Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst
Sök bland 27 lediga jobb som Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst och börja ditt nya yrkesliv idag!
Gör verklig skillnad i människors vardag och utveckla framtidens omsorg i en arbetsmiljö präglad av närhet, stolthet och framåtanda. Vi erbjuder Som chef i Karlsborgs kommun erbjuder vi ett varierande och meningsfullt arbete. Inom hemtjänsten gör du konkret skillnad varje dag för människor som bor kvar hemma och behöver stöd för att leva ett självständigt liv. Hos oss är det viktigt att varje medarbetare känner stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och delta i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Du som chef har tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Givetvis får du som anställd i Karlsborgs kommun ta del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://intranat.karlsborg.se:8443/Anstallning-arbetsmiljo-och-halsa/medarbetarhandbok/formaner/. Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Som enhetschef ingår du i vård- och omsorgens ledningsgrupp. Vi söker nu en enhetschef till hemtjänsten, där du tillsammans med dina medarbetare ansvarar för att planera, samordna och utveckla insatserna för brukare i deras egna hem. Hemtjänsten i Karlsborg är en viktig del av kommunens omsorgsarbete och står inför spännande utvecklingsmöjligheter med fokus på kvalitet, tillgänglighet och kontinuitet. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten – både med medarbetare och brukare. Som enhetschef inom hemtjänsten ansvarar du för att leda, planera och följa upp verksamheten utifrån både individens behov och verksamhetens mål. Du arbetar nära din personal, din samordnare samt legitimerad personal för att skapa en trygg och flexibel omsorg i hemmet. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du leder, motiverar och skapar förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sitt uppdrag, främjar delaktighet och verkar för en god arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom socialt arbete, vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om du har tidigare chefserfarenhet från vård och omsorg, gärna från hemtjänstverksamhet eller annan liknande organisation där flexibilitet och samordning är centralt, är det meriterande. Du arbetar strukturerat och målinriktat, med förmåga att driva processer framåt. Ditt ledarskap präglas av stabilitet, professionalism och ett tydligt ansvarstagande. Du är en närvarande chef som stöttar dina medarbetare i vardagen och skapar förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Du samarbetar väl med andra och ser värdet i att samverka över professionsgränser – alltid med individens behov i fokus. Förutom ett stort engagemang för omsorg i hemmet värdesätter vi erfarenhet inom personalledning, förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Du ser möjligheter, är öppen för nya idéer och har förmåga att kommunicera och inspirera dina medarbetare. Du skapar delaktighet och främjar ett arbetsklimat där kreativitet och förbättringsfokus får utrymme. Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer planeras till vecka 35. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/
Välkommen till en värderingsstyrd organisation I din roll som Biträdande verksamhetschef arbetar du ihop med Verksamhetschef för att driva, leda och utveckla verksamheten framåt. Du rapporterar direkt till Verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övrig regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Beskrivning av tjänsten Som Biträdande verksamhetschef delar du ansvaret för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschefen. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdig kompetens. Erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg är meriterande för tjänsten. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-08-14 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Vill du ta chansen att vara med och utveckla morgondagens ledarskap i Ånge kommun? Är du intresserad av en ny utmaning och vill vara med och utveckla vår äldreomsorg? Gillar du att bidra till utveckling för andra och att arbeta i team? -Då ska du söka tjänsten som enhetschef till hemtjänsten boende i Ånge kommun. Till din hjälp och stöd finns andra chefskollegor och du ingår i Verksamhetschefens ledningsgrupp för äldreomsorg. Tjänsten har även stöd av en administratör, en planerare och bemanningsenhet. Som anställd inom Ånge kommun har du ett årligt friskvårdsbidrag samt att du har möjlighet till friskvårdstimme. Vi söker enhetschef till Hemtjänsten i Ånge kommun Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten framåt, utifrån givna mål, värderingar, beslut och ekonomiska ramar. Du ansvarar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och kvalitetsarbete inom din enhet. Övrig information Heltid 100% Tillsvidare. Provanställning kan förekomma. Anställningsintervjuer kan komma att ske löpande. Kvalifikationer · Lämplig högskole- eller universitetsutbildning för uppdraget är ett krav. · Kunskap och erfarenhet inom äldreomsorgen är ett krav, för att kunna utföra arbetet med hög kvalitet. · Du behöver ha kunskap om, och kunna ta del av ny teknik och olika verksamhetssystem. · Du är lyhörd och kan kommunicera väl i både tal och skrift. · Du är trygg i rollen som ledare och leder dina medarbetare enligt de värderingar som finns i verksamheten och hos arbetsgivaren. · Du har förmåga att arbeta målinriktat och lösningsfokuserat för att skapa god kvalité för brukarna. · Arbetet kräver hög närvaro på plats. · B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten. · Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Vi vill se ett tydligt, kommunikativt och nära ledarskap, där ledaren tar tillvara andras kompetens, idéer och stöttar alla medarbetare. Att se helheten och ha förmåga att få människor att växa i sina roller, känna delaktighet, arbetsglädje, stolthet och att ta ansvar till verksamhetens utveckling är viktigt. Du behöver ha en positiv inställning, arbeta strukturerat och målinriktat, vara handlingskraftig, samt klarar av att arbeta i högt tempo, med flera frågor samtidigt. Flexibilitet och ansvarstagande är en självklarhet. God samarbetsförmåga är viktigt då vi samarbetar i team och chefer ersätter varandra vid frånvaro. Fackliga kontakter
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Vi söker dig som vill vara hos oss under hösten, med eventuell möjlighet till förlängning. Du ges en möjlighet att pröva på att vara chef i en spännande verksamhet under utveckling och blir en del av Söderköpings kommuns framtidsarbete inom vård och omsorg. Söderköpings hemtjänst är en växande verksamhet och ger vård och omsorg till cirka 480 hemtjänsttagare. Hemtjänsten har ärenden i centrala stan, på landet och i skärgården. Hela verksamheten utgår från lokaler på Östra Rydsvägen i centrala Söderköping vilket innebär att du har dina chefskollegor på nära håll. Utöver stöd från din närmsta chef och chefskollegor erbjuds även mentorskap. Arbetsbeskrivning Du kommer att ingå i ett team med 5 hemtjänstchefer, där du stärker upp och ansvarar för hemtjänstområde i nära samverkan med de andra cheferna. Hemtjänsten är en verksamhet som växer. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar, du tar även ansvar för helheten. Du är direkt underställd verksamhetschefen för vård och omsorg och ingår i ledningsgruppen för vård och omsorg. Du deltar även i socialförvaltningens chefsgrupp. I din roll är det viktigt att du har god förmåga att driva förbättrings- och kvalitetsarbete. I dina arbetsuppgifter ingår verksamhetsutveckling, förbättringsarbete och förändringsprocesser. Du ansvarar för att ge dina medarbetare rätt förutsättningar för att trivas, utvecklas och utföra sitt arbete med god kvalitet. Kvalifikationer Adekvat högskoleutbildning eller under högskoleutbildning som är adekvat för uppdraget; såsom socionom eller motsvarande. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet och erfarenhet av någon form av ledarskap i din yrkesövning är meriterande, gärna därutöver erfarenhet från vård- och omsorgsområdet. Vi ser det värdefullt att du arbetar strukturerat med att leda och följa upp, kan hantera krav och motgångar samt har förmåga att visa intresse och tycker om att samarbeta med människor. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Visstidsanställning, med eventuell möjlighet till förlängning Anställningsperiod: Snarast till och med 251231 Omfattning: 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad Ansök senast: 250720 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Trelleborgs socialförvaltning är inne i en förändringsresa med fokus på hållbarhet, kvalitet och innovation. Vi är ca 1200 engagerade medarbetare som arbetar för en socialt trygg kommun där alla får möjlighet till ett självständigt liv. Avdelningen för vård och omsorg består av cirka 800 medarbetare och omfattar bland annat: - Vård- och omsorgsboenden - Hemvård och nattpatrull - Korttidsverksamhet och hemstödsteam - Måltidsenhet Arbetsuppgifter Som sektionschef inom hemvården kliver du in i både en operativt och en strategiskt viktig roll där du leder med både hjärta och hjärna. Du får möjlighet att ta helhetsansvar för ett hemvårdsområde och blir en nyckelperson i ledningsgruppen för hemvården. Du ansvarar för: - Verksamhet, ekonomi, resultat och arbetsmiljö - Direkt personalansvar för medarbetare inom ett hemvårdsområde - Att utveckla och säkerställa kvalitet, tillgänglighet och effektivitet - Att tillsammans med ledningen omsätta vår verksamhetsidé i praktiken – med öppenhet, respekt och ansvar Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har en relevant högskoleutbildning och relevant erfarenhet - Är en trygg och tydlig ledare med erfarenhet av personal- och verksamhetsansvar - Har god förståelse för aktuella lagar och regelverk - Är analytisk, strukturerad och prestigelös - Motiveras av att skapa värde både i det dagliga och det strategiska arbetet Du har lätt för att kommunicera, skapa förtroende och engagera dina medarbetare i en gemensam vision. Du gillar förändring och ser möjligheter – även i utmaningar. Du har B-körkort och tillgång till egen bil. Övrigt Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna: Petra Dahlsjö, bitr avdelningschef, 0410-73 40 36, [email protected] Välkommen till en arbetsplats där du gör verklig skillnad – varje dag. Välkommen till Trelleborg. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en biträdande verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du självständigt och i team med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer, biträdande verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som biträdande verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Vi söker Enhetschef till äldreomsorgen i sagolika Sunne! Beskrivning Socialtjänsten i Sunne är i ett spännande skede där vi bygger en hållbar verksamhet för att möta framtidens utmaningar. Du kommer bli en viktig del i det arbetet och genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för många. Du har också själv möjlighet att växa både som person och i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med, får ett helt samhälle att växa! I Sunne kommun arbetar alla utifrån den gemensamma värdegrunden respekt, utveckling och professionalism vilket genomsyrar den dagliga verksamheten, långsiktiga beslut och ledarskapet. Inom socialtjänstens ansvarsområde finns: Arbetsmarknadsenhet, funktionsstöd, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt bemanningsenhet. Vi söker en engagerad och tydlig ledare med passion att inspirera, motivera och driva utveckling tillsammans med oss andra. Arbetsuppgifter Du som enhetschef ansvarar för den dagliga driften, planeringen och att följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål. Du leder och utvecklar verksamheten tillsammans med dina medarbetare. Du har god förmåga att stimulera och motivera dina medarbetare samt att se möjligheter. Du har personal- och arbetsmiljöansvaret på enheten där du verkar för att skapa goda förutsättningar för delaktighet, arbetsresultat och arbetsmiljö. Med rollen följer också ett ekonomiskt ansvar för verksamheten och ser till att verksamheten bedrivs inom tilldelad budgetram med god kvalité. Du ingår i en avdelningschefens ledningsgrupp där du samverkar med kollegor och är direkt underställd avdelningschef inom äldreomsorgen. Kvalifikationer Vi söker dig är socionom, sjuksköterska alternativt har annan adekvat universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av arbetsledning inom vård- och omsorgsarbete samt väl insatt i det lagstiftningsområde som styr vårt verksamhetsområde. Tidigare ledarerfarenhet av verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar är ett krav. Du är en person som gärna tar initiativ och sätter i gång aktiviteter mot ett önskat resultat, framför idéer och kommer med förslag till nya arbetssätt. Du är trygg, stabil, har självinsikt och kan skilja på det personliga och professionella. Du kan fatta och verkställa beslut, även under svåra omständigheter eller med begränsad information. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskapet når fram, att förväntningarna är klara för alla berörda parter, samt följer upp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt ledarskap. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Tjänsten förutsätter att du har giltigt B-körkort. Arbetsprov kommer att ingå vid intervju. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Som enhetschef är du nära både människor och verksamhet och skapar varje dag förutsättningar för en trygg och kvalitativ omsorg. Vi söker en ledare som får både medarbetare och verksamhet att växa! Vi erbjuder Som chef i Karlsborgs kommun erbjuder vi ett varierande och meningsfullt arbete. Hos oss är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Du som chef har tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Givetvis får du som anställd i Karlsborgs kommun ta del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://karlsborg.se/naringsliv--arbete/jobba-hos-oss/formaner/ Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Som enhetschef ingår du i Vård och omsorgs ledningsgrupp. En av våra enhetschefer går vidare till nya uppdrag och vi söker därför dig som kommer att vara ansvarig för Haganäsets särskilda boende för personer med kognitiv svikt. Enheten har strax över 30 medarbetare och som enhetschef får du möjlighet att vara med och utveckla verksamheten i nya spännande riktningar, då vi inför sommaren tagit beslut om att 2026 påbörja arbetet med att bli en Stjärnmärkt enhet. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Som enhetschef inom kommunens äldreomsorg ska du i samverkan med vård och omsorgs ledningsgrupp och tillsammans med övriga medarbetare, utveckla samt driva kommunens äldreomsorg in i framtiden. Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du leder, motiverar och ger förutsättningar för dina medarbetare att uppnå gemensamma mål samt skapar engagemang, delaktighet och främjar en god arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har chefserfarenhet från vård och omsorg och erfarenhet inom området kognitiv svikt. Du arbetar strukturerat och målinriktat, med förmåga att driva processer framåt. Ditt ledarskap präglas av stabilitet, professionalism och ett tydligt ansvarstagande. Du är en närvarande chef som stöttar dina medarbetare i vardagen och skapar förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Du samarbetar väl med andra och ser värdet i att samverka över professionsgränser, alltid med individens bästa i centrum. Förutom ett stort engagemang inom verksamhetsområdet ställer vi krav på erfarenheter inom ledarskap och personalfrågor samt verksamhetsutveckling. Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nya idéer och har förmågan att kommunicera och inspirera dina medarbetare samt leda förändringsarbete som ger resultat. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt en god kommunikation använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Du ansöker digitalt via ansökningslänken i annonsen. Du som funderar på att söka tjänsten är varmt välkommen att höra av dig till oss, men vi undanber oss kontakt från försäljnings- och rekryteringsbolag. Intervjuer kommer att ske vecka 33. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/
Har du lätt för att sätta dig in i nya saker och är bra på att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat? Då har vi jobbet för dig! Vad kan vi erbjuda dig? Som enhetschef till förfogande inom Socialförvaltningen i Falköpings kommun ska du under ledning av verksamhetschef och tillsammans med övriga medarbetare utveckla och driva Socialförvaltningen in i en spännande framtid. Tjänsten innebär att du som enhetschef till förfogande vanligtvis ersätter ordinarie enhetschef vid dennes frånvaro som kan vara under både kortare och längre perioder. Du arbetar medarbetarnära och med ett hälsofrämjande och tillitsabaserat ledarskap, har fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar, vanligtvis vid längre uppdrag. Tjänsten som enhetschef till förfogande finns organisatoriskt inom verksamhet Hemstöd men placering blir där behov finns inom förvaltningen. Vad söker vi hos dig? Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, socionom, social omsorg eller annan likvärdig utbildning, alternativt erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren värderar som likvärdig. Arbetet ställer stora krav i att kunna arbeta självständigt. Att arbeta som enhetschef till förfogande ställer krav på utbildning och erfarenhet från flera olika verksamhetsområden då tjänsten innebär arbete inom äldreomsorg, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg som ersättare vid ordinarie enhetschefs frånvaro. Vi förutsätter att du har god datavana då vi använder oss av olika datoriserade verksamhetssystem. Vi söker dig med erfarenhet och goda vitsord/referenser av arbete som chef, gärna från verksamheter med politisk styrning. Du ska vara en tydlig ledare, en person som är praktisk, strukturerad och har gott sinne för logik och pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbete som enhetschef till förfogande innebär att hantera ett flertal olika arbetsuppgifter samtidigt, arbetet kräver därför att du kan hantera stressande situationer och att du kan prioritera. Körkort behörighet B är ett krav. Upplysningar Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten kan du under semesterperioden kontakta verksamhetschef Ulf Johansson under vecka 26-29 och Marie Gustafson under vecka 30-33. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 27 jobb