Bli en del av WSP som Advisor inom Asset Management

Vill du ta nästa steg inom fastighetsförvaltning och rådgivning? Ta chansen att ansluta till WSP, ett världsledande företag inom hållbar samhällsutveckling. Vi söker dig med erfarenhet inom fastighetsförvaltning för rollen som Advisor Asset Management. OM TJÄNSTEN Som Advisor inom Asset Management hos WSP kommer du att spela en central roll i att erbjuda rådgivning inom fastighetsförvaltning. Du kommer att vara involverad i att stödja WSP:s kunder med strategisk planering, effektivisering av arbetssätt, identifiera brister och föreslå hållbara förbättringar. Detta är en utmärkt möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö och vara en del av framtidens hållbara samhällsutveckling. Du kommer att tillhöra enheten Rådgivning Fastighet och Förvaltning, ett team om tre personer som vill förstärka sitt lag och önskar tillföra värdefull expertis och erfarenhet. Du erbjuds - En mångfacetterad roll som omfattar en stor bredd av affärer, kunder och interna samarbeten inom WSPs dynamiska organisation, vilket ger en unik möjlighet att utveckla dig själv och driva framgångsrika resultat - En öppen och proaktiv företagskultur som uppmuntrar egna initiativ och att var och en tar ansvar för både affärsverksamhet och kunder - En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta i WSPs fräscha lokaler i Citygate och hemifrån ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Företagsrådgivning och strategisk planering för fastighetsförvaltning * Statusbedömning samt framtagande av underhållsplaner gällande allt från en fastighet till ett helt bestånd * Genomföra revisioner för drift och entreprenad * Genomföra aktiviteter och uppdrag enligt företagets processer gällande standarder och kvalitetskrav * Rådgivning inom avtal för drift och förvaltning * Arbeta enligt företagets sälj- och uppdragsprocess för att identifiera och säkra nya affärsmöjligheter samt att underhålla och utveckla kundrelationer genom regelbunden kontakt och uppföljning * Använda systemstöd för att dokumentera och organisera all relevant information och kommunikation, såsom anbud och uppdragsavtal * Upprätthålla noggrann uppföljning av projektens tidsplan och resursanvändning för att säkerställa effektivitet och kvalitet VI SÖKER DIG SOM * Har en högskoleutbildning eller yrkesförberedande utbildning inom fastighetsförvaltning * Har minst två års erfarenhet av en roll med liknande arbetsuppgifter * Har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, då det förekommer regelbunden kontakt och dokumentation på svenska * Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Det är meriterande om du har - Erfarenhet/kunskap om stödsystem för fastighetsförvaltning - Erfarenhet av att arbeta som konsult i projektform Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Affärsinriktad - Självgående - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET WSP är ett globalt ledande ingenjörs- och konsultföretag som erbjuder hållbara lösningar för att skapa en bättre framtid. Med över 50 000 medarbetare i över 40 länder arbetar de tillsammans för att lösa samhällets största utmaningar och skapa värde för sina kunder och samhället i stort.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Fastighetsförvaltare

Regionområde Västfastigheter Bygg och Förvaltning genomför ny- och ombyggnationer av Västra Götalandsregionens lokaler. Vi deltar i förstudier inför projekt och ansvarar för program- och systemhandlingar, projektering samt genomförande. Våra kunder finns främst inom hälso- och sjukvården, men också inom kultursektorn, vid folkhögskolor, naturbruksgymnasier samt resecentrum, buss- och tågdepåer inom hela Västra Götalandsregionen. Arbetsbeskrivning Västfastigheter Bygg och Förvaltning söker nu en fastighetsförvaltare till Enheten Sahlgrenska som ansvarar för att förvalta Sahlgrenska sjukhuset, men även externt inhyrda lokaler för Sahlgrenska Universitetssjukhusens verksamheter. Du kommer att förvalta fastigheten och ansvara för relationen med hyresgästen, samt ha hand om lokalförsörjning och fastighetens investeringsplanering. Du är projektägare och agerar som byggherre i dina projekt. I samband med inhyrning eller omförhandling av externa lokaler företräder du regionens olika verksamheter gentemot privata och offentliga hyresvärdar samt myndigheter. I rollen ligger projektägarskap och ansvar för genomförande av hyresförhandlingar, framtagande av upphandlingsunderlag och ansvar för att erforderliga byggnadsanpassningar utförs enligt regionens krav. Inom enheten arbetar tekniska förvaltare och projektledare som du har ett nära samarbete med. Tillsammans säkerställer ni lokalernas utformning och deras tekniska säkerhet och krav i respektive projekt. Här får du möjligheten att utvecklas i din roll inom flera områden som ingår i verksamhetens uppdrag såsom verksamhetsutveckling, lokalutveckling, fastighetsutveckling samt arbete med rådgivning i hyresjuridiska frågor. Du agerar som regionens ombud vid hyrestvister samt kan även komma att agera som hyresgästombud vid anpassning av lokaler. Tjänsten är placerad vid Regionens hus i Göteborg. Resor ingår i tjänsten, där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafiken vid resor.  Kvalifikationer Vi ser att du har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsbyggnad ekonomi med tyngd på hyresjuridik och med fokus inom byggteknik/fastighet. Alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har flera års erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen där du arbetat med hyresjuridiska frågor, förhandlingar, byggprojektledning och fastighetsförvaltning. Erfarenhet av arbete med hyresförhandling för offentlig verksamhet är meriterande. Du har god förmåga att skapa och bibehålla goda kundrelationer, har lätt för att kommunicera och uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Din samarbetsförmåga bygger på långsiktiga goda relationer, genom din lyhördhet och helhetssyn. B-körkort är ett krav för tjänsten.  Rekryteringsprocessen I rekryteringsprocessen används personlighets- och färdighetstest i enlighet med Västra Götalandsregionens riktlinjer. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Välkommen med din ansökan senast 9 maj. Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och västra götalandsregionen. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.  Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Senior fastighetsförvaltare

Om tjänsten Vi söker nu en Senior Fastighetsförvaltare till vårt kontor i Umeå. Som Förvaltare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att ansvara för planerat underhåll, löpande förvaltning och ekonomisk planering, uppföljning samt analys. Därtill ta fram underlag för åtgärdsbehov i fastigheterna inför budget och medverka vid kvartalsavstämningar. De huvudsakliga arbetsuppgifterna i rollen som förvaltare är att upprätta och följer upp löpande förvaltningsfrågor av drift- och underhållsplaner samt projektering av mindre projekt. Ansvara för efterlevnad av myndighetskrav och certifieringar, planering och genomförande av lägenhetsunderhåll, skadehantering, garantiärenden, lägenhetsbesiktningar, teknisk- och juridisk rådgivning gentemot våra kunder. Upprätta och bevaka hyresavtal, ansvar för lägenhetsuthyrning samt hyresgästfrågor. Medverka och stödja vid upphandling. Utöver detta är du kontaktperson gentemot bostadsrättsföreningars styrelser och fastighetsägare, hyresgäster, leverantörer och myndigheter med flera. En viktig del i rollen är att alltid sträva mot att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer. Möten på kvällstid kan förekomma då du i ditt uppdrag som förvaltare träffar bostadsrättsföreningars styrelser i olika sammanhang. Du arbetar i nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, tekniker och fastighetsskötare. Vem är du? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, högskole- eller YH-utbildning och har jobbat ett antal år som fastighetsförvaltare. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och strukturera men även prioritera ditt arbete när förutsättningar eller situationer förändras. Du har god administrativ förmåga och är van vid att arbeta i olika fastighets- och ekonomisystem. Du har god datorvana, och vi ser gärna att du jobbat med någon/några av de system vi använder REKYL, Vitec Hyra och Real. Krav B-körkort är ett krav. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning. Frågor och ansökan Välkommen in med din ansökan senast Ansökningar lämnas endast digitalt via vårat rekryteringsformulär. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Om anställningen: Lön Lönetyp: Fast månadslön Anställningsvillkor Heltid Tillsvidare Var ligger arbetsplatsen? Tjänsten är placerad i Umeå. Adress: Industrivägen 2, 901 30 Umeå Arbetsgivare Höga Kusten Skog & Fastighet

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Fastighetsförvaltare med ansvar för vaktmästeri och transport

Tellusgruppen är moderbolag till Tellusskolan, Tellusbarn, Nanny by Tellus och Omniglot. Vi driver verksamhet bland annat i 25 förskolor och sju grundskolor. Vår verksamhet kännetecknas av hög kvalitet, stabil tillväxt och hållbar lönsamhet. Rollen Är du den som njuter av att vara spindeln i nätet och är duktigt på att organisera är du den vi söker. I den här rollen kommer du ha en delad tjänst där du först och främst kommer att leda och planera de tjänster som våra handymans och chaufförer utför åt Tellusgruppens enheter. Du kommer även vara en del av förvaltningsteamet där du hjälper våra rektorer och skolchefer att förvalta och planera underhåll för våra skolfastigheter tillsammans med vår fastighetsförvaltare. Du kommer arbeta aktivt med att hålla högt satta mål för våra medarbetare och elevers arbetsplatser och blir en viktig länk mellan den fysiska och pedagogiska arbetsmiljön. Rollen innebär en variationsrik vardag med många kontaktytor internt och externt vilket innebär att arbetsdagarna ser olika ut från dag till dag. En del av arbetsuppgifterna kommer bestå av mindre upphandlingar, kontakt med och kvalitetssäkring av externa leverantörer samt schemaläggning och planering. Om Tellusgruppen Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 28 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp. Tellusgruppens affärsidé är att starta, driva och utveckla lönsamma och växande dotterbolag inom sektorerna för barnomsorg och för utbildning. Bolaget ska vara moderbolaget i en koncern som erbjuder och levererar högkvalitativa, nyskapande och efterfrågade verksamheter inom sina respektive områden. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir: • Planera och strukturera dagarna för våra handymans som utför vaktmästartjänster åt Tellusgruppens enheter. • Planera och schemalägga våra handymans och chaufförers rutter vid matleveranser från Tellusfoods cateringkök. • Att upprätthålla kontakt med enheter och rektorer i fastighetsrelaterade frågor. • Att upphandla och kvalitetssäkra fastighetsrelaterade tjänster. • Att medverka vid omförhandling av befintliga hyresavtal. • Att driva mindre underhålls- och renoveringsarbeten. • Att medverka vid upprättandet av underhållsplaner med förankring i årsbudget. Kompetenser • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. • Minst 1–2 års arbetslivserfarenhet, företrädesvis inom fastighetsbranschen eller inom fastighetsförvaltning gärna i kombination med transport. • Förståelse för hyresavtal. • B-Körkort • Goda kunskaper i Excel, Word och PowerPoint. • Mycket god kommunikativ förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Egenskaper • Tellusgruppen är ett entreprenöriellt familjeföretag i ett litet större format – inställningen är att du tar tag i det som behöver göras, oavsett om uppgiften är stor eller liten. • Vi ser att du som söker är prestigelös och arbetar proaktivt och nära den övriga organisationen. Din förmåga att arbeta flexibelt men strukturerat är avgörande för ett bra arbete. • Dessutom gillar du att ha kul på jobbet! Vårt erbjudande till dig Tellusgruppen erbjuder dig en spännande tjänst där du får chansen att utvecklas inom ditt arbetsområde. Högt i tak och nära till skratt karaktäriserar kulturen och du får möjligheten att arbeta med långsiktighet och kvalitet i fokus. Tellusgruppens huvudkontor finns i vackra lokaler på Tegnérgatan mitt i centrala Stockholm med närhet till bra kommunikationer. På huvudkontoret arbetar vi prestigelöst över bolagsgränser. Ekonomi, HR, kommunikation och löneadministration är gemensamt för hela koncernen. Du får både moderbolagens såväl som dotterbolagens administrativa medarbetare och ledningsgrupp som dina kollegor. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt om du känner att tjänsten som är rätt för dig.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fastighetsförvaltare

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Vill du också spela roll? Enhet Lokalförvaltning på avdelning fastigheter inom Infrastruktur- och serviceförvaltningen ansvarar för bland annat drift och underhåll av fastigheter. Avdelningen har en högst påtaglig inverkan på hur våra medborgare och besökare upplever sin vardag på arbetet, i skolan och i föreningslokalen. Sektionen ansvarar för driften av ca 660 000 kvm lokal och bostadsyta. Vi erbjuder trevliga arbetskamrater, nybyggda arbetslokaler, kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och fina förmåner. För att klara framtiden utmaningar söker vi nu engagerade, ansvarstagande medarbetare som vill bidra och själv växa i en tillitsbaserad organisation. Där kompetens får möjlighet att växa och följa de behov vi har i kommunen och i vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Har du erfarenhet av arbete med fastighetsförvaltning? Är du driven, lyhörd och samtidigt van att arbeta med långsiktig planering? Trivs du att jobba med drift och smarta prioriteringar, då är det dig vi söker! Som Fastighetsförvaltare arbetar du aktivt med både långsiktiga och kortsiktiga frågorna som är kopplade till ditt förvaltningsområde och fastighetsbestånd. Det dagliga arbetet innebär att du har kontakt och kommunicerar med hyresgäster, ramavtalsparter, leverantörer och kollegor. Det ekonomiska ansvaret är stort och i arbetet ingår att ansvara för och upprätta årsbudget, analysera och ta fram prognoser och underhållsplaner. Du agerar ofta beställare till entreprenörer för både planerade och akuta åtgärder i fastigheter, så det är även ett mycket varierade jobb. Fastighetsägarens myndighetskrav måste du ha koll på, men du kan få stöd och hjälp från kollegor i specifika frågor eftersom vi jobbar i team och i funktionsgrupper. Förvaltarens arbete är en blandning mellan teknik, ekonomi och administration där datorvana är ett krav eftersom mycket dokumentation krävs både inför- och efter uppdrag och åtgärder i fastigheterna. Så erfarenhet av projektledning, utredningar, besiktningar, rapportskrivning, redovisningar, analys och statistik kan vara bra att ha med sig i rollen. KVALIFIKATIONER Du känner till dina styrkor och utvecklingsområden, du är öppen och nyfiken för ny kunskap men trivs även med daglig drift. Du har hög social kompetens och god samarbetsförmåga och vill dela med dig till kollegor och kunder. Du har sinne för smarta lösningar som gagnar kommande generationer och vill vara med på resan som vi gör med tillitsbaserad styrning och den gröna omställningen i regionen. Vi ser gärna att du har relevant utbildning på universitets- eller högskolenivå. Meriterade är att ha goda kunskaper i Myndighetskrav, avtalsfrågor, brandskydd och underhållsplanering kopplat till fastigheter. Meriterande är också tidigare arbete med fastighetsekonomi, projektledning och /eller arbetsledning. Har du dessutom specifika kunskaper inom fastighetsteknik, byggteknik och tekniska installationer är det ett plus. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Spontanansökan Malmö för uppdrag inom fastighetsbranschen

Är du intresserad av nytt uppdrag i fastighetsbranschen? Registrera dig som kandidat hos oss och öka chansen att bli matchad mot spännande uppdrag! Vi får löpande in rekryteringsuppdrag från marknadsledande företag inom fastighet i Malmö. Ifall du är intresserad av nytt uppdrag - vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker dig som är fastighetschef, fastighetsförvaltare, drifttekniker, uthyrare, projektledare med mera. Hur går det till? Det flesta uppdrag vi får in behöver tillsättas omgående och processen blir oftast klar inom tre till fyra veckor. Ett uppdrag som passar just dig kan komma in redan inom en vecka utan att vi vet om det. Därför vill vi be dig om att registrera er som en kandidat hos oss redan idag.  Genom att skicka in en ansökan med ett CV skapar du en profil i vårt system vilket gör det enkelt för oss att matcha din profil med relevanta uppdrag. För att vi skall ha bästa möjliga underlag för att evaluera dig till tjänsten, ber vi dig fylla ut din kandidatprofil så fullständigt som möjligt. Ju mer utfyllande information du lägger in, desto större är chansen att vi snabbt kan matcha dig mot lediga uppdrag. Så fort vi har ett passande uppdrag hör vi av oss för att stämma av din tillgänglighet, intresse för uppdraget och bjuder in till intervju för en närmare diskussion. På så vis använder vi tiden effektivt. Ansökan och kontaktuppgifter Bli en del av vårt professionella yrkesnätverk för uppdrag inom bygg och anläggning genom att skicka en ansökan och registrera en kandidatprofil med CV. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

17 april 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Strängnäs Fastighets AB söker en Fastighetsförvaltare

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd om cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå. ARBETSUPPGIFTER Vad ska du göra? Som fastighetsförvaltare har du stor variation i din vardag med många kontaktytor. Du kommer att arbeta med ett fastighetsbestånd där din inriktning är fastighetsägarens ansvar. Hos oss tillhör du ett förvaltningsteam som stöttar varandra och som fastighetsförvaltare kommer du att agera som en mentor/bollplank åt vår fastighetsdrift (fastighetstekniker, bovärdar och drifttekniker). Du har också ett nära samarbete med våra övriga team. Med fokus på hög servicenivå och för att bidra till samhällsnyttan deltar du i utvecklingen av både våra kommunala verksamhetslokaler och våra egna bostadshus. Du arbetar strukturerat och proaktivt för att våra kunder och hyresgäster ska vara nöjda samt följer upp de insatser som görs. Du har ett ekonomiskt ansvar för ditt fastighetsbestånd och ansvarar för att ta fram underhållsplaner och budget samt uppföljning av ekonomin. I din roll lyssnar du på och skapar mervärden för våra kunder. Du ser till att deras berättigade förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt. Kunden är i huvudsak kommunen eller interna beställare. KVALIFIKATIONER Kompetenskrav • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik/ekonomi • Lång erfarenhet av liknande befattningar inom fastighetsförvaltning • Erfarenhet från fastighetsbranschen • Goda kunskaper av att upprätta och genomföra underhållsplaner • Goda kunskaper om LOU, AFF och avtalsjuridik • Vana av att jobba i fastighetssystem • Goda kunskaper om myndighetskrav • Mycket goda muntliga och skriftliga färdigheter i svenska språket. • B-körkort - manuell Meriterande • Högskoleutbildning som till exempel fastighetsekonom eller fastighetsingenjör • Erfarenhet av att arbeta på ett kommunalt fastighetsbolag • Erfarenhet av att samordna underhållsplanering/förvaltning ÖVRIGT Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen. Idag är vi cirka 100 medarbetare som arbetar med bland annat underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.

17 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Malmö stad söker en avtalsförvaltare med inriktning mot arrendeavtal

Ref: 20240741 Som avtalsförvaltare i Malmö stad tillhör du en yrkesgrupp med ett unikt uppdrag i jämförelse med avtalsförvaltare i andra verksamheter! Här arbetar du med att stötta kommunens verksamhet i arbetet med att hantera de utmaningar som är relaterade till Malmös stadiga expansion. Behovet av bostäder, arbetsplatser och offentlig service ökar ständigt, vilket ställer höga krav på en god förvaltning av kommunens markreserv; en reserv som är strategiskt viktig för kommunens framtida utveckling och ekonomi. Nu söker vi en avtalsförvaltare till markavtalsenheten på Fastighets- och gatukontorets fastighetsavdelning. Ditt huvudansvar kommer vara att upprätta olika typer av nyttjanderättsavtal, samt att se över och hantera redan befintliga avtal genom förhandling och omförhandling utifrån ett strategiskt markägarperspektiv. I huvudsak kommer tjänsten vara fokuserad på arbete med arrendeavtal. I din roll som avtalsförvaltare arbetar du självständigt med att driva dina processer framåt, där det även kan ingå utredningsarbete i olika frågor, så som avstämning mot översikts- och detaljplaner, avtalsjuridiska frågor, samt enklare fastighetsvärdering och prissättning. Som medarbetare på markavtalsenheten kommer du även bli delaktig i det kontinuerliga utvecklingsarbetet på enheten och det är viktigt att du också vill vara engagerad i detta! Din arbetsroll kommer att vara bred, spännande och dina kontaktytor många - både internt och externt! Kvalifikationer: För tjänsten krävs det att du innehar en utbildning om minst 180 högskolepoäng inom fastighetsföretagande, lantmäteri eller juridik alternativt besitter utbildningsmeriter och erfarenhet, som vi bedömer som likvärdigt kvalificerande. Det är meriterande om du redan innehar god yrkeserfarenhet inom arrenderätt och det är likaså meriterande om du sedan tidigare besitter förhandlingsvana, samt har några års relevant arbetslivserfarenhet inom fastighets- eller markförvaltning, där du exempelvis har arbetat med avtalsskrivning, analys- och utredningsarbete och fastighetsvärdering, Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift är nödvändigt för att kunna utföra tjänsten. Som person är du driven och har lätt för att se helheten. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ baserade på gott omdöme. Då du kommer att ha en mängd externa såväl som interna kontakter, är det viktigt att du är öppen och tydlig i ditt sätt att kommunicera, samt har god förmåga att arbeta tillsammans med andra. För oss är det också viktigt att du har ett genuint intresse för samhällsplanering, fastighetsekonomi och utveckling av processer. Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen: Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad. Fastighets- och gatukontoret äger, utvecklar och förvaltar stadens mark. Tillsammans med Malmöborna och stadens näringsliv skapar vi ett gott stadsliv. Vi arbetar med allt från att fylla staden med evenemang till att bygga ut staden, utveckla trafiksystemen, förvalta odlingslotter och värna om våra natur- och rekreationsområden. Vi är drygt 500 medarbetare med vitt skilda kompetenser, som samarbetar och hjälper varandra i en miljö som präglas av kunnighet, dynamik, föränderlighet och kreativitet! Fastighetsavdelningen, som är stadens fastighetsägare, köper, förvaltar, upplåter och säljer mark, samt vissa byggnader. Markavtalsenheten är en del av fastighetsavdelningen och förvaltar cirka 4500 nyttjanderättsavtal. I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi tycker vi har Sveriges viktigaste jobb! Här finns framtidens arbetsplats och här gör vi skillnad genom att skapa en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Läs mer om Malmö stad som arbetsgivare här www.malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Förvaltare – Karlberg

Fortifikationsverket söker en förvaltare till vårt förvaltningsområde för övriga fastigheter med placeringsort Karlberg. Vill du arbeta med ett spännande fastighetsbestånd och ha en bred roll med stort ansvar i en tjänst med viktig samhällsfunktion är du välkommen med din ansökan! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – bidra till Sveriges försvarsförmåga Region öst verksamhet bedrivs i Stockholms och Gotlands län, här arbetar ca 120 personer med våra fastigheter. Regionen befinner sig i en kraftig tillväxt och nu söker vi en förvaltare som ansvarar för fastighetsbeståndets utveckling och förädling samt kundkontakter inom förvaltningsområdet. I rollen ingår förvaltning av upplåtelse- och hyresavtal, upprättande av fastighetsplaner samt att styra och följa upp fastighetsbeståndets status och dess utveckling. Du arbetar även med planering och genomförande av drift-, underhållsåtgärder samt ägarrelaterade investeringar. Det ingår även att ansvara för att utveckla beståndet av fastigheter och anläggningar inom förvaltningsområdet. Du har ett nära samarbete med fastighetsingenjörer och aktuella driftområden avseende utförandet av underhålls-och drifttjänster samt ansvarar för våra upplåtelseavtal och är därför den som möter våra lokala kunder. Du har även ansvar för egenkontroll och ekonomi inom ramen för tilldelat förvaltningsansvar och ansvarar för att gällande lagar, föreskrifter för säkerhet, miljö och arbetsmiljö efterföljs. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom bygg eller fastighet, exempelvis högskoleutbildning eller yrkesutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver också ha arbetslivserfarenhet av fastighetsförvaltning eller byggbranschen. Du har även goda kunskaper i fastighetsekonomi. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, i administrativa IT-system samt har körkort lägst klass B. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet som exempelvis förvaltare eller fastighetschef. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att beställa arbeten inom bygg och anläggning, av arbete med underhållsplaner samt kunskap om byggprocessens alla delar. Har du tidigare arbetat med förvaltning hos en statlig myndighet eller har erfarenhet från Försvarsmaktens organisation eller har kunskaper om LOU är även det till din fördel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. I urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester med stöd av extern leverantör. Som förvaltare på Fortifikationsverket skapar du förutsättningar för dina medarbetare, därför behöver vi dig som är strukturerad, analytisk, intresserad av omvärldsbevakning samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Att ha goda ledaregenskaper, sätta sig in i andras situation, lyssna, förstå och visa hänsyn kommer naturligt för dig likväl som att du är trygg i dig själv. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 5 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta fastighetschef Peter Lindmark 010-44 44 129 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, telefon 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Förvaltare - Kungsängen

Fortifikationsverket söker en förvaltare till vårt förvaltningsområde Kungsängen. Vill du arbeta med ett spännande fastighetsbestånd och ha en bred roll med stort ansvar i en tjänst med viktig samhällsfunktion är du välkommen med din ansökan! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – bidra till Sveriges försvarsförmåga Region öst verksamhet bedrivs i Stockholms och Gotlands län, här arbetar ca 120 personer med våra fastigheter. Regionen befinner sig i en kraftig tillväxt och nu söker vi en förvaltare som ansvarar för fastighetsbeståndets utveckling och förädling samt kundkontakter inom förvaltningsområdet. I rollen ingår förvaltning av upplåtelse- och hyresavtal, upprättande av fastighetsplaner samt att styra och följa upp fastighetsbeståndets status och dess utveckling. Du arbetar även med planering och genomförande av drift-, underhållsåtgärder samt ägarrelaterade investeringar. Det ingår även att ansvara för att utveckla beståndet av fastigheter och anläggningar inom förvaltningsområdet. Du har ett nära samarbete med fastighetsingenjörer och aktuella driftområden avseende utförandet av underhålls-och drifttjänster samt ansvarar för våra upplåtelseavtal och är därför den som möter våra lokala kunder. Du har även ansvar för egenkontroll och ekonomi inom ramen för tilldelat förvaltningsansvar och ansvarar för att gällande lagar, föreskrifter för säkerhet, miljö och arbetsmiljö efterföljs. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom bygg eller fastighet, exempelvis högskoleutbildning eller yrkesutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver också ha arbetslivserfarenhet av fastighetsförvaltning eller byggbranschen. Du har även goda kunskaper i fastighetsekonomi. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, i administrativa IT-system samt har körkort lägst klass B. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet som exempelvis förvaltare eller fastighetschef. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att beställa arbeten inom bygg och anläggning, av arbete med underhållsplaner samt kunskap om byggprocessens alla delar. Har du tidigare arbetat med förvaltning hos en statlig myndighet eller har erfarenhet från Försvarsmaktens organisation eller har kunskaper om LOU är även det till din fördel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. I urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester med stöd av extern leverantör. Som förvaltare på Fortifikationsverket skapar du förutsättningar för dina medarbetare, därför behöver vi dig som är strukturerad, analytisk, intresserad av omvärldsbevakning samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Att ha goda ledaregenskaper, sätta sig in i andras situation, lyssna, förstå och visa hänsyn kommer naturligt för dig likväl som att du är trygg i dig själv. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 5 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta fastighetschef Peter Lindmark 010-44 44 129 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, telefon 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024