Sommarjobb - Försäljning

Sommarjobba för ett grönt & hållbart företag? Om oss: Treefling ämnar att skapa kosmetiska produkter ur ett miljö- och hållbarhetstänk. Våra produkter är 100% naturliga och ekologiska, samt tillverkade i Sverige. Om jobbet: Är du ute efter ett kul och klimatsmart sommarjobb där du får sälja ekologiska hudvårdsprodukter? Är du dessutom social, driven och inte rädd för nya utmaningar? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu flera som vill arbeta med försäljning och vara med och ta ansvar för miljön och vårt klimat. Missa inte chansen till årets grönaste sommarjobb! Vad går jobbet ut på: Som säljare hos oss kommer du att få möjlighet att sälja 100% naturliga och ekologiska produkter, som flytande tvål och vegansk handkräm i ett växande bolag med stark tillväxt. Detta sker genom hemförsäljning mot privatpersoner. Är du rätt person för jobbet? Perioden är mellan juni till augusti. Du bör kunna arbeta minst en månad. Vi ser att du är social, driven och inte rädd för nya utmaningar. Jobbet kräver att du kan svenska i tal och skrift. Lön: Provisionsbaserat Ansök redan idag! Skriv ett mail till [email protected] där du presenterar dig kort och bifogar CV med bild. Ange “Sommarjobb” i ämnesraden. Vi ser fram emot att höra från dig! Jobbansökan: [email protected] Besöksadress, Lockarpsvägen 10, Malmö Tel: 040-82620, www.treefling.se

8 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Reservdelspersonal till Aximahäggbergs AB Motala

ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har en stor drivkraft och initiativrikedom för att agera problemlösare åt våra kunder och serva dem i vår butik. Du ska kunna arbeta självständigt, målinriktat och kunna lösa kundens behov av reservdelar och småmaskiner. Du supporterar även våra servicemekaniker i det dagliga arbetet med att ta fram reservdelar. Under högsäsong har vi beredskap/jour. I arbetsuppgifterna ingår även inventering.  Erfarenhet av entreprenad- och lantbruksmaskiner är ett plus men inte nödvändigt eftersom vi sätter stort värde på engagemang. DINA KVALIFIKATIONER För att lyckas med detta jobbet så är vi säkra på att du hittar lösningar på det mesta och är full av energi och uthållighet, du är dessutom stresstålig och gillar att hålla många bollar i luften. Vi sätter mycket stort värde på kundfokus och du bör vara samarbetsvillig, flexibel och ha gott ordningssinne. Vi tror att du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare samt att du är van att klara dagens krav på tillgänglighet och snabb service. Bilkörkort, goda datakunskaper samt engelskakunskaper är ett krav då vi dagligen har kontakt med utländska leverantörer. ANSTÄLLNINGSVILLKOR Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Motala ANSÖKAN Rekrytering sker löpande, ansök genom att fylla i formuläret. UPPLYSNINGAR Magnus Grönqvist, Platschef/Reservdelsansvarig Aximahäggbergs AB Motala Vi tror på våra ledord som är Engagemang - Tillgänglighet - Trygghet Välkommen till www.axima.se OM AXIMAKONCERNEN Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service. Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 275 medarbetare och omsätter ca 1400 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Isuzu pickup, Fiat transportbilar med flera.

8 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säljkoordinator till Stanley Black & Decker

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 11 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stanley Black & Decker Sweden AB. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: Stanley Black & Decker tillhandahåller innovativa verktyg och smarta lösningar till såväl professionella användare som konsumenter inom bland annat förvaring, elektronik och säkerhet. De strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och användare och har sedan starten 1843 vuxit till ett globalt företag. Stanley Black & Decker sysselsätter närmare 60 000 medarbetare globalt och är verksamma i fler än 175 länder. På kontoret i Mölndal arbetar 50 personer där KAM-avdelningen består av 8 personer. Stanley Black & Decker har nyligen ställt om sättet att bedriva arbete, enligt de tider vi lever i, till en hybrid arbetsmodell. Det betyder att du kan arbeta både hemifrån och besöka deras gemensama arbetsplats i Mölndal för att träffa kollegor ett par dagar i veckan. Arbetsuppgifter: Som säljkoordinator tillhör du säljgruppen och din uppgift är att stötta de olika Key Account Managers i deras dagliga arbete. Du är delaktig i hela säljprocessen, från planering till uppföljning, för att säkerställa att arbetet fortgår med bästa möjliga kvalitet. Genom att samarbeta med dina kollegor håller du dig uppdaterad om de olika kunderna och bidrar med insikter genom att analysera säljinformation, ta fram statistik och skapa rapporter. Du deltar i säljmöten och säkerställer att rätt information finns tillgänglig, skapar presentationer och förbereder konferenser. Utöver detta ansvarar du för marknadsföringen i säljkontakten och levererar material till KAM som de använder sig av samt koordinerar deras kampanjer. Excel är ett av dina främsta verktyg. Du har en central roll i företaget och har kontakt med flertalet avdelningar som sälj-, marknad- och kundtjänstavdelningen. Du kommer få en gedigen upplärning och den personen som tidigare haft denna roll finns kvar i bolaget och kommer stötta dig med onboarding samt finnas där som en handledare under hela anställningsperioden. • Stötta Key Account Managers genom hela säljprocessen • Bidra med insikter genom att analysera säljinformation, ta fram statistik och skapa rapporter • Samarbete och kundnära roll, internt och externt Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av service och koordinering, gärna extern och intern service • Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska • Goda kunskaper i Excel, exempelvis VLOOKUP, XLOOKUP och pivot-tabell • Meriterande med B-körkort och kunskaper i SAP och Salesforce Vi tror att du som söker har förmåga och intresse för att samarbeta med andra människor och har lätt för att se syftet med helheten. Du har en öppenhet för förändring och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt till nya situationer. Du ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete samt att prioritera rätt saker. Som person trivs du i en stöttande och servicenära roll där du dagligen får möjligheten att hjälpa dina kollegor och kunder. För dig är det viktigt att få bidra med nya idéer och infallsvinklar i arbetsrelaterade frågor och du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken. Övrig information: Start: 5:e augusti 2024 Plats: Delvis hemma, delvis på kontoret i Mölndal, Göteborg Lön: Enligt överenskommelse

5 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Sales Specialist

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. As a Sales Specialist for ABB Process Automation Energy Industries, you will be responsible for driving sales volumes and margins for Care Sales Sweden. You will use your experience and drive to build enduring customer relationships through excellent service, contributing to the growth of customers while supporting safe, efficient, and profitable operations over a life cycle. You will work with a highly motivated sales team to identify and develop new market opportunities, monitor customers and market trends, and develop effective marketing activities. Your responsibilities Driving best in class of care for ABB PAEN Care Sales in Sweden. Growing the business on installed or new installed base of ABBs control systems. Strengthening relationships with costumer, created common strategies and business plans how to grow the business together. Contributing to our internal work to build a world class care organization. Being a part of our highly motivated sales team, contributing to a best-in-class team spirit. Working with the wider sales team to identify and develop new market opportunities. Using your knowledge of customers’ needs and ABB’s solutions to determine effective solutions for customers. Monitoring customer and market trends along with the marketing team to develop effective marketing activities. Your background University degree in Engineering and/or Business Administration is preferable. Technical sales experience is considered an advantage, yet in this position your personality traits will be valued higher than the formal education and experience. Highly motivated individual who continuously outperforms and delivers results above targets and expectations. Excellent communication and people skills, great ability to listen and understand customer needs and build long-term relationships. Knowledge of the automation market and control systems is meriting. Strong technical interest and team-player attitude. Strategic mindset, ability to identify sales opportunities that will bring the most value for ABB. Fluency in Swedish and English, written and spoken alike. More about us ABB Energy Industries is enabling safe, smart and sustainable projects and operations for businesses across the oil, gas, chemicals, life sciences, power generation and water sectors. Driving integrated solutions that automate, digitalize and electrify industry we connect our people and technology to help our customers adapt and succeed. With over 50 years domain expertise, we continue to innovate and reshape traditional approaches across the energy sector with our technologies designed to improve operational efficiency, reduce risk, reduce energy consumption and waste. Join ABB Energy Industries and help us enable safe, smart, and sustainable projects and operations for businesses across various sectors such as oil, gas, chemicals, life sciences, power generation, and water. We're committed to driving integrated solutions that automate, digitalize, and electrify industries, while connecting our people and technology to help our customers adapt and succeed. With over 50 years of domain expertise, we're constantly innovating and reshaping traditional approaches to energy solutions with our cutting-edge technologies that improve operational efficiency, reduce risk, and minimize energy consumption and waste. Apply now to be a part of a team that's dedicated to transforming the energy sector! Recruiting Manager Tomas Kjellberg, +46 722 19 13 48, will answer your questions about the position. Union representatives Sveriges Ingenjörer: Kenneth Hultman, +46 703 49 60 95; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Lennart Rixman, Mikael Hammar, +46 730 88 70 60. All other questions can be directed to Talent Partner Medina Jakupovic, +46 724 64 46 98. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. Apply the latest at 2024-05-02. We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

5 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Sales & Marketing Specialist till Omnitas // Stockholm

Redo att driva tillväxt och sätta ditt avtryck på vår växande verksamhet? I så fall hoppas vi att du vill du hänga med på vår spännande resa med högt tempo – och lika höga ambitioner. Om rollen Till denna tjänst söker vi dig med passion och erfarenhet av företagsutveckling, teknik och automation – du som drivs av att skapa tillväxt och är redo att testa nya idéer som stärker vår position på marknaden. Här på Omnitas väntar en utvecklande roll med fokus på marknadsanalys, affärsstrategi, kvalitativ prospektering och målgruppsanpassade lösningar. Med målet identifiera nya leads och utveckla våra kundrelationer, kommer du ta fram nya rutiner och processer, automatisera våra försäljningsflöden och öka vår digitala närvaro. Du hanterar även bokning av möten, behovsdialog, analys och de initiala lösningsförslagen för våra kunder innan du lämnar över till dina säljarkollegor. Även om du får friheten att ta dig an dina uppgifter självständigt, finns självklart teamet på plats på kontoret som gärna delar med sig av, och lär sig av varandras erfarenheter. Vi växer mycket, därför söker två personer till denna tjänsten, för att stötta både våra kollegor på den nordiska marknaden samt våra kollegor i UK. Det här har du med dig: Ett tekniskt intresse och ett starkt kundfokus Förmåga att analysera behov och utmaningar för att erbjuda skräddarsydda lösningar Flytande i svenska och engelska Meriterande med tidigare erfarenhet av B2B-försäljning av SAAS-lösningar eller tech-produkter Vad vi erbjuder Spännande samarbeten med olika typer av globala bolag och branscher Möjligheten att växa och utvecklas i takt med vår expansionsresa En timmes träning under arbetstid per dag 100 % ersättning under föräldraledighet Om oss Vi är Omnitas. En av världens vassaste byråer för optimering och digitalisering av arbetsprocesser. Med huvudkontor i Stockholm och en internationell marknad från Nya Zeeland till USA, hjälper vi våra kunder att ta klivet mot en digital vardag genom ledande tekniska lösningar. Med målet att skapa gemensamma arbetsflöden som främjar samarbete och skapar långsiktig effekt, använder vi oss av verktyg och SAAS-tjänster som bland annat monday.com och make.com. Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan idag! START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Sälj- och projektstöd

Measure Connect Display AB (MCD) är störst i Skandinavien när det gäller nivåövervakning. Vi erbjuder ett molnbaserat logistiksystem till företag som hanterar eller levererar olika typer av bulkprodukter i flytande, fast eller gasform. För att våra kunder ska nå vår plattform, erbjuder vi även sensorer, egenutvecklade kommunikationsutrustningar och integrationslösningar. Vi utökar nu vårt team i Nyköping och letar efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och växa tillsammans med oss. Om rollen Som sälj- och projektstöd hos oss jobbar du i en lättsam och flexibel miljö. Du kommer att få en central i roll i teamet och samarbeta med flera olika personer och funktioner. Vi ser gärna sökande som är i början av sin karriär och som är hungriga på att utvecklas och växa med oss. Hos oss får du möjligheten att bli en del av ett framgångsrikt och växande företag med korta beslutsvägar, högt i tak och stor möjlighet att påverka. Exempel på arbetsuppgifter: - Stötta i säljprocessen genom att hantera offerter och ordrar samt arbeta kontinuerligt med kundvård för våra mindre kunder. - Fungera som en naturlig länk mellan försäljning och projekt för att stötta projekten. - Ge enklare support till våra kunder när det behövs. Om dig För att lyckas i rollen tror vi att du är en ambitiös, kommunikativ och flexibel person. Med tanke på att du kommer att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt är struktur, ansvarstagande och problemlösningsförmåga viktiga egenskaper som vi värderar högt. Du tar initiativ och är inte rädd för att ta tag i telefonen, samtidigt som du har goda kunskaper i Officepaketet. Sist, men inte minst, är det viktigt för oss att du delar vår vision om att vi tillsammans kavlar upp ärmarna och gör skillnad - vilket i praktiken innebär ett tätt samarbete, där prestigelöshet och teamet hamnar framför jaget. Kvalifikationer för rollen: - Gymnasieutbildning - Goda datorkunskaper inklusive Officepaketet - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort Det är meriterande om du har: - Eftergymnasial utbildning - Tidigare erfarenhet av försäljning - Kunskaper i tyska i tal och skrift Anställningen är tillsvidare med start så snart som möjligt. En provanställning på sex månader tillämpas. Känner du att detta är den utmaning du söker? Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Vi söker just nu nya säljare/mötesbokare!

På B3 Solutions jobbar vi med försäljning och applikations utveckling. Som anställd hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå våra mål. För att kunna fortsätta expandera söker vi ett nytt stjärnskott till vårt Team Jobbet Vi söker nu säljare som vill vara med och bidra till goda resultat och en trevlig stämning. På kontoret i Stocksund är vi ca 15 medarbetare som jobbar tillsammans i en trivsam miljö där alla tar eget ansvar för att nå sina mål. Vi arbetar måndag till fredag dagtid. Vi tillämpar provisions baserad lön och bonus. I arbetet kontaktar du kunder via telefon och förmedlar våra tjänster beroende vilket projekt som tilldelas. Profil Vi söker dig som är ansvarsfull och van att leverera goda resultat. Du trivs i samspel med andra och jobbar även bra självständigt. Du är bekväm med kundkontakt via telefon och räds inte de svårigheter du ställs. Du är målmedveten och ger dig inte trots motgångar. Tidigare erfarenhet av försäljning är inget krav då vi står för både produkt- och säljutbildning. Placering: Brovägen 5, stocksund Lön: Garantilön Provision + Bonus efter överenskommelse Svenska är ett krav Tillträde: Enligt överenskommelse Meriterande är att du utövat någon form av sport Omfattning: Heltid tillsvidare, Deltid efter överenskommelse

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Säljkoordinator inom media!

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det? Som person drivs du av utmaningar, tycker om att vara en hjälpande hand och gillar ett eget ansvar. Du ser saker från den positiva sidan och delar med dig av den energin. Det är av vikt att du är en lagspelare och har god samarbetsförmåga, då du är spindeln i nätet. Vidare tänker du analytiskt och räds inte för att ta initiativ, du får gärna vara en idéspruta! Kunskaper • Excel/Numbers • Powerpoint/Keynote • Word/Pages • Photoshop För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som säljkoordinator åt ett bolag som växer så det knakar. Du kommer att arbeta inom medielandskapet och ha kontakt med mediebyråer runt om. Din roll innebär att vara en stöttning till försäljningschefen och säljarna. Det är av vikt att du är kreativ då arbetet även innebär att sätta ihop presentationer, göra bildmontage och även mock-ups som alla är till kund. I arbetet innebär det även att ha and om administrativa uppgifter, så som att hantera bokningsverktyg, lägga in kontakter i CRM system och att uppdatera distributionslistor. Vidare kontaktar du diverse ansvariga, uppdaterar kampanjbilder och sätter ihop kampanjrapporter. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected] Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen. Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

4 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Säljare

Vi söker motiverade säljare för att utveckla omsättningen genom att tillämpa hela affärspolicyn. Utöver sitt dagliga ansvar bidrar försäljningsassistenter till utveckling och implementering. IPO invest Sweden AB är ett företag som bedriver en konsultativ verksamhet med personalbemanning samt personaluthyrning, rekrytering och entreprenadverksamhet. Vi erbjuder heltäckande företagslösningar. Vi sitter i fina lokaler i Kista. Vi erbjuder: Idag befinner vi oss i det andra stadiet av entreprenörsperioden genom att expandera kanal och portfölj. I gengäld för din talang och ansträngning betalar vi en bra lön och erbjuder attraktiva förmåner, som kan inkludera: Konkurrenskraftigt lönepaket. Trevlig, ung och internationell arbetsmiljö. Hälsosam balans mellan arbete och privatliv. Karriärmöjligheter. Vem är du? Du ä en person som är driven, lösningsfokuserad och har ett utpräglat affärssinne. Du har erfarenhet av och trivs i en säljande roll inom detaljhandeln. Du har lätt för att bygga relationer, utåtriktad och mycket van vid kundkontakt. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är väldigt viktiga inom försäljning och ser därför att du identifierar dig med våra värdeord: ambitiös, social och långsiktig. Har vi beskrivit dig och ditt drömjobb? Vi behandlar ansökningarna löpande och förbehåller oss rätten att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Maila CV och personligt brev till [email protected]

21 februari 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024