IT-Projektledare

Din roll Som IT-projektledare kommer du att ansvara för planering, koordinering och genomförande av IT-relaterade delprojekt kopplade till leverans av nya fordon och integrering med befintliga IT-system. Du agerar länk mellan fordonsleverantören och kundens interna IT-organisation, säkerställer tekniska leveranser och kravuppfyllnad samt deltar aktivt i design- och utvecklingsprocesser. Ditt ansvarLeda IT-arkitekturarbetet och samordna mellan fordonsprojekt och IT-organisationSäkerställa kravställning och uppföljning av tekniska leveranser från leverantörer Följa upp kravverifiering och validering Medverka i designprocesser och bidra med teknisk input Ta fram gränssnittsspecifikationer, integrationsmodeller och arkitekturbeskrivningar Planera och driva integration, verifiering och driftsättning av IT-leveranser Ansvara för utredningar och lösningsdesign inom integrations- och IT-området Du kommer att arbeta tillsammans med arkitekter, testledare och resurser inom IT-organisationen samt rapportera till fordonsprojektet och IT-ledning. Kvalifikationer (obligatoriska krav)Eftergymnasial utbildning med relevant IT-inriktning Minst 8 års erfarenhet som projektledare inom IT Erfarenhet från minst 2 uppdrag som konsult inom informationssystem för järnväg eller spårtrafik Erfarenhet från minst 2 uppdrag i beställarorganisation med offentlig upphandling av outsourcade IT-system eller tjänster Minst 4 års erfarenhet av att kommunicera på avancerad teknisk svenska och engelska, i tal och skrift Minst 4 års erfarenhet av att leda IT- och verksamhetsutvecklingsprojekt Meriterande erfarenheter Certifierad projektledare enligt exempelvis PMP eller IPMA Erfarenhet som projektledare i projekt med internationell leverantör Erfarenhet från upphandling enligt LUF Erfarenhet från projekt inom eller för kollektivtrafikmyndighet Placering Uppdraget är placerat hos kund i Stockholm med möjlighet till visst distansarbete enligt överenskommelse. Tidplan och omfattningStart: 2025-05-16 Slut: 2026-05-15 Omfattning: 100% (40 h/vecka) Vill du vara med och forma framtidens kollektivtrafik genom smarta och integrerade IT-lösningar? Välkommen att skicka in din ansökan! Transparens och ansvarsfull AI-användning På Edge of Talent strävar vi efter att arbeta effektivt och professionellt. Vi använder därför ibland AI-baserade verktyg som stöd i vår administration, exempelvis för att strukturera och sammanfatta information. Vi vill dock vara tydliga med att AI aldrig fattar beslut åt oss. Alla beslut om vilka kandidater som går vidare i våra processer fattas av en människa som noggrant utvärderar varje kandidat utifrån kompetenskriterier och hur dessa matchar kundens kravspecifikation för rollen. Vår ambition är att säkerställa en rättvis och transparent rekryteringsprocess där alla kandidater bedöms utifrån sina faktiska meriter och erfarenheter.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Engineering Manager - Consumers domain
Hemnet AB
IT-chefer

We're growing fast—and so is our Consumers domain! With six teams soon in place, we’re looking for a dedicated Engineering Manager to lead, support, and inspire our talented developers. In the Consumers domain, we empower people to confidently navigate the home-buying journey and stay connected to the property market. As Engineering Manager, you’ll guide our teams in making strong technical decisions, align with our tech strategy, and shape the future of our products to deliver maximum value to our customers. You’ll help build autonomous, high-performing teams where collaboration, ownership, and continuous improvement are central. You’ll also foster a healthy team culture, drive technical excellence, and support individual and product growth. Working closely with product managers, designers, analysts, engineers, and other leaders, you’ll ensure we deliver real value to our users. You will report to the Head of Engineering and collaborate closely with other Engineering Managers. What you'll do: Lead and support 1–2 cross-functional teams Enable engineers to do their best work through coaching, mentorship, and continuous feedback Collaborate closely with Product and Design to drive development Help to drive our tech strategy and ways of working as we scale What we’re looking for: Proven experience as an Engineering Manager (minimum 3 years) or in a similar technical leadership role Passion for growing teams and individuals Experience working in cross-functional, agile environments A collaborative mindset and a strong focus on user needs Technical background is a valuable complement to your leadership skills. Experience and understanding of change management, with the ability to lead teams with stability and clarity in times of uncertainty and transition If you’re excited about leading high-impact teams in a fast-moving environment, we’d love to hear from you! Your career at Hemnet With over 40 million visits each month, you’ll be part of Sweden’s most popular property platform – and one of the world’s most admired real estate platforms. But our size and reputation aren’t the only reasons why you and your 150+ colleagues enjoy working here. Since 1998, Hemnet has been an essential go-to place for millions of Swedes, guiding them through one of life’s biggest transitions: finding a new place to call home. We’re proud to make this life-changing, often stressful journey as seamless as possible. Our friendly Hemnet culture fosters a dynamic, playful environment where every voice is valued. Here, you’ll join a welcoming team that encourages you to thrive and grow, working alongside passionate colleagues from around the world. A Hybrid Way of Working Our vibrant office in central Stockholm is the hub of our collaboration and culture, providing a lively space that fosters team spirit. We come together in the office three days a week, with two flexible remote days. To be part of our team, it’s essential to be based in or near Stockholm. The last day to apply is May 12. After the deadline, we will review all applications and begin scheduling interviews.

30 april 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Engineering Manager
Frenda AB
IT-chefer

Om Frenda Frenda är ett svenskt produktbolag som utvecklar och levererar en heltäckande, molnbaserad SaaS-lösning inom MedTech. Vår plattform erbjuder en allt-i-ett-lösning för dentalbranschen, inklusive journalsystem, röntgen- och bildbehandling samt säker lagring och backup. Vår produkt är marknadsledande i Sverige och högt uppskattad av våra kunder. Med en stabil affär, lönsamhet och en växande kundbas står vi inför en spännande expansionsresa – både nationellt och internationellt. Därför söker vi nu fler talanger till vårt tech-team, som vill vara med och skala upp plattformen för nya marknader. Om rollen I takt med att bolaget växer söker vi nu en Engineering Manager, en nyckelroll för att underlätta tillväxt och lärande. I rollen kommer ha personalansvar över ett till två team av både juniora och erfarna utvecklare, där varje individ har stort inflytande på vår tekniska utveckling. Ditt främsta fokus blir att coacha, inspirera och stötta teamet, både på individ- och gruppnivå. Du kommer att: Utveckla och motivera teammedlemmar genom coaching och feedback. Förbättra arbetsprocesser och agila metoder för ökad effektivitet. Samarbeta med produktägare för att säkerställa tydlig riktning och rätt prioriteringar. Identifiera och lösa utmaningar i en snabbväxande miljö. Bygga vidare på vår starka kultur av engagemang, samarbete och innovation – och ha roligt på vägen! Om dig Vi söker en trygg och empatisk ledare med en passion för människor och teknik. Du trivs i en snabbväxande, teknikorienterad miljö och har tidigare erfarenhet av att leda utvecklingsteam. Du har lätt för att kommunicera med utvecklingsteam och förstår dig på deras utmaningar och behov, även om du själv inte programmerar Vi tror att du: Har en teknisk bakgrund och erfarenhet av att jobba med människor som Engineering Manager eller liknande. Har drivit förändrings- och förbättringsprocesser samt skapat engagemang genom inspirerande ledarskap. Är van att arbeta agilt och har god förståelse för utvecklares behov och utmaningar. Har förmågan att ge konstruktiv feedback och bygga en vi-känsla i teamet. Förstår teknikens möjligheter och risker, både ur ett kundvärdes- och affärsperspektiv. Extra plus om du har: Erfarenhet av Microsoft-miljö och/eller ISO-certifieringar. Erfarenhet av att arbeta i en reglerad bransch, t.ex. HealthTech eller FinTech. Vill du vara med och forma framtidens MedTech? Ansök idag!

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Digital Development Manager till Fitness24Seven

Vill du vara med och driva den digitala transformationen på Fitness24Seven? Vi satsar stort på teknik och innovation för att skapa marknadens bästa digitala träningsupplevelse. Nu söker vi en ledare som vill ta vår digitala utveckling till nästa nivå! Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av Nordens ledande gymkedjor med över 300 gym i Sverige, Finland, Norge, Colombia och Thailand. Sverige är vår största marknad, men vi växer snabbt internationellt med en stark entreprenörsanda och en passion för träning och hälsa. Vi är på en spännande digital resa där vi ser digital utveckling som en central drivkraft för att stärka vår affär och medlemsupplevelse. Nu söker vi en Digital Development Manager som vill vara med och forma framtidens digitala gymupplevelse! Om rollenSom Digital Development Manager hos oss blir du en nyckelspelare i att driva vår digitala transformation och säkerställa att vi ligger i framkant inom teknik och användarupplevelse. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår digitala utvecklingsagenda och säkerställa att vi skapar världsklassiga digitala tjänster för våra medlemmar och interna verksamheter. Rollen är baserad i Lund och rapporterar till vår CIO, samtidigt som du är en del av Fitness24Sevens IT-team och IT Management Team. Du leder ett team på 13 personer, en mix av anställda och konsulter, och du samarbetar nära övriga avdelningar inom IT som består av totalt 30 personer inom utveckling, IT-drift, projektledning och Business Intelligence. Dina ansvarsområden Leda och utveckla Fitness 24 Sevens digitala utveckling, inklusive vår webb, app, medlemssystem och interna affärsstöd. Driva innovation och tekniska lösningar som förbättrar användarupplevelsen för våra hundratusentals medlemmar. Säkerställa att vi bygger skalbara, stabila och moderna digitala plattformar för vår internationella tillväxt. Leda, inspirera och utveckla ett team av utvecklare, UX design och digitala specialister. Samarbeta tätt med affärsutveckling, marknad och drift för att säkerställa att våra digitala lösningar möter affärsbehoven. Som Digital Development Manager hos Fitness 24 Seven får du arbeta med en modern tech-stack inom både frontend- och backendutveckling med C# .NET som bas. Vem är du? Vi söker dig som har en passion för digital utveckling och ledarskap och som vill göra skillnad i en snabbväxande och internationell miljö. Du har: Flera års erfarenhet av att leda digitala utvecklingsteam och tekniska projekt. Djup förståelse för systemutveckling, digitala plattformar och moderna teknologier. Erfarenhet av agila arbetssätt, produktutveckling och DevOps. Förmåga att översätta affärsbehov till tekniska lösningar och driva projekt från idé till verklighet. Internationell erfarenhet eller vana att arbeta i en global kontext är meriterande. Du är en trygg ledare som bygger starka team och trivs i en miljö med högt tempo och entreprenörsanda. Vad vi erbjuderHos oss får du en unik möjlighet att vara med och driva den digitala utvecklingen i ett snabbväxande, internationellt företag med en stark entreprenörskultur. Vi erbjuder: En nyckelroll i vår digitala transformation – du får stor påverkan på vår strategi och framtid. Möjlighet att arbeta i en internationell miljö med gym i fem länder och fortsatt expansion. Ett starkt och engagerat IT-team där vi tillsammans skapar framtidens digitala träningsupplevelse. Vi jobbar tillsammans på kontoret för att bygga ett exceptionellt IT-team som arbetar nära verksamheten och bygger starka relationer. Ansökan Är du redo att ta nästa steg och bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025
IT/OT Specialist

The opportunity Join our IT Team supporting the Grid Integration HVDC business in Ludvika, part of Hitachi Energy. HVDC specializes in innovative and reliable solutions for power transmission and distribution, supporting efficient and sustainable energy systems worldwide. As a Site IT/OT Service Delivery Specialist in Ludvika, you will support IT/OT solutions and services, working closely with business leaders and IT stakeholders. Your role includes managing IT infrastructure, applications, and ticket escalations, as well as supporting both office and shop floor IT/OT assets. You will be working in close collaboration with the Service Delivery Specialist for HVDC Ludvika, ensuring business needs are met and overall satisfaction with IT services. Additionally, you will play a crucial role in integrating IT with the business operations, enhancing connectivity and cybersecurity for all operational technologies. “This is a new, dynamic and fast-moving area where you will have the opportunity to influence and grow in the role and within the company. “– Britt Marie Gustafsson, GPG HVDC IT Service Delivery Manager. How you’ll make an impact Collaborate with cross-functional teams to support the business in their growth Overseeing and acting as a point of contact for the IT/OT environment and responding to emergencies Supporting the Service Delivery Specialist who is responsible for the HVDC site in Ludvika Participate in planning, developing, implementing and maintaining the HVDC IT/OT environment You are a team player who can also handle tasks independently and take on responsibility You have a willingness to learn and try new things and enjoy collaborating with others Your background You have 3-5 years of work experience, ideally in a similar role Experience with manufacturing operations methods, processes, and change management is an advantage You have experience handling complex stakeholder scenarios and cross-functional problem solving. You also have a solid understanding of IT procedures, policies, and end-to-end business processes Hands-on, installation, troubleshooting etc. on applications & infrastructure You are fluent in English and Swedish What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Britt-Marie Gustafsson, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected]

4 april 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Digital Development Manager till Fitness24Seven

Vill du vara med och driva den digitala transformationen på Fitness24Seven? Vi satsar stort på teknik och innovation för att skapa marknadens bästa digitala träningsupplevelse. Nu söker vi en ledare som vill ta vår digitala utveckling till nästa nivå! Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av Nordens ledande gymkedjor med över 300 gym i Sverige, Finland, Norge, Colombia och Thailand. Sverige är vår största marknad, men vi växer snabbt internationellt med en stark entreprenörsanda och en passion för träning och hälsa. Vi är på en spännande digital resa där vi ser digital utveckling som en central drivkraft för att stärka vår affär och medlemsupplevelse. Nu söker vi en Digital Development Manager som vill vara med och forma framtidens digitala gymupplevelse! Om rollenSom Digital Development Manager hos oss blir du en nyckelspelare i att driva vår digitala transformation och säkerställa att vi ligger i framkant inom teknik och användarupplevelse. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår digitala utvecklingsagenda och säkerställa att vi skapar världsklassiga digitala tjänster för våra medlemmar och interna verksamheter. Rollen är baserad i Lund och rapporterar till vår CIO, samtidigt som du är en del av Fitness24Sevens IT-team och IT Management Team. Du leder ett team på 13 personer, en mix av anställda och konsulter, och du samarbetar nära övriga avdelningar inom IT som består av totalt 30 personer inom utveckling, IT-drift, projektledning och Business Intelligence. Dina ansvarsområden Leda och utveckla Fitness 24 Sevens digitala utveckling, inklusive vår webb, app, medlemssystem och interna affärsstöd. Driva innovation och tekniska lösningar som förbättrar användarupplevelsen för våra hundratusentals medlemmar. Säkerställa att vi bygger skalbara, stabila och moderna digitala plattformar för vår internationella tillväxt. Leda, inspirera och utveckla ett team av utvecklare, UX design och digitala specialister. Samarbeta tätt med affärsutveckling, marknad och drift för att säkerställa att våra digitala lösningar möter affärsbehoven. Som Digital Development Manager hos Fitness 24 Seven får du arbeta med en modern tech-stack inom både frontend- och backendutveckling med C# .NET som bas. Vem är du? Vi söker dig som har en passion för digital utveckling och ledarskap och som vill göra skillnad i en snabbväxande och internationell miljö. Du har: Flera års erfarenhet av att leda digitala utvecklingsteam och tekniska projekt. Djup förståelse för systemutveckling, digitala plattformar och moderna teknologier. Erfarenhet av agila arbetssätt, produktutveckling och DevOps. Förmåga att översätta affärsbehov till tekniska lösningar och driva projekt från idé till verklighet. Internationell erfarenhet eller vana att arbeta i en global kontext är meriterande. Du är en trygg ledare som bygger starka team och trivs i en miljö med högt tempo och entreprenörsanda. Vad vi erbjuderHos oss får du en unik möjlighet att vara med och driva den digitala utvecklingen i ett snabbväxande, internationellt företag med en stark entreprenörskultur. Vi erbjuder: En nyckelroll i vår digitala transformation – du får stor påverkan på vår strategi och framtid. Möjlighet att arbeta i en internationell miljö med gym i fem länder och fortsatt expansion. Ett starkt och engagerat IT-team där vi tillsammans skapar framtidens digitala träningsupplevelse. Vi jobbar tillsammans på kontoret för att bygga ett exceptionellt IT-team som arbetar nära verksamheten och bygger starka relationer. Ansökan Är du redo att ta nästa steg och bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
IT-chef till Hemfint Group
BHG Group AB
IT-chefer

Vill du vara med och bygga en IT-avdelning från grunden? Är du en tekniskt kunnig ledare med expertis inom webbutveckling, systemutveckling, serveradministration och databashantering? Då kan du vara den IT-chef vi söker! Om ossHemfint Group, bestående av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Som en del av BHG Group, en ledande aktör inom heminredning och möbler, erbjuder vi en spännande arbetsmiljö med fokus på tillväxt och kundnöjdhet. För att ta nästa steg i vår utveckling söker vi en IT-chef som kan bygga upp och leda vår IT-avdelning. Om rollenSom IT-chef hos oss får du en central roll i företagets tekniska utveckling. Du kommer att ansvara för att skapa och rekrytera ett IT-team som tillsammans kommer att: Ansvara för drift, optimering, säkerhet och underhåll av våra servrar (Ubuntu, Apache, PHP, Solr/Tomcat, MySQL, DNS m.m.). Vidareutveckla, förbättra och skriva om våra egenutvecklade e-handelsplattformar. Hantera och optimera våra databaser (MySQL). Arbeta med processutveckling för att effektivisera verksamhetens alla delar (lager, marknadsföring, kundservice, försäljning, inköp). Utveckla säkerhetsmekanismer och jour-system för att säkerställa kontinuerlig tillgänglighet av våra tjänster. Vidareutveckla integrationer mellan e-handelssystem, affärssystem (Microsoft NAV), TA-system (transportadministrationssystem), CRM-system m.m. Vi söker dig som har: Ledarskapserfarenhet och förmåga att bygga och utveckla ett team Erfarenhet av webbutveckling och systemutveckling, särskilt inom PHP och JavaScript och/eller erfarenhet av att administrera och konfigurera Linux-servrar (Ubuntu, Apache, PHP, Solr/Tomcat, MySQL m.m.) Förmåga att prioritera samt snabbt utveckla lösningar och processer för att tillgodose en verksamhet med många olika behov. Erfarenhet av att arbeta i en IT-miljö med många olika system och tjänster samt en vilja att förbättra och modernisera delvis egenutvecklade system. En pragmatisk inställning och tålamod för att arbeta i en kodbas som inte alltid är optimal, men som har stor affärsmässig betydelse. Meriterande erfarenheter: E-handelssystem Microsoft NAV WMS (Warehouse Management Systems) TA-system (transportadministrationssystem) CRM-system Marknadsförings- och analystjänster såsom Google Ads, Google Analytics Användarvänlighet och webbplatsanalys SEO (Sökmotoroptimering) Solr (eller liknande söklösningar) Vad vi erbjuder: En nyckelroll i ett snabbväxande företag med stor påverkan på vår tekniska utveckling. Möjlighet att bygga och forma IT-avdelningen från grunden. En spännande utmaning där du får arbeta både strategiskt och operativt i en komplex IT-miljö. Tjänsten utgår från vårt kontor centralt i Stockholm Låter det som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Tech Lead – Konsultuppdrag inom systemutveckling

Din roll Vi söker en erfaren Tech Lead / Lead Developer för ett spännande konsultuppdrag inom systemutveckling. I denna roll får du möjligheten att både leda och delta i utvecklingsarbetet, samtidigt som du formar ett helt nytt utvecklingsteam. Ditt ansvar Som Tech Lead kommer du att: Bygga upp och driva ett utvecklingsteam samt etablera dess arbetssätt och kultur. Utveckla webbapplikationer och mikrotjänster i en eventdriven arkitektur. Coacha och stödja utvecklare för att maximera teamets prestation. Ansvara för teknisk strategi, arkitektur och implementation av lösningar. Säkerställa att utvecklingsarbetet följer best practices genom kodgranskning och tekniska riktlinjer. Hantera tekniska utmaningar och hitta lösningar på komplexa problem. Samarbeta med initiativ ledare och andra intressenter för att omvandla affärskrav till tekniska lösningar. Fungera som teknisk expert och rådgivare för ledning och andra delar av organisationen. Kvalifikationer För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande krav: Minst 6 års erfarenhet av systemutveckling i C#. Erfarenhet av att utveckla mikrotjänster genom eventdriven design i minst 2 uppdrag de senaste 5 åren. Minst 1 uppdrag som mjukvaruarkitekt de senaste 4 åren. Minst 3 års erfarenhet av Kubernetes de senaste 6 åren. Minst 3 års erfarenhet av DevOps de senaste 6 åren. Minst 6 års erfarenhet av design och utveckling av databaser (SQL/No-SQL). Erfarenhet av att arbeta som Lead Developer i minst 2 uppdrag de senaste 6 åren. Meriterande erfarenheter Erfarenhet av DevOps-verktygen Terraform eller Helm Charts i minst 2 uppdrag. Erfarenhet av arbete med Kubernetes Rancher i minst 1 år. Erfarenhet av nätverk, routing och DNS i en Linuxmiljö i minst 1 år. Erfarenhet av BDD (Behaviour-Driven Development) i minst 1 år. Erfarenhet av verktyg som Apache Kafka eller RabbitMQ i minst 1 uppdrag. Placering Uppdraget utförs på plats hos kunden med möjlighet till visst distansarbete enligt överenskommelse. Tidplan och omfattning Start: 2025-04-09 Slut: 2025-12-31 Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka Förlängningsoption: Möjlighet till förlängning 1+1+1 år Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Är du redo för nästa steg i din karriär? Ansök idag!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
IT-chef till Responda Group

Responda Group befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi skapar en modern, effektiv och sammanhållen IT-organisation. Vi söker nu en IT-chef som vill leda vårt engagerade team och samtidigt driva vår IT-strategi framåt. IT är en central del av vår verksamhet, och den tekniska plattformen kommer att spela en avgörande roll för bolagets framtid. I denna roll får du möjlighet att kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar. Du kommer att arbeta nära ledningen och vara en nyckelspelare i att förklara och presentera vår tekniska arkitektur för investerare, kunder, partners och andra intressenter. Vad kommer du att göra?Som IT-chef hos oss kommer du att ha ett brett ansvarsområde där du får sätta riktningen för vår IT-utveckling samtidigt som du arbetar nära teamet för att säkerställa en säker drift. Ditt arbete kommer bland annat att innefatta: Strategisk utveckling – Formulera, implementera och driva en tydlig IT-strategi som stödjer bolagets affärsmål och framtida tillväxt. Stakeholder management – Kommunicera IT-strategin och tekniska val till investerare, ledning, kunder, partners och medarbetare. Teknisk expertis – Ta ansvar för dokumentation, arkitektur och systemintegrationer på strategisk nivå, samt kunna visualisera och tydligt förklara vårt systemlandskap. Ekonomi och budget – Hantera IT-kostnader och optimera våra resurser utan att förlita oss på stora capex-investeringar. Operativt ansvar – Arbeta nära teamet och vid behov bidra i den dagliga driften. Ledarskap – Skapa en trygg och utvecklande arbetsmiljö där IT-teamet kan fortsätta arbeta självständigt men med tydliga strategiska ramar. Säkerhet och efterlevnad – Säkerställa att IT-miljön uppfyller säkerhetskrav och regelverk, inklusive GDPR. Innovation och teknikutveckling – Hålla koll på nya teknologier och identifiera möjligheter för utveckling. Leverantörshantering – Ansvara för externa IT-leverantörer och förhandling av avtal. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av både strategiskt och operativt IT-arbete och som brinner för att koppla IT till affärsnytta. Du är en trygg ledare med förmåga att få ditt team att prestera och utvecklas. Vi tror att du har: Minst 7-10 års erfarenhet inom IT, varav flera år i en ledande roll. Stark förståelse för systemarkitektur och utveckling, även om du inte själv behöver vara en aktiv utvecklare. Erfarenhet av att arbeta med IT-säkerhet och regelefterlevnad. Erfarenhet av IT inom kundtjänst eller servicebranschen är meriterande. Förmåga att skapa tydlig och övertygande dokumentation kring IT-strategi och arkitektur. Erfarenhet av budget- och kostnadshantering. Erfarenhet av förändringsledning och att driva nya arbetssätt. En god mix av operativ hands-on mentalitet och strategiskt tänkande. Varför Responda Group? Hos oss får du en möjlighet att vara en del av en verksamhet där IT är en central del av affären. Vi har en stark teknisk grund och ett kompetent team – nu behöver vi en ledare som kan ta oss till nästa nivå. Tjänsten är baserad i Stockholm, och vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö med möjlighet till hybridarbete. Resor mellan våra olika siter kan förekomma. Ansökan och kontaktLåter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta Andrea Brönnegård, CHRO, [email protected] Vi hanterar denna rekrytering internt och undanber oss vänligt, men bestämt, kontakt från rekryterings-, konsult- och bemanningsföretag. Tack för er förståelse och respekt för vår process!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Senior Development Manager

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 1 000 employees in several countries. The position We are seeking a Senior Development Manager to strengthen our team in R&D. The ideal candidate will possess a strong technical background, great leadership skills, and the ability to communicate effectively with a diverse range of stakeholders. In this role, you will be responsible for ensuring our Inhabitant Engagement solutions are scalable, secure, and provide a superior user experience, empowering citizens to participate in their healthcare actively. As Senior Development Manager, your role will include developing and executing our Inhabitant Engagement roadmap, ensuring scalability, reliability, and cost-effectiveness. This area includes functionalities aimed at supporting both professionals and inhabitants, such as Access to shared patient information Self-care and health management tools Administrative self-service features Integration of patient-generated data into healthcare workflows You will work closely with our product management team and other teams within R&D to define and prioritize features that enable greater patient autonomy and engagement in their own care. We expect you to build, mentor, and lead a high-performing development team while fostering a culture of innovation, collaboration, and continuous improvement. Ensuring the timely and high-quality delivery of projects will be a key responsibility. Additionally, you will present project updates, technical concepts, and business cases to stakeholders in a clear and compelling manner, ensuring alignment between the development team and business objectives. Leadership at Cambio builds on trust, openness and safety. It is important for us to treat everyone with dignity, respect and fairness. We use failures as learning opportunities and a way to stimulate development. Our leaders must always “walk the talk” and lead by example. About you You are a leader who encourages new ways of thinking and working to drive progress and improvements. Your results-oriented mindset ensures that you consistently focus on delivering value in everything you do. Adaptable, resilient and you thrive in dynamic environments. You excel in collaboration, building strong relationships across the organization to achieve common goals. Requirements 10+ years of experience in software development roles Excellent leadership and team management skills. Strong background in software development and architecture. Ability to manage multiple priorities in a fast-paced environment. Experience managing development budgets and resources. Excellent communication skills in both Swedish and English Bachelor's degree in Computer Science, Information Technology, Engineering, or a related field (Master’s degree preferred). It’s a bonus if you Have an understanding of regulatory requirements from the Healthcare industry Demonstrated experience in commercializing digital health solutions. A proven track record in healthcare technology and patient engagement. Place of employment: Linköping or Stockholm At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment:Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located andhave the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about ushere! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

14 februari 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025