Stenmo, [email protected]. Skicka in din ansökan genom att klicka på "Sök detta jobb".

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Butikschef Hälsokraft Täby Centrum

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om jobbet BUTIKSCHEF – HÄLSOKRAFT, WESTFIELD TÄBY CENTRUM Är du Hälsokraft, Westfield Täby Centrums nya butikschef? Vi söker nu en ledare som vill se till att våra kunder får en fantastisk upplevelse hos oss och i centrumet! Är du en person som älskar att inspirera och få personer att jobba tillsammans som ett team? Hälsokraft har en prestigelös kultur och hos oss får du möjlighet att både utveckla dig själv och andra i en inspirerande miljö med mycket fart. DIN ROLL I rollen som butikschef söker vi en driftig ledare med ett brinnande intresse för hälsa, naturlig skönhet, försäljning och kundservice. Du kommer att ansvara för butikens drift, personal och arbeta tätt tillsammans med vårt fina säljteam för att uppnå försäljningsmål. Du kommer arbetsleda, coacha och utvecklar säljaktiviteter tillsammans med alla i teamet. Hos oss säkerställer du och säljteamet att våra kunder får ett professionellt bemötande med hög servicenivå utifrån våra värdegrunder; Kunskap Vi erbjuder hög kunskap om de produkter vi säljer samt kvalitativ rådgivning för att ge kunden de rätta pusselbitarna till ett hälsosamt liv. Omtanke Vi är handlare dedikerade att hjälpa kunden och naturen att må bra. Vi tror på personliga möten och finns därför till för att lyssna på kunden och ge råd kring kundens hälsa. ARBETSUPPGIFTER Det huvudsakliga arbetet sker tillsammans med övrig butikspersonal ute i butiksmiljön där du agerar som en del av säljteamet. Du säkerställer bemanning om någon är sjuk. Arbetar med kedjans kampanjer, håller butiksmiljön säljande, planera butiksaktiviteter. Ansvara för butikens sociala medier och löpande inventeringar. Beställa varor och hantera dessa i kassasystemet Sitoo, fakturahantering. Du ansvarar för säljcoachning, kvalitet- och administrativa processer i butiken tillsammans med regionchef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst 2-5 års erfarenhet som säljare. Vi söker dig som är en naturlig ledare och som är van att coacha andra personer från tidigare roller. Du har ett genuint intresse av hälsa, naturlig skönhet och kosmetik. Har du erfarenhet inom området är det ett stort plus. Det är viktigt att du hanterar det svenska och engelska språket väl och är duktig på att kommunicera. Flexibel gällande arbetstider och kan arbeta både helger och kvällar, extra pass förkommer under semestertider och intensiva tider som jul. Tjänsten kräver att du kan arbeta i kassasystem/back Office och behärskar Officepaketet. Meriterande om du arbetat i Sitoo kassasystem. Du är en ärlig person med integritet. Du är flexibel, självgående, engagerad och drivs av att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder och teamet i butiken.   VAD HAR VI ATT ERBJUDA? Vi erbjuder dig en tjänst i ett hjärtligt team med entusiastiska kollegor. Butiken ägs av Adelphos Healthcare AB och är en del i Hälsokraftkedjan. Kollektivavtal finns med Handels. Det finns löpande möjligheter att kompetensutveckla dig genom leverantörsutbildningar. Vid start hjälper vid dig att komma in i dina arbetsuppgifter med mycket stöd. Vi erbjuder dig en inspirerande och serviceinriktad arbetsmiljö med utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är heltid. TILLTRÄDE: 1 juli 2024 VI ÄR HÄLSOKRAFT Hälsokraft startades 1993 och är idag en kedja bestående av ett 60-tal hälsokostbutiker från Kiruna i norr till Ystad i söder. Hälsokraft ägs och drivs av sina handlare. Av handlare för handlare är ord som genomsyrar kedjans dagliga arbete. Vi är nämligen övertygade om att det inte finns någon starkare kraft än den hos den egna entreprenören, eldsjälen och handlaren som är dedikerad att erbjuda sina kunder kunskap, kvalitet och omtanke för att hjälpa dem till en bättre hälsa. Varje dag arbetar vi för att du som kund ska känna att vi är den bästa hälsokostkedjan i både hjärta och hjärna. INTRESSERAD? Att hitta kandidater med rätt kompetens är väldigt viktigt för oss. Om du är intresserad av den här tjänsten och din profil matchar den profil vi söker, ser vi fram emot din ansökan! Skicka in din ansökan senast 13 maj 2024. Märk din ansökan med "Butikschef Täby"

24 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Vi söker butikschef till Albrekts Guld i Karlstad

Är du en driven ledare som gillar försäljning? – Då är detta ditt nästa jobb!   I rollen som Butikschef kommer du ha personal- och resultatansvar och i tätt samarbete motiverar och leder du dina medarbetare så att ni tillsammans når butikens uppsatta mål. Kort och gott:  Du är där det händer, när det händer. Vi söker dig som med goda resultat har tidigare erfarenhet av ledande befattning gärna från detaljhandel. Förutom att vara en duktig ledare vill vi även att du tycker det är kul att sälja och serva våra kunder och ge dem en upplevelse utöver det vanliga. För att lyckas i rollen vet vi av erfarenhet att det är viktigt med positiv inställning och ett högt engagemang. Att du att du har en hög energinivå och sprider glädje omkring dig samtidigt som du gillar struktur, ordning och reda tar vi för givet. Vi erbjuder ett självständigt jobb i ett engagerat säljteam och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling   Tjänsten avser ett vikariat på heltid under 6 månader med chans till förlängning.   Tillträde enligt överenskommelse.   Låter detta intressant är Du välkommen med din skriftliga ansökan där Du berättar om dina erfarenheter, resultat och vad Du kan göra för vår butik.   Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 117 butiker, Hallbergs Guld med 33 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 70 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Akademibokhandeln Umeå söker Butikschef

Vill du vara med och sprida läsglädje som butikschef i Umeå?    Vi söker dig som vill arbeta som ledare i vår butik vid Rådhustorget i Umeå och som drivs av att genom aktivt ledarskap leda, entusiasmera och utveckla säljarna i butiken. Som butikschef hos Akademibokhandeln ansvarar du för resultat, personal, koncept och administration i butiken. Du är ansvarig både för att driva det dagliga arbetet och för att leda det långsiktiga arbetet och sträva efter förbättring och utveckling utifrån företagets mål.    Företagets värdeord Kunder, Mod, Ansvar, Tillsammans och Göra skillnad är en ledstjärna i vår vardag. Kundens upplevelse är vårt främsta mål och lagets välbefinnande, dess främsta medel.   Butiken är idag en av kedjans franchise-butiker men kommer f o m maj månad ingå i den centralägda butikskedjan.   Vi söker dig som: • Är en erfaren och inspirerande ledare som drivs av att genom aktivt ledarskap leda, entusiasmera utveckla ditt team • Brinner för försäljning både genom det direkta kundmötet och genom butiksexponering • Har ledarerfarenhet från detaljhandeln • Alltid är ett föredöme i varje kundmöte • Känner dig bekväm att leda och genomföra förändringsprocesser' • Trivs med att driva personlig försäljning mot uppsatta mål enligt företagets koncept • Har god kommersiell kunskap och vet vad som skapar en framgångsrik butik • Tar initiativ för att maximera butikens ekonomiska resultat. • Kommunicerar tydligt med säljare, chefer och kollegor och är inte rädd för att fatta obekväma beslut • Är strukturerad och organiserad.   Vi erbjuder: • en nyckelroll hos en av Sveriges ledande aktörer inom försäljning av litteratur samt pappers- och kontorsprodukter • en butikskedja präglad av stolthet över den egna produkten och en vilja att alltid möta kundens förväntningar • ett synnerligen starkt varumärke i en spännande bransch med många möjligheter   Övrigt: Tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I alla rekryteringar görs bakgrundskontroller av slutkandidaterna.   Kom och sprid läsglädje tillsammans med oss!   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du några frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson.Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   Vi erbjuder ett roligt och varierande arbete i en spännande och inspirerande bransch.   Varmt välkommen med din ansökan! Akademibokhandeln är Sveriges ledande bokhandelskedja med 120 butiker över hela landet samt näthandel på akademibokhandeln.se I våra butiker kan du få lästips och inspiration, besöka författarsamtal och signeringar, ta med barnen på sagostund och hämta ut välförtjänta Läsborgarmärken. Du kan välja och vraka bland ett brett sortiment av böcker, pappers- och kontorsvaror. Behöver du hjälp att välja så finns vi som jobbar i butiken nära till hands. Vår vision ”Läsglädje för alla" och våra värdeord kunden, mod, ansvar, tillsammans och göra skillnad ska ligga till grund för allt vi gör. Läs mer om oss på www.akademibokhandeln.se

24 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Enhetschef till Konditori/Butik i Kungälv

På Steinbrenner & Nyberg jobbar vi med nyttigheter & njutningar alla dagar i veckan! Vi söker nu en glad, positiv person som brinner för kunder och service och vill ta ansvar för konditoriet i Kungälv. Är du dessutom ansvarstagande, engagerad och har ett gott sinne för ordning & reda passar du bra i vårat glada gäng! Arbetsuppgifter: Du ansvarar för försäljning av våra produkter och att verksamheten drivs enligt vårt koncept. Du ansvarar även för schemaläggning och bemanning och självklart deltar du i alla dagliga operativa uppgifter. Enklare kallskänksuppgifter, ta emot leveranser och lägga in beställningar ingår också. I vårt bageri i Mölndal har du duktiga kollegor som bakar allt bröd, tårtor, bakelser och kakor och våra egna chaufförer levererar allt du behöver till konditoriet. Erfarenhet: Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och kundservice i en arbetsledande roll.. Du älskar att prata med människor och vill leverera service fullt ut och du kan arbeta självständigt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är schemalagda med varierande tider och arbete varannan helg. Vi har anställningsvillkor enligt kollektivavtal med HRF. Du behöver ha erfarenhet av försäljning och arbetsledning

24 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Platsansvarig till Nordic Wellness Jönköping Strandängen

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. I takt med vår expansion söker vi platsansvarig till vår kommande klubb - Jönköping Strandängen! Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre. Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare. Dina arbetsuppgifter är bland annat: Receptionsarbete: försäljning, service och städ Rekrytering och bemanning för din klubb Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc. Skapa och hålla i event på din klubb Coacha din personal i sälj och service Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Att jobba på Nordic WellnessTräningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst. Tjänsten är 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butikschef thansen Malmö

Vi söker en driven butikschef till vår andra butik i Malmö. Vi ser gärna att du är driven och har tidigare erfarenhet som butikschef inom detaljhandel. Sök via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, däck,cyklar eller andra av våra produktgrupper? Med över 130 butiker i Danmark och Norge har vi stora ambitioner och öppnar nu vår femte butik i Sverige. Som butikschef är det du som har huvudansvaret för butiken och är den dagliga driften. Du kommer att ansvara för butikens prestation och teamet av medarbetare. Samtidigt blir du en del av ett ambitiöst företag, där dina möjligheter att skapa sig en karriär inom detaljhandeln är mycket stora. Vill du bli en del av det "blå laget"? Ansvarsområden: Butikens prestation av försäljning och alla andra nyckeltal Kundnöjdhet Utbildning och motivering av medarbetare Planering och optimering av verksamheten Tjänsten passar dig väl om du: Kan arbeta självständigt och lösa utmaningar på egen hand Har en hög energinivå och ett positivt förhållningssätt Är duktig på att ha överblick och är fokuserad i dina insatser Inte är rädd för att ta dig an och delta i butikens dagliga uppgifter Du kommer att få en grundlig utbildning så att du är väl beredd för uppgiften. Därefter har du löpande möjlighet att diskutera ideer och lösningar med ansvarig distriktschef. Din profil Du har erfarenhet av butiksledning,försäljning och service. Du förstår kundernas behov Du är ambitiös och fokuserad Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap Du är utåtriktad och trivs i kontakten med andra Vi erbjuder: Som butikschef i en av de stora kedjorna inom dansk och norsk detaljhandel kommer du att ingå i ett team av engagerade kollegor med en informell ton, där alla arbetar för att nå de gemensamma målen. Vi arbetar för att ge kunderna den bästa servicen och de vassaste erbjudandena. Vi arbetar utifrån mantrat ANK "Alltid nöjda kunder", och vill skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder. Du blir en kollega med mer än 1 200 engagerade medarbetare i Danmark,Norge och Sverige och kommer in i en organisation som präglas av dynamik, tillväxt och engagemang. Observera att vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Luleå - Kjell & Company söker butikschef!

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inomretail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef!Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våramedarbetaresförmåga att lösa kundens problem på bästavis! Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points.I en Service Point träffar vi våra kunder i en fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Chef eller ledare?- vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligtett stort intresseför ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång,samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag. Vi söker dig som: Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld. Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer.Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa. Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer. Är resultat-och-målfokuserad. Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande. Viser gärna att du har: -Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln. -Erfarenhet av försäljning till slutkonsument. Vad erbjuder vi dig? I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare,din butiksom din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team. Vi värdesätter ett nära ledarskapgenomhög butiksnärvaro ochi rollen kommer du ha ett tätt nära samarbetemeddin regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank.Underförsta åretges duen gedigen introduktiontill rollen– allt för att ge dig bästamöjligaförutsättningar som butikschef hos oss! Vill du veta mer om hur är det att jobbapå Kjell & Company? Övrigt Arbetet är förlagt på vardagar och enstaka helger. Tjänsten kommer att tillsättas efter sommaren. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Rekrytering sker löpande, Så vad väntar du på? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Sveriges bästa hemelektronikkedja!" Information om butikschefsrollen Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även ett spännande bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt, vassa internutbildningar och utvecklingsmöjligheter. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! People and Culture teamet Kjell & Company

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024