Fastighetsingenjör
Sök bland 17 lediga jobb som Fastighetsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!
För kunds räkning söker vi just nu en erfaren person inom VVS-konstruktion och handläggning.Vår kund är ett konsultbolag som erbjuder tjänster inom VVS-projektering, projektledning och installationssamordning. Sedan 2008 har de bidragit med sin kompetens inom främst fastighetsprojekt. Idag är de 13 engagerade medarbetare som är verksamma i Stockholmsområdet och utgår från deras trivsamma kontor i Sollentuna. Utöver goda möjligheter för dig att växa tillsammans med bolaget erbjuder de även gemensamma träningspass på arbetstid, generöst friskvårdsbidrag, tjänstebil och arbetsplatsanpassning vid hemarbete. Karriärprogrammet – vi hjälper dig att bli framtidens medarbetare I samarbete med vår kund erbjuder Envoke Talent Karriärprogrammet: En onboardingupplevelse som är skräddarsydd utifrån din unika karriär. Under nio månader får du ta del av coachning för att förfinadina mjuka värden, samtidigt som vi erbjuder onlineutbildningar i tekniska färdigheter. Allt för att ge dig tidatt utvecklas inom områden som du brinner för, ochstötta din utveckling på en arbetsmarknad som snabbt förändras. Vad innebär rollen? Som VVS-konsult hos vår kund projekterar du tekniska lösningar inom VVS för olika typer av byggprojekt. Du tar fram ritningar, systemlösningar och kalkyler för värme-, ventilations-, och sanitetsanläggningar, utför beräkningar och dimensioneringar för VVS-system samt upprättar tekniska beskrivningar, materiallistor och rapporter som krävs för projektets genomförande. Du är ansvarig handläggare för olika VVS-projekt, från förstudie till färdigställande, och driver självständigt kundkontakten i dina projekt. Arbetet sker huvudsakligen från kundens kontor i Sollentuna, med möjlighet till hybridarbete när du hunnit bli varm i kläderna på din nya arbetsplats. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha: En relevant eftergymnasial utbildning Minst 3 års erfarenhet i rollen som VVS-konstruktör och/eller VVS-handläggare Erfarenhet av både rör- och ventilationsprojekt God vana av AutoCAD med applikationen MagiCAD Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Det är meriterande om du har: Erfarenhet av styr- och övervakning God vana av Revit Vidare ser vi att du en social och öppen person som både trivs med och drivs av att jobba som konsult, där du levererar enligt uppsatta mål och verkar för att bygga långsiktiga samarbeten. Du delar gärna med dig av din kunskap till dina kollegor inom områden där du ser att vår kund kan bli ännu bättre. Om du har läst så här långt är chansen stor att du är rätt person för rollen. Vi ser fram emot din ansökan! Så här ser rekryteringsprocessen ut: Vi ser över hur din ansökan matchar mot rollen du sökt Matchar du profilen? Då är nästa steg en intervju med oss på Envoke Talent Intervju med rekryterande chef hos vår kund Referenstagning genom Envoke Talent Rätt match? Grattis till nya jobbet! Om du får besked att det inte var rätt match denna gång så sparar vi gärna dina uppgifter och presenterar andra tjänster som matchar din profil. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling. Fastighetsområde Stockholms slott förvaltar cirka 114 000 kvm BRA, vilket omfattar bland annat Kungliga slottet i Stockholm, Drottningholms slott med omgivningar, Kungliga hovstallet samt Hovförvaltningens hus vid Slottsbacken. Merparten av lokalerna brukas av Kungliga Hovstaterna. Bland hyresgästerna finns även bostadshyresgäster, kommersiella hyresgäster samt publika verksamheter såsom museer. Vi är ca 20 medarbetare som arbetar på kontoren vid Stockholms slott samt Drottningholm. Hos oss erbjuds du en omväxlande roll med stort mått av eget ansvar. Du får arbeta med spännande fastigheter där olika lokala förutsättningar utmanar din kreativitet och problemlösningsförmåga. Din roll I rollen som teknisk förvaltare ansvarar du för underhållsprojekt i fastigheterna inom Stockholmslott, Hovstallet, Drottningholm och Svartsjö. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med projekt av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt. I ditt ansvar ligger att ta fram underhållsplaner, budgetera, planera, samordna och följa upp underhållsprojekten. Du deltar i verksamhetsplanering en och avropar tjänster enligt lagen om offentlig upphandling (LoU). Du rapporterar till fastighetsförvaltaren. Underhållsteamen består för tillfället av två förvaltare, fyra teknisk förvaltare, en teknikansvarig, två förvaltare kund samt en snickare. SFV:s byggnader har höga kulturhistoriska värden vilket kräver en noggrann och varsam hantering för att bevaras inför framtiden. De flesta underhållsarbeten görs i nära samarbete med antikvarisk kompetens, slottsarkitekter och interna specialister på SFV. För Drottningholm har vi också ett nära samarbete med Ståthållarämbetets medarbetare. Naturligtvis samarbetar du även med förvaltningsområdets kundförvaltare, andra tekniska förvaltare och vår driftorganisation. Modern funktionalitet, säkerhet, komfort och teknik är viktiga delar. Vi arbetar ständigt med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar. Din profil Krav för anställningen Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot något av områdena fastighetsförvaltning, projekt- och byggledning, arkitektur, eller kulturmiljö alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. För att passa i rollen behöver du ha flerårig erfarenhet av att leda byggprojekt samt en god helhetssyn av fastighetsförvaltning. Du behöver också ha erfarenhet från underhållsplanering och entreprenadupphandling, budgetering, verksamhetsplanering och uppföljning. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper såsom din förmåga att samarbeta och kommunicera både internt med kollegor och externt med hyresgäster, leverantörer med flera. Du behöver även vara strukturerad och socialt kompetent. Meriterande Erfarenhet av: * arbete med kulturmiljöfrågor, * arbete med skyddsobjekt, * kunskaper inom säkerhetsskydd. Mer information Befattningen är en visstidsanställning på ett år. Tillträde 1 december 2024 eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta både på Stockholms slott och Drottningholm. För frågor är du välkommen att kontakta rekryterande fastighetschef Daniel Biazzi tfn 010-478 70 91. Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se Innan ett beslut om anställning fattas kan en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) komma att genomföras. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Statens fastighetsverk verkar inom branscher som är exponerade mot olika risker för oegentligheter, i förbyggande syfte förekommer därför tjänster där lämplighetsprövning genomförs. Sista ansökningsdag är 2024-10-16 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Regionfastigheter Dalarna svarar för Region Dalarnas samlade fastighetsförvaltning. Vårt uppdrag är att till regionens verksamheter erbjuda lokaler och fastighetsanknuten service baserad på en hållbar samhällsutveckling. Vi förvaltar cirka 440 000 kvm lokaler samt hyr in externt ca 140 000 kvm. De största objekten är länets sjukhus, men vi förvaltar även folkhögskolor, vårdcentraler, resecentra m m i länets samtliga kommuner. Investeringstakten är cirka 600 mnkr årligen. Regionfastigheter är en beställarenhet och består idag av drygt 30 medarbetare med en mångfald av ansvarsområden representerade inom samhällsbyggnad. Nu söker vi en förvaltare till vårt mellersta distrikt. Fastighetsförvaltare, Regionfastigheter, Falun Arbetsuppgifter Som förvaltare hos oss blir du den huvudsakliga kundkontakten och den samordnande kraften för de fastigheter du ansvarar för. Din främsta uppgift är att underlätta för våra hyresgäster genom att erbjuda ändamålsenliga lokaler, samtidigt som du ansvarar för fastigheternas långsiktiga utveckling och lönsamhet. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att utveckla fastighetsutvecklingsplaner, genomföra fastighetsinvesteringar, upphandla fastighetsdrift samt planera underhåll och uthyrning. Till ditt stöd finns en kompetent och väl sammansvetsad organisation med tekniska förvaltare, projektledare, lokalplanerare och tekniska specialister. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som: har några års branscherfarenhet inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. har utbildning som civilingenjör eller högskoleingenjör alternativt annan för tjänsten relevant högskoleutbildning. Eftersom ansvarsområdet är brett är det en fördel med fördjupad kompetens inom något eller flera av områdena lokalförsörjning, kundrelationer, fastighetsekonomi och teknik. Du har god kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom området. Du är en god administratör och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet innehåller många kontakter med hyresgäster, fastighetsägare och leverantörer, vilket innebär att det ställs krav på din förmåga att vara lyhörd, förhandla och att göra långsiktiga avvägningar. Du är utåtriktad, har lätt för att skapa goda relationer och har god förmåga att arbeta självständigt. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Teknikenhet sydvästs verksamhet utförs i Skåne, Halland och delar av Västra Götaland, i den här rollen kommer du arbeta inom hela regionen med placeringsort Göteborg. Här arbetar sexton fastighetsingenjörer med utförande av underhåll, ägarrelaterade investeringar och tilläggstjänster. Vill du vara med på vår utvecklingsresa och arbeta som fastighetsingenjör hos oss är du välkommen med din ansökan! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – bidra till Sveriges försvarsförmåga Som fastighetsingenjör kommer du utifrån ett projektorienterat arbetssätt svara för och genomföra projekt och uppdrag inom främst teknikområdet. I projekten har du fullt ansvar för tidplan, budget och kvalitet inom beslutade ekonomiska ramar och tidsplaner. Du ansvarar för att genomförda projekt avslutas och överlämnas till drift och förvaltning, samt att relationshandlingar levereras till arkiv. I rollen ingår att arbeta med underhålls-, drift-, energi-, teknik och miljöfrågor. Våra förvaltare avropar fastighetsingenjörens stöd i tidiga skeden och du stödjer regionen med din sakkunnighet inom det byggnadstekniska-området. Vidare kommer du på uppdrag genomföra underhållsbesiktningar och leverera underlag till underhållsplaner. Du medverkar även vid upphandling och inköp av konsulter och entreprenörer. Resor i tjänsten förekommer med anledning av att vi har verksamhet i hela landet men sker till största del inom regionen. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inriktad på exempelvis samhällsbyggnad, väg- och vatten, bygg- och installationsteknik eller fastighetsförvaltning. Alternativt har du motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har några års yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen som exempelvis fastighetsingenjör, teknisk förvaltare eller projektledare. Du har hög säkerhetsmedvetenhet och goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god administrativ förmåga och god datavana i administrativa stödsystem. Du har goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem och du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Körkort lägst klass B är ett krav. Det är meriterande med utbildning och/ eller arbetslivserfarenhet av LOU/LUFS. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning inom fastighetsområdet eller kunskap och erfarenhet om Försvarsmakten. Har du även erfarenhet av arbete i säkerhetsklassad befattning eller av arbete med planering och genomförande av investeringsprojekt kopplat till bygg- och fastighetsbranschen, där du haft ansvar för tid, kostnad och funktion är det till din fördel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som fastighetsingenjör på Fortifikationsverket behöver vi dig som är strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 13 oktober 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande teknikchef Magnus Wall 010-44 45 306 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Teknikenhet sydvästs verksamhet utförs i Skåne, Halland och delar av Västra Götaland, i den här rollen kommer du arbeta inom hela regionen med placeringsort Halmstad. Här arbetar sexton fastighetsingenjörer med utförande av underhåll, ägarrelaterade investeringar och tilläggstjänster. Vill du vara med på vår utvecklingsresa och arbeta som fastighetsingenjör hos oss är du välkommen med din ansökan! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – bidra till Sveriges försvarsförmåga Som fastighetsingenjör kommer du utifrån ett projektorienterat arbetssätt svara för och genomföra projekt och uppdrag inom främst teknikområdet. I projekten har du fullt ansvar för tidplan, budget och kvalitet inom beslutade ekonomiska ramar och tidsplaner. Du ansvarar för att genomförda projekt avslutas och överlämnas till drift och förvaltning, samt att relationshandlingar levereras till arkiv. I rollen ingår att arbeta med underhålls-, drift-, energi-, teknik och miljöfrågor. Våra förvaltare avropar fastighetsingenjörens stöd i tidiga skeden och du stödjer regionen med din sakkunnighet inom det fastighetstekniska-området. Vidare kommer du på uppdrag genomföra underhållsbesiktningar och leverera underlag till underhållsplaner. Du medverkar även vid upphandling och inköp av konsulter och entreprenörer. Resor i tjänsten förekommer med anledning av att vi har verksamhet i hela landet men sker till största del inom regionen. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inriktad på exempelvis samhällsbyggnad, väg- och vatten, bygg- och installationsteknik eller fastighetsförvaltning. Alternativt har du motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har några års yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen som exempelvis fastighetsingenjör, teknisk förvaltare eller projektledare. Du har hög säkerhetsmedvetenhet och goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god administrativ förmåga och god datavana i administrativa stödsystem. Du har goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem och du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Körkort lägst klass B är ett krav. Det är meriterande med utbildning och/ eller arbetslivserfarenhet av LOU/LUFS. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning inom fastighetsområdet eller kunskap och erfarenhet om Försvarsmakten. Har du även erfarenhet av arbete i säkerhetsklassad befattning eller av arbete med planering och genomförande av investeringsprojekt kopplat till bygg- och fastighetsbranschen, där du haft ansvar för tid, kostnad och funktion är det till din fördel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som fastighetsingenjör på Fortifikationsverket behöver vi dig som är strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 15 oktober 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande teknikchef Magnus Wall 010-44 45 306 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Sveafastigheter ska vara Sveriges bästa bostadsbolag. Vi vill ha Sveriges nöjdaste hyresgäster, branschens mest nöjda medarbetare och landets mest hållbara fastigheter. Vi ska utöka vårt team i Region Mitt och du har din bas i Södertälje. Vill du vara med på en dynamisk resa framåt? Varmt välkommen till oss! Om tjänsten I denna roll kommer du vara en del i ett större sammanhang där du är sakkunnig för tekniska frågor inom bygg, installationer och mark. Du ansvarar för uppföljning och analys av energiförbrukning, föreslår och implementerar energibesparande åtgärder samt upprättar löpande energisparprogram för respektive fastighet. Du har även ansvar för att säkerställa att lagar, miljö-och myndighetskrav uppfylls. Exempel på arbetsuppgifter: Följa upp energianvändning i Mestro och redovisa till regionen Följa den tekniska utvecklingen och driva implementering av ny teknik i fastigheterna Vara à jour med lagar och förordningar samt bevaka energi- och byggutvecklingsfrågor Planera, upphandla och genomföra underhåll av byggnader och installationer, energieffektiviseringsprojekt mm. Identifiera, utvärdera och föreslå utveckling av regionens fastighetsportfölj Vara behjälplig med kalkyler samt lämna in underlag för driftbudget till förvaltarna. Din profil För att axla denna roll behöver du goda kunskaper om tekniska installationer i byggnader samt bygg- och marktekniska frågor. Du behöver ha konkret erfarenhet från teknisk drift av fastigheter och kännedom om upphandling av entreprenader samt förståelse om det regelverk som styr. Som person är du ansvarstagande, organiserad och har en god problemlösningsförmåga. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga och det krävs god samarbetsförmåga med kollegor, hyresgäster och leverantörer. Krav: YH-utbildning eller Högskole-/universitetsutbildning inom teknik med inriktning på fastigheter alt. arbetslivserfarenhet från branschen minimum 5 år. B-Körkort Hög IT-mognad Vi har fokus på digitalisering inom fastighetsteknik så kunskaper inom detta område eller bara enbart nyfiken på ny teknik främjas. Om rekryteringsprocessen Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer att gå igenom alla ansökningar löpande och det gör att tjänsten kan tillsättas snart. I vår rekryteringsprocess använder vi oss av intervjuer, intyg, referenstagning och bakgrundskontroll.
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av en av Sveriges bästa fastighetsförvaltning? Täby kommun söker nu en Teknisk förvaltare som har i uppdrag att effektivisera och optimera kommunens fastigheter. Som Teknisk förvaltare på Täby kommuns lokalenhet är det ditt uppdrag att kommunens fastigheter och upphandlade fastighetsdrift håller en hög affärsmässig och energioptimerad standard. Du kommer även att ansvara för proaktiv omvärldsbevakning inom angränsande lagstiftning och myndighetskrav. Du driver utvecklingsfrågor och samordning av det tekniska arbetet inom enheten samt deltar även i arbetet med större investeringar gällande ROT, energi och nyproduktion. Du ingår i enheten för lokalförvaltning som utgörs av fastighetsförvaltare, två tekniska förvaltare biträdande förvaltare och två säkerhetsspecialister. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kan komma att genomföras innan anställning. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer samtidigt som befintliga områden vidareutvecklas och förvaltas. Tillsammans med oss är du med och skapar en hållbar kommun för framtiden. Vi söker dig som vill vara med på vår spännande resa framåt! Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-10-08 men urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linnea Holmström, [email protected] Ansvarsområden Som Teknisk förvaltare på Täby Kommun kommer du i huvudsak att ha följande arbetsuppgifter: Uppföljning och styrning av kommunens upphandlade driftentreprenörer enligt avtal Uppföljning av media- och energibudget Styrning och kravställning av nya energibesparingsåtgärder Underhållsplanering avseende tekniska installationer Uppdatering och datasäkring av kommunens system för fastighetsförvaltning (LEB) gällande media och PU Granska och avropa offererade arbeten Delta i projekt gällande ROT, energieffektivisering och nyproduktion Omvärldsbevakning avseende ny teknik och lagstiftning inom området fastighetstekniska installationer Kvalifikationer Som teknisk förvaltare söker vi dig med: Eftergymnasial utbildning inom området eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av en liknande roll som teknisk förvaltare eller driftingenjör God förståelse för förvaltnings- och driftsprocesser samt fastighetsekonomi Erfarenhet av energioptimering Kunskaper i angränsande lagstiftning Flytande svenska i tal och skrift Det är meriterande om du som teknisk förvaltare också har: Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation Erfarenhet av LOU och upphandling Erfarenhet av avtalsförvaltning som AFF eller motsvarande avtalsformer För att du ska trivas i rollen som teknisk förvaltare letar vi efter dig som är prestigelös och trivs bra med att arbeta i ett team som präglas av samverkan och gemenskap. Du har lätt för att kommunicera med andra och att lyfta blicken för att se helheten samt har en drivkraft för att slutföra uppdrag. Du har ett stort tekniskt intresse och är trygg i varierande tekniska miljöer. Du delar gärna med dig av dina kunskaper för att lyfta den samlade kompetensen hos gruppen. Om företaget Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Här växer nya stadsdelar fram, såsom Roslags-Näsby, Täby park och Arninge-Ullna. Genom bostäder, parker, stora visioner och omfattande planprocesser skapar vi levande stadsdelar med människan i centrum. För oss är hållbarhet en naturlig del av livet. Därför prioriterar vi gröna miljöer, hållbara transporter och möten mellan människor. Täby har ett attraktivt läge med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Region Sörmland med placering i Nyköping, Katrineholm eller i Eskilstuna Om oss Fastighetsservice ansvarar för större delen av Region Sörmlands fastighetsbestånd med huvuduppgift att vårda fastigheterna och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. I Fastighetsservice ansvar ingår förvaltning, drift och projektgenomförande kring ny-, till- och ombyggnationer av fastigheterna. Den totala omfattningen är på ungefär 500 000 m². Enheten för fastighetsdrift är en av fyra enheter inom fastighetsservice där fastighetsdrift bl.a. har ansvaret för tillsyn och skötsel, felavhjälpande åtgärder samt tekniskt verksamhetsanknutna tjänster och utförande av beställningsarbeten kopplat till fastigheterna. Fastighetsservice uppgift är att vara en strategisk fastighetsägare som på ett rationellt och effektivt sätt tillhandahåller ändamålsenliga lokaler för Region Sörmlands olika verksamheter, samt att förvalta egendomen på ett sätt som bevarar värdet över tid. Dina arbetsuppgifter Den enhetschef för fastighetsdrift som vi nu söker kommer leda en verksamhet med nära 60 medarbetare på 3 orter. I din roll ingår medarbetaransvar för 3 gruppchefer. I arbetet ingår att planera, organisera och följa upp det dagliga arbetet och att det följer gällande lagar, förordningar, rutiner samt regionens policys. Du är van att prioritera och fatta egna beslut och har ett budget-, verksamhets- och personalansvar för enheten. I tjänsten ingår olika delegerade ansvarsområden, som exempel elanläggningsansvarig enligt SS-EN 50 110-1 som sedan vidaredelegeras. Som en av fyra enhetschefer bär du en strategisk roll och arbetar tätt tillsammans med de tre enhetscheferna inom fastighetsservice samt övriga chefer inom regionen. Enhetschef fastighetsdrift är en del av fastighetsservice ledningsgrupp och rapportera direkt till verksamhetschef. Din kompetens Som ledare krävs att du kan utveckla och motivera medarbetare i såväl vardag som förändringsprocesser. Du som söker ska ha ett engagemang, lyhördhet och god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann, strukturerad och har en analytisk förmåga. För att lyckas i arbetet behöver du kunna arbeta självständigt och ta egna beslut, men även kunna samarbeta med andra. Du som söker tjänsten ska ha: • Ingenjörsutbildning/ högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande utbildning/kompetens som vi bedömer som likvärdig. • Har tidigare ledarerfarenhet. • B-körkort. Det är meriterande om du: • Arbetat med komplexa fastigheter med avancerade tekniska installationer till exempel sjukhus. • Har arbetat i en fastighetsdatabas till exempel Faciliate. • Flera års erfarenhet av teknisk förvaltning av fastigheter främst avseende installationer och drift (driftoptimering/värme/ventilation). Vidare är du en god kommunikatör både i tal och skrift, och är kundorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Eskilstuna, Katrineholm eller i Nyköping. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef fastighetsservice Magnus Andersson, 070 – 655 74 85. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på fastighetsservice! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-10-13. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Region Sörmland med placering i Nyköping, Katrineholm eller i Eskilstuna Om oss Fastighetsservice ansvarar för större delen av Region Sörmlands fastighetsbestånd med huvuduppgift att vårda fastigheterna och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. I Fastighetsservice ansvar ingår förvaltning, drift och projektgenomförande kring ny-, till- och ombyggnationer av fastigheterna. Den totala omfattningen är på ungefär 500 000 m². Enheten för fastighetsdrift är en av fyra enheter inom fastighetsservice där fastighetsdrift bl.a. har ansvaret för tillsyn och skötsel, felavhjälpande åtgärder samt tekniskt verksamhetsanknutna tjänster och utförande av beställningsarbeten kopplat till fastigheterna. Fastighetsservice uppgift är att vara en strategisk fastighetsägare som på ett rationellt och effektivt sätt tillhandahåller ändamålsenliga lokaler för Region Sörmlands olika verksamheter, samt att förvalta egendomen på ett sätt som bevarar värdet över tid. Dina arbetsuppgifter Den enhetschef för fastighetsdrift som vi nu söker kommer leda en verksamhet med nära 60 medarbetare på 3 orter. I din roll ingår medarbetaransvar för 3 gruppchefer. I arbetet ingår att planera, organisera och följa upp det dagliga arbetet och att det följer gällande lagar, förordningar, rutiner samt regionens policys. Du är van att prioritera och fatta egna beslut och har ett budget-, verksamhets- och personalansvar för enheten. I tjänsten ingår olika delegerade ansvarsområden, som exempel elanläggningsansvarig enligt SS-EN 50 110-1 som sedan vidaredelegeras. Som en av fyra enhetschefer bär du en strategisk roll och arbetar tätt tillsammans med de tre enhetscheferna inom fastighetsservice samt övriga chefer inom regionen. Enhetschef fastighetsdrift är en del av fastighetsservice ledningsgrupp och rapportera direkt till verksamhetschef. Din kompetens Som ledare krävs att du kan utveckla och motivera medarbetare i såväl vardag som förändringsprocesser. Du som söker ska ha ett engagemang, lyhördhet och god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann, strukturerad och har en analytisk förmåga. För att lyckas i arbetet behöver du kunna arbeta självständigt och ta egna beslut, men även kunna samarbeta med andra. Du som söker tjänsten ska ha: • Ingenjörsutbildning/ högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande utbildning/kompetens som vi bedömer som likvärdig. • Har tidigare ledarerfarenhet. • B-körkort. Det är meriterande om du: • Arbetat med komplexa fastigheter med avancerade tekniska installationer till exempel sjukhus. • Har arbetat i en fastighetsdatabas till exempel Faciliate. • Flera års erfarenhet av teknisk förvaltning av fastigheter främst avseende installationer och drift (driftoptimering/värme/ventilation). Vidare är du en god kommunikatör både i tal och skrift, och är kundorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Eskilstuna, Katrineholm eller i Nyköping. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef fastighetsservice Magnus Andersson, 070 – 655 74 85. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på fastighetsservice! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-10-13. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Region Sörmland med placering i Nyköping, Katrineholm eller i Eskilstuna Om oss Fastighetsservice ansvarar för större delen av Region Sörmlands fastighetsbestånd med huvuduppgift att vårda fastigheterna och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. I Fastighetsservice ansvar ingår förvaltning, drift och projektgenomförande kring ny-, till- och ombyggnationer av fastigheterna. Den totala omfattningen är på ungefär 500 000 m². Enheten för fastighetsdrift är en av fyra enheter inom fastighetsservice där fastighetsdrift bl.a. har ansvaret för tillsyn och skötsel, felavhjälpande åtgärder samt tekniskt verksamhetsanknutna tjänster och utförande av beställningsarbeten kopplat till fastigheterna. Fastighetsservice uppgift är att vara en strategisk fastighetsägare som på ett rationellt och effektivt sätt tillhandahåller ändamålsenliga lokaler för Region Sörmlands olika verksamheter, samt att förvalta egendomen på ett sätt som bevarar värdet över tid. Dina arbetsuppgifter Den enhetschef för fastighetsdrift som vi nu söker kommer leda en verksamhet med nära 60 medarbetare på 3 orter. I din roll ingår medarbetaransvar för 3 gruppchefer. I arbetet ingår att planera, organisera och följa upp det dagliga arbetet och att det följer gällande lagar, förordningar, rutiner samt regionens policys. Du är van att prioritera och fatta egna beslut och har ett budget-, verksamhets- och personalansvar för enheten. I tjänsten ingår olika delegerade ansvarsområden, som exempel elanläggningsansvarig enligt SS-EN 50 110-1 som sedan vidaredelegeras. Som en av fyra enhetschefer bär du en strategisk roll och arbetar tätt tillsammans med de tre enhetscheferna inom fastighetsservice samt övriga chefer inom regionen. Enhetschef fastighetsdrift är en del av fastighetsservice ledningsgrupp och rapportera direkt till verksamhetschef. Din kompetens Som ledare krävs att du kan utveckla och motivera medarbetare i såväl vardag som förändringsprocesser. Du som söker ska ha ett engagemang, lyhördhet och god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann, strukturerad och har en analytisk förmåga. För att lyckas i arbetet behöver du kunna arbeta självständigt och ta egna beslut, men även kunna samarbeta med andra. Du som söker tjänsten ska ha: • Ingenjörsutbildning/ högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande utbildning/kompetens som vi bedömer som likvärdig. • Har tidigare ledarerfarenhet. • B-körkort. Det är meriterande om du: • Arbetat med komplexa fastigheter med avancerade tekniska installationer till exempel sjukhus. • Har arbetat i en fastighetsdatabas till exempel Faciliate. • Flera års erfarenhet av teknisk förvaltning av fastigheter främst avseende installationer och drift (driftoptimering/värme/ventilation). Vidare är du en god kommunikatör både i tal och skrift, och är kundorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Eskilstuna, Katrineholm eller i Nyköping. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef fastighetsservice Magnus Andersson, 070 – 655 74 85. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på fastighetsservice! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-10-13. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Visar 1 till 10 av 17 jobb