Finansiell controller
Sök bland 68 lediga jobb som Finansiell controller och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om tjänsten Är du en strukturerad och noggrann ekonom med ett starkt intresse för finansiell analys och rapportering? Vill du vara en del av ett dynamiskt företag där du får möjligheten att utvecklas och ta ansvar? Då kan detta vara rollen för dig! Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som financial controller kommer du att ha en bred och varierad tjänst där du arbetar både operativt och analytiskt för att säkerställa noggrannhet i företagets ekonomiska rapportering och processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Registrera och bearbeta finansiella transaktioner i företagets ekonomisystem. Utföra regelbundna avstämningar och korrigera eventuella fel eller avvikelser. Kontera och hantera inkommande fakturor samt säkerställa korrekt dokumentation. Förbereda ekonomiska rapporter för månads-, kvartals- och årsbokslut. Administrera och säkerställa korrekta löneutbetalningar i enlighet med gällande lagstiftning. Stödja budgetprocessen genom att samla in och analysera finansiella data. Delta i framtagning av finansiella prognoser samt identifiera potentiella risker och möjligheter. Implementera och upprätthålla administrativa rutiner och processer för att förbättra effektiviteten. Vi söker dig som har: En akademisk utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande. Erfarenhet av löpande bokföring, avstämningar och finansiell rapportering. Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel. Förmåga att analysera finansiell data och presentera insikter för beslutsfattande. Erfarenhet av löneadministration och hantering av skatter och avdrag. God förståelse för ekonomiska processer och internkontroller. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete i en internationell miljö. I den här rollen är väger även dina personliga egenskaper in, man behöver inte kunna allt från början men det är viktigt att man har viljan att lära sig. Vi tror att du är en strukturerad och noggrann person med en analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Framförallt är du ambitiös och självgående med en vilja att utvecklas samtidigt som du är flexibel och prestigelös. Vi ser även att du trivs i en dynamisk miljö där det händer mycket och finns goda utvecklingsmöjligheter. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Solna Omfattning: Heltid Anställningsform: tillsvidare med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Vår kund är en etablerad aktör inom Fibernät med verksamhet i Tyskland. Företaget har en stabil och växande verksamhet där innovation och kvalitet står i fokus. De erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stark laganda, korta beslutsvägar och stora möjligheter till professionell utveckling. Kulturen präglas av samarbete, engagemang och en ambition att alltid förbättra och effektivisera verksamheten. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
I samarbete med vår partner söker vi nu en Financial Controller med god kunskap och erfarenhet inom redovisning. Rollen passar dig som trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvar. Du erbjuds En möjlighet att jobba i en spännande bransch med stort fokus på omställningen till mer hållbara transportalternativ. En inkluderande arbetsplats där det är högt i tak, bra stämning och en god gemenskap. Varierande arbetsuppgifter med stora möjligheter att utveckla och förbättra processer. Om tjänsten Rollen är bred och du kommer att leda arbetet för allt från löpande bokföring till bokslut, avstämningar och rapportering till ägare och myndigheter. Du genomför självständigt analyser av resultat- och balansräkning och du kommer tillsammans med ekonomichef ta fram prognoser och budget. Teamet jobbar nära företagets operativa verksamhet och du kommer att bli ett viktigt bollplank i redovisningsfrågor som kommer från företagets övriga avdelningar. Du förväntas aktivt delta i eller driva effektiviseringar av befintliga rutiner med hjälp av digitalisering och ny teknik. Vi söker dig som Har en högskoleutbildning inom redovisning eller minst tre års dokumenterad erfarenhet som redovisningsekonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet Är systemintresserad, gärna med erfarenhet från avancerade ERP-system som SAP, samt fakturahanteringssystem likt Medius eller ExFlow Har goda kunskaper i MS Office med betoning på Excel Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Som person förväntas du vara självgående, initiativtagande och nyfiken. Du är ordningsam, strukturerad och detaljorienterad, tydlig i din kommunikation och förstår ekonomiavdelningens totala åtagande och ansvar. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan planera din tid. Du är lyhörd och en prestigelös lagspelare. Vidare har du även en god analytisk förmåga. Om anställningen Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på OIO med avsikt om att anställningen ska övergå till vår partner tidigast efter 6 månaders arbetad tid. Omfattning: Heltid, 100'% Arbetstider: Kontorstider Start: Snarast möjligt, enligt överenskommelse Placering: Nybyggda kontorslokaler i Mölndal Lön: Fast månadslön Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Arbetsplatsbeskrivning Är du redo för en större uppgift?Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt. Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård, fordonsservice och drift av polisutbildningar vid lärosätena för att bidra till en god arbetsmiljö. Vi samordnar också Polismyndighetens hållbarhetsarbete samt ansvarar för myndighetens nationella fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete. Läs mer om ekonomiavdelningen här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-ekonomiavdelningen/ Enheten för controlling och redovisning är en del av polismyndighetens ekonomiavdelning. Enheten ansvarar för den finansiella styrningen från nationell nivå till den regionala nivån via myndighetens ekonomichefer som finns i varje polisregion och nationell avdelning. Därutöver svarar enheten för arbetet som ska säkerställa att myndigheten hushållar väl med statens medel genom effektiva och ändamålsenliga processer för budgetfördelning, uppföljning, prognoser samt nyttoanalyser på alla nivåer. Enheten ansvarar även för att myndigheten har en korrekt och rättvisande ekonomisk redovisning. Arbetsbeskrivning Nu söker ekonomiavdelningen en driven controller till ett av myndighetens största utvecklingsprojekt någonsin. Projektet syftar till att stärka myndighetens robusthet och säkerställa dess förmåga i hela hotskalan och kommer omfatta flera samhällsviktiga verksamhetsgrenar inklusive bl.a. strategisk verksamhetsanalys, utveckling av teknisk infrastruktur och fastighetsutveckling. Arbetet bedöms pågå minst ett decennium och innehålla stora ekonomiska och verksamhetsmässiga värden. I rollen som controller kommer du vara en nyckel i ekonomistyrningen och tillsammans med projektledningen vara den som sätter strategin för, analyserar och följer upp samtliga ekonomiska flöden. Arbete kommer ske både på en övergripande nivå och på delprojektnivå och du kommer att arbeta gentemot såväl myndighetens egna intressenter som fastighetsägare och andra samarbetspartners. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Flera års aktuell erfarenhet samt mycket god kunskap av arbete som ekonomicontroller eller motsvarande i stora utvecklingsprojekt som arbetsgivaren bedömer relevant Mycket god kunskap och erfarenhet av arbete med ekonomistyrning som arbetsgivaren bedömer relevant Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska, både tal och skrift Mycket goda kunskaper i Excel Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du även har: Erfarenhet av att delta i eller driva förändrings- och utvecklingsarbeten Erfarenhet av större/komplexa affärssystem och systemstöd Erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer inom offentlig sektor eller inom fastighetsbranschen Personliga egenskaper Vi söker dig som har lätt att anpassa sig i en dynamisk arbetsmiljö där flera förutsättningar ofta är okända. Ditt arbetssätt är prestigelöst, relationsskapande och du trivs att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är trygg i din roll och dina leveranser har strategisk höjd och håller hög kvalitet. Vi ser även att du är initiativtagande och drivs av att uppnå goda resultat. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Fredrik Hellström, [email protected] eller bitr. projektledare Sebastian Svartz, [email protected] Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Amanda Gimmerborn, [email protected] Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via mejl [email protected] SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66 Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning, med provanställning om sex månader Anställningsbenämning: Handläggare Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Controller Ekonomi För fullständig information om tjänsten samt hur du skickar in din ansökan se: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/mars/finansiell-projektcontroller/
I samarbete med vår partner söker vi nu en financial controller med god kunskap och erfarenhet inom redovisning. Rollen passar dig som trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvar. Du erbjuds En möjlighet att jobba i en spännande bransch med stort fokus på omställningen till mer hållbara transportalternativ. En inkluderande arbetsplats där det är högt i tak, bra stämning och en god gemenskap. Varierande arbetsuppgifter med stora möjligheter att utveckla och förbättra processer. Om tjänsten Rollen är bred och du kommer att leda arbetet för allt från löpande bokföring till bokslut, avstämningar och rapportering till ägare och myndigheter. Du genomför självständigt analyser av resultat- och balansräkning och du kommer tillsammans med ekonomichef ta fram prognoser och budget. Teamet jobbar nära företagets operativa verksamhet och du kommer att bli ett viktigt bollplank i redovisningsfrågor som kommer från företagets övriga avdelningar. Du förväntas aktivt delta i eller driva effektiviseringar av befintliga rutiner med hjälp av digitalisering och ny teknik. Vi söker dig som Har en högskoleutbildning inom redovisning eller minst tre års dokumenterad erfarenhet som redovisningsekonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet Är systemintresserad, gärna med erfarenhet från avancerade ERP-system som SAP, samt fakturahanteringssystem likt Medius eller ExFlow Har goda kunskaper i MS Office med betoning på Excel Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Som person förväntas du vara självgående, initiativtagande och nyfiken. Du är ordningsam, strukturerad och detaljorienterad, tydlig i din kommunikation och förstår ekonomiavdelningen totala åtagande och ansvar. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan planera din tid. Du är lyhörd och en prestigelös lagspelare. Vidare har du även en god analytisk förmåga. Om anställningen Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på OIO med avsikt om att anställningen ska övergå till vår partner tidigast efter 6 månaders arbetad tid. Omfattning: Heltid, 100'% Arbetstider: Kontorstider Start: Snarast möjligt, enligt överenskommelse Placering: Nybyggda kontorslokaler i Mölndal Lön: Fast månadslön Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Senior Redovisningsekonom Om företaget Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där vi värdesätter teamwork, stödjande samarbete och korta beslutsvägar. Hos oss får du arbeta brett inom ekonomiområdet i en expansiv verksamhet med stora finansiella flöden och omfattande tillgångar. Om rollen Som Senior Redovisningsekonom spelar du en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet i redovisning och finansiell rapportering. Du arbetar nära verksamheten och har en central funktion i både analys och uppföljning av finansiella resultat. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Månads- och årsbokslut Analys av utfall samt ad hoc-analyser Bistå med input i prognos- och budgetprocesser Förbereda underlag vid revision Hantering av skatter, deklarationer, avstämningar och utredningar Upprättande av balans- och resultaträkningar samt managementrapportering Vem vi söker Vi söker dig med stark förståelse för redovisning och finansiella processer samt förmågan att arbeta självständigt och analytiskt. Du är kommunikativ, affärsinriktad och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning Erfarenhet av att arbeta med stora finansiella flöden Mycket god förståelse för balans- och resultaträkning Stark analytisk förmåga och systemintresse Nyfiken, hjälpsam och lösningsorienterad inställning Erfarenhet från Telecom, Entreprenad eller annan projektintensiv verksamhet är meriterande Tillträde och omfattning Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider, måndag till fredag, med möjlighet till flexibilitet och hybridarbete. Ansökan Vi tar emot ansökningar via vår hemsida. Klicka på knappen "Ansök" längst ner i annonsen för att registrera ditt CV. Vi går igenom ansökningarna löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor? Kontakta rekryteringsansvarig på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en senior Financial Controller för ett spännande uppdrag inom en internationell organisation. I denna roll får du en central position där du ansvarar för IFRS16-bokföring, accounts payable-processer och förbättringsarbete. Är du analytisk, strukturerad och har erfarenhet av komplexa verksamheter? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Som Financial Controller kommer du att: Ansvara för IFRS16-bokföring, där delar av arbetet sker löpande under månaden och i samband med bokslut. Hantera och utveckla accounts payable (AP)-flödet, i samarbete med en outsourcingpartner. Driva förbättringsprojekt kopplade till AP-processen och IFRS16. Ansvara för ICFR-kontroller och säkerställa regelefterlevnad. Arbeta med systemintegrationer och datahantering för att effektivisera processer. Krav Mycket goda kunskaper i Excel, med erfarenhet av att hantera stora datamängder. Erfarenhet av accounts payable-processer och förståelse för IFRS16. Djup kunskap inom svenska redovisningsregelverk (K3) och IFRS. Erfarenhet av att arbeta i större bolag med komplex verksamhet och systemmiljö. Vana att arbeta med shared service centers. Strukturerad och deadline-orienterad, med stark analytisk förmåga. Tekniska kunskaper Erfarenhet av: • Oracle Fusion Cloud, Oracle EPM Cloud/FCC, Coupa, andra försystem • Hantering av IFRS16-filer och systeminläsning • Meriterande med kunskap i Power Query Personliga egenskaper Kommunikativ och samarbetsorienterad – Du har många kontaktytor inom finans, verksamhet och koncernbolag. Självgående och lösningsorienterad – Du driver processer framåt med ett proaktivt förhållningssätt. Noggrann och analytisk – Du ser detaljerna men har också förmågan att förstå helheten. Praktisk information Period: 2025-04-08 – 2026-07-31 Ort: Stockholm Distansarbete: 25 % Sista ansökningsdag: 19 mars 2025 Kontaktperson: 0790 062 711 Vi arbetar med löpande urval, så ansök så snart som möjligt! Är du redo för nästa steg i din karriär? Hör av dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
I samarbete med vår partner söker vi nu en financial controller med god kunskap och erfarenhet inom redovisning. Rollen passar dig som trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvar. Du erbjuds En möjlighet att jobba i en spännande bransch med stort fokus på omställningen till mer hållbara transportalternativ. En inkluderande arbetsplats där det är högt i tak, bra stämning och en god gemenskap. Varierande arbetsuppgifter med stora möjligheter att utveckla och förbättra processer. Om tjänsten Rollen är väldigt bred och du kommer att vara involverad i allt från hantering av reskontror, betalningar och löpande bokföring till bokslut, avstämningar och rapportering till ägare och myndigheter. Du är behjälplig vid analyser av resultat- och balansräkningar och du kommer tillsammans med finanschef och controller vara delaktig i framtagning av prognoser och budget. Teamet jobbar nära företagets operativa verksamhet och du kommer att bli ett viktigt bollplank i redovisningsfrågor som kommer från företagets övriga avdelningar. Du förväntas aktivt delta i eller driva effektiviseringar av befintliga rutiner med hjälp av digitalisering och ny teknik. Vi söker dig som Har en högskoleutbildning inom redovisning eller minst tre års dokumenterad erfarenhet som redovisningsassistent, redovisningsekonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet Är systemintresserad, gärna med erfarenhet från avancerade ERP-system som SAP, samt fakturahanteringssystem likt Medius eller ExFlow Har goda kunskaper i MS Office med betoning på Excel Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Som person förväntas du vara självgående, initiativtagande och nyfiken. Du är ordningsam, strukturerad och detaljorienterad, tydlig i din kommunikation och förstår finansavdelningens totala åtagande och ansvar. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan planera din tid. Du är lyhörd och en prestigelös lagspelare. Vidare har du även en god analytisk förmåga. Om anställningen Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på OIO med avsikt om att anställningen ska övergå till vår partner tidigast efter 6 månaders arbetad tid. Omfattning: Heltid, 100'% Arbetstider: Kontorstider Start: Snarast möjligt, enligt överenskommelse Placering: Nybyggda kontorslokaler i Mölndal Lön: Fast månadslön Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Om rollen Vi söker en senior Financial Controller till en ledande aktör inom telekom- och IT-sektorn. I denna roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för IFRS 16-bokningen, där delar av arbetet sker löpande under månaden samt vid bokslut. Du kommer också att ansvara för accounts payable-flödet (AP), där den löpande bokföringen hanteras av en outsourcingpartner. Utöver det kommer du att: Driva förbättringsarbete inom AP-processen och ansvara för processutveckling Leda projekt kopplade till IFRS 16 och AP-flödet Säkerställa efterlevnad av ICFR-kontroller Arbeta tätt tillsammans med finance-teamet, outsourcingpartner och andra koncernbolag Vi söker dig som har Mycket goda kunskaper i Excel och vana vid att hantera stora datamängder Kunskap och erfarenhet av accounts payable-processer Djup förståelse för IFRS 16 samt svenska redovisningsregelverk (K3 och IFRS) Erfarenhet från större bolag med komplex verksamhet och systemmiljö Vana vid att arbeta i en shared service center-miljö Tekniska kompetenser Oracle Fusion - Cloud, Oracle EPM Cloud/FCC, Coupa och andra relevanta system Inläsning av IFRS 16-filer Personliga egenskaper Du är en kommunikativ och social person som trivs med många kontaktytor och samarbetar effektivt med olika avdelningar. Med en självgående och strukturerad arbetsstil tar du ägandeskap och driver processer framåt. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du ser den större helheten, vilket gör att du kan arbeta noggrant utan att tappa det strategiska perspektivet. Dessutom är du lösningsorienterad och driven, alltid på jakt efter möjligheter att förbättra och effektivisera arbetssätt. Placering: Stockholm Omfattning: 100% Period: 8 april 2025 – 31 juli 2026 Möjlighet till remote-arbete: 25% Låter detta som ett uppdrag för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Länsstyrelsen Skåne är en statlig myndighet på regional nivå som ansvarar för den statliga förvaltningen i länet. Vi arbetar med att nationella mål ska få genomslag i länet utifrån regionala förutsättningar. Inom våra uppdrag arbetar vi med rådgivning, tillstånd och tillsyn, planer och strategier. Vi förvaltar naturområden och fördelar ekonomiskt stöd. Vi samverkar med aktörer i hela länet. Vi har cirka 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Beskrivning Länsstyrelsen söker en verksamhets- och ekonomicontroller till på ekonomienheten på avdelningen för verksamhetsstöd. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö. Anställningen är tills vidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Ekonomienheten hanterar övergripande ekonomi- och budgetfrågor, ekonomiadministrativt stöd till verksamheten, redovisningsfrågor, fakturering, statlig lönegaranti och övrig löpande ekonomiadministration med mera. På enheten finns 18 medarbetare. Arbetsuppgifter Vi söker nu en strategisk och driven verksamhets- och ekonomicontroller som, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, kommer medverka i vårt utvecklingsarbete och bidra till att bättre kunna analysera effekterna av vår verksamhet. Anställningen är uppdelad i ca 50 % verksamhetscontroller och ca 50 % ekonomicontroller. Som verksamhets- och ekonomicontroller arbetar du i nära samarbete med verksamhetscheferna och fungerar som deras strategiska och operativa stöd. I rollen som verksamhetscontroller stöttar du cheferna med verksamhetsplanering och -uppföljning, där du bidrar med analyser och insikter för att utveckla verksamheten – en roll som till delar är ny och därmed ger utrymme att forma den efter verksamhetens behov. Som ekonomicontroller samarbetar du tätt med såväl verksamhetschefer som projektledare kring avdelningarnas och enheternas budget, löpande prognosarbete och ekonomiska analyser för att säkerställa en hållbar resursanvändning, där även arbetsuppgifter av bokföringsmässig karaktär kan ingå. Du tar fram beslutsunderlag i dialog med dem, följer upp ekonomiska nyckeltal, identifierar avvikelser och föreslår åtgärder vid behov. Arbetet är både stödjande och proaktivt och växlar mellan strategiska och mer operativa arbetsuppgifter, alltid med ett nära partnerskap med verksamhetscheferna för att nå gemensamma mål. Du är en viktig kugge i ett team om 8 controllers som samarbetar med olika uppdrag. Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega samt verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete med planering och uppföljning. Du har utbildning inom ekonomi från högskola, universitet eller motsvarande som vi kan bedöma likvärdigt. Du har en god kommunikativ förmåga vad gäller tal och skrift på både svenska och engelska. Du har ett gott ordningssinne och har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad. Du är strategisk och drivande i att vilja förbättra och utveckla verksamheten. Tillsammans med dina kollegor arbetar du mot gemensamma mål och det är därför en förutsättning att du har en väl utvecklad förmåga till samarbete och kommunikation. Du behöver också ha ett stort mått av självkännedom och integritet men samtidigt en ödmjuk i framtoning. Erfarenhet av ERP Unit4 Agresso och Hypergene är meriterande, likaså erfarenheter från offentlig sektor. Säkerhetsklassning Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585). Övrigt Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. https://www.lansstyrelsen.se/skane/dataskydd https://www.lansstyrelsen.se/skane/om-oss/om-lansstyrelsen-skane.html
Controller till Returpack Är du en analytisk och noggrann person som vill arbeta i en roll där du verkligen kan göra skillnad? Vill du vara med och utveckla hållbara processer i en framtidsinriktad organisation? Returpack söker nu en Controller som kommer att ha en central roll i vårt arbete med inköp, ekonomi och controlling. Din roll Som Controller på Returpack blir du en del av avdelningen Verksamhetsstyrning bestående av controllers, verksamhetsutvecklare och inköpare. I denna roll kombinerar du detaljfokus med strategiskt arbete för att stötta både inköps- och ekonomifunktionen. Du kommer att ansvara för att våra avtal hanteras på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt, samtidigt som du bidrar till att förbättra våra leverantörssamarbeten och stärka den finansiella rapporteringen. Rollen innebär en bredd av arbetsuppgifter, från avtalsgranskning och uppföljning till budgetering och utveckling av rapporteringsprocesser. Huvudsakliga arbetsområden: Avtalsförvaltning och leverantörsuppföljning - Du kommer att hantera och granska våra aktiva leverantörsavtal för att identifiera förbättrings- och besparingsmöjligheter samt säkerställa att villkoren i avtalen efterlevs. Vidare kommer du att delta i uppföljningar av leverantörsavtal och ansvara för att avtalen löpande förlängs, avslutas eller förbättras. Detta arbete inkluderar även att förbereda underlag för beslut om nya upphandlingar ska genomföras. Revision och åtgärdsuppföljning - I rollen ingår att förbereda underlag inför leverantörsrevisioner och följa upp åtgärder som ålagts våra leverantörer. Din insats bidrar till att säkerställa att våra leverantörer uppfyller våra krav, avtalsvillkor och att samarbetena är transparenta och framgångsrika. Ekonomi och controlling - Du kommer att stötta i budget- och prognosarbetet samt delta i att säkerställa att processen och resultatet håller hög kvalitet. Rollen innebär även att bidra till månatlig och årlig finansiell rapportering, avvikelseanalyser samt utveckling av nya rapporteringsverktyg och dashboards. Du kommer även att administrera (i arbetet med att säkra) råvaru- och valutaaffärer samt arbeta med intern kontroll, såsom fakturagranskning och uppföljning av finansiellt utfall. Om dig Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller liknande, samt erfarenhet av avtalsgranskning, upphandling eller controlling. Du har förmågan att arbeta både detaljerat och strategiskt och trivs med att samarbeta med olika funktioner inom en organisation, där din goda kommunikativa förmåga kommer till sin rätt. Du behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med leverantörsuppföljning, intern kontroll eller revision. Om Returpack/Pantamera Vissa känner oss som Returpack, andra som Pantamera. Och alla har lika rätt. Varumärket Pantamera drivs av Returpack AB. Vi är ett privatägt företag, där våra ägare är branschorganisationerna Sveriges Bryggerier, Svensk Dagligvaruhandel och Livsmedelshandlarna. Vi driver idag det enda godkända retursystemet för dryckesförpackningar med pant. Sedan starten 1984 har vi tillsammans med andra aktörer i värdekedjan ständigt utvecklat pantsystemet. Med en omsättning på drygt 4 miljarder är Returpack ett av de större företagen i Norrköping och i Östergötland. Vi är ett stabilt företag med välmående ekonomi. Vi erbjuder en arbetsmiljö där samarbete och innovation står i fokus. Vi tror på att främja personlig tillväxt och värdesätter våra medarbetares välbefinnande. Hos oss möts en mångfald av människor och kompetenser; logistiker, IT-utvecklare, operatörer, marknadsförare, tekniker och ekonomer. För att nämna några. Vi är måna om att hela livet får plats. Vi finns i moderna, trivsamma lokaler på cykelavstånd från Norrköpings innerstad och centralstation. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Returpack. Sista ansökningsdag är den 28 februari 2025. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 68 jobb