Förvaltare vikariat
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighetsförvaltare

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Förvaltare MO Skaraborg Jönköping Riksbyggen söker en förvaltare till vår verksamhet i Marknadsområde Skaraborg-Jönköping. Marknadsområdet bedriver fastighetsförvaltning och har idag ca. 170 anställda inom Ekonomisk- och Teknisk förvaltning samt Fastighetsservice. Hos oss gör du skillnad Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation. Du har ansvar för den löpande dialogen med våra kunder, som i huvudsak är bostadsrättsföreningar belägna i Jönköping. Som teknisk förvaltare hos oss ansvarar du för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. Du ansvarar för kontakter gentemot myndigheter och leverantörer. Andra ansvarsområden är tillsyn i fastigheter och underhållsbesiktningar, revidering av underhållsplaner, handlägga försäkringsärenden och störningsärenden samt hantera myndighetskontroller. Rollen kan även innebära att du planerar, upphandlar och genomför underhålls- och investeringsprojekt.  Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och utveckla samt skapa bra relationer och boendemiljöer. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog där proaktivitet och återkoppling till kunden är mycket viktig. Du har stor problemlösningsförmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten omkring dig. Du har arbetat administrativt och har goda datakunskaper samt god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Vi ser positivt på ifall du har byggnadsteknisk utbildning och erfarenhet av projektledning. Det är meriterande om du har erfarenhet av styrelsearbete. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är ett vikariat med start v. 32 och pågår fram till årsskiftet. Placeringsort är Jönköping, men du kan även komma att arbeta på andra orter inom marknadsområdet. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.  Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/ , senast 2025-07-15. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontakt Vid frågor kontakta gruppchef Daniel Komayesh på e-post: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

22 maj 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Fastighetsförvaltare
Unilabs AB
Fastighetsförvaltare

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård och hyr lokaler på ca 50 adresser runtom i Sverige. Vi söker nu en strukturerad och lösningsorienterad Fastighetsförvaltare för att ta ansvar för att våra lokaler är välskötta och att våra hyresavtal hanteras professionellt. I rollen som Fastighetsförvaltare kommer du att ansvara för att våra lokaler uppfyller verksamhetens behov och krav. Du är den som säkerställer att våra hyreskontrakt är uppdaterade, att förlängningar, uppsägningar och villkor i övrigt hanteras korrekt och att underhåll och service fungerar som det ska. Med start under sommaren kommer vi att påbörja ett antal större projekt kopplat till nyetablering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Hantera och administrera hyresavtal, inklusive kontraktstider, uppsägningsperioder och andra villkor. - Säkerställa att lokalerna är i gott skick och uppfyller krav på underhåll, service och säkerhet. - Koordinera åtgärder vid driftstörningar, skador eller andra fastighetsrelaterade frågor. - Ansvara för serviceavtal gällande exempelvis larm, ventilation och städning. - Fungera som kontaktperson mellan Unilabs och fastighetsägare/hyresvärd, leverantörer och servicepartners. - Bidra till kostnadseffektiv hantering av lokaler och avtal. Resor förekommer i tjänsten. VEM Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsadministration och god förståelse för hyresavtal och fastighetsdrift. Du trivs i en koordinerande roll där du får arbeta självständigt och ta eget ansvar, samtidigt som du samarbetar med olika funktioner inom organisationen. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet av administration och hantering av hyresavtal. - Minst fem års erfarenhet av fastighetsförvaltning och underhåll. - Erfarenhet av att hantera serviceavtal och kontakt med leverantörer. - God organisatorisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. - Förmåga att arbeta självständigt och driva frågor framåt. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. VAR Den här är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid Unilabs huvudkontor i Huvudsta, Solna. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

15 april 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vi söker en Fastighetstekniker till Norrtälje!
Transdev Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Fastighetstekniker till Norrtälje! Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige AB ryms även andra varumärken såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget. Vi är ledande i omställningen mot grönare trafik där fokus ligger på våra viktigast miljöområden; drivmedelsförbrukning, förnyelsebara bränslen och energiförbrukning samt att vi arbetar med hållbara affärsmodeller. Transdev är ett bolag som satsar på sin personal och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt. Om Tjänsten Fastighetsteknikers huvudsakliga arbetsuppgifter består i att säkerställa och uppfylla kraven på tillförlitlighet och tillgänglighet på bussdepåerna. Arbetsuppgifterna består framför allt i att genomföra planerat eller avhjälpande fastighetsunderhåll på våra tillgångar. Dessa består av allt från bussramper, verkstads- och kontorslokaler till tankstationer. Du arbetar däremellan med att proaktivt själv identifiera och åtgärda underhållsbehov helst innan det skadan uppstått som du upptäcker under tillsyn eller rondering. I Fastighetsteknikens ansvarsområde ingår även att aktivt jobba med energieffektivisering av depåerna och depåns installationer så som optimering av bussramperna. Fastighetstekniker kommer även att ha en viss kontakt med Beställaren, Trafikförvaltning. Fastighetstekniker följer budget för respektive förvaltningsobjekt samt koordinerar underleverantörer vid behov. På uppdrag av fastighetschef ska Fastighetstekniker beställa besiktningar och genomförande av tekniska åtgärder. Fastighetstekniker rapportera och följer upp skadegörelse och andra relevanta händelser till fastighetsadministratören. Placeringsort: Norrtälje Vem söker vi? Du har förmåga att ta egna beslut och självständigt lösa uppgifter samtidigt kunna samarbeta med övriga tekniker. För att trivas i rollen som fastighetstekniker behöver du vara flexible och ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare gar du kvalifikationer: Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning teknik och fastighetsdrift, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. God förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift God kunskap om gällande relevant lagstiftning inklusive aktuella        myndighetsföreskrifter. Goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har behörighet inom El-behörighet Anläggnings skötare Brandlarm Erfarenhet av Systematiskt Brandskyddsarbeten Erfarenhet av verkstads/depåområden gärna inom buss eller liknande Vi erbjuder  Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.    Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Har Du frågor om tjänsten och rekryteringen är du välkommen att kontakta Produktionsledare Cenita khajebahri.  Om Transdev Transdev Sverige med ca 6 500 medarbetare ingår i koncernenTransdev Group, som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 19 länder. Varje dag möjliggör våra 100 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Varmt välkommen med din ansökan! Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2025-05-15 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: förnamn efternamn [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Rekrytering sker löpnade!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Förvaltare
Fastighets AB Balder
Fastighetsförvaltare

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vi är en koncern som har kommit dit vi är idag med driv, engagemang, affärsmässighet och kunniga kollegor. Vi är duktiga idag men vi vill bli ännu bättre. För att hitta kunderna behöver man våga tänka nytt och prova sig fram. Gillar du drivet, bredden och tempot? Då trivs du hos oss. Vi påbörjade vår resa 2005 i Göteborg och i dagsläget har vi bara i Stockholmsområdet ca. 120 kommersiella fastigheter. I den här rollen ingår du i teamet som förvaltar kommersiella fastigheter i centrala Stockholm, inklusive åtta fastigheter på Östermalm. Vi har hyresgäster som exempelvis skolor, hotell, kontor och butiker av varierande storlek. För att trivas i den här rollen ser vi att du har bra kunskaper inom kommersiell förvaltning, sannolikt har du erfarenheter som du förvärvat under åtminstone ett par år i liknande roll. Varje affär räknas Som kollega hos oss förväntas du vara affärsmässig. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. En viktig grund i detta är att förstå sig på affären, vara kreativ och se möjligheter och att samtidigt ha ett professionellt bemötande. För att bli bäst behöver vi också tänka nytt. Därför söker vi efter dig som inte tappat nyfikenheten trots att du hunnit skaffa viss rutin och som fortfarande har en vilja att kontinuerligt lära dig nya saker. För på Balder bygger vi inte bara fastigheter, vi bygger också team, kunskapsbanker och relationer. Vad får du? Hos Balder får du vara med att utforma och utveckla Stockholm. Du får fortsätta utvecklas inom kommersiell förvaltning tillsammans med en handfull engagerade förvaltarkollegor, lika många duktiga fastighetsskötare och drifttekniker. För er är NKI den viktigaste siffran med kronor och ören på en tät andraplats. För er är det vardag att känna att en del av Stockholm är ert ansvar. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Tulegatan 2 vid Spårvagnshallarna, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1

7 april 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Förvaltare till Victoriahem i Karlskrona
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Är du en driven och affärsmässig förvaltare med erfarenhet av bostadsförvaltning? Vill du ha en nyckelroll där du får arbeta med både drift, utveckling och hållbarhet? Då kan du vara vår nästa förvaltare i Karlskrona! Om rollen Ansvara för planerat underhåll och löpande förvaltning Utföra besiktningar vid in - och utflytt Arbeta affärsmässigt med förbättringsåtgärder Ha nära kontakt med hyresgäster, myndigheter och entreprenörer Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, och passar dig som är lösningsorienterad, strukturerad och kommunikativ. Vi söker dig som: Har erfarenhet av förvaltning, driftledning eller projektledning inom fastighetsbranschen Är en naturlig ledare och trivs med att arbeta affärsmässigt och proaktiv Har relevant utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande erfarenhet Har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Innehar B-körkort Vi erbjuder: En självständig och utvecklande roll i ett växande bolag Kort beslutsväg och en företagskultur där frihet under ansvar gäller Möjlighet att driva spännande projekt och utveckla både fastigheter och team Läs mer om oss som företag och vad vi kan erbjuda dig på vår hemsida. Övrig information Startdatum: Enligt överenskommelse Placering: Karlskrona Bakgrundskontroll och personlighets - och logiktest via Alva Labs är en del av rekryteringsprocessen Låter det intressant? Ansök redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande. Vid frågor, kontakta Boel Petersson på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Facility Manager
Unilabs AB
Fastighetsförvaltare

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård och hyr lokaler på ca 50 adresser runtom i Sverige. Vi söker nu en strukturerad och lösningsorienterad Facility Manager för att ta ansvar för att våra lokaler är välskötta och att våra hyresavtal hanteras professionellt. I rollen som Facility Manager kommer du att ansvara för att våra lokaler uppfyller verksamhetens behov och krav. Du är den som säkerställer att våra hyreskontrakt är uppdaterade, att förlängningar, uppsägningar och villkor i övrigt hanteras korrekt och att underhåll och service fungerar som det ska. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Hantera och administrera hyresavtal, inklusive kontraktstider, uppsägningsperioder och andra villkor. - Säkerställa att lokalerna är i gott skick och uppfyller krav på underhåll, service och säkerhet. - Koordinera åtgärder vid driftstörningar, skador eller andra fastighetsrelaterade frågor. - Ansvara för serviceavtal gällande exempelvis larm, ventilation och städning. - Fungera som kontaktperson mellan Unilabs och fastighetsägare/hyresvärd, leverantörer och servicepartners. - Bidra till kostnadseffektiv hantering av lokaler och avtal. Resor förekommer i tjänsten. VEM Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsadministration och god förståelse för hyresavtal och fastighetsdrift. Du trivs i en koordinerande roll där du får arbeta självständigt och ta eget ansvar, samtidigt som du samarbetar med olika funktioner inom organisationen. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet av administration och hantering av hyresavtal. - God kunskap om fastighetsförvaltning och underhåll. - Erfarenhet av att hantera serviceavtal och kontakt med leverantörer. - God organisatorisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. - Förmåga att arbeta självständigt och driva frågor framåt. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. VAR Den här är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid Unilabs huvudkontor i Huvudsta, Solna. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

28 mars 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vikarierande Förvaltare till Victoriahem i Karlskrona
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Är du en driven och affärsmässig förvaltare med erfarenhet av bostadsförvaltning? Vill du ha en nyckelroll där du får arbeta med både drift, utveckling och hållbarhet? Då kan du vara vår nästa förvaltare i Karlskrona! Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig från nu och fram t.om. 30 september 2025, med chans till förlängning. Om rollen Ansvara för planerat underhåll och löpande förvaltning Utföra besiktningar vid in - och utflytt Arbeta affärsmässigt med förbättringsåtgärder Ha nära kontakt med hyresgäster, myndigheter och entreprenörer Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, och passar dig som är lösningsorienterad, strukturerad och kommunikativ. Vi söker dig som: Har erfarenhet av förvaltning, driftledning eller projektledning inom fastighetsbranschen Är en naturlig ledare och trivs med att arbeta affärsmässigt och proaktiv Har relevant utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande erfarenhet Har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Innehar B-körkort Vi erbjuder: En självständig och utvecklande roll i ett växande bolag Kort beslutsväg och en företagskultur där frihet under ansvar gäller Möjlighet att driva spännande projekt och utveckla både fastigheter och team Läs mer om oss som företag och vad vi kan erbjuda dig på vår hemsida. Övrig information Startdatum: Enligt överenskommelse Slutdatum: 30 september 2025, med chans till förlängning Placering: Karlskrona Bakgrundskontroll och personlighets - och logiktest via Alva Labs är en del av rekryteringsprocessen Låter det intressant? Ansök redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande. Vid frågor, kontakta Boel Petersson på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Teknisk förvaltare till Arlanda express 🚄
Wrknest AB
Fastighetsförvaltare

Om tjänsten Arlanda Express vill förstärka fastighetsavdelning med en teknisk förvaltare. Det är en nyckelroll i arbetet med att säkerställa att Arlanda express fastigheter och anläggningar alltid håller hög standard, både för resenärer och medarbetare. Verksamhetens huvudsakliga ansvar är att säkerställa att Arlanda express vid varje givet tillfälle har en fungerande fastighet som är hel och ren med hög tillgänglighet, för att kunna serva kunderna med en säker, snabb och tillförlitlig upplevelse av sin resa till och från Arlanda flygplats. Rollen som teknisk förvaltare är en nyinstiftad roll där du ansvarar för drift, funktion och uppföljning av tekniska system inom fastighetsbeståndet, inklusive områden som utemiljö, byggnader, VVS, ventilation, processystem, elkraft och belysning, hissar och rulltrappor. Du får möjlighet att både arbeta strategiskt och operativt, i nära samarbete med externa leverantörer och interna kollegor – främst teleteknikerna, samt bolagets drift- och fastighetschef. Dina framtida arbetsuppgifter Din vardag blir varierad och innebär både löpande förvaltningsarbete, uppföljning av entreprenader och deltagande i stora utvecklingsprojekt. Du kommer bland annat att: Vara kontaktperson för fastighetsrelaterade frågor gentemot externa parter. Planera och följa upp myndighetsbesiktningar och säkerställa efterlevnad. Arbeta i systemet DeDU med driftplaner och underhåll. Utföra kvalitetskontroller och dokumentera utförda arbeten. Analysera energidata och ta fram handlingsplaner för minskad förbrukning. Upphandla och följa upp avtal för drift- och underhållstjänster. Ta fram och följa upp budget kopplat till dina ansvarsområden. Delta i projekt kopplade till bl.a. utbyggnad av depå och utbyte av tekniska system. Sammanställning och analys av statistik för fastighetsdriften kopplat till fastställda KPI:er samt upprätta handlingsplaner utifrån dessa. Upprätta, följa och prognosticera budget för ansvarsområden enligt ovan samt kontera och attestera fakturor. Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik på minst YH-nivå. Erfarenhet av fastighetsteknik och drift. Erfarenhet av projektledning och byggentreprenader. Erfarenhet av budgetansvar. Grundläggande kunskaper inom Plan- och Bygglagen och Boverkets Byggregler Utbildning och erfarenhet inom byggarbetsmiljösamordning, systematiskt brandskyddsarbete och projektledning. Svenska och engelska flytande i tal och skrift. Mycket god datorvana (Word, Excel, PowerPoint, Teams, Project). Det är meriterande med kunskaper inom entreprenadjuridik. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad med en god förmåga att prioritera. Du är kommunikativ, både i skrift och muntligen, har god samarbetsförmåga och är en utpräglad problemlösare. Vi tror att du trivs med att ha många projekt pågående samtidigt och är van vid att arbeta tvärfunktionellt. Du tycker om att motivera och hantera människor, både kollegor och kunder Övrig information Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Plats: Stockholm city med regelbundna besök ute på stationer och depå, främst Arlanda. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare Säkerhetsprövning: Säkerhetsprövning och registerkontroll via Säpo ingår som en del av processen, då arbete på skyddsobjekt förekommer. Om företaget Arlanda Express är ett bolag som varje dag transporterar tusentals resenärer mellan Arlanda och Stockholm city. Bolaget befinner sig i ett viktigt teknikskifte med många spännande projekt på gång, som ny fordonsflotta, utbyggd depå och omfattande reinvesteringar i fastigheterna. Kulturen präglas av omtanke, kvalitet och långsiktighet – här tillåts man göra ett riktigt bra jobb och känna stolthet i det. Det är helt enkelt lätt att trivas och växa hos Arlanda Express. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Teknik- och driftansvarig till Annehem Fastigheter! 🏢
Wrknest AB
Fastighetsförvaltare

Om tjänsten Annehem Fastigheter är ett svenskt börsnoterat fastighetsbolag med fastigheter i bland annat Skåne, Göteborg, Stockholm och Helsingfors. De skapar attraktiva och långsiktigt hållbara fastigheter där deras hyresgäster kan utvecklas och trivas. Annehem Fastigheter söker nu en teknik- och driftansvarig till bolaget, som vill vara med och ta både fastigheterna och bolaget till nästa nivå. Som teknik- och driftansvarig på Annehem Fastigheter får du en central roll i att utveckla och optimera fastighetsdriften i organisationen. Du blir den tekniska experten som stöttar förvaltare, fastighetsskötare och externa driftpartners i allt från energioptimering till implementering av smarta system. Det är en varierad roll där du får möjlighet arbeta både operativt och strategiskt, samt med projektledning av olika förbättringsinitiativ. Dessutom blir du en viktig del av företagets hållbarhetsarbete, där du bland annat aktivt bidrar till att minska energiförbrukning och implementera innovativa, miljövänliga lösningar i fastighetsbeståndet. Dina framtida arbetsuppgifter Säkerställa att fastigheterna drivs optimalt och energieffektivt. Implementera och vidareutveckla tekniska lösningar och digitala system. Ha koll på fastighetstekniska system som el, VVS och styrsystem. Vara kravställare vid upphandlingar och investeringar. Utbilda och stötta kollegor i tekniska frågor. Arbeta för att hitta nya sätt att minska miljöpåverkan. Vem är du? Du är en tekniskt driven problemlösare med ett öga för detaljer och en passion för att göra fastigheter smartare, mer energieffektiva och bättre för både hyresgäster och miljön. Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik, byggingenjör, energi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom drift, teknisk förvaltning eller entreprenad. God kunskap om fastighetstekniska system som el, VVS, ventilation, styrning, brand och passage. God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom VVS, energi, hissar, brand och el. Erfarenhet av arbete med energioptimering och hållbara lösningar, gärna inom kommersiella fastigheter eller bostäder. Kunskap av entreprenadjuridik. IT- och systemvana Flytande kunskaper i både svenska och engelska. Vid denna rekrytering lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är prestigelös, initiativtagande och lösningsorienterad. Du lägger även stor vikt vid bra samarbeten och som person är du även noggrann i ditt arbete samt serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Ängelholm Omfattning: Heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Annehem Fastigheter Annehem Fastigheter är ett svenskt börsnoterat fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i Norden. Med en portfölj värd cirka 5 miljarder kronor fokuserar Annehem Fastigheter på kommersiella, samhälls- och bostadsfastigheter i nordiska tillväxtorter. Bolaget driver hållbara och energieffektiva fastighetslösningar genom digitalisering och teknisk innovation. Genom nära samarbete med hyresgäster och partners skapar Annehem Fastigheter långsiktiga värden och moderna fastighetslösningar för framtiden. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Förvaltare
Fastighets AB Balder
Fastighetsförvaltare

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vi är en koncern som har kommit dit vi är idag med driv, engagemang, affärsmässighet och kunniga kollegor. Vi är duktiga idag men vi vill bli ännu bättre. För att hitta kunderna behöver man våga tänka nytt och prova sig fram. Gillar du drivet, bredden och tempot? Då trivs du hos oss. Vi påbörjade vår resa 2005 i Göteborg och i dagsläget har vi bara i Stockholmsområdet ca. 120 kommersiella fastigheter. I den här rollen ingår du i teamet som förvaltar kommersiella fastigheter i centrala Stockholm, inklusive åtta fastigheter på Östermalm. Vi har hyresgäster som exempelvis skolor, hotell, kontor och butiker av varierande storlek. För att trivas i den här rollen ser vi att du har bra kunskaper inom kommersiell förvaltning, sannolikt har du erfarenheter som du förvärvat under åtminstone ett par år i liknande roll. Varje affär räknas Som kollega hos oss förväntas du vara affärsmässig. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. En viktig grund i detta är att förstå sig på affären, vara kreativ och se möjligheter och att samtidigt ha ett professionellt bemötande. För att bli bäst behöver vi också tänka nytt. Därför söker vi efter dig som inte tappat nyfikenheten trots att du hunnit skaffa viss rutin och som fortfarande har en vilja att kontinuerligt lära dig nya saker. För på Balder bygger vi inte bara fastigheter, vi bygger också team, kunskapsbanker och relationer. Vad får du? Hos Balder får du vara med att utforma och utveckla Stockholm. Du får fortsätta utvecklas inom kommersiell förvaltning tillsammans med en handfull engagerade förvaltarkollegor, lika många duktiga fastighetsskötare och drifttekniker. För er är NKI den viktigaste siffran med kronor och ören på en tät andraplats. För er är det vardag att känna att en del av Stockholm är ert ansvar. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Tulegatan 2 vid Spårvagnshallarna, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025