Avdelningschef för data och digitalisering

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som avdelningschef för Data och digitalisering erbjuds du ett av Sveriges viktigaste IT-jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi är i dag ca 500 personer inom IT och kommer att växa ytterligare de närmaste åren. Detta för att kunna skapa förutsättningar för Sverige att kunna fördubbla sin elproduktion och nå klimatmålen genom att helt ställa om till fossilfri energi. För att lyckas kommer vi att använda oss av den senaste tekniken för att öka kapaciteten i vår infrastruktur och samtidigt öka utvecklingstakten kring system, digitalisering och processer. Vill du jobba och utvecklas i en växande organisation och tillsammans med underbara medarbetare skapa en framåtlutad och robust IT-organisation, sök dig till oss! Om tjänsten I rollen som chef för avdelningen Data och digitalisering kommer du att bygga upp en avdelning som är ny på Svenska kraftnät. Avdelningen består av tre grupper: Arkitektur och datastyrning, Dataanalys och dataplattform samt Digitalisering och innovation. Vi genomför just nu stora strategiska förflyttningar och fortsätter att förstärka området. Avdelningen etablerar och vidareutvecklar IT-divisionens digitaliseringsförmågor inom bland annat artificiell intelligens (AI) och maskininlärning, automation och robotisering, data och analys samt digital arbetsplats och digitala arbetsflöden. Den tillhandahåller plattformar och verktyg för lagring, analys och delning av data för att möjliggöra en säker och effektiv användning av data och information. Ansvaret omfattar också utveckling av Svenska kraftnäts strategier för digitalisering och data samt ansvaret för arkitektur- (EA) och datastyrning på myndigheten. Som avdelningschef har du personal- och budgetansvar samt är chef över enhetschefer. Tjänsten innefattar att delta i IT-divisionens ledningsgrupp och i ett antal styrgrupper. Du kommer att ha en strategisk roll och bidra med att stötta utvecklingen av data governance och utveckla IT-funktionens ansvar i att trygga Sveriges elförsörjning. Som chef på en nyetablerad avdelning har du stora möjligheter att forma och påverka arbetet. Du kommer vara med och skapa nya team och fortsätta utveckla arbetet på avdelningen samt skapa former för samarbeten inom och utom organisationen. Som samhällsviktig myndighet är Svenska kraftnät en viktig spelare inom nationella och internationella samarbeten. Du får möjligheten att vara delaktig i internationellt samarbete (Nordiskt och Europeiskt) och att utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Om dig Personliga egenskaper Som avdelningschef behöver du vara en person som är resultatinriktad och strukturerad. Det är också viktigt att du är relationsskapande och har ett kreativt sätt att finna lösningar och tänka nytt med tanke på att organisationen är i en tillväxtfas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav Du har en examen från högskola/universitet som till exempel civilingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenheter förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Du har också • Chefserfarenhet med personal- och budgetansvar • Erfarenhet av IT-arkitektur och IT-arkitekturstyrning • Erfarenhet av att ha varit delaktig i framtagandet av strategier inom IT-området • Erfarenhet av att ha jobbat med IT inom en myndighet • Arbetat inom IT i en ledningsfunktion • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Det är en fördel, men inget krav, om du också har • Varit chef över chefer • Arbetat som chefsarkitekt • Erfarenhet av IT inom processtyrning, IT/OT • Arbetat i en organisation i stark tillväxt • Erfarenhet av internationellt arbete Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst • Sista ansökningsdag är den 29 april 2024. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan • Tjänsten är en tillsvidareanställning • I denna rekryteringsprocess tillämpas tester Kontakta gärna rekryterande chef Lars Jansson, 010 475 88 24, alternativt ansvarig rekryterare Victoria Waltenberg, 010 350 90 45. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

9 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
IT-chef till myndighet i Norrköping

Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som IT-chef hos en myndighet i Norrköping! Du kommer att tillhöra en enhet bestående av ca 15 anställda och fem konsulter uppdelade på tre team. Teamen är två systemutvecklingsteam och det tredje är ett mindre ops (operations) team. Rollen innebär att agera enhetschef med personal- och arbetsmiljöansvar och även ansvara som objektägare IT inom tre verksamhetsområden. Du planerar enhetens arbete i samråd med tjänsteansvariga och uppdragsledare, som ansvarar för det operativa arbetet. Du kommer att arbetsledas av IT-direktören. Ansvarsområden Hålla medarbetarsamtal, lönesamtal och coacha medarbetare Genomföra arbetsmiljöronder Arbeta i styrgrupperna för de objekt som ingår i enhetens ansvarsområden Samarbeta med andra enhetschefer och bidra till avdelningens arbete Strategiskt styra enheten mot uppsatta mål Vem är du? För rollen som IT-chef ser vi att följande ska-krav uppfylls, vid ansökan - vänligen specificera att dessa uppfylls. 1 Dokumenterad relevant akademisk utbildning inom IT-området 2 Dokumenterad utbildning inom ledarskap, t ex UGL (Utveckling av grupp och ledare) eller utbildning som vi bedömer likvärdig 3 Sex (6) års erfarenhet av att arbeta som ledare inom IT-området 4 Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta som chef inom IT-området 5 Fem (5) års erfarenhet av att coacha agila tvärfunktionella team 6 Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Utöver ovan ska-krav läggs stor vikt vid personliga egenskaper som Goda ledaregenskaper och ett coachande ledarskap God samarbetsförmåga - har lätt för att skapa nya relationer God kommunikationsförmåga - kan kommunicera och göra sig förstådd genom organisationens alla delar Erbjudande Det här är ett interimsuppdrag som avser att starta i juni. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos myndigheten i Norrköping. Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emilia Carleson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Chef IT Förvaltning, Dina Försäkringar i Stockholm

Häng med på vår förändringsresa och sök nyckelrollen som Chef IT Förvaltning på Dina Försäkringar i Stockholm! Med ditt engagemang och erfarenhet som chef och ledare inom IT får du vara med och skapa trygghet i vardagen för våra kunder! Jobba som Chef IT Förvaltning hos Dina Försäkringar i Stockholm och bli en del av Dina-familjens tillväxtresa! Vi erbjuder dig • Att vara en del av en stark och tydlig vision - Driv framtidens IT- och applikationsdrift inom försäkringsbranschen. • Att ha en värderingsstyrd arbetsgivare - Vi värnar om våra värderingar, och skapar en inkluderande och trivsam arbetsmiljö. • Att leda ett team av specialister inom IT och få möjlighet att lära och utvecklas tillsammans. Det här gör du hos oss • Leder och stöttar teamet för optimal applikationsdrift och förvaltning • Bidrar med dina kunskaper inom ITIL och implementera best practices och standarder. • Operativt ansvar för koordinering av administrativa, legala och tekniska behov. • Säkerställer hög kvalitet och driftstabilitet genom effektiv leverantörsstyrning. • En central medlem i utvecklingsavdelningens ledningsgrupp. Ditt team och arbetsplats Som Chef IT Förvaltning hos Dina Försäkringar kommer du att rapportera till IT utvecklingschef Peter Anderberg och leda ett team på ca 15 personer. Du kommer att arbeta på vårt kontor i Stockholm som ligger centralt på Skeppsbron 2. Hos oss får du en arbetsplats som värnar om en bra balans mellan arbete och fritid. Mer om dig Du är en strukturerad och analytisk ledare med en passion för att skapa framgång. Med din kommunikativa förmåga och positiva inställning är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda med kraft och empati. Du har tidigare erfarenhet av personalansvar och en gedigen teknisk förståelse, med vana av leverantörsstyrning och kunskap om såväl agila arbetssätt som LEAN & ITIL. Erfarenhet från försäkringsbranschen är meriterande. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
IT chef till BLS Industries AB

BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i våra tre fabriker i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning, rör, installationstillbehör och rostfri sanitet. Koncernen har försäljningsbolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centrala leverantörerna i branschen med flera starka varumärken. 280 anställda. Omsättning ca 800 mkr. https://www.blsindustries.se/ Vi söker en IT chef Vi är i tillväxt och vi söker dig som vill ta helhetsansvaret för all IT inom koncernen. Arbetet innebär att i nära samarbete med ledningen skapa de allra bästa förutsättningarna för organisationen. Vi vill att du har en god förståelse för hela kedjan; från att säkerställa att rätt system finns tillsammans med struktur och processer via drift/underhåll till support och förbättringsarbete. Inom IT avdelningen arbetar 5 medarbetare. Du rapporterar till VD. Förutom löpande drift så är frågor som digitalisering, governence och allmän effektiv styrning av hög prioritet och vi behöver någon som kan säkerställa att vi är på rätt väg. Vi vill därför att du regelbundet utvärderar teknik och risker, planerar och budgeterar för IT-projekt, upprättar samt utvecklar kontakt och relationer med externa samarbetspartners. För att trivas hos oss tror vi att du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt. Vi är ett affärsdrivet familjeföretag som hela tiden vill utvecklas, både i affär, produkter och systemstruktur. Erfarenhet · Högskoleutbildning inom data-systemvetenskap/informatik eller motsvarande. · Minst 5 års erfarenhet av motsvarande roll med helhetsansvar av IT drift, support, nätverk/kommunikation och processer. · Producerande bolag · Bolag i tillväxt/förändring · Ledarskap · Förändringsarbete inom IT · Projektledning Personliga egenskaper · Trygg, lugn och strukturerad · Drivs av förbättringar för att underlätta support till organisationen · Stark vilja att både identifiera, implementera och slutföra projekt · Målfokuserad · God kommunikationsförmåga både i tal och skrift (svenska och engelska) · Pedagogisk och tydlig. Du måste kunna formulera sakfrågor tydligt så att alla parter kan förstå konsekvenser, risker och möjligheter. Med enkelhet kunna förklara svåra frågor i organisationen. · Tycka om både strategi och operation · Drivs av att utveckla organisation och medarbetare Meriterande Kunskaper i affärssystemet D365FO. Låter det intressant? Bra, besvara våra frågor och sänd med din CV. Sista ansökningsdag 20 april. För frågor kontakta rekryteringskonsult Patrik Petersson [email protected] eller Anna Petersson [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Enhetschef leveransstyrning IT

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som enhetschef för enheten IT Leveransstyrning erbjuds du ett av Sveriges viktigaste IT jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Vi är i dag ca 500 personer på IT och vi kommer att växa med ytterligare 100 personer de kommande åren. Detta för att kunna skapa förutsättningar för Sverige att kunna fördubbla sin elproduktion och nå klimatmålen genom att helt ställa om till fossilfri energi. För att lyckas kommer vi att använda oss av den senaste tekniken för att öka kapaciteten i vår infrastruktur och samtidigt öka utvecklingstakten kring system, digitalisering och processer. Enheten IT Leveransstyrning har som uppdrag att utveckla och förvalta IT-divisionens styrning och operativa modell så att den är anpassad efter organisationens långsiktiga strategier och mål, samt håller den flexibilitet som krävs för att möta befintliga och nya behov. Detta genom att leda och stödja så att ramverk, processer och metoder kopplade till exempelvis servicenivåer, förvaltnings- och utvecklingsstyrning appliceras i syfte att skapa mervärde som utgår från Svenska kraftnäts strategi, mål och behov. På enheten, som är nybildad i mars 2024 arbetar för närvarande 7 seniora medarbetare. Om tjänsten De utvecklingsbehov som enheten ansvarar för rör exempelvis framtagande och införande av en ny leveransstyrningsmodell för Svenska kraftnäts IT-verksamhet (projekt och förvaltning), etablering av metoder och gemensamma arbetssätt för utvecklingsplanering samt vidareutveckling av leveransuppföljning i samarbete med övriga enheter och avdelningar på IT. Rollen innebär att du ansvarar för enheten och bidrar till avdelningens samt till divisionens verksamhetsutveckling, planering och uppföljning. Du leder själv eller tillsammans med dina medarbetare stora delar av divisionens strategiska förflyttning. Det innebär att du agerar förändringsledare och i samverkan med andra aktivt bidrar till att utveckla mer effektiva arbetssätt där så behövs, du inspirerar och får team att arbeta mot samma mål. I rollen som enhetschef ingår personal- och budgetansvar för enheten, rekrytering och konsultupphandling. Du är en del av avdelning IT Ledningsstöds ledningsgrupp, och leder och medverkar på uppdrag av divisions- och/eller avdelningschef i uppdrag av strategisk karaktär. Om dig För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är en trygg och stabil person samt är resultatorienterad och ambitiös. Vidare är du samarbetsorienterad och hittar gemensamma lösningar genom ett prestigelöst förhållningssätt. Personen vi söker är kreativ, har förmågan att tänka i nya banor och har kan växla mellan strategiska resonemang och operativt genomförande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare ser vi att du har akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har även: • Ansvarat för att driva utvecklings- och förändringsarbete i en stor och komplex organisation • Erfarenhet som chef- eller ledare inom IT-relaterad verksamhet • Erfarenhet av strategisk utvecklingsstyrning, exempelvis i ett PMO eller som portföljledare • Erfarenhet av förvaltningsstyrningsmodeller, till exempel pm3 • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av SAFe eller motsvarande agila ramverk, gärna i en statlig myndighet, samt erfarenhet av leveransstyrning- och uppföljning i en IT-verksamhet. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Sista ansökningsdag 2024-04-29. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillsvidareanställning • I denna rekryteringsprocess tillämpas tester Kontakta gärna rekryterande chef Anette Dell’Orto, tel. nr. 010-475 8103 alternativt ansvarig rekryterare Maria Sahlén, tel. nr. 010-475 87 67 ([email protected]). Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

28 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Engineering Manager for Platform Engineering

Kognic is on a mission to make everything that moves autonomous. We help AI product teams better understand their data by providing the best dataset management platform for sensor-fusion datasets. We are an ambitious team, building a global company together. We are now looking for someone to lead our platform team, want to join us? The Role As our Engineering Manager for Platform Engineering, you lead, coach, and manage the team and staff. You will work with a group of driven, high-skill platform engineers and interface with developers and stakeholders across the company. The team serves our product organisation with a globally capable cloud platform and paves the road for product teams to operate their services easily and confidently. It works with everything from Google Cloud and Kubernetes to CI/CD and observability. You will be our cloud and platform specialist in business conversations, guiding the company towards excellent outcomes. You will advocate our paved road philosophy and facilitate the scoping and slicing of increments to achieve a high velocity of valuable, viable, usable, and feasible increments. Adapting and evolving our SaaS platform capabilities to meet increasing customer demands and provide an excellent developer experience is crucial for our success. We need to strategically transform our capabilities to leverage hybrid-cloud environments, cater to enterprise needs, and leverage security certifications to enable business success. We embrace petabytes and scalability while acknowledging that speed and simplicity are essential for success. You are responsible for the employee lifecycle, including salary and performance review. We believe in empowered high-skill teams, and attracting and growing top-performing talents with various skill sets is vital to your success. We foster a culture of innovation, collaboration, empowerment, and trust in the team and that their objectives and missions inspire the delivery of a world-class platform. You manage our cloud and balance solutions based on costs and effort. You are a member of the Engineering Management Team and report to the VP of Engineering, as well as part of the company’s extended management team. We are looking for you! We seek individuals who shine in technical and leadership contexts. Besides your platform knowledge, we value that you are a team player with good communication skills and you have a growth mindset and value outcomes over activities. Why Kognic? We are in it to win, and have a lot of fun while doing it! To be part of Kognic is to be part of a purpose-driven company with strong values where we, together, create what Kognic will be tomorrow. Besides working with around 120 talented and humble people, from many different nationalities, in a fun and creative environment, we also have many other great benefits! Working in the exciting field of AI and playing an important part in the world’s next great technological leap A hybrid work model and an employer that prioritises life-work balance Lots of team and office events, parental pay, salary exchange, great health benefits, order your own computer, place your own pension—to name a few From our early days as a pure start-up to our current life as a scale-up, we work in a dynamic environment, which means that every day might be different from the next, but that is exactly how we want it. Kognicians all have a strong desire to explore uncharted territory and a willingness to constantly be learning. Join us! We recommend that you submit your application as soon as possible. We select and perform interviews continuously. If you have any questions regarding the position, please contact our VP of Engineering, Jakob Andersson, at [email protected]. About Kognic Kognic was conceived in the curious minds of Daniel Langkilde and Oscar Petersson, two engineering students, who dared to dream big and help machines make sense of our messy, chaotic, and unstructured world. Kognic's pioneering dataset management solution helps companies accelerate the development of high-performing and trusted AI products, focusing on bringing the most advanced driver-assistance systems (ADAS) and autonomous driving (AD) to market.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
IT-chef till Kommunal

Vill du arbeta som IT-chef och vara med och forma en modern IT-enhet på ett av Sveriges största fackförbund? Nu söker vi en engagerad ledare som drivs av förändringsarbete till Kommunal. Du leder och vidareutvecklar IT-enhet med fokus på ett tvärfunktionellt arbetssätt som utgår från medlemsnytta och verksamhetsutveckling. Här får du jobba i en idéstyrd organisation du erbjuds stora möjligheter att bygga något nytt! Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse och placerad på förbundskontoret i centrala Stockholm. Sista ansökningsdag är den 30/4, men urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som IT-chef hos Kommunal har du personal-, enhets- och ekonomiansvar. Du är den som leder den digitala utvecklingen och transformation av Kommunals digitala arbetsmiljö. I uppdraget ingår det att ha ansvar för Kommunals övergripande IT-frågor, digitala utveckling och transformation till modern teknik i tät dialog med verksamheten. Du kommer bland annat: • Företräda Kommunal inom enhetens område. • Upphandla med IT-leverantörer, producera och följa upp enhetens verksamhetsplan och budget. • Ansvara för IT-utveckling, -förvaltning och -drift, samt hållbara och långsiktiga val av design- och arkitektur. • Uppföljning och kvalitetssäkring av leveranser som sker tillsammans med enhetens medarbetare och representanter från verksamheten. • Ansvara för informationssäkerhet, masterdatahantering och informationsförvaltning. • Säkerställa att IT-enheten levererar efter best practice. • Koordinera, resursplanera och bemanna utifrån prioriterade utvecklingsområden. • Fungera som rådgivare till förbundsledningen i digitala och strategiska frågor där du arbetar utifrån Kommunals övergripande mål och behov. Facklig företrädare är Yvonne Ahlin, Handels tjänstemannaklubb, 010-442 71 53 Verksamhetsområdeschef Kristina Svedin, 010-442 83 03 Kommunal erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på Kommunals förbundskontor, Hagagatan 2, i centrala Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns med Handels tjänstemannaklubb. Kommunal arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Vi vill tillvarata de positiva effekter som en jämn könsfördelning och en ökad mångfald kan tillföra verksamheten. Vi förutsätter att du som söker delar Kommunals värderingar och inser värdet av fackligt arbete. Det viktigt för oss att du ska trivas och må bra på din arbetsplats. Som anställd på Kommunal erbjuder vi dig ett arbete med kunniga och engagerade kollegor i en trivsam miljö med möjlighet till utveckling i linje med ditt uppdrag. Det är en självklarhet för oss att du omfattas av ett bra kollektivavtal som bland annat innehåller tjänstepension och försäkringar, ett generöst friskvårdsbidrag och god tillgång till träningslokaler. Vem är du? För att trivas i rollen som IT-chef hos Kommunal har du en gedigen digital kunskap och god erfarenhet av tidigare ledarskap. Du har en god förståelse för omvärldsfaktorer som påverkar verksamheten samt har en agil utvecklingsmetod. Som person har du lätt för att sätta dig in i tekniska system och är lösningsorienterad. Att bygga en IT-enhet i en modern struktur är något som driver dig och du tycker om att få göra skillnad. Du har ett innovativt tankesätt med viljan att utföra förändringar som gynnar hela verksamheten. Kommunikativ, samarbetsvillig och prestigelös är ytterligare faktorer som beskriver din personlighet. Givetvis delar du även Kommunals värderingar. Vidare så ser vi att du har: • God erfarenhet av Microsoft 365, Power Platforms och Azure. • God erfarenhet från high level arkitektur och säkerhet kopplat till autentisering och roller. • Förståelse för IT-processer och flöden. • Vana av både operativt och strategiskt arbete. • God erfarenhet av personalledning. • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. • Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från ledarskap i en ideell organisation samt om du har erfarenhet av att ha varit beställare vid upphandlingar. Om verksamheten Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Vi är en viktig samhällspolitisk aktör i Sverige och en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar och anställda som tillsammans arbetar för att tillvarata medlemmarnas intressen på arbetsmarknaden och i samhällslivet i stort. Vår vision är att de viktiga jobb som våra medlemmar har ska vara så bra att de är värda att älska – dygnets alla timmar. Läs mer på www.kommunal.se

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
IT Manager

We are now seeking an IT Manager to our team in Tullinge. As IT Manager you will have the operational responsibility for the application portfolio, information security and the use of technology at SmartCella. The work will span across process setup, routine management, incident handling, infrastructure oversight and vendor management. You will work closely with our service desk provider (Advania), vendors and internal stakeholders to ensure high performance, security, reliability and cost effectiveness. You will report to the CFO. Key responsibilities and scope of the role - Ownership of SmartCella's IT architecture, solutions and technical environments - SmartCella's IT and information security strategy and roadmap, including related policies such as IT-policy, Information Security Policy, Business Continuity Policy and Disaster Recovery Policy, standard operating procedures (SOPs) and guidelines to meet and maintain business and legal standards and medical technology regulatory requirements. - Together with our “Help desk” service provider Advania, manage day-to-day activities such as support to end-users and incident management, provide technical support and maintenance of local applications. - IT and information security-related risks and their management - Responsible for supplier management at a strategic, tactical and operational level for example with the partner for IT operations, maintenance and support. This includes tracking costs and deliveries in accordance with existing contracts. - Contact person for external actors regarding IT and information security issues - Sounding board for SmartCella's management team and the business in IT-related matters such as new solutions, applications and platforms - Responsibility for driving IT-related business development projects and change - Overall responsibility for rental agreements, service contracts etc for office facilities. Qualifications & experience Skills/Knowledge/Languages You have a pro-active approach, are self-motivated and structured as a person with a non-prestigious, responsive, and analytical interest in identifying areas for improvement. You enjoy having overall responsibility for the IT function and is equally happy to step in where needed. You have the ability to transform technical ↔ functional requirements in an understandable way, is a skilled communicator, fluent in English and Swedish both verbally and in writing. Education/Learning Experience/Work Experience To be successful in this role you need to have: - An academic degree and at least five years of experience in a similar position at both strategic and operational level in an international business. - Broad knowledge of IT, life cycle management of software, sourcing and implementation - Updated knowledge of market trends and technology development - Experience in managing service agreements and procurement of software and services - Experience of project management and different methods - Demonstrated experience working in an IT Operations position including vendor management, or similar position. - Solid knowledge of infrastructure components and practical know-how in application and user support Experience from the biotech/life science industry and from a listed environment is a merit. If you also have worked with IT in regulated businesses, it will be beneficial. Interested? Submit your application today! We will review applications on an ongoing basis and hope to fill the position as soon as possible. SmartCella is a world-leading biotech & medtech company pioneering the future of targeted therapies by combining first-in-class delivery platforms with cutting-edge cell and gene therapies. The SmartCella group consist of SmartCella Holding AB, ProCella Therapeutics AB, SmartWise AB and SmartCella Solutions AB with a total of 65 employees from more than 20 nationalities.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
We are looking for a ServiceNow Project Manager!

Tasks In this role, your main responsibilities will involve planning, requirement gathering, establishing scrum team(s), interfacing client, managing deliverables and change of scope, time and schedule for ServiceNow implementation project to the customers in the Nordics markets. You will advise senior client leadership addressing customer challenges in the implementation project as well as come up with technical solutions together with the ServiceNow Architect the customer that are best fit aligned with their strategy and goals. Furthermore, you will oversee the entire project delivery, road map and the themes of work, provide accurate estimates and delivery timelines. As a ServiceNow Project Manager, you have a good understanding of processes and how these can be enabled over ServiceNow with optimal delivery team, cost and schedule. Your role is to plan and deliver the solution as a result of ServiceNow implementation project for the customer. You are a key player in ensuring customer satisfaction in-line with the delivery teams and you are the single point of contact and owner for implementation work coordination with vendors and partners. As a ServiceNow Project Manager, you will have the foresight to analyze, capture and drive potential improvements in various areas of tool implementation and you are responsible for delivering a successful project in the end.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
HEAD OF DIGITAL TRANSFORMATION TO STENA TEKNIK

With new technologies and business models increasing in importance at high speed, the shipping and transportation industries are changing more and at higher pace than ever before. Stena Teknik is the technical resource with the overarching purpose of supporting Stena Group’s marine-related business areas and are committed to develop safe, environmentally friendly, and effective operations for the Stena Group’s vessels. Stena Teknik are accelerating to drive their industry forward in these important areas and are now looking for a skilled and experienced Head of Digital Transformation to take overall responsibility for establish guiding principles for digital activities towards Stena Shipping and ferries business. We are looking for someone who can bring a future perspective into our business and support the transformation of our shipping business into a digital future. Sounds interesting? Let´s get in touch! YOU WILL As Head of Digital Transformation and part of Stena Technical Department, your starting point will be to establish guiding principles for digital activities towards Stena shipping and ferries business. Focus will thereby lie on establishing a cooperation platform driven by Stena Teknik to coordinate AI, ML and QC projects within the Stena Shipping business units, guided by the future prospects within digitalization. This role will govern the development and application of fleet performance monitoring and prediction systems to enable data-driven decisions on fleet operations and technical investments. As Head of Digital Transformation, you will be given a unique opportunity to shape and drive the development and transformation of our shipping business into a digital future. Stena is committed to developing sustainable shipping solutions to future-proof our fleet. As such, we want you to liaise closely with our Sustainability & Energy Team to jointly work on decarbonization strategies supported by our digital agenda, and solutions that will drive economically viable circularity and take us to a sustainable future. You will work closely to Stena IT to align Stena Teknik’s outlook on technology and digital road map with our overall digitalization strategy. This is a new role in the organization which will play a crucial part by its contribution to: - Establish data as a strategic asset within Stena Teknik - Drive an increased focus on data-driven decision-making - Contribute to valuable digitalization solutions As Head of Digital Transformation you report directly to Stena Teknik’s Technical Director and are part of the management team. YOU ARE This position requires a demonstrated ability to strategic and analytical thinking with capability to see the bigger picture. A solid understanding of future tech will be key, together with understanding its impact on Stena in the long-term horizon. We are looking for someone with several years of experience from a leading role within the field of digitalization and transformation - with a proven track record for being knowledgeable and business driven with excellent skills in building trustworthy relationships. We believe that your deep knowledge and experience within the tech industry, together with your personality as a solid, experienced leader and people’s person, will make you successful. Your strong communication skills coupled with curiosity and a collaborative mindset will help you reach the targets that we have set as a company. We believe that you are passionate about working with technology that contributes to a more sustainable world and to be part of an entrepreneurial and fast-paced environment. As a leader you can combine a communicative and emphatic approach whilst setting boundaries when needed. You know how to create enthusiasm, engagement and bringing out the best of the people around you. To be successful in this role and drive transformative change it is crucial to build a strong network within Stena and with external partners. You have deep understanding in business and know how to navigate amongst different stakeholders. In all areas of our business we believe in continuous learning and personal development, and therefore see you enforcing that mindset from our transformational point of view. Qualifications required to be successful in this position: - University degree (M.Sc.) in Business Administration, Computer Science, Engineering or similar - Solid digital/tech background and several years of business experience in a leading position including both tech and business development - Deep understanding of digital technologies and a good knowledge and experience of leading digitalization projects in an international environment - Excellent communication skills and ability to navigate amongst different stakeholders within complex organizational structures - Fluent in English, written and spoken WE OFFER At Stena Teknik, we combine what we think is the best of two worlds - technology and maritime - to take shipping to the next level. At Stena Teknik you will be part of a team of 20 ambitious colleagues. You will work in a global environment that is purpose-driven and value-based and that truly values diversity and inclusiveness. We will provide you with developmental prospects both professionally and personally and we can promise you great colleagues and some truly exciting opportunities. We operate globally in an international context and our aim is to become even stronger within this field of expertise. Our head office is located in Gothenburg, but for this role you can be located worldwide. The importance is not where you live but rather who you are and what value you can bring to Stena Teknik. WANT TO KNOW MORE? Stena Teknik are collaborating with Nexer Recruit regarding this recruitment. Please contact recruitment consultant Rebecca Oldenfeldt at [email protected] or call +46 (0)70 301 32 98 (tel:+46%20(0)70%20301%2032%2098), if you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you! ABOUT STENA TEKNIK Since 1963, Stena Teknik is a resource for all maritime related business in the Stena Sphere and has the role of an expert function in primarily marine technology. Our purpose is to be the center of excellence for technology and innovation, guiding and supporting Stena’s continued success and future relevance. Stena Teknik employs people with solid experience both in the maritime business example Naval Architects, Ch...

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024