Butikssäljare till Swedish Match - Storlien
NRG Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nordic Retail Group söker nu engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och ansvara för deras shop-in-shop.  Tjänsten är främst schemalagd mellan torsdag-söndag och är en deltidstjänst som kan variera i antalet timmar per månad (Genomsnittligt är passen mellan kl 10-18). Avtalet är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Arbetsbeskrivning Du kommer att vara en av ansiktena för Swedish Match, och tillsammans med dina kollegor kommer du att sköta den dagliga driften av butiken, informera konsumenter om deras produkter och guida dem genom snusblandningar. Självklart kommer du att få all nödvändig träning, det viktigaste är att du verkligen är intresserad av produkterna och framför allt, fantastisk service! På plats i butiken arbetar du ensam, vilket innebär ett ansvar att hålla butiken ren och fräsch samt att lägga beställningar och se till att butiken alltid är välfylld med både produkter och förpackningar. Även om du är den enda på plats kommer du att ha kontinuerlig kontakt med dina kollegor i andra butiker i landet, särskilt butiken i Strömstad och Store Nordby. Dessa två butiker har personalmöten, informationsmöten och eventuellt personalaktiviteter tillsammans och har samma butikschef. Som Butikssäljare kommer att du agera som Snus Expert och förväntas veta allt inom Swedish Match portfölj och snus i allmänhet (efter intern träning). I butiken andas det Snus och Nicotine pouches. Information som tillverkningsprocesser, innehåll, kvaliteter, egenskaper, historia och kultur är saker som våra kunder/konsumenter är intresserade av och förväntar sig att få svar på i butiken. Dina arbetsuppgifter Informera konsumenter om Swedish Match-produkter och historia.  Föreslå och bidra med arbetsrutiner för att säkerställa en hög konsumentupplevelse.  Stödja Swedish Match övergripande initiativ som leder till ökad försäljning, varumärkeslojalitet och förbättring av marknadsandelar i Sverige och Norge.  Allmänna dagliga butiksoperationer såsom beställning, inventering och dokumentation.  Öppnings- och stängningsrutiner.  Samla in, dokumentera och rapportera konsumentinsikter.  Vägleda konsumenter genom snusblandningar MYO - Make Your Own.  Bibehålla en hög servicenivå.  Säkerställa att lagerbalanser för produkter samt förpackningar och andra material är tillgängliga.  Hålla sig uppdaterad om aktuell information (lanseringar, riktlinjer etc.). Delta i obligatoriska utbildningar, informationsmöten och personalmöten.  Rapportera försäljningssiffror, statistik, etc. Högt närvarande på arbetsrelaterade samarbetsplattformar som t.ex. Outlook, Teams, Intranet. Vi erbjuder dig Produktutbildning Sälj och marknadsutbildning En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare Din bakgrund Erfarenhet: Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande) Du har tidigare arbetat med service Du är intresserad av snus Egenskaper: Du är en social person som lätt kommer överens med andra Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska Du har ett genuint intresse för Swedish Match produkter. Du är en bra säljare Du är service minded och stresstålig Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra ett uppdrag hos Swedish Match. Tjänsten är främst schemalagd mellan torsdag-söndag och är en deltidstjänst som kan variera i antalet timmar per månad men genomsnittligt pass är mellan kl 10-18.  Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.  När man arbetar för Swedish Match så är det ett ålderskrav på 21+ pga tobakslagen. Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Ella Seger på: [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet.Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Din framgång är vår drivkraft.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Vi söker nu varuhusmedarbetare på vikariat till vårt Jula varuhus i Borås!
Jula AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker nästa stjärna till vårt team i Borås. Älskar du att möta människor och leverera goda kundmöten. I så fall har du nu möjligheten att bli medarbetare i vårt team och delaktig i vår ostoppbara resa. En typisk dag innebär många skratt tillsammans med dina kollegor och kunder. Din fingertoppskänsla för kundservice kommer att locka fram leende på kundernas läppar då du med din expertis hjälper dem i butiken. Det är du tillsammans med dina kollegor som sköter allt från att bemanna kassan till att fylla på hyllorna. Du hjälper kunderna med returer eller att hitta rätt vara. Eftersom vi är på en resa kan du räkna med att vi även vill att din personliga resa ska påbörjas. Oavsett om du jobbar extra eller om du väljer att arbeta hos oss till pension vill vi att du ska utvecklas. Bli inte förvånad om du får möjligheten att bygga upp exponeringar av kampanj- och säsongsprodukter, ta ansvar och lära nytt. Vi vet att kundernas behov ändras snabbt – och nu har du alla möjligheter att bli en del av vårt fantastiska team och hjälpa oss att anpassa oss ännu snabbare. Vad finns i ditt CV? Du har troligen arbetat med service eller inom detaljhandeln tidigare. Du skriver och talar bra svenska (engelska är ett plus) och har god datorvana, särskilt i Microsoft Office. Om du har ett truckkort  är det ett plus men inte ett krav. Vem är du? Framför allt är du en nyfiken person som trivs i att arbeta i team. Du lockas av att vara en del av ett entreprenöriellt och internationellt företag. Vi är prisfighters som älskar att göra bra affärer och att få våra kunder att känna att de får bra värde för pengarna när de handlar hos oss. Det triggar dig också. Du älskar att sälja, är serviceinriktad och trivs när du kan hjälpa kunden att hitta precis det de behöver. Du är nyfiken och vill lära dig. Att växa och få utmaningar är som ljuv musik för dig. Du är en fena på att prioritera, vilket gör att du kan hantera hektiska perioder. Du tar dig tid att lyssna på kunden för att alltid kunna levererar ett gott kundbemötande med ett leende på läpparna. Du är engagerad, positiv och älskar att Jula är ett större team- vilket gör det möjligt för dig att alltid vara dig själv. Bra att veta Placering Borås. Tjänsten är ett vikariat under sommaren. Som varuhusmedarbetare arbetar man dagtid, kvällar och helger. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 29 juni.  Frågor? Frågor om tjänsten besvaras av varuhuschef, Fredrik Almqvist, [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Fix My Phone Uppsala
The Morad Group AB
Butikssäljare, fackhandel

På Fix My Phone hjälper vi över 300.000 kunder varje år med deras mobila enheter. Både med reparation och att förse med rätt tillbehör. Vi är Sveriges ledande reparationskedja och är ett riktigt tillväxtbolag med stora visioner! På senare tid har vi expanderat verksamheten till att sälja och köpa in begagnade mobiltelefoner också vilket kommer vara en stor del av arbetet framåt! Butiksmedarbetare - Gör din passion till en framgångsrik karriär i teknikens värld! Har du en passion för försäljning och älskar teknik? Då har du hittat rätt plats! På Fix My Phone är du inte bara en butiksmedarbetare – du är en vardagshjälte för våra kunder. I en dynamisk marknad för mobila enheter är vi dedikerade till att erbjuda snabba och exakta reparationer samt försäljning av de senaste mobilerna och accessoarerna. Många väljer reparation för att vara både ekonomiskt smarta och miljövänliga. Om de inte väljer reparation, föredrar de ofta begagnade produkter. Vi reparerar i stort sett alla modeller, vilket gör varje arbetsdag unik och stimulerande! I takt med vår expansion och den snabbt växande marknaden letar vi efter nya stjärnor som vill dyka in i teknikens fascinerande värld och växa tillsammans med oss. Vi söker dig med ett starkt intresse för försäljning och teknik, och en passion för personlig och professionell utveckling. Du trivs med att vara aktiv och ta tillvara på möjligheter. Hos oss får du en stimulerande arbetsmiljö och en roll med mycket ansvar. Vi erbjuder utbildning inom yrket som mobilreparatör, vilket ger dig kunskaper för att reparera alla typer av enheter. Dessutom får du regelbunden coaching och försäljningsutbildning för att nå dina mål. På Fix My Phone är utveckling och framåtanda vårt kännetecken. Vi strävar ständigt efter att utveckla både oss själva och våra medarbetare för att närma oss vårt bästa "JAG". Att göra bättre idag än vad du gjorde igår är vår levnadsregel. För de som visar framfötterna och vill växa med vår expansion erbjuder vi utvecklande roller. Känner du igen dig? Skicka in din ansökan direkt. Urval och intervjuer pågår löpande, och vi ser fram emot att få ta del av din ansökan! Jobbtyp: Heltid, Deltid, Visstid, Fast Lön: 20 000,00kr - 50 000,00kr per månad Annan ersättning utöver fast timlön. Resultatbonus Ob-tillägg Bonus

19 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Butikssäljare till proffsbutik – Norrtälje
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, fackhandel

Om tjänsten  Vi söker nu en driven och serviceinriktad butikssäljare till en väletablerad butik i Norrtälje. Vår kund är en ledande leverantör av produkter och tjänster till professionella användare inom bygg, industri, transport och verktyg. Som butikssäljare kommer du att vara en viktig del av teamet och ansvara för att leverera hög service till kunderna. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Möta och assistera kunder i butiken Ge professionell rådgivning och produktinformation Kassahantering Varuplock Hålla butiken ren och organiserad Personliga egenskaper Du som person är självgående, ansvarsfull och gillar ett serviceinriktat arbete i en liten arbetsgrupp. Som person brinner du för service och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt för oss att du har visat intresse för butikens produkter inom verktyg och maskiner och arbetar för att driva butiken framåt. Tidigare erfarenhet från arbete inom detaljhandeln/sällanköpshandeln är mycket meriterande. Anställningsform Tjänsten är en visstidsanställning mellan veckorna 29-33. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag, kl. 09:00–17:00. Du kommer att vara anställd av Storesupport by Job&Talent och arbeta på uppdrag hos vår kund. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.  Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.  Varmt välkommen!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Butikssäljare till Synsam Ludvika 75%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen  I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Nu i semestertider kommer urvalet för tjänsten inte att påbörjas förrän i augusti, och återkoppling kan därför ta lite längre tid än vanligt. Stort tack för din förståelse och ditt tålamod!Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kjell & Company Skellefteå söker säljare med servicekänsla och teknikint...
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 1-2 dagar i veckan i vår butik i Skellefteå. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har möjlighet att jobba såväl dagtid som kvällar och helger. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Götaplatsens Foto söker butikssäljare!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Delar du vår passion för fotografi, teknik och personliga kundmöten? Vi söker nu en engagerad säljare till vår väletablerade butik i hjärtat av Göteborg.   I vår butik erbjuder vi ett brett utbud av kameror, kikare, tillbehör samt ljud- och ljusutrustning. Vi har även ett eget labb där vi framställer bilder och bildprodukter. Vår styrka ligger i kunnig rådgivning, hög servicegrad och ett personligt bemötande som gör skillnad för varje kund.   Att arbeta hos Götaplatsens Foto I rollen som butikssäljare är ditt viktigaste uppdrag att skapa en positiv och professionell upplevelse för varje kund – både i butik och via telefon eller mejl. Du vägleder kunder genom sortimentet och ser till att de får rätt produkter och goda råd, oavsett om de är nybörjare eller erfarna fotografer.   Utöver de dagliga uppgifterna i butiken ingår även administrativa delar, såsom kundsupport och arbete kopplat till vår webbshop – särskilt inom försäljning av begagnad fotoutrustning.   Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor som delar ditt intresse för foto och teknik, där både samarbete och självständighet är viktiga inslag i vardagen. Då och då deltar vi också på mässor och evenemang för att få ny inspiration och hålla oss uppdaterade på branschens senaste trender. Vi söker dig som: • Är genuint engagerad, initiativrik med en stark känsla för kundservice • Har ett stort intresse för fotografering – gärna både digitalt och analogt • Är tekniskt intresserad och håller dig uppdaterad om nyheter • Har känsla för försäljning och uppskattar det personliga kundmötet • Är självgående och strukturerad, samtidigt som du trivs att arbeta i team med dina kollegor • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar en provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda på vardagar och lördagar enligt butikens öppettider.   Ansökan Götaplatsens Foto samarbetar med Retail Staffing i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Julia Stranne.   Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!   Välkommen till ett jobb där foto och kundservice möts på riktigt.   Vi är en riktig fotobutik mitt i centrala Göteborg med personlig service. I vår butik finns ett stort sortiment av kameror, kikare och tillbehör. Utöver detta har vi egen produktion av bilder och bildprodukter, allt ifrån framkallning och papperskopior till fotomuggar, canvastavlor och kalendrar finns bland våra tjänster. Företaget har funnits sedan 1965.

19 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Butiksmedarbetare till Ljusdal
KB Jem & Fix
Butikssäljare, fackhandel

jem & fix är just nu på jakt efter butiksmedarbetare till vår butik i Ljusdal! I rollen som butiksmedarbetare hos jem & fix säljer du byggmaterial till marknadens bästa pris samt sköter den dagliga driften i butik tillsammans med dina medarbetare. Den dagliga driften består av uppgifter såsom prismärkning, uppackning, kassatjänst och truckarbete. Arbetstiden är varierande under butikens öppettider måndag till söndag. Vem är du? Du uppskattar ordning och reda och ser till att det alltid är rent och snyggt i lokalerna samt att hyllorna är välfyllda. Du är utåtriktad, social, flexibel och noggrann. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att ha många bollar i luften. Eftersom tjänsten innefattar en del tunga lyft, så har du god fysik. Om du dessutom är en hängiven och händig hemmafixare, så är det ett stort plus. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en spännande roll med stora möjligheter till utveckling i en organisation under stark expansion. Om oss jem & fix är en lågprisbyggmarknad inom bygg, hem och trädgård. Vi är ett familjeägt dansk-svenskt bolag som öppnade sin första butik i Sverige 2005. Sedan dess har vi expanderat stadigt och bygger nya butiker löpande. I dagsläget har vi över 200 butiker spridda över Sverige, Danmark och Norge. Det gör oss till Nordens ledande lågprisbyggmarknad. Körkort AM, B Meriterande Truckkort, butikserfarenhet. Anställningsvillkor Lön och pensionsförsäkring enligt kollektivavtal. Då butiken är öppen alla dagar i veckan förekommer det både dag-, kvälls- och helgarbete. Anställningsform: Tjänsten avser en tillsvidareanställning på deltid om 20 h/v. Provanställning tillämpas. Start: Omgående eller enligt överenskommelse Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Webbplats: https://www.jemfix.se Vi tillämpar löpande urval.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Elgiganten Skellefteå söker Service Advisor
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss.   Din roll som Service Advisor  Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag.    Vem är du?  Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste.  Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!    Vi tror att du  • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service  • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor  • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas  • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa  • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur  Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.    Vilka är vi?  Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss  Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.  Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension  • Generöst bonusavtal  • Förmåner inom friskvård och personalköp  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare  • Goda karriärmöjligheter  Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 50%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-06 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Är du en kökssäljare? Eller sugen på att bli det? IKEA Umeå
IKEA Svenska Försäljnings AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi är en stor avdelning som drivs av längre kundmöte samt större och komplexa affärer. Vi ser att du har ett stort intresse för personlig försäljning och är duktig i säljsamtalet. På köksavdelningen har vi förmånen att hjälpa våra kunder att skapa sina drömkök där din kompetens och förmåga är avgörande i säljsamtalet. I rollen som säljare på vår köksavdelning får du möjlighet att hjälpa våra kunder genom hela köpprocessen – från att välja luckor, hitta smarta tekniska lösningar och skapa planritningar till att ta beslut kring hur köket ska installeras. Låter det komplicerat? Oroa dig inte, om du har passion och vilja så lär vi dig allt du behöver för att hjälpa kunden igenom alla steg. Det ingår nämligen fyra veckors utbildning med full lön som del av jobbet. Bra va? För att trivas i denna roll krävs det att du är stresstålig och motiveras av att sälja och har en vilja att utvecklas. Regelbunden uppföljning av olika KPI:er är en del av ditt arbete, så att tycka om siffror är en stor fördel i det här arbetet. Vi söker dig som är bra på att skapa förtroende i relation till kunden. Du behöver vara strukturerad och tänka flera steg framåt. Du behöver kunna hantera din dator och din miniräknare. Du har även förmågan att ge ett bemötande i världsklass i varje kundmöte. Svenska i tal och skrift är ett krav. Engelska behöver du i varje fall kunna läsa. Andra språk ser vi som en stor fördel. Det är en fördel om du har arbetat med försäljning tidigare. Att jobba med oss När du har gått klart vår köksutbildning är det dags att möta kunder i vår planeringsstudio. Din vardag består av att tillsammans med dina kollegor göra kundens resa från köksdröm till drömkök. Vi vet att sälja kök kan tyckas komplicerat; det är matematik, teknik, vatten & avlopp, vitvaror och ergonomi. Men du ska veta att det finns gott om kollegor som finns där för dig, att känna dig hemma, tipsa och peppa när det blir fel, för det kommer det bli. Och vet du vad? En dag kommer du göra samma sak mot nästa nya kollega, antingen som ledare, som erfaren säljare eller på en helt annan del av IKEA. OM DETTA ARBETSOMRÅDE Vi erbjuder tillsvidareanställning på 100% (38,75 timmar/veckan) med startdatum i enligt avtal. För att möta våra kunders behov jobbar du dag- och kvällstid samt varannan helg. Vi erbjuder tryggheten med en fast månadslön enligt handelsavtalet samt Ob-tillägg. Låter det här som ett jobb för dig? Då är vi nyfikna på att höra mer om dig och varför du vill jobba på IKEA i ditt personliga brev. Sista ansökningsdag är 2/7 men vänta inte med din ansökan då urvalet sker löpande - ansök redan idag med ditt CV och personliga brev! Ansök nu! Personliga intervjuer är planerade att hållas i vecka.27-28, då behöver du vara tillgänglig för en intervju på plats i varuhuset. Välkommen med din ansökan senast den 2 juli!

19 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025