Butikschef

Sök bland 174 lediga jobb som Butikschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef till AD Butiken i Sundsvall

AD är en svensk automotivekedja med 70-tal AD Butiker och ca 250 AD Bilverkstäder över hela Sverige. Tillsammans erbjuder AD service, reparationer, reservdelar och tillbehör till bilen av premiumkvalitét.  Vi är en organisation med massor av historia och fullt fokus på framtiden. Hos oss är kunden i centrum och vi ”älskar varje mil” av resan oavsett vart det bär av. Vi har höga ambitioner att tillsammans med hela kedjan utvecklas varje dag till att vara ett kun(d)skapsföretag i världsklass.   Nu har du chansen att bli en del av oss i Sundsvall då vi söker dig som kan axla rollen som platschef.   Arbetsbeskrivning Som ansvarig för AD Butiken i Sundsvall arbetar du både med verkstäder (B2B) och med konsument (B2C) inom butikens geografiska område. Din roll innebär att aktivt utveckla försäljningen genom att identifiera och bearbeta nya kunder samt vårda och bygga vidare på relationer med befintliga kunder. Du ser till att vidareutveckling av befintliga affärer samt nyförsäljning får det fokus som behövs för att butiken ska nå sina mål. Detta innebär regelbundna kundbesök och ständigt söka efter affärsmöjligheter inom både B2B- och B2C-segmenten.   I rollen ingår bland annat:  Budgetansvar för butikens verksamhet utifrån styrelsens riktlinjer. Personalansvar för butikens verksamhet. Utveckla AD Bildelar i regionen. Ett resultatfokuserat arbetssätt där du involverar och engagerar medarbetarna i butikens mål, strategier och resultat. Genomföra och utvärdera centralt initierade aktiviteter och kampanjer för att ständigt kunna utveckla den lokala affären.   Din profil Du är en ambitiös och målinriktad person som brinner för försäljning, butiksdrift och personalansvar. Affärsmannaskap är en central del av vår satsning på tillväxt, och vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning eller tidigare har arbetat i en liknande roll med fokus på tillväxt.  Du har en stark drivkraft och tar gärna initiativ, samtidigt som du har förmågan att inspirera och engagera ditt team. Erfarenhet av personalansvar och ledarskap är ett krav, liksom att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Vi värdesätter också att du har gedigen erfarenhet av att arbeta i olika datamiljöer. Körkort B är ett krav.    Din ansökan Dina ansökningshandlingar bestående av CV och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se.  Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2024-12-01.  I denna rekrytering kan bakgrundskontroll förekomma. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD OnePartnerGroup på 0660-689 602, [email protected].   Välkommen med din ansökan!   Om oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.

1 november 2024
Sista ansökan:
1 december 2024
Butikschef till Ahlsell
Ahlsell Sverige AB
Chefer inom handel

På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Värdeorden beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till kunder, leverantörer, samhället och inte minst, till varandra. Vill du vara med och göra skillnad? Vår vision på Ahlsell - Vi bygger ett mer hållbart samhälle - beskriver vad vår verksamhet och erbjudande syftar till. På Ahlsell är vi en del av våra kunders vardag, vi hjälper dem att göra det enklare att vara proffs. På Ahlsell är medarbetarna det viktigaste vi har och tillsammans med vårt engagemang och kunskap kan vi varje dag bli bättre än igår. För att trivas hos oss gillar du att jobba i en öppen, positiv och entreprenörsdriven kultur där du får möjlighet att växa och utvecklas. Helt enkelt ”den bästa tiden i ditt arbetsliv” – vårt medarbetarlöfte till dig! Om jobbet som Butikschef i Karlskoga  Som butikschef i Karlskoga blir du ansvarig för att leda och driva butiken mot framgång. Du kommer att få jobba mot att uppnå våra försäljningsmål, säkerställa en fantastisk kundupplevelse samtidigt som du är ansvarar för den dagliga driften och medarbetarna i butiken. Du kommer att ansvara över tre butiksäljare. Dina främsta arbetsuppgifter är: • Att leda, coacha och utveckla butiksäljarna • Ansvara för att butiken uppnår försäljningsmål och resultat • Säkerställa en hög nivå av kundservice • Inventeringshantering och varulagerkontroll • Rekrytering och utbildning av medarbetare • Att upprätthålla en nära dialog med bolagets olika segment  Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är Medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar! Är du den vi söker? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap och butik. Du har ett starkt ledarskap och förmåga att inspirera och motivera din personal. Du är kommunikativt stark och har ett öppet, samarbetsorienterat och resultatinriktat arbetssätt. Vi vill gärna att du som söker har haft erfarenhet av liknande roll tidigare. Du får gärna ha erfarenhet från detaljhandeln med bevisad framgång inom försäljning och personalledning. Vi ser bransch- eller produktkunskap som meriterande. Därför ska du välja Ahlsell Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. Vi har en arbetskultur som kännetecknas av tillit och öppenhet. För oss är det viktigt att ta tillvarata på våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. Läs mer om vad det innebär att jobba på Ahlsell - Om Ahlsell | Jobba hos oss Vad händer nu? På Ahlsell arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering och vill att Ahlsell ska spegla våra kunder och samhälle. Därför strävar vi efter att anställa nya kollegor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenhet. Tester kan förekomma som en del i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. Vi läser ansökningarna löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast 24-11-24. Start enl. ök Placeringsort Karlskoga  För frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Susanne Mortensen +46722264745, alt på mail: [email protected]     Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon 072 716 98 31.  Varmt välkommen med din ansökan! Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

1 november 2024
Sista ansökan:
22 november 2024
Platschef till Autoexperten Helsingborg
Adecco Sweden AB
Chefer inom handel

Här får du chansen att leda och utveckla ett team i en modern miljö där service och kundfokus är kärnan. Autoexperten investerar lokalt och vi söker efter dig som vill leda den resan från Helsingborg.   Ledarskap och expansion som mål Som platschef hos Autoexperten Detaljist i Helsingborg får du möjlighet att påverka butikens strategiska riktning och din främsta uppgift blir att säkerställa att ditt team och era kunders/verkstäders vardag fungerar. Det gör du genom att dagligen coacha och vidareutveckla dina medarbetare, möta nya potentiella kunder och säkerställa lönsamhet samt att butiken erbjuder en leverenstrygghet med rätt sortiment och hög servicenivå.  Att vara problemlösningsorienterad och genuint ha en god relation med dina kunder och team är en stor del av din vardag och att det råder konkurrens på marknaden hjälper alla att vilja vara på tårna för att bli kundens förstahandsval.  Du trivs i en dynamisk och strukturerad tillvaro med siktet inställd på hög kundnöjdhet  Här är det viktigt att du trivs i en snabbrörlig och fordonsteknisk miljö och att du har en förståelse för att kunden inte kan vänta. Vi söker dig som har erfarenhet från en arbetsledande befattning inom fordonsbranschen eller närliggande bransch. Meriterande om du tidigare arbetet inom butik/parti med inriktning fordon, reservdel eller komponent. Som platschef ansvarar du för: • Att arbeta målstyrt mot uppsatt budget • Goda ledaregenskaper, vilket innebär entreprenörskap, kundfokus, struktur och samarbete • Hög serviceförmåga och effektiv problemlösningskapacitet • Nyfikenhet och drivande i utveckling av fordonsbranschen Butiken återfinns i ett välkänt bilhandels område i Helsingborg med goda förbindelser till närliggande orter. I regionen samarbetar du med övriga Autoexperten butiker och i synnerhet med vår Malmö enhet som förser oss med ett brett sortiment av reservdelar & tillbehör över dagen. Du rapporterar till Operativchef som är placerad i Göteborg. Kontakt I denna rekrytering samarbetar Autoexperten Detaljist med Adecco Rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anette Bergman på tel: 0702-96 96 91 eller Sara Höglund på tel: 073-684 73 23 Urval kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Autoexperten Autoexperten är en rikstäckande butiks- och bilverkstadskedja och är en ledande aktör på den svenska fordonsmarknaden med cirka 54 butiker och 350 anslutna verkstäder och mer än 4.500 företagskunder. Vi tror på att, i första hand, laga det som är trasigt istället för att direkt köpa nytt. Bra för både miljön och din plånbok. Längre leve din bil - smart, enkelt och hållbart. Kunnig och serviceinriktad personal tillsammans med en hög tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för oss. I vår webshop kan du beställa tillbehör till bilen och garaget samt reservdelar för släpvagn dygnet runt med uthämtning i butik inom 24h och hemleverans inom 3 vardagar. Läs gärna mer  http://www.autoexperten.se Bakgrundskontroller Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kommer du att att bli bakgrundskontrollerad, förutsatt ditt medgivande. I vårt arbete med bakgrundskontroller samarbetar vi med 2Secure som är ett internationellt säkerhetsbolag inom rekrytering, företagsförvärv, leverantörssamarbeten och ledningsprövningar. sökord platschef, butikschef, verkstadschef, försäljning, fordon, parti, ledarskap, arbetsledare,

1 november 2024
Sista ansökan:
1 december 2024
Platschef till Autoexperten
Adecco Sweden AB
Chefer inom handel

Vi på Autoexperten söker nu en driven och engagerad platschef till vårt nya Regionala Distributionscenter Autoexperten Stockholm Nord, Spånga.  Denna 2000 kvm stora butik blir ett nav för våra tjänster, med ett brett sortiment för allt från bildelar till tunga fordon och däck. Här får du chansen att leda ett team i en modern miljö där service och kundfokus är kärnan i vårt arbete. Ledarskap och expansion som mål Som platschef hos Autoexperten Detaljist får du möjlighet att påverka butikens strategiska riktning och din främsta uppgift blir att säkerställa att ditt team och era kunders/verkstäders vardag fungerar. Det gör du genom att kundorienterat planera utkörningar/bud, säkra upp leveranstrygghet med rätt sortiment och snabbt leverera med hög service. Att vara problemlösningsorienterad och genuint ha en god relation med dina kunder och team är en stor del av din vardag och att det råder konkurrens på marknaden hjälper alla att vilja vara på tårna för att bli kundens förstahandsval. Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser en person med engagemang och ett coachande sätt för att skapa ett sammansvetsat team. För oss är det viktigt att du trivs i en snabbrörlig och fordonsteknisk miljö där kunden inte kan vänta och din yttersta driftkraft är att skapa förutsättningar för ditt team och butik att lyckas nå och överträffa mål. Förutom att ha en utmärkt koll på den dagliga driften, har vår platschef ett starkt fokus på försäljning. Vi söker dig som har erfarenhet från en arbetsledande befattning inom fordonsbranschen eller närliggande bransch. Meriterande om du tidigare arbetet inom butik/parti med inriktning fordon, reservdel eller komponent. Du trivs i en dynamisk och säljande miljö där du får inspirera andra att nå ambitiösa mål.  Vi ser även att du har erfarenhet inom: • Att arbeta målstyrt mot uppsatt budget • Goda ledaregenskaper, vilket innebär entreprenörskap, kundfokus, struktur och samarbete • Hög serviceförmåga och effektiv problemlösningskapacitet • Nyfikenhet och drivande i utveckling av fordonsbranschen Autoexperten erbjuder goda anställningsvillkor samt möjlighet att utvecklas kompetensmässigt i nära samarbete med närmsta chef och ledning. Tjänsten är en tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning) med placering i Stockholm.  Kontakt I denna rekrytering samarbetar Autoexperten Detaljist med Adecco Rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anette Bergman på tel: 0702-96 96 91 eller Sara Höglund på tel: 073-684 73 23 Urval kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Autoexperten Autoexperten är en rikstäckande butiks- och bilverkstadskedja och är en ledande aktör på den svenska fordonsmarknaden med 54 butiker och 350 anslutna verkstäder och mer än 4.500 företagskunder. Vi tror på att, i första hand, laga det som är trasigt istället för att direkt köpa nytt. Bra för både miljön och din plånbok. Längre leve din bil - smart, enkelt och hållbart. Kunnig och serviceinriktad personal tillsammans med en hög tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för oss. I vår webshop kan du beställa tillbehör till bilen och garaget samt reservdelar för släpvagn dygnet runt med uthämtning i butik inom 24h och hemleverans inom 3 vardagar. Läs gärna mer på http://www.autoexperten.se Bakgrundskontroller Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kommer du att att bli bakgrundskontrollerad, förutsatt ditt medgivande. I vårt arbete med bakgrundskontroller samarbetar vi med 2Secure som är ett internationellt säkerhetsbolag inom rekrytering, företagsförvärv, leverantörssamarbeten och ledningsprövningar. sökord platschef, butikschef, verkstadschef, försäljning, fordon, parti, ledarskap, arbetsledare,

1 november 2024
Sista ansökan:
1 december 2024
Butikschef - Svenssons
Nordic Nest AB
Chefer inom handel

Design och heminredning ligger oss varmt om hjärtat, och i våra butiker brinner vi för att hjälpa våra kunder att skapa hem att älska. Som en del av Nordic Nest Group är en av våra viktigaste uppgifter att skapa en kundupplevelse i världsklass. Så, brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att inspirera, motivera och engagera ett team? Har du dessutom ett stort intresse för inredning och design och att leverera magisk kundservice? Då kan du vara den vi söker till rollen som Butikschef till vår butik i Lammhult. Om rollen:Som butikschef har du ett övergripande ansvar för butikens dagliga drift och långsiktiga mål. Tillsammans med teamet arbetar du aktivt med försäljning, planering och att hjälpa våra kunder. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Coacha teamet i den dagliga driften för att vi ska nå våra mål och nyckeltal Tillsammans med teamet arbeta med uppsökande försäljning och kundbemötande Säkerställa att butiken är i toppskick när det kommer till visuellt intryck och exponering Skapa inspiration, motivation och engagemang i teamet Schemalägga, rekrytera samt genomföra löne- och medarbetarsamtal Utveckla teamet och arbetssätt i butiken Arbeta med budget och kostnadsuppföljning Arbeta med övriga administrativa uppgifter kopplat till drift och planering Vidare är ditt uppdrag att ansvara för att utveckla och ständigt förbättra butiken när det kommer till ledarskap, kundbemötande, effektivitet, attraktivitet och lönsamhet och där igenom säkerställa att vi når våra mål. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att leda och inspirera andra. Det är självklart att du har ett brinnande intresse för kundservice och försäljning och att du arbetar hårt för att skapa de allra bästa resultaten. Du trivs i en miljö som präglas av ett högt tempo, härlig energinivå och starkt kundfokus. Du leder andra genom att skapa engagemang och motivation i teamet, genom att se till varje individs individuella förutsättningar för att skapa resultat. Du föregår alltid med gott exempel och visar vägen för hur vi ska samarbeta som team. Vidare har du ett lösningsorienterat förhållningssätt som bidrar till att du inte ser utmaningar som ett hinder, utan som en möjlighet att få vara kreativ och lära sig något nytt. Du är strukturerad, bra på att prioritera och organiserad i ditt arbetssätt och har alltid ett positivt förhållningssätt. Vidare har du mycket god förmåga att bygga relationer med andra, och du trivs i en dynamisk roll med många kontaktytor. Tidigare erfarenhet inom detaljhandel och möbler ser vi som meriterande, vi lägger dock störst vikt vid dina personliga egenskaper. Är du redo att bli en del av teamet?Tjänsten är ett vikariat på heltidsom sträcker sig fram till 1/4-2027 med start enligt överenskommelse. Placering kommer vara i vår fina butik i Lammhult. Dina arbetstider kommer vara förlagda på både veckodagar och helger. Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Andreas Elmqvist, på [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

1 november 2024
Sista ansökan:
20 april 2025
Stationschef till Preem Linköping (Rydsvägen 1C)
Drivmedelsstation Preem AB
Chefer inom handel

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats i bilen på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker en Stationschef! Om rollen som Stationschef Är du en driven och engagerad blivande Stationschef på Preem? Vi söker dig som vill vara med och utveckla en självklar och trivsam mötesplats på vår station i Linköping. Vi söker dig som vill ta en anställning hos oss med chans att senare ta steget att bli franchisetagare och bli din egen chef. Som Stationschef på Preem får du fullt ansvar för lönsamhet, försäljning och att du driver din station som om det vore din egen samtidigt som du får möjligheten att representera ett välkänt och starkt varumärke i branschen. Du följer Preems butikskoncept och får stöttning av Preem för verksamhetsstyrning, HR, marknadsföring, administration, sortiment, kategoristyrning, butiksmiljö och utbildning. Som stationschef är du ansvarig för personal, rekrytering, inköp och myndighetskrav för butiksverksamheten. Du driver försäljning och aktiviteter kopplade till kampanjer, budget samt resultat och service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av franchisetagare och stationschefer inom Preem som delar erfarenheter med. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som stationschef är du Preems ansikte utåt. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och ser vikten i attskapa starka kundrelationer! Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, sälj och service. Du har förmågan att kunna utveckla dina medarbetare och butiken. Har du erfarenhet av att driva eget företag är detta starkt meriterande. Du har minst gymnasial utbildning. Du behöver vara ekonomiskt sinnad och kunna ta ansvar för stationens omsättning och resultat. Vi lägger stort vikt på dina personliga egenskaper. Är det här du? Som Stationschef hos oss är du driven, prestigelös och deltar i det dagliga arbetet, är inte rädd för ”att kavla upp armarna”. Du har förmågan att skapa en god arbetsmiljö och får dina medarbetare att trivas på arbetet vilket kommer återspeglas i en trivsam och lönsam station. Vidare är det viktigt att ha ordning och struktur då det är många frågor att hantera som myndighetstillstånd, budget, schemaläggning etc. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform:Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad:100% Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, men helg- och kvällsarbete kan förekomma Ta reda på mer!Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

1 november 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Butikschef
SOVA Stockholm Retail AB
Chefer inom handel

Vi expanderar vårt butiksnät och öppnar en ny butik i Borås, Knalleland! För att leda denna spännande satsning söker vi nu en passionerad och driven butikschef med stort intresse för att bygga och utveckla ett starkt team från grunden. Som butikschef kommer du att spela en avgörande roll i vår expansion och ha ansvar för både försäljning och personal. Vi söker dig som brinner för att skapa en inspirerande arbetsmiljö och som aktivt vill engagera ditt team för att nå gemensamma mål. Vi ser också att du har en god förståelse för försäljning och kundservice, och att du vill skapa förutsättningar för kontinuerlig utveckling och framgång. Som företag vill vi skapa förutsättningar för god sömn. Vårt uppdrag är alltid att hitta rätt säng till kunden, oavsett behov och önskemål. Vi gör det på ett sätt som ingen annan gör. Vårt intresse i att hjälpa kunderna och vår gedigna kunskap är verktyget och vi är hantverkarna. Tillsammans med dina kollegor kommer du att erbjuda våra kunder hög personlig service med ett professionellt bemötande och gedigen produktkunskap. SOVA erbjuder våra medarbetare en noggrann onboardning process, produktutbildningar samt löpande utbildningar inom såväl försäljningsteknik som ledarskap. Vi har en stark värdegrund som skapar en stark laganda inom företaget. Som butikschef på SOVA ansvarar du för den operativa verksamheten på din enhet och rapporterar till ansvarig regionchef. Du tar fullt ansvar för dina medarbetare i ditt team, med allt från schemaläggning, att budget hålls och att försäljningsmål infrias till säkerställande av en bra arbetsmiljö. Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet av att leda människor och arbeta med försäljning och att bygga kundrelationer. Vi ser helst minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utöver din enhet kommer du att ha en viktig roll på regionen, tillsammans med dina kollegor. Vi tror nämligen att det finns en styrka i att vara en sammansvetsad region som samarbetar och drar nytta av varandra erfarenheter och kompetenser. Som person är du en lagspelare och besitter ledaregenskaper. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta och skapa relationer och du brinner för att skapa förutsättningar för andras utveckling. Självklart är du en positiv och härlig person som gör våra butiker ännu trevligare! Viktigast för oss är att du är en person som drivs av försäljning och motiveras av din personliga utveckling. Vi lägger stor vikt vid personligt driv och engagemang. På SOVA vill vi kunna utveckla människor och coaching är något vi jobbar med varje dag. Allt för att leverera den bästa kundupplevelsen men även för att du ska växa i din yrkesroll och som individ. För oss är det viktigt att du är driven och hungrig på att fortsätta utvecklas i din karriär! Om detta känns rätt för dig, är du varmt välkommen med din ansökan till oss. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att gå vidare i rekryteringen ser vi att du även svarar på videofrågorna.

31 oktober 2024
Sista ansökan:
24 november 2024
Varuhuschef till Biltema Lund
Biltema Sweden AB
Chefer inom handel

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Det här blir din arbetsgivare Biltema grundades 1963 och vi har idag 62 varuhus över hela Sverige och mer än 2 000 medarbetare. Förutom en stark expansionstakt med nya varuhus i Norden har sortimentet utvecklats och idag har vi mer än 19 000 artiklar inom produktområden som hem, fritid, bygg, verktyg, kontor, teknik samt bil och bilvård. Det här blir din arbetsplats Som Varuhuschef på Biltema i Lund kommer du ansvara för ett varuhus med ett team bestående av ledningsgrupp, avdelningsansvariga och butiksmedarbetare som tillsammans arbetar med att utveckla och driva varuhuset. Du får även träffa våra fantastiska och trogna kunder då vi är hela familjens varuhus med produkter som skapar värde och underlättar såväl vardag som fritid. Din roll som Varuhuschef Här är du en närvarande Varuhuschef som leder genom din ledningsgrupp. Under din arbetsdag coachar du dina kollegor och får därigenom se dem växa och ta nya steg i sin utveckling. Du rekryterar dina kollegor, implementera nya rutiner och blir en del av vårt härliga gäng med engagerade och drivna ledare. Tjänsten ger dig stor frihet att leda utvecklingen av varuhuset efter lokala förutsättningar och mål. Du är en viktig kulturbärare och en närvarande ledare som aktivt deltar i arbetet i varuhuset, på lagret och i mötet med kunderna. I rollen ingår dagligt arbetsmiljöarbete för att din arbetsdag ska bli rolig, säker och trygg. Du har en bred roll som innebär stor handlingskraft och ansvarstagande. Våra värdeord Enkelhet , Sparsamhet , Handlingskraft , Ordning & Reda samt Flexibilitet genomsyrar hela vår verksamhet och det är viktigt att du känner igen dig i dessa. Dina utvecklingsmöjligheter på Biltema Din introduktion består av handledning och mentorskap från andra varuhus samt interna och externa utbildningar. Vi erbjuder stor frihet och möjlighet att påverka såväl ditt varuhus som din egen utveckling. På Biltema brinner vi för vårt gemensamma arbete men vi bränner inte ut oss, utan värnar om en balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi erbjuder både nationella och internationella karriärmöjligheter. Din erfarenhet För att trivas i rollen ser vi att du har lång erfarenhet av försäljning och ledning inom detaljhandeln eller dagligvaruhandeln, du har förmodligen arbetat i rollen som Butikschef eller Varuhuschef under minst 5 år. Om du dessutom arbetat med volymhandel är det starkt meriterande. Du är van att coacha och leda andra ledare. Flerårig erfarenhet av arbetsmiljöarbete och goda kunskaper inom arbetsrätt ser vi som en grundläggande förutsättning. Som person är du en tydlig förebild för dina medarbetare och ambassadör för bolaget, att skapa resultat är en självklarhet för dig och du driver ditt varuhus med entreprenörsanda. Du har god kommunikationsförmåga och värderar interna och externa kontakter. Vi söker en lagspelare som har lätt för att samarbeta och brinner för att skapa en god stämning på arbetsplatsen. Vidare tycker du om korta beslutsvägar och handlingskraft. Har vi väckt din nyfikenhet ser vi fram mot att du skickar in din ansökan. Välkommen! Sista ansökningsdag: 2024.11.24 Arbetsplats/placering: Biltema Lund Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) Sysselsättningsgrad: Heltid, 40 timmar/veckan Lön: Individuell lönesättning Arbetstider: Varierar över veckan, samt arbete var fjärde helg För frågor kring tjänsten kontakta: HR Administratör, Saga Lundquist, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, personlighetstester, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

31 oktober 2024
Sista ansökan:
24 november 2024
Enhetschef till Optimera i Karlstad
Roi Rekrytering Sverige AB
Chefer inom handel

Optimera söker en passionerad ledare för att ta en av våra enheter in i framtiden. Som Enhetschef kommer du att ha möjlighet att utmana och omdefiniera affärspraxisen genom innovativa strategier och förändringsinitiativ. Dina tidigare framgångar inom proaktiv försäljning kommer att vara avgörande när du tar ledningen för att driva en positiv tillväxtresa och forma branschens framtid! I rollen som Enhetschef… rapporterar till Morgan Fasth regionchef västra Sverige, och får leda ett erfaret team på ett tiotal medarbetare inklusive rapporterande chefer inom Butik, Lager och sälj. Ditt ansvar som enhetschef omfattar i stora drag att säkerställa enhetens resultat, arbetsmiljö, säkerhet och försäljning. Några av dina viktiga ansvarsområden: Kundupplevelse och relationer:  Du som enhetschef leder arbetet med att ge våra kunder inom byggbranschen den bästa möjliga upplevelsen. Det innebär att arrangera kundaktiviteter, bygga upp varumärket i regionen och säkerställa hög service för våra samarbetspartners samt de lokala och regionala proffsbyggarna. Försäljningsdriven utveckling: I nära samarbete med enhetens säljteam kommer du inte bara att utmana, utan även bidra med din expertis. Proaktivitet är kärnan här, där du deltar i kundbesök, bygger långsiktiga relationer och leder vägen för att driva försäljning framåt och ligga i framkant. Ledarskap och inspiration: Din roll innebär att stötta, guida och utveckla ditt team för att säkerställa effektivitet och måluppfyllelse. Det inkluderar individuell support till varje avdelning och medarbetare samt att etablera struktur och gynnsamma förutsättningar genom planering, ledning och inspiration. Ekonomi och styrning: Du har ansvaret för enhetens ekonomi och måluppfyllelse, samt att definiera personalansvar, genomföra rekryteringar och leda personalutveckling. Vidare leder du enhetens driftsgrupp och håller regelbundna personalmöten för att främja samarbete och effektivitet. Uppföljning och resultatmaximering: I din roll som ansvarig för enhetens drift och resultat strävar du efter att optimera prestation. Det inkluderar övervakning av limit- och kreditbevakning samt uppföljning av mål, budgetar och rapportering för att säkerställa enhetens effektivitet. Din uppgift inkluderar även hantering av reklamationer, miljöfrågor och arbetsolyckor. För att lyckas i rollen som Enhetschef… Har du flytande kunskaper av försäljning mot yrkeskunder och en djup förståelse för deras behov och köpprocess. Är en självklar ledare som har förmågan att driva förändring och få med dig dina medarbetare. Har du tidigare erfarenhet inom detaljhandel där du skapat lönsamhet i en växande organisation. Erfarenhet från byggbranschen är inget krav men meriterande. Dina personliga egenskaper är avgörande... för om du ska både lyckas och trivas i rollen! Vi söker dig som är en tydlig ledare som stöttar hela teamet i att leva upp till Optimeras värderingar: personligt, tryggt och enkelt. Vi ser att du är modig, tydlig, nyfiken, social och skicklig på att bygga relationer såväl internt som externt. Du har starka kommunikationsfärdigheter och en förmåga att skapa struktur. Vidare är du en person som motiveras av att växa tillsammans med ditt team för att nå gemensamma mål och framgångar. Optimera i Karlstad… är en del av Optimera Svenska AB, som är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder. I denna roll arbetar du på en trygg arbetsplats, med starka ägare och sunda värderingar – ett företag som satsar och bryr sig om sin personal och sina kunder. Du får möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke som erbjuder innovativa och enkla lösningar, välplanerade enheter, kundanpassat sortiment och hög tillgänglighet Vill du veta med om oss, besök https://www.optimera.se/bygghandel/proffs/om-optimera Läs mer om Saint-Gobain Distribution Sverige: https://www.sgdsgruppen.se/ Är du intresserad...  är du varmt välkommen att ladda upp ditt CV, alternativt med din LinkedIn URL. Urval sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag, men sista ansökningsdag är 20/11 2024. Vi har ersatt det personliga brevet med urvalsfrågor för att säkerställa en rättvis, smidigare och inkluderande ansökningsprocess. Alla relevanta kandidater får i ett senare skede svara på samma frågor, där dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. I den här rekryteringen samarbetar med Optimera med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på [email protected].  Anställning hos: Optimera Omfattning: Heltid  Start: Enligt överenskommelse

31 oktober 2024
Sista ansökan:
20 november 2024
Butikschef till Willys Umeå Klockarbäcken
Willy:S AB
Chefer inom handel

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-12-02 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, B-körkort, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Som butikschef på Willys har du en viktig nyckelroll i företaget. Du är ytterst ansvarig för butikens och butikslagets utveckling, och för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Vill du arbeta för ett av branschens mest framgångsrika koncept, i ett företag där det finns väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas i din ledarroll? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Här kommer lite mer om tjänsten: Du driver ledningsgruppsarbetet i butik och ansvarar för en ledningsgrupp bestående av dina teamchefer, som i sin tur leder och utvecklar sina respektive team. Det här är både ett strategiskt och ett operativt jobb. Lika självklart som du ansvarar för butikens försäljning, lönsamhet och affärsplan, är du också närvarande och deltar i det dagliga arbetet i butik – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är en stor organisation och i ditt arbete som butikschef kommer du att ha ett professionellt och genomarbetat supportsystem i ryggen. Vi arbetar med konceptstyrning och kedjedrift – det finns tydliga rutiner och strukturer på plats och du kommer inte behöva uppfinna hjulet. Det frigör tid för dig att fokusera på att utveckla butiken och ledarskapet. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – i din roll eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar och du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en bransch som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller och det är meriterande om du har arbetat som ställföreträdande butikschef, butikschef eller teamchef inom dagligvaruhandeln.

31 oktober 2024
Sista ansökan:
13 november 2024