Solectro AB är ett stabilt och innovativt familjeföretag och säljer produkter som främjar utvecklingsmöjligheterna inom elektronik, mekanik och automation i Norden. Solectro representerar flera tyska företag inom dessa verksamhetsområden och omsätter runt 20 miljoner. Atmosfären på Solectro präglas av ett stort kunnande, nytänkande och engagemang och kontoret är beläget i Lomma, ca. 10 minuter från Malmö och Lund. Läs gärna mer på solectro.se Junior Teknisk Säljare till familjeföretaget Solectro - Lomma Älskar du att prata med kunder och har ett stort tekniskt intresse? Vill du jobba på ett litet familjärt företag med säte i Lomma där du blir en viktig kugge i teamet? Här ges du möjligheten att bli en del av ett litet och sammansvetsat team, där din roll är bred och du får vara delaktig i mycket. Du kommer få axla ansvaret för kontakter, samt göra besök till nya och befintliga kunder. Företaget växer och vi söker efter dig som vill ha ett roligt och kreativt arbete där den ena dagen inte är den andra lik. I din roll som Säljare ansvarar du för försäljning av maskiner och automationskomponenter samt alla dessa olika tillbehör. I området ingår även viss försäljning av utsug- och filtersystem som anpassas för våra och andra maskiner i tillverkningsindustrin. Vi vill att du planerar in besök hos både nya och befintliga kunder. Vi ser att det är viktigt och förtroende ingivande att du på ett proffsigt sätt kan informera, till viss del demonstrera och även ge viss utbildning till våra kunder. Dina arbetsuppgifter: Besök hos både nya och befintliga kunder Guida kunder i att välja rätt produkt för deras behov, till ett visst projekt eller reservdelar till en maskin Informera, demonstrera och utbilda våra kunder. Delta på mässor, seminarium, utställningar mm. Hjälpa till att marknadsföra våra produkter med din expertis och ditt engagemang. Din bakgrund Vi söker dig som är tekniskt kunnig och har ett intresse för sälj och servicekontakt med kunder. Du har ett tekniskt intresse inom elektronik, mekanik och automation. Du har en god datorvana och behärskar gärna mer än Windows program. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har B-körkort och är beredd att resa. Som person är du självgående, men också en stor del i vårt team. Du kan prioritera din tid så att både försäljning till nya kunder och uppföljning av tidigare kunder blir utförda. Du tycker att det är kul att jobba med teknik och maskiner, du visar ditt engagemang genom teknisk kreativitet och idéer. Du gillar att jobba med många olika uppgifter samtidigt, både högt och lågt. Vi ser att du är engangerad och handlingskraftig med glad och positiv attityd. Du är villig och tycker det är spännande att lära dig nya saker. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Placering i Lomma. I denna rekrytering samarbetar Solectro med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372. Välkommen med din ansökan!
Borrenergi växer – och nu söker vi en driven och engagerad säljare till vårt kontor i Ludvika! Vi arbetar med moderna och energieffektiva lösningar inom brunnsborrning, geoenergi, värmepumpar och vattenpumpssystem. Branschen befinner sig i stark tillväxt – inte minst tack vare ett ökat intresse för hållbara energilösningar och det nya ROT-avdraget för energibrunnar som gör det mycket mer förmånligt för privatpersoner att investera i bergvärme. Det här innebär stora affärsmöjligheter för rätt person! Arbetsuppgifter I rollen som säljare hos oss kommer du att: Ansvara för försäljning av brunnsborrning och relaterade tjänster Rådgiva kunder om geoenergilösningar, värmepumpar och vattenpumpssystem Arbeta med kundkontakt från offert till avslut Utföra viss administration kopplat till affärerna, såsom att ta fram offerter, boka jobb och koordinera projekt Ha ett nära samarbete med våra tekniker och projektledare Vi söker dig som: Har ett starkt säljdriv och gillar att ta ansvar Har god kommunikativ förmåga och trivs med kundkontakt Är strukturerad och klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt Har B-körkort (krav) Har erfarenhet av liknande arbete inom t.ex. VVS, energi, fastighet eller bygg (meriterande men inget krav) Vi erbjuder: En viktig roll i ett engagerat och växande team Möjlighet att arbeta med hållbara och efterfrågade lösningar En roll i en bransch med stor framtidspotential och ökande efterfrågan Så söker du: Skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev till [email protected] Urval sker löpande – vänta inte med din ansökan!
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Om Chefs Culinar AB Chefs Culinar är en familjeägd restauranggrossist grundad 1974 av Gerhard Lütje. Vi är verksamma i sex europeiska länder och bygger vår affär på nära kundkontakt, personlig service och ett brett sortiment. Våra kunder är restauranger, caféer och storkök i alla storlekar. ARBETSUPPGIFTER Brinner du för möten, relationer och affärer? Gillar du att vara ute, träffa människor, skapa energi och göra skillnad varje dag? Då är du kanske den vi söker till vårt säljteam i Skåne! Om rollen Som utesäljare hos oss är du vårt ansikte utåt. Du bygger långsiktiga relationer med både nya och befintliga kunder och har en central roll i att driva affären framåt. Ditt arbete präglas av högt tempo, energi, nyfikenhet och ett starkt fokus på kunden. Du gillar att vara där det händer oavsett om det är hos en ny potentiell kund eller en av våra lojala samarbetspartners. Du arbetar självständigt från din bil eller hemmakontor, men ingår i ett lösningsorienterat team med nära och daglig kontakt med din försäljningschef. Vårt lager och huvudkontor finns i Malmö. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är social, utåtriktad och älskar försäljning. Du har en positiv energi som smittar av sig och trivs med att ta plats, ta kontakt och ta ansvar. Erfarenhet är meriterande, men din personlighet är viktigast. Vi tror att du: Är självgående och strukturerad du gillar att ha koll och följa upp dina affärer Är en energisk doer som får saker att hända Har ett brinnande intresse för försäljning, människor och relationer Gillar högt tempo och trivs i en miljö där det händer mycket Är en prestigelös lagspelare som vill bidra till både teamets och kundernas framgång Vi ser gärna att du har: B-körkort (ett måste) Erfarenhet av försäljning (gärna 5 år, men vi är öppna för rätt person!) Bakgrund inom restaurang eller service är ett plus Svenska och engelska i tal och skrift God datorvana och kännedom om Microsoft 365 ÖVRIGT Övrigt Start: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 31/8 2025
Inspireras du av att träffa nya människor? Vill du kunna styra din egen tid mot uppsatta mål? Vill du kunna påverka din inkomst? Då tror vi att denna tjänst kan vara något för dig! Isolerab söker en pålitlig och initiativtagande person till vårt härliga säljteam! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som fältsäljare på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Gävle. Rollen som fältsäljare innebär i huvudsak uppsökande försäljning men även besiktning och rådgivning. Att möta kunder, både befintliga och nya är en stor och viktig del i arbetet. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som fältsäljare får du: Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi och en positiv inställning till livet. Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag.
Vill du kombinera ditt tekniska intresse med försäljning? Trivs du med att bygga relationer i en miljö där fokus ligger på innovativa idéer och att förverkliga visioner? Vi söker dig som vill arbeta affärsdrivet som teknisk säljare – en möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt på ett lönsamt och expansivt företag. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Compotech. Om företaget Compotech Provider är ett bolag inom Addtech-koncernen som fokuserar på försäljning av elektromekaniska lösningar. Verksamheten är uppdelad i fyra produktområden, som backas upp av en engineering-avdelning som utvecklar kundanpassade lösningar och unika produkter. De fyra produktområdena är Motorer och styrningar, HMI, Magnet och akustik samt Smart belysning. Compotech grundades 1990 och har idag cirka 21 anställda med en omsättning på omkring 200 MSEK. Compotech grundades 1990 och har idag 21 anställda med en omsättning på omkring 200 MSEK. Företaget sitter i fräscha lokaler i Alvik i Stockholm och har dessutom kontor i Umeå, Shenzhen och Shanghai. Bolaget har en god lönsamhet med stark efterfrågan och tillväxt. Företagskulturen präglas av entreprenörskap, affärsmässighet och gemenskap, och man lägger stor vikt vid personlig utveckling. Compotech är en platt organisation där beslut fattas snabbt och där alla arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Arbetsuppgifter Som teknisk projektsäljare inom produktområdet motorer spelar du en nyckelroll i att driva affärer och skapa långsiktiga kundrelationer. Du ansvarar för att utveckla och vårda relationer med både befintliga och nya kunder. Rollen är variationsrik och kombinerar försäljning med teknisk problemlösning i nära dialog med kunder, leverantörer och kollegor. Kunderna är utspridda över hela Sverige, vilket innebär att resor ingår i tjänsten. Resor ingår i tjänsten. Resandet planeras i dialog med kund och team, och innebär uppskattningsvis omkring en resvecka per månad. Du blir en del av ett kunnigt och hjälpsamt team där du alltid har kollegor att bolla idéer och lösningar med. Du får en gedigen introduktion och löpande utbildning inom både produkter och säljmetodik, vilket ger dig goda förutsättningar att lyckas i rollen. Arbetsuppgifter: Driva projektförsäljning från start till mål – ta helhetsgrepp om hela försäljningsprocessen Arbeta affärsdrivet i ett engagerat säljteam med gemensamma mål Ha regelbunden kontakt med kunder via telefon, mejl och fysiska besök för att följa upp intresse, identifiera behov och skapa affärsmöjligheter Genomföra behovsanalyser på plats hos kund, förstå deras applikationer och föreslå tekniska lösningar utifrån deras specifika krav Arbeta med offertframtagning och uppföljning i syfte att driva och stänga affärer Samarbeta tätt med både leverantörer och interna teknikspecialister för att identifiera rätt motorlösning, ta fram prover och genomföra tester hos kund Bygga upp och underhålla goda relationer med nyckelpersoner hos kunder och partners Följa upp affärer efter leverans, säkerställa kundnöjdhet och verka för fortsatt utveckling av samarbetet Kontinuerligt hålla dig uppdaterad om produktutveckling och trender inom branschen Delta vid relevanta mässor och event för att nätverka och identifiera nya möjligheter Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av teknisk försäljning – eller en teknisk bakgrund och en vilja att arbeta med försäljning God teknisk förståelse eller nyfikenhet att lära dig teknik Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska B-körkort Det är meriterande om du har kunskap om elektroniska motorer För att trivas i rollen som teknisk säljare hos Compotech tror vi att du har ett intresse för att arbeta relationsbyggande och skapa lösningar som resulterar i en lyckad affär. Du arbetar proaktivt och trivs med att agera självständigt och tar ansvar för att driva på ditt eget arbete. Vidare är du kommunikativ, har lätt att ta kontakt med andra personer och trivs i sociala sammanhang. Det är även viktigt att du har ett förtroendeingivande och serviceinriktat förhållningssätt i dina samtal då du i rollen pratar med olika kunder. Du är prestationsinriktad och drivs av att på ett ödmjukt sätt arbeta fram en karriärsväg inom bolaget. Då Compotech präglas av laganda och prestigelöshet ser vi att du har en god samarbetsförmåga och ställer upp för andra samt känner ett ansvar för bolaget du arbetar för. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Bromma, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Välj ett jobb för att visa detaljer