Butikschef

Sök bland 164 lediga jobb som Butikschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker en driven och erfaren affärschef till vår butik i Sölvesborg!
Mekonomen Detaljist AB
Chefer inom handel

Vi vill anställa fantastiska personer vars passion och affärsmannamässiga driv bidrar till vår framgång!Vi är på jakt efter en passionerad och driven individ som är redo att ta sig an utmaningen som Affärschef för vår butik i Sölvesborg. Som Affärschef kommer du att ha en nyckelroll i att driva och utveckla butiken för att maximera försäljningen och kundnöjdheten. Vi söker dig som drivs av att utveckla relationer för att skapa nya affärer och du sätter alltid kunden i främsta fokus. Du är hjärtat i organisationen, arbetar i den dagliga driften och drivs av att utveckla dig själv och dina närmsta medarbetare tillsammans som ett lag för att nå framgång med stöd av Regionchef samt flera centrala stödfunktioner. Som Affärschef har du det huvudsakliga ansvaret för att utveckla den lokala affären på orten samt medverka och optimera den totala affären. Du har ett helhetsansvar för butiken och rapporterar till Regionchefen. Rollens ansvarsområden - Budget och resultatansvar för butiken - Personalansvar för butiksmedarbetare - Vårda befintliga och skapa nya kundrelationer - Utveckla och genomföra lokala marknadsaktiviteter. - Kvalité, miljö- och arbetsmiljöansvar för butiken - Skapa handlingsplaner utifrån uppsatta centrala och lokala mål och genomföra kopplade aktiviteter - Effektivisera butikernas varuflöde till regionens verkstäder På Mekonomen är kunden vårt absolut största fokus. Allt vi gör och allt vi skapar inom Mekonomen är skapat med kunden i åtanke. Vad söker kunden och hur kan vi på Mekonomen leverera det samt skapa mervärde. Vad kan vi erbjuda dig? Du får vara med på en spännande resa där det är stort fokus på att skapa lönsam tillväxt! Rollen innebär stor frihet under ansvar, där du har möjligheter att påverka och fatta egna beslut. En av de viktigaste faktorerna för att du ska lyckas i rollen som Affärschef är ett tydligt resultatorienterat och entusiasmerande ledarskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av B2B försäljning och försäljning gentemot konsumentkunder, med fördel inom fordonsbranschen eller motsvarande. Du bör också ha god förståelse för butiksdrift. Att du har goda kunskaper kring ekonomisk uppföljning och budgetarbete ser vi som en självklarhet. Som person är du initiativrik, handlingskraftig och har sinne för ordning och reda. Du förstår värdet av att utveckla medarbetare och hur man skapar lönsamma affärer. Vi ser för övrigt att du har kunskap om eller ett intresse för bilar. Nödvändiga kvalifikationer: - B körkort - Kommunikativ, lyhörd och affärsmässig - God datorvana - Kunskap inom Office-paketet - Tidigare erfarenhet av ledande befattning ÖVRIGT Omfattning: Heltid 100%Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställningStart: Enligt överenskommelsePlacering: Sölvesborg Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighets- och färdighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testerna skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testerna så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). PersonuppgiftshanteringMEKO Sales AB org.nr. 556157-7288, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter:https://www.mekonomen.se/media/villkor_policy/Integritetspolicy%20rekrytering.pdf Välkommen in med din ansökan! Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

23 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Butikschef Hedemora
Lidl Sverige KB
Chefer inom handel

Lidl Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? Är du dessutom en mästare på att leda, inspirera och utveckla människor? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikschef till vårt team! Din roll Som butikschef på Lidl skapar du förutsättningarna för en inspirerande arbetsplats genom att leda ditt team, leverera resultat och tillsammans skapa en positiv kundupplevelse! Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar dina medarbetare. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild.  Rollen innefattar också uppgifter som:  •    Leverera utmärkt kundservice i din butik  •    Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och utveckla  •    Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential  •    Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik •    Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå uppsatta nyckeltal •    Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser •    Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med ditt team ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla ditt team och din butik. Vi ser även att du: •    Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel.  •    Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.  Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln eller annan serviceorienterad bransch. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål, även karaktäriserade av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir helt enkelt en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Hos oss har vi har förmåner så som förmånsbil, friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, medarbetarrabatt i våra butiker, tillgång till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:  •    Klicka på “Sök nu”  •    Fyll i formuläret   •    Bifoga CV  Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected].  Vi ser fram emot din ansökan!

23 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
Butikschef Volt Västerås Erikslund - vikariat
Varner Retail AB
Chefer inom handel

Spännande ledarskapsmöjlighet hos Volt! Bli en del av ett stort, nordiskt detaljhandelsföretag. På Volt får du möjlighet att leda ditt eget team och driva en butik som representerar kvalitet och exklusiva varumärken. Vi strävar efter att erbjuda det bästa inom premiumvarumärken – både genom noggrant utvalda produkter och den upplevelse vi ger våra kunder. Din roll som butikschef blir avgörande för butikens framgång, med stöd från en stabil organisation. Vi vet att teamwork är nyckeln till vår framgång – alla bidrar med sina styrkor och vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Samtidigt lägger vi stor vikt vid utveckling och investerar i våra medarbetare. Vi vill att alla ska få möjlighet att växa och lyckas. Som en stor aktör kan vi erbjuda spännande karriärmöjligheter både inom butiksdrift och andra områden, även internationellt. Men kanske viktigast av allt – vi har roligt på jobbet och bryr oss om varandra! Tjänsten är ett butikschefs vikariat på cirka 8 månader. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av ledarskap och vet hur du skapar resultat genom teamwork - Har produktintresse och kunskap om kvalitet, passform, styling och personlig anpassning - Sätter kunden i fokus - Är strukturerad, med en förkärlek för ordning och system - Är proaktiv, självgående och trivs i högt tempo - Använder Omni-kanaler för att skapa sömlösa kundupplevelser och öka försäljningen Ansök idag och bli en del av vårt ledarteam! Vi ser fram emot att arbeta med dig! Volt grundades 2006 med en vision om att bli det ledande multibrandkonceptet för män. Hos oss hittar du en noggrant utvald mix av skandinaviska favoriter och internationella toppmärken, presenterad i stilfulla miljöer av engagerade och serviceinriktade säljare. Vi erbjuder ett universum där tidlösa plagg, kvalitet och design står i fokus – oavsett om du handlar till vardags eller för speciella tillfällen. Vårt mål är alltid att ge dig en inspirerande shoppingupplevelse, med hjälp av experter som brinner för mode. Volt är en del av Varner, en av Nordens ledande modekoncerner, med profilerade kedjor som Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard, Levi’s och Cubus. Idag har Volt över 90 butiker i Norge, Sverige och Finland, och vi arbetar kontinuerligt med att expandera och utveckla vårt koncept både i butik och online. Välkommen till Volt – platsen för kvalitetsmode till dig!

23 april 2025
Sista ansökan:
1 maj 2025
Butikschef
Only Stores Sweden AB
Chefer inom handel

ONLY Hede Fashion Outlet Kungsbacka söker butikschef Vi söker en engarerad och driven butikschef som tycker retail är det roligaste som finns och helt enkelt älskar fart och fläkt blandat med motiverande ledarskap. Om tjänsten Du älskar att tävla som team och vet hur du får kul på jobbet. Flexibilitet en stor fördel. ONLY erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Vi jobbar i ett och dynamiskt team med en platt organisation och en öppen kommunikation. Huvudsakliga arbetsområden Leda och motivera teamet. Upplärning och kontinuerlig utveckling av medarbetarna. Ansvar för den dagliga driften av butiken. Ansvar för försäljning, omsättning och inventering. Uppföljning av företagsekonomiska nyckeltal. Personalplanering och schemaläggning. Rekrytering av extrapersonal. Alla i butiken förekommande uppgifter. Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat ONLY. Din profil För dig är kundens upplevelse av din butik och dina medarbetare högsta prioritet. Du brinner för service och kundmöten och vet att det gör stor skillnad på resultat. Som ledare är du kommunikativ, tydlig och lyhörd. Din erfarenhet av personalledning gör att du kan coacha och leda dina medarbetare på ett tydligt sätt där du också kan delegera uppgifter. Det är en självklarhet att hålla deadlines och följa upp. Du har minst 2 års arbete inom detaljhandeln och en stor talang för försäljning och ledarskap. Du gillar att jobba affärsmässigt med fokus på kostnader och lönsamhet. Du jobbar strukturerad, självgående och har en god organisationsförmåga. Erfarenhet av personaladministration, försäljnings-administration och gärna ekonomiskt ansvar. Du har en naturlig nyfikenhet som tar dig framåt. Ditt underbara humör smittar gärna av sig till både kunder och medarbetare. Arbetstid/Varaktighet: Anställningen är en Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Arbetstiden är fördelat på dagtid, kvällstid och helg samt helgdagar. Startdatum: Enligt överenskommelse. Ansökningar: Vi tar inte emot ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Ansökningar som inkommer per post, mail eller i butik behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma tillsättas innan sista datum. Det vore kul att ha dig i vårt team! OM ONLY Stores ONLY har idag 725 butiker i Europa med en målsättning om 1000 butiker. På den svenska marknad har vi en tydlig expansionsplan. ONLY Stores är en del av BESTSELLER Retail Europe som har funnits i mer än 25 år och vi driver konceptbutiker under följande varumärken: ONLY, ONLY & SONS OCH JDY. Vi har huvudkontor i Brande, där vi är 40 dedikerade kollegor som arbetar med drift av butiker. Vi driver BESTSELLER Retail Europe utifrån ledningsmässiga värden, som bygger på framgång till varje pris, närhet till våra kollegor och butiker och en okuvlig tro på att vi kan göra det ännu bättre imorgon. Vi arbetar i en mycket konkurrensmässig miljö, där våra insatser och vår inställning ger resultat direkt på bottenlinjen. Vi hyllar principen om frihet under ansvar, och vi älskar människor som tar nytt initiativ, och som gör skillnad. Vi tror att det är det sätt vi bäst utvecklar vår verksamhet och varandra på.

22 april 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Butikschef Cubus Karlstad - vikariat 14 månader
Varner Retail AB
Chefer inom handel

Vill du vara med och skapa resultat i en av Sveriges största klädkedjor? Bli vår nya butikschef! Cubus som arbetsplats På Cubus är människorna vår största styrka och vi vet att framgång börjar med en bra miljö. Vi är ett energiskt och sammansvetsat gäng som älskar att arbeta tillsammans, skapa fantastiska upplevelser och inspirera varandra och våra kunder varje dag. Med en välskött organisation och ett bra supportsystem i ryggen finns alla förutsättningar för att du ska lyckas i rollen. Du får möjlighet att utmana dig själv som ledare, bygga och utveckla ditt eget team som tillsammans kan lyfta butiken till nya höjder! Är detta något för dig? Som butikschef på Cubus trivs du med att vara där det händer! På golvet med ditt team vägleder och motiverar du alla att prestera sitt bästa. Det råder ingen tvekan om att du är en duktig säljare - men du är också en naturlig ledare som inspirerar och utvecklar ditt team. Med ett hjärta för kunden och en hög tävlingsinstinkt gör du arbetsdagen både rolig och omväxlande för dem som finns runt omkring dig. Du har kontroll över butiken - oavsett om det handlar om att få butiken att glänsa, att få kampanjer på plats i rätt tid eller att säkerställa rätt bemanning. Du vet vad som skapar bra affärer, förstår Omni och utnyttjar aktivt dess fördelar. Dina egenskaper • Har erfarenhet av att leda andra • Arbetar smart och effektivt • Är kommersiell och förstår vad som driver goda resultat • Du arbetar bra tillsammans med andra • God finansiell förståelse • Har erfarenhet eller utbildning inom detaljhandel, service Är vi en bra match? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan i dag! Cubus är en av Nordens största modekedjor med 300 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi betonar garderobens viktigaste plagg, bra material och rimliga priser, vi erbjuder kläder för spädbarn, barn, kvinnor och män. Naturmaterial, moderna, bekväma passformar och bra funktion anpassad till alla årstider beskriver konceptet väl. På Cubus älskar vi tempo och strävar mot att skapa den perfekta shoppingupplevelsen, vi arbetar tillsammans och firar framgångar. Vårt mål är att erbjuda kundens favoriter, och vi uppnår detta eftersom vi har världens bästa kollegor! Cubus är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

22 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Vi söker vikarierande butikschef till Guldfynd i Avion Shopping, Umeå
Iduna AB
Chefer inom handel

Är du en driven ledare som gillar försäljning? – Då är detta ditt nästa jobb!   I rollen som Butikschef kommer du ha personal- och resultatansvar och i tätt samarbete motiverar och leder du dina medarbetare så att ni tillsammans når butikens uppsatta mål.   Kort och gott:  Du är där det händer, när det händer.   Vi söker dig som med goda resultat har tidigare erfarenhet av ledande befattning gärna från detaljhandel. Förutom att vara en duktig ledare vill vi även att du tycker det är kul att sälja och serva våra kunder och ge dem en upplevelse utöver det vanliga. För att lyckas i rollen vet vi av erfarenhet att det är viktigt med positiv inställning och ett högt engagemang. Att du att du har en hög energinivå och sprider glädje omkring dig samtidigt som du gillar struktur, ordning och reda tar vi för givet. Vi erbjuder ett självständigt jobb i ett engagerat säljteam och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling   Tjänsten avser ett vikariat på heltid under 6 månader med stor möjlighet till förlängning.   Tillträde omgående.   Låter detta intressant är Du välkommen med din skriftliga ansökan där Du berättar om dina erfarenheter, resultat och vad Du kan göra för vår butik.   Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/ medarbetare med företrädesrätt. Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen. Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

22 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025
2nd Store Manager - Twilfit by Change, Stockholm
Retail Knowledge Sweden AB
Chefer inom handel

2nd Store Manager till Twilfit by Change, Stockholm Är du en resultatinriktad ledare som kan utveckla och motivera ditt team till att nå försäljningsframgångar, så kan Twilfit by Change bli din nästa arbetsplats! Vi söker nu duktiga 2nd Store Managers till utvalda butiker i Stockholm. Vi söker dig som är driven, engagerad och kan arbeta tillsammans med Store Manager i butiken med att coacha teamet till att skapa förstklassig köpupplevelse för våra kunder. Som 2nd Store Manager på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del av vårt uppdrag, att hjälpa våra kunder att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek. VAD INNEBÄR JOBBET? När du anställs som 2nd Store Manager i en Twilfit by CHANGE butik så får du möjlighet att driva en butik och leda ett team, samtidigt som du får stöd och vägledning av Store Manager i butiken. Dessutom får du tillgång till ett brett utbud av tjänster som hjälper dig att fokusera på försäljning och medarbetare. Det handlar bland annat om IT-lösningar, budgetar, rapporter, varor, marknadsföringsmaterial och HR-rådgivning. I den här rollen är det stort fokus på att optimera försäljningen och kundupplevelsen i butiken, så du behöver verkligen drivas av att vara på försäljningsgolvet med kunder och dina kollegor. Som 2nd Store Manager har du ett nära samarbete med Store Manager för butikens dagliga drift så att butikens mål kan uppnås. Detta innebär bland annat: Planering av bemanning och schemaläggning enligt timbudget Ledning och coachning av dina medarbetare Utbildning i försäljning Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål Skapa lönsamhet genom analys och handlingsplan för att driva försäljning Säkerställa att butikens utseende alltid följer gällande riktlinjer Administrativa uppgifter Dialog med huvudkontoret KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN HÄRLIG STÄMNING? Vi söker dig som kan skapa framgång som 2nd Store Manager Du har tidigare uppnått resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att vara en förebild och visa vägen. Vi föreställer oss att du: Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser. En ledare som kan coacha, inspirera och har tydliga förväntningar på dina medarbetare för att utveckla varje individ i teamet till att nå sina egna och butikens mål. Mycket duktig på att ge goda råd till dina kunder – en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande. Är en person med positiv energi och med omtanke om kunden vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer. Har tidigare erfarenhet ifrån retail och ledarskap VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV CHANGE? På Twilfit by CHANGE är vi dedikerade till din framgång eftersom vi vet att företagets framgång beror på dina resultat. Därför kan du förvänta dig en grundlig rekryteringsprocess för att se till att du och vi är rätt matchning. Du kommer att få en grundlig onboarding, så att du är ordentligt utrustad för att driva din butik framgångsrikt och leverera de förväntade resultaten. Förutom fast lön, så får du möjlighet att utvecklas till att själv bli Store Manager och då få möjlighet att bli en Store Manager partner och få vinstdelning baserat på de resultat du skapar. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i en ambitiös och framgångsrik verksamhet. ÄR DU REDO FÖR FÖRÄNDRING? Skynda dig då att skicka in en ansökan och CV genom att klicka på ”ansök”. Vi håller intervjuer för tjänsten löpande. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR på [email protected] Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar som inkommer via e-post kommer inte att beaktas. Vi ser fram emot att höra från dig CHANGE Lingerie är ett framgångsrikt danskt detaljhandels- och e-handelsföretag i stark tillväxt. Vi designar, utvecklar och tillverkar våra egna produkter, som säljs i våra över 300 Change Lingerie-konceptbutiker och onlinebutiker i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen, Tyskland, Spanien, Österrike och Kanada. Vi är för närvarande marknadsledande i Skandinavien och expanderar vår verksamhet på de andra marknaderna. CHANGE har ca 1.600 anställda och en årlig omsättning på +850 miljoner DKK. #CHANGELINGERIESVERIGE

22 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
2nd Store Manager - Twilfit by Change, Frölunda
Retail Knowledge Sweden AB
Chefer inom handel

2nd Store Manager till Twilfit by Change, Frölunda Är du en resultatinriktad ledare som kan utveckla och motivera ditt team till att nå försäljningsframgångar, så kan Twilfit by Change bli din nästa arbetsplats! Vi söker en duktig 2nd Store Manager till Frölunda, Göteborg, som är driven, engagerad och kan arbeta tillsammans med Store Manager i butiken med att coacha teamet till att skapa förstklassig köpupplevelse för våra kunder. Som 2nd Store Manager på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del av vårt uppdrag, att hjälpa våra kunder att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek. VAD INNEBÄR JOBBET? När du anställs som 2nd Store Manager i en Twilfit by CHANGE butik så får du möjlighet att driva en butik och leda ett team, samtidigt som du får stöd och vägledning av Store Manager i butiken. Dessutom får du tillgång till ett brett utbud av tjänster som hjälper dig att fokusera på försäljning och medarbetare. Det handlar bland annat om IT-lösningar, budgetar, rapporter, varor, marknadsföringsmaterial och HR-rådgivning. I den här rollen är det stort fokus på att optimera försäljningen och kundupplevelsen i butiken, så du behöver verkligen drivas av att vara på försäljningsgolvet med kunder och dina kollegor. Som 2nd Store Manager har du ett nära samarbete med Store Manager för butikens dagliga drift så att butikens mål kan uppnås. Detta innebär bland annat: Planering av bemanning och schemaläggning enligt timbudget Ledning och coachning av dina medarbetare Utbildning i försäljning Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål Skapa lönsamhet genom analys och handlingsplan för att driva försäljning Säkerställa att butikens utseende alltid följer gällande riktlinjer Administrativa uppgifter Dialog med huvudkontoret KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN HÄRLIG STÄMNING? Vi söker dig som kan skapa framgång som 2nd Store Manager Du har tidigare uppnått resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att vara en förebild och visa vägen. Vi föreställer oss att du: Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser. En ledare som kan coacha, inspirera och har tydliga förväntningar på dina medarbetare för att utveckla varje individ i teamet till att nå sina egna och butikens mål. Mycket duktig på att ge goda råd till dina kunder – en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande. Är en person med positiv energi och med omtanke om kunden vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer. Har tidigare erfarenhet ifrån retail och ledarskap VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV CHANGE? På Twilfit by CHANGE är vi dedikerade till din framgång eftersom vi vet att företagets framgång beror på dina resultat. Därför kan du förvänta dig en grundlig rekryteringsprocess för att se till att du och vi är rätt matchning. Du kommer att få en grundlig onboarding , så att du är ordentligt utrustad för att driva din butik framgångsrikt och leverera de förväntade resultaten. Förutom fast lön, så får du möjlighet att utvecklas till att själv bli Store Manager och då få möjlighet att bli en Store Manager partner och få vinstdelning baserat på de resultat du skapar. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i en ambitiös och framgångsrik verksamhet. ÄR DU REDO FÖR FÖRÄNDRING? Skynda dig då att skicka in en ansökan och CV genom att klicka på ”ansök”. Vi håller intervjuer för tjänsten löpande. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR på [email protected] Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar som inkommer via e-post kommer inte att beaktas. Vi ser fram emot att höra från dig CHANGE Lingerie är ett framgångsrikt danskt detaljhandels- och e-handelsföretag i stark tillväxt. Vi designar, utvecklar och tillverkar våra egna produkter, som säljs i våra över 300 Change Lingerie-konceptbutiker och onlinebutiker i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen, Tyskland, Spanien, Österrike och Kanada. Vi är för närvarande marknadsledande i Skandinavien och expanderar vår verksamhet på de andra marknaderna. CHANGE har ca 1.600 anställda och en årlig omsättning på +850 miljoner DKK. #CHANGELINGERIESVERIGE

22 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Butikschef - Twilfit by Change, Nacka Forum
Retail Knowledge Sweden AB
Chefer inom handel

Butikschef till Twilfit by Change Nacka Forum Är du en resultatinriktad ledare som kan utveckla och motivera ditt team till att nå försäljningsframgångar, då är Twilfit by Change din nästa arbetsplats! Vi letar efter en butikschef som är driven, engagerad och kan coacha sina medarbetare till att skapa förstklassig köpupplevelse för våra kunder. Som Butikschef på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del av vårt uppdrag, att hjälpa våra kunder att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek. På Twilfit by Change inser vi att det är våra duktiga Butikschefer, som genom sitt dagliga engagemang skapar värde för både våra kunder, medarbetare och företaget. Därför är det också helt naturligt att du som Butikschef får del av det resultat som du skapar. KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN BRA ATMOSFÄR? Vi söker dig som är framgångsrik i din roll som Butikschef eller ledare från en liknande position. Du har skapat dina resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att visa dem vägen. Vi förväntar oss att du: Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser. En erfaren ledare som kan coacha och inspirera för utveckla medarbetarna till att nå sina egna och butikens mål. Mycket duktig på att ge goda råd till dina kunder – en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande. Är en person med positiv energi och med omtanke om kunden vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer. Som butikchef förväntar vi oss att du tar det fulla ansvaret för butikens dagliga verksamhet så att butiksmålen kan uppnås. DU HAR ERFARENHET AV: Personalplanering och optimal schemaläggning. . Du har förmågan att skapa lönsamhet genom analys och handlingsplan och detta kommer att synas i din P&L. Ledning och coachning av dina medarbetare. Säljträning Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål Se till att butikens uttryck alltid följer gällande riktlinjer. Administrativa uppgifter och håller alla deadlines Dialog med huvudkontoret VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV OSS? På Twilfit by Change är vi mycket fokuserade på din framgång, eftersom vi vet att framgången för vår verksamhet beror på dina resultat. Därför kan du förvänta dig en grundlig rekryteringsprocess, vi vill göra en så bra matchning som bara möjligt. Du kommer att få en ordentlig onbording, så att du är utrustad för att driva din butik framgångsrikt och leverera de förväntade resultaten. Du kommer även att få ett brett utbud av stöd och service, såsom HR rådgivning, rapporter, budgetar, IT lösningar, som hjälper dig i ditt dagliga arbete så att du kan fokusera på försäljning och coacha dina medarbetarna. Förutom en fast lön, har du möjlighet att få bonus och därmed uppnå vinstdelning i förhållande till de resultat du skapar. På Twilfit by Change förväntar vi oss att du driver butiken som om den vore din "egen". I gengäld erbjuder vi dig möjligheten att få ta del av 25-50% av butikens vinst. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i ett ambitiöst och framgångsrikt företag. ÄR DU REDO FÖR FÖRÄNDRING? Skynda dig och skicka en ansökan genom att klicka på "ansök". Vi håller regelbundna intervjuer för tjänsten, välkommen in med din ansökan. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tatjana Jovanovic, [email protected] men alla ansökningar sker via annons Vi ser fram emot att höra från dig!

22 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Ställföreträdande Handlare sökes till ICA Nära Skogsbacken!
Personalica AB
Chefer inom handel

Ställföreträdande Handlare sökes till ICA Nära Skogsbacken! Vill du ta nästa steg i din karriär inom ICA och utvecklas mot en framtida handlarroll? Vi söker nu en engagerad, självgående och drivande Ställföreträdande Handlare till ICA Nära Skogsbacken – en personlig butik med stora ambitioner. Om butiken ICA Nära Skogsbacken är belägen i ett lugnt bostadsområde med direkt anslutning till tunnelbanan. Vår kundkrets består av boende i närområdet och varierar brett i ålder – något som ställer höga krav på ett brett sortiment, god kvalitet och hög servicenivå. Efter tre år hos oss kliver nuvarande butikschef vidare i karriären och vi söker därför en ny ledare som, tillsammans med vårt engagerade team, vill lyfta butiken till nästa nivå med nya idéer och friskt tänk. Om rollen Som Ställföreträdande Handlare kommer du att ha ett brett ansvar och vara en nyckelperson i butikens ledning. Rollen är ett utmärkt steg för dig som har ambitionen att på sikt bli egen handlare eller vill ta dig an större ledarroller inom ICA. Dina ansvarsområden inkluderar: Driva butiken i samarbete med handlaren och ledningsgruppen Budgetering, handlingsplaner och uppföljning av ekonomiska mål Coacha och stötta avdelningsansvariga i sortiment, pris och utveckling Rekrytering samt att delegera personalansvar Ta fullt ansvar för butikens drift under perioder då handlaren inte är på plats Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av ledande befattningar inom dagligvaruhandeln Har arbetat med personalansvar, budget och uppföljning Är självgående, kommunikativ och coachande i ditt ledarskap Är tydlig, lyhörd och vågar fatta beslut Krav och meriter: Krav: ICA Skolans Butiksledarutbildning (BLU) Meriterande: ICA Skolans Företagsledarutbildning (FLU) Vi erbjuder: Bonussystem Möjlighet till vidareutbildning via ICA En utvecklande roll med stort ansvar och utrymme att påverka  Om Bemannica Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Bemannica AB. Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se och följ oss på Facebook för de senaste nyheterna!   Välkommen med din ansökan!

22 april 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025