Flens Kommun söker enhetschef till hemtjänsten!

Vill du vara med och utveckla en äldreomsorg med fokus på friskfaktorer och individen i centrum?   Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.   Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom ett professionellt och respektfullt bemötande.   Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning äldre, avdelning myndighet och avdelning barn, unga, vuxna.   Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!   Arbetsuppgifter Socialförvaltningen är inne i ett intensivt förbättringsarbete som syftar till att höja kvaliteten för Flens medborgare, arbetsmiljön för medarbetarna och få en ekonomi i balans. I det arbetet blir du som chef en viktig bärare av det salutogena syn- och förhållningssättet.   Målsättningen med arbetet är att nå ökad kvalitet och effektivitet genom att arbeta med individen i centrum. För att få kraft i utvecklingsarbetet och de utmaningar som kommer av en allt mer åldrande befolkning behöver avdelningen för äldreomsorg utöka antalet enhetschefer. Vi söker nu personer som vill ansluta till avdelningens ledningsgrupp, ta tillvara och värna befintlig kompetens bland medarbetarna och engagerat driva utvecklingen på området vidare.   Som enhetschef är ditt främsta uppdrag att leda det dagliga arbetet och att verka för att målen för Flens kommuns äldreomsorg förverkligas. Du har ansvar för verksamhet, ekonomi, personal samt arbetsmiljö på enheten. Du förväntas arbeta kreativt och målmedvetet med enhetens resurser för att nå en ekonomi i balans.   Ett av dina främsta uppdrag är att arbeta för en bred delaktighet och ett stort engagemang bland dina medarbetare, såväl för det dagliga arbetet som för kommunens långsiktiga arbete mot politiskt uppsatta mål. Schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd till dina medarbetare samt samverkan med andra verksamheter och huvudmän är andra viktiga delar av ditt arbete. Även omvärldsbevakning och analyser utgör en stor del av arbetet för att verksamhetens kvalitet ska kunna säkerställas och vidareutvecklas.   Kvalifikationer Du har en lämplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Du har även ett stort intresse för utvecklingsfrågor och värdegrundsarbete. Det är meriterande med erfarenhet av arbete som chef/ledare, gärna inom äldreomsorg. Vi söker dig som ser samverkan som en framgångsfaktor då arbetet innebär många kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   B-körkort är ett krav.   Omfattning/varaktighet och tillträde Tillsvidareanställning, tillträde efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.   Övrigt Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientavgiften inom sjukvården upp till högkostnadsskydd.   Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-01   Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Enhetsschef till Hemtjänstföretag i Skövde

Om tjänsten Till vår kund i Skövde söker vi nu en Enhetschef. Vår kund är ett omsorgsbolag som arbetar med att förbättra livet för individen. Här söker vi en person som kommer bli chef inom hemvården med inriktning mot äldreomsorg. Hos vår kund kan du förvänta dig en företagskultur som genomsyras av fokus på kvalitet, engagemang och utveckling. Som Enhetschef har du en nyckelroll för att verksamhetens dagliga drift, dess höga kvalitet och att arbetet såväl som enheten utvecklas i rätt takt och riktning. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du kommer utgå från Skövde och förväntas kunna utgå från kontoret då verksamheten kräver en hög närvaro av Enhetschefen. Om verksamheten tillåter kommer viss flexibilitet kunna erbjudas. Du erbjuds • En organisation som präglas av en familjär kultur. Alla är välkomna och du blir en del av att bygga kulturen! • Möjlighet att få bidra till ett bättre samhälle genom att förbättra varje individs vardag • Arbeta med engagerade kollegor som vill göra ett riktigt bra jobb! Arbetsuppgifter I rollen som Enhetschef planerar, leder och samordnar du arbetet på enheten och jobbar även aktivt med uppföljning, kvalitetssäkring och vidare utveckling av arbetet. Enheten och verksamheten som du ansvarar för fungerar som ett fristående bolag i bolaget. I detta ansvar ingår arbete som rör såväl personal och rekrytering som ekonomisk budgetering och övergripande utvecklingsplaner. Då du arbetar med olika personer och har övergripande ansvar ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Din profil • Har en universitets- eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller med inriktning mot hälso- och sjukvård så som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut • Du har 2 års erfarenhet i en arbetsledande ställning med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom vård- och äldreomsorg eller så har du • Arbetat som sjuksköterska inom äldreomsorgen/sjukvården, i minst 2 år • Mycket goda kunskaper i svenska och en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office samt god datorvana. • B-körkort är ett krav för denna tjänst Som person är du utåtriktad med en god social förmåga. Då du arbetar med andra människor ser vi detta som en av dina starkaste egenskaper. Vidare tror vi du är en person med en stark värdegrund som genomsyrar ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Ort: Skövde Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetsschef till Hemtjänstföretag i Skövde

Om tjänsten Till vår kund i Skövde söker vi nu en Enhetschef. Vår kund är ett omsorgsbolag som arbetar med att förbättra livet för individen. Här söker vi en person som kommer bli chef inom hemvården med inriktning mot äldreomsorg. Hos vår kund kan du förvänta dig en företagskultur som genomsyras av fokus på kvalitet, engagemang och utveckling. Som Enhetschef har du en nyckelroll för att verksamhetens dagliga drift, dess höga kvalitet och att arbetet såväl som enheten utvecklas i rätt takt och riktning. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du kommer utgå från Skövde och förväntas kunna utgå från kontoret då verksamheten kräver en hög närvaro av Enhetschefen. Om verksamheten tillåter kommer viss flexibilitet kunna erbjudas. Du erbjuds • En organisation som präglas av en familjär kultur. Alla är välkomna och du blir en del av att bygga kulturen! • Möjlighet att få bidra till ett bättre samhälle genom att förbättra varje individs vardag • Arbeta med engagerade kollegor som vill göra ett riktigt bra jobb! Arbetsuppgifter I rollen som Enhetschef planerar, leder och samordnar du arbetet på enheten och jobbar även aktivt med uppföljning, kvalitetssäkring och vidare utveckling av arbetet. Enheten och verksamheten som du ansvarar för fungerar som ett fristående bolag i bolaget. I detta ansvar ingår arbete som rör såväl personal och rekrytering som ekonomisk budgetering och övergripande utvecklingsplaner. Då du arbetar med olika personer och har övergripande ansvar ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Din profil • Har en universitets- eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller med inriktning mot hälso- och sjukvård så som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut • Du har 2 års erfarenhet i en arbetsledande ställning med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom vård- och äldreomsorg eller så har du • Arbetat som sjuksköterska inom äldreomsorgen/sjukvården, i minst 2 år • Mycket goda kunskaper i svenska och en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office samt god datorvana. • B-körkort är ett krav för denna tjänst Som person är du utåtriktad med en god social förmåga. Då du arbetar med andra människor ser vi detta som en av dina starkaste egenskaper. Vidare tror vi du är en person med en stark värdegrund som genomsyrar ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Ort: Skövde Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verksamhetschef, hemtjänst - Bli en del av oss i Knivsta!

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Vill du arbeta som verksamhetschef i hemtjänsten i Knivsta? Då har vi nästa utmaning för dig! I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. - Tillsvidaretjänst 50 %, vi tillämpar provanställning - Arbetstider under dagtid - Tillträdesdatum är 20230501 eller enligt överenskommelse - Körkort är ett krav Vi erbjuder - Utbildningar - Utvecklingsmöjligheter - Personalförmåner - Trygga anställningsvillkor - Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du har minst tre års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Verksamhetschef, hemtjänst - Bli en del av oss i Upplands Väsby

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Vill du arbeta som verksamhetschef i hemtjänsten i Upplands Väsby? Då har vi nästa utmaning för dig! I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. - Tillsvidaretjänst 100 % - Arbetstider under dagtid - Tillträdesdatum är 20230501 eller enligt överenskommelse - Körkort är ett krav Vi erbjuder - Utbildningar - Utvecklingsmöjligheter - Personalförmåner - Trygga anställningsvillkor - Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Här kan du lägga till krav/meriter av erfarenhet, utbildning.) Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du har minst ett års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Gruppchef till Ametisten i Solna

Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss - tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid, helger och kvällar. - Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. - Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Ametisten Ametisten är ett tryggt och modernt boende för personer med demens och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi är en entreprenadverksamhet och våra uppdragsgivare är Solna Stad. - Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. - Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Silvia hemmet. Även du kommer få genomgå denna utbildning. - Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du och dina medarbetare har möjlighet att påverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 5 veckor i taget. - Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/). Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: - tydlig och skapar delaktighet - coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. - duktig på att ge och ta emot feedback - prestigelös och lättlärd - självständig och samarbetsvillig - affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära (https://lara.se/) med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 24 04 07 Bakgrundskontroll genomförs innan anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Roya Zand 073-377 53 30 Det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/). Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se/)

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Verksamhetschef till Hemtjänst Östermalm/Natt i Stockholm

Nu söker vi en Verksamhetschef till hemtjänsten på Östermalm! Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra kunder Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Om rollen I rollen som verksamhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, kunder och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till regionchef och ingår i hens ledningsgrupp samt har budget och resultatansvar för verksamheten. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Vardaga hemtjänst Östermalm, team Gärdet Verksamheten är en av två på Östermalm, med verksamhet dygnet runt. Som stöd i arbetet finns två gruppchefer för dagen och en gruppchef för kväll och natt. I dagsläget hjälper vi ca 140 hemtjänstkunder dagtid. Nattetid ansvarar vi för kundinsatser för våra egna verksamheter samt för flera övriga utförare på Östermalm, Norrmalm och Kungsholmen. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: - är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. - tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. - är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. - är prestigelös, självständig och samarbetsvillig - är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. - har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg). Du har lång tidigare erfarenhet av äldreomsorg i form av hemtjänst. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. Alla Verksamhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-03-31. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Regionchef Lukas Löfstrand, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/). Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Enhetschef Cleverex omsorg AB

Vi arbetar där det finns behov och vill genom vårt arbete göra livet bättre för individen och därigenom bygga ett bättre samhälle. I vårt arbete står människan i fokus och det genomsyras av kvalitet, engagemang och utveckling. Vi värdesätter och uppmuntrar utveckling inom din profession, och du kommer att ha stor påverkan över din arbetsmiljö och arbetssituation. För att kunna bistå kunder och patienter på allra bästa sätt, jobbar vi nära varandra och samverkar för att hela tiden lära oss nytt. Vi tar hand om varandra och är stolta över vår fina gemenskap. Vi tror att man lyckas med det genom ett närvarande ledarskap som utvecklar och vårdar relationerna med medarbetare, brukare, närstående och våra andra samverkan partners. Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet - äldrevård. Du har dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag inom liknande verksamhet i minst två (2) år och kan lämna goda referenser Provanställning 6 månader. Tillträde söker efter överenskommelse Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

5 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Verksamhetschef till hemtjänst Ekholmen i Linköping

Nu söker vi en verksamhetschef till hemtjänstområdet Ekholmen Under våren 2023 startade en ny era i Linköpings äldreomsorg - Framtidens vård och omsorg i hemmet. Vardaga är nu sedan snart ett år med och formar äldreomsorg och hemsjukvård i Linköpings kommun och vill leverera stort till våra äldre. Du också? Och du har dessutom erfarenhet av hemtjänst och är sugen på att ta vid i att forma din verksamhet? Toppen! Vi på Vardaga är stolta och glada över det uppdrag som uppdragsgivaren, Linköpings kommun, gett oss förtroende till. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan göra skillnad och göra världen lite bättre - en människa i taget. Om rollen Som verksamhetschef arbetar du med att leda och utveckla arbetet i hemtjänsten på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt, du är ansvarig över medarbetare samt verksamhet och ekonomi. Du leder ett team bestående av företrädesvis omvårdnadspersonal. Till din hjälp har du flera gruppchefer - tillsammans bildar ni er verksamhets ledningsgrupp. För oss på Vardaga är det viktigt med hög kontinuitet hos kund - att den äldre möter samma personal, och vårt schemaupplägg möjliggör just detta. Vi arbetar med nyckelfri hemtjänst samt tids- och insatsregistrering hos kund. Här finns goda möjligheter att tänka nytt, och tänka stort, i ett stöttande och klokt företag. Och viktigast av allt; Tack vare dig och din verksamhet, kan våra kunder fortsätta att bo kvar hemma och behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Ditt arbete är både värdeskapande och meningsfullt. Aktivt ledarskap Inom Vardaga Hemtjänst är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Du har en prestigelös inställning och låter ”laget gå före jaget” samt får saker och ting att hända. Att vara social och ha flexibel inställning samt tycka om att det händer saker är ett måste för att trivas i rollen. För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs även ett aktivt och närvarande ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Hemtjänst Ekholmen Ekholmens hemtjänst i Linköping drivs på entreprenad med Linköpings kommun som uppdragsgivare. Vi har ansvaret för samtliga hemtjänstkunder i angivet geografiska område, för närvarande ca 350 st inklusive larmkunder. Din bas är det biståndsbedömda trygghetsboendet Räknestickan, därifrån utgår hemtjänstpersonalen och det finns ett antal lägenheter kopplade till verksamheten samt daglig lunchservering och ett gediget fritidsutbud. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: - är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. - tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. - är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. - är prestigelös, självständig och samarbetsvillig - är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du är högskoleutbildad med relevant examen inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg) och har erfarenhet inom hemtjänst. Du är trygg och smidig digitalt samt är van att hantera flera olika system. Vidare har du åtminstone ett par års erfarenhet som ledare samt goda vitsord från tidigare uppdrag. Alla Verksamhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Du kommunicerar på god svenska i tal och skrift. Körkort är ett starkt önskemål. Övrigt Du rapporterar till regionchef och ingår i hens ledningsgrupp, där finner du stöttande och kunniga chefskollegor samt har en nära samverkan med Vardagas hemsjukvård och hemrehabilitering, vars verksamhetschef också ingår i ledningsgruppen. Vi har kollektivavtal. I övrigt erbjuder vi friskvårdbidrag och skobidrag samt har en förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Vi har ett eget ledarprogram, är en sund organisation och har duktiga stödfunktioner samt stöttande och närvarande chefer. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-03-17, vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna Regionchef Lukas Löfstrand, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/). Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas dryga 115 boende- och hemtjänstverksamheter runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Verksamhetschef inom äldreomsorg hemtjänst

Vima Vård & Omsorg är ny bildat företag, som bedriver hemtjänst verksamheter. Vi söker en kunnig och erfaren verksamhetschef som gör skillnad med ett genuint intresse för äldre, och medarbetarnas arbetsmiljö . Rollen som Verksamhetschef Vi söker dig som verksamhetschef och ledare för Vimas hemtjänst verksamheter. Du är nära och tillgänglig för verksamheten med ett ledarskap som utvecklar relationerna med medarbetare, kunder, närstående samt med de externa myndigheter och samarbetspartner. Du ansvarar för kvalitetsarbetet framåt på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt för att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och personalens goda arbetsmiljön. Du rapporterar till regionchef och ingår i ledningsgrupp samt har budget och resultatansvar för Vimas verksamhet. Aktivt ledarskap För att lyckas med ditt uppdrag som chef och ledare krävs ett aktivt ledarskap som skapar motivation och engagemang. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och önskemål och ha ett positivt människosyn och respekt för mångfald. Din profil Du har en 3 års högskoleutbildning inom vård och omsorg, t.ex. socionom, sjuksköterska eller social omsorg, med goda vitsord, och har minst 2 -3 års sammanhängande praktisk erfarenhet av det dagliga driften som innefattar miljöansvar, ekonomi-personal- och verksamhetsansvar inom hemtjänst - både god service och omvårdnad. Som person är du självsäker, trygg och duktig på att lyssna samtidigt som du kommunicerar dina budskap tydligt med värdighet. Du är även duktig på att anpassa ditt bemötande och arbete efter vad situationen kräver. Du är kreativ och har ett lösningsorienterat mind-set och skapar Vi-känsla. Du behärskar svensk både i tal och skrift Förmåner Friskvådsbidrag Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra kunder Kollektivavtal Låt oss tillsammans skapa en trygg och värdig vardag med professionellt förhållningssätt! Varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 februari 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024