On-site tekniker
Tavana IT AB
Supporttekniker, IT

Grym på felsökning, bra på att organisera ditt arbete och van vid att jobba självständigt. Träffar beskrivningen in på dig? Då har vi uppdragen du söker! OM ROLLEN Som on site-tekniker hos vår kund går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden, som helpdesken inte kunnat lösa. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mejlsystem. Det kan innebära felsökningar inom Office 365, Windows/PC, LAN/WAN, Wi-fi, Azure, Microsoft Intune, molntjänster och ITIL. VI SÖKER DIG SOM Har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år Har gedigen kunskap och erfarenhet från både hårdvara och mjukvara. Exempelvis bärbara datorer, skärmar, Windows, Mac, surfplattor, nätverk, videokonferenslösningar och Office 365 Kan arbeta enligt ITIL Har erfarenhet från olika ärendehanteringssystem Är driven och lösningsorienterad med förmåga att förstå och förbättra arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar eller tidigare arbetat som teamlead INFORMATION Omfattning: 100%Placering: StockholmLön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Woho! Då kan du scrolla ner och ansöka direkt, med eller utan CV Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
IT-support tekniker till Grand Hôtel Stockholm
AB Nya Grand Hotel
Supporttekniker, IT

Är du lösningsorienterad, gillar att hjälpa andra och har ett starkt intresse för IT och teknik? Trivs du i en bred roll där du stöttar organisationen, leder projekt och är en del i den fortsatta utvecklingen? Har du en gedigen kunskap och erfarenhet från support och IT? En mycket spännande roll som IT-support tekniker på Sveriges främsta lyxdestination väntar. Om rollen Som IT-Support tekniker på Grand Hôtel Stockholm jobbar du i en internationell miljö med största möjliga fokus på att dagligen skapa en femstjärnig upplevelse för alla våra anställda och för våra gäster på Grand Hôtel, The Sparrow Hôtel, Lydmar hotel samt i Mathias Dahlgrens restauranger. Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll med fokus på drift, förvaltning och support i befintliga IT-system. I denna roll arbetar du nära användarna och arbetar aktivt med att förstå och bidra med utveckling i deras IT-miljö. I rollen som IT support kommer du att ansvara för att ge generell teknisk support till organisationen, vilket kan innebära varierande arbetsuppgifter av både enklare och mer komplex karaktär. Rollen passar dig som har ett stort intresse för teknik och vill ta steget vidare tillsammans med ett företag som värdesätter både samarbete och personlig utveckling. Du har en central roll i organisationen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kopplade till att: Ge teknisk support i rollen som "första linjen Helpdesk" och stötta organisationen med IT-frågor. Projektleda IT-relaterade projekt och arbete med IT-inköp. Ta emot ärenden via telefon, mail, chatt och ärendehanteringssystem Skapa konton och lägga till behörigheter i Microsoft Windows Active Directory/Entra ID On- och offboarding Behörighetshantering i MS Azure Tilldela licenser, hantera delade mailkorgar och arbetsuppgifter i Office 365 Server-administration Lägga till behörigheter i SharePoint Hantera mindre IT-projekt Fjärrstyrning/övervakning Felsökning Patchning Konfiguration & drift Powershell Nätverk/switching (Cisco/Ruckus/HP) Hjälpa våra hotellgäster med enklare felsökning och support Hantera vissa frågor kopplade till IT-säkerhet Här får du möjlighet att arbeta i en omväxlande och självständig roll där du får vara med och utveckla IT-stödet för hela organisationen. Vem är du? Vi söker dig med minst fem års IT-relaterad erfarenhet, gärna med erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som operativt samt nationellt och internationellt. Du har ett gott och tränat öga för detaljer och du brinner för service och drivs av att leverera på högt ställda mål. Som person är det viktigt att du är driven. självgående och tar initiativ, med förmågan att hantera och lösa ärenden självständigt. Du är flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo där snabba beslut och anpassningar är en del av vardagen. Du är en stark kommunikatör och kan bemöta olika typer av intressenter, från VD till tekniker, med en professionell och tydlig kommunikationsstil. Samarbete är viktigt för dig och du ser dig själv som en teamspelare som värdesätter en god laganda. Du är dessutom serviceinriktad och kvalitetsmedveten, med en genuin vilja att leverera högsta möjliga standard i allt du gör. Vi söker dig som har: Gymnasieexamen inom IT eller liknande med minst fem års erfarenhet av IT och/eller tekniskt arbete, varav några år inom IT-support, vilket vi gärna ser som en del av din bakgrund. Goda kunskaper i Windows, MSO 365, Linux, Active Directory, Azure AD/Entra ID, Windows Server, Linux Server, GPO:er, VMware vSphere, Förmåga att kommunicera flytande på svenska och bekvämt på engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett stort plus Vi ser gärna att du har arbetat med IT-relaterade projekt och är van att samarbeta med leverantörer. Du har en pedagogisk förmåga och det är en fördel om du även har erfarenhet av att utbilda internt inom IT. För att lyckas i rollen är du en självgående, prestigelös och lösningsorienterad person som trivs med eget ansvar. Ditt arbetssätt är strukturerat och serviceinriktat. Som person har du en servicefokuserad personlighet. Du är positiv, ordningsam och passionerad. Du drivs av att initiera och fullfölja projekt och investeringar. Det är meriterande om du har certifieringar inom IT. Arbetstiderna är främst förlagda måndag till fredag, men jour och helgarbete kommer att ingå i tjänsten på sikt. Vi erbjuder: En spännande roll i ett litet team om tre personer. Du rapporterar till IT-chef och samarbetar med ytterligare en kollega på IT-avdelningen. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster En arbetsplats med högt i tack och stor variation i arbetsuppgifter. Arbetsplatsen är placerad på hotellet Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kundtjänst
Thalamus IT Consulting AB
Supporttekniker, IT

Junior kundtjänstmedarbetare sökes för karriärinom IT!Har du någon erfarenhet från kundservice? Då är vi intresserade av att höra mer om dig! Din nya roll Vi letar efter dig som vill testa något nytt, gillar att lösa problem, hjälpa andra och som har erfarenhet av att arbeta med service. Du kommer att ha stor nytta av att ha arbetat tex i en kassa (eller liknande) eftersom du lätt kommer att kunna förstå dina användares behov. Du kommer att kliva in i en junior roll som kundtjänstmedarbetare inom IT- och Techsupport (utan krav på förkunskaper inom IT). Vi kallar rollen Supporttekniker, men vi letar snarare efter en person med erfarenhet av service och vilja att lära än en person som kan IT sedan tidigare. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team på 10 personer där man hjälper och stöttar varandra i vått och torrt. Du kommer att lära dig felsökning och problemlösning inom IT-support. Ärenden kan handla om allt från att hjälpa till med datorer, mobiltelefoner, paddor och skärmar. Några exempel på arbetsuppgifter är att du guidar användare i olika program, återställer lösenord, lägger till dem i grupper (tex mejlgrupper), hitta igen försvunna filer, gör olika typer av felsökningar inom nätverk, Windows och Office och mycket annat. När du har arbetat ett tag och blivit "varm i kläderna" så kommer du även att roteras ut på Onsiten som är placerad i Stockholm City. På Onsiten är du en vecka då och då. Där hjälper man användarna på plats med diverse IT problem såsom hårdvara, kringutrustning och konferensrum. I gruppen premierar man mångfald och ser att man gärna har en stor variation på individer i olika åldrar, kön, bakgrunder, personligheter etc. Du kommer att arbeta som konsult via oss på Thalamus ute hos vår kund som sitter i Solna/Sundbyberg. Kunden supporterar användare inom restaurangbranschen - en stor, välkänd kedja inom snabbmat Utöver detta så erbjuder vi som anställd hos oss fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Där du har chansen att utvecklas via certifiering, utbildning och nya spännande uppdrag. Vi lägger tillsammans upp en utvecklingsplan och har kontinuerliga samtal för att du ska trivas. Våra anställda är vår viktigaste tillgång och en stor del för oss är att du ska trivas. Din bakgrund Vi ser gärna att du har jobbat inom ett serviceyrke under några månader/något år/ett par år och har därmed vana att bemöta kunder och lösa problem. Vi ser gärna att du har arbetat inom restaurang, butik, frisör, skönhetsvård, reception eller liknande. Kassa-vana är något som vi tycker är intressant.Du är social, trevlig och gillar att prata med folk. Du vill lära dig nya saker och gillar att lösa problem. Du har inga problem med att bemöta människor via telefon, mail och chatt. För att passa i tjänsten behöver du inte ha någon tidigare erfarenhet av IT, men ett intresse för att lära dig. Vi värderar högt • Intresse av att lära dig mer inom IT. • Jobbat inom ett serviceyrke och gillar att bemöta kunder, gärna kassa-vana. • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Ett plus • Jobbat via telefon, chatt eller mejl, men inget krav. Viktigaste är att du har arbetat med att bemöta kunder. Du som person Som person så kan du arbeta varierade tider, du brinner för service och att hjälpa människor. Du har inga problem att prata i telefon. Du ska gilla problemlösning och är en teamplayer samtidigt som du kan jobba självständigt. Att vilja lära sig mer om IT och att gilla problemlösning också en viktig del när man jobbar som supporttekniker. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
IT-tekniker till framstående team i Västra Götaland – Mellannivå
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

Vi söker en erfaren och serviceinriktad IT-tekniker som vill arbeta i en stimulerande miljö där teknik och samarbete står i fokus. Uppdraget innebär att du blir en viktig del av teamet som ansvarar för support och leveranser av IT-lösningar till en av regionens största verksamheter. Som IT-tekniker på mellannivå förväntas du ha en solid grund och erfarenhet inom 2:a linjens support. Du har förmågan att lösa tekniska problem självständigt, samtidigt som du är van att samarbeta i team. Rollen är perfekt för dig som vill utvecklas vidare inom IT och bredda din kompetens i en organisation med ett stort tekniskt landskap. Om rollen Du kommer att: Utföra 2:a linjens support på plats hos kunder. Hantera installationer och konfigurering av datorer, skrivare och mobila enheter. Ansvara för leveranser av IT-utrustning till olika verksamheter i regionen. Bidra till teamets arbete med både kundnära support och större projekt som PC-utbyte. Arbetet utgår från Mölndal, med fokus på Göteborgsområdet. Resor inom regionen kan förekomma. Vi söker dig som: Har minst 2–3 års erfarenhet av 2:a linjens support och är trygg i att hantera tekniska problem. Har kunskap och erfarenhet av Microsoft SCCM och Windows OS. Har giltigt B-körkort. Extra meriterande: Erfarenhet av att arbeta i större organisationer med komplexa IT-miljöer. Kunskaper i ServiceNow och Mac OS. Vem du är Du är socialt kompetent och bekväm i att kommunicera med kunder och kollegor, både i tal och skrift. Du har en positiv attityd och drivs av att ge professionell service som gör skillnad. För dig är problemlösning en inspirerande utmaning, och du trivs i en roll där du får möta kunder dagligen. Därför ska du söka detta uppdrag Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö. Uppdragsgivaren erbjuder en arbetsplats där du kan växa och utveckla dina tekniska färdigheter, samtidigt som du bidrar till ett samhällsviktigt arbete. Ansökan Vill du bli en del av detta spännande uppdrag? Ett uppdaterat CV på svenska. Referensuppdrag med kontaktperson Ansök senast den 23 januari 2025. Vänta inte för länge – urval sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Junior IT supporttekniker till Svea Bank
Svea Bank AB
Supporttekniker, IT

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för IT och teknik, som gärna vill kombinera det med en händelserik vardag där service står i fokus, till rollen som IT supporttekniker hos oss på Svea Bank! Vad kommer du att göra? Rollen som IT supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt 1st Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du ska hantera i rollen som IT supporttekniker, vilket kollegorna mer än gärna ställer upp och delar med sig av.En vanlig dag i rollen innebär bl.a. följande: Hantera och lösa inkommande ärenden i person, via telefon, mail och fjärrstyrning Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning Kontohantering i Microsoft Active Directory Ansvara för patchning och mjukvarudistribution Installera nya program och applikationer Vem söker vi? För att passa i den här rollen är det viktigt att du har ett stort tekniskt intresse, nyfikenhet och driv för att snabbt sätta dig in i de tekniska aspekterna av arbetet. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet antingen inom liknande område eller från någon form av serviceyrke, då det är viktigt att du trivs i en roll som i första hand handlar om att hjälpa människor. Då 1st Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen, innebär det att du behöver kunna såväl svenska som engelska flytande i både tal och skrift. För den här rollen söker vi dig som är självgående, initiativtagande och nyfiken, då arbetet många gånger innebär att du behöver söka svar och lösningar på problem du inte stött på innan. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och drivs av att hjälpa till och lösa problem. God samarbetsförmåga, positiv inställning och vilja att ge riktigt grym service till våra användare i koncernen är något som teamet lägger stor vikt vid och lever efter. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
IT-supporttekniker till Telia
Bravura Sverige AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet somen anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt atttesta olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som IT-supporttekniker arbetar du både on-site hos kund och med telefonväxelstöd från kontoret i Göteborg. Du kommer att hantera felsökning och support för hårdvara kopplad till användares arbetsplatser hos kund, samt assistera vid migrering och uppstart av telefonväxelsystem (Touchpoint till Smart Connect). Du utgår från Göteborg och ingår i ett team på 11 tekniker som är utspridda över hela Sverige. För att säkerställa hög kvalitet i arbetet samarbetar du nära både med kunder och kollegor. • Felsökning av datorer, nätverk och kringutrustning •Genomföra installationer och underhåll ute hos kund •Stödja kund vid migrering och uppstart av online telefonväxel Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet inom teknisk support och/ellerkundservice •God IT-vana och kunskap inom nätverk,PC och teknisk felsökning • Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift Vi söker dig som trivs med att ta stort ansvar och har ett brinnande intresse för IT. Du hargod IT-vana ochhar erfarenhet av att arbeta med nätverk och teknisk felsökning. Du är självgående, strukturerad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Din gedigna erfarenhet av kundkontakt gör att du förstår vikten av ett professionellt bemötande och har förmågan att lyssna på kunden samt anpassa dig efter deras behov. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Du utgår ifrån kontoret i Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Marcus Eriksson [email protected] +46 73 567 04 89.

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
IT-tekniker
Thalamus IT Consulting AB
Supporttekniker, IT

IT-tekniker till välkänt bolag i StockholmHar du erfarenhet av att arbeta som IT-support och känner dig redo för ett nästa steg i karriären? Vi söker nu en person som är självgående, social och team-orienterad till vår kund i Stockholm, Frihamnen.Om kunden Kunden är en välkänd aktör inom branschen. De flesta i personalen gillar att träna,och de tränar gärna tillsammans (dock ingen förväntan på att du ska göra det). De är ca 130 anställda på huvudkontoret med en härlig, familjär känsla. De är nog små för att kunna påverka, samtidigt som de är tillräckligt stora för att ha tydliga direktiv och riktlinjer från bolagsägarna när något större ska implementeras eller förändras. Om rollenKunden letar idag efter en person som kan avlasta deras nuvarande IT-operations specialist. Du kommer att arbeta i nära samarbete med deras nuvarande tekniker och stötta användarna på plats. En del av arbetet innebär den dagliga tekniska supporten, att hjälpa användare via deras "ticket"-system, samt att hjälpa användare som kommer förbi och frågar om hjälp. Arbetsuppgifterna innebär allt ifrån att hantera deras IT-utrustning, felsökning av datorer (Windows och Mac), mobiltelefoner, konferensrum, utbilda användare och on-/offboarding och introducera nya användare i systemet. När du har kommit in i rollen så kommer du kunna arbeta tex med leverantörs-/kontraktshantering och tjänsteuppföljning (HW-leverantörer, telefoni etc), utvärdera/hitta leverantörer för volymköp och hantera och distribuera licenser. Du kommer arbeta med systemadministration (användare, klienter och molnbaserade tjänster) och upprätthålla nödvändig dokumentation. Du kommer kunna arbeta med att införskaffa, konfigurera, distribuera, felsöka och underhålla hårdvara och mjukvara, ta in interna specialiserade IT-team efter behov och fungera som en förlängning för interna specialiserade IT-serviceteam för att underlätta slutförandet av deras funktioner (t.ex. hantera infrastruktur som servrar, nätverksutrustning). Du kommer fortlöpande leta efter sätt att förbättra och effektivisera vårt utrustningsutbud, mjukvarukonfigurationer och tillhörande dagliga processer Rollen är till att börja med ett konsultuppdrag, med eventuellt möjligheter att gå över till kunden. Din bakgrundVi tror att du har 1-3 års erfarenhetav att ha arbetat med teknisk support. Om du har arbetat onsite eller i WalkIn-desk med hårdvara är det ett plus.Du är trygg i din roll som supporttekniker och kan axla ansvaret att hantera vissa projekt själv. Vi ser främst har arbetat i Windowsmiljö, men gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Mac också. Du som personFör att passa i rollen är du social, hjälpsam och självgående. Du har inga problem att bemöta en användare som kommer förbi och knackar dig på axeln. Du har ett "team-work" tänk som gör att du och din kollega täcker upp för varandra om den ena inte är på plats. Din ansökanSkicka din ansökan snarast. Vi intervjuer hos oss skerlöpande. Intervjuer hos kund sker efter den 7/1 2025. StartKunden vill gärna att du ska kunna starta i Januari/början på Februari 2025. Arbetstider8-17, vardagar PlaceringStockholm, Frihamnen. HybridDu kommer ofta kunna arbeta 1 dagar i veckan hemifrån i samråd med nuvarande IT-specialist (heltid under upplärning). Någon av er bör vara på kontoret om något händer med konferensrum. Vi erbjuder digSom anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (IT/ Telekomavtalet inte bemanningsavtalet), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivareThalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Servicedesktekniker
Iver Sverige AB
Supporttekniker, IT

Vi söker en Servicedesktekniker till vårt Customer Service Center (CSC) som vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”. Om Iver: Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder – utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter drygt 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden. Din roll på Iver?I rollen som Servicedesktekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som Servicedesktekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. I rollen kommer du få jobba med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som Servicedesktekniker kan se ut såhär: Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder med den support som krävs. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund. Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete. Vad erbjuder vi dig?Iver - We empower our Nordic society. Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. Vem söker vi?För att lyckas i rollen tror vi att du ett intresse för IT och att du gillar att ge god kundservice. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt annan likvärdig erfarenhet. Det viktiga är att du har en teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att passa i rollen så behöver du trivas med att jobba tillsammans i team såväl som självständigt. Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av nedan områden: Windows Server/Klient AD och GPO Office 365 och Exchange Applikationsdrift Nätverksteknik IT-säkerhet Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med andra människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Placeringsort: Placering av tjänsten är på vårt kontor i Göteborg. Övrig information: Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser. Sök till oss! Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-02-15. Välkommen att kontakta Börje Börjesson (börje.bö[email protected]) för frågor eller funderingar. Välkommen till Iver!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
First line support sökes till kund i Linköping
Bemannia AB (Publ.)
Supporttekniker, IT

Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line support? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet. Uppdraget är med start omgående och framöver med arbetstider 08.00-16.30 måndag-fredag.Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering ute hos vår kund i Linköping.Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter IT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.Vissa ärenden löser supporten själva medan andra mer avancerade ärenden hanteras genom att de skickas vidare till second eller third line på IT-enheten. Dina kvalifikationer Ett (1) års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara God social kompetens Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Godkänd gymnasieexamen Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 31 januari 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på08-84 53 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Onsite Supporttekniker
Thalamus IT Consulting AB
Supporttekniker, IT

Önskar du att få utvecklas inom IT-infrastruktur och ha inflytande över din karriärväg? Thalamus söker nu en Onsite Supporttekniker till ett spännande uppdrag i Göteborg. Hos oss får du en trygg anställning, möjligheter att växa och en arbetsplats där din kompetens och personlighet verkligen gör skillnad. Jobba hos oss Thalamus är experter inom IT och teknik och erbjuder företag heltäckande tjänster inom infrastruktur. Vi ser individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Hos oss får du chansen att utvecklas inom IT-infrastruktur, oavsett om du vill vara en allsidig generalist eller en specialist. Vi erbjuder certifieringar och utbildningsplaner för att du ska kunna ta dina IT-kompetenser till nästa nivå. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner för att hålla dig hälsosam och stark i din karriär. Din nya tjänst Som Onsite Supporttekniker kommer du att arbeta med support och installation av datorer, skrivare och mobila enheter på plats hos våra kunder i Göteborg. Du kommer även att leverera och installera datorer samt ge teknisk support på plats. Vi söker dig som trivs med att ge användarsupport och som motiveras av att hjälpa andra att lösa tekniska problem på ett effektivt och professionellt sätt. Din bakgrund Vi tror att du har minst 2-3 års erfarenhet av andra linjens support och har arbetat med Microsoft SCCM och Windows-operativsystem. Du bör även ha B-körkort och kunna kommunicera väl, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i större organisationer samt har kunskaper inom ServiceNow eller Mac OS. Vi söker dig som: Har erfarenhet av second line support. Har praktisk erfarenhet av Microsoft SCCM och Windows-operativsystem. Är en skicklig problemlösare med god förmåga att ge användarstöd. Trivs med kundkontakt och har god kommunikationsförmåga. Har B-körkort och kan ta dig mellan kundsiter i Göteborgsområdet. Du som person Som anställd på Thalamus blir du en viktig tillgång för oss och våra kunder. Vi söker personer som är flexibla, sociala och hjälpsamma, och som har en stark vilja att utvecklas inom IT-infrastruktur. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa och utvecklas inom området. Vi finns där för att stötta och guida dig på din resa! Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected]. Vi erbjuder dig En trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön och förmåner som friskvårdsbidrag, pension och försäkringar. Certifieringar och utbildningsmöjligheter för att stödja din utveckling. Ett arbetsklimat med hög gemenskap, där vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser fram emot att höra hur vi kan bli en ännu bättre arbetsgivare. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag med kontor i Alvik Strand och vårt fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholmsområdet, men vi erbjuder nu även detta uppdrag i Göteborg. Våra kärnvärden är snabba, trevliga och engagerade – och det kommer du att märka både i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng som jobbar med kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025