Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Sök bland 54 lediga jobb som Chief Information Officer/CIO/IT-chef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du driva utveckling av både verksamhet och it för att skapa värde för statliga myndigheter? Skatteverket går in i en ny fas av uppbyggnad och innovation och vi kommer att leverera it-tjänster och it-drift till fler statliga myndigheter. Vi skalar upp och stärker vår organisation med nya sektionschefer med ansvar för utveckling och leverans av dessa tjänster till Sveriges myndigheter. Du har en avgörande roll i vår förändringsresa. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. I rollen leder du, planerar och följer upp arbetet inom Telefoni- och kontaktcentersektionen samtidigt som du utvecklar den för framtiden. Sektionens fokus och kompetens är telefoni och kontaktcenter, med ca 15 medarbetare och konsulter. Du har ansvar för verksamhet, budget och personal för din sektion samt för att rekrytera, behålla och kompetensutveckla medarbetare på sektionen. Du har även ansvar för att teamen levererar mot gemensamma målbilder och prioriteringar samt att utveckla högpresterande agila team med effektiv och kvalitetssäker leverans. Du jobbar nära teamen och medarbetarna, som främst består av tekniska specialister. Du tar också en aktiv roll i ansvaret för våra gemensamma leveranser samtidigt som du blickar framåt tillsammans med tjänsteansvariga för att säkerställa framtida teknik- och kompetensbehov. Inom enheten har vi totalt sexton leveranssektioner med ansvar för utveckling, förvaltning och leverans inom bland annat infrastruktur, utvecklingsplattformar, it-arbetsplats, it-processverktyg, automation och säkerhet. Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap. Du uppmuntrar till samarbete och nytänkande, och skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap som leder till resultat, utveckling och en god arbetsmiljö. Du ingår i leveransområdets ledningsgrupp, rapporterar till Biträdande enhetschef och har tillsammans med övriga chefer på enheten ett helhetsansvar för verksamheten. Du utvecklas som ledare och person genom omväxlande och utmanande arbetsuppgifter samtidigt som det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra Du ska även ha: - högskoleutbildning om 180 högskolepoäng (120 poäng) inom IT, alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen - flerårig erfarenhet som tekniker och/eller ledare i en IT-organisation - erfarenhet av att leda och utveckla agila team - erfarenhet av och intresse för teknikutvecklingen gällande telefoni och/eller kontaktcenter Det är önskvärt att du har erfarenhet, förståelse och kunskap rörande it-utveckling och leveranser i stora myndigheter eller organisationer. Det är också önskvärt att du har erfarenhet av personalansvar, budgetarbete och rekrytering samt erfarenhet som en ledare i en it-organisation. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som chef är tidsbegränsat till max fem år, med möjlighet till förlängning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. Let's introduce ourselves At Volvo Cars, we shape the future of mobility. Our mission is to make life easier, better, and safer for everyone—working towards a better future. To achieve our company goals, it is of utmost importance to safeguard our organization's information assets, ensure the security of our IT infrastructure, and ensure that all employees follow best practices in information security. This role isn’t for everyone, but if you’re excited about tackling the security challenges facing the auto industry and society at large, you might be the perfect fit. What you'll do As Head of Cyber Security, you will play a key strategic role in overseeing and leading the group’s global cybersecurity initiatives. Your responsibilities will include ensuring compliance with cybersecurity standards, policies, regulations, and legislation. Success in this role requires excellent relationship-building skills with business and digital leaders across the organization. Strong communication abilities and the capacity to engage effectively with a diverse and widespread community of colleagues are essential. You will inspire and promote a culture of robust information security, fostering broad organizational change to enhance security awareness. Your scope will include two critical areas: the Cyber Defense Center and Cyber Security Governance & Advisory. Additionally, you will ensure that business continuity and disaster recovery plans are in place and routinely tested to maintain resilience. Another vital aspect of this role will be increasing overall awareness of information security across the organization. You will ensure that our more than 40,000 employees are well-informed about emerging cyber threats and equipped to avoid security breaches. Developing and implementing an effective cybersecurity awareness and training program will be a key objective in this role. What you'll bring * Proven experience in leading cybersecurity within large, global organizations, with the ability to both develop and execute strategies effectively. * Demonstrated expertise in establishing a comprehensive cybersecurity strategy and a strong track record of successfully implementing it across an organization. * A visionary mindset with a deep understanding of evolving cyber threats and the ability to anticipate future challenges. * Strong technical understanding of how to leverage company resources and technology to protect data, assets, and systems effectively. * Firm grasp of the changing cybersecurity threat landscape and its implications for the organization. * Solid understanding of the current challenges in the digital landscape of a manufacturing company, with the ability to evaluate threats, make informed risk decisions, allocate organizational resources effectively, and address future cybersecurity challenges. * Extensive business acumen, ensuring business risks are managed appropriately and that security measures align with and support the group’s overall strategy. * Strong crisis management skills, capable of providing clarity to critical internal and external stakeholders during security incidents. * A leader known for integrity and strategic foresight, who makes transparent and consistent decisions while prioritizing the organization's best interests. * Skilled at building strong relationships, demonstrating exceptional emotional intelligence, and communicating clearly and persuasively. A passionate leader with the ability to coach individuals and teams to achieve higher performance levels.
Om EdgeEdge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Vi söker nu en erfaren konsult för ett uppdrag hos vår kund, med fokus på strategisk utveckling av IT-organisationens operativa modell inom Data & Analys. Uppdraget syftar till att stärka organisationens förmåga att bli mer datadriven och optimera dess användning av data som en strategisk resurs. Din roll Som konsult inom strategisk IT-rådgivning kommer du att spela en central roll i att vägleda organisationen i dess övergripande transformation inom Data & Analys. Du arbetar tätt tillsammans med ledningsgrupper och andra nyckel intressenter för att driva förändringsarbete och implementering av strategiska förbättringar. Ditt ansvar Ansvara för och vägleda i översynen av förmågor, tjänster och organisation inom Data & Analys. Arbeta fram förbättringsförslag för organisation och styrningsmodell i samverkan med ledningen. Rådgiva och vägleda IT-ledningen i strategiska förändringar av IT-förmågor, operativ modell och leveransmodell. Delta i taktiska ledningsforum och rapportera i ledningsgrupper för fokusområdet. Facilitera strategisk styrning och ledning inom Data & Analys. Bereda förslag på plan för etablering och implementation av beslutade förmågor och tjänster. Kvalifikationer Minst 9 års erfarenhet av organisations- och verksamhetsutveckling inom IT, med fokus på effektivisering och transformation. Minst 5 års chefserfarenhet, inklusive att leda medarbetare och chefer i en organisationsförändring driven av digitalisering. Minst 1 års erfarenhet av transformation av IT-förmågan Data & Analys. Minst 1 års erfarenhet av att ansvara för framtagande av IT-strategi. Meriterande erfarenheter Minst 1 års erfarenhet av avancerad analys, exempelvis AI, Big Data eller Machine Learning. Minst 1 års erfarenhet av ansvar inom IT-områden som arkitektur och säkerhet. Minst 1 års erfarenhet av ledningsgruppsarbete under verksamhetsstyrning. Placering Uppdraget kombinerar arbete på distans och på plats i Stockholm. Exakta arbetsdagar och tider styrs utifrån verksamhetens behov och beställarens godkännande. Tidplan och omfattning Startdatum: 2025-02-24 Slutdatum: 2026-01-30 Omfattning: 40 timmar per vecka Förlängningsoption: Möjlighet till förlängning med ytterligare 1+1+1 år Låter detta som ett spännande uppdrag för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du vara med och bidra till ett tryggare samhälle? Vår IT-avdelning genomför en stor satsning med fokus på en digital Kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa förutsättningar och lösningar som gör skillnad i vår verksamhet. IT-avdelningen är under stark tillväxt. Vi söker dig som har ett stort IT-intresse, kunskaper och erfarenheter som kan berika vår digitaliseringsresa och som vill vara med och göra skillnad i samhället inom just din profession. Kriminalvården är en starkt växande myndighet och har idag cirka 20 000 medarbetare. Det är en verksamhet som fortgår dygnet runt och bedrivs över hela landet. Under 2025 är vår budget drygt 16 miljarder kronor. Kommande år står vi inför en betydande kapacitetsökning som kommer kräva ny- och ombyggnation för att skapa flera platser, samt ett aktivt arbete med att säkra kompetensförsörjningen. Vi söker nu en utvecklingsinriktad och erfaren IT-direktör till huvudkontoret i Norrköping. IT-avdelningens medarbetare finns både vid huvudkontoret samt i verksamheten nationellt, varav flertalet vid de sex regionala kontoren. Avdelningen har utökats sedan januari 2025 och kommer ha ca 430 medarbetare fördelade vid fem enheter, vilka leds av fem enhetschefer: - Enheten för IT-planering - Enheten för drift och infrastruktur - Enheten IT-utveckling för anstalt, häkte, frivård och transport - Enheten IT-utveckling för stöd och säkerhet - Enheten för IT servicecenter ARBETSUPPGIFTER IT-avdelningen är inne i ett omfattande och spännande utvecklingsskede där du som IT-direktör tar ansvar för och leder arbetet med myndighetens digitalisering. I detta strategiska uppdrag förväntas du vidareutveckla, samordna och följa upp myndighetens arbete inom IT-området. Tillsammans med din ledningsgrupp ansvarar du för att verksamhetens behov och krav omsätts i digitaliseringsmöjligheter samt för IT-avdelningens totala leverans i en starkt växande myndighet. Du känner stort ansvar för hur verksamheten kan utvecklas inom ditt ansvarsområde för att möjliggöra att Kriminalvården kan lösa uppdraget på kort och lång sikt. Du tar vid den fortsatta implementeringen av den nya avdelningsorganisationen samtidigt som en robust och effektiv IT-miljö säkerställs, med bibehållen god nivå avseende IT-säkerhetsområdets alla delar. Målet är att skapa förutsättningar för verksamhetsdriven digitalisering och därigenom ytterligare höja IT-avdelningens leveransförmåga samt förbättra verksamhetsnyttan. Som IT-direktör ingår du i myndighetens nationella ledningsgrupp vilken leds av generaldirektören. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du har flerårig väl vitsordad chefserfarenhet med verksamhets-, budget- och personalansvar från en större komplex organisation, gärna inom offentlig sektor. Du har framgångsrikt arbetat med att driva strategiska utvecklingsfrågor, leda långsiktigt förändringsarbete och implementerat förändringar med goda resultat inom en större IT-organisation, för att nå verksamhetens mål. Du har lyckats med att utveckla och skapa samverkan och samarbeten både internt och externt. Med gedigen erfarenhet av arbete i ledningsgrupp på flera nivåer och av att leda genom andra chefer har du ansvarat för strategiskt ledningsgruppsarbete med ett helhetsperspektiv på verksamhetens utveckling där IT-frågorna ingår integrerat. Vi ser att du har flerårig akademisk utbildning /högskoleexamen, gärna inom IT, teknik eller digitalisering (IT/datavetenskapsområdet), eller annan eftergymnasial utbildning tillsammans med för uppdraget relevant arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har dokumenterad ledarskapsutbildning. Du har kunskap om den politiska beslutsprocessen samt har gärna god vana av att representera en verksamhet som är av politiskt och medialt intresse. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du kommunikativ och har en mycket god förmåga att på ett positivt sätt utifrån kund/verksamhetsperspektiv skapa en proaktiv dialog med chefer och medarbetare samt andra samverkansparter. Du har förmåga att skapa framdrift och resultat i de frågor du driver och ansvarar för. Du har en personlig mognad, är lugn och professionell även i krävande situationer. Du har förmåga att tänka strategiskt, tillföra nya perspektiv och sammanhang, identifiera problem och utvecklingsområden. Utöver detta är det viktigt att du som beslutsfattare fattar väl underbyggda beslut enligt gällande regelverk. Du tar ansvar för fattade beslut genom att du är tydlig, motiverar, genomför, följer upp och vid behov reviderar. Vi förutsätter att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans möjligheter och förmåga till utveckling. I handling omsätter du den värdegrund vår verksamhet vilar på, är en förebild för dina medarbetare och bidrar till en god arbetsmiljö. Ett nyckelord är integritet inom din egen grupp och inom andra grupper du agerar i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I denna rekrytering samarbetar Kriminalvården med SOURCE. Om du vill göra en konfidentiell och förutsättningslös intresseanmälan för att i ett första steg diskutera tjänsten närmare, kontakta seniorkonsult Karin Fransson. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.
Are you driven by the challenge of building secure, future-ready IT platforms? Do you want to shape the future of IT security while working hands-on with cutting-edge technologies? If you're excited about innovation, teamwork, and making a real impact, this is your opportunity to shine. As Domain Manager Security & Platform, you'll play a central role in our global IT evolution. Leading the way in IT security and platform management, you'll design strategies, implement solutions, and guide your team to success. Whether it's optimizing our use of Microsoft 365, Azure, and Entra, or driving transformational change, your work will ensure a secure, modern digital workplace. What You'll Do Lead and Innovate: Drive the development of our cloud strategy and IT security processes, ensuring our platforms are cutting-edge and resilient. Solve and Protect: Keep our systems running smoothly, proactively minimizing risks and incidents. Guide and Collaborate: Support and inspire your team of three co- workers as you work closely with colleagues across the organization. Since most of the team is based in Gävle, we'd like you to spend at least three days a week at the office there to collaborate effectively and be part of the team spirit. Shape the Future: Be a key contributor to our CISO function, influencing long-term security and platform strategies. About You We're looking for a dynamic professional with a passion for IT security and platforms. You thrive on solving complex challenges and working closely with teams to deliver results. Your skills and experience include: Solid expertise in IT security and cloud platforms, particularly within the Microsoft ecosystem. A strategic mindset paired with hands-on problem-solving abilities. Experienced in managing IT security governance and tailoring security strategies to business needs. Strong project and change management skills, with a proven ability to lead and implement IT modernization initiatives. You also possess: * Post-secondary education in IT or equivalent experience. * Experience with ITIL * Strong leadership qualities. Experience of leadership in information security or related areas is advantageous. * Practical experience in implementing information security governance. * Experience in the IT security area both in terms of technical systems/tools but also ways of working, evaluating the needs from a business perspective and choosing the right level of IT security that is needed. * Fluency in Swedish and English. What sets you apart: * Experience in change management and project management * A knack for simplifying complex problems and prioritizing effectively. * A collaborative approach that enables you to align teams and stakeholders. What We Offer An international, dynamic workplace where your ideas can really make a difference. A chance to influence how we work with security & platforms across the group. A mix of freedom and responsibility - you'll have the space to shape your team, projects, and results. Opportunities to travel and connect with colleagues around the globe. At Cibes, we're big enough to make an impact but small enough that your voice will be heard. If you're ready to step into a role where you can lead, grow, and create lasting change, we'd love to hear from you. If you're ready to lead the charge in IT security and platform innovation, we'd love to hear from you. Join us in building a secure, connected future for Cibes Lift Group! Apply today and let's create something extraordinary together. Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 06 64 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-02-28. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.
Introduction Are you ready for an exciting next step in your career? We are looking for an experienced Software Manager to lead one or more of our software development teams working to create state-of-the-art surveillance and security solutions. The Axis site in Linköping is growing at a fast pace and we need to strengthen our management team to help shape the future for our site and our business. Who is your future team? You will be leading a group of 10-20 software engineers divided into development teams working in an agile DevOps model. The group will be a mix of engineers already recruited and engineers that you are expected to recruit and onboard yourself. You will also be a vital part of the leadership team in Linköping sharing responsibility for the strategic and operational execution of Axis Linköping. What you will do here as Engineering Manager: You will be responsible for leading and developing teams working with software components in Axis' security solutions. As a Software Manager, you will for instance: * Nurture a culture of openness, trust, freedom, responsibility, quality and pride in what we do and how we act * Together with the team, be responsible for your software components from cradle to grave * Constantly grow and develop your teams with competence and capability, always ensuring possibility for people to develop their skills, experiences, and careers * Coach your teams on their journey toward being a high-performing, autonomous DevOps team * Be working with product managers and other internal and external stakeholders on priorities, expectations, and requirements. As many of the stakeholders are located in Lund, you are expected to travel there from time to time. * Engage with the local leadership team to set and execute on the strategic direction of the site and its employees Who are we looking for/Who are you? You are transparent, confident, energizing, and communicative. You have solid experience with leading and coaching teams and your skill set in this area is proven strong. You take initiatives and drive things to the finish line. You are used to working in a leadership team with a strategic agenda. Required skills and experience * Knowledgeable and passionate about software development * Experience in working with agile methodologies, including DevOps * Experience in leading, coaching and mentoring people * A "glass-half-full" individual who brings positive energy to a team * Proficient in both Swedish and English Bonus points for * Experience in consumer-facing software products/services development * Experience in driving change within an organization What Axis has to offer At Axis in Linköping we work according to methods and principles established in software development in recent years, such as Lean, DevOps and agile variants. This involves constant learning and searching for ways to improve how we work. You will be part of a team with curious and skilled colleagues in a friendly environment. The office is situated in a newly built building in the midst of Ebbepark, where we have the space and prerequisites to continue growing. Axis is a company that realizes the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Ready to Act? Find out more from our recruiting Director Henrik Kurelid at +46 (0)73-261 52 70 or HR-generalist Hannah Skog, +46 (0)76-176 24 94 Apply today - we evaluate applications continuously.
Role – Business Development Director Technology –Sales Execution and New account Opening(Hunter)/ Consumer Goods, Retail and Logistics Sector Location – UK, Netherlands, Germany Compensation – Competitive (including bonus) Job Description Infosys is seeking a Business Development Director (Hunter) to create a focused market strategy and execute pro-active sales activities for our CPG, Retail and Logistics vertical. He/She will be responsible for growing net new business and new pipeline. Requires deep understanding of market and competition to develop appropriate winning sales strategies and apply the sales and solution expertise, in conjunction with project teams. Senior Business Development Manager Description: Responsible for identifying and winning deals in the services space Be the face of Infosys to the market and help position Infosys as an industry leader and trusted advisor Leverage the Infosys ecosystem of capabilities across technology practices, industry verticals and service lines to develop solutions that address the client’s business problems Visionary force behind developing platform solutions Qualifications: Large deal experience Track record of interacting and building relationship with CXOs of leading organization Hands-on experience with proposal creation and leading proposal presentation Negotiate and defend complex and high value-added offers with a strong sense of teamwork Strong leadership, interpersonal, open-mindedness, boldness, communication and presentation skills Preferred Qualifications: History of achieving/overachieving sales targets Experience in S/W contract negotiations Experience with competitor mapping and SWAT analysis Ability to define specific to radical solutions within abstract environments Well networked within the IT services industry and CPG, Retail and Logistics vertical Ability to identify upcoming RFPs / deals by networking with key client stakeholders Understanding of Global Delivery Model (offshore/outsourcing) Why Infosys Infosys is a global leader in next-generation digital services and consulting. We enable clients in more than 50 countries to navigate their digital transformation. With over four decades of experience in managing the systems and workings of global enterprises, we expertly steer our clients through their digital journey. We do it by enabling the enterprise with an AI-powered core that helps prioritize the execution of change. We also empower the business with agile digital at scale to deliver unprecedented levels of performance and customer delight. Our always-on learning agenda drives their continuous improvement through building and transferring digital skills, expertise, and ideas from our innovation ecosystem.
Vi söker en erfaren konsult för ett spännande uppdrag som agil team ledare inom IT-portfölj hantering hos vår kund. Uppdraget innebär att leda och utveckla portfölj kontor inom digitalisering och arbeta strategiskt med verksamhetsbehov och IT-lösningar. Din roll Som agil team ledare kommer du att ansvara för att driva och utveckla portfölj kontoret inom IT-digitalisering. Du kommer att leda ett team bestående av seniora lösnings arkitekter, verksamhets analytiker och tjänstedesigners för att identifiera och hantera strategiska behov inom ekonomi, HR, kommunikation och forskningsverksamhet. Ditt ansvar Leda och utveckla portfölj kontoret inom digitalisering och IT-portfölj styrning. Samordna och styra analysarbetet samt skapa genomförandeplaner för strategiska initiativ. Säkerställa att teamets arbete är effektivt, strukturerat och följer fastställda strategier och riktlinjer. Ge insyn i del portföljernas planer, leveranser, budget, bemanning och kostnader för att stödja styrning och beslutsfattande. Leda och följa upp styrgruppsmöten samt säkerställa samverkan med andra portföljer och verksamheter. Rådgivning inom IT-strategi till utvecklingsenheten och IT-ledning. Kvalifikationer (krav) Minst 5 års erfarenhet av strategiskt och taktiskt arbete inom IT-portfölj, program eller motsvarande. Minst 5 års erfarenhet av att leda agila team inom IT-utveckling eller förvaltning. Minst 5 års erfarenhet av deltagande i styr- eller ledningsgrupp inom digitalisering. Minst 3 års erfarenhet av att leda IT-portfölj, PMO eller projektkontor i stora organisationer (minst 500 anställda). God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande erfarenheter Erfarenhet av verksamhetsutveckling med IT inom HR eller ekonomi. Minst 3 års erfarenhet som chef med ansvar för minst fem IT-medarbetare. Erfarenhet av att leda IT-utvecklingsprojekt inom högskola eller universitet. Erfarenhet av IT-verksamhetsutveckling för forskningsverksamhet. Erfarenhet av utveckling eller förvaltning av digitala lösningar för analys och beslutsstöd. Certifiering i förändrings ledning (t.ex. ADKAR, PROSCI). Certifiering inom programledning (t.ex. SAFe Lean Portfolio Management). Placering Stockholm, med möjlighet till hybrid arbete enligt överenskommelse. Tidplan och omfattning Uppdraget löper från 2025-03-17 till 2026-03-16, med möjlighet till förlängning upp till 6 gånger à 6 månader. Heltid. Om EdgeEdge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Låter detta som ett uppdrag för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Motiveras du av att se andra växa och att leda team i förändring? Som sektionschef på Skatteverkets it-avdelning har du en avgörande roll i vår digitaliseringsresa, och du får vara med och göra samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Vi söker en chef till vår sektion som levererar lösningar för gemensamma tjänster som främst nyttjas av andra utvecklingsvärdeströmmar. Sektionen har fokus på att leverera arkiveringslösningar till både Skatteverket och våra anslutna myndigheter. Som sektionschef har du medarbetaransvar. Det innebär att du har den dagliga dialogen med sektionens medarbetare, genomför avstämnings- och uppföljningssamtal, arbetar med medarbetarnas arbetsmiljö och kompetensutveckling m.m. Du har också ansvar för utveckling, drift och stöd för de lösningar sektionen utvecklar, samt ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Inom Skatteverket jobbar vi agilt med stöd av ramverket SAFe och vi nyttjar nya tekniker och moderna utvecklingsplattformar för att effektivt skapa värde för våra kunder. Du har en viktig roll att driva arbetet framåt inom dessa områden. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - en högskoleutbildning om 180hp/120p inom it/datavetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer som relevant - flerårig och relevant erfarenhet inom systemutveckling - aktuell och relevant erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet och medarbetare - aktuell och relevant erfarenhet leda medarbetare och konsulter med hög teknisk kompetens Det är önskvärt att du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från myndighet, erfarenhet av personal- och budgetansvar, samt erfarenhet av offentliga upphandlingar och leverantörsstyrning. Det är också önskvärt att du har erfarenhet av SAFe. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som chef är tidsbegränsat till max fem år, med möjlighet till förlängning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Motiveras du av att se andra växa och att leda team i förändring? Som sektionschef på Skatteverkets it-avdelning har du en avgörande roll i vår digitaliseringsresa, och du får vara med och göra samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Vi söker en chef till vår sektion som levererar gemensamma lösningar för Skatteverkets digitala kundmöte/webb. Vi är i startgroparna till en förflyttning mot ett mer personaliserat och modernt kundmöte som nyttjar ny teknik. Sektionen inriktning är utveckling och förvaltning av gemensamma centrala tjänster och plattformar inom kundmötesområdet. Som sektionschef har du medarbetaransvar. Det innebär att du har den dagliga dialogen med sektionens medarbetare, genomför avstämnings- och uppföljningssamtal, arbetar med medarbetarnas arbetsmiljö och kompetensutveckling m.m. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Inom Skatteverket jobbar vi agilt med stöd av ramverket SAFe och vi nyttjar nya tekniker och moderna utvecklingsplattformar för att effektivt skapa värde för våra kunder. Du har en viktig roll att driva arbetet framåt inom dessa områden. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - en högskoleutbildning om 180hp/120p inom it/datavetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer som relevant - flerårig och relevant erfarenhet inom systemutveckling - aktuell och relevant erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet och medarbetare - aktuell och relevant erfarenhet leda medarbetare och konsulter med hög teknisk kompetens. Det är önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet från myndighet, erfarenhet av personal- och budgetansvar, samt erfarenhet av offentliga upphandlingar och leverantörsstyrning. Det är också önskvärt att du har erfarenhet av SAFe. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som chef är tidsbegränsat till max fem år, med möjlighet till förlängning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 54 jobb