Finansiell controller

Sök bland 64 lediga jobb som Finansiell controller och börja ditt nya yrkesliv idag!

Financial Controller
Servistore AB
Controller

Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 tjänsten Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi närmare 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i Europa att erbjuda digital försäljning med tillträde till tjänsten på en gång. Din roll I rollen som Financial Controller är ditt uppdrag att analysera företagets finansiella data och säkerställa att verksamheten följer uppsatta mål. Du ansvarar för att tolka siffrorna från verksamheten och omsätta dem till insikter och underlag som hjälper oss fatta rätt beslut. Du kommer också att kunna påverka innehåll och arbetssätt i rollen som är en helt ny roll i företaget. Huvudsakliga ansvarsområden i rollen: Finansiell analys och uppföljning Rapportering och beslutsstöd Redovisning och revision (i samverkan med redovisningsekonom) System, processer och automatisering inom det finansiella området Samverkan med andra avdelningar där du bidrar med finansiell information Du rapporterar till VD och samverkar med såväl redovisningsekonom som övriga funktioner i verksamheten. Du har en nyckelroll för att vi ska ha en effektiv rapportering till våra internationella ägare. Rollen är ny och passar dig som trivs i en miljö där tillväxt och utveckling står i fokus samtidigt som vi arbetar standardiserat och skapar struktur. Som Financial Controller kommer du att komma in just när vi är i starten av en ny fas där du är delaktig i att säkerställa en effektiv framdrift. Din profil Vi tror att du som uppskattar att självständigt driva på ditt arbete och ta stort ansvar kommer att känna dig hemma hos oss. Du är nyfiken, initiativrik och van att tänka både operativt och strategiskt. Med ett analytiskt förhållningssätt och ett öga för detaljer ser du samband i siffrorna - men också möjligheter i helheten. Du gillar att skapa struktur där det saknas, och får energi av att arbeta i en miljö där mycket händer och där ditt bidrag har stor effekt på verksamheten. För att lyckas i rollen tror vi också att du är trygg i din kompetens, kommunikativ i ditt sätt och trivs med att samarbeta nära både ledning och andra delar av verksamheten. Vi ser att du har: Ekonomexamen eller motsvarande utbildning Minst 5 års erfarenhet av redovisning och finansiell analys Är van att arbeta med rapportering till investerare, gärna inom venture capital/ private equity Har god kunskap om nyckeltal som burn rate, ARR, CAC och LTV Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem Internationell erfarenhet är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Varför Servistore? I det skede Servistore är i just nu möts du av en unik kombination av entreprenörsdriv och "big league". Vi har nyligen fått in ägare i form av en av världens största VC-firmor och målet är att ta Servistore från medelstor till störst. Du som financial controller har därmed en verklig utmaning framför dig där du har all möjlighet att både bidra och utvecklas! Entreprenörsandan lever kvar på det sättet att allas idéer spelar roll för utfallet. Vi är dessutom ett litet team sett till våra mål om att bli största aktören i Sverige. Du får vara med och bygga strukturer, samtidigt som du har ett tydligt mandat och stöd från ledningen. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

13 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Business Financial Controller

HVDC (High Voltage Direct Current) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures, and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. For the HVDC Finance team in Ludvika, Sweden, we are now searching for you who have previous experience as a Business Controller and want to join us on our exciting journey ahead! As a Business Financial Controller at HVDC, you will act as a financial business partner to various business managers. Effective collaboration & working with local controlling teams to optimize financial performance will be the center of attention in your daily job. You will also support effective business decisions by monitoring, controlling, analyzing, and interpreting financial data to evaluate various business alternatives and recommend appropriate business solutions. These tasks require you to be a driven person with an ability to effectively apply your knowledge & skills into practice. Your responsibilities also include recommending and implementing initiatives to improve productivity, reduce costs and increase efficiencies, as well as to evaluate various business plans and support in building scenarios and recommend suitable action. Therefore, we ideally see that you have knowledge and good amount of working experience from related tasks in a previous roles, i.e. factory controller/business controller/controller within manufacturing companies. We hope that you believe in lifelong learning and that you are not afraid of stepping in as the leader to drive the team forward, as well as to coach, mentor, share knowledge, and learn from your colleagues. Does this seem interesting to you? Don’t hesitate to apply! Your Responsibilities Manage business planning and forecasting, lead the financials and ensuring reconciliation of the forecast with project execution plans, and serve as interface to business managers. Assess financial impacts, develop scenarios, and offer strategic recommendations based on thorough financial analysis. Drive cost structure, effective function controlling and propose suitable business model. Drive various initiatives to improve productivity and cost efficiency and provide insight and analysis to support the decision-making. Lead annual budget creation, hourly rate updates, and ensure accurate, timely financial reporting as per guidelines. Monitor progress across business operations, delivering in-depth insights and analysis to support informed decision-making at all levels of the organization. Take charge of optimizing cost structures and improving line function controls, focusing on enhancing overall productivity and efficiency. Address under-absorption issues and take proactive corrective actions and develop and implement internal controls, manage audits, and improve operations. Your Background Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Business Admnistration, or related area. Several years of relevant business controlling, factory controlling experience or similar. Several years of experience in Factory controlling including Inventory and capex management. Exceptional analytical decision making and planning skills and structured way of working. Good working knowledge of SAP S4 Hanna financial module and excellent skills in Excel. English, both written and spoken, is required. Swedish and/or other languages are considered an advantage. Self-motivated, goal-orientated, and driven person with an ambition to learn and develop, capable of working both alone and as part of a team. Additional Information This role can be based in either Ludvika or Västerås, Sweden. We are looking for two new colleagues with the right mindset to join our team. Don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements, we want to learn more about you and how you can contribute to the team. Applications will be reviewed on an ongoing basis and the position can be filled during the advertisement period. Recruiting manager Ritesh Rai, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, + 46 107 38 29 86; Ledarna: Christer Fridlund, + 46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107 38 21 85. Any other questions can be directed to Talent Partner [email protected]

12 juni 2025
Sista ansökan:
8 december 2025
Driven senior controller

Har du erfarenhet av att arbeta verksamhetsnära som controller samt älskar utmaningar och variation? Brinner du för BI och vill arbeta i en miljö som strävar efter att utveckla modernare arbetssätt? Då kan du läsa vidare. Vi söker nu drivna controllers till Karolinska Universitetssjukhuset som vill arbeta när verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan! Du erbjuds Vi erbjuder ett utmanande och utvecklande arbete med goda förmåner och trevliga kollegor där du bidrar till en samhällsviktig funktion. Karolinska har verksamhet både i Huddinge och Solna. Då arbetet är verksamhetsnära förväntas du vara tillgänglig i Solna alternativt Huddinge. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Ekonomi och Inköp ansvarar för ekonomistyrning samt utveckling och förvaltning av våra ekonomiprocesser såsom ekonomisk planering, uppföljning, självkostnader och kostnad per patient. Här kommer du i rollen som Financial controller att arbeta verksamhetsnära med fokus på trender, målstyrning och nyckeltal. Du kommer vara en del av ett team som tillsammans verkar för att förbättra, förenkla och förtydliga den finansiella analysen och som säkerställer att stödet till verksamheten utförs effektivt och med hög kvalitet. Du kommer att ansvara för att hålla ihop uppföljningen av produktion, intäkter och kostnader och säkra leveranser till verksamheter du arbetar med. I rollen ingår nära samarbete med flera andra enheter inom sjukhuset. Vår vision är vara ett professionellt stöd som gör det möjligt för Karolinska att uppnå sin vision att bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Vårt arbete utgår från sjukhusets övergripande strategier och vi arbetar utifrån sjukhusets värderingar Ansvar, Helhetssyn och Medmänsklighet. Rollen inkluderar: Genom datadriven analys stödja, utmana och vara bollplank till chefer i den vårdnära verksamheten på ett av världens främsta sjukhus Med hög ambitionsnivå och driv, bidra till att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra sjukhusets ekonomiprocesser Att pedagogiskt presentera och rapportera finansiella analyser och trender, samt uppföljning av nyckeltal och mål Vi söker dig som Vi söker dig som är ansvarstagande och självgående med ett starkt driv att förenkla och förtydliga samt ta leveranserna i mål med högsta kvalitet. Då rollen har många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att bygga goda relationer och har god kommunikativ förmåga. Du kan på ett professionellt men enkelt och tydligt sätt förmedla finansiell information. I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och analytisk samt har förståelse för detaljerna men framför allt har du förmågan att prioritera det som är viktigt och kan se samband ur ett större perspektiv. Rollen ställer höga krav på kunskaper inom datadriven analys. För att lyckas i rollen krävs mycket goda kunskaper inom Excel och en förmåga att snabbt sätta sig in stödjande analysverktyg. Erfarenhet av Tableau är starkt meriterande. Då det finns möjligheter att utvecklas och ta sig an större ansvarsområden såsom Kundansvarig controller som agerar teamleader så ser vi gärna att du är driven och vill utvecklas. Kvalifikationer Krav: Minst sju till tio års erfarenhet av kvalificerat analys- och controllerarbete med god förståelse för trender och nyckeltal och kan täcka in dessa utifrån flera dimensioner Universitets- eller högskoleutbildning (master- eller magisterexamen) inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig, exempelvis industriell ekonomi Avancerade Excelkunskaper Flytande i svenska i tal och skrift God redovisningskompetens  Meriterande: Erfarenhet av BI-verktyg så som Tableau, Power-BI, Qlik etc Erfarenhet av att leda och utveckla team Tidigare erfarenhet av sjukvården inom Region Stockholm eller region Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. I vår rekryteringsprocess kan vi komma att använda oss av Assessios tester MAP och Matrigma. MAP är ett personlighetstest och Matrigma är ett icke-verbalt begåvningstest och båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser och syftet är att göra vår urvalsprocess kvalitetssäker och transparent. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!

11 juni 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025
Financial Controller till framtida uppdrag

Har du tidigare erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling? Vi på Adecco söker nu Financial Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. Om tjänsten Som Financial Controller kan arbetsuppgifterna variera beroende på vilket företag det gäller. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att driva den månatliga ekonomiska uppföljningen. Dina ansvarsområden kan bland annat innefatta rapportering inom koncernen, analysarbete, förberedning och framtagning av nyckeltal relaterade till konsolidering och rapportering. Du kommer att ha flera kontaktytor inom organisationen. I din roll som Financial Controller kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde. • Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor. • Ha en aktiv roll vid bokslut, budget och forecasts. • Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer. • Supportera vid interna och externa revisioner. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenhet av arbete som Financial Controller. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och har goda kunskaper i Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta i SAP ses som meriterande. Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov. Vidare har du en god förståelse för redovisningsregler och finansiella processer. Viktigt för tjänsten är att: • Du har en högskoleexamen inom ekonomi. • Erfarenhet som financial controller. • Mycket goda kunskaper i Excel. • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Financial Controller Skellefteå

Rekryteringsgruppen söker en Financial Controller för kunds räkning! Om rollen: I rollen som Financial Controller kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team av tre personer som leds av redovisningschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och kommer att bestå i allt från finansiell redovisning och kontroll till kommersiell ekonomi och projektledning. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor inom koncernen samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget, som exempelvis försäljningsansvariga i våra affärsenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Redovisning Koordination av outsourcad reskontra Månads- och årsbokslut Intern och extern rapportering Budget- och prognosarbete Uppföljning och analyser Projektarbete Vidareutveckla och förbättra processer och rutiner Kvalifikationer: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat självständigt med månads- och årsbokslut samt ekonomiska analyser och uppföljning. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och har du arbetat i SAP så är det meriterande. Som person är du strukturerad och trivs med att arbeta tydligt efter en årsklocka och hålla deadlines. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är samarbetsorienterad och en lagspelare som ställer upp för dina kollegor. Din analytiska förmåga gör att du kan se helheten och identifiera avvikelser och mönster i data. Vidare är du flexibel och kan arbeta i dynamiska miljöer. Kunden erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter Inblick i samtliga delar av ekonomifunktionen Stark teamkänsla Möjlighet till hybridarbete Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Arbetstiderna är 08-17 med möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är en heltidsanställning. Detta är en direktrekrytering där man blir anställd av kundföretaget och tjänsten finns i Byske, Skellefteå. Ansök endast via Teamtailor. Tjänsten tillsätts omgående och intervjuer sker löpande. Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, löneansvarig, financial controller, ekonomipersonal  Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Tidaholms Energi söker ekonomiansvarig

Tidaholms Energi AB är moderbolag i koncernen där även Tidaholms Bostad och Tidaholms Elnät ingår. Vi driver verksamhet inom fjärrvärme, elnät, elhandel, stadsnät och bostäder. Vi arbetar för att göra det attraktivt och hållbart att leva i Tidaholm. Energibranschen är en av de mest spännande branscherna på arbetsmarknaden och står just nu inför stora möjligheter inom digitalisering, ny teknik, klimatomställning och förändrade kundbehov. För oss på Tidaholms Energi är det en chans att få bidra till energiomställningen och utveckla framtidens tjänster. Vi är måna om att vår personal mår bra och trivs på jobbet. Vi uppmuntrar utveckling och stort eget ansvar. Vi vet att gemenskap bidrar till arbetsglädje och är en nyckel till att göra ett bra jobb. Din roll Som ekonomiansvarig hos oss på Tidaholms Energi AB kommer du att stödja vårt ledningsteam och arbeta med att utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar tätt med ledningen i en dynamisk bransch, med möjlighet att forma rollen efter dina styrkor. Du kommer att arbeta med hela redovisningskedjan i nära samarbete med verksamheterna, bland annat: Redovisning Budgetarbete Bokslutsarbete Controllerarbete Koncernredovisning Din profil För att trivas och lyckas i rollen bör du ha gedigen erfarenhet av redovisning samt en djup förståelse för ekonomiska processer. Du har vana att arbeta med hela den ekonomiska kedjan på ett digitalt sätt och har en stark analytisk förmåga. Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet av olika ekonomisystem. Du är självgående, strukturerad och har förmåga att ligga steget före. Rollen kräver att du kan hantera både detaljerade ekonomiska uppgifter och bredare administrativa arbetsuppgifter. Arbetet kräver att du har god kommunikativ förmåga på svenska, då språket används i såväl interna processer som i rapportering till svenska myndigheter och samarbetspartners. Det är meriterande om du har erfarenhet från energi- eller bostadsbranschen. Som person är du positiv, driven, stresstålig, organiserad och flexibel med ett gott ordningssinne. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer – något vi värdesätter högt, då du kommer vara en viktig del av hela vår koncern. Vi erbjuder dig Hos oss blir du en del av den familjära stämningen som är vårt främsta kännetecken. Du får 35 härliga kollegor i olika yrkesgrupper som alla bidrar till vår framgång och trivsel. Vi firar framgångar tillsammans – stort som smått – och ser till att ha roligt på vägen. Välkommen med din ansökan senast den 26 juni! Kontaktuppgifter till fackliga representanter finns på vår hemsida:  https://tidaholmsenergi.se/om-teab/lediga-tjanster 📩 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida – använd knappen "Ansök" längst ner på sidan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placeringsort är Tidaholm. Vi tillämpar löpande urval – tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

5 juni 2025
Sista ansökan:
26 juni 2025
Commercial Project Manager till Siemens Energy

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter I rollen som Commercial Project Manager ansvarar du för de finansiella och avtalsmässiga delarna i Siemens Energys projekt inom Gas & Power. Du har en viktig roll i att skydda Siemens Energy’s intressen samtidigt som du bidrar till goda kundrelationer och en lönsam projektleverans. Du kommer att: - Vara kommersiell kontaktperson gentemot kunder, partners, interna och externa intressenter såsom banker, försäkringsbolag, skattemyndigheter, finans- och juridikavdelning. - Ansvara för att hantera projektets risker och möjligheter samt driva kravhantering i nära samarbete med teknisk projektledare. - Säkerställa att avtal och villkor efterlevs, inklusive kassaflödeshantering, finansiella garantier, skatter, försäkringar, valutasäkring, samt löpande budgetering, uppföljning och rapportering. - Representera Siemens Energy i projektets alla faser med hög integritet och professionalitet. Din profil Vi söker dig som är driven, noggrann och har en naturlig förmåga att leda och skapa struktur. Du trivs i en internationell och komplex miljö där du får ta stort ansvar och agera affärspartner i projektets alla delar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: - En examen inom företagsekonomi eller motsvarande erfarenhet inom affärsadministration. - 3–5 års erfarenhet som Commercial Project Manager inom industri eller infrastruktur – alternativt inom projektfinansiering, inköp, juridik eller trade finance. - Förmåga att prioritera, arbeta självständigt och ta ansvar för leverans med rätt kvalitet och i tid. - Goda kunskaper i MS Office. Erfarenhet av SAP är meriterande. - Mycket god kommunikativ förmåga i engelska, både i tal och skrift. Andra språk är meriterande. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64

5 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Financial Controller med revisionsbakgrund till kommersiellt bolag

Är du en erfaren revisor som tagit steget mot controlling och söker nästa utmaning i en kommersiell miljö? Vi söker nu en Financial Controller till ett spännande uppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos kund. Önskad start efter sommaren - med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna. Om tjänsten I rollen som Financial Controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets finansiella rapportering håller högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära både ekonomi- och ledningsteamet samt andra affärsfunktioner. Uppdraget är ett konsultuppdrag med omedelbar start, och för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering. Vår kund är ett internationellt bolag med starkt kommersiellt fokus och en kultur som präglas av samarbete, innovation och globalt perspektiv. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värdesätts och där du får möjlighet att påverka. Ansvarsområden • Säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering enligt IFRS • Upprätthålla hög standard i redovisning och interna kontroller • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplanering • Ansvara för skattedeklarationer (bolagsskatt, moms, arbetsgivaravgifter) • Delta i kostnads- och marginalanalyser samt affärsplanering • Koordinera externa revisioner och bistå med nödvändig dokumentation • Stötta CFO och Head of Finance i koncernrapportering och ad hoc-projekt Lämplig bakgrund • Cirka 5 års erfarenhet från revision, gärna från en av de större byråerna • 1–3 års erfarenhet som Financial Controller, gärna i ett kommersiellt bolag • Goda kunskaper i IFRS och svenska redovisningsregler • Erfarenhet av större ERP-system, gärna SAP • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin eller annan tillverkande verksamhet • Tidigare ledarskapserfarenhet eller ansvar för team Personliga egenskaper • Analytisk och lösningsorienterad • Strukturerad och noggrann • Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera deadlines • Samarbetsvillig och kommunikativ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Nordic Financial Controller till Warner Bros - 70%
Perido AB
Controller

Vill du ha en nyckelroll i ett internationellt bolag där du får kombinera redovisning, lön och processutveckling i en nordisk kontext? Har du erfarenhet av arbete med dansk redovisning och lön? Gillar du att jobba självständigt med frihet under ansvar – samtidigt som du är en del av ett glatt och samarbetsinriktat team? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om tjänsten Perido söker nu en Nordic Financial Controller för vår kunds räkning – ett globalt, välkänt och kreativt mediabolag med kontor i centrala Stockholm. Här blir du en del av ett mindre lokalt team som arbetar nära både den nordiska organisationen och det globala huvudkontoret. Tjänsten är på 70%. Dina arbetsuppgifter Du får ett helhetsansvar för den danska och norska redovisningen, där det danska bolaget är aktivt med anställda och produktion, medan det norska för närvarande är vilande. Rollen passar dig som vill ha variation, tydligt ansvar och stor möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt och processer. Ansvara för månadsbokslut och balansavstämningar Hantera löner för Danmark; agera kontaktperson mot lönekonsulter samt stötta internt Ta fram underlag för årsredovisningar och deklarationer i samarbete med extern revisionsbyrå Lokalt ansvar för momsrapportering för båda bolagen Utföra löpande bokföring samt annan intern och extern rapportering Effektivisera och dokumentera processer, främst i det danska bolaget Delta i kommande byte av lönesystem i Danmark Arbeta i SAP, Microsoft Dynamics och i stor utsträckning Excel Dina egenskaper Vi söker dig som är självgående, lösningsorienterad och trivs med att ta ansvar i en bred roll. Du har ett intresse för digitalisering och processutveckling, är nyfiken och tycker om att fördjupa dig i detaljer utan att tappa helheten. Du samarbetar gärna, men är också trygg i att arbeta självständigt. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer: Flerårig erfarenhet av dansk redovisning och lön Minst 10 års erfarenhet inom redovisning, gärna i en bred roll Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem (gärna SAP och Microsoft Dynamics) God vana av Excel, inklusive pivottabeller, formler och arbete med stora datamängder Mycket goda kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av digitaliseringsprojekt och processförbättringar inom ekonomi Omfattning och tillträde Deltid, konsultuppdrag på 70% i 12 månader med chans till förlängning. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sofia Nilsson som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35298 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Financial Controller Skellefteå

Rekryteringsgruppen söker en Financial Controller för kunds räkning! Om rollen: I rollen som Financial Controller kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team av tre personer som leds av redovisningschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och kommer att bestå i allt från finansiell redovisning och kontroll till kommersiell ekonomi och projektledning. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor inom koncernen samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget, som exempelvis försäljningsansvariga i våra affärsenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Redovisning Koordination av outsourcad reskontra Månads- och årsbokslut Intern och extern rapportering Budget- och prognosarbete Uppföljning och analyser Projektarbete Vidareutveckla och förbättra processer och rutiner Kvalifikationer: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat självständigt med månads- och årsbokslut samt ekonomiska analyser och uppföljning. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och har du arbetat i SAP så är det meriterande. Som person är du strukturerad och trivs med att arbeta tydligt efter en årsklocka och hålla deadlines. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är samarbetsorienterad och en lagspelare som ställer upp för dina kollegor. Din analytiska förmåga gör att du kan se helheten och identifiera avvikelser och mönster i data. Vidare är du flexibel och kan arbeta i dynamiska miljöer. Kunden erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter Inblick i samtliga delar av ekonomifunktionen Stark teamkänsla Möjlighet till hybridarbete Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Arbetstiderna är 08-17 med möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är en heltidsanställning. Detta är en direktrekrytering där man blir anställd av kundföretaget och tjänsten finns i Byske, Skellefteå. Ansök endast via Teamtailor. Tjänsten tillsätts omgående och intervjuer sker löpande. Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, löneansvarig, financial controller, ekonomipersonal  Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

4 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025