Enhetschef till Häggårdens särskilda boende i Råda.

Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin. ARBETSPLATS INDIVID- OCH OMSORGSAVDELNINGEN Vi söker en enhetschef till Häggårdens särskilda boende i Råda. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och spännande uppdrag att tillsammans med oss som finns i verksamheten förvalta och fortsätta leda och utveckla verksamheten in i framtiden. Som enhetschef inom individ- och omsorgsavdelningen är du underställd verksamhetschef och ingår i en ledningsgrupp med enhetschefer för hemtjänst, särskilt boende och LSS/Socialpsykiatri. Som stöd till enhetschefer finns en bemanningsenhet. Individ- och omsorgsavdelningens arbete vilar på en gemensam värdegrund som bygger på tillit, respekt, ansvarskänsla och trygghet. ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig med följande utbildning: socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner adekvat. Vi söker dig som har intresse för målgruppen, är flexibel, självständig och har god samarbetsförmåga. Vi söker efter en engagerad och trygg person som kan omvandla mål och handlingar till konkreta resultat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. LÖN Vi tillämpar individuell lönesättning,ange löneanspråk. ÖVRIGT Körkort med förarbehörighet B krävs. Provanställning kan bli aktuellt. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden FACKLIGA FÖRETRÄDARE Vision, når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Arbetsledare omsorg

Vi har en stark tillväxt och har tydliga mål att växa under de närmaste åren och är idag ett 40-tal medarbetare sysselsatta inom hemtjänst. I rollen ingår att lägga personalscheman för en verksamhet 07.00 -22.00 varje dag, samt kundinsatsschema, skriva besöksplaner till personal vad som ska göras samt när, ta mot nya kunder, svara i telefon, prata med kunder, ha god kontakt med övriga professioner, planera personal på olika scheman, ha bra kontakt med personalen, arbeta i våra olika datasystem se till så att uppdrag stämmer med behovet och omsorgstagens mål. Kunskaper krävs om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter och allmänna råd. Ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och långsikt, omplanera med kort sikt, ha interna och externa kontakter såsom kontakt med biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Följa upp insatserna. - Planera insatser enligt Socialtjänstlagen samt hälso och sjukvårdslagen, ansvar för den dagliga planeringen av hemtjänsten. - Planera och fördela ut uppdrag från kommunens biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdsinsatser från hemsjukvården. - Säkerställa dokumentationsskyldigheten enligt socialtjänstlagen - Göra hembesök och regelbundna vårdbesök hos kunder samt vid förändringar - Handleda personal, ha löpande kontakt med vårdcentraler och biståndshandläggare - Arbetsleda vid gruppmöten och andra möten -Vara en länk gällande kontakter med biståndshandläggare, hemsjukvård, personal, brukare och anhöriga samt mellan medarbetare och chef - i övrigt ansvara för att arbete sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar - vara redo för inhopp i omsorgsarbetet som kan förekomma 7-22, - svara på frågor som uppstår i verksamheten och vara tillgänglig per telefon samt svara medarbetare Viktigt att kunden är i fokus och att kringtiden minimeras så långt det går. Du är stresstålig, uthållig och har stor empati och respekt för våra kunder. Du har en helhetssyn med god koordinerings förmåga, inger förtroende och har GOD närvaro på arbetet. Tjänsten är på heltid men vi kan även vara beredda att diskutera deltid och/eller annat upplägg. B-körkort är en självklarhet. För mer information om tjänsten kontakta gärna vår verksamhetschef Arijana Hadzic 019 - 24 48 88 eller [email protected], urval och intervjuer sker löpande.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Enhetschef Äldreomsorgen

Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv. Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Äldreomsorgen i Timrå kommun bedrivs i kommunal regi och består av hemtjänst och vård- och omsorgsboende och sker i tätt samarbetet med kommunens hälso- och sjukvård som organiseras under en egen verksamhetsgren. Vi söker nu en enhetschef till Strandbo vård- och omsorgsboende. Strandbo är beläget i Söråker, boendet har fem avdelningar. Den totala personalgruppen består av ca 60 medarbetare. Tillsammans med en chefskollega ansvarar du för verksamheten. I ditt uppdrag ingår att ansvara för två avdelningar, nattpersonalen samt en mindre grupp med lokalvårdare och vaktmästare. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef för äldreomsorgen där hemtjänst och vård- och omsorgsboende ingår. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med övriga enhetschefer.   Arbetsuppgifter Äldreomsorgen i Timrå kommun arbetar utifrån multiprofessionella team där du som enhetschef har en samordningsfunktion för att brukarnas behov av insatser ska kunna tillgodoses på allra bästa sätt. Det innebär ett nära samarbete med sjuksköterskor, rehab-personal och myndighetsutövning. Som enhetschef är du väl förtrogen med verksamhetens uppdrag där du tillsammans med övriga enhetschefer och medarbetare utvecklar ditt ansvarområde för att möta upp brukarens behov och den demografiska utvecklingen. Du ansvarar för verksamhetens planering, ekonomi, systematiska uppföljning samt personal och arbetsmiljö. Du har ett nära samarbete med bemanningsenheten vad gäller personalförsörjning. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola, till exempel beteendevetenskaplig utbildning, hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.   För att lyckas och trivas har du en professionell och personlig mognad och förmåga att hantera tuffa utmaningar på ett diplomatiskt och pedagogiskt vis. Du är trygg i ditt ledarskap och når dina mål genom samarbete och samverkan. Du trivs i en organisation som utgår från att skapa värde för dem vi finns till för, med brukaren i fokus. Du ser hur verksamheten kan utvecklas genom nya arbetssätt och lösningar samt har vilja och energi att driva igenom dem. Du har god kommunikativ förmåga och är bra på att strukturera, planera och göra prioriteringar i ditt arbete. Du har en helhetssyn på verksamheten som gör att du kan fokusera på rätt saker och sätta frågor i ett större sammanhang. Du är lyhörd och prestigelös och motiverar dina medarbetare och gör dom delaktiga. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av ledning, ledningsgruppsarbete och personalansvar - Erfarenhet från verksamhetsområdet - Erfarenhet att verka i politiskt styrd organisation - Erfarenhet av kvalitetsarbete, ekonomisk uppföljning och arbetsrättslig lagstiftning.   God kunskap i svenska i både tal och skrift samt god datorvana. B-körkort är ett krav. Villkor Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100%, med tillträde efter överenskommelse. Sista ansökningsdag 2024-05-05, men vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!   I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Enhetschef Äldreomsorgen

Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv. Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Äldreomsorgen i Timrå kommun bedrivs i kommunal regi och består av hemtjänst och vård- och omsorgsboende och sker i tätt samarbetet med kommunens hälso- och sjukvård som organiseras under en egen verksamhetsgren. Vi söker nu enhetschef till hemtjänsten. Hemtjänsten i Timrå kommun är fördelad på sex hemtjänstområden. I varje hemtjänstgrupp ingår förutom ca 26 omvårdnadspersonal även en planerare och en specialistundersköterska. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef för äldreomsorgen där hemtjänst och vård- och omsorgsboende ingår. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med övriga enhetschefer.   Arbetsuppgifter Äldreomsorgen i Timrå kommun arbetar utifrån multiprofessionella team där du som enhetschef har en samordningsfunktion för att brukarnas behov av insatser ska kunna tillgodoses på allra bästa sätt. Det innebär ett nära samarbete med sjuksköterskor, rehab-personal och myndighetsutövning. Som enhetschef är du väl förtrogen med verksamhetens uppdrag där du tillsammans med övriga enhetschefer och medarbetare utvecklar ditt ansvarområde för att möta upp brukarens behov och den demografiska utvecklingen. Du ansvarar för verksamhetens planering, ekonomi, systematiska uppföljning samt personal och arbetsmiljö. Du har ett nära samarbete med bemanningsenheten vad gäller personalförsörjning. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola, till exempel beteendevetenskaplig utbildning, hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.   För att lyckas och trivas har du en professionell och personlig mognad och förmåga att hantera tuffa utmaningar på ett diplomatiskt och pedagogiskt vis. Du är trygg i ditt ledarskap och når dina mål genom samarbete och samverkan. Du trivs i en organisation som utgår från att skapa värde för dem vi finns till för, med brukaren i fokus. Du ser hur verksamheten kan utvecklas genom nya arbetssätt och lösningar samt har vilja och energi att driva igenom dem. Du har god kommunikativ förmåga och är bra på att strukturera, planera och göra prioriteringar i ditt arbete. Du har en helhetssyn på verksamheten som gör att du kan fokusera på rätt saker och sätta frågor i ett större sammanhang. Du är lyhörd och prestigelös och motiverar dina medarbetare och gör dom delaktiga. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av ledning, ledningsgruppsarbete och personalansvar - Erfarenhet från verksamhetsområdet - Erfarenhet att verka i politiskt styrd organisation - Erfarenhet av kvalitetsarbete, ekonomisk uppföljning och arbetsrättslig lagstiftning.   God kunskap i svenska i både tal och skrift samt god datorvana. B-körkort är ett krav. Villkor Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100%, med tillträde efter överenskommelse. Sista ansökningsdag 2024-05-05, men vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!   I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Chef till utvecklingsorienterad hemvård

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Hemvårdsgruppen Hvilan är beläget i lokalen i centrala Landskrona, hemvårdsgruppen arbetar enligt de traditionella omvårdnadsuppgifterna inom hemvården. Vi arbetar i tvilling och trillingskap vilket medför att du har tryggheten av närhet till kollega. Som chef har du även stöd i form av samordnare och ett chefstöd som delas mellan tvillingarna i lokalerna. Som chef i Landskrona stad anger du riktning, skapar förutsättningar för handlingskraft och följer upp resultat genom ditt närvarande ledarskap. Det är självklart för dig att driva verksamheten mot uppsatta mål på ett strukturerat sätt. För att säkerställa en god och säker vård och omsorg för våra brukare behöver systematiskt kvalitetsarbete ligga dig varmt om hjärtat. Tillsammans med dina medarbetare och skyddsombud utvecklar du arbetssätt och rutiner för att skapa engagemang, trivsel och arbetsglädje i vardagen. Du ingår i ledningsgruppen för verksamheten hemvården, där du tillsammans med 8 andra chefskollegor bidrar till att driva verksamheten framåt på ett strategiskt plan. Du rapporterar till omsorgschef. Vi strävar efter att vara en av Sveriges 25 procent bästa kommuner när det gäller ekonomi och resultat, och det kräver ett modernt synsätt på ledarskap och förväntningar på alla medarbetare. KVALIFIKATIONER Omsorgsförvaltningen i Landskrona stad erbjuder ett uppdrag med både spännande, svåra och stimulerande utmaningar. Vi söker därför dig som har dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag, relevant högskoleexamen och erfarenhet inom äldreomsorg. I egenskap av enhetschef ansvarar du för verksamhet, personal, arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi på enheten. För oss är det också viktigt med rätt person på rätt plats. Område Hemvården kommer att ingå i det kommunala omsorgsbolaget Landskrona Omsorg AB, vilket innebär att Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO) prövar den tilltänkta föreståndarens kompetens i förhållande till verksamhet och dess innehåll, storlek och målgrupp. Som chef fokuserar du på möjligheter framför hinder och drivs av att tillsammans med andra hitta lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och visar mod även i svåra situationer. Vidare är du relationsskapande och förtroendeingivande, där din förmåga att uppmuntra, stödja och utveckla dina medarbetare leder till måluppfyllelse i verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet. ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Enhetschef LSS gruppbostäder

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vår erfarne kollega har bestämt sig för att gå i pension i höst och vi söker därför en ersättare som vill bli en del av vårt team. Vi är idag fyra enhetschefer för tolv LSS gruppbostäder i Mora kommun som ansvarar för att ge en god vård och omsorg samt stöd i den dagliga livsföringen för våra brukare. Du kommer att ha ditt kontor vägg i vägg med oss (och vår avdelningschef som du kommer att rapportera till) som är centralt beläget på Kyrkogatan i Mora där även vår enhets administratör, som bland annat stöttar oss med sjukanmälningar och vakanstillsättning, är placerad.  Vi välkomnar dig till vår arbetsgrupp med en god introduktion av erfarna kollegor, ledarutvecklingsprogram tillsammans med andra nya chefer i kommunen samt återkommande fortbildning. För dig som går i tankarna att flytta hit eller till närområdet har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice: https://rekryteringslots.se/ Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvariga via kontaktuppgifter nedan.   Arbetsuppgifter Vill du vara med i utveckling och modernisering av vår verksamhet? Vi erbjuder dig ett varierande och spännande arbete där den enda dagen inte är den andra lik. Vår verksamhet står inför många utmaningar, bland annat då vår målgrupp idag har nya krav och samhällsstrukturerna förändras.  Som enhetschef hos oss kommer du att ha det övergripande personal-, arbetsmiljö-, budget- och resultatansvaret för dina enheter och är direkt chef för c:a 30 medarbetare. Du förväntas att leda ditt arbete och dina anställda så att dina enheter bedrivs kostnadseffektivt i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och politiskt fattade beslut. Arbetsuppgifter som ingår i ditt uppdrag är bland annat att: - Kvalitetssäkra dokumentation, insatser och uppföljning utifrån fattade beslut. - Medverka i olika grupper exempelvis arbetsplatsträffar, ledningsmöten, samverkans- och beredningsgrupper eller andra nätverk. - Kvalitetssäkra verksamheten genom ekonomi- och verksamhetsuppföljningar i förvaltningens ledningssystem. - Ta fram och upprätthålla rutiner och riktlinjer inom området. - Arbeta utvecklingsinriktat för enheten och dess struktur.   Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet som vi bedömer relevant för tjänsten så som examen från socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, ledarskapsutbildning eller liknande. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som chef. Du bör ha goda kunskaper om LSS-lagstiftningen samt Socialtjänstlagen och har du tidigare arbetat inom en politiskt styrd organisation ser vi det som ett plus. Övrigt Körkort B krävs för tjänsten då dina tre olika enheter är placerade en bit ifrån varandra geografiskt samt att andra resor kan förekomma i tjänsten.   Förmågor och färdigheter Du är en självgående person som värdesätter ett närvarande ledarskap och är lojal till fattade beslut. Vidare är du trygg i ditt eget beslutsfattande och kan prioritera och agera för verksamhetens bästa. Vi värderar högt din helhetssyn för våra brukares och verksamhets bästa. Du bör ha en god förståelse och ett intresse för människan och hur denne tar till sig kunskap. Du förstår att olika individer har olika förutsättningar och kan därför anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap. Uppdraget kräver att du har struktur och "koll på grejerna" samt att du har lätt för att lösa uppkomna problem eller svårigheter snabbt och effektivt.     Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Verksamhetsansvarig hemtjänst Tyresö

Noga Omsorg är ett hemtjänstföretag som finns i Haninge, Tyresö och Täby. Just nu söker vi en verksamhetsansvarig till vårt kontor i Tyresö. I din roll som verksamhetsansvarig leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. I arbetet som verksamhetsansvarig har du personal-, verksamhets-, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar. Som person är du strategisk och lojal i din ledarroll, du är motiverande, har lätt för att leda och samarbeta med gruppen och uttrycker en positiv attityd till arbetet. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Ditt team Som verksamhetsansvarig har du det övergripande ansvaret för verksamheten. Till din hjälp har du samordnare som även agerar som arbetsledare. Samordnarens roll är att tillsammans med dig som verksamhetsansvarig säkerställa kvaliteten och bemanningen på enheten. Hemtjänst personalen består i huvudsak av undersköterskor men även vårdbiträden. Vi söker söker dig med högskoleutbildning och erfarenhet. Verksamhetschefen ska ha: adekvat högskoleexamen som exempelvis socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller annan jämförbar utbildning. Vid examen från annat land ska den vara validerad i Sverige. • minst tolv (12) månaders praktisk erfarenhet av budget-, personal- och arbetsmiljöansvar inom omsorgsverksamhet. Erfarenheten ska vara förvärvad under de senaste sex åren räknat från ansökningsåret och bakåt. • ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter, allmänna råd och nationella handlingsprogram. • dokumenterad erfarenhet av administration och datorvana. behärska svenska språket i tal och skrift. Det innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1-C2 enligt Europarådets språkskala (Europeiska rådet: Gemensamma europeiska referensramen för språk (CEF)). För dig som saknar högskolekompetens enligt ovan krävs: • slutförd utbildning på gymnasienivå. • minst 36 månaders praktisk erfarenhet av arbete inom omsorgsverksamhet. minst tolv (12) månaders praktisk erfarenhet av budget-, personal- och arbetsmiljöansvar inom omsorgsverksamhet. Erfarenheten ska vara förvärvad under de senaste sex åren räknat från ansökningsåret och bakåt. • ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter, allmänna råd och nationella handlingsprogram. • dokumenterad erfarenhet av administration och datorvana. behärska svenska språket i tal och i skrift. Det innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1-C2 enligt Europarådets språkskala. Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Enhetschef till Resursenheten

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Verksamhet hemtjänst och hemsjukvård arbetar över hela kommunen och har ansvar för myndighetsutövning, hemsjukvård, hemtjänst och korttidsverksamhet. Vårt uppdrag är att ge stöd och hjälp till de äldre som har svårt att klara det dagliga livet samt ge god och kvalitetssäker hemsjukvård. Vi söker nu en enhetschef till Resursenheten vilket innefattar både korttidsverksamhet och dagverksamhet för demenssjuka. Korttidsverksamhet erbjuds bland annat personer som är färdigbehandlade på sjukhus men inte är redo att återgå till det egna hemmet. Det erbjuds även växelvård och avlastning som en del av anhörigstödet. Vi söker dig som har ett starkt individfokus, som trivs i teamarbete och som vill arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor i ett nära samarbete med ledningsgrupp och personal. Är det du? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som enhetschef är att planera, leda och driva din verksamhet utifrån ett kundfokus där individens behov står i centrum. Att hitta de goda lösningarna för individen och ha en hög kundnöjdhet är ett givet mål. Genom ditt sätt att leda, utveckla och fördela resurser ger du personalen rätt förutsättningar att ge en kvalitetssäker vård och omsorg. För oss är ett tillitsbaserat ledarskap en viktig del av vår värdegrund. Du har verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. För att möta framtida krav och förväntningar ingår ett systematiskt kvalitetsarbete som en naturlig del i ditt ledaruppdrag. Som enhetschef är du ansvarig för bemanning och rekrytering samt att arbeta aktivt med dina personalgrupper. I din roll ansvarar du dessutom för samverkan på en rad arenor och förmågan till samarbete är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Du ansvarar för budget med målet att ha en ekonomi i balans. Kompetensförsörjning är en av de utmaningar vi står inför, och vi arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Organisatoriskt är du underställd verksamhetschef för hemtjänst och hemsjukvård och i ditt arbete har du stöd av administratör, HR-konsult, rekryterare och ekonom. Du ingår tillsammans med övriga åtta enhetschefer i verksamhetsområdets ledningsgrupp, där vi arbetar utifrån principer om teamarbete, kollegialt lärande, kommunikation och lösningsfokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett engagemang, driv och vilja att fortsätta utveckla vår äldreomsorg. För att vara aktuell för tjänsten har du relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot socialt arbete, organisation eller ledarskap alternativt annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten. Det är meriterande om du dessutom har: • Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, och då särskilt inom korttidsverksamhet • Erfarenhet av att ha arbetat som chef, gärna inom äldreomsorg eller annan vård och omsorgsverksamhet För att lyckas i rollen som enhetschef har du förmåga att prioritera ditt arbete, se olika lösningar, visa handlingskraft och fatta beslut. Tillsammans med kollegorna driver du verksamhetsgemensamma frågor, vi ser därför att du har ett helhetsperspektiv och kan anpassa såväl dig som verksamheten efter nya utmaningar och behov. Du är en trygg ledare och ditt ledarskap präglas av en öppen och rak kommunikation, prestigelöshet och lyhördhet. Arbetet innebär hög grad av samverkan vilket ställer krav på att skapa goda relationer och gott samarbete. Arbetet på Resursenheten kräver snabba omställningar, så stor vikt kommer läggas på flexibilitet och personlig lämplighet. Vi erbjuder dig: • Väl inarbetade stödfunktioner inom HR, ekonomi och administration samt stöttning av chefskollegor inom verksamheten. • Flexibel arbetstid • Semesterväxling där du kan byta semesterersättning mot fler semesterdagar • Generösa möjligheter till kompetensutveckling • Friskvårdsbidrag • Förmånscykel ÖVRIGT Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Engagerad verksamhetsansvarig till omsorgsföretag i Umeå

För kunds räkning söker vi en engagerad verksamhetsansvarig. Vill du vara med och skapa Sveriges bästa vård - och omsorg? Vi söker en trygg och tydlig ledare som tillsammans med våra kollegor vill skapa en bättre vardag för våra äldre. Tjänst / Befattning: Verksamhetsansvarig chef Arbetsuppgifter / Ansvarsområden för teamet rollen ingår i: Som verksamhetsansvarig för kundföretaget ansvarar du för den dagliga driften. Du har också goda kunskaper om tillämpliga lagar och förordningar som gäller för verksamhetsområdet, samt tillämpliga och allmänna råd från Socialstyrelsen. Ansvarig för den dagliga driften har en nyckelroll i verksamheten och är av väsentlig betydelse för verksamhetens kvalitet. Det är därför ett krav att ansvarig för den dagliga driften också kan vara fysiskt närvarande och delaktig i verksamheten i sådan omfattning som uppdraget kräver.  Du ingår i ledningsgruppen och för en kontinuerlig dialog med vd. Arbetslivserfarenhet / kompetenser/krav: Högskoleexamen med beteendevetenskaplig inriktning, exempelvis från socionomprogrammet eller programmet för personal- och arbetslivsfrågor, alternativt sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig Minst 24 månaders erfarenhet på minst 75% inom äldreomsorgen och/eller personer med funktionsnedsättning eller minst 12 månaders sammanhängande praktisk erfarenhet av arbetsledning (ekonomi, personal och verksamhetsansvar) på minst 75%. Erfarenheten ska vara förvärvad under de 6 senaste åren Personliga egenskaper: Hjärtat på rätt plats, du som vill ge våra äldre en vård i toppklass. Trygg Tydlig Förmågan att leda och inspirera Lösningsorienterad Ordningsam God social förmåga Meriterande Erfarenhet av arbetsmiljöarbete-SAM Erfarenhet av Socialtjänstlagen. Erfarenhet av ledningssystem med kvalitetssyfte. Erfarenhet av HR och personalledning. IT-system / Programvara: Office 365 Övrigt: Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

8 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Enhetschef vård- och omsorgsboende

Vill du vara med i omställningen för att möta framtidens äldreomsorg? Med ett samledarskap får du goda förutsättningar för nära ledarskap som bidrar till ett gott arbetsklimat. På de boenden som har många medarbetare har vi två till tre enhetschefer. Målet är max 30 anställda per chef. Du får god kompetensutveckling samtidigt som vi tillsammans skapar förutsättningar för att leda utifrån det nära ledarskapet. Detta innebär: • Transformerande ledarskap där alla chefer erbjuds utbildning, ett utvecklingsprogram, coachning, kollegial chefshandledning och mentorstöd • Styrning och ledning som genomsyras av ett salutogent förhållningssätt där vi bedriver ett intensivt arbete för att skapa en kultur med större engagemang och stolthet Det här är en unik möjlighet att, tillsammans med din nya enhetschefskollega, vara med att forma och utveckla verksamheten. Nu söker vi enhetschefer till Oxbackshemmet, Glasberga och Måsnaren inom vård- och omsorgsboenden. Här kan du läsa mer om respektive boende: Våra äldreboenden - Södertälje kommun (sodertalje.se) Ledarskap i Södertälje   Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer.   I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun. Uppdraget I rollen som enhetschef är det viktigt att se till att de boendes delaktighet och självständighet värnas liksom att dina medarbetare har en god arbetsmiljö. För att lyckas med det behöver du fokusera på kvalitet, medarbetares arbetsmiljö och ekonomi. Självklart ser du också till att Södertälje kommuns värderingar och riktlinjer efterlevs och att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet. För att trivas och lyckas hos oss så tror vi att du trivs med att jobba med ett mångsidigt och ett utvecklingsinriktat uppdrag. Som enhetschef har du tillsammans med din enhetschefskollega ett helhetsansvar för att leda, utveckla och följa upp resultatenhetens verksamhet. Tillsammans med dina enhetschefskollegor och utifrån vårt omställningsprogram är du med och får möjlighet att påverka utvecklingen inom äldreomsorgen och dess kompetensförsörjning. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling av befintlig personal och har ett utvecklande samarbete med exempelvis Telge Tillväxt och arbetsförmedlingen.   Vem är du? För att lyckas som enhetschef vill vi att du är van vid att driva och följa upp verksamhet. Du får möjlighet att jobba tätt med en erfaren kollega för att utvecklas i uppdraget. Genom din personlighet och ledarskap är du bra på att se sammanhang. Du är bra på att ta ansvar för helheten. Du är uppmuntrande och positiv till nya förslag och idéer där du får andra att må bra och möjlighet till utveckling.  Krav • Förmåga och kompetens att utmana och frigöra kraften hos dina medarbetare samtidigt som du är tydlig, strukturerad och kommunikativ  • Högskole- eller universitetsexamen som till exempel socionom, sjuksköterska eller beteendevetare • Vi ser att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande • Chefserfarenhet inom vård- och omsorg eller för området funktionsnedsatta • Erfarenhet av digitalisering och välfärdsteknik inom omsorgen • Erfarenhet av att arbeta i en miljö där olika kulturer och förhållningssätt möts och/eller erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet • Utbildningar inom arbetsmiljö, arbetsrätt och ledarskap • Erfarenhet av att jobba i systemen Timecare, Combine och Självservice Vi erbjuder dig Som en av oss är du med och skapar förutsättningar för en god omsorg och vård till våra medborgare. Vi ser olikheter som en styrka i vårt arbete. Det ger oss en bredd och kompetens att ge stöd till människor för att kunna leva ett så tryggt och självständigt liv som möjligt. Inom våra verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom ett systematiskt kvalitetsarbete, digitalisering och kompetensutveckling. Omsorgskontoret består av totalt ca. 1700 medarbetare som nu hoppas på att du vill bli en av oss. Vi erbjuder dig ett arbete som berör och har betydelse! Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024