Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst

Sök bland 37 lediga jobb som Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst och börja ditt nya yrkesliv idag!

Biträdande enhetschef till Allégårdens vård- och omsorgboende

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker nu biträdande enhetschef till en av våra åtta vård- och omsorgsboenden i Botkyrka kommun. Rekryteringen sker i samband med en organisationsförändring där varje enhetschef kommer ha en underställd biträdande enhetschef vilket kommer ske organiskt de närmsta åren. Vi söker dig som tillsammans med enhetschef vill jobba nära verksamheten, där du är synlig för både dina medarbetare och brukare. Vårt viktigaste mål är nöjda brukare och en hög kvalitet i verksamheten och för att uppnå det arbetar vi utifrån brukarens fokus. Genom att vi skapar förutsättningar för delaktighet och självbestämmande för våra brukare/medborgare samt förutsättningar för medarbetarna, så kan vi leverera en omvårdnad av hög kvalitet. Vi ser fram emot att du blir en medspelare i vår utvecklingsresa! I din roll har du ett operativt ansvar för verksamhet, personal och arbetsmiljö inom ett avgränsat verksamhetsområde där även ett visst budgetansvar ingår. Du leder det dagliga operativa arbetet samt ger stöd och coaching till dina medarbetare. Vidare har du ett operativt ansvar för enhetens scheman och bemanning och ansvarar tillsammans med enhetschef för att dessa är anpassade efter verksamhetens behov, ekonomiska ramar samt gällande lagstiftning och kollektivavtal. I rollen ingår att arbeta med kvalitetsledningssystemet för dina avdelningar och att vara enhetschefen behjälplig i arbetet med helheten. Du bistår enhetschefen så att förutsättningarna för denne att ta helhetsansvaret för enhetens verksamhet ökar. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschef. I uppgifterna ingår bland annat: • Löpande utvecklingsarbete tillsammans med enhetschef • Att delta i upprättande av verksamhetsplan med aktiviteter kopplat till nämndens mål • Uppföljning av interna verksamhetskontroller • Att ansvara för inflyttningssamtal med boende/anhörig, följa upp social dokumentation samt genomförandeplaner • Att planera och genomföra verksamhetsmöten samt olika typer av samtal med medarbetare såsom resultat- och utvecklingssamtal och lönesamtal • Rekrytering, introduktion, bemanningsplanering och schemaläggning inom enheten • Att arbeta med det systematiska arbetsmiljöarbetet och månatligen följa upp personalrelaterad statistik i dialog med enhetschef • Att vara behjälplig i budgetarbetet och deltagande i ekonomisk uppföljning • Att koordinera och följa upp felanmälningar gällande fastighetsfrågor Vi erbjuder dig Du kommer tillsammans med en engagerad enhetschef och fantastiska medarbetare få göra skillnad för våra brukare varje dag. Som biträdande enhetschef ingår du i verksamhetens ledningsgrupp med enhetschef. Till hjälp i ditt dagliga arbete har vi ett administrativt stöd att ta hjälp av i form av bemanningsadministratörer, HR och ekonomicontroller. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling i form av möjlighet att gå ledarprogram, delta på chefsforum, kurser och föreläsningar för din chefsutveckling. Botkyrka kommun bjuder även in nyanställda till förvaltningens välkomstdagar. Vår arbetsplats erbjuder en hållbar och inspirerande miljö där trivsel, utveckling och kreativitet står i fokus. För dig som vill utvecklas vidare finns goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi ser mångfald och olikheter som en styrka och värdesätter olika perspektiv, kunskaper och erfarenheter. Medborgarens fokus genomsyrar vår värdegrund. Vi bidrar till Botkyrka och de som lever och verkar här. Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska i vårt arbete. Du som söker till oss Krav:  • Har en relevant akademisk utbildning med inriktning äldreomsorg eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Har erfarenhet av äldreomsorg • Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • Har god vana av digitala verktyg • Har goda kunskaper i den lagstiftning som rör verksamheten bl. a SoL och HSL • Har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö • Har god förståelse för bemanningsekonomi Det är meriterande om du har ledarerfarenhet och grundläggande kunskaper i ekonomi och budget. Det är också meriterande om du har erfarenhet av schemaläggning och kunskaper inom personalrelaterade arbetsuppgifter. Vi söker dig som på ett naturligt och inspirerande sätt leder andra med ett coachande förhållningssätt. Du är en god lagspelare med en helhetssyn på organisationen och kommunen och ser samverkan med andra som en förutsättning för att lyckas. Där andra ser hinder ser du möjligheter, du är lösningsfokuserad och självgående när det krävs. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete väl, med målsättningen att enheten ska arbeta strukturerat, effektivt och uppnå sina mål. Välkommen med din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Enhetschefer för sommarvikariat 2024, Socialförvaltningen

Verksamhetsbeskrivning Socialförvaltningen bedriver lagstyrd verksamhet med stöd av socialtjänstlagen, hälso- och sjukvårdslagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Socialförvaltningen består av Biståndsenheten, avdelning för vård- och omsorg (särskilt boende för äldre, avdelning för funktionshinder samt avdelning för hemvård. Vi söker vikarierande enhetschefer för sommaren 2024.   Arbetsuppgifter Huvuduppdraget är att tillgodose att brukarna får den vård, omsorg och service de är beviljade. Som enhetschef inom socialförvaltningen har du ansvar för verksamheten enligt de mål Socialnämnden har fastställt för verksamheten och enligt gemensamma policyprogram, riktlinjer, lagar och förordningar.  Du leder och fördelar arbetet inom ditt område samt ansvarar för ekonomi, arbetsmiljö och personal. Du är direkt underställd avdelningschef. Som stöd för ditt uppdrag har du arbetsledare och enhetschefskollegor samt stöd från kommunövergripande funktioner, t ex personal- och ekonomhandläggare.   Kvalifikationer Du har: • för uppdraget lämplig högskole-/universitetsutbildning • erfarenhet av arbetsledning • förmåga och intresse att hantera ekonomi och verksamhet i ett helhetsperspektiv   Du har förmåga att möta människor samt skapa förtroende och trygghet inom organisationen och gentemot våra brukare.  Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nytänkande och har förmåga att entusiasmera dina medarbetare. Tjänsten förutsätter att du har ledar- och samarbetsförmåga. Det är även meriterande om du har utbildning inom socialtjänstens område samt inom personal och ekonomi. Eftersom vi är en Förvaltningskommun för minoritetsspråk ser vi det som positivt om du behärskar något av minoritetsspråken, finska, samiska och/eller meän kieli.   Körkort erfordras   Arbetstid/Varaktighet Heltid. Vikariat sommaren 2024 juni-augusti.   Tillträde Enligt överenskommelse   Lön Vi tillämpar individuell lönesättning. Lämna gärna löneanspråk i ansökan.   Upplysningar Avdelningschef:  Johan Apelqvist 0970- 81 86 60 Avdelningschef:  Anna-Lena Niemi 0970-81 86 22   Fackliga företrädare Vision   Ansökan Sista ansökningsdag: 2024-04-15 Rekrytering sker löpande under ansökningstiden   Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.

27 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Enhetschef till hemtjänsten

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö.Vill du vara med och leda och utveckla framtidens hemtjänst? Präglas ditt ledarskap av mod, ansvar och fantasi? Då kan det var du! Vi söker nu en enhetschef till verksamhetsområde vård och omsorg i hemmet. I verksamhetsområdet ingår hemtjänst, korttidsplatser, trygghetsplatser och dagverksamhet för personer med demenssjukdom.  Som ledare hos oss arbetar du nära dina medarbetare och är med och påverkar utvecklingen av verksamheten. Vi arbetar ständigt med att förbättra och utveckla för dem vi är till för, tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare.  Vimmerby kommun erbjuder dig: • Ett stimulerande och varierat arbete • Introduktion med egen mentor • Flextid • Distansarbete till viss del av arbetstiden • Möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra semesterdagar • Friskvårdsbidrag 1000 kr per år Ditt nya jobb Som enhetschef hos oss har du ett helhetsansvar för din verksamhet gällande personal, ekonomi, kvalitet och utveckling. Du rapporterar till verksamhetschef inom området och ingår i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med andra enhetschefer. Verksamheten du leder styrs av olika lagar samt socialnämndens mål.  Hos oss förväntas du som ledare sträva efter att skapa tillit och att använda hög frekvens av utvecklande ledarskap för att alla dina medarbetare ska känna arbetsglädje, må bra och prestera som bäst. Vi i Vimmerby kommun arbetar aktivt med att stödja och utveckla ledarskapet inom koncernen och har ett eget ledarutvecklingsprogram, ett program alla nya chefer får ta del av. Kravprofil Vi söker dig som har god förmåga att leda och motivera för att effektivt nå uppsatta mål. Dina personliga kompetenser är viktiga som ledare i detta uppdrag och vi ser att du som söker är trygg, stabil och har en god självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och har förmågan att skilja på det personliga och professionella. Som person är du lyhörd och smidig i dina relationer med andra människor. Du kommunicerar och samarbetar bra med andra och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och ser värdet i att skapa och underhålla relationer och kontakter. Du är en person som leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är van vid att samordna grupper och arbetar för att skapa engagemang och delaktighet och blir således en god referenspunkt för andra. Du är självgående och tar ansvar för ditt arbete och driver dina processer vidare. Du håller fokus på mål och resultat när du prioriterar, planerar och agerar i arbetet, men har även förmågan att förbli flexibel och kan förändra din inriktning när målen ändrar sig. Du behåller ditt lugn och har ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker, även i stressade situationer.  Du förväntas ha relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet är meriterande. B-körkort är ett krav. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Antal tjänster: 1 Ansökan Sista ansökningsdatum: 2024-04-15 Intervjuer planeras till 23,26,29 april. Tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem där du bifogar CV och personligt brev. Vimmerby kommun som arbetsgivare Ansvar, mod och fantasi – det är våra värdeord när vi tillsammans arbetar för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 700 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Vi är cirka 1 300 anställda i 170 olika yrkesroller. Vi erbjuder dig en arbetsplats som uppmuntrar till delaktighet och strävar efter en god balans mellan arbete och fritid. Läs mer om Vimmerby kommun som arbetsgivare på vår hemsida; www.vimmerby.se Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Verksamhetschef nås via kommunens växel 010-356 90 00. Om du önskar kontakt med fackliga representanter kontakta [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Verksamhetschef till hemvården

Hemvård område 1 Vi utvecklar morgondagens äldreomsorg och fortsätter chefstäta! För att ha rätt förutsättningar för ett närvarande ledarskap så rekryterar vi nu flera chefer. Ett aktivt och närvarande ledarskap ser vi som en nyckelfaktor i många frågor och är därför prioriterat. Vi söker nu chefskollegor till hemvårdsområde 1! Vi erbjuder ett chefsjobb där öppet klimat, prestigelöshet och samarbete kännetecknar ledningsgruppen och där du får stort utrymme att utveckla de områden du brinner för. Välkommen med din ansökan! Ditt uppdrag Uppsala hemvård kännetecknas av brukarfokus, nytänkande och engagerad personal. Vi vet att omsorgen om våra brukare och om varandra skapar förutsättningar för att lyckas med mål långt utöver och bortom de ekonomiska. Vi vill dit och vi är på god väg! Dagens hemvård driver vi med fokus på kvalitativ omsorg genom kollegialt stöd, kontinuitet, kompetensutveckling, struktur och tydliga roller. Vill du vara med och utveckla morgondagens äldreomsorg? Vi investerar i hög kompetens, systematisk utveckling och innovation! Som 1a linjens chef axlar du ansvaret för verksamhetens brukare, medarbetare och ekonomi. I uppdraget ingår att driva verksamheten med fokus på utveckling och förbättring så vi får den bästa möjliga omsorg för brukarna och hög trivsel hos medarbetarna. I år har vi gjort en omfattande satsning för att höja kompetensen på alla nivåer i organisationen och du kommer att arbeta aktivt med kvalitets -och kompetensutveckling i din verksamhet. Digitalisering är också ett av våra prioriterade områden men det finns både tid och förutsättningar i uppdraget för andra kreativa idéer. Hemvårdsområde 1 består av 8 geografiska verksamhetsområden: G:a Uppsala Nyby, Gränby Löten, Storvreta, Svartbäcken, Vaksala Norra, Södra 1 och Södra 2 samt Östra landsbygden. Oavsett vilket verksamhetsområde du är intresserat av kommer ditt närmaste team bestå dels av planerare och samordnare som stöttar dig i den dagliga driften dels av chefskollegor. Därutöver får du engagerade medarbetare och en närvarande chef. 1a linjens chefer träffas i större eller mindre grupper varje vecka där ni drar nytta av varandras kompetens och hittar lösningar tillsammans. Som chef i Uppsala kommun har du även stöd från våra staber när det gäller bland annat ekonomi, HR, kommunikation, arbetsmiljö och rehabilitering. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap. Kika på våra verksamheter på Facebook (https://www.facebook.com/profile.php?id=100057302477191)eller Instagram (https://www.instagram.com/hemtjanstenuppsalakommun/)! Din bakgrund Hemvård är så pass komplext som verksamhetsområde så du bör ha erfarenhet av chefsuppdrag sedan tidigare (ansvar för personal och ekonomi). Du har högskoleexamen som exempelvis socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten och har provat på att initiera och driva processer gällande utveckling och förbättring av verksamhet. Vi ser det som en fördel om du har gått en ledarskapsutbildning och om du har erfarenhet från liknande verksamhet. Det som är nödvändigt att ha, är kunskap om lagen om valfrihet (LOV). Du behärskar svenska språket flytande både i tal och skrift och du har körkort. Vi tror att du gillar att hitta nya lösningar och arbetssätt. Det är helt enkelt naturligt för dig att tänka och arbeta i nya banor utan att du för den skull tappar i systematik och noggrannhet. Du föredrar att jobba i team och är duktig på att skapa och utveckla goda relationer till både medarbetare och kollegor eftersom du kan konsten att kommunicera och är pedagogisk som person. Din omgivning uppfattar dig som lugn och förtroendeingivande samtidigt som du trivs med en händelserik arbetsdag och med att ha många bollar i luften. Vi förväntar oss att du, liksom vi, arbetar digitalt och har god vana av olika program och system. Upplysningar Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paulina Karlsson, områdeschef, hemvårdsområde 1, 018-727 43 39. Har du frågor om rekryteringsprocessen eller registreringen av din ansökan välkommen att kontakta: Britt Pedersen, HR-specialist, enheten för kompetensförsörjning, 018-727 6712. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén, 018 727 79 25 Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30 Vårdförbundet, Kristian Hjertén, 018-677 047 Ledarna, [email protected] Fysioterapeuterna, Ewa Larsson, 018-727 72 01 Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-7278493 Kommunal, 010-442 88 20 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Områdeschef hemtjänst och servicehus Österängen

Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa , förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit!   Vård och omsorg i Surahammars kommun omfattar omsorgen av våra äldre och funktionshindrade. Att arbeta med vård och omsorg är ett stimulerande och utvecklande arbete där du får göra skillnad i människors vardag. Vi ger bästa möjliga möte med varje kund genom ett professionellt bemötande och ett gott värdskap. Hos oss får du bidra med din arbetsglädje och ditt engagemang för att skapa delaktighet och god kvalitet i våra verksamheter. Arbetsuppgifter Som områdeschef ansvarar du för verksamheten, budget, personal och arbetsmiljö samt leder, organiserar, samordnar och utvecklar utifrån de styrande målen och inom givna ekonomiska ramar. En viktig del i uppdraget är kvalitetsarbete och omvärldsbevakning där du i ditt ledarskap skapar delaktighet hos medarbetarna med ett målinriktat arbetssätt. Du ser helheten och har förmåga att få människor att växa i sina roller, känna arbetsglädje och bidra till verksamhetens utveckling. Du är underställd Tf Äldreomsorgschef och kommer att ingå i kommunens ledningsgrupp för vård och omsorg och i samarbete med övriga områdeschefer arbeta med utveckling inom området. Du kommer att ha administrativt stöd. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och det är meriterande om du har förkunskaper om verksamheten, budgetarbete samt att arbeta i en kommunal organisation. Du har erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar inom verksamhetsområdet. Som ledare är du lösningsfokuserad och har ett nära ledarskap där du skapar delaktighet, motivation och arbetsglädje för dina medarbetare med brukaren i centrum. Du ser helheten och har en god analytisk förmåga, arbetar strategiskt och målinriktat. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Resultatenhetschef till Hemtjänsten i Enköpings kommun

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. ARBETSUPPGIFTER I Enköpings kommun är chefs-och ledarskapet ett prioriterat område. Vi tror att bra ledare är den enskilt viktigaste faktorn för att inspirera nya medarbetare och få befintlig personal att fortsätta utvecklas med oss. Bra ledare bidrar till en god arbetsmiljö och till att medarbetarna kan utvecklas och till att skapa bra och effektiva verksamheter för Enköpingsborna. I din roll har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din verksamhet men har även ett helhetsansvar för äldreomsorgen tillsammans med oss andra. Förutom att du leder, utvecklar och skapar bra förutsättningar för verksamheten bygger du långsiktiga förtroenden gentemot medarbetare och kollegor. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på ekonomi, kvalitet och förbättringar. Du säkerställer att arbetet utförs utifrån gällande lagstiftning och du hanterar både strategiska och operativa frågor tillsammans med dina kollegor. Du driver arbeten inom verksamhetsutveckling och tillsammans med enhetscheferna följer du upp det systematiska arbetsmiljöarbetet. Som resultatenhetschef ingår du i äldreomsorgens ledningsgrupp som leds av verksamhetschefen för äldreomsorgen. Här har du möjlighet att i en positiv anda få stöd, reflektion och kunskapspåfyllning. Tillsammans med övriga 10 resultatenhetschefer får du en central roll där vi tillsammans arbetar för att möta dagens och framtidens utmaningar. Tillsammans driver vi det gemensamma kvalitets- och utvecklingsarbetet framåt för dem vi är till för. De system vi arbetar i är bland annat; Medvind, Adato, Stratsys och WinLas. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant avklarad högskoleutbildning och vi tror att du har minst fem års erfarenhet i chefsposition. Du är en van ledare som arbetar självständigt och kan leda och utveckla andra chefer. Vidare har du goda kunskaper i ekonomi och arbetslivserfarenhet från vård- och omsorgssektorn. Du har vana av att arbeta med organisationsutveckling och verksamhetsförändringar, utifrån verksamhetens krav och framtida behov. Vidare kan du hantera snabba förändringar, både vad gäller verksamhet och ekonomi, utifrån de förutsättningar som finns. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet inom arbete med hemtjänst. Vi värdesätter högt personliga egenskaper. Du drivs av utmaningar och att driva förändringsarbeten. Du har en intention av ett nära ledarskap som utgår från ett tillitsbaserat förhållningssätt. Du är trygg och tydlig med fokus på att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Du vet att gott samarbete och samverkan är en förutsättning för att uppnå önskade resultat. För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för systematiskt kvalitets- och arbetsmiljöarbete men är också nytänkande för hur verksamheten kan förändras och bedrivas annorlunda inom givna ramar. Stämmer du in på beskrivningen vill vi gärna att du söker dig till oss och vill vara med och fortsätta utveckla hemtjänsten inom Enköpings kommun! Provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Vänligen bifoga examensbevis från högskoleutbildning i din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Enhetschef för sommarvikariat i äldreomsorgen

Vi söker Dig som vill arbeta som vikarierande enhetschef i sommar Din arbetsplats Medarbetare inom äldreomsorgen arbetar för personer med behov av stöd och hjälp både inom hemtjänst samt särskilt boende, med mål att skapa trygghet och livskvalitet. Arbetsuppgifter Som vikarierande enhetschef i sommar kommer du ersätta ordinarie enhetschef under dennes semester eller annan frånvaro. Det innebär att du kan komma att arbeta inom hemtjänsten eller särskilda boenden. Uppdraget innebär att du leder och fördelar arbetet, har kontakter med kunder och närstående samt tätt samarbete med hälso- och sjukvårdspersonal och socialsekreterare. Du ansvar för kvalitet, ekonomi, arbetsmiljö och personal inom den enhet du ansvarar för. I arbetet har du administrativt stöd samt bemanningssamordnare som sköter den dagliga vikarieanskaffningen. Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara med och bidra till framtidens välfärd. Vi tror att du är en person som drivs av nya utmaningar, som trivs med att ha variation i ditt arbete och som vill vara med och driva äldreomsorgsfrågor framåt i en tid av omställning och förändring. Du är lyhörd och kan snabbt bygga relationer och skapa engagemang och delaktighet. Du är en flexibel person som har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i verksamheter. Du kan anpassa ditt ledarskap efter behov och har en förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har högskoleutbildning eller har pågående studier som är relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård- och omsorgssektorn och/eller hälso- och sjukvårdssektorn. I rollen krävs att du har förmåga att på svenska uttrycka dig väl i tal och skrift samt lätt för att förstå och arbeta i system. B-körkort är önskvärt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.  Vi hoppas att detta kommer bli en förhållandevis snabb rekryteringsprocess. Därför kan vi komma att göra urval och intervjuer löpande under ansökningstiden. Välkommen till ett viktigt och omväxlande uppdrag som enhetschef hos oss!  Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Enhetsschef till Hemtjänstföretag i Skövde

Om tjänsten Till vår kund i Skövde söker vi nu en Enhetschef. Vår kund är ett omsorgsbolag som arbetar med att förbättra livet för individen. Här söker vi en person som kommer bli chef inom hemvården med inriktning mot äldreomsorg. Hos vår kund kan du förvänta dig en företagskultur som genomsyras av fokus på kvalitet, engagemang och utveckling. Som Enhetschef har du en nyckelroll för att verksamhetens dagliga drift, dess höga kvalitet och att arbetet såväl som enheten utvecklas i rätt takt och riktning. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du kommer utgå från Skövde och förväntas kunna utgå från kontoret då verksamheten kräver en hög närvaro av Enhetschefen. Om verksamheten tillåter kommer viss flexibilitet kunna erbjudas. Du erbjuds • En organisation som präglas av en familjär kultur. Alla är välkomna och du blir en del av att bygga kulturen! • Möjlighet att få bidra till ett bättre samhälle genom att förbättra varje individs vardag • Arbeta med engagerade kollegor som vill göra ett riktigt bra jobb! Arbetsuppgifter I rollen som Enhetschef planerar, leder och samordnar du arbetet på enheten och jobbar även aktivt med uppföljning, kvalitetssäkring och vidare utveckling av arbetet. Enheten och verksamheten som du ansvarar för fungerar som ett fristående bolag i bolaget. I detta ansvar ingår arbete som rör såväl personal och rekrytering som ekonomisk budgetering och övergripande utvecklingsplaner. Då du arbetar med olika personer och har övergripande ansvar ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Din profil • Har en universitets- eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller med inriktning mot hälso- och sjukvård så som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut • Du har 2 års erfarenhet i en arbetsledande ställning med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom vård- och äldreomsorg eller så har du • Arbetat som sjuksköterska inom äldreomsorgen/sjukvården, i minst 2 år • Mycket goda kunskaper i svenska och en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office samt god datorvana. • B-körkort är ett krav för denna tjänst Som person är du utåtriktad med en god social förmåga. Då du arbetar med andra människor ser vi detta som en av dina starkaste egenskaper. Vidare tror vi du är en person med en stark värdegrund som genomsyrar ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Ort: Skövde Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetsschef till Hemtjänstföretag i Skövde

Om tjänsten Till vår kund i Skövde söker vi nu en Enhetschef. Vår kund är ett omsorgsbolag som arbetar med att förbättra livet för individen. Här söker vi en person som kommer bli chef inom hemvården med inriktning mot äldreomsorg. Hos vår kund kan du förvänta dig en företagskultur som genomsyras av fokus på kvalitet, engagemang och utveckling. Som Enhetschef har du en nyckelroll för att verksamhetens dagliga drift, dess höga kvalitet och att arbetet såväl som enheten utvecklas i rätt takt och riktning. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du kommer utgå från Skövde och förväntas kunna utgå från kontoret då verksamheten kräver en hög närvaro av Enhetschefen. Om verksamheten tillåter kommer viss flexibilitet kunna erbjudas. Du erbjuds • En organisation som präglas av en familjär kultur. Alla är välkomna och du blir en del av att bygga kulturen! • Möjlighet att få bidra till ett bättre samhälle genom att förbättra varje individs vardag • Arbeta med engagerade kollegor som vill göra ett riktigt bra jobb! Arbetsuppgifter I rollen som Enhetschef planerar, leder och samordnar du arbetet på enheten och jobbar även aktivt med uppföljning, kvalitetssäkring och vidare utveckling av arbetet. Enheten och verksamheten som du ansvarar för fungerar som ett fristående bolag i bolaget. I detta ansvar ingår arbete som rör såväl personal och rekrytering som ekonomisk budgetering och övergripande utvecklingsplaner. Då du arbetar med olika personer och har övergripande ansvar ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Din profil • Har en universitets- eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller med inriktning mot hälso- och sjukvård så som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut • Du har 2 års erfarenhet i en arbetsledande ställning med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom vård- och äldreomsorg eller så har du • Arbetat som sjuksköterska inom äldreomsorgen/sjukvården, i minst 2 år • Mycket goda kunskaper i svenska och en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office samt god datorvana. • B-körkort är ett krav för denna tjänst Som person är du utåtriktad med en god social förmåga. Då du arbetar med andra människor ser vi detta som en av dina starkaste egenskaper. Vidare tror vi du är en person med en stark värdegrund som genomsyrar ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Ort: Skövde Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetschef ordinärt boende

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Hemtjänstens uppdrag är att verkställa myndighetsbeslut om insatsen hjälp i hemmet. Verksamheten ska bygga på respekt för våra brukares behov, självbestämmande och integritet.  Kommunens hemtjänst växer och för att ge våra chefer och medarbetare de bästa förutsättningarna utökar vi nu vår verksamhet med ytterligare en enhetschef. Den nya organisationen bygger på ett teamarbete där du kommer att arbeta tätt ihop med en chefskollega samt administratör/planerare som bland annat sköter den dagliga insatsplaneringen hos våra brukare. Hos oss får du möjlighet till en lång och god introduktion tills dess att du blir varm i kläderna. Efter en tids anställning kommer du att få delta i ett ledarutvecklingsprogram. Vill du ha ett viktigt jobb? Vill du göra skillnad för våra medborgare? Skicka in din ansökan redan idag och lägg tid på att svara på våra kompletterande frågor nedan då vi lägger stor vikt på dem i bedömningen av dina erfarenheter, kompetenser och förmågor för tjänsten. Är du nyfiken på vår nya organisation? Har du frågor? Då är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig via kontaktuppgifter nedan.   Arbetsuppgifter Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att leda och utveckla hemtjänstens verksamheter i Mora kommun med fokus på individens behov i centrum, välfärdsteknik och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Tjänsten som enhetschef innebär bland annat att du har ett direkt personalansvar för c:a 35 medarbetare, både undersköterskor och vårdbiträden, som du leder i deras dagliga arbete. I uppdraget ingår också att ansvara för budget, arbetsmiljö och utveckling av verksamheten. Du kommer att arbeta båda strategiskt och operativt. Vi söker dig som kan leda arbetet så att det bedrivs kostnadseffektivt i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och politiskt fattade beslut samt kvalitetssäkra dokumentation, insatser och uppföljning utifrån fattade beslut.   Kvalifikationer Du som söker har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskapsnivå som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig samt dokumenterat erfarenhet av ledarskap och av arbete inom vård och omsorg. Du har god kännedom om de lagar som styr verksamheten, främst då kunskaper om socialtjänstlagen (SoL) och vi förutsätter att du har goda datakunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då digitala verksamhetssystem är något du kommer att arbeta i dagligen. Erfarenhet och kunskaper om ekonomi relevant för befattningen (bland annat budgetarbete och kvalitetsuppföljningar) efterfrågas och du bör ha kunskaper om lagar och föreskrifter inom personalområdet. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att verka i politiskt styrda organisationer.   Förmågor och färdigheter För att lyckas i rollen bör du vara trygg i dig själv, i rollen som ledare och har förmågan att leda och motivera andra människor för att effektivt nå gemensamma mål. Du är en förebild som med positiv anda kan få andra att känna delaktighet och arbetsglädje. Med tydlighet och mod kan du fatta beslut för verksamhetens bästa, våga tänka nytt och vara nyfiken för att driva utvecklingen framåt tillsammans med dina kollegor och medarbetare. Att du är en lyhörd person som har lätt för att samarbeta med andra människor krävs då du bland annat, som nämnt ovan, kommer att samverka nära i ett team. Utifrån ditt mandat är du självgående och kan planera, organisera och strukturera ditt eget arbete samtidigt som du har en helhetssyn för verksamheten och är lojal mot fattade beslut.         Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

24 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024