Finansiell controller

Sök bland 72 lediga jobb som Finansiell controller och börja ditt nya yrkesliv idag!

Financial Controller till Eurofins

Är du utbildad ekonom med erfarenhet av redovisning? Kanske är detta din framtida tjänst! Vilka är vi? Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö. Vi finns vid din sida varje dag. Vi analyserar till exempel din mat, luften du andas och dina mediciner. Vi säkerställer att de största företagen i världen levererar säkra produkter, äkta ingredienser och korrekt märkning. Eurofins är en global ledare inom analyser med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Visste du att bara i Lidköping är vi nära 350 medarbetare? Finansavdelningen består i dagsläget av fem medarbetare och samtliga utgår ifrån Lidköping, men stöttar alla våra siter i landet. Vad du kommer att göra hos oss I rollen som Financial Controller arbetar du aktivt med månads-, kvartals- och årsrapportering till koncernen samt övriga intressenter. Du supportar verksamheten i redovisningsfrågor, är med och utvecklar rutiner och processer samt bistår i analyser, budget- och prognosarbete samt löpande frågor kring redovisning. Även övrigt förekommande arbetsuppgifter såsom cash management, årsredovisning, deklarationer med mera ingår i rollen. Vidare är du delaktig i interna finansiella projekt och förändringsprocesser, där du samarbetar och backar upp dina kollegor för att på så sätt uppnå goda resultat. Vem är du som söker? Vi tror att en högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning i kombination med ett par års erfarenhet av redovisning och/eller controlling är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du är van vid att hantera redovisningsfrågor samt ha många kontaktytor. Har du dessutom erfarenhet från arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå är det meriterande. Goda kunskaper inom IT samt engelska är ett krav, där kunskaper inom bland annat Microsoft AX och IFRS är meriterande. Som person är du en serviceinriktad, prestigelös lagspelare som trivs med ett varierande och ansvarsfullt arbete i en föränderlig, internationell miljö. Du är analytisk, har lätt för att skapa långsiktiga relationer samt har ett stort eget driv till att kunna påverka och utveckla processer och rutiner. Vidare har du förmågan att arbeta självständigt, där du känner dig trygg i att driva frågor framåt och ta beslut. Praktisk information Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen. Tjänsten avser: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning, där provanställning kan tillämpas Arbetstider: Dagtid Placeringsort: Lidköping Månadslön och tillträde enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Erik Carlström, Finansdirektör, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Damir Sabotic, HR Generalist, [email protected] Välkommen med din ansökan!

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Financial Controller till K-Pak Sweden AB

K-Pak Sweden AB är ett expansivt familjebolag som designar och tillverkar tekniktextil till olika branscher som tex. bilindustrin och inom vård och omsorg. Logistik och tillverkning sker i Tyskland, Turkiet och Marocko. K-Pak har en spännande och expansiv resa framför sig. Detta är en nyckelroll i denna resa. Vill du vara med? Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha en viktig och kommunikativ roll i bolagskoncernen. Du kommer att ha en god insikt i alla bolags finanser och ha en central kontrollfunktion. Översikt och kontroll av bokföring, finanser, konsolidering, kontakt med banker och ha insikt och idéer kring gränsöverskridande affärer mellan bolagen inom samma ägastruktur. Du kommer att vara en viktig kontakt internt för att säkerställa korrekt och tillförlitlig finansiell information samt att bolagens processer och rutiner följs. Detta är en ny roll inom koncernen så du kommer få vara med att utveckla rollen tillsammans med framför allt VD som du rapporterar till. Rollen kommer att utvecklas i takt med att bolaget expanderar och på sikt kan dess fokus vridas om till business Controller och/eller CFO. Din profil För denna roll krävs det att man är utåtriktad, proaktiv med idéer och trygg i att jobba mot flera länder och kontaktpersoner. Vi söker en envis och kommunikativ person som är van att jobba självständigt. Du är detaljorienterad och är duktig på att hitta vägar till lösning genom att undersöka, hitta information och kommunicera med banker, revisorer etc. Du är van att ta initiativ och är självgående. Du har: Relevant högskoleexamen inom ekonomi eller liknande område Erfarenhet av bokföring, finansiell rapportering och internationell redovisning Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics eller liknande system är starkt önskvärt Flytande kunskaper i engelska (krav) och gärna franska (ej krav) Självgående och drivande med förmågan att jobba självständigt och samtidigt samarbeta med olika intressenter och internationella kontaktpersoner God analytisk förmåga och detaljorientering Flexibilitet att resa vid behov (4-6 resor per år) Vi erbjuder dig Vår kund erbjuder dig en spännande och utmanande roll i ett familjeägt företag med internationell verksamhet. Du kommer att ha möjlighet att vara med och påverka företagets tillväxt och din egen utveckling. K-Pak värdesätter självständighet, kommunikation och problemlösningsförmåga. Du får vara din egen chef och arbeta i en dynamisk miljö. Om du är motiverad, detaljorienterad och redo för en ny utmaning, skicka in din ansökan och CV idag! Övrig information Placeringsort: Stockholm Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Lön: Individuell lönesättning K-Pak Sweden AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Anders Gustavsson via mejl [email protected]. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Founded in 2019, K-Pak is a design and distribution company specialized in protective textiles based in Stockholm, Sweden. We provide non-woven technical textile solutions for the automotive and patient care industry. K-Pak is part of a group with manufacturing facilities based in Izmir, Turkey and in Marocco. Our customer base is mainly located in Europe however we are available worldwide.

23 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Controller to the Tax Control Team

Controller to the Tax Control Team. Group Tax is responsible for the Sandvik Group’s total tax position; enabling structures and processes that are common for the Group and providing services within the tax area. Do you want to become a vital part of a competent and collaborative team that values expertise and a down-to-earth mentality? Join Sandvik Group's Tax team and step into an exciting, analytical role with global impact! To strengthen the competence in Tax Control issues, we’re now looking for an experienced Controller to join our organization. This is a great opportunity to join a global organization, in a position where you add true value to the business. Your mission In this position, your overall responsibility is to ensure timely and correct tax reporting. You’re involved in analyzing, designing and implementing guidelines for our tax position, and you cooperate with your colleagues to give advice and support regarding the tax reporting process. Coordinating the implementation of well-functioning processes, policies and guidelines and supporting our organization in following the instructions is also an important part of your role. You develop and conduct relevant training within the organization, as well as drive and coordinate the exchange of best practices and networking. Other tasks included in your mission is to: Analyze the income taxes reported in the quarterly closings. Oversee the tax audit register and tax risk reporting. Prepare and present quarterly instructions for tax reporting. Prepare the tax note in the annual report for the Sandvik Group.  The location for this role is either in Sandviken or at our headquarters in Stockholm, and we’re offering flexible working options.  Your character We’re looking for someone with experience of working with accounting in a larger organization, experience from working with tax controlling is beneficial. You have a relevant university degree in economics or equivalent knowledge gained from work experience. You have good knowledge in Excel, and as we work in an international environment, English language skills are needed, while Swedish is beneficial.  We place great value on your personal qualities, characterized by structured and accurate ways of working. You’re a good team player with a strong drive to deliver, while at the same time acting with high independence, as you’re self-driven and great at taking your own initiatives and actions. To get the job successfully done, it’s also key that you’re able to gain trust from others, both by building long-term personal relationships, and by offering advice and guidance based on fact, experience, sound judgment and a thorough business understanding. Through good presentation and communication skills you interact with stakeholders at all levels of the organization in a balanced way. Our culture Our role is clear – through every action, every day, we make the shift and advance the world through engineering. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Add fair and rewarding benefits, as well as many different career options. Are you intrigued? Visit our website, LinkedIn or Facebook page to get to know us further.  Application The recruitment is conducted in collaboration with Signpost, specialists in recruiting successful professionals who make a difference. Persons with diverse backgrounds, ages, genders, and experiences are welcomed, contributing fresh ideas, insights, and perspectives. If you find the position interesting and are ready for the next step in your career, we warmly invite you to submit your application! Interviews will be conducted continuously, and we look forward to your application! For questions regarding the position, please contact the recruitment consultant Magnus Åberg at 070-9817751.

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Projektekonom

Vi söker två Projektekonomer till myndighet inom elkraft. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget De projekt som ingår i programmen är både komplexa och komplicerade infrastrukturprojekt där flera av projekten har en total budget som överskrider 1 Mdkr. Några av projekten genomförs i nära samarbete med andra länders (ex. Tyskland och Danmark) motsvarighet till Svenska kraftnät, där ett samarbetsavtal skrivs mellan parterna för att reglera mellanhavanden inkl. ekonomiska regleringar. De andra projekten genomförs antingen genom traditionell utförandeentreprenad eller entreprenad i samverkan. Arbetsuppgifter - Stödja projektledare och huvudprojektledare med analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom projekt - Säkerställa enhetlighet inom ekonomiområdet (arbetssätt, ÄTA, prognos, risker, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index, mängder) - Regelbunden uppföljning och analys av orsak till avvikelser mot prognos och årsplan i projekt tillsammans med projektledare och huvudprojektledare - Stödja projektledare och huvudprojektledare i prognosarbetet och kvalitetssäkra prognoserna - ta fram prognosunderlag i dialog med projektledare och delprojektledare - Vid behov vara föredragande av ekonomiska frågor i olika mötesforum - Utbilda och stödja projektledarna i Svenska kraftnäts kalkylverktyg - Innehållet i arbetsuppgifter kan variera utifrån de enskilda projektens behov Krav (OBS, obligatoriska) Flytande svenska i tal och skrift. Högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi. Minst 5 års arbetslivserfarenhet som ekonom. Minst 3 års erfarenhet med analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom infrastrukturprojekt som stöd till projektledare eller huvudprojektledare. Meriterande Minst 2 års arbetslivsrfarenhet av ekonomisystem och i synnerhet Unit 4 Bussiness World (UBW), fd Agresso Minst 2 års arbetslivsrfarenhet av entreprenadarbete med mängdkontrakt Minst 2 års arbetslivsrfarenhet av samverkansavtal Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

23 februari 2024
Sista ansökan:
28 februari 2024
Financial Controller

Om tjänsten Financial controller se hit! Nu söker vi på SJR Uppsala dig som vill ta sig ett an ett spännande uppdrag i en entreprenöriell global koncern. I rollen som FC hos vår kund får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många kontaktytor. Du kommer tillsammans med ett tight team hantera spännande frågeställningar inom rapportering, skatt, redovisning, regelverk och intern kontroll. Vår kund har trevliga kontor i centrala Uppsala där du önskas vara på plats 3-4 dagar per vecka. Uppdragets längd beräknas till minst 6 månader och önskat startdatum är snarast. I denna tillsättning söker vi både dig som vill ta anställning eller som vill fakturera själv. Huvudsakliga arbetsuppgifter -Ansvar för koordinering av de finansiella processerna för kundens utländska dotterbolag -Tillsammans med teamet ansvara för koncernkonsolidering och finansiell rapportering -Vara delaktig i bokslut, delårsrapport och årsredovisning -Säkerställa och kvalitetssäkra rapportering från organisationen -Delta i övrigt tillkommande projekt eller arbetsuppgifter som verifierar avdelningens arbete Lämplig bakgrund Du har en akademisk utbildning inom ekonomi och har därefter ett flera års erfarenhet inom financial control, revision eller redovisning. Du har god systemvana och stor förståelse för koncernredovisning. Har tidigare erfarenhet av att granska eller arbeta i ett globalt tillväxtbolag är det starkt meriterande. Som person är du driven och självgående med förmågan att ta egna initiativ och vara beredd att kavla upp ärmarna när det behövs. Då du kommer ha många kontaktytor både internt som externt är det viktigt att du är prestigelös och kommunikativ och har lätt för att knyta kontakter och att samarbeta med olika personer. Då vår kund är en internationell koncern verksam på en global marknad är inte bara svenska utan även engelska en naturlig del i din arbetsdag. Ansökan För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070 899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-12. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

22 februari 2024
Sista ansökan:
12 mars 2024
Financial Controller till RTI i Göteborg

Är du en driven och självgående ekonom som vill vara med på en spännande resa med ett innovativt bolag? RTI lanserade i november en ny produkt med banbrytande sensorteknologi som ger oöverträffad noggrannhet. Till deras familjära och trevliga team söker vi nu en Financial Controller som förväntas ta stort eget ansvar. Huvudkontoret för koncernen är i Mölndal där du blir placerad, men det ges även möjlighet att delvis jobba på distans. Om tjänsten Som Financial Controller kommer du få en bred och varierad roll. Du har det övergripande ansvaret att säkerställa att boksluten är korrekta och att regler och lagar efterföljs. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som ansvarar för den löpande bokföringen. I rollen ansvarar du också för analys och uppföljning av företagets siffror och resultat. Du kommer vara drivande i att förbättra processer och rutiner och även i att effektivisera användandet av RTI’s ERP-system, Pyramid. Du rapporterar till koncernens VD. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Upprätta och ansvara för månads- och årsbokslut samt koncernbokslut • Skattedeklarationer samt Årsredovisningar för koncernens bolag • Budget- och prognosarbete • Analys och resultatuppföljning • Ansvar för företagets kvalitetssystem vad gäller ISO 9001 samt ISO 17025 Lämplig bakgrund Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller annan relevant ekonomiutbildning och flera års erfarenhet av redovisning. Du har god systemvana och stor kompetens inom Excel med erfarenhet från att hantera stor datamängd och bygga Pivottabeller. Du behöver ha viss förståelse för koncernredovisning. Som person är du driven och självgående med förmågan att ta egna initiativ och vara beredd att kavla upp ärmarna när det behövs. Då du kommer ha många kontaktytor både internt som externt är det viktigt att du är prestigelös och kommunikativ och har lätt för att knyta kontakter och att samarbeta med olika personer. Då RTI är en internationell koncern verksam på en global marknad är inte bara svenska utan även engelska en naturlig del i din arbetsdag. Vill du arbeta på ett familjärt bolag, men som verkar internationellt kan detta vara tjänsten för dig! Om företaget RTI is a world-leading manufacturer of quality assurance (QA) solutions for diagnostic radiology. In 1981, RTI invented the first X-ray QA systems and since then, innovation has been at the heart of our corporate philosophy. Our comprehensive independent QA solutions allow medical physicists and service engineers across the world to ensure that X-ray units in all modalities are optimized and safe. RTI’s X-Ray QA hardware and software are used by hospitals, manufacturers of X-ray equipment, service companies and government authorities worldwide, across all different modalities, including R/F, dental, CT, mammography, interventional and surgery (C-arms). With design, manufacturing and calibration services carried out in Sweden, RTI has sales offices in America, Asia and Europe and is represented by up to 100 distributors worldwide. For more information, visit www.rtigroup.com. Ansökan I denna rekrytering samarbetar RTI med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

22 februari 2024
Sista ansökan:
12 mars 2024
Senior Financial Controller

På Apotea händer det mycket och vi växer snabbt. Nu behöver vi förstärka med en Senior Financial Controller med gedigen IFRS-erfarenhet som kan komplettera vårt redovisningsteam i Stockholm. Det är en mycket spännande roll där du kommer arbeta nära vår CFO och vara en viktig del i att utveckla vår redovisning och rapportering. Arbetsuppgifter… Ansvara för gruppens konsolidering och rapportering i enlighet med IFRS. Leda årsredovisningsprocessen och säkerställa att vår övriga rapportering håller hög kvalité. Vara ett internt stöd i redovisningsfrågor kopplat till IFRS. Hålla dig uppdaterad och driva implementeringen av ev. nya redovisnings- och rapporteringskrav. Utveckla redovisningsprocesser, rutiner och IT-stöd kopplat till vår koncernredovisning. Vara en viktig del i vår bokslutsprocess. Ansvara för uppföljning av Apoteas internkontrollprogram. Vi söker någon som… Har mycket goda kunskaper kring konsolidering och IFRS. Flera års erfarenhet från ledande revisionsfirma. Arbetat som Financial Controller, Redovisningsansvarig eller motsvarande senior redovisningsroll i en större koncern. Magisterexamen i Ekonomi. Praktisk erfarenhet från Unit4/Ocra eller annat konsolideringsverktyg. Besitter goda kunskaper såväl skriftligt som muntligt i engelska och svenska. Erfarenhet från att arbeta i ett entreprenöriellt och snabbväxande företag. För Apotea är rätt person A och O, stor vikt kommer därför läggas vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är en driven, organiserad och engagerad lagspelare. Apoteas ekonomiteam består idag av fem medarbetare där lagspelet är centralt. Vi hjälper varandra och drivs av ett genuint engagemang att utveckla Apotea och vidareutveckla etablerade ekonomiprocesser. Genom ett fokus på hög kvalité strävar vi efter att utvecklas individuellt och som grupp. Placeringsort: Stockholm. Vi gillar att jobba på kontoret och hoppas att du gör det också! Vill du bli en av oss? Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående.

22 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
group financial controller

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en Group Financial Controller till Hedin Mobility Group. Hedin Mobility Group är en spännande arbetsplats som består av ett gäng härliga, duktiga och drivna medarbetare. Här trivs du som uppskattar en varierande vardag och som föredrar att arbeta i en föränderlig miljö. Vi sitter i ett fint nybyggt kontor i Mölndal. Du kommer att ingå i ett team om fem personer och rapporterar till Head of Group Accounting. Som Group Financial Controller hos oss kommer du att: • Upprätta konsolidering, koncernredovisning och koncernbokslut i enlighet med IFRS • Koordinera och kvalitetssäkra inrapportering från dotterbolagen • Upprätta årsredovisningar och delårsrapporter • Hantera komplexa redovisningsfrågor • Utveckla och förbättra processer och rutiner • Hålla dig uppdaterad kring nya redovisningsstandarder Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi gärna med inriktning mot redovisning. Du har gedigen erfarenhet av att ha arbetat med redovisning och koncernredovisning eller så har du bakgrund inom revision och har granskat koncerner. Vi arbetar i Unit4, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Du är van att sätta upp en struktur för ditt eget arbete och motiveras av att löpande få driva förbättringsarbete för både system och processer. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull och vill vara med och växa i din roll tillsammans med bolaget. I din personlighet är du framåt, har ett eget driv och tar initiativ till saker. Du är lösningsorienterad, ser inga hinder som problem och gillar att hitta nya lösningar och arbetssätt. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön, padelhall, gym och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Ansvarsområden • Upprätta konsolidering, koncernredovisning och koncernbokslut i enlighet med IFRS • Koordinera och kvalitetssäkra inrapportering från dotterbolagen • Upprätta årsredovisningar och delårsrapporter • Hantera komplexa redovisningsfrågor • Utveckla och förbättra processer och rutiner • Hålla dig uppdaterad kring nya redovisningsstandarder Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi gärna med inriktning mot redovisning. Du har gedigen erfarenhet av att ha arbetat med redovisning och koncernredovisning eller så har du bakgrund inom revision och har granskat koncerner. Vi arbetar i Unit4, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Du är van att sätta upp en struktur för ditt eget arbete och motiveras av att löpande få driva förbättringsarbete för både system och processer. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull och vill vara med och växa i din roll tillsammans med bolaget. I din personlighet är du framåt, har ett eget driv och tar initiativ till saker. Du är lösningsorienterad, ser inga hinder som problem och gillar att hitta nya lösningar och arbetssätt. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Hedin Mobility Group AB (publ) Hedin Group är ett familjeägt företag som äger och förvaltar företag med verksamheter främst inom fordons- och mobilitetsbranschen samt inom bygg- och fastighetsbranschen. Hedin Group har ca 200 bolag, mer än 12 500 anställda i 14 länder, med huvudkontor i Mölndal. Vår fordonsverksamhet går tillbaka ända till 1985 då far och son Ingemar och Anders Hedin förvärvade en bilaffär i Borås och grundade I.A. Hedin Bil. Nästan 40 år senare har detta företag, nu kallat Hedin Mobility Group, vuxit till ett ledande företag på den europeiska fordonsmarknaden med betydande import- och distributionsverksamhet samt återförsäljare i flera länder runt om i Europa. Läs mer på vår hemsida www.hedinmobilitygroup.com

21 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Cost and FP&A Controller

Ework Group Stockholm is looking for an experienced Cost and FP&A Controller to become a key member of our team. We are looking for you who are result oriented, analytical and values openness, communication, responsibility, and collaboration. Ework Group is the market leading, independent talent solution provider in Northern Europe with focus on IT, telecom, engineering and technology. We form successful collaborations, connecting partners & professionals and clients in partnerships, by bridging brilliant minds to great ideas, for the benefit of individuals, organizations and society. Ework Group has a strong entrepreneurial culture, which is evident in our ambition to take on an even more leading and strategic role in the market. As an Eworker you get the opportunity to be a part of, as well as contribute to our exciting journey while working with driven and ambitious colleagues. About the role As a Cost and Financial Planning & Analysis Controller you will work with our Head of Controlling and three other members of the team. We are working closely with the business towards our long-term strategy and financial plan, handling monthly analyses, calculations, forecasts, and budgets. In this role, you will be focused on our new costing model and monitoring our costs as well as handling our forecasts, forecast tool and coordinating our monthly reporting to the leadership team and Board of Directors. It's crucial to thrive in a dynamic environment with a high level of autonomy and challenges. If you have experience in cost controlling and enjoy working in a team that encourages mutual challenges, you are the one we are looking for! Overall responsibility/tasks Cost follow up Allocation/Costing model Shared Services/Unit pricing/costing Cost Governance and development of KPIs related to costs and costing (such as FTEs etc.) Hands on support to managers of budgeting/forecasting their costs Close follow up of Group Functions costs, with an extra focus on IT-costs Proactively working with cost control and solutions supporting process (incl driving development in Qlik) Coordinating/Driving our Forecast-processes and Budget-process and be responsible for our Forecast/Budget tool, Planacy Requirements to be able to succeed in the role You are Excellent communicator, proficient in both Swedish and English, in both written and spoken form. Used to handle costing/allocations of costs to services/goods and unit costing Used to drive budgets/forecasts Excellent in financial analysis and reporting Proficient in financial software tools Experienced in using BI-tools (such as Qlik, Power BI or similar) You have At least 5 years of working experience in a similar, Business Controller role Great excel-skills Experience of working in a service company (IT-company) and/or a manufacturing company Relevant understanding of accounting principles and compliance standards A Master of Business Administration or similar What do we offer? We offer you to be part of a great and successful team! Our new beautiful Stockholm office is located in the city center, close to the central station and with easy access to public transport. Ework Group has a generous wellness grant for all employees and we also have a flexible benefit that strengthens your pension. Additional information Placement: Central Stockholm, Sweden. Start: As soon as possible or up on agreement Employment: Full-time employment Application: Please apply with your CV and cover letter as soon as possible, as we will be screening applications and doing interviews on an ongoing basis.The last day of submitting your application is 2024.03.03. This is how we think what the process will look like 1. First call with our Talent Acquisition Partner Eleonora Holm Evgenikou 2. Interview with Manager and team member 3. Personality and problem-solving tests 4. Second interview with Manager and Managers Manager. 5. Reference and ID-check 6. Offer! Our company provides equal employment opportunities (EEO) to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, disability or genetics. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

21 februari 2024
Sista ansökan:
5 mars 2024
GROUP FINANCIAL ANALYST

Job Description Are you a dynamic and ambitious financial professional seeking a rewarding opportunity to make a significant impact? We are currently looking for a talented Group Financial Analyst to join our clients team. In this role, you will play a crucial part in developing, consolidating, analyzing, and reporting financial data to drive informed decision making and support our strategic objectives. What You Will Deliver: - Monthly analyses, consolidated forecasts, and budgets to provide incremental value and insights into financial performance. - Support in monthly closings and other financial processes, ensuring accuracy and efficiency in reporting. Main Responsibilities: - Monthly management reporting of consolidated financials, providing key insights and analysis. - Analyzing and reporting group results to measure financial performance against prior estimates, plans, and previous years. - Developing BI dashboards and providing support for consolidated management reporting. - Acting as a stakeholder in ERP and consolidation tool implementation projects. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You have relevant university degree within relevant field. - You have at least a couple of years’ experience in finance analytics, such as FP&A, Group controlling or similar environment, preferably with a larger international group and/or Big 4 background. - You have an understanding in both accounting and group accounting. - You are fluent in English, written and spoken. Other languages is a merit. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Personal qualities To fit in the role of Group Financial Analyst we believe that you have a collaborative mindset and excellent communication skills to effectively engage with stakeholders across the organization. Strong business acumen and a deep understanding of financial reports to provide valuable insights and analysis. Curiosity and a performance-driven attitude, with a passion for exploring new challenges and driving continuous improvement. Ability to adapt quickly to change and thrive in a fast-paced environment, demonstrating flexibility and resilience. Salary By agreement. Admission and Application Full time, office hours. Our client wishes to start immediately and the assignment is expected to run until 2025-02-01 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client with office in Gothenburg. The position is hybrid with possibility to work partially remote. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously. Applications received before 2024-02-22 will be handled in a first selection. Application deadline is 2024-03-19.

20 februari 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024