Driftchef, fastighet
Sök bland 18 lediga jobb som Driftchef, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en nyfiken och engagerad ledare med stort kundfokus och god teknisk förståelse, som brinner för att utveckla teamet och verksamheten i nära samarbete med dina kollegor? Då är den här rollen som driftchef inom Hard Facility Management i Torslanda något för dig! Coor ansvarar för drift och underhåll av fastigheter i industriell miljö hos vår kund inom fordonsindustrin i Göteborg. Vi har en nära relation till vår kund och till fastighetsägarna och tillsammans utvecklar vi ständigt såväl vårt samarbete som de tekniska lösningarna i fastigheterna. Detta ställer stora krav på vår professionalism och kompetens och innebär att varje ledare och medarbetare behöver ta ett stort eget ansvar för sin egen och för gruppens leverans. Om rollen Som Driftchef är du ansvarig för drift och underhåll av kundens fastighetstekniska system. Till din hjälp har du ett team som besitter bred kompetens inom fastighetsteknik, el, klimat, VVS, högspänning, hiss-, port- och brandteknik. Genom att ständigt ha ett affärs- och kvalitetsmässigt fokus blir din uppgift att utveckla, planera och leda verksamhetens arbete mot uppsatta mål. Rollen innebär således ett helhetsansvar för personal, leverans, kund och ekonomi i en omväxlande och varierad vardag. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: • Personalansvar och utveckling av medarbetare. • Leda, koordinera och utveckla den operativa serviceleveransen för att säkerställa en professionell och tillfredsställande leverans gentemot kund. • Upprätta och utveckla en förtroendegivande och affärsmässig dialog med kunden samt löpande uppföljning inom ramen för vår leverans. • Förbättrings- och utvecklingsarbete, både internt och mot kund. • Koordinering, styrning och samarbete med andra grupper inom Coor såväl som med underleverantörer. • Upprätta mål samt löpande följa upp dessa. • Ekonomi- och bokslutsarbete. Du rapporterar till Sitechef och ingår i enhetens ledningsgrupp. Profil Detta är en nyckelroll för oss och för att lyckas behöver du vara en trygg och affärsmässig ledare som naturligt kan balansera mellan hög tillgänglighet och servicenivå mot kunden och andra viktiga kontaktytor, och samtidigt vara en närvarande och stödjande ledare för din organisation. Detta ställer krav på en god grundstruktur, dokumentation och uppföljning som möjliggör ett proaktivt och systematiskt arbete. Det kräver också en god samarbetsförmåga och en kommunikativ ledarstil som bygger en långsiktigt hållbar organisation och kultur; välmående medarbetare bidrar till en lyckad och lönsam leverans. Bakgrund För att vara framgångsrik i den här rollen tror vi att du: • Har utbildning och erfarenhet inom fastighetsförvaltning, byggprojektledning, tekniskt underhåll eller annan likvärdig utbildning och/eller kompetens. • Har minst 5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. • Har B-körkort. • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. • Är systemvan och van att arbeta med de vanligaste programvarorna. Har du även erfarenhet av Maximo är det en fördel. Utbildning och erfarenhet av Heta Arbeten, Bas P och Bas U betraktas som meriterande liksom tidigare erfarenhet av att arbeta i en industriell miljö med hög komplexitet. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats där medarbetarna trivs på arbetet och där teamet, leveransen och samarbete står i fokus. Coor är en trygg, säker och trivsam arbetsplats med de villkor som kan förväntas av ett marknadsledande bolag. Vår kultur kan beskrivas som öppen, tillåtande och utvecklingsorienterad där vi hjälper och stöttar varandra och delar med oss av våra kunskaper. På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då vi är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. Ansökan och kontakt I denna rekrytering samarbetar Coor med Caminero och för frågor kontaktar du ansvarig konsult Stefan Kristoffersson på [email protected] eller 0768-154540. Vi hanterar de ansökningar som kommer in löpande och planerar att påbörja intervjuer direkt efter semestern. Vi ber dig därför att ansöka så snart som möjligt. Med hänsyn till GDPR tar vi endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen. Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här Vi ser fram emot att höra från dig!
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik. Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag. Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare. Är du en engagerad ledare som brinner för att skapa resultat tillsammans med ditt team? Då kan det här vara din nästa utmaning! Som Facility and Utility Manager ingår du i ledningsgruppen för Site Service inom Operations Sweden och har en viktig roll i deras organisation, med stora möjligheter att utveckla verksamheten. Ansvarsområden Fastighets- och mediaavdelningen ansvarar för drift, service och underhåll av media- och fastighetssystem, lokaler samt Service Center. Media- och fastighetssystemen består av WFI- och renångeproduktion, kylsystem, tryckluft, kvävgas, ventilation med mera. Det är ett varierande och flexibelt arbete som ständigt utvecklas med ny teknik. Ditt team består av 12 personer som ansvarar för sina områden inom fastighet och media. Dina ansvarsområden består bland annat av: Att driva, planera och följa upp verksamheten framåt för att nå företagets mål Personal-, budget- och arbetsmiljöansvar med fokus på att engagera och utveckla medarbetare Ansvarig för att media- och fastighetssystem levererar enligt GXP Kontinuerlig övervakning av trender och utveckling inom ansvarsområdet, inklusive legala krav, samt verka för en utveckling av verksamheten enligt denna Definiera, implementera och kontinuerligt förbättra processer inom ansvarsområdet, till exempel process för förebyggande underhåll Om dig Vi söker dig som är en kommunikativ, nyfiken och ansvarstagande ledare med ett starkt driv att utveckla både människor och verksamhet. Du trivs i en operativ roll där du är närvarande i det dagliga arbetet och leder med energi, struktur och tydlighet. Du har erfarenhet av att sätta upp och följa upp verksamhetsmål, och du vet hur man skapar engagemang och riktning i teamet. Med din goda samarbetsförmåga fungerar du som en naturlig länk mellan olika funktioner och ser till att helheten fungerar smidigt. Vi tror att du är en person som vågar tänka nytt, som gärna delar med dig av dina idéer och visioner – samtidigt som du värnar om ordning, kvalitet och etablerade arbetssätt. Du bygger förtroende genom öppen och tydlig kommunikation, både med medarbetare och ledning. Har du dessutom en analytisk ådra och trivs med att lösa komplexa utmaningar, då är du precis den vi söker! Vi ser att du har: högskoleutbildning inom underhåll eller fastighet med god teknisk kunskap inom ansvarsområdet minst 3-5 års dokumenterad ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar i liknande roll mycket goda kunskaper att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift erfarenhet inom GXP är meriterande Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna med placeringsort i Uppsala. Resor mellan Fresenius Kabis två siter i Uppsala och Brunna/Kungsängen förekommer. Tillträde enligt överenskommelse. Om oss Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi. Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv. Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till Karriärföretag och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter. Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Andreas Stark, [email protected] alt ansvarig rekryterare, Erika Lantz Paulsen, [email protected] . För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till [email protected] för kontakt med Unionen och till [email protected] för kontakt med Akademikerföreningen. Varmt välkommen med din ansökan! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård. Urval kommer påbörjas efter ansökningstidens slut pga semester. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Liljas Plast Group består utöver moderbolaget Liljas Plast i Hillerstorp av Polymed Hygienic, Bobe Plast, Polymega och Liljas Plastic Suzhou (Kina). Totalt sett omsätter gruppen ca 400 MKR Samtliga bolag har en hög automatiseringsgrad och våra kunder återfinns bl a inom personlig skyddsutrustning, förpackningsindustrin, fordonsindustrin, telecom och medicinteknik. Liljas Plast Group har en stark tillväxt och moderbolaget i Hillerstorp med ca 80 medarbetare är sedan några år inflyttade i en helt ny anläggning på 9000 kvm. Under våren 2025 har ytterligare utbyggnad genomförts med 3 600 kvm produktions- och lageryta och 120 kvm kontor. Läs mer på www.liljasplastgroup.se Nu är vår nästa etapp av utbyggnad klar! Vill du vara med och utveckla våra industrifastigheter med fokus på hållbarhet och framtidens teknik? Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för våra lokaler och utemiljöer i en växande koncern med Småländska rötter och global närvaro. I rollen som FASTIGHETSANSVARIG med placering på moderbolaget i Hillerstorp blir du en viktig del i vår fortsatta utveckling, där du både operativt och samordnande ansvarar för att våra fastigheter är i gott skick – inifrån och ut. Du tillhör vårt teknikteam på sex personer och samarbetar nära dina kollegor inom underhåll, service och automation under ledning av vår Teknikchef. Hos oss får du en familjär och dynamisk arbetsmiljö, där du kan vara med och påverka, utveckla och förvalta industrifastigheter i ett framtidsinriktat företag. Huvudsakligt arbetsinnehåll; • Utföra löpande tillsyn och skötsel av fastigheter inkl dess utomhusytor. • Ansvar för tekniska system som exempelvis ventilation, kyla, vatten och el. • Planering och genomförande av reparationer och underhåll. • Kontakt med och samordning av entreprenörer och leverantörer. • Delta i arbete gällande brandskydd och arbetsmiljö kopplat till fastigheterna. • Planera, dokumentera och följa upp service och besiktningar. • Hantera felanmälan och dokumentation, samt utveckla rutiner. • Samverka med verksamheten kring lokalbehov, flytt av inventarier och anpassning av ytor. • Vid behov, stötta teknikteamet inom service, underhåll och automation. • DIN PROFIL Vi söker dig som har praktisk erfarenhet från en liknande roll, gärna i industri- eller tekniktunga miljöer. Du har god förståelse för byggnaders tekniska funktioner, är bekväm med verktyg och maskiner och kan hantera reparationer på egen hand. Du har grundläggande kunskaper inom tekniska system som ventilation, värme, vatten och el. Som person är du lösningsorienterad och serviceinriktad, van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Samtidigt har du lätt för att samarbeta och kommunicera med andra – du fungerar ofta som länken mellan teknik, produktion och externa parter. Du är strukturerad, ansvarstagande och tycker om att skapa ordning och kvalitet i fastighetsarbetet. KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Liljas Plast Group med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under hela processens gång till 0708-941101. Urval med intervjuer påbörjas först under vecka 33. Önskar glad sommar så länge och hoppas vi hörs!
Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Enheten Service är en del av teknik- och serviceförvaltningen i Mora kommun. Enheten ansvarar och samordnar funktionerna fastighetsdrift, lokalvård och fastighetsadministration. Driftfunktionen består av en vaktmästerigrupp och en servicegrupp som ansvarar för inre och yttre skötsel av kommunens verksamhetslokaler respektive delar av kommunens idrottsanläggningar. Till din hjälp i rollen har en du en arbetsledare. Som komplement till driftfunktionen har förvaltningen upphandlat en driftentreprenör. Som driftchef har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och styra driftenheten samt vara delaktig i projekt från idé till färdigställande. Mora kommun förvaltar cirka 90 fastigheter på totalt 140 000 kvm, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Kommunen står inför många spännande förändringar och har flera stora projekt på gång som kommer att påverka hela kommunen. Som driftchef är du delaktig i detta arbete och får möjlighet att implementera driftverksamhet i dessa viktiga initiativ. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är varierande och sträcker sig från mindre renoveringar till större om- och nybyggnationer. Varje initiativ och projekt bidrar direkt till att förbättra kommunens fastigheter och anläggningar, och den service vi erbjuder våra invånare. Du kommer att arbeta nära fastighetschefen och chefen för infrastruktur, och tillsammans med driftorganisationen formar ni en viktig enhet. Som driftchef får du ett övergripande ansvar för att utveckla och samordna vår driftverksamhet. Du driver arbetet framåt med fokus på långsiktighet och effektivisering och innovation i nära samarbete med både interna och externa aktörer. Du har en viktig roll i vår satsning på hållbar och effektiv fastighetsförvaltning. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt – med allt från uppföljning och processutveckling till upphandling och implementering. I rollen som chef ingår ekonomi-, arbetsmiljö- och personalansvar för dina verksamhetsområden. Du kommer även ha en viktig roll i arbetet kring den nya fastighetsförvaltningen som innebär att verksamhetslokaler ägda av kommunens fastighetsbolag ska organiseras om till fastighetsenheten inom teknik- och serviceförvaltningen. Kvalifikationer • Chefserfarenhet från drift eller förvaltning av fastigheter • Eftergymnasial utbildning inom fastighet eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Kunskaper inom plan- och bygglagen, ABT, AB04, Boverkets byggregler, LOU och arbetsmiljöregler • God förståelse för förvaltningsprocesser, underhållsplaner och livscykelperspektiv • God förståelse för digitala lösningar inom fastighetsdrift • God kommunikativ förmåga för kommunikation med både teknisk personal och icke-tekniska intressenter Vi ser dig även meriterande om du har erfarenhet av driftoptimering eller hållbarhetsarbete samt erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling. Övrigt • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Teknisk samordnare Uppsala universitet, Intendenturorganisationen vid BMC Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 54 000 studenter, mer än 7 500 anställda och en omsättning på cirka 8 miljarder kronor. Uppsala universitet är uppdelat i ett tiotal intendentur/campusområden. Campus Biomedicinskt centrum (BMC) är beläget strax söder om Botaniska trädgården. Huvudinriktning för utbildning och forskning är medicin och farmaci. Här utbildas bland annat läkare, apotekare, receptarier, biomedicinare, naturvetare och ingenjörer. Teknisk samordnare Nu söker vi en arbetsledare till intendenturens avdelning för Tekniskt stöd. Intendenturen är en serviceorganisation vars uppdrag är att ansvara för kostnadseffektiv samordning av institutionernas stödfunktioner inom utbildning och forskning. Detta gäller t.ex. frågor som rör lokaladministration, lokaldrift, säkerhetsfrågor, teknisk-fysisk arbetsmiljö, återvinning, gas- och kemikaliehantering, AV- och videokonferensteknik och övriga servicefrågor. Vid intendenturen på BMC arbetar idag ca 30 personer inom administration, vaktmästeri, post/godshantering, mekanisk verkstad, laboratoriedisk, passersystem, nyckelhantering samt reception. Mer information finns på BMC`s hemsida, https://www.uu.se/campus/biomedicinskt-centrum// Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet. Arbetsuppgifter Arbetet som teknisk samordnare innebär arbetsledning av Tekniskt stöds personal som idag består av 17 personer. Du samordnar resurser, planerar och koordinerar Tekniskt stöds verksamhet, både i verksamheten och genom våra digitala system. Du ansvarar för övervakning och administration av Tekniskt stöds ärendehantering. Du ansvarar för inköp av material och tjänster från ramavtal samt hantering av interna fakturor samt leverantörsfakturor. Du är ansvarig arbetsledare för det dagliga arbetet med skötsel av gemensamma lokaler och teknisk utrustning, institutionsuppdrag, planering och utförande av lokalanpassningar samt vid flytt, samordning av transporter, avfallshantering, godsmottagning (med post/pakethantering, hantering av flytande kväve osv), mekanisk verkstad och centraldisk (laboratoriedisk). Vi söker dig som är serviceinriktad och är bekväm i rollen att leda och samarbeta med andra, samtidigt som du håller ett högt servicefokus. Du har en god kommunikativ förmåga och är organiserad och strukturerad i ditt arbete. Du har goda tekniska kunskaper och trivs med att arbeta såväl operativt som på kontor. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och hur du passar in i arbetslaget. Kvalifikationskrav - Utbildning på lägst gymnasienivå, gärna teknisk inriktning - Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning - Dokumenterad erfarenhet av arbete med teknisk service eller fastighetsservice - Erfarenhet av administrativt arbete, god datorvana och systemförståelse - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Önskvärt/meriterande i övrigt - Kunskaper i villkor för heta arbeten - Behörighet för gaffeltruck - Erfarenhet av arbete med AV-teknik - B-körkort Om anställningen Anställningen är tillsvidare , provanställning 6 månader tillämpas. Omfattningen är 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla ditt CV och övrigt som du önskar åberopa. Upplysningar om anställningen lämnas av: Stefan Djurström, Teknisk samordnare, [email protected], tel. 018-471 0251 och Erik Bolund, Biträdande intendent, [email protected], tel. 073-469 77 86. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025, UFV-PA 2025/2168. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Fortifikationsverket söker en driftchef till centrala Stockholm för att leda arbetet med drift av våra fastigheter. Som driftchef kommer du att leda gruppen med drifttekniker. Vill du vara en del av vår tillväxt är du välkommen med din ansökan! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Driftgruppen som du blir ansvarig för är ny och kommer behöva byggas upp, ni kommer att hantera fastigheter i centrala Stockholm. Som driftchef ansvarar du för distriktets samlade driftuppdrag, allt ifrån planering och budgetering till genomförande och uppföljning. Du har personalansvar för medarbetare och beställaransvar för upphandling och uppföljning av köpta tjänster inom avtalstecknad drift. I rollen ingår kund- och leverantörskontakter. Resor förekommer i tjänsten med anledning av att vi har verksamhet i hela landet, men främst inom regionen. Om rollen och kvalifikationer Arbetet innebär att styra, leda och skapa förutsättningar för driftpersonalen som arbetar med drift och underhåll av vårt fastighetsbestånd. Det innebär att göra driftplaneringar, följa upp tillsyn och skötsel, planerat underhåll samt övriga vidmakthållande åtgärder. Driftchefen ansvarar för en aktiv och uppdaterad driftplanering, uppföljning och analys. Det innebär även kundkontakt och bygga kundrelationer. I rollen rapporterar du till fastighetschef. Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning, alternativt har du annan utbildning med inriktning vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från arbetsledning inom drift- och/eller fastighetsteknik samt driftplanering. Du har god erfarenhet av att leda medarbetare i en komplex och föränderlig verksamhet. Goda datakunskaper i IT- stödsystem och en hög administrativ förmåga är en förutsättning för att trivas i rollen. Du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har utbildning i ledarskap, LOU eller entreprenadjuridik. Till din fördel är även kunskap och yrkeserfarenhet inom militärt område eller arbete i skyddsobjekt. Det är även meriterande om du jobbat inom offentlig sektor. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som driftchef på Fortifikationsverket skapar du förutsättningar för dina medarbetare, därför behöver vi dig som är strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Att ha goda ledaregenskaper, sätta sig in i andras situation, lyssna, förstå och visa hänsyn kommer naturligt för dig likväl som att du är trygg i dig själv. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort Stockholm (Karlberg eller Gärdet). Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Resor i tjänsten förekommer. För den här tjänsten erbjuder vi möjlighet till hybridarbete. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 24 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Åsa Albihn 010-44 45 557 eller rekryteringsspecialist Josefin Pihlqvist 070 280 87 47. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är fastighetsteamet - och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighetstekniker ansvarar du för den dagliga tillsynen av fastigheterna när det gäller drift, underhåll och skötsel samt tekniska system. Då utvecklingen kring digitalisering, energieffektivisering och smarta tekniska lösningar går snabbt framåt, är denna tjänst en kreativ utmaning för dig som tänker framåt, gillar innovativ teknik och att lösa problem. En del av arbetet innebär att energieffektivisera och driftoptimera befintliga anläggningar och system inom exempelvis värme och ventilation. Det innebär att du får göra nulägesanalyser och utifrån dessa komma med förslag på lösningar som långsiktigt förbättrar verksamheten och fastigheten ekonomiskt, tekniskt och ur miljösynpunkt. En annan del av arbetet är att ha ett personalansvar för medarbetarna på vaktmästeri och städ, samt ansvara för och vara delaktig i det löpande underhållet och skötseln på Enåbadet och Siljansbadet vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Att vara den drivande kraften bakom drift, service och underhåll för att säkerställa en hållbar och effektiv förvaltning. - Ansvara för våra lokala externa serviceavtal, vilket kräver både strategiskt tänkande och en förmåga att bygga långsiktiga relationer - Övervaka och utveckla system för brandskydd, säkerhet och vattenförsörjning - Personalansvar för både tillsvidareanställda och säsongsanställda medarbetare inom fastighet/vaktmästeri och lokalvård, inklusive arbetsledning och planering av deras dagliga arbete. - Effektiv kommunikation och samarbete med externa leverantörer - Ansvar för inköp av verksamhetsrelaterade produkter Samarbete med regional fastighetschef och fastighetsansvariga på andra destinationer inom och utom regionen Din roll kommer innehålla en hel del administration och planering, men innehåller också en hög grad av operativt arbete, även beredskap ingår i tjänsten. Du rapporterar till Destinationschef och Fastighetschef Nord. Kvalifikationer Vi värderar problemlösningsförmåga och självständighet högt, och söker dig som trivs i en roll där ditt ansvarstagande och din kommunikationsförmåga kommer till sin rätt. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i din roll hos oss. Du som söker är både kommunikativ, med en analytisk ådra och har ett starkt driv att uppnå resultat utifrån verksamhetens mål. Vi önskar att du har följande erfarenheter och kvalifikationer - Du som söker har eftergymnasial utbildning (lägst KY-utbildning med inriktning mot fastighetsdrift, badhusteknik eller motsvarande) - Tjänsten ställer krav på en god förmåga att ta egna initiativ i det dagliga arbetet och att arbeta självständigt och strukturerat. - Du behöver vara problemlösande, samt ha ett serviceinriktat arbetssätt. - Tjänsten omfattar personalansvar vilket gör att vi lägger stor vikt på goda och dokumenterade ledaregenskaper. Vad erbjuder vi dig? På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra: We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster We Simplify: Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad? Villkor Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. För slutkandidater i rekryteringsprocessen kan vi komma att begära in utdrag ur belastningsregistret. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Vi söker en Driftledare till vår kund inom fastighetsbranschen! Vill du arbeta i en viktig och varierad roll med fokus på teknik, energi och inomhusmiljö? Nu söker vi dig som vill ta ansvar för driften i ett av våra distrikt. Som Driftledare kommer du bland annat att: Ansvara för distriktets energisystem, inklusive styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar. Följa upp och analysera energiprestanda samt hantera OVK. Vara med och sätta mål för energi- och medieförbrukning inom distriktet. Ge expertstöd i frågor som rör inomhuskomfort. Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer i tekniska frågor. Ta fram budgetförslag för teknikområdet inom distriktet. Säkerställa att beslutade åtgärder genomförs – antingen själv eller via projektbeställningar. Representera distriktet i ny- och ombyggnadsprojekt när det gäller drifttekniska frågor. Ansvara för arbetsmiljöfrågor i projektplanering och ibland även under genomförandet. Delta i andra uppgifter som kan uppstå inom distriktet. Vi söker dig som: Har en KY-utbildning inom energi eller motsvarande kompetens genom erfarenhet. Har gedigna kunskaper inom energisystem, styr- och reglerteknik, VVS, mätmetoder och el. Har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Är självgående, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Har hög kvalitet i ditt arbete och är noggrann och professionell. Meriterande: – El behörighet (BB2) – Certifiering som energiexpert – Behörighet som OVK-besiktningsman Övrig information: Plats: Distrikt Järva Uppdrag: Konsultuppdrag från juni/juli 2025 till april 2026 Arbetstid: Vardagar kl. 08.00–17.00 Krav: B-körkort Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en Regionchef Väst till Lassila & Tikanoja! Om tjänsten Vill du ta ett helhetsansvar för verksamhet och personal i en region där din insats gör verklig skillnad? Vi söker en drivande och närvarande Regionchef som brinner för ledarskap, affärsutveckling och långsiktiga kundrelationer. Centralt i din tjänst ligger ledarskapet och förmågan att med ett närvarande ledarskap entusiasmera dina kollegor. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer, både internt och externt, och kan identifiera kundens behov. Till det blir du en nyckelperson i regionens tillväxtresa med fullt ansvar för att leda arbetet mot ökad lönsamhet, effektivitet och kundnöjdhet. Ditt uppdrag Som Regionchef ansvarar du för att: Leda, inspirera och utveckla medarbetare i din region. Säkerställa och öka lönsamhet i befintliga affärer. Identifiera och driva nya arbetssätt och förändringsinitiativ. Utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer. Arbeta aktivt med merförsäljning och tjänsteutveckling. Skapa struktur och förutsättningar för en effektiv och hållbar verksamhet. Du är en relationsskapande ledare med starkt affärsfokus och ett tydligt coachande ledarskap. Genom ditt engagemang och din närvaro bygger du en kultur präglad av ansvar, delaktighet och resultat. Din profil Vi söker dig som har: Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från en tekniskt inriktad verksamhet (helst facility management). Dokumenterad erfarenhet av att leda större team (minst 5 år). Genomfört förändrings- och effektiviseringsarbete med goda resultat. Vana av tjänsteförsäljning och kundvård. Förmåga att hantera komplexa personalfrågor med trygghet och integritet. Mycket god svenska och god engelska i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Teknisk förståelse är en förutsättning för att lyckas i rollen men det är ditt ledarskap, din affärsmässighet och förmåga att skapa engagemang som kommer att vara avgörande. Ansökan Tycker du att detta låter intressant? Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev genom att klicka på knappen ”Ansök här”. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Vill du veta mer, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albert L. Barnéus, [email protected] alt. 070 236 36 99 eller Linus Elghorn, [email protected] alt. 076 762 46 86. Vi ser fram emot din ansökan!
Nu söker vi en Driftledare till vår kund inom fastighetsbranschen! I rollen kommer du ansvara för följande: • Ansvara för distriktets energisystem och styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar • Ansvara för analys och uppföljning av energiprestanda och OVK • Vara delaktig som distriktets representant i framtagande av mål för energi- och övrig mediaförbrukning • Bistå som expertstöd i ärenden om bristande inomhuskomfort • Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer inom teknikområdet • Ansvara för framtagande av budgetförslag för distriktets räkning inom teknikområdet • Ansvara för genomförandet av beslutade åtgärder, antingen i egen regi eller genom projektbeställning • Representera distriktet som mottagande instans i ny- och ombyggnadsproduktionsprojekt gällande driftstekniska frågor • Ansvara för arbetsmiljöfrågor vid planering av projekt och ibland samordning av arbetsmiljöfrågor i samband med genomförandet • I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom distriktet. Om dig Vi söker dig som har KY-utbildning inom energi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har dokumenterat goda kunskaper om energisystem, styr och regler, VVS, mätmetoder och el samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och din drivkraft. Som person söker vi dig som är självgående med driv och struktur som har lätt för att samarbeta med andra. Du levererar med kvalitet och är noggrann och professionell i ditt arbetssätt. Övrig information: * Arbetsplats: distrikt Järva. * Uppdragstid: Konsultuppdraget startar i juni/juli - april 2026. * Arbetstider: Måndag-fredag 08-17.00 * Körkort är ett krav * Har du elbehörighet BB2, är certifierad som energiexpert och/eller behörighet som OVK besiktningsman är det meriterande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 18 jobb